dev1662016-03-31 12:08:01 // 81140
milyen tömítéseket kell cserélni? csak a hf és a szívósor közöttit?
dev1662016-03-31 12:05:13 // 81139
én nem olvastam ilyen panaszt. viszonylag nagy és könnyű dióhéjakat könnyen ki tudnak szívni. Ennek ellenére nekem is vannak kételyeim és a beavatkozás árát is nevetségesnek tartom.
dev1662016-03-31 12:03:03 // 81138
2.4-en is így van?
droberto2016-03-31 11:36:47 // 81137
Az a baj, hogy tényleg öregszel már! :)))
Shadin2016-03-31 11:34:33 // 81136
Shadin2016-03-31 11:30:37 // 81135
Hát bakker, tényleg. Csak annyira "rat style" retkes az autó állandóan, hogy már nem is emlékszem rá :-(
Liquid2016-03-31 10:46:06 // 81134
a gumi mérete valamelyest meghatárotta a súlyindexet is, nemhiszem hogy kapható olyan 225/5R17-es gumi ami ilyen téren nem lenne megfelelő. Nagyjából ugyanez igaz a sebességindexre is. Tök mndegy hogy V vagy Y, a V-t se használod ki :)
droberto2016-03-31 10:36:29 // 81133
És a dióhéllyal nem? :)
dev1662016-03-31 10:33:54 // 81132
lehet, hogy ez is jó, de sztem a hengerfej szívócsatornáiban nem lehet alkalmazni, mert szemcsék maradhatnak vissza.
droberto2016-03-31 10:31:57 // 81131
Az szerintem fontosabb, hogy mit csináltak, milyen anyagból és technológiával! :)
dev1662016-03-31 10:31:51 // 81130
VGT tisztítás (elvileg kopott nem volt, csak nagyon koszos), 20e
Csapágyak és tömítések cseréje (Mellett alkatrészekkel, Garrett ehhez nincs), 42e
Lapátok, ház jó állapotban voltak.
Csapágyak és tömítések cseréje (Mellett alkatrészekkel, Garrett ehhez nincs), 42e
Lapátok, ház jó állapotban voltak.
droberto2016-03-31 10:30:37 // 81129
droberto2016-03-31 10:27:29 // 81128
Az XL-es gumi szerintem felesleges. 96-os terhelés index 740! kg-ot bír kerekenként. Az első tengelyen az már 1,5t!
Az XL-es gumival úgy fog kanyarban viselkedni, mind egy vascipős balerina! :)
Feleslegesen növeled csak az amúgy is k@rva sok rugózatlan tömeget.
Az XL-es gumival úgy fog kanyarban viselkedni, mind egy vascipős balerina! :)
Feleslegesen növeled csak az amúgy is k@rva sok rugózatlan tömeget.
droberto2016-03-31 10:23:32 // 81127
Az Ultrac Cento ezer éves modell. A 2010-es ADAC tesztben is jobb volt mint a szintén régi CSC3. Érdekes amit írsz, mert ott meg pont a nedves út volt a gyengéje.
Az Ultrac Vorti is sokkal gyengébb mint a CSC5. :)
Egy új gumi naná, hogy máshogy tapad mint egy régi használt!
Az Ultrac Vorti is sokkal gyengébb mint a CSC5. :)
Egy új gumi naná, hogy máshogy tapad mint egy régi használt!
Giuntini2016-03-31 10:07:10 // 81126
Neked mennyiért újították fel a turbót?
dev1662016-03-31 09:57:05 // 81125
egy fontos tanulsága volt a tisztításnak: a magas injektorkorrekciókat okozhatja a szívócsatornák részleges eltömődése is. A tisztítás óta a korábban konzekvensen magas korrekcióval dolgozó 2-es injektor helyett eloszlottak a magas pozitív korrekciók több injektor között, a 2-es pedig lement 0,5-re, vagyis továbbra sem kap rendesen levegőt a motor, de legalább kevésbé egyenlőtlen az eloszlás.
dev1662016-03-31 09:47:06 // 81124
Én nemrég csináltam meg a szívósor tisztítást (2.4 20V, de lapátok nélküli). A rossz hír az, hogy a szívósor levétele nélkül képtelenség rendesen kitakarítani. Levenni pedig nem könnyű, mert útban van a nagynyomású pumpa. Sokat kell bontani (pl. vezérlést is), 2-4 napos meló.
Az enyémben sok olajos koksz volt a haldokló turbó miatt (azóta a turbó már fel lett újítva). Egyelőre nem vettem le a szívósort, csak a pillangószelepházat és az EGR szelepet. A módszerem az volt, hogy készítettem a porszívóra egy rugalmas, vékony szűkítőt és nagyon alaposan centiről centire végigmentem a szívósor hozzáférhető részein. A szűkítő befért a szívócsatornákba is, tehát azok felsőbb részét is sikerült kipucolni. Közben endoszkóppal figyeltem az eredményt.
Elég mocskos meló és mivel a szívócsatornák alsóbb részeit (hengerfejben) nem tudod elérni, ne várj tőle átütő sikert. Kaparni, súrolni szintén tilos, mert nagy darabok eshetnek be a szelepekhez, amiket utána beszív a motor.
A korrekt megoldás az, ha elviszed egy dióhéjas tisztításra, ahol leveszik a szívósort és fémtisztára pucolják a szívósort, a szívócsatornákat és a szelepszárakat is a hf levétele nélkül. Ezzel egy gond van, hogy 200e-t mondtak rá :)
Az enyémben sok olajos koksz volt a haldokló turbó miatt (azóta a turbó már fel lett újítva). Egyelőre nem vettem le a szívósort, csak a pillangószelepházat és az EGR szelepet. A módszerem az volt, hogy készítettem a porszívóra egy rugalmas, vékony szűkítőt és nagyon alaposan centiről centire végigmentem a szívósor hozzáférhető részein. A szűkítő befért a szívócsatornákba is, tehát azok felsőbb részét is sikerült kipucolni. Közben endoszkóppal figyeltem az eredményt.
Elég mocskos meló és mivel a szívócsatornák alsóbb részeit (hengerfejben) nem tudod elérni, ne várj tőle átütő sikert. Kaparni, súrolni szintén tilos, mert nagy darabok eshetnek be a szelepekhez, amiket utána beszív a motor.
A korrekt megoldás az, ha elviszed egy dióhéjas tisztításra, ahol leveszik a szívósort és fémtisztára pucolják a szívósort, a szívócsatornákat és a szelepszárakat is a hf levétele nélkül. Ezzel egy gond van, hogy 200e-t mondtak rá :)
Dömpi (il dottore)2016-03-31 09:19:31 // 81123
Ma munkába indulás előtt végleg megadta magát az amore-s rendszámtábla taróm.
A keskenyebbik vége már a múltkor sem tudott ellenállni a mosóban a magasnyomásúnak, de most magától eltörött a felső keret része is.
Délután majd kicserélem hagyományosra, addig viszont kénytelen voltam szigetelő szalaggal rögzíteni, hogy a mai 40 km-es etapon (home->melóhely->home) ne hagyjam el a rendszámtáblát.
A keskenyebbik vége már a múltkor sem tudott ellenállni a mosóban a magasnyomásúnak, de most magától eltörött a felső keret része is.
Délután majd kicserélem hagyományosra, addig viszont kénytelen voltam szigetelő szalaggal rögzíteni, hogy a mai 40 km-es etapon (home->melóhely->home) ne hagyjam el a rendszámtáblát.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 09:14:13 // 81122
A 159 TI antracit felni selyemfényű, így a tiéd is (HSZ81100), de majd megszakértjük élőben két sör és egy zuzmólángos között :)
Kolci2016-03-31 08:56:05 // 81121
Nekem 225 50 17 Y 98 XL. Szerintem igazság szerint egy dolgot szem elött kell tartani, hogy egy ilyen nehéz autónál, ahol az első tengelyen 1 tonnát nyom, oda mindenképp XL-s gumi kell. Lehet, hogy ha erősebb (XL) lett volna a conti is, akkor most nem ezt nyilatkoztam volna a Vredesteinről. Ha abból indulok ki, hogy ez milyen, akkor a 18-19 csak jobb lehet, és hát én, hogy úgy mondjam eléggé agilisan vezetek :)
Shadin2016-03-31 08:50:18 // 81120
Rendben :-)
Shadin2016-03-31 08:50:05 // 81119
Tudod, hogy nekem antracit a Ti felni, és fényes.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 08:47:01 // 81118
én most azt nézem mi passzol az arkangyalhoz, nem a divatot.
ha ezüst maradna a felnim színe, biztos fényes lenne, de így nem.
ha ezüst maradna a felnim színe, biztos fényes lenne, de így nem.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 08:44:43 // 81117
de mekkora méret? csak mert én kifejezetten a 18 és 19 méretekre írtam amit írtam. hidd el, nem mindegy a méret
Dömpi (il dottore)2016-03-31 08:40:47 // 81116
mindkettőt tedd félre ápr 30-ig kérlek, főleg, ha a 147-re is applikálható, mert akkor mindkettőt megveszem
Shadin2016-03-31 08:38:36 // 81115
Majd minden alufelni fényes lakkozással bír, nem gondolnám hogy attól lesz bazári valami. Ellenben ez a mostani mattítási agymenés...
:)
:)
Kolci2016-03-31 08:37:55 // 81114
Nekem a téli is vredestein volt, most az ultrac cento-t vettem. Kedden tették fel, és hát nagyon tetszik. Most sokan meg fognak ölni de én Continental SportContact 3-ról váltottam, és jól tettem. 3 és 5 évesek voltak, s nem voltak elkopva, de kanyarban csúszkált a kocsi, föleg esőben volt katasztrófa. Ezekkel eddig minden ok, és ha csak annyira kopnak mint a téliek a velük megtett kb 20000 km alatt akkor 5 szezonra elfelejthetem a gumiproblémát remélhetőleg. Bár annyi legyen védelmére a continak, hogy az csak V-s volt ez pedig Y -os és XL-es.
David | Centocinquantanove2016-03-31 08:28:31 // 81113
Szerintem is a full fényes az kissé bazári.
Amit most én raktam fel az is fényesebb volt mint most. Kapott egy egy-két árnyalattal világosabb ezüst tónust, és arra selyemfényt. Az eredmény szerintem nem is lehetett volna jobb egy fekete autóhoz.
Amit most én raktam fel az is fényesebb volt mint most. Kapott egy egy-két árnyalattal világosabb ezüst tónust, és arra selyemfényt. Az eredmény szerintem nem is lehetett volna jobb egy fekete autóhoz.
Shadin2016-03-31 08:21:59 // 81112
Szívósorrol van pár blogom az 1.9-nél.
Shadin2016-03-31 08:18:58 // 81111
A selyemfényű festés nem olyan mint az Audi? Se nem Merga se nem BMW?
:-D
Az enyém mindkettő fényes és jól néz ki.
:-D
Az enyém mindkettő fényes és jól néz ki.
Norby2016-03-31 08:16:33 // 81110
Szívósor illetve turbo takarítésról van valakinek blogja?
2.4
Hétvégén rászánom magam a turbonyomás ingadozása miatt. A szabályzó szelepet cseréltem tegnap, de nem lett jobb. :(
2.4
Hétvégén rászánom magam a turbonyomás ingadozása miatt. A szabályzó szelepet cseréltem tegnap, de nem lett jobb. :(
Shadin2016-03-31 08:14:45 // 81109
Zolibácsi2016-03-31 05:08:35 // 81107
Hali,
Végre volt egy szabad fél órám és megfrissítettem a navimat az újabb kékes kinézetre.
Egy gondom van csak vele, ami az előzőnél tetszett, hogy a main gombra kattintva előjött a térkép, ha volt benne CD és bal oldalt mellette pedig a rádió adatok+még megtehető kilóméter. Na most ilyen nincs már benne, olyan mint ha butítottak volna rajta.
Másnak is ilyen lett frissítés után?
Ami pozitív, hogy végre beolvasta a frissebb navi CD-ket....
Végre volt egy szabad fél órám és megfrissítettem a navimat az újabb kékes kinézetre.
Egy gondom van csak vele, ami az előzőnél tetszett, hogy a main gombra kattintva előjött a térkép, ha volt benne CD és bal oldalt mellette pedig a rádió adatok+még megtehető kilóméter. Na most ilyen nincs már benne, olyan mint ha butítottak volna rajta.
Másnak is ilyen lett frissítés után?
Ami pozitív, hogy végre beolvasta a frissebb navi CD-ket....
Dömpi (il dottore)2016-03-31 00:07:08 // 81106
Pedig a google kereső MiTO QV felniként dobta ki. Azért ezt írtam be, mert német alfa fanclub olfalon is keresték a 159 TI színkódját, de megállapították ők is, hogy nem fellelhető, de MiTO QV felni megszólalásig hasonló színű, amimek van kódja: VV658B, ezt egy német alfa tulaj fényező is megerősítette. Én erre kerestem rá.
Érdekes, hogy kidobta a te felnid.
Érdekes, hogy kidobta a te felnid.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 00:00:52 // 81105
Köszönöm a véleményeket. Kaptam innen is, máshonnan is.
Azt hiszem a matt nem az én világom, a fényes pedig már már bazári.
Úgy gondolom, az ezüst alfához, a matt fekete matricázással ez a titanio metallic színű felni selyemfényű lakkozással fog leginkább passzolni ... aztán majd a VTT-n elmondjátok hogy valóban így van-e vagy sem.
Azt hiszem a matt nem az én világom, a fényes pedig már már bazári.
Úgy gondolom, az ezüst alfához, a matt fekete matricázással ez a titanio metallic színű felni selyemfényű lakkozással fog leginkább passzolni ... aztán majd a VTT-n elmondjátok hogy valóban így van-e vagy sem.
Dömpi (il dottore)2016-03-30 23:54:38 // 81104
Azért ha lehet ebből ne csináljunk versenyt😉
Dömpi (il dottore)2016-03-30 23:53:09 // 81103
Tudom minden fillér számít, főleg a 18" és 19"-os méretek esetén, épp ezért, ha valakinek nem fér bele a Michelin vagy Conti, akkor ajánlom a Bridgestone-t. Nem sokkal drágább mint a Vredestein és társai, de jó és tartós.
A kínai, koreai és indiai gumiktól ebben a méretben óva intenék mindenkit. Lehet olcsó és talán eleinte jó is, de hamarabb kopik ekkora keréknél így ha sűrűbben kell új garnitúra, nem biztos, hogy rentábilis a dolog.
A kínai, koreai és indiai gumiktól ebben a méretben óva intenék mindenkit. Lehet olcsó és talán eleinte jó is, de hamarabb kopik ekkora keréknél így ha sűrűbben kell új garnitúra, nem biztos, hogy rentábilis a dolog.
droberto2016-03-30 23:14:49 // 81102
A Vredestein középkatis holland márka. Úgy tudom, hogy megvette az indiai Apollo (Gyöngyöshalász). A konrét típus a legfrissebb Adac teszten az élmezőny végét csípte el 17" méretben.
Peeeti852016-03-30 23:03:12 // 81101
Sziasztok.
Véleményetekre lennék kíváncsi, Vredestein mint gumimárkáról mi a vélemény...
Azon belül is ez a gumi:
Vredestein Ultrac Vorti 235/45 R18,
41.990-ért kapnám darabját..
válaszaitokat előre is köszönöm.
üdv.
Véleményetekre lennék kíváncsi, Vredestein mint gumimárkáról mi a vélemény...
Azon belül is ez a gumi:
Vredestein Ultrac Vorti 235/45 R18,
41.990-ért kapnám darabját..
válaszaitokat előre is köszönöm.
üdv.
b00772016-03-30 22:55:43 // 81100
Igen ez így még logikus is, így érthető, köszi a gyors választ! :) Akkor jól működik.
G-MANN🍀2016-03-30 22:55:14 // 81099
A 2. kép az én fotóm :) az én felnin volt a 159 SW Ti-n. 19-es és ultrabrutálszép volt szerintem. Fényes volt. Több fotó az oldalamon. :)
droberto2016-03-30 22:27:37 // 81098
A lényeg, hogy saválló legyen (min.: 1.4404 vagy 1.4571). Mivel zuzmóölő kémhatású a kipuffból kiáramló cucc, ezért 1 év alatt még a rozsdamentes is be tud rozsdásodni. Pláne akkor, hogyha még a DPF is bent van. :)))
droberto2016-03-30 22:10:57 // 81096
Egyeztettem a fényező barátommal lakk ügyben.
Azt mondta, hogy a 159 antracit ti felnije selyemfényű, míg a MiTo 5 lyukúja inkább fényes (kép alapján).
Most a matt és a selyemfényű festékek divatja hódít, véleményem szerint a fényes picit bazáribb.
Egyébként most fújta ugyanez a barátom egy másik barátomnaknak a Seat felnijét matt feketére. Eredetileg a srác selyemfényűt kért, de azt túl fényesnek látta. Átfújatta matt lakkal, de még így is selyemfényű, a nyári matt felnijéhez képest. :)
A kép nem jó minőségű és azt vegyétek figyelembe, hogy a feketén a lakk mattabnak, opálosabbnak tűnik:
Azt mondta, hogy a 159 antracit ti felnije selyemfényű, míg a MiTo 5 lyukúja inkább fényes (kép alapján).
Most a matt és a selyemfényű festékek divatja hódít, véleményem szerint a fényes picit bazáribb.
Egyébként most fújta ugyanez a barátom egy másik barátomnaknak a Seat felnijét matt feketére. Eredetileg a srác selyemfényűt kért, de azt túl fényesnek látta. Átfújatta matt lakkal, de még így is selyemfényű, a nyári matt felnijéhez képest. :)
A kép nem jó minőségű és azt vegyétek figyelembe, hogy a feketén a lakk mattabnak, opálosabbnak tűnik:
Hardy2016-03-30 22:06:04 // 81095
Ricsi 1472016-03-30 22:04:01 // 81094
Jah es igen, jol nezzetek meg, hogy biztos a turbot kell e cserelni, mert en is majdnem, hogy feleslegesen csereltem ki. De legalabb kiderult, hogy a turbomnak a 218 ezer km ellenere semmi baja.
Ricsi 1472016-03-30 21:58:58 // 81093
Nem kell, fent a legbeomlo csovet vettuk ki, még a legtomegmero elott, katalizator ki, kipufogot lekotni az ott had logjon, meg a hovedo lemez jon meg ki aztan ennyi. Kar, hogy nem csinaltam kepeket a folyamatrol.
droberto2016-03-30 21:55:58 // 81092
Még mielőtt bármit cseréltek, javaslom, hogy végezzétek el ezt a vizsgálatot. Sőt a membránszelep és a vákumpumpa közti csövezést is vizsgáljátok meg.
És hangsúlyozom, lehet elég egy tisztítás. Továbbra is tartom, hogy a forgórésznek és a siklócsapágyaknak nincs bajuk. Annak lett volna előjele.
És hangsúlyozom, lehet elég egy tisztítás. Továbbra is tartom, hogy a forgórésznek és a siklócsapágyaknak nincs bajuk. Annak lett volna előjele.
knrdptr2016-03-30 21:55:08 // 81091
Melyiket vetted pontosan?