Fórum >> Típusok >> 159

dev1662016-03-31 12:08:01 // 81140
milyen tömítéseket kell cserélni? csak a hf és a szívósor közöttit?
dev1662016-03-31 12:05:13 // 81139
én nem olvastam ilyen panaszt. viszonylag nagy és könnyű dióhéjakat könnyen ki tudnak szívni. Ennek ellenére nekem is vannak kételyeim és a beavatkozás árát is nevetségesnek tartom.
dev1662016-03-31 12:03:03 // 81138
2.4-en is így van?
droberto2016-03-31 11:36:47 // 81137
Az a baj, hogy tényleg öregszel már! :)))
Shadin2016-03-31 11:34:33 // 81136
Nem kell lebontani a vezérlést hozzá.



és a nagynyomású első tőcsavarját is ki kell szedni
és a vizet is le kell engedni
Shadin2016-03-31 11:30:37 // 81135
Hát bakker, tényleg. Csak annyira "rat style" retkes az autó állandóan, hogy már nem is emlékszem rá :-(
Liquid2016-03-31 10:46:06 // 81134
a gumi mérete valamelyest meghatárotta a súlyindexet is, nemhiszem hogy kapható olyan 225/5R17-es gumi ami ilyen téren nem lenne megfelelő. Nagyjából ugyanez igaz a sebességindexre is. Tök mndegy hogy V vagy Y, a V-t se használod ki :)
droberto2016-03-31 10:36:29 // 81133
És a dióhéllyal nem? :)
dev1662016-03-31 10:33:54 // 81132
lehet, hogy ez is jó, de sztem a hengerfej szívócsatornáiban nem lehet alkalmazni, mert szemcsék maradhatnak vissza.
droberto2016-03-31 10:31:57 // 81131
Az szerintem fontosabb, hogy mit csináltak, milyen anyagból és technológiával! :)
dev1662016-03-31 10:31:51 // 81130
VGT tisztítás (elvileg kopott nem volt, csak nagyon koszos), 20e
Csapágyak és tömítések cseréje (Mellett alkatrészekkel, Garrett ehhez nincs), 42e
Lapátok, ház jó állapotban voltak.
droberto2016-03-31 10:27:29 // 81128
Az XL-es gumi szerintem felesleges. 96-os terhelés index 740! kg-ot bír kerekenként. Az első tengelyen az már 1,5t!
Az XL-es gumival úgy fog kanyarban viselkedni, mind egy vascipős balerina! :)
Feleslegesen növeled csak az amúgy is k@rva sok rugózatlan tömeget.
droberto2016-03-31 10:23:32 // 81127
Az Ultrac Cento ezer éves modell. A 2010-es ADAC tesztben is jobb volt mint a szintén régi CSC3. Érdekes amit írsz, mert ott meg pont a nedves út volt a gyengéje.
Az Ultrac Vorti is sokkal gyengébb mint a CSC5. :)
Egy új gumi naná, hogy máshogy tapad mint egy régi használt!
Giuntini2016-03-31 10:07:10 // 81126
Neked mennyiért újították fel a turbót?
dev1662016-03-31 09:57:05 // 81125
egy fontos tanulsága volt a tisztításnak: a magas injektorkorrekciókat okozhatja a szívócsatornák részleges eltömődése is. A tisztítás óta a korábban konzekvensen magas korrekcióval dolgozó 2-es injektor helyett eloszlottak a magas pozitív korrekciók több injektor között, a 2-es pedig lement 0,5-re, vagyis továbbra sem kap rendesen levegőt a motor, de legalább kevésbé egyenlőtlen az eloszlás.
dev1662016-03-31 09:47:06 // 81124
Én nemrég csináltam meg a szívósor tisztítást (2.4 20V, de lapátok nélküli). A rossz hír az, hogy a szívósor levétele nélkül képtelenség rendesen kitakarítani. Levenni pedig nem könnyű, mert útban van a nagynyomású pumpa. Sokat kell bontani (pl. vezérlést is), 2-4 napos meló.

Az enyémben sok olajos koksz volt a haldokló turbó miatt (azóta a turbó már fel lett újítva). Egyelőre nem vettem le a szívósort, csak a pillangószelepházat és az EGR szelepet. A módszerem az volt, hogy készítettem a porszívóra egy rugalmas, vékony szűkítőt és nagyon alaposan centiről centire végigmentem a szívósor hozzáférhető részein. A szűkítő befért a szívócsatornákba is, tehát azok felsőbb részét is sikerült kipucolni. Közben endoszkóppal figyeltem az eredményt.

Elég mocskos meló és mivel a szívócsatornák alsóbb részeit (hengerfejben) nem tudod elérni, ne várj tőle átütő sikert. Kaparni, súrolni szintén tilos, mert nagy darabok eshetnek be a szelepekhez, amiket utána beszív a motor.

A korrekt megoldás az, ha elviszed egy dióhéjas tisztításra, ahol leveszik a szívósort és fémtisztára pucolják a szívósort, a szívócsatornákat és a szelepszárakat is a hf levétele nélkül. Ezzel egy gond van, hogy 200e-t mondtak rá :)
Dömpi (il dottore)2016-03-31 09:19:31 // 81123
Ma munkába indulás előtt végleg megadta magát az amore-s rendszámtábla taróm.
A keskenyebbik vége már a múltkor sem tudott ellenállni a mosóban a magasnyomásúnak, de most magától eltörött a felső keret része is.

Délután majd kicserélem hagyományosra, addig viszont kénytelen voltam szigetelő szalaggal rögzíteni, hogy a mai 40 km-es etapon (home->melóhely->home) ne hagyjam el a rendszámtáblát.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 09:14:13 // 81122
A 159 TI antracit felni selyemfényű, így a tiéd is (HSZ81100), de majd megszakértjük élőben két sör és egy zuzmólángos között :)
Kolci2016-03-31 08:56:05 // 81121
Nekem 225 50 17 Y 98 XL. Szerintem igazság szerint egy dolgot szem elött kell tartani, hogy egy ilyen nehéz autónál, ahol az első tengelyen 1 tonnát nyom, oda mindenképp XL-s gumi kell. Lehet, hogy ha erősebb (XL) lett volna a conti is, akkor most nem ezt nyilatkoztam volna a Vredesteinről. Ha abból indulok ki, hogy ez milyen, akkor a 18-19 csak jobb lehet, és hát én, hogy úgy mondjam eléggé agilisan vezetek :)
Shadin2016-03-31 08:50:05 // 81119
Tudod, hogy nekem antracit a Ti felni, és fényes.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 08:47:01 // 81118
én most azt nézem mi passzol az arkangyalhoz, nem a divatot.
ha ezüst maradna a felnim színe, biztos fényes lenne, de így nem.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 08:44:43 // 81117
de mekkora méret? csak mert én kifejezetten a 18 és 19 méretekre írtam amit írtam. hidd el, nem mindegy a méret
Dömpi (il dottore)2016-03-31 08:40:47 // 81116
mindkettőt tedd félre ápr 30-ig kérlek, főleg, ha a 147-re is applikálható, mert akkor mindkettőt megveszem
Shadin2016-03-31 08:38:36 // 81115
Majd minden alufelni fényes lakkozással bír, nem gondolnám hogy attól lesz bazári valami. Ellenben ez a mostani mattítási agymenés...
:)
Kolci2016-03-31 08:37:55 // 81114
Nekem a téli is vredestein volt, most az ultrac cento-t vettem. Kedden tették fel, és hát nagyon tetszik. Most sokan meg fognak ölni de én Continental SportContact 3-ról váltottam, és jól tettem. 3 és 5 évesek voltak, s nem voltak elkopva, de kanyarban csúszkált a kocsi, föleg esőben volt katasztrófa. Ezekkel eddig minden ok, és ha csak annyira kopnak mint a téliek a velük megtett kb 20000 km alatt akkor 5 szezonra elfelejthetem a gumiproblémát remélhetőleg. Bár annyi legyen védelmére a continak, hogy az csak V-s volt ez pedig Y -os és XL-es.
David | Centocinquantanove2016-03-31 08:28:31 // 81113
Szerintem is a full fényes az kissé bazári.
Amit most én raktam fel az is fényesebb volt mint most. Kapott egy egy-két árnyalattal világosabb ezüst tónust, és arra selyemfényt. Az eredmény szerintem nem is lehetett volna jobb egy fekete autóhoz.
Shadin2016-03-31 08:21:59 // 81112
Szívósorrol van pár blogom az 1.9-nél.
Shadin2016-03-31 08:18:58 // 81111
A selyemfényű festés nem olyan mint az Audi? Se nem Merga se nem BMW?
:-D

Az enyém mindkettő fényes és jól néz ki.
Norby2016-03-31 08:16:33 // 81110
Szívósor illetve turbo takarítésról van valakinek blogja?
2.4
Hétvégén rászánom magam a turbonyomás ingadozása miatt. A szabályzó szelepet cseréltem tegnap, de nem lett jobb. :(
Shadin2016-03-31 08:14:45 // 81109
Van két vég megoldásom is a polcon, amiket fel tudok ajánlani. Az egyik a 2.0 utángyártott 70-es króm vége a dobnál levágva,

a másik pedig egy Paragi 80-as ovál (PAR209)

Vihető bármelyik.
Zolibácsi2016-03-31 05:08:35 // 81107
Hali,
Végre volt egy szabad fél órám és megfrissítettem a navimat az újabb kékes kinézetre.
Egy gondom van csak vele, ami az előzőnél tetszett, hogy a main gombra kattintva előjött a térkép, ha volt benne CD és bal oldalt mellette pedig a rádió adatok+még megtehető kilóméter. Na most ilyen nincs már benne, olyan mint ha butítottak volna rajta.
Másnak is ilyen lett frissítés után?
Ami pozitív, hogy végre beolvasta a frissebb navi CD-ket....
Dömpi (il dottore)2016-03-31 00:07:08 // 81106
Pedig a google kereső MiTO QV felniként dobta ki. Azért ezt írtam be, mert német alfa fanclub olfalon is keresték a 159 TI színkódját, de megállapították ők is, hogy nem fellelhető, de MiTO QV felni megszólalásig hasonló színű, amimek van kódja: VV658B, ezt egy német alfa tulaj fényező is megerősítette. Én erre kerestem rá.
Érdekes, hogy kidobta a te felnid.
Dömpi (il dottore)2016-03-31 00:00:52 // 81105
Köszönöm a véleményeket. Kaptam innen is, máshonnan is.
Azt hiszem a matt nem az én világom, a fényes pedig már már bazári.
Úgy gondolom, az ezüst alfához, a matt fekete matricázással ez a titanio metallic színű felni selyemfényű lakkozással fog leginkább passzolni ... aztán majd a VTT-n elmondjátok hogy valóban így van-e vagy sem.
Dömpi (il dottore)2016-03-30 23:54:38 // 81104
Azért ha lehet ebből ne csináljunk versenyt😉
Dömpi (il dottore)2016-03-30 23:53:09 // 81103
Tudom minden fillér számít, főleg a 18" és 19"-os méretek esetén, épp ezért, ha valakinek nem fér bele a Michelin vagy Conti, akkor ajánlom a Bridgestone-t. Nem sokkal drágább mint a Vredestein és társai, de jó és tartós.
A kínai, koreai és indiai gumiktól ebben a méretben óva intenék mindenkit. Lehet olcsó és talán eleinte jó is, de hamarabb kopik ekkora keréknél így ha sűrűbben kell új garnitúra, nem biztos, hogy rentábilis a dolog.
droberto2016-03-30 23:14:49 // 81102
A Vredestein középkatis holland márka. Úgy tudom, hogy megvette az indiai Apollo (Gyöngyöshalász). A konrét típus a legfrissebb Adac teszten az élmezőny végét csípte el 17" méretben.
Peeeti852016-03-30 23:03:12 // 81101
Sziasztok.
Véleményetekre lennék kíváncsi, Vredestein mint gumimárkáról mi a vélemény...
Azon belül is ez a gumi:
Vredestein Ultrac Vorti 235/45 R18,
41.990-ért kapnám darabját..
válaszaitokat előre is köszönöm.
üdv.
b00772016-03-30 22:55:43 // 81100
Igen ez így még logikus is, így érthető, köszi a gyors választ! :) Akkor jól működik.
G-MANN🍀2016-03-30 22:55:14 // 81099
A 2. kép az én fotóm :) az én felnin volt a 159 SW Ti-n. 19-es és ultrabrutálszép volt szerintem. Fényes volt. Több fotó az oldalamon. :)
droberto2016-03-30 22:27:37 // 81098
A lényeg, hogy saválló legyen (min.: 1.4404 vagy 1.4571). Mivel zuzmóölő kémhatású a kipuffból kiáramló cucc, ezért 1 év alatt még a rozsdamentes is be tud rozsdásodni. Pláne akkor, hogyha még a DPF is bent van. :)))
knrdptr2016-03-30 22:25:13 // 81097
Köszönöm! :)
droberto2016-03-30 22:10:57 // 81096
Egyeztettem a fényező barátommal lakk ügyben.
Azt mondta, hogy a 159 antracit ti felnije selyemfényű, míg a MiTo 5 lyukúja inkább fényes (kép alapján).
Most a matt és a selyemfényű festékek divatja hódít, véleményem szerint a fényes picit bazáribb.
Egyébként most fújta ugyanez a barátom egy másik barátomnaknak a Seat felnijét matt feketére. Eredetileg a srác selyemfényűt kért, de azt túl fényesnek látta. Átfújatta matt lakkal, de még így is selyemfényű, a nyári matt felnijéhez képest. :)
A kép nem jó minőségű és azt vegyétek figyelembe, hogy a feketén a lakk mattabnak, opálosabbnak tűnik:
Hardy2016-03-30 22:06:04 // 81095
Már nem tudom. Van sokféle. Ez a drágább fajtából való. 10.000 körül volt. Kicsit ovális, de volt olyan mint a gyári. Az kicsit olcsóbb volt.
Ricsi 1472016-03-30 22:04:01 // 81094
Jah es igen, jol nezzetek meg, hogy biztos a turbot kell e cserelni, mert en is majdnem, hogy feleslegesen csereltem ki. De legalabb kiderult, hogy a turbomnak a 218 ezer km ellenere semmi baja.
Ricsi 1472016-03-30 21:58:58 // 81093
Nem kell, fent a legbeomlo csovet vettuk ki, még a legtomegmero elott, katalizator ki, kipufogot lekotni az ott had logjon, meg a hovedo lemez jon meg ki aztan ennyi. Kar, hogy nem csinaltam kepeket a folyamatrol.
droberto2016-03-30 21:55:58 // 81092
Még mielőtt bármit cseréltek, javaslom, hogy végezzétek el ezt a vizsgálatot. Sőt a membránszelep és a vákumpumpa közti csövezést is vizsgáljátok meg.
És hangsúlyozom, lehet elég egy tisztítás. Továbbra is tartom, hogy a forgórésznek és a siklócsapágyaknak nincs bajuk. Annak lett volna előjele.
knrdptr2016-03-30 21:55:08 // 81091
Melyiket vetted pontosan?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak