Fórum >> Típusok >> 159

droberto2015-12-12 07:21:55 // 74709
Lásd jól el a bajunkat! :)))
droberto2015-12-12 07:20:55 // 74708
Üdv köztünk. Sok boldog 59-es km-et. :)
Mondanám, hogy a csippes autó Compja által mért fogyi általában eltér, de nálad érdekes, hogy felfele tér el.
Egyébként a 159-nél viszonylag pontos a mérés, bár városban azért 0,5 l diff elő szokott fordulni.
Egyébként ez nagyban függ, hogy milyen átmérőjű gumid van.
Gyári csipp? Muhaha... Ezt melyik kereskedő mondta? Ezek szerint az enyém is csippes, mert az is pamacsol már kicsit. :)
Valójában azért füstöl, mert a kerámia már nem a régi és nem fog fel minden részecskét. Illetve lehet, hogy az égésed nem tökéletes, ami lehet porlasztó ülék hiba. Ezt legegyszerűbben egy befecs. korrekció méréssel ellenőrizheted MES-el.
droberto2015-12-12 07:05:21 // 74707
Jutúb Celeb lettem. Videómat már több mint 17 ezren látták. :)))
Kolci2015-12-11 23:59:03 // 74706
Sziasztok!

Már régóta nézlek titeket, hogy mikről beszéltek, de most már végre én is tag lettem.

Nálam a fogyi alakul érdekesen.
Amikor mérni akarom pontosan, akkor ugyan annál a kútnál és oszlopnál az adott pisztolyból tankolok. Ilyenkor nem kattanást várok, hanem színültig töltöm a tanksapkáig.
A legfuribb az, hogy így mérve 27 liter körül szoktam tankolni 440- 430 kilométerre.
A fedélzeti meg már 7,9-et mutat, pedig mindig kinullázom.
Normális a másfél lityó körüli eltérés?
Ja és ezt városban és minden nap bp-gödöllő a régi hármason.
Amúgy állítólag gyári csipes ami a DPF miatt lehet érdekes, mert lehet úgy nyomni neki, hogy a frissen regenerált szűrő ellenére füstöljön. A regenek átlag távolsága kb 500 km, autópályán jó nyállal 900-1000 km, ausztriában pedig sikerült 1400 km-et is elmenni.
Dömpi (il dottore)2015-12-11 23:15:29 // 74704
fogtok, arról gondoskodom :)
droberto2015-12-11 22:30:45 // 74703
Egyébként meg sajna elviszi a kecó újítás minden időmet.

:)
De muszáj is igyekeznem, mert jön a Baby! :)))
Remélem januárban talizunk. :)
droberto2015-12-11 22:25:08 // 74702
Meg van nála is kergülve a % érték mutatása. Egyszerűen elment nála is a kraft, mert túl sok volt a fojtás.
Egyébként meg nem értelek... Pont egy hete villantottam neked, amikor idultál haza a melóból. :)
Épp vittem a BMW-s kollégámat egy tesztkörre és a futómű tulajdonságait ecseteltem. 5 C°-ban, nyári gummával az É-D összekötőn belefagyasztottam az ülésbe amikor az S kanyarban keresztbe raktam. :)))
Csabi2015-12-11 21:59:00 // 74701
Hát ha annyira eldugult, mint anno Nálad akkor, jah kényszer regen, bár ez nekem nem jött le, csak a 60% :) Amúgy most bírja a tied?
Hasznos dolog egyébként, h félévenként írsz a fórumba, mert így tudjuk legalább , h még élsz...:))
droberto2015-12-11 21:55:38 // 74700
Részetapoknál hasznos lehet.
Múltkor vittem egy csapatot, és egyszerűbb lett volna számolni a költséget. Egy szorzással kevesebb lenne úgy. :)))
Egyébként meg a sok adat tud idegesítő is lenni. A Dacia pl csak egy értéket mutat egyszerre, de kb 15 adatot képes megjeleníteni . Idegörlő az össz km kiíratásához 14x megnyomni a bajuszkapcsolót. :)
Piritu - 1.000.0002015-12-11 21:09:28 // 74699
"Írhatná az elfogyasztott üa.-ot " ??
Mire kell? Ha tankolsz úgyis kiderül :-DD
droberto2015-12-11 21:06:50 // 74698
Rosszul emlékszel. :)
Üresben (alapjáraton) van fogyasztás. Néhány típusnál ha állsz, át is vált l/h-ra.
Egyébként egy apró ficsőr hiányzik nekem a comp-ból: Írhatná az elfogyasztott üa.-ot (mint a rönónál)...
Nem kéne számolgatni...
És tényleg beszéltük mi már ezt. :)
Dömpi (il dottore)2015-12-11 21:00:29 // 74697
de eddig üresben gurulva is 2,0 volt
Dömpi (il dottore)2015-12-11 20:57:13 // 74696
mikor visszsrakom 2-be
Laci822015-12-11 19:13:07 // 74695
Esőben akkor mindig hátra menetbe közlekedem.... :-D :-D De a múltkor oda szólt a szomszéd,hogy csak 7500-ig megy.. a 8000-et nem éri el....... HÁT melyik dízel alfa pörög 8000-en????? :-D :-D
droberto2015-12-11 19:06:40 // 74694
Ez pihent, de jó. Gondolom várod mindig az esőt. :)
droberto2015-12-11 19:03:47 // 74693
Így van. A % az csak számolt érték. A diff nyomás a mérvadó. Ha alapjáraton 100 mbar felett van az nem fasza.
Beszéltünk az Emilel és mondtam neki, hogy csináljon egy kényszerregent. Után meg figyelni kell, hogy mi történik.
Abban meg a Szoszának van igaza, hogy a hiba valódi forrását kell megtalálni, ami akár lehet az EGR is. :)
Laci822015-12-11 19:01:24 // 74692
De azért esőben jól mutat..... csak nem pontos értéket... :-)
Haddel2015-12-11 18:59:38 // 74691
Én is kb egy hónapja cseréltem a berlingoban,az is 13 éves,nem volt még benne cserélve az izzítógyertya.Nekem is mondták ,hogy tuti nehezen jön ki,de ezek egyből kijöttek,be se kellett fujkálni.
droberto2015-12-11 18:54:02 // 74690
Addig 2 az míg motorfék van. Ha már viszi a 750-es alapjárat akkor válts vissza. :)
droberto2015-12-11 18:50:49 // 74689
Kijön az könnyen. Gázolajat fecskendezz a menetre. Mindig hajts picit vissza, mintha menetet vágnál. Próbáld hideg, majd meleg motornál. :)
Shadin2015-12-11 18:33:38 // 74688
Nem jellemző, hogy JTD-be beletörik, a porlasztócsúcsot sem úgy kell kibarmolni mint egy népautó származékból. Nézd, ha ki kell szedni akkor ki kell szedni :-( Elég hosszú a menet nem hiszem, hogy kitépné, de hát a franc sem tudja :-( Én vettem rá csőkulcsot T szárral oszt szépen oda- vissza forgatva kitekertem.

Nyilván nem akarlak rábeszélni, mindenki a saját fa...val verje a csalánt....
Haddel2015-12-11 18:31:19 // 74687
Szerintem csak motorféknél kéne 2.0 litert mutatnia.A kerekek hajtják a motort ,el van zárva az üzemanyagszállítás. Alapjáraton kinyomott kuplungnál van fogyasztás.Ha járó motorral áll az ember pl a parkolóban ,akkor is fogyaszt az autó üzemanyagot.
David | Centocinquantanove2015-12-11 18:19:19 // 74686
Nem biztos hogy idióta volt, mert megindult mind a 4 csak aztán megakad megint. Egyébként már én is ott tartok hogy veszek csavarlazitot meg fékolajat és nekiállok magam.
Szerintem is apránként ki lehetne játszani, csak ugye ilyen munkára nincs hajlandóság minden szervizben...

Bementem egy másik szervizbe, mondtam mi a sztori, erre mindjárt az volt a válasz, hogy az úgyis bele fog törni, ha még nem törte bele az előző próbálkozó....
tdemeter2015-12-11 18:12:08 // 74685
En mindig csak azt tankolok evek ota de siman bekaphattal balamilye gagyi uzemanyagot
tdemeter2015-12-11 18:10:54 // 74684
A hang mikor hallatszik nalad ?
Laci822015-12-11 18:02:38 // 74683
8000-ig már nem ér el a.fordulatmérő mutatója....Azért Figyelembe kell venni,hogy ez dízel.... 😃 😃 😁
Shadin2015-12-11 17:15:49 // 74682
Dehát 8000 a vége! :-)
mzo2015-12-11 17:12:24 // 74681
Apam Peug Partnerebol en magam szedtem ki, miutan a szervizben vazoltak hogy hajajj ez mekkora procedura lesz mert 13 eves auto eredeti izzito gyertyak keszuljunk fel hogy sokba is kerulhet. Na ezek utan ugy voltam vele ha mar lud legyen kover, gondoltam kiszedem oket en otthon. Ha beleszakad akkor a szervizben is beleszakad, de ott meg fizetni is kell erte, hogy beleszakitsak. Jo alaposan letakaritottam fektisztitoval es siman kitekertem utana a gyertyakat. Kicsit nyekeregtek, de vegulis egesz konnyen ki lehetett hajtani oket. 13 ev utan!
Shadin2015-12-11 17:05:00 // 74680
Mert az az idióta, aki korábban beletette, figyelmen kívül hagyta a meghúzási nyomatékot :-(

Ilyen esetben azt mondják, lazíts rajta, majd lögybölj oda csavarlazítót vagy fékolajat, nem kicsit. Nekem is kijött rendesen utána, kicsit nyúlós, de kijött. Viszont alig kell meghúzni az újakat.
Dömpi (il dottore)2015-12-11 16:24:52 // 74679
szasztok

újabban arra lettem figyelmes, hogy ha kirakom üresbe és gurulok, először a pillatnyi fogyasztás leugrik 2.0-ra (ahogy kell), de rögtön el is indul felfele: 2.5 -> 3,5 -> 4.0 -> egészen 5,5-ig

Ezt eddig csak akkor csinálta, ha regenerált. Innen tudtam, hogy regen vagy. De most szinte mindig ezt csinálja, pedig nem regenerál. Az ECU szerint az utolsó 5 regen átlagtávolsága 450 km. Szóval rendben kell lennie.

Az a furcsa, hogy ha viszont az utolsó pillanatig motorfékkel megyek, és szinte csak a megálláskor nyomom ki a kuplungot és rakom üresbe, akkor nem csinálja ezt, hanem tartja a 2,0-ás fogyasztást.

Kérdés: okozhatja-e
- hogy a váltóm szórakozik (jan 4-én lesz szétszedve és csapágyazva)
- esetleg gázpedál mikrokapcsoló?
- porlasztócsúcs?
- valami érzékelő a DPF-nél?

Amúgy tudjátok mi a baja az M32-es váltómnak? Elmondom, csok hogy tudja mindenki mire számíthat: a csodálatos GM elb*szta a konstrukciót, a rudazat két hátsó támasztócsapágyának NINCS olajozása!!! Ennyit a sokszor emlegetett germán minőségről!
A youtube teli van csapágyhangos opel merivákkal és vectra-kal. Ugyanaz a GM M32 váltó van bennük, mint a 159 1.9 16V-ben és 8V-ben. F*sza, mi?
Kíváncsi leszek mibe fog fájni az akcó.

A szerelőm azt mondta, majd az alkatrészrendeléskor azt mondjuk opelhez lesz, mert ha alfát mondanánk tutira drágábban adják a cuccot :)
Csabi2015-12-11 15:34:13 // 74678
"60%-ot mutatott, és eldugult."

A 60%-ot értem, de az "eldugult"-at nem. Mit jelent, h eldugult, miből tudod, vagy honnan?
Laci822015-12-11 15:04:17 // 74677
Fiúk!Beszéltek itt arról,hogy a dízeleket nem lehet 4000 fölé pörgetni...... Nálam akár 7500-ra is oda ver a fordulatmérő... :-D :-D :-)
Giuntini2015-12-11 14:40:53 // 74676
Hőmérséklet érzékelő új, nyomàskülönbség érzékelő cső is cserélve volt. Tegnap kivittem Békásról az M0-ra, Nagytarcsàig regeneràlt. Utàna ismét Szatyi megnézte 60%-ot mutatott, és eldugult. Semmi bajanem volt addig amíg a Vpower Nitrot nem tankoltam be. Biztos hogy van összefüggés.
Haddel2015-12-11 14:18:19 // 74675
Átvettem a cuccokat,holnap kicsit bütykölhetek😃
Csabi2015-12-11 13:47:56 // 74674
Nyomásszenzor is akár...
Csabi2015-12-11 13:46:43 // 74673
Azért az csak feltételezés, h nem pucol rendesen...
A DPF hőmérő sanszos, de ez is egyszerűen kideríthető, nézni kell regen közben mit mutat...
Csabi2015-12-11 13:39:01 // 74672
Jól szemlélteti ez az ábra:


lég-tömegáram
Alapjárat: 40m3/h
Emelt alapjárat 3500 fordulat 350-400m3/h
;)
.......................2015-12-11 13:37:31 // 74671
Ezek franko infók ,
De mi az oka hogy nem pucol rendesen?
Inkább azt kellene kideríteni
Dpf hőmérő mér e rendesen?
Nyomásszenzor jó e?
GumiCsövek nem repedtek?
David | Centocinquantanove2015-12-11 13:35:16 // 74670
Van egy tippem, hogy ezek még az első gyertyák benne, és nem akarnék meglepetést egy hidegebb reggelen...
.......................2015-12-11 13:33:38 // 74669
Hagyd benne
Majd nyáron kicseréled mikor jól kikormolódott
Csabi2015-12-11 13:23:32 // 74668
Az eltömődöttség nem mért, hanem számolt érték. Ettől kezdve, ha kiveszed a DPF-et a helyéről akkor is fog felfelé gyalogolni a "tömődöttség"...Ezért kell szoftveresen is kiírni, ha például valaki megszünteti.
Szóval hiába pucolják akármivel ettől nem lesz jobb a tömődöttség értéke, max pár ezressel leszel rövidebb...
Egyébként ott van a nyomáskülönbség mérés,amit akár MES-el , examinerrel is lehet monitorozni, amiből egyértelműen lehet következtetni a szűrő tényleges tömődöttségére, ellenállására.
Példaként: egy normál eldugulásnál regeneráció elött, 3500 fordulatos emelt alapjáraton a nyomáskülönbség 130mbar körül mozog.
regeneráció után visszaesik 50mbarra ugyanezen a 3500as fordulaton.
Ezek az én DPF-em értékei, amit akár ellenőrizhettek a Te autódon is. Ha a Te értékeid is ebben a tartományban vannak, akkor biztos lehetsz, h semmi bajod nincs a DPF-eddel, mármint a szűrő telítettségével.

Robi eldugult DPF-je 800-as fordulaton mutatott 116 mbar-t...
.
David | Centocinquantanove2015-12-11 13:23:12 // 74667
Második szerviz próbálkozik csavarlazítóval, a harmadik szerint szart se ér.

Mind a négy gyertya elindul aztán megszorul.

A harmadik szerviz rá se akar nézni az autóra, mikor elmondtam mi a problémám...
ProdyG2015-12-11 12:49:11 // 74665
2.4-es, automata váltós kocsiban egy váltóolaj csere esetében milyen költségre lehet számítani? Mennyi olaj kell bele? Mennyi a munkadíj? köszi!
Giuntini2015-12-11 11:57:31 // 74664
Bemérték az injektorokat, és a nagynyomásút is. Minden rendben volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-11 11:35:27 // 74663
elég sok 2,4-nél cseréltek 20-25e km-nél már dpf-et gariban...
David | Centocinquantanove2015-12-11 11:29:25 // 74662
Most hívtak a szervizből...
Nem bírják kivenni a gyertyákat, félnek, hogy beletörik, ezért inkább nem csinálják, nehogy le kelljen venni a hengerfejet "így karácsony előtt"...

Chh....
.......................2015-12-11 11:25:47 // 74661
Bemérték Bosch padon az injektorokat?
A motorfelújításkor?
.......................2015-12-11 11:22:43 // 74660
A dpf túlzott dugulása csak okozat
Először az OKot kellene megkeresni
járogathatsz Szatyihoz minden 7en ,amíg nincs meg a hiba valódi forrása
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak