Fórum >> Típusok >> 159

dev1662016-03-31 22:15:17 // 81209
azért arra kérdezz rá, milyen készlettel újítják fel a középrészt. ebay-en lehet kapni hamis Mellett és Garrett szettet fillérekért, amivel 5-10ekm-t bír (fél éves garit ált. kibírja) a turbó és sokan így dolgoznak. lsd. Wizard turbó.

Én a ferryker-hez vittem, de szintén jókat hallottam a belfegor turbóról is. Jó Garrett kapcsolatokkal rendelkezik a Felcsiki turbó is, de nekik felemás hírük van.
Hardy2016-03-31 22:14:34 // 81208
Sebesseg bizt.öv leállósáv. Meg minden féle érvényesség. Pont most nézegettem a felvételeket. Ami jo nekem kamionba nem lát be.
'''''2016-03-31 22:01:03 // 81207
Most akarok valami brutál verdát venni de így már gondolkodom.
Kócosw2016-03-31 21:52:57 // 81206
Hallani mindenféléket,aztsem tom kinek mit higgyek...
droberto2016-03-31 21:50:52 // 81205
Lóf@sz ez a rendszer, sebességet tud mérni, mást nem. Fejlesztik a szoftver rá, majdnem egy éve.
berobbantam2016-03-31 21:49:14 // 81204
Amennyire én tudom a rendszer tudja.A rendszer ezen része viszont nem aktív,nem engedélyezték.
'''''2016-03-31 21:42:54 // 81203
Mit tudtok az új VÉDA kamera rendszerről?Tud átlagot is számolni két kamera között és ha túl gyors vagyok a két pont között,büntetnek?
Kolci2016-03-31 21:32:42 // 81202
Én is Uniroyalt szerettem volna, de majd legközelebb. Régebbi ALFA -on imádtam.
Kócosw2016-03-31 21:30:38 // 81201
Sosem.csinálnék ilyet,kizárólag a német autópályán nyomom neki...
Kolci2016-03-31 21:29:05 // 81200
Hát igen ennyi pénzből már bőven kijön egy hengerfej le-fel, és minden rendberak, persze "jó" motornál :)
dev1662016-03-31 21:18:44 // 81199
jókor tudom ezt meg. én most tettem vissza a felújított turbót, de a vákuumlabdára sztem rá sem néztek. hogy teszteltétek?
Giuntini2016-03-31 21:14:15 // 81198
Shadinnal megcsináltuk a nyomáspróbát, semmit nem tart. A vákumcső meg jó. Mindegy úgyis ki lesz szedve, elviszem a turbóshoz.
dev1662016-03-31 21:12:00 // 81197
miért?
dev1662016-03-31 21:11:23 // 81196
Ha nem jó a turbónyomásod (lassan tölt, majd túltölt), először érdemes megmérni, h van-e elég erős vákuum (nincs-e lyukas cső, jó-e a vákuumpumpa). Ha a vákuum jó és a mágnesszelep is, akkor biztos, hogy a turbón belül van a hiba. A vákuumlabdával sztem nem szokott gond lenni (nem hallottam még róla). Jellemzően koszosak/kopottak az állólapátok és a mozgatómechanika és főleg melegen megszorul, majd ugrik és elkezd tölteni, mint az atom. Pont ez a túltöltés nyírja ki a középrészt.
Giuntini2016-03-31 21:08:21 // 81195
Az biztos, hogy az enyémen a vákumlabda rossz.
droberto2016-03-31 21:07:48 // 81194
Ákos próbálta az enyémet. Kérdezz tőle. :)
dev1662016-03-31 21:07:35 // 81193
a turbó állapotának felmérésére nincs jó módszer, hacsak nem szeded szét, de akkor már így is úgy is fel kell újítani.

ami beszédes, hogy mennyi olajat hord, de ezt sem lehet igazán jól felmérni és viszonyítani. + ha van észlelhető olajfogyasztás, akkor már biztos, h a végét járja a turbó.

Ha meg a VGT rész szaraxik, az könnyen kijön diag-gal.
Norby2016-03-31 21:05:08 // 81192
a turbon lévőre. A vákum szelepet már cseréltem.
dev1662016-03-31 21:03:10 // 81191
a vákuumszabályzó mágnesszelepre gondolsz vagy a turbón lévő vákuumlabdára? mindkettő hibája elégtelen turbónyomás szabályozással jár, aminek az eredménye, hogy szép lassan a teljes kipufogó és szívórendszer telítődik korommal plusz az erőteljes turbinaoldali terhelésváltásoktól hamarabb tönkremennek a csapágyak a középrészben.
Liquid2016-03-31 21:01:24 // 81190
aztán idén gyorshajtunk KUL-ra? :)
Kócosw2016-03-31 21:00:33 // 81189
Sosem elég.Nemtom ótómatásat rajzol e...
Ricsi 1472016-03-31 21:00:33 // 81188
Most mikor kivettuk az enyemet, nagyon meglepodtem, hogy szinte alig van logasa szinte 0, a 218 ezer km ellenere.
Giuntini2016-03-31 21:00:22 // 81187
Igaza volt Szatyi mesternek, a turbót ki kell venni hozzá. Shadin is megnézte.
Norby2016-03-31 20:52:19 // 81186
Turbó memránszelepet cserélt már valaki? Mit kell lebontani hozzá, mennyi idő?

Mit okoz ha nem működik rendesen?
Liquid2016-03-31 20:47:36 // 81185
kevés a power? :) Manky?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-31 20:46:19 // 81184
idővel minden kopik de sok új turbót fogtam a kezemben elárulom annak semmi lógása sincs :)
szerintem még az 1mm sem gáz ...akkor gáz ha az ic-t tele veri olajjal
Liquid2016-03-31 20:45:32 // 81183
de a Conti IstenKirály! kivéve a SportContact3-at, azon kívül soha semmilyen gumijukról nem hallottam negatív kritikát. Nekem volt SportContact2 és 5, illetve WinterContact. Mindegyik eszméletlen jó, tapad ahogy kell. Egyetlen negatívuma van, az ára.. De valamit valamiért..
Én se vettem meg újra hanem anno Nokian V-t most pedig Uniroyal RainSportot (ami szintén eszetlen jó) vettem mert olcsójános vagyok :)
A kerékdőlésről pedig csak annyit, hogy egy rendes kettőskeresztlengőkaros futóműnél alapvetően nem változik a dőlés.
Jól mondja Robi, kisautóra más gumit tudsz venni mint nagyra, ergo bele van kalkulálva a gyártól oldaláról.
Shadin2016-03-31 20:44:36 // 81182
Most már ismerem a buktatóit, de a teljes rendszer tisztítása nem oldható így meg :-(
És a szűkület az EGR csatlakozásnál okozott gondot ami kisebb munka, simán szétszedhető. Nekem a csere után semmi változást nem hozott mellesleg a működésben.
Kócosw2016-03-31 20:40:33 // 81181
Q tronicot chippeltetett már valaki esetleg? Vagy esetleg tapasztalat novitec powerrail boxxal?
Liquid2016-03-31 20:38:32 // 81180
egyetértek
dev1662016-03-31 20:37:03 // 81179
na az utolsó mondatot épp elég volt ahhoz, h ne álljak neki :)
dev1662016-03-31 20:33:06 // 81178
amúgy más motoron biztos, h olcsóbb. Novoth-ék a PSA-BMW 1.6 benzin próblémagyárra vannak specializálódva,
dev1662016-03-31 20:31:42 // 81177
igen, azzal indokolták, h nagyon sokat kell bontani (3 napot mondtak rá), ezért magas a munkadíj. nekem is padlót fogott az állam. Én olyan 50-60e-re számítottam, annyiért még meg is csináltatnám.
Shadin2016-03-31 20:26:29 // 81176
És a tömítetlenség a vákuum gomba membránjánál van?
Giuntini2016-03-31 20:26:17 // 81175
Köszönöm, a futóműves haverom ajánlotta egy turbós ismerősét, beszéltem is már vele, nagyon korrektül állt a dolgokhoz. Budai Turbó centrum
Don Gombóc2016-03-31 20:22:19 // 81173
Majd fél, vagy másfél?
A majd fél az tök jó ! A másfél az már egy kicsit gáz!
Sokan azt hiszik egy pici lógás az már gázos, pedig az kell neki, mert hajlamosak vagyunk a hőtágulást elfelejteni.
Összetett dolog ez, mivel siklócsapágyakról beszélünk, a tengely csapágynak és a támcsapágynak is ami egy sima alátétnek néz ki ráhagyásának kell lennie, beleszámítva a hőtágulást, mert itt a fém az ami tömít, itt nincs szimering, mivel az nem bírná a nagy hőterhelést.
Amúgy ha kell jó turbós én tudok ajánlani.
A Belfegor Turbo ami e legkorrektebb szerintem, a többi a sok ilyen olyan tanúsítványú agyon hirdetett céggel sokaknak volt bajuk.
Ők Pestszentlőrincen vannak.
Vállal tisztítást is és bármilyen felújítást is.
A versenysportban pedig van nevük.
Kolci2016-03-31 20:17:39 // 81172
Én azt mondtam, hogy a negatívos futóműnél adott gumi általában jobban teljesít mint a pozitívoson. Te azt mondtad, hogy negatívos futómű csak alsó-középtől felfelé van. Én erre írtam neked példákat. Épp azt akartam kihozni neked, hogy ha pl egy wagonrpluszra ráteszel egy csúcs gumit, az nem bizti, hogy ugyan olyan jól teljesít mint egy kemény gumi ami amúgy tré, de a bólogató kasztnit jobban tartja.
A contimat a gumisommal visszaküldettem s megreklamáltuk. 2 hónap múlva azt mondták, hogy válasszak egy garnitúrát a termékpalettáról. Én pénzt kértem, és zokszó nélkül fizettek. A gumi futófelületét úgy képzeld el, hogy tapintásra sima, persze a mintázatnak megfelelően, de a gumi szerkezete olyan volt mintha 5x5-ös mozaikkockákat ragasztottak volna a gumiba. Mesélt többet is az emberük, de azt nem írom le, de tanulságos.Hogy legyen hová tenni annyit mindenki hallott, hogy volt egy botrány ami hirtelen elcsitult, hát az nem volt olcsó.....
Don Gombóc2016-03-31 20:12:50 // 81171
A dőlésszög, és az összetartás is más, de ezt te is tudod. A dőlésszög az gyárilag be van állítva, azon nem igen lehet változtatni, legalább is elől, ezeknél a kettős lengőkaros első futóműveknél. Sőt állítási lehetőség sincs rájuk, nem úgy mint a a hátsó multilinkes futóműveknél. Elől a lengőkarok cseréje a megoldás. Az gyárilag úgy van jól ahogy van. Bár lehet rajta mókolni. :-) A széttartás Az meg egy faramuci dolog mert teljesítmény ide vagy oda sokszor nagyon szar gyári adatokat adnak meg, sok esetben a nagyobb teljesítményű verdáknál ( Első hajtásról beszélünk) pedig nem kell egyáltalán széttartás, csak teljesen párhuzamos beállítás vagy egy kicsi összetartás inkább.
Ez a futómű beállítás már régen lerágott csont, nagyot lehet vele szívni, de leginkább többszöri beállítás kell és marad sajnos a kísérletezés.
Szerintem amúgy a negatív dőlés szög már nem létezik, max teherautóknál, ott is a szóló gépeseknél.
Lásd Párizs - Dakar. :-)
Giuntini2016-03-31 19:46:25 // 81170
A turbónak van egy madfél milliméteres lógása. A vákumcső jó, a turbóház úgy néz ki nem sérült, belül nincs szétesve.
G-MANN🍀2016-03-31 19:29:17 // 81169
A Brerámon gyári 18-as szintén 8C stílusú volt. Az pont olyan selyemfényű mint a 159 Ti grafit sok küllős selyemfényű felnije volt. Az oldalamon arról is van tuti kép :)
droberto2016-03-31 19:15:42 // 81168
Amit most írtál az kifejthetnéd, mert így nem tudok rá mit mondani.
A negatív kerékdőlés erősebb nagyobb teljesítményű autóknál van. Ebben azt hiszem megegyezhetünk. :) Ahogy írtad is kedvezőbbek a dőléskor a geometriai viszonyok.
Viszont azt nagyon nem értem, egyébként, hogy mit számít ez ennyire! :) Felőlem akár torsen-c is lehet a Wagonerpozitív alatt, akkora egy tréh futóművű autót még egyet még nem hordott a hátán a föld. :)
Nem akarod érteni amit mondok. :) Az új gumi naná, hogy jobban tapad mint egy félig elkopott! Még akkor is ha az prémium.
Felőlem pedig lehet szerinted a Conti szar, úgysem fogsz meggyőzni! :)))
Kolci2016-03-31 19:05:11 // 81167
Jól értettem, hogy egy diószórásos tisztítás 200000 Ft????
Szerintem ez irreálisan sok.
Kolci2016-03-31 18:54:45 // 81166
Hááát a negatív dőlésről alkotott elképzelésed nagyon sántít.
Ha a te okfejtésed nézzük akkor egy suzuki wagon r+ minimum középkategóriás és pl a lexus is, mondeo, laguna pedig alsó közép vagy az alattiak.
Közben visszanéztem gumiteszteket, és érdekes, ha nem a németek tesztelték, hanem más akkor a conti jellemzően az első ötben van, ha a németek akkor általában az első kettőben :)
Én csak arra akartam rávilágítani, hogy a conti nem olyan istenkirály mint ahogy mutatják. Sok autóm volt már, s sok autóssal találkozom a munkám miatt, és tapasztalat szerint nem esnek hasra a tudásától. Persze sok olyan embert ismerek aki aki csak contit vesz, s teljesen elégedett vele.
Én most azért vettem Vredestein-t, mert 30 volt darabja s nem volt rossz tapasztalatom vele. A 2012-es gyártású 4+ mm profilmélységű Continental sportcontact 3-al borzasztó alulkormányzott volt a kocsi és a 4-es úton albertirsánál lévő felüljárón száraz úton egy offos mögött tötyögve úgy rángatózzon s csúszkált kettesben, mintha defektem lett volna.. Most szinte neturálisnak mondanám az autó viselkedését.
Shadin2016-03-31 17:48:58 // 81165
Nagyobb koksz darabok nem voltak, de kb. olyan volt mint a szívósor bele. Plusz a szelepszáron is volt bőven. Nem nyúltam hozzá, így is volt ijedtség miután az egyes henger szelepek feletti részét megtöltöttem hűtővízzel a szétszedésnél :-)
dev1662016-03-31 17:15:19 // 81164
kösz a képeket. A tiéd még az enyémnél is sokkal olajosabb volt. Amikor már lent volt a szívósor és belenéztél a hf szívócsatornáiba ott milyen volt a helyzet? volt érdemi keresztmetszetcsökkenés vagy nagyobb összeragadt kokszdarabok? próbáltad valahogy kitakarítani azokat is?
droberto2016-03-31 16:24:58 // 81163
Azért ne sarkítsd ki!
Egy Golfon pont ugyanúgy viselkedik egy gumi mint az Astrán mint egy Megan-on. A teszteredmények persze lehetnek mások, mert mondjuk gyengébb fék, futómű van alatta, de ez a differencia gumitól független különbség. Ergo egy Giulietta ugyanúgy jobban fordul Contin egy Debicához képest mint egy Megane. Illetve ugyanúgy hosszabb a fékútjuk egy Wanlival.
Ezért törekszik az ADAC olyan méretű gumikat tesztelni, amik bizonyos típusú/ kategóriájú autókra szerelnek. Ezért is kell lehetőleg mindig abban a méretben nézni a teszteket amilyen méretű gumid van.
A gyártók is jól tudják, hogy alsó közép ketegóriától felfele - ahol a teljesítmény általában nagyobb - negatív a dőlés és széttertás van. Illetve pontosan ezért soha se fogsz venni a feleséged mini-autójára Continental SportContact5-öt, csak PremiumContact5-öt.
Amiről te beszélsz az pedig a sport-, de leginkább a szupersport kocsiknál fordul csak elő, és ott is elvétve, hogy típusra fejlesztenek, mint pl.: a Veyronnak a Michelin, vagy a 4C-nek a Pirelli.
Egy szó mint száz, a teszt az teszt, bizonyos szempontok alapján adnak értékelést. Ha a te preferenciáidat megtalálod az értékelési rendszerben akkor jó képet fogsz kapni a gumikról.
És a matricákat se keverjük ide. Két okból se:
1.: Engem full hidegen, hagy, hogy mennyire takarékos.
2.: A gyártók saját maguk sorolják be a terméküket.
Shadin2016-03-31 15:18:23 // 81162
Mail ment :-)
Shadin2016-03-31 15:16:45 // 81161
Na jó, de...
156er2016-03-31 15:08:24 // 81160
Nem felülről lehet hozzáférni a csavarokhoz?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak