Karácsonykor volt az első nagy utunk együtt 1000 km abból kb. 370 német ahol volt egy kis taposas utána a szabályokat betartava nekem is 8 volt.
Csak mindig elfelejtem föl írni a számokat, hogy normálisan kiszamoljam.
Bushmaster2017-04-27 20:14:02 // 94240
SanyiJTD2017-04-27 20:07:22 // 94239
Városozással, és durvulással 10l körül alakul.
A nagy átlag, vagy 6000km-re vetítve 8.5L
A nagy átlag, vagy 6000km-re vetítve 8.5L
SanyiJTD2017-04-27 20:04:50 // 94238
Most 1 hét alatt belevertem közel 2000km-t szóval elég sok releváns tapasztalatom lett a 2.4 fogyasztásával.
1000km 7.7, ebben volt pálya, város, autóút, kamionelőzgetés nyélen, minden. Nem mentem túlzottan gyorsan, de mindenhol a megengedett sebesség fölött. 3személy + fullpack.
450km egy huzamban 8L, és itt igen sietős volt a téma.
A többi meg ide-oda futkozás, városozások, Balatonpart stb, 8.1
Chip, DPF hála isten nincs. Automata, és SW.
1000km 7.7, ebben volt pálya, város, autóút, kamionelőzgetés nyélen, minden. Nem mentem túlzottan gyorsan, de mindenhol a megengedett sebesség fölött. 3személy + fullpack.
450km egy huzamban 8L, és itt igen sietős volt a téma.
A többi meg ide-oda futkozás, városozások, Balatonpart stb, 8.1
Chip, DPF hála isten nincs. Automata, és SW.
Bushmaster2017-04-27 20:02:34 // 94237
SzJanos2017-04-27 19:48:22 // 94236
Video a furcsa nyiszogásról elég ritkán dobja ezt a hangot, de azért amikor motorfékkel gurulok akkor elő-elő fordul, hogy megszólal. Ezt csak és kizárólag azóta csinálja, hogy a kettőstömegű cserélve volt. Először arra gyanakodtam, hogy nincsenek a dolgok még összekopva. Csak most, hogy volt ez a fojtószelepes hibakódom kezdtem el másra is gyanakodni.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-27 19:46:55 // 94235
Nekem a vegyes fogyasztás vehető kerek 10-nek. Ez mondjuk egy pesti út , ami 440km pálya óra szerint 150 körül , egy kis Budapesti szívás és Bp környéki autózás , aztán 100-150km Debrecenben. Ennyit ad ki egy átlag tank gázolaj. Akkor ez nem is rossz. :-)
Bushmaster2017-04-27 19:37:58 // 94234
Nem tudom mire gondolsz de a tetőn a lámpánál van egy kapcsoló (auto felulrol nyilak vagy vonalak )amivel a riasztó mozgás erzekeloet lehet kikapcsolni ha hagysz a kocsiba gyereket kutyát macskát ha minden igaz
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-27 19:16:37 // 94233
jah gyári progival + DPF-fel a 2,4 9,6L volt az átlagom, ezek nélkül 7,6L lett... érdekes hogy a rovar aisin automatával, összkerékkel, 2.2 delej 190 lóval kb ugyan annyi kg, mint a 2,4 és ennek 9.1 az átlaga vegyesben meg 150 autópálya...itt viszont minden gyári
csokagm2017-04-27 19:15:14 // 94232
Még egy kérdés eszembe jutott. Felül a csomagtartó nyitónál az egyik autóban amit néztem, volt egy piktogram amit a többiben nem láttam. Nem kérdeztem meg, mert mire észrevettem ezt addigra elvetettem az autót.
Autó ikon és felülről,, nyilak mennek belé". Ez micsoda?
Autó ikon és felülről,, nyilak mennek belé". Ez micsoda?
csokagm2017-04-27 19:07:03 // 94231
Azt megköszönném, az oldalomon szereplő emailt használom arra nyugodtan küldheted! Köszönöm!
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-27 18:58:09 // 94230
Nekem tempomat 148-nál 9 alatt marad azért, 8.8 körül alakul. Egyébként nem hasonlítottam én a Wartburghoz. A lényeg az lett volna, ha ott nem fájt a városi 12 (low budget autó, kis pénz, lakáshitel, minden), akkor egy ilyen szintű autónál se fájjon.
Azzal egyet értek, hogy a konkurencia lényegesen jobb fogyasztásban. Kíváncsi leszek a boxtalanítás és az optimalizálás utáni eredményekre, mert gyanús, hogy nálam is bejátszik a box.
Szerintem az euro 5 miatt lényegesen máshova van téve az előtöltése is a motornak. Le lehetne ezt csupaszítani (egr, dpf, swirl off) és full átírni a szoftverét. Gyűjtöm az erőt hozzá, hogy megscsináljam ugyanúgy, mint a 146-ot. Az a végére igen izmos kis vas lett, álom alacsony fogyasztással. Ha ott megy, itt is fog, csak rá kell szánnom azt a pár hónapot :-)
Vagy évet. A sok ütemű befecskendezés miatt gondolkodósabb az ügy.
Azzal egyet értek, hogy a konkurencia lényegesen jobb fogyasztásban. Kíváncsi leszek a boxtalanítás és az optimalizálás utáni eredményekre, mert gyanús, hogy nálam is bejátszik a box.
Szerintem az euro 5 miatt lényegesen máshova van téve az előtöltése is a motornak. Le lehetne ezt csupaszítani (egr, dpf, swirl off) és full átírni a szoftverét. Gyűjtöm az erőt hozzá, hogy megscsináljam ugyanúgy, mint a 146-ot. Az a végére igen izmos kis vas lett, álom alacsony fogyasztással. Ha ott megy, itt is fog, csak rá kell szánnom azt a pár hónapot :-)
Vagy évet. A sok ütemű befecskendezés miatt gondolkodósabb az ügy.
Liquid2017-04-27 18:56:12 // 94229
Az enyém 150-es autópályázásnál 9 felett kér egy kicsivel, 130-nál 8.5 kb.
Egy Győr-Bécs odafele 8-8,5 vissza 7-7,5, azért csak ennyi mert sok 80-100-as korlátvan, az letolja az átlagot.
Ha van DPF az +1-1.5 liter, az automata/Q4 szintén plusz 1-1.5.
A nagy átlagom 9.4.
Egy Győr-Bécs odafele 8-8,5 vissza 7-7,5, azért csak ennyi mert sok 80-100-as korlátvan, az letolja az átlagot.
Ha van DPF az +1-1.5 liter, az automata/Q4 szintén plusz 1-1.5.
A nagy átlagom 9.4.
pettinke2017-04-27 18:46:45 // 94228
ha jó az emailcímed a profilodon, akkor elküldöm neked, de csak kedden, mert akkor férek hozzá legközelebb ahhoz a tárolómhoz.
TS2017-04-27 18:41:01 // 94227
Ezek javarészt manuális váltóval szerelt modellek adatai.Azt mondom hogy 7-8 literes fogyasztás manuálisnál ok.De én sokallom a kilenc literes tempomatos fogysztást.De ahogy írtam,az autom nem tökéletes.Bár elkezdtem a végére járni.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-27 18:37:37 // 94226
Nekem is 8 alatt eszik, 7.2 volt a rekord idáig
Shadin2017-04-27 18:25:08 // 94225
TS2017-04-27 18:18:50 // 94224
Én nem vagyok elégedett a fogyasztással.Lehet magyarázni így meg úgy,a konkurencia előrébb van ilyen szempontból.wartburghoz végképp nem hasonlíamtanám mert a két konstrukció között van 30 év.A kollegám 525d Béjemvéjével hazajözttünk németből 7literes átlaggal.Tankolástól tankolásig,nem a pillanatnyi fogyasztás alapján.Igaz az nem volt automata.Nekem autopálya tempomat 140-el beveri a kilencet,bár most elkezdtem a végére járni.Első körben kiderült hogy egy hitvány tuningbox volt az autoban,a kiszerelése után elsimult a teljestmény leadás.Megmaradt viszont a hideginditás utáni pár másodperces rángatás.Ma hívtak a győri interdiesel-től hogy kihúzták a porlasztókat,bosch próbapadon bemérték,és egy kilóg a sorból.Feldobták lehetőségnek hogy felújítják mind a négyet,35000/db nettoért,ebben az esetben a diagnosztika és a bemérés nem kerül felszámolásra.Vagy csak az eltérő értéket mutatót csinálják és akkor viszont fizetnem kell a sallangot.160 000-nél zerintem még nem indokolt az összeset felújtani,a többiben még lehet vagy 80-100 000 mire megadja magát.A roveremben legalább is 250-et birt mire fel kellett újítani.Így csak egyet csinálnak.Ha kész,szívósor csere következik,szeleptisztítással.A szívósor már megjött,kiszedtem belőle az örvénylapátokat és ledugóztam a helyét.Már csak a csere van hátra.Utána kap egy teljesítmény optimalizálást és meglátjuk hogy alakul a fogyasztás.Viszonyításképp írom hogy a feleségem voyagere egy hitvány négysebességes automatával,2,8diesel motorral 140 tempomattal szintén kilencet kajál,csak 600 kilóval nehezebb és a légellenállás sem ugyanaz.Valamint ugyanannál a temponál vagy 800-zal több a fordulat.
Shadin2017-04-27 17:20:32 // 94222
Nekem ez vált be, a mostani Pioneer-rel még nem próbáltam, de megteszem. Viszont egy ilyen osztóm már kapásból van a polcon, plusz lesz az ami a kocsiból kijön, úgyhogy ne vegyél :-)
Shadin2017-04-27 17:14:00 // 94221
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-27 17:06:27 // 94220
Nekem 11-11.5 körül eszeget most városban, de igazán nincs napi nyúzásban, kerülöm a forgalmas napszakokat vele, ha valahova itt helyben mennem kell. Télen, rövid utakkal lazán bemegy a 12. Valamit valamiért :-) Nem városi autó, ez egyértelmű. )
csokagm2017-04-27 16:54:21 // 94219
A 12ot is bekajalja városban? Azt hittem 10 a realis.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-27 16:00:16 // 94218
Olyat nem próbáltam még, de annak is el jön az ideje :-) Egyébként elégedett vagyok az Aisin-nel. A fogyasztás egy dolog. Városban indokolt a nagyobb étvágy a wandler miatt. 3-masban viszont érezhetően fixre zárja egy kuplunggal, onnantól nem kellene többet ennie. Gyakorlatban se sokkal több szerintem, mint a manuális fogyija. A városi zabálást meg elnézem neki, mert
1. nem városi autó
2. iszonyú kényelmes vele csúcsforgalomban tojakodni
3. a Warturgom evett 12-t városban. Ha az nem zavart, nehogy már a két perc alatt befűtöt halk kényelmes luxuskabinban pont ezen akadjak ki :-)
1. nem városi autó
2. iszonyú kényelmes vele csúcsforgalomban tojakodni
3. a Warturgom evett 12-t városban. Ha az nem zavart, nehogy már a két perc alatt befűtöt halk kényelmes luxuskabinban pont ezen akadjak ki :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-27 15:51:19 // 94217
Lehet, ezt kipróbálom holnap.
Smith2017-04-27 15:43:48 // 94216
Szerintem egy ilyennel mehet a gyári bose mellé is bármi aftermarket fejegység. Legalábbis ez az adapter pont erre van kitalálva.
CT51-AR01
http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CT51-AR01
CT51-AR01
http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CT51-AR01
RomeoOne2017-04-27 15:32:45 // 94215
Halesz visszaírt és a válasz, hogy igen. Kikerült a főoldalra is.
csokagm2017-04-27 15:13:09 // 94214
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Jo hogy itt még van élet:)
Ez a 2008as árlista elérhető valahol?
Ez a 2008as árlista elérhető valahol?
Piritu - 1.000.0002017-04-27 14:26:22 // 94213
Szerintem ez váltófüggetlen. A vezérlés programozásán múlik, hogy mikor mit vesz figyelembe. Alfáék kihagyták ezt az opciót az Aisinből, a TCT-be már beletették. Simán el tudom képzelni, hogy létezik "hekkelés" a dologhoz.
SanyiJTD2017-04-27 13:41:23 // 94212
Amúgy úgy vettem észre ,hogy több időt vár ki ha teljesen leszállsz a gázról ,mintha utána visszanyomod 1/4-d állásig. Akkor mintha tudná ,hogy már nincs szükség erőtartalékra.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-27 13:37:03 // 94211
az TCT most az Aisin lelki világáról beszéltünk :P
Piritu - 1.000.0002017-04-27 13:25:13 // 94210
A Giuliettában is bele lehet nyúlni bármikor.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-27 12:17:20 // 94209
nekem az offosnál bele lehet nyúlni bármelyik módban a füllel csak nincs rá szükségem, előzésnél tényleg furcsa ez a várakozás mire reagál az elektronika szerintem ebben jobb egy ZF főleg 8 ganggal...no meg fogyasztásban is ...
RomeoOne2017-04-27 11:56:38 // 94208
Amúgy a Giulián úgy tűnt, hogy ott bele lehet nyúlkálni. Legalábbis a Nürburgringes videónál, mert ott végig csak felfelé váltogatott a pilóta, lefelé egyet sem látsz húzni.
RomeoOne2017-04-27 11:53:46 // 94207
Tudtok egyébként arról, hogy az adó 1% mehet még az AR clubnak? Nem láttam most róla hírt, aztán tudom máshova is tenni, ha már ez nem igazán tagozódik be az alfaamore-ba.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-27 11:49:10 // 94206
De automata módban nem hagy belenyúlni. Manuál módban pedig csak akkor szól bele, ha túlpörgetem, vagy nagyon alacsony a fordulat. Egyébként jó nekem így is, csak eljátszottam a gondolattal :-)
RomeoOne2017-04-27 11:38:10 // 94205
Már rég kitalálták, úgy hívják, hogy váltófül :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-27 11:23:48 // 94204
Értem, hogy miért csinálja, de itt van egyedül olyan természetellenes érzésem. Felfogható dicséretnek is, hogy kb ennyi amit nem tud kitalálni :-)
Ki lehetne küszöbölni, ha kitalálnának egy félautomata módot. Vagy félmanuálist :-) Dolgozik automatán, de felül tudom bírálni azonnal a fülekkel. Ahogy veszem el a gázt előzés után, felpöccinteném egyel.
Ugyanez autópályán. Gyorsítok közepes gázzal, de nem vált vissza. Fülecskével visszatenném, jelezve, hogy közepes menést akarok, de rendelkezésre álló erőtartalékkal. Biztos nem kevés meló lenne bug mentesen összehozni egy ilyet :-)
Ki lehetne küszöbölni, ha kitalálnának egy félautomata módot. Vagy félmanuálist :-) Dolgozik automatán, de felül tudom bírálni azonnal a fülekkel. Ahogy veszem el a gázt előzés után, felpöccinteném egyel.
Ugyanez autópályán. Gyorsítok közepes gázzal, de nem vált vissza. Fülecskével visszatenném, jelezve, hogy közepes menést akarok, de rendelkezésre álló erőtartalékkal. Biztos nem kevés meló lenne bug mentesen összehozni egy ilyet :-)
SanyiJTD2017-04-27 10:34:33 // 94203
"Ja és még egy dolgot kezel picit nehezen. Ha csak egy gyors előzésnyire lépek oda., aztán visszaveszem a gázt. Visszadob, pörög, előz, és amikor elveszem a gázt egy picit vár, hogy most mi lesz. 3000-ren gurulunk 3-masban, várja hogy mi lesz. Aztán ha továbbra sem nyomom, elváltja. Csak az az 1-2másodperc egy kicsit olyan fura érzet."
Ennek így kell működnie. Nem tud a fejeddel gondolkozni ,hogy mit akarsz, viszont azt tudja,hogy teligázzal előztél, és akár újra meg szeretnéd tenni. Ha azonnal elváltaná, és te meg megint csak gyors előzésbe kezdenél ,akkor pakolhatna vissza megint kettőt. Én ha tudom,hogy már nem előzök tovább , szimplán belenyúlok ,és elváltom manuálba.
Ennek így kell működnie. Nem tud a fejeddel gondolkozni ,hogy mit akarsz, viszont azt tudja,hogy teligázzal előztél, és akár újra meg szeretnéd tenni. Ha azonnal elváltaná, és te meg megint csak gyors előzésbe kezdenél ,akkor pakolhatna vissza megint kettőt. Én ha tudom,hogy már nem előzök tovább , szimplán belenyúlok ,és elváltom manuálba.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-27 10:07:34 // 94202
Ehhez azért hozzáfűzném, amit a helyi szerelőmágus elmagyarázott nekem. Ez a váltó szerkezetileg kifogástalan és nagyon sokat kibírna... ha a hűtése nem lenne elrontva. Egyszerűen túlmelegszik benne az olaj ami elveszti az optimális viszkozitását. Ezért nagyon függ attól, hogy milyen autóban van ez a váltó. Az opelekben pusztul leggyorsabban, ott tényleg nem nagy csoda, ha 150e-nél már javítani kell. Itt egyre többeknek van automatája, Alfás körökben egyelőre nem hallani komoly gondokról, 200e felett sem. A Volvokban bírja legjobban állítólag. A szerelő tapasztalata az is, hogy az északi országokból származó autóknál (Svédországból hordanak kocsikat) probléma mentesek ezek az Aisin-ek, míg az olasz eredetűeknél hamarabb eljön a szeleptömb csere. Ez is a hűtés gondot támasztja alá.
A nyomaték limitről csak ennyit:
Egy javasolt hűtés módosítás és az autó mért teljesítménye, nyomatéka. Súlyos :-)
Egyébként igaz, hogy félre kell tenni egy komolyabb összeget. A szeleptömb csere önmagában szerintem szembe állítható a kettőstömegű cserével. Egyiknek ez, másiknak az a nyűgje. A nagygenerál már húzósabb móka persze.
Nekem első automatám, és az mutatja hogy biztos jóféle, hogy nem zavar :-) Nem tudtam, hogy a motorfék az extra :-) De jó hogy van, én a manuálist is pont így vezetem, visszakapcsolgatva, motorfékezve lassítok. Nekem is egyre jobban tetszik a fülecskékkel váltás, bár tényleg úgy van, ahogy írod, hogy egy gondolattal hamarabb kell rápöccinteni. Így is sokkal gyorsabb, mint kézzel váltani, de nincs meg a Need for Speed feeling, hogy azonnal vált. (A és Y gombokkal :-DD).
Ami nagyon bejön, a tempomat és az automata együtt. Annak van egy feelingje, amikor 55-tel gurulva a falu végén rányomok a "Res" gombra, visszavált, felgyorsít, árnyalattal a beállított fölé, felvált, visszaengedi a beállítottra.
Nekem úgy tűnik, hogy azt is figyeli, hogy ha pl fékezel, majd visszalépsz a gázra. Ezt általában kanyarbejáratként értékeli és visszavált. Hamar rá lehet állni, hogy a gázpedál mozdulataival beszélgessünk a váltóhoz, tényleg jól csinálja a dolgát.
Nekem egyedül autópályán normál módban tűnik néha túl komótosnak, ott igazán bele kell tiporni, ha vissza akarom dobatni, egyébként nyomatékból próbál mindent megoldani. Ilyenkor kicsit lomhának érződik. De csak érződik, mert amúgy így is tűnnek el az autók mögöttem.
Ja és még egy dolgot kezel picit nehezen. Ha csak egy gyors előzésnyire lépek oda., aztán visszaveszem a gázt. Visszadob, pörög, előz, és amikor elveszem a gázt egy picit vár, hogy most mi lesz. 3000-ren gurulunk 3-masban, várja hogy mi lesz. Aztán ha továbbra sem nyomom, elváltja. Csak az az 1-2másodperc egy kicsit olyan fura érzet.
A nyomaték limitről csak ennyit:
Egy javasolt hűtés módosítás és az autó mért teljesítménye, nyomatéka. Súlyos :-)
Egyébként igaz, hogy félre kell tenni egy komolyabb összeget. A szeleptömb csere önmagában szerintem szembe állítható a kettőstömegű cserével. Egyiknek ez, másiknak az a nyűgje. A nagygenerál már húzósabb móka persze.
Nekem első automatám, és az mutatja hogy biztos jóféle, hogy nem zavar :-) Nem tudtam, hogy a motorfék az extra :-) De jó hogy van, én a manuálist is pont így vezetem, visszakapcsolgatva, motorfékezve lassítok. Nekem is egyre jobban tetszik a fülecskékkel váltás, bár tényleg úgy van, ahogy írod, hogy egy gondolattal hamarabb kell rápöccinteni. Így is sokkal gyorsabb, mint kézzel váltani, de nincs meg a Need for Speed feeling, hogy azonnal vált. (A és Y gombokkal :-DD).
Ami nagyon bejön, a tempomat és az automata együtt. Annak van egy feelingje, amikor 55-tel gurulva a falu végén rányomok a "Res" gombra, visszavált, felgyorsít, árnyalattal a beállított fölé, felvált, visszaengedi a beállítottra.
Nekem úgy tűnik, hogy azt is figyeli, hogy ha pl fékezel, majd visszalépsz a gázra. Ezt általában kanyarbejáratként értékeli és visszavált. Hamar rá lehet állni, hogy a gázpedál mozdulataival beszélgessünk a váltóhoz, tényleg jól csinálja a dolgát.
Nekem egyedül autópályán normál módban tűnik néha túl komótosnak, ott igazán bele kell tiporni, ha vissza akarom dobatni, egyébként nyomatékból próbál mindent megoldani. Ilyenkor kicsit lomhának érződik. De csak érződik, mert amúgy így is tűnnek el az autók mögöttem.
Ja és még egy dolgot kezel picit nehezen. Ha csak egy gyors előzésnyire lépek oda., aztán visszaveszem a gázt. Visszadob, pörög, előz, és amikor elveszem a gázt egy picit vár, hogy most mi lesz. 3000-ren gurulunk 3-masban, várja hogy mi lesz. Aztán ha továbbra sem nyomom, elváltja. Csak az az 1-2másodperc egy kicsit olyan fura érzet.
Rickymillian212017-04-27 10:02:10 // 94201
Nincs box, a gyertyákat még a héten megnézem. Ha van olaj az mit mond? Köszi
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-27 09:50:22 // 94200
box van az autóban? motorolaj van a gyertyánál?
Rickymillian212017-04-27 09:43:46 // 94199
Sziasztok,
Alfa 159 TBi P0300 (általános) és P0302 2. henger gyújtáskimaradás hibakódoknál mire gyanakodunk ha reggeli hideg indításnál üresben alapjáraton ugrál a fordulatszám? (nem mindíg) Gyertya csere 70.000-nél megvolt és most 111.000-nél járok.
Köszi
Alfa 159 TBi P0300 (általános) és P0302 2. henger gyújtáskimaradás hibakódoknál mire gyanakodunk ha reggeli hideg indításnál üresben alapjáraton ugrál a fordulatszám? (nem mindíg) Gyertya csere 70.000-nél megvolt és most 111.000-nél járok.
Köszi
RomeoOne2017-04-27 09:24:43 // 94198
Ez egyáltalán nem normális. Vagy az előző szervizzel vannak komoly gondok, vagy ezzel. Olyan dolgok, amik nemrég lettek cserélve, nem szabad, hogy tönkremenjenek. Ha a vezérlés meg nincs a helyén, az szerintem nagyon hamar kiderül. Ha ugrik egyet, akkor nincs tovább.
pettinke2017-04-27 09:04:02 // 94197
a 2008-as árlista szerint Selespeednél széria, automatáknál opció, de 1.9 JTDm-hez nem rendelhető.
Shadin2017-04-27 08:38:09 // 94196
A gyári navi bemehet utólag is, bár az szopás, egyéb navi pedig nem illeszthető a BOSE-hoz, annak hangszórókimenetét szokták leosztani, hogy ne tolja túl az erősítőt. Sajnos semmilyen fej nagy jelszintű vonalkimenete nem tudja meghajtani a BOSE erősítőt...
TS2017-04-27 01:19:14 // 94195
Az enyém automata,bár nem sokat mentem még(10000km)A feleségem voyagerével van tapasztalatom.Ha utána olvasol,megtudhatod hogy ezekben az alfákban Aisin-Warner TF80-sc tipusú váltó van.Ugyanezt a váltót használja kissebb módosításokkal a psa konszern,volvo,saab,opel,mazda.Ha opelos fórumokra ellátogatsz,olvashatsz sok elkeseredett hozzászólást.Maga a váltó nagyon jó,nekem pl a chryslerrel ellentétben határozottan tetszik hogy van motorfék.Viszont tudomásul kell venni hogy kicsit magasabb lesz a fogyasztás mint manuálissal,és az automata élettartama véges.Az előző autom egy rover 75 volt,manuális váltóval.435 000km-nél adtam el(óra szerint,valójában egy százassal több volt,ennyivel b@sztak át vásárláskor)Soha nem cseréltem benne olajat és tette a dolgát.Egy automata nem bír ennyit.Ha odafigyelsz rá és megadod neki ami kell,akkor sem bír többet 300 nál.Az aisin váltóhoz 150-250 ezer között már hozzá kell nyúlni az esetek többségében.Kezdődik egy szeleptömb cserével ami 300 000,további 50-100 000 km után nagygenerál ami karcolja a 900 000ft-ot.Mint említettem opelos fórumokon olvashatsz róla.Vagy ha a váltó tipusára és nevére keresel rá.A váltó akkor működik rendellenesen ha váltáskor felugrik a motor fordulatszáma,váltáskor ránt egyet,magas fordulaton vált,nem kapcsol fel,vagy csak későn stb.Hidegen el kell hogy váltsa az összes fokozatot 2200 alatt.A fokozatok között nem lehet rántás,ugrás.Továbbá az auto nem tuningolható olyan mértékben mint egy manuális.Azt hiszem a wikipédián olvastam erről a váltóról hogy max 460 Nm nyomatékra tervezték.Ennyit a negatívumokról.Mi szól mellette?Kurvajó vezetni,egész jól kitalálja mit tervezel,kényelmes.Szerpentines,kanyargós úton a kományváltó fül szinte extázisba hoz,bár meg kell tanulni vele váltani.(egy hajszálnyival előre kell gondolkodni)Amúgy ez sem engedi hogy hülyeséget csinálj,túl alacsony vagy túl magas fordulatszám esetén beavatkozik.Én a magas fenntartási költség ellenére sem vannék mást,bár én hosszútávon használom.
csokagm2017-04-26 23:46:35 // 94194
Még egy kérdés. Némelyik autóban látok kormányváltót, némelyikben nem. Eről semmit nem találtam. Extralistán sem. Ez váltótípustól függ? Esetleg évjárat?
csokagm2017-04-26 23:23:35 // 94193
Ha Bose van bent es navi nincs később lehet bele navit rakni? Írtatok hogy ott van valami macera
pettinke2017-04-26 23:19:36 // 94192
nem tudom, milyen nyiszogásra gondolsz, de az biztos nem a folytószelep.
nem hiszem viszont, hogy másik kéne belőle, elég ritka az ilyen hiba.
én azt javaslom, vidd szervizbe, hogy kiderítsék, mi a baja, akár a folytószelepnek, akár a csatlakozójának, akár a nyiszogásnak.
nem hiszem viszont, hogy másik kéne belőle, elég ritka az ilyen hiba.
én azt javaslom, vidd szervizbe, hogy kiderítsék, mi a baja, akár a folytószelepnek, akár a csatlakozójának, akár a nyiszogásnak.
Haddel2017-04-26 22:37:07 // 94191
Ilyen néha nekem is eszembe jut,de enyém csak megy-megy . Még amikor az injektor csatlakozó szarakodott ,akkor is haza vitt. Rángatózva mint a b@szó kecske😃