Shadin2016-03-31 14:49:23 // 81159
Biztos lassan mész, hogy óvd a zuzmókat...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-31 13:58:28 // 81158
azért a közút nem F1...ott jól látszik melyik autó hogyan használja el a gumit, kiélezett küzdelemben... a közúton nem nagyon van ilyen...
levezettem jó pár km-et ilyen, olyan gumival és őszinte legyek nem igazán érzek nagy különbséget hogy prémium vagy közép kategória csak az árban ...
jön a koreai teszt is lassan :P
levezettem jó pár km-et ilyen, olyan gumival és őszinte legyek nem igazán érzek nagy különbséget hogy prémium vagy közép kategória csak az árban ...
jön a koreai teszt is lassan :P
Kolci2016-03-31 13:49:26 // 81157
Ebben igazad van, de ez is a baj. Ha egy tesztet Golfon végeznek el csak, akkor az az eredmény a Golfra igaz. Amúgy te is azt mondtad amit én, hogy ha lehet próbáljuk ki, hogy az adott gumi mit csinál, hisz a 100-0 tesztnél azt nézted, hogy neked melyik, hogy muzsikál a saját kocsidon :)
Egy másik autón nem kapsz azonos eredményeket, hisz rengeteg minden más. Egy negatív kerékdőlésű autón általában jobban teljesítenek a gumik kanyarban, mint a pozitív kerékdőlésűeken. És mint tudjuk ez azért van mert a külső íven futó kerék helyzete akkor kezd közelíteni a függőlegeshez amikor kanyarodunk, ezért növekszik a felfekvő felülete is. A pozitív kerékdőlésűek pedig egyre inkább kifelé dőlnek. Aztán itt van a súlyelosztás, a futómű hangolása és még kismillió egyéb. Ezért kéne ugyan olyan körülmények között több fajta autón kipróbálni ugyan olyan méretű gumikat, és ezek átlagát megadni végeredményként.
A Michelinnek nem véletlenül van megjelölve néhány gumija, hogy BMW-re való.
Sokkal rosszabb eredményeket produkált más autón, mint ugyan az a gumi csak nem BMW-re optimalizálva.
Egy másik autón nem kapsz azonos eredményeket, hisz rengeteg minden más. Egy negatív kerékdőlésű autón általában jobban teljesítenek a gumik kanyarban, mint a pozitív kerékdőlésűeken. És mint tudjuk ez azért van mert a külső íven futó kerék helyzete akkor kezd közelíteni a függőlegeshez amikor kanyarodunk, ezért növekszik a felfekvő felülete is. A pozitív kerékdőlésűek pedig egyre inkább kifelé dőlnek. Aztán itt van a súlyelosztás, a futómű hangolása és még kismillió egyéb. Ezért kéne ugyan olyan körülmények között több fajta autón kipróbálni ugyan olyan méretű gumikat, és ezek átlagát megadni végeredményként.
A Michelinnek nem véletlenül van megjelölve néhány gumija, hogy BMW-re való.
Sokkal rosszabb eredményeket produkált más autón, mint ugyan az a gumi csak nem BMW-re optimalizálva.
Liquid2016-03-31 13:41:42 // 81156
Persze biztosan van különbség egy T-s és egy Y-os között, sztem kissé túl van ez lihegve.
Olyan dolgok ezek amit max. versenypályán lehetne "kiérezni", mondom ezt úgy hogy az átlaghoz képest igencsak dinamikusan közlekedek :)
Olyan dolgok ezek amit max. versenypályán lehetne "kiérezni", mondom ezt úgy hogy az átlaghoz képest igencsak dinamikusan közlekedek :)
Kolci2016-03-31 13:32:05 // 81155
Én nem a súlyindexre gondoltam, hanem az alaktartásra. Minél nagyobb a sebességindex, annál alaktartóbb a gumi. Előírások szerint egy T jelzésű guminak 190 km/h ig kell megtartania az alakját, utána a nagy centrifugális erőnek köszönhetően el kezd deformálódni, egy H-s 210 km/h után kezd, és így tovább.
Ebből következik, hogy ugyan olyan körülmények között egy Y-os alaktartóbb mint egy V-s. Ez által pedig jobban irányíthatóbb, hisz a sebességindex nem a súlyra való méretezés, hanem a dinamikus hatásokra.
Gumis oldal talán legtömörebb magyarázata : Az abroncsok sebességi osztályba sorolását az Európai Unió kormánya végzi, minimum követelmények figyelembe vételével egy adott sebességindex elérése és fenntartása kapcsán. Általánosságban, a magasabb sebességindex jobb úttartást eredményez.
Nem javasoljuk a megadott sebességindex felülbírálását és alacsonyabb sebességre alkalmas gumiabroncsok felszerelését. Ez rossz úttartáshoz és megbízhatatlan kormányzási tulajdonságokhoz vezethet. Ezzel szemben, ha jobb kanyarodási tapadást kíván, nem okozhat gondot, ha nagyobb sebességindexű abroncsot vásárol autójára.
Ebből következik, hogy ugyan olyan körülmények között egy Y-os alaktartóbb mint egy V-s. Ez által pedig jobban irányíthatóbb, hisz a sebességindex nem a súlyra való méretezés, hanem a dinamikus hatásokra.
Gumis oldal talán legtömörebb magyarázata : Az abroncsok sebességi osztályba sorolását az Európai Unió kormánya végzi, minimum követelmények figyelembe vételével egy adott sebességindex elérése és fenntartása kapcsán. Általánosságban, a magasabb sebességindex jobb úttartást eredményez.
Nem javasoljuk a megadott sebességindex felülbírálását és alacsonyabb sebességre alkalmas gumiabroncsok felszerelését. Ez rossz úttartáshoz és megbízhatatlan kormányzási tulajdonságokhoz vezethet. Ezzel szemben, ha jobb kanyarodási tapadást kíván, nem okozhat gondot, ha nagyobb sebességindexű abroncsot vásárol autójára.
Liquid2016-03-31 13:31:07 // 81154
igen 23kg, a 17-es pedig 24,6
droberto2016-03-31 13:22:51 // 81153
Ezzel a konfiggal mérted a ti-k tömegét?
droberto2016-03-31 13:21:04 // 81152
Ez a Helicoil durva jó. :)
droberto2016-03-31 13:17:22 // 81151
A teszteknek pont az a lényege, hogy egzaktul azonos körülmények közt végzik. Ha Józsi és Pista is vesz egy gúdzsírt az egyik szerint jó, míg a másik rossznak mondja. Más körülmények, más autó...stb. Az igényekről nem is beszélve. Régen csináltam mindig új guminál 100-0 fékezéseket. Mindig ugyanott, úgyanúgy. Viszont a hőmérséklet, a páratatalom más volt, romlott a futómű és az út minősége, közben cseréltem csillapítót...stb.
Szóval ez az ami változott! :)))
Szóval 100x inkább ADAC teszt. Nekem eddig bevált. A hit meg megint más kérdés. :)
Szóval ez az ami változott! :)))
Szóval 100x inkább ADAC teszt. Nekem eddig bevált. A hit meg megint más kérdés. :)
droberto2016-03-31 13:10:18 // 81150
A ha dijó kijön akkor a szódabikarbóna is! :)
KollerT2016-03-31 12:51:14 // 81149
[SZERVO] Sziasztok, múltkor egy nagyon meredek úton mentem fel a 12. Kerületben és a végén megfigyeltem, hogy a kormány forgatásakor ilyen gumis szervo hangot hallottam.
Leállítottam és 3 óra múlva, mikor mentem haza már nem hallatszott.
De most megint előjött. 😔 Álló helyzetben és mozgás közben is. Motorháztetőt felnyitottam, de nem hallottam szokatlan hangokat.
(19"-os felniket használok, most jön majd a 150e-res szervíz.)
Köszönöm a segítséget.
Leállítottam és 3 óra múlva, mikor mentem haza már nem hallatszott.
De most megint előjött. 😔 Álló helyzetben és mozgás közben is. Motorháztetőt felnyitottam, de nem hallottam szokatlan hangokat.
(19"-os felniket használok, most jön majd a 150e-res szervíz.)
Köszönöm a segítséget.
Liquid2016-03-31 12:49:03 // 81148
A sebességindexnek semmi köze a terhelhetőséghez, ergo egy V XL és Y XL között nem fogsz érezni különbséget.
Azonkívül egy /50-es guminál sztem tökmindegy. Igencsak határon kéne használni, ahhoz hogy legyen bármiléyen jelentősége.
Most megnéztem nekem milyenek vannak:
245/40R19 98Y XL
225/55R17 101V
Azonkívül egy /50-es guminál sztem tökmindegy. Igencsak határon kéne használni, ahhoz hogy legyen bármiléyen jelentősége.
Most megnéztem nekem milyenek vannak:
245/40R19 98Y XL
225/55R17 101V
Shadin2016-03-31 12:37:31 // 81147
Ez nagyon egyszerű, szétkapod a komplett belsejét, oldalát, hogy le tudd szedni a tetőkárpitot és onnan férsz hozzá a rögzítő csavarokhoz.
Balázs592016-03-31 12:33:58 // 81145
Sziasztok,
Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan tudnám levenni a tetőkorlátot? Nagyon kopott szegény és fényezni kellene.
Előre is köszönöm!
Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan tudnám levenni a tetőkorlátot? Nagyon kopott szegény és fényezni kellene.
Előre is köszönöm!
Shadin2016-03-31 12:32:32 // 81144
Kolci2016-03-31 12:30:24 // 81143
Igazad van, és tényleg nem a sebesség miatt lett ez, hanem egy Y és XL-es gumi sokkal alaktartóbb pl.: egy V gumihoz képest, ezért jobban irányíthatóbb, stabilabb.
Kolci2016-03-31 12:25:49 // 81141
Azért az dúrva, hogy egy 3 éves nem kopott guminál sokkal jobban tapadt a téli gumi 15 fokba. Amúgy te a mintázatról beszélsz, a gumikeveréket azt változtatják. Ez majd minden gumigyártóra igaz, főleg az ismertebbekre. Amit a címkére írnak, az meg olyan mint a fogyasztási adatai a kocsiknak. Azt sem szabad elfelejteni, hogy egy gumi másképp viselkedik különböző autókon. A feleségem offosán (Suzuki Splash) a gyári szerelésű nyári gumi fényévekkel volt rosszabb a gyári szerelésű télinél. Nullkilométeresen vett autó volt. Amikor átvettük azt gondoltam, hogy ez ennyit tud, de nemsokára jött a tél és kerékcsere után sokkal jobb volt a kocsi. Mikor visszakerültek a nyáriak, sokkal rosszabb lett. Szerencsére el tudtam adni a nyári garnitúrát, és ideiglenesen a téliek felrakásáig agyonhasznált michelin, goodyear páros került fel. Na akkor jöttem rá, hogy a téliek se a legjobbak tudásban. A nyári Conti volt a téli Hankook. Ez a conti a tesztekben verte a feltett két agyonkopott gyártó termékeit. Azt mondjuk ne feledjük, hogy a teszteket általában egy típusú autóval végzik, pedig adott méretben legalább 4-5 különböző márkájúra fel kéne tenni. Valaki linkelt be is egy cikket azt hiszem a tc-ből, hogy ha jól tudom a pirelli termékét le sem tudták tesztelni, mert 2 db talán fordra gyártott volt, kettő pedig utcára. Név, profil egyforma volt. A tesztek irányadóknak jók, ha van lehetősége az embernek akkor próbálja ki a kiszemelt gumit a kocsiján, és csak utána mondjon ítéletet.
dev1662016-03-31 12:08:01 // 81140
milyen tömítéseket kell cserélni? csak a hf és a szívósor közöttit?
dev1662016-03-31 12:05:13 // 81139
én nem olvastam ilyen panaszt. viszonylag nagy és könnyű dióhéjakat könnyen ki tudnak szívni. Ennek ellenére nekem is vannak kételyeim és a beavatkozás árát is nevetségesnek tartom.
dev1662016-03-31 12:03:03 // 81138
2.4-en is így van?
droberto2016-03-31 11:36:47 // 81137
Az a baj, hogy tényleg öregszel már! :)))
Shadin2016-03-31 11:34:33 // 81136
Shadin2016-03-31 11:30:37 // 81135
Hát bakker, tényleg. Csak annyira "rat style" retkes az autó állandóan, hogy már nem is emlékszem rá :-(
Liquid2016-03-31 10:46:06 // 81134
a gumi mérete valamelyest meghatárotta a súlyindexet is, nemhiszem hogy kapható olyan 225/5R17-es gumi ami ilyen téren nem lenne megfelelő. Nagyjából ugyanez igaz a sebességindexre is. Tök mndegy hogy V vagy Y, a V-t se használod ki :)
droberto2016-03-31 10:36:29 // 81133
És a dióhéllyal nem? :)
dev1662016-03-31 10:33:54 // 81132
lehet, hogy ez is jó, de sztem a hengerfej szívócsatornáiban nem lehet alkalmazni, mert szemcsék maradhatnak vissza.
droberto2016-03-31 10:31:57 // 81131
Az szerintem fontosabb, hogy mit csináltak, milyen anyagból és technológiával! :)
dev1662016-03-31 10:31:51 // 81130
VGT tisztítás (elvileg kopott nem volt, csak nagyon koszos), 20e
Csapágyak és tömítések cseréje (Mellett alkatrészekkel, Garrett ehhez nincs), 42e
Lapátok, ház jó állapotban voltak.
Csapágyak és tömítések cseréje (Mellett alkatrészekkel, Garrett ehhez nincs), 42e
Lapátok, ház jó állapotban voltak.
droberto2016-03-31 10:30:37 // 81129
droberto2016-03-31 10:27:29 // 81128
Az XL-es gumi szerintem felesleges. 96-os terhelés index 740! kg-ot bír kerekenként. Az első tengelyen az már 1,5t!
Az XL-es gumival úgy fog kanyarban viselkedni, mind egy vascipős balerina! :)
Feleslegesen növeled csak az amúgy is k@rva sok rugózatlan tömeget.
Az XL-es gumival úgy fog kanyarban viselkedni, mind egy vascipős balerina! :)
Feleslegesen növeled csak az amúgy is k@rva sok rugózatlan tömeget.
droberto2016-03-31 10:23:32 // 81127
Az Ultrac Cento ezer éves modell. A 2010-es ADAC tesztben is jobb volt mint a szintén régi CSC3. Érdekes amit írsz, mert ott meg pont a nedves út volt a gyengéje.
Az Ultrac Vorti is sokkal gyengébb mint a CSC5. :)
Egy új gumi naná, hogy máshogy tapad mint egy régi használt!
Az Ultrac Vorti is sokkal gyengébb mint a CSC5. :)
Egy új gumi naná, hogy máshogy tapad mint egy régi használt!
Giuntini2016-03-31 10:07:10 // 81126
Neked mennyiért újították fel a turbót?
dev1662016-03-31 09:57:05 // 81125
egy fontos tanulsága volt a tisztításnak: a magas injektorkorrekciókat okozhatja a szívócsatornák részleges eltömődése is. A tisztítás óta a korábban konzekvensen magas korrekcióval dolgozó 2-es injektor helyett eloszlottak a magas pozitív korrekciók több injektor között, a 2-es pedig lement 0,5-re, vagyis továbbra sem kap rendesen levegőt a motor, de legalább kevésbé egyenlőtlen az eloszlás.
dev1662016-03-31 09:47:06 // 81124
Én nemrég csináltam meg a szívósor tisztítást (2.4 20V, de lapátok nélküli). A rossz hír az, hogy a szívósor levétele nélkül képtelenség rendesen kitakarítani. Levenni pedig nem könnyű, mert útban van a nagynyomású pumpa. Sokat kell bontani (pl. vezérlést is), 2-4 napos meló.
Az enyémben sok olajos koksz volt a haldokló turbó miatt (azóta a turbó már fel lett újítva). Egyelőre nem vettem le a szívósort, csak a pillangószelepházat és az EGR szelepet. A módszerem az volt, hogy készítettem a porszívóra egy rugalmas, vékony szűkítőt és nagyon alaposan centiről centire végigmentem a szívósor hozzáférhető részein. A szűkítő befért a szívócsatornákba is, tehát azok felsőbb részét is sikerült kipucolni. Közben endoszkóppal figyeltem az eredményt.
Elég mocskos meló és mivel a szívócsatornák alsóbb részeit (hengerfejben) nem tudod elérni, ne várj tőle átütő sikert. Kaparni, súrolni szintén tilos, mert nagy darabok eshetnek be a szelepekhez, amiket utána beszív a motor.
A korrekt megoldás az, ha elviszed egy dióhéjas tisztításra, ahol leveszik a szívósort és fémtisztára pucolják a szívósort, a szívócsatornákat és a szelepszárakat is a hf levétele nélkül. Ezzel egy gond van, hogy 200e-t mondtak rá :)
Az enyémben sok olajos koksz volt a haldokló turbó miatt (azóta a turbó már fel lett újítva). Egyelőre nem vettem le a szívósort, csak a pillangószelepházat és az EGR szelepet. A módszerem az volt, hogy készítettem a porszívóra egy rugalmas, vékony szűkítőt és nagyon alaposan centiről centire végigmentem a szívósor hozzáférhető részein. A szűkítő befért a szívócsatornákba is, tehát azok felsőbb részét is sikerült kipucolni. Közben endoszkóppal figyeltem az eredményt.
Elég mocskos meló és mivel a szívócsatornák alsóbb részeit (hengerfejben) nem tudod elérni, ne várj tőle átütő sikert. Kaparni, súrolni szintén tilos, mert nagy darabok eshetnek be a szelepekhez, amiket utána beszív a motor.
A korrekt megoldás az, ha elviszed egy dióhéjas tisztításra, ahol leveszik a szívósort és fémtisztára pucolják a szívósort, a szívócsatornákat és a szelepszárakat is a hf levétele nélkül. Ezzel egy gond van, hogy 200e-t mondtak rá :)
Dömpi (il dottore)2016-03-31 09:19:31 // 81123
Ma munkába indulás előtt végleg megadta magát az amore-s rendszámtábla taróm.
A keskenyebbik vége már a múltkor sem tudott ellenállni a mosóban a magasnyomásúnak, de most magától eltörött a felső keret része is.
Délután majd kicserélem hagyományosra, addig viszont kénytelen voltam szigetelő szalaggal rögzíteni, hogy a mai 40 km-es etapon (home->melóhely->home) ne hagyjam el a rendszámtáblát.
A keskenyebbik vége már a múltkor sem tudott ellenállni a mosóban a magasnyomásúnak, de most magától eltörött a felső keret része is.
Délután majd kicserélem hagyományosra, addig viszont kénytelen voltam szigetelő szalaggal rögzíteni, hogy a mai 40 km-es etapon (home->melóhely->home) ne hagyjam el a rendszámtáblát.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 09:14:13 // 81122
A 159 TI antracit felni selyemfényű, így a tiéd is (HSZ81100), de majd megszakértjük élőben két sör és egy zuzmólángos között :)
Kolci2016-03-31 08:56:05 // 81121
Nekem 225 50 17 Y 98 XL. Szerintem igazság szerint egy dolgot szem elött kell tartani, hogy egy ilyen nehéz autónál, ahol az első tengelyen 1 tonnát nyom, oda mindenképp XL-s gumi kell. Lehet, hogy ha erősebb (XL) lett volna a conti is, akkor most nem ezt nyilatkoztam volna a Vredesteinről. Ha abból indulok ki, hogy ez milyen, akkor a 18-19 csak jobb lehet, és hát én, hogy úgy mondjam eléggé agilisan vezetek :)
Shadin2016-03-31 08:50:18 // 81120
Rendben :-)
Shadin2016-03-31 08:50:05 // 81119
Tudod, hogy nekem antracit a Ti felni, és fényes.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 08:47:01 // 81118
én most azt nézem mi passzol az arkangyalhoz, nem a divatot.
ha ezüst maradna a felnim színe, biztos fényes lenne, de így nem.
ha ezüst maradna a felnim színe, biztos fényes lenne, de így nem.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 08:44:43 // 81117
de mekkora méret? csak mert én kifejezetten a 18 és 19 méretekre írtam amit írtam. hidd el, nem mindegy a méret
Dömpi (il dottore)2016-03-31 08:40:47 // 81116
mindkettőt tedd félre ápr 30-ig kérlek, főleg, ha a 147-re is applikálható, mert akkor mindkettőt megveszem
Shadin2016-03-31 08:38:36 // 81115
Majd minden alufelni fényes lakkozással bír, nem gondolnám hogy attól lesz bazári valami. Ellenben ez a mostani mattítási agymenés...
:)
:)
Kolci2016-03-31 08:37:55 // 81114
Nekem a téli is vredestein volt, most az ultrac cento-t vettem. Kedden tették fel, és hát nagyon tetszik. Most sokan meg fognak ölni de én Continental SportContact 3-ról váltottam, és jól tettem. 3 és 5 évesek voltak, s nem voltak elkopva, de kanyarban csúszkált a kocsi, föleg esőben volt katasztrófa. Ezekkel eddig minden ok, és ha csak annyira kopnak mint a téliek a velük megtett kb 20000 km alatt akkor 5 szezonra elfelejthetem a gumiproblémát remélhetőleg. Bár annyi legyen védelmére a continak, hogy az csak V-s volt ez pedig Y -os és XL-es.
David | Centocinquantanove2016-03-31 08:28:31 // 81113
Szerintem is a full fényes az kissé bazári.
Amit most én raktam fel az is fényesebb volt mint most. Kapott egy egy-két árnyalattal világosabb ezüst tónust, és arra selyemfényt. Az eredmény szerintem nem is lehetett volna jobb egy fekete autóhoz.
Amit most én raktam fel az is fényesebb volt mint most. Kapott egy egy-két árnyalattal világosabb ezüst tónust, és arra selyemfényt. Az eredmény szerintem nem is lehetett volna jobb egy fekete autóhoz.
Shadin2016-03-31 08:21:59 // 81112
Szívósorrol van pár blogom az 1.9-nél.
Shadin2016-03-31 08:18:58 // 81111
A selyemfényű festés nem olyan mint az Audi? Se nem Merga se nem BMW?
:-D
Az enyém mindkettő fényes és jól néz ki.
:-D
Az enyém mindkettő fényes és jól néz ki.
Norby2016-03-31 08:16:33 // 81110
Szívósor illetve turbo takarítésról van valakinek blogja?
2.4
Hétvégén rászánom magam a turbonyomás ingadozása miatt. A szabályzó szelepet cseréltem tegnap, de nem lett jobb. :(
2.4
Hétvégén rászánom magam a turbonyomás ingadozása miatt. A szabályzó szelepet cseréltem tegnap, de nem lett jobb. :(