Fórum >> Típusok >> 159

Kazes☻2017-01-25 14:51:47 // 90555
Mennyivel egyszerűbb lenne, ha csak rajtuk múlna... mármint a diriken. :)
Kazes☻2017-01-25 14:42:30 // 90554
Na, ja... viszont itt vaskosak az adók és egyre többet kell fizetni is... :(
pettinke2017-01-25 14:21:43 // 90553
OK, a többiben egyetértünk :-(

azt hittem az autó miatt tetted be pluszban a képet.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-25 12:41:37 // 90552
Akkor innen gratula neki :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-25 12:40:17 // 90551
Nem, viszont kemény pénzbe kerül a gyereket iskoláztatni. Nincs ez a minden ingyen rendszer mint itt. Fizetnek mindenért, cserében minőségi szolgáltatást kapnak és alacsony adókat.
Liquid2017-01-25 12:13:24 // 90550
ez jól hangzik
Kazes☻2017-01-25 12:13:01 // 90549
Gondolom a fa az ami a legkevesebb ezekben a kazánokban, viszont egyéb hulladék, szemét annál több. Ítt Nagytétényben nincs különösebb probléma, pedig elég sokan fűtenek fával, ezzel szemben beljebb BP. belső kerületeiben és a belvárosban gyakorlatilag senki, tehát a gázfűtés dominál és ott a sok járművel együtt már problémás...

Ezt a dízeles dolgot meg azért némi fenntartással kezelem...

A messzi keleten meg krétát és fénymásoló papírt meg egyebeket biztosan nem kell beküldeni pluszban... ;-)
'''''2017-01-25 12:07:49 // 90548
Asszony suli igazgató egy kis településen.
Három településről szedi a sulibusz össze a sulisokat meg az ovisokat.
Működik nálunk is. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-25 11:49:07 // 90546
Nyilván nem lehet megoldani értelmesen. Nálunk ovi, suli kör, 14km/nap. A busz felejtős a jelenlegi formájában. Tajvanon viszont tök jól megoldják. Az iskolának és az ovinak van saját busza. Minden gyerekért házhoz megy. A szülők a ház előtt felteszik a körjáratra a gyerkőcöket, majd délután otthon leveszik őket a buszról. Nem hülye ötlet és működik.
Giuntini2017-01-25 11:46:00 // 90545
Igen, a gyerekek fuvarozása az teljesen más szitu:) Én magamból indulok ki:(
Giuntini2017-01-25 11:44:41 // 90544
Igen, mert a rendőrség vett mindenféle autót. BMW-kel, és mindenféle mással is elkezdtek foglalkozni. A Mareák idejében volt az, hogy csak olasz autókat használtak. Nagyrészt Mareákat, meg voltak 156-osok is. A Carabinierik megmaradtak az Alfáknál, vagy a kisvárosokban a Fiatoknál. Reméljük a Giuliával minden visszatér.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-25 11:44:05 // 90543
A vidéki városokról tudnék mesélni. Esténként belefulladsz a füstbe ami a kéményekből jön. Semmi köze az egésznek az autókhoz. Egyértelműen a fatüzelés a gond. A szomszédos Hajdúsámson az egyenesen brutális, de itt nálunk is a gyerekeknek 5 kor húzás befele, mert belélegezhetetlen a levegő. A bicikli öngyilkosság, önkéntes tüdőrák.
Megoldás nyilván nincs és semmit de semmit nem fog számítani, hogy autóznak az emberek, vagy nem. Amíg autózik, addig sincs otthon hogy még egy kuglit hajítson a "vegyestüzelésbe". Majd ha féláron adják a villanyt télen, akkor esetleg változik valami. Hiába drága a fa, a házak 90%-ában lepukkant ősi gázkazán van, rosszul méretezett radiátorok. Nálunk csak a fűtésrendszer cseréjétől 40%-ot(!) csökkent a gázfelhasználás. Ősi nyílt égésterű, nyílt vízkörös vastag vascsöves rendszer vs kondenzációs kazán, műanyag cső, radiátorok. A befektetést soha nem hozza be, ezt én is tudom. Más is tudja.

Autó:
Rá van állva mindenki a dízelekre, pedig ennél azért árnyaltabb a kép. A TD-t én nyugodt szívvel használom pl. Adagolós, kis nyomású dízel, ami akkora korom részecskéket pöffent, ami kiülepszik a levegőből. Ha be is lélegzed, a nyálkahártyád kidolgozza, max zsepiben végzi :-) Minél nagyobb a nyomás, annál kisebb a részecske. Egy dpf nélküli CR dízel már mumus. Már egy régi jtd is 1350Baros befecskendezéssel, pláne egy modern dízel 2000Bar környékén. Az kibocsát olyan apró PM2.5 részecskéket ami lerakódik a tüdőben. Maga a korom részecske ugye szén volna, hanem könnyen kapcsolódnak hozzá nála veszélyesebb vegyületek, és ez a gond.
Viszont s direkt befecskendezős benzinesek sem ártatlan báránykák, azoknak is van apró szemcsés korom kibocsátásuk.
Állami szinten bazgatják a dízeleket, pedig gondoljuk csak végig. A hatásfokuk lényegesen jobb mint a benzines motoroké. NOx, Co kibocsátásuk általában kevesebb. Eleve kevesebb üzemanyagot égetnek, kisebb a huladék hője is a jobb hatásfok miatt, kisebb a környezet hőterhelése.
Egyetlen szempontból rosszabb a dízel, ami ugye a korom. Amit meg dpf-el csapdába ejtünk. Tehát egy jól működő modern dízel egész biztosan kevesebbet szennyez mint egy direkt befecskendezős (hasonló teljesítményű!) benzines.
DPF nélkül mindenkinek a magán ügye a dolog. Úgy káros, nem kicsit, de nyilvánvaló az is, hogy ha ez megbízhatatlanná tesz egy autót, akkor mérlegelendő hogy mi legyen..
És ha már itt járunk, elektromos autó...
emGéza2017-01-25 11:38:01 // 90542
sajnos gondolataimat nem bírom/bírtam szavakba önteni ...
nem a technika a lényeg .
Liquid2017-01-25 11:34:34 // 90541
Értem én hogy különbözők a városok, de attól még hasoló az alap szitu.
Egy körfuvar ovi, iskola, anya, apa munkahelye majd délután vissza, el se tudom képzelni hogy lehetne ezt pl. nem kocsival akkor ha gyalog messze van.
Hozzáteszem sose éltem a nagyfaluban meg nem is igen szeretnék :)
pettinke2017-01-25 11:34:05 // 90540
nna, éljen a képfeltöltés.
pettinke2017-01-25 11:33:26 // 90539
de... ez egy BMW :-(

[img1]
emGéza2017-01-25 11:23:17 // 90538
" Később az egyenruhások kivittek a helyszínre. Lezárták a felüljárót és az autópálya egy sávját. A rendőrök terítőn gyertyákat gyújtottak, virágokat helyeztek el. Díszőrség mellet búcsúztunk gyerekeinktől. "

Giuntini2017-01-25 11:17:54 // 90537
Tudom, igazad van! Csak bele kellene egyeseknek gondolni abba, hogy nem mindig az autó az egyedüli mód, és időnként teljesen felesleges használni az autót. Mondom én, aki régen évente 60 ezer kilométereket autóztam. A vidéki városok teljesen mások mint Budapest. Itt méregdrága a parkoló, már a peremkerületekben is parkolást kell fizetni. A tömegközlekedéssel gyakran fele idő alatt érsz bárhová, mint a dugóban állni. Én csak annyit mondok, hogy ésszerűbben kellene használni az autót. Én is nyáron a Balatonon mindenhová biciklivel járok, mert jobb és egészségesebb. Itt Budapesten nem tudsz biciklizni, mert 1 beledöglessz a légszennyezésbe, 2 kivasalnak. Annyival élhetőbb az élet Győrben, hogy azt nem lehet összehasonlítani Budapesttel.
Liquid2017-01-25 11:03:30 // 90536
Persze hogy nem tud bemelegedni, de attól még az emberek nagy részének nincs más alternatívája, ezt is meg kellene érteni.
Mert lehet papolni a környezettudatosságról, meg a közösségi közlekedésről (ami még sokkal szennyezőbb adott esetben) ha 5-10perc helyett 40-50 eljutni a munkahelyemre 1-2 átszállással, fagyoskodással, satöbbi. Ja és drágább tud lenni a bérlet, mint az autó... Nálam ez nem alternatíva, nem érzem úgy hogy önként kellene a sz.pott kuki rossz oldalára állnom :)
Amúgy meg ha tehetem bicajozok... (igen -14-ben is)
Shadin2017-01-25 10:50:13 // 90535
Ne igyunk előre a medve (zuzmó?) bőrére :-)
Giuntini2017-01-25 10:24:44 // 90534
A 2,4 Euro 4, csak a részecskeszűrő miatt megfelel az 5-ös besorolásnak is. Igen, Szegeden ingyenessé tették a tömegközlekedést. Ez jó példa! Igazad van, az autók töredékét képezik a légszennyezésnek, de a városban ilyen hideg időben a motorok, képtelenek bemelegedni rövid távon, és sokkal jobban szennyeznek. Folyamatosan nem üzemmeleg motorokkal közlekednek, és sokkal nagyobb a szennyezés. Ez is nagymértékben hozzájárul a levegőminőség romlásához.
Martin Kovacs2017-01-25 10:21:13 // 90533
De jó neked. Nekem 17"-es gyári alun van alig fér be :DDD
Plusz emelő és egyéb holmikat nem igazán tudom hova rakni :/
Kazes☻2017-01-25 10:18:01 // 90532
Sajnos... a lényeg, hogy legyen stadion meg olimpia... Röhej! :-(
Kazes☻2017-01-25 10:16:01 // 90531
Ez nem ennyire egyszerű, inkább a városházán kéne kutakodj, de innen már beszivárogna a politika... :-/
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-25 10:12:18 // 90529
a szmog elsősorban a fa, széntüzelés stb miatt alakul ki, másodsorban a szennyező autók, ha a felső vezetés nem csak a száját jártatná akkor ingyenessé tenné a tömegközlekedést ezekre a napokra, de mindenki lesz@rja a környezet védelmet ezen is látszik...
Liquid2017-01-25 10:05:14 // 90528
azért ennyire ne légy sarkos, a szmoghoz erősen (ha nem sokkal nagyobb mértékben) hozzájárul a rengeteg konvektor, meg egyéb főtási mód, a közösségi közlekedés EURO -99-es buszai, meg az hogy nem mozog a levegő.
A tiéd is EURO5 :)
Giuntini2017-01-25 10:01:27 // 90527
Tegnap azért láttam egy-két Euro -5 autót, az utakon, amit nem tudom, hogy mertek egyáltalán beindítani. Én nem értem az embereket, honnan veszik a bátorságot, hogy amikor smog riadó van, hogy merik ezt csinálni. Tegnap bent a városban egyszerűen fuldokolni lehetett, pedig alig volt autó az utakon. "Dögöljön meg más, én akkor is használom az autómat." A k...va édes a.....kat! Én levenném a rendszámtáblát, elszállítatnám az autót, olyan büntetést rónák ki rájuk, hogy máskor meggondolná, hogy mikor tesz ilyet. És akkor az agymosott barmok szórakoznak az Euro 4-5 dízelekkel. Az Givenchy illatot lövell a levegőbe ezekhez viszonyítva!
Liquid2017-01-25 09:56:58 // 90526
Nekem mankókerekem van, abban a gyári szett (emelő, meg a többi, egy szép tartóban).
Épp most alakítottam át az egészet, hogy kiiktassam a helykitöltőt, így nyertem egy 8cm mély lyukat a csomagtartó padlója alatt.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-25 09:45:43 // 90525
6-10 eu4, 11- EU5 16- EU6
avvocato2017-01-25 09:44:43 // 90524
Örömmel látom, hogy Shadin cartárs is a Tbi tábort fogja gyarapítani. Jó választás a turbo benzina én csak jókat tudok mondani róla!
Giuntini2017-01-25 09:35:36 // 90523
Én ezt a környezetvédelmi besorolást nem értem. Húgom Puntója benzines 1,4 16V 2003-as Euro 4-es, és a forgalmiban 6-os a besorolása. A 159 2,4 szintén Euro 4-es, és 10-es környezetvédelmi besorolású. Hogy van ez?
Martin Kovacs2017-01-25 09:30:14 // 90521
Ciao

Akinek nagy fékes az 59, végre sikerült szereznem pótkereket az autóba de ti milyen emelőt használtok hozzá ?
Nekem a sima kroki nem megy bele a felnibe..
Giuntini2017-01-25 09:26:49 // 90520
Ez érdekes! Nekem is a Mareában a jobb oldalon volt. Ezek szerint különböző a motorok szerint, vagy modellfrissítés után át tették a jobb oldalra...?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-25 08:38:25 // 90519
Izlandi zuzmókat békén hagyni a barátaink :) Kéne főzni zuzmó páleszt az még nincs a piacon :DDD
Smith2017-01-25 07:44:27 // 90518
Megyek is kiherélem a vasból az egr-t meg a dpf-et, hogy pótoljam a zúzmóirtó kormot az utakon, HELYETTED :)
AR1592017-01-24 21:42:09 // 90517
http://auto-live.hu/buzz/dtm-kontosbe-bujtattak-az-alfa-romeo-giuliat/
Julia kapott egy digitális DTM köntöst. Szerintem nem mutatna rosszúl :)
ott22172017-01-24 21:40:56 // 90516
Úgy hallottam most kezdik tenyészteni a zuzmóevő sírónyuszikat. ::))
Hardy2017-01-24 21:40:26 // 90515
Bal? A kisebb tesoknal a jobb.
Liquid2017-01-24 21:38:22 // 90514
így van! Írtani kell az zuzmót mert túlszaporodik és ki tudja milyen ökológia katasztrófát fog okozni :)
A vaddisznókat is kilövöldözik :)
ott22172017-01-24 21:36:10 // 90513
Ja.ja , és a nyuszi szőre feketéről fehérre vált ! ::))))
Gyapi Ɨ|ѯ2017-01-24 21:26:59 // 90511
de egy marék alga megmenekül :)
Haddel2017-01-24 20:33:38 // 90510
Nee ,ne tedd!! Tudtad ,hogy amikor egy kormos cartárs át pártol a benzines oldalra,valahol a világban egy kisnyuszi sírva fakad? 😃😃
AR1592017-01-24 20:07:27 // 90509
Szuper, közbe leszaladtam és megnéztem, valóban ott figyel, de most szétkapni nem akarom, mert a hideg elöbb kap szét engem. Köszi a segítséget, remélem sikerrel járok.
Giuntini2017-01-24 20:06:10 // 90508
Bal tükörben van, ugyanaz szerintem mint a Fiat típusoké. Legalábbis a mérete.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-24 19:44:42 // 90507
A bal tükörben van, ma törölgetés közben láttam, tuti biztos.
Ha alul megnézed a tükröt, látszik a kis fekete műanyag bigyó, ami a hőmérő elemet rejti.
Lexlutor2017-01-24 19:21:02 // 90506
Ez régi kép. 90% telommal használom. Csináltam hozzá egy ráppatintós telefon tartót. Micro usb átalakitót rádugom a csatira. Így bármelyikkel tudom használni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak