Fórum >> Típusok >> 159

Imszi862016-09-01 13:08:33 // 85253
Pár hete nekem is ugrált az alapjárat, akkortájt sokat használtam rövid távon. Azóta mentem vele hoszabb utat, azóta nem csinálja. Lehet, hogy kicsit ki kellene kormolni, ha már meleg a motor.
Hardy2016-09-01 10:08:02 // 85252
A finom rángás lehet EGR.
vexdecore2016-08-31 22:50:27 // 85251
Sziasztok.

Mostanában kezdte az autó ezt csinálni: az alapjárat elég durván ugrál, menet közben alacsony fordulaton rángat finomakat. 2.4-es motor. Valakinek volt hasonló tapasztalat? Vagy ötlet, hogy mi lehet?

Köszönöm.
Shadin2016-08-31 18:16:36 // 85250
Olaszoknál mindenki idiótának néz és nem villognak vissza :-)
Öten + csomagokkal megpakolva Jesolo-ban nyaraltunk és ezeket hozta az autó:

ui.: A roló rá volt húzva a csomagokra. Nem kell egyterű, csak nem kell vinni az egész házat. Ja és a fele cucc még felesleges is volt...
Ricsi 1472016-08-31 18:14:18 // 85249
Megkaptam az arat, 120 ezer... Holnap majd megprobalok alkudni ebbol... Igen en is igy gondolom, hogy itt kellene megcsinaltatni... Ugy volt hogy elado lesz (igy utolag jobb is hogy nalam jott ez ki nem masnal mondjuk 1 het utan...) csak mikor felraktam volna a hirdetest elotte jott ki ez, szoval ha kesz lesz akkor elado lesz es legalabb lesz rola papirom hogy szakszeruen volt javitva. Mitol lett hengerfejes? Enyemre most annyit mondtak, hogy vizet biztos, hogy nem kapott a hengerfej... Van egy olyan tippem, hogy a hutom lehet eldugulva, mivel ugye a termosztat meg a vizpumpam jo... Ezt majd meg meg kell nezni...
Shadin2016-08-31 16:02:41 // 85248
Az már nem volt kivehető
droberto2016-08-31 12:49:30 // 85247
Igen.
A Bosalnal a műbizonylatot kellet aláíratnom szerelővel, hogy ők szerelték fel.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-31 11:41:38 // 85246
felirat nem volt kopott a szíjon?
Shadin2016-08-31 11:33:06 // 85245
ezen sem volt semmi gyanús, szíj hibátlan, feszítő meg vezetők szintén.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-31 11:11:14 // 85244
vagy inkább már cseréltek benne :))) én is ezért halasztottam el a sajátomon leszedtük a fedelet és ott figyelt a vacsi új vezérlés...
Shadin2016-08-31 10:59:03 // 85243
Nemrég cseréltem a vezérlést, 125k-nál, és sajnáltam kidobálni a régi alkatrészeket, mert látszólag hibátlanok voltak. Ha 140k van megadva gyárilag akkor 160-at is bír, nem kell ezt a témát túlhisztizni, ha kb. ismert az autó előélete. Hiszem h az enyém valós km-es szervizkönyves, ha nem lett volna akciós szett hozzá, megvártam volna a 140k-t. Nyilván ez a saját véleményem :-)
Kazes☻2016-08-31 10:48:11 // 85242
Sehogy... az kell!
_ÁRPÁD_2016-08-31 10:40:11 // 85241
Beszerelés nyilatkozat akart lenni. Amit a műhely állít ki ahol felrakják.
_ÁRPÁD_2016-08-31 09:21:48 // 85240
Értem én hogy a mai lökhárítóknak nincs tartása. Csak azt nem tudom, hogy mennyire kap bele a menetszél. Ezért járom körbe ezt a témát.
Egyébként ha magam teszem fel a horgot és az elektromos részt is, hogy megy át a vizsgán? Kellene a beszerzési nyilatkozat vagy rosszul tudom? ☺
Vermacy2016-08-31 08:48:10 // 85239
Vezérlést cseréltettem 45 ezernél és 98 ezernél. A következő sztem jöv ilyen tájban lesz, de inkább az 5 év miatt, mint a km miatt, mert még csak 170 ezer van benne.
A 45 ezres a vásárlás miatt volt, ha csaltak volna a km órával akkor ne legyen gond, meg ennek az árát alkudtam.
98 ezres meg "nagyszerviz" volt komplett fékcserével is. Vszínű, mostani vezérléssel csak fékbetétet cserélek, aztán 250 körül féktárcsát is.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-31 08:44:33 // 85238
egy vonóhorog mindig szarul néz ki, főleg egy sportos autón... nem tudom milyen sűrűn nézed a lökös alját a vonalak egyben futása végett én szerintem még nem is láttam a sajátom...
droberto2016-08-31 08:37:44 // 85236
A lökhárítók a mai autókon már csak díszek, a nevéből adódó funkciót nem látják el. Ezekbe mér nincs semmi tartás, főleg a maiakban már. Az energiát már a szivacs a hab és a fémek nyelik el.
Szóval a kivágással nem gyengítesz rajta. :)
A 159 véleményem nem az a típus aminek jól áll egy vonóhorog, engem még a levehetős is eléggé zavar.
Ezt a gyártók is érették ezért se fejlesztett senki hozzá teljesen láthatatlan un. kifordulós(behúzható)/kifordítós típust.
Hardy2016-08-31 07:13:23 // 85235
Sziasztok!
Az után érdeklődnék hogy hány km ként kell illetve illik vezerlést cserélni? Tudom a könyv mit ír de azt gondolom senki se várja ki. Az előző Csete 105 ezernél volt. Az jo vagy hamarabb kellene?
Giuntini2016-08-30 22:26:48 // 85234
Én azt javasolom, ha lehet, akkor csináltasd meg, mert garis. Az enyém olyan helyen repedt meb, hogy javítható volt. Szakál Metál csinálta meg, ha jól emlékszem 90 ezerért. Megnézted, karter gáz nincs?
_ÁRPÁD_2016-08-30 21:48:19 // 85233
Ez a kivágás nagyobb, de mégis erősebb mert nincs elvágva a legalsó pár centi. Viszont ha nincs rajta a horog ott tátong az üres lyuk, ami nekem , nem tetszik. Ha meg horoggal járok mindig akkor miért ne fix horgot vegyek (ez csak az én gondolatom)
Ezen a képen droberto megoldásánál kisebb a lyuk, nincs nagy rés. Viszont itt el kellett vágni teljesen a lökhárító legalját is, ami által nincs tartása és könnyebben deformálódik. (eltávolodik a vízszintes vonala egymástól)
Haddel2016-08-30 21:20:05 // 85232
Enyémen ekkora a kivágás.A sablonnal csináltam ,de a felsö kivágást simán meg lehetett volna spórolni,ott elég lett volna picit kivenni a lökös hátsó oldalábol.Én is agyaltam a csatlakozo áthelyezésén ,csak akkorra már lejárt a téli szabadságom,és gyorsan össze kellett rakni az autót. Viszont a felületkezeléssel nem árt spórolni. Én kétszer átkentem vmi festékkel felszerelés elött ,de már rozsdapöttyös. És bakker még ki se próbáltam,nem volt még rá akasztva semmi😃
droberto2016-08-30 21:15:09 // 85231
Igen az.
Javaslom, hogy autospecifikus elektronikát vegyél, a vasat pluszban bevonatoljad, és a fúrásokat fesd le, majd alváz és üregvédőzz. A vas meg a kaszni közé pedig tegyél bringa belsőt!
_ÁRPÁD_2016-08-30 20:43:44 // 85230
Ez tetszik! Szépen meg lett csinálva!
Ez a horog Bosal 034-103 amit a blogodban írtál? Novemberben megy műszakira addig el kell döntenem milyet teszek rá.
Ricsi 1472016-08-30 20:38:32 // 85229
Igen tudom, szoktam tole venni cuccokat, igaz 159-hez eddig szinte semmi nem kellett, (csak a szivosor) de most belenyultam... Nem tart egyebkent, csak motort egyben. 2 helyrol tudok eddig, most van nyomasproban az en hengerfejem onnan is megvarom az arajanlatot mennyiert csinalnak meg, holnap elvileg megkapom az arat onnan is. Az annyibol jobb lenne, hogy garis lenne... Nincsen, hidegen nem volt hajtva arra mindig oda figyeltem, szoval nem tudom mitol jott ez neki... Ugy kezdodott amugy, hogy jart a motor alapjaraton meg ment a klima kb 15 percet akkor vettem eszre hogy 110 fokon volt a viz, akkor gyorsan mentem vele szinte egybol vissza is hult 90 fokra de onnantol kezdve 15-20 perc alatt felforralta mar a vizet menetkozben is... Viszont a vizem nem fogyott el. Szoval erdekes. Termosztat jo, vizpumpa jo.
droberto2016-08-30 16:51:21 // 85228
lévén = révén
droberto2016-08-30 16:46:17 // 85227
Szerintem a kivágásnál sokkal fontosabb az esztétika, hogy levehető legyen a fej, és hogy szimmetrikus legyen a far, ne látszódjon a bumszli.

Ha ilyen Bosalt veszel, akkor talán még az aljzattartó sablonját is is meg tudnám keresni...
Ha meg olyat raksz mint a Heddel CarTárs, akkor is tudok talán segíteni egy Hollnad Cartárs lévén. Mindkét megoldást csak mazoistáknak ajánlom.
b00772016-08-30 15:42:25 // 85226
Köszi a válaszokat, így lehet mégis kipróbálom az olcsóbb változatot. Közben olvastam, hogy azokból (bár lehet a drágább verzióból is) ki kell szedni egy ellenállást elvileg.
Liquid2016-08-30 15:26:46 // 85225
nekem 2db régebbi ELM327-esem van az olcsó kínai gagyi fajtából :) Nos mindkettő kiválóan működik, az újabb nem tud mindent olvasni, ezt mondjuk nem tudom miért, a régebbivel nincs ilyen gond, meg soha egyikkel se volt ami eddig megfordult nálam (sokaknak segítettem rendelni).
H nem akasz kínából, akkor vedd meg Mo-on, Vaterán pl. 5000 ft körül van, szerintem 1-1-ben ugyanaz mint az aliexpressen 6-7$-ért. Aztán van aza mit az előttem szóló CarTárs javasolt, de az simét dupla ár.
Sok kockázat nincs a kínaival se, mert ha megreklamálod hogy nem jó akkor visszakapd az árát, amúgy meg minden kínai :)
Én is vettem hozzá egy MES-t.
pettinke2016-08-30 15:15:35 // 85224
ez is gagy kínai, csak úgy mondom.
ami eredeti benne, az a PC felé az interfész IC :-)
de az OBD / ELM IC az biztos ugyanolyan gagyi kínai benne mint bármi másban.

én az ilyet parasztvakításnak hívom. annyival jobb, hogy ezt valaki legalább előtte kipróbálta, és visszaveszi, ha mégis rossz.

igazán profi OBD eszköz az nem ebben az árkategóriában mozog.
b00772016-08-30 14:26:40 // 85223
Igen ez az eredeti 1.4es (ami elvileg a legújabb verzió). A klónokból létezik még 1.5 is, konkrétan ez a típus:
http://g04.s.alicdn.com/kf/HTB1TUnRKFXXXXXpXVXXq6xXFXXX9/ELM327-USB-OBD2-Scanner-Tool-RS232-to.jpg
De ahogy sejtettem ezek olyan is mint az áruk akkor...
Köszi a választ, inkább keresek egy eredetit és kihagyom ezeket a gagyi kínaiakat, ha úgy sem jók semmire.
Gyapi Ɨ|ѯ2016-08-30 13:49:37 // 85222
az én tapasztalatom, hogy az ócsó kis kínai elm327 nem müxik semmivel
Giuntini2016-08-30 12:10:10 // 85221
Meg van mitől lett hengerfejes?
Giuntini2016-08-30 11:23:33 // 85220
Phont kérdezd meg, ő elég korrekt.
b00772016-08-30 10:11:35 // 85219
Sziasztok,

Eddig mindig komolyabb kölcsön diaggal néztem rá az autóra, ami teljesen jól is működik. Viszont már olyan olcsón lehet venni ezeket a "hagyományos" adaptereket, hogy ezért nem érdemes szaladozni mindig kölcsönkérni. Egy k-line interface-em már van évek óta, viszont az sajnos nem visz mindent. Ezért szeretnék venni egy Elm 327-eset is. 1.5a usb-s verziót találtam, az használható az EcuScannel rendesen ugye?
_ÁRPÁD_2016-08-30 09:17:17 // 85218
Nincs megvágva a lökös egyáltalán? Nem kivehető a képből sajnos.
Liquid2016-08-29 22:01:21 // 85217
inkább Manky
Nivan842016-08-29 21:46:53 // 85216
Valami ilyesmi?

Vermacy2016-08-29 13:34:51 // 85214
http://www.drakebox.co.uk/chip-tuning-alfa-romeo-159/chip-tuning-alfa-romeo-159-19-jtdm-150-hp-24.html
Angelo2016-08-29 12:13:03 // 85213
Update:

Igazából egy olyan listát keresnék,ami tételesen leírja a beszerelt alkatrészek típusát,gyártmányát és cikkszámát:)

Köszi, és ezer hála :):)
Angelo2016-08-29 11:22:57 // 85212
Sziasztok!

Következő kérdésem lenne az alkatrész Gurukhoz :)
Az a helyzet,hogy kell majd egy két fontos alkatrészt cserélnem a kocsiban,és szeretnék tájékozódni,hogy ezen alkatrészek cseréjénél,melyek a gyár által javasolt/gyártott GYÁRI alkatrészek.Igazából azt szeretném megtudni,hogy például egy lendkerék csere esetén van-e eredeti gyári alkatrész,ha van akkor azt honnan tudnám leinformálni a termék cikkszámát és típusát,de ha esetleg nincs kifejezettem gyári,akkor az Alfa gyár mit javasol mint gyártó és termék.Ezen információk begyűjtését szeretném megtenni,csak nem tudom,hogy honnan tudnám megtenni :)

Előre is köszönöm a segítséget!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-08-29 09:03:19 // 85211
a sten, 2 csavarost nem kell vágni pl...
RomeoOne2016-08-29 03:33:16 // 85210
Srácok, költözzünk ki ide Tennessee-be, az USA-ba. Itt nem kell a kocsiknak előre rendszám. Legalábbis nem nagyon láttam egyen se. Ez pont az alfásoknak való hely. Az első rendszámmal úgyis mindig csak kínlódunk a scudetto miatt. Bár Alfát egyet sem láttam, pedig nagyon meresztgettem a szemem. :)
_ÁRPÁD_2016-08-28 23:00:12 // 85209
Abból nem találtam én sem :(
Levehetőst szeretnék én is, de azoknál mindnél vágni kell :( ha jól néztem....
Haddel2016-08-28 22:38:11 // 85208
Ja ezt nem tudom ,én csak levehetőseket néztem.
_ÁRPÁD_2016-08-28 22:31:08 // 85207
Ezt találtam, de mennyire lehet igaz??? Nem tudom.... egy másikon is ezt írták.
Haddel2016-08-28 22:16:17 // 85206
Én anno eléggé körbe jártam a témát ,Droberto cartárs segítségével,de olyat nem láttam amihez nem kellett volna vágni.
_ÁRPÁD_2016-08-28 21:50:43 // 85205
Nem tudom, de szeretném ha létezne :) nem kéne szabdalni :( az már nem szép ;)
Haddel2016-08-28 21:35:57 // 85204
Létezik olyan egyáltalán?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak