Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2017-05-25 10:35:56 // 95190
Akkor csak simán elbeszéltünk egymás mellett :-) Az se gond :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-25 10:34:50 // 95189
Na ezt nem tudom hogy csinálod... 6l? Az nagyon óvatos országút lehet. ) 7.3 volt eddig a legjobb országúti fogyasztásom téli gumival. Ugyanígy télivel a 140-150-es pálya fogyasztás 8.7 körül megállt. De a nyári Ti kerekekkel (?) elszállt az egekbe. Pályán egy liter plusz, pedig a gyári szerelésűvel megegyező gumik vannak rajta.
antonov2017-05-25 10:15:44 // 95188
10-12 lityi
antonov2017-05-25 10:14:59 // 95187
Én már végképp nem értek semmit hehe. Főleg mert az én első kommentem a témában is ezért született, mert szerintem is tök fölösleges ezt nézegetni: "Mindig akkor kell nullázni, mikor épp keveset fogyaszt és akkor boldogság van. : )"

De semmiképp sem sértettél meg. : ) Én sem a fogyasztásért vettem, hanem mert bővült a család és sok agyalás után mindig a 159-nél kötöttünk. Aztán megláttam a mélygarázsban és már ott tudtam, hogy jön haza velem.
Revitox2017-05-25 10:13:31 // 95186
Nekem mint látod, látjátok 159 van. előtte H astrám. Tény hogy minden márkának meg van a mumusa és sok embernél a fogyasztás jobban dominál mint a praktikum, kényelem. Megfigyeltem, hogy aki ezzel hozakodik fel, csak az az egyetlen jó dolog a kocsijában ( márkafüggetlenül) Én csak mosolygok. Az astrám 1.4es volt fogyasztás hozzáképest jó volt. A 2 autó nem tehető össze.
Amit Zolcsibácsi leírt, nem vitaképpen, de lekopogva az én vasammal nincs gondom. Tudom a válasz majd lesz. :) Aki agyonpiszkálja gondolom biztos jó de valamiért nem hiába adtak olyan gyári beállítást amivel kigurult.

Egy jó szaki mondta a tutid minderre....
" Aki majmot vesz, annak banán is kell " :D :D :D
Morfiusz Cédula2017-05-25 10:04:53 // 95185
Attól is függ mire akarod használni. Nekem egy 2,4 automata van, eddig 7000-et tettem bele. Igazi országúti (autópálya) cirkáló. A motornak gyönyörű hangja van, annak ellenére hogy dízel és elég jól is megy. Országúti/autópálya vegyesben a fogyasztás se rossz. Bővebb tapasztalatom eddig nincsen, de ahogy írták, lejjebb elég sok infót találsz erről a motorról.
Én főleg városi használatra viszont nem vennék. Bár az automata nagyon kényelmes a városban is, tisztán városi araszolgatós menetekben brutál fogyasztásokat tud összehozni.
Morfiusz Cédula2017-05-25 09:49:50 // 95184
Ezt a 2,4-el lőttem, 550 km átlaga úgy, hogy a számláló rendre 0,5 literrel felül méri a fogyassztást. Mire eljutottam a kúthoz, a valós fogyi 6 liter/100 km lett, főleg országút, meg óvatos autópálya. Természetesen ez nem egy odalépkedős etapnál, autópályán ha 140-150-el nyomom neki, akkor inkább 8,5-re jön ki. De legalább látszik, hogy lehet takarékosan is. ;)
David | Centocinquantanove2017-05-25 09:44:39 // 95183
Ez a helyes hozzáállás! :)

De azért jönnek a kérdések néha az alfátlan alfaszkeptikus kollégáktól, hogy "Oszt mennyit eszik?"

Ezt különösen egy H Astrás kombis kolléga firtatja rendszeresen, mert neki a zopel 4.5-5 literrel beéri - állítólag. De nem baj, mert amit spórol az üzemanyagon azt duplán fizeti alkatrészre :)
Ilyenkor nyugodt szívvel mutatom meg neki a kijelzőmet, miszerint ez is képes 6 liter alatt maradni, továbbá nem néz ki úgy mint egy szappantartó, és ha kell, megy is rendesen. :)
elvégre a 8V is "csak" 120 paci, de még mindig majd' 2x annyi, mint ami neki van... :)

A másik kollégák csoportja a civicesek, akik tákolják az 1.4-et, mert Vtecre nem tellik, ezekkel le sem állok autókról vitatkozni :)
Liquid2017-05-25 09:42:53 // 95182
mennyi a sok az 1.6 TS-nél?
Liquid2017-05-25 09:41:42 // 95181
inkább 3 az a másfél :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-25 09:38:07 // 95180
:-) Úgy éreztem nem ül a poén nálad, nem akarok én senkit megsérteni :-) A 8l-es átlaggal én is elégedett lennék nagyon. De igazából nem a fogyasztásáért vettem az autómat, hanem mert most jött el az ideje kicsit logikátlanul dönteni :-) Néha elszörnyedek a kiírt számokon egy kicsit, de nagyon nem gázol a lelkembe. A 2.4 automata 1.5l-rel simán többet kér, mint az 1.9 kézi váltóval.
antonov2017-05-25 08:40:06 // 95178
Ez nekem jött? : ) Viccet félretéve, nekem semmi bajom a fogyasztásával, Budakalászról Óbudára járok dolgozni minden nap, autópálya ritkán van, és így 8 liter az átlagfogyim, (és nem szoktam nullázgatni) és közben egy kényelmes tankkal megyek. Aminek a fogyaztásával bajom van az az 1.6 TS, de az egy másik topik.
Zolibácsi2017-05-25 08:20:18 // 95177
Sz@r az osszes 159 amit kb 2 naponta meg is beszelunk itt a forumon. Kicsi a csomagtartoja, valakinek bele er a kerek a kasztniba, valakinek szar turboval csak 240-et megy. Minden masodik meg van mankyzva, ami meg nincs az meg lesz. Tankolni kell belejuk, az 5 hengernek olyan hangja van mint egy regi mtz traktornak, erotlen. Beleultok megpakolva es az erdi emelkedon 2-be kell visszavaltani es meg sorolhatnam....
RomeoOne2017-05-25 07:45:44 // 95176
Jók a vélemények :)
Liquid2017-05-24 22:58:11 // 95175
kicsit visszaolvasva, mindenre fény derül :)
Ha kicsit konkrétabb kérdést teszel fel azzal elősegíted a dolgot, mire vagy kíváncsi konkrétan?
Atesz!1472017-05-24 22:33:21 // 95174
Sziasztok!
Jelenleg egy 147 1.6 TS-em van, viszont 159 SW 2.4 JTD-t szeretnék majd venni.
Mik a tapasztalatok erről a motorról, illetve vélemények? Válaszokat előre is köszönöm.
csokagm2017-05-24 21:06:22 // 95173
A fogyasztási témához hozzászólva, én egyelőre csak a városban gurulgatok, néha agglomeráció. 7,1et mutat a kijelző. Remélem tankolásnál is ekörül lesz:) A 166 nekem felfelé csalt 1 litert, gyanítom ez nem.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-24 20:50:31 // 95172
Látom nem tetszett.. :-) Egy jó kis 1.9-essel nehéz ezt igazán átérezni. Én a legutóbb egy 8.4-es átlagnak úgy örültem, hogy ihaj. Nyóc négy! A 8v-nél ilyenkor már agyaltam, hogy lehet porlasztó baja van, vagy lyukas egy cső.
Liquid2017-05-24 20:34:00 // 95171
mert van olyan? Max. kinyomott kuplungos guruláskor :D
Boldogság az ettől függetlenül van :)
Dömpi (il dottore)2017-05-24 20:11:20 // 95170
Ismert ugye a busso V6 muzsikája?
Két napja egy keteszteződéshez érkezve a főútról kanyarodott be egy merga kupé. Mellém érve jampizni akart a gyerek és myomott egy padlót: komolyan mondom, olyat ordított a merga, mintha erőből odafosott volna az aszfaltra. Olyan ordenáré hagja volt, hogy ösztönösen dobtam a srácnak egy lesajnáló mosolyt és mentem tovább.
Dömpi (il dottore)2017-05-24 20:05:09 // 95169
Nekem a 8V 19-es kerekekkel, ha betartom a 90-et országúton, képes 4,5-öt produkálni...de hát rendszerint 130-150 között közlekedek, így 8-körül fogyaszt...de lesz*rom
Haddel2017-05-24 19:11:58 // 95168
A vicc az ,hogy múlt héten is voltam otthon ,jövő héten is megyek ,de most dolgoznom kell:( De igyatok helyettem is!😃😃
David | Centocinquantanove2017-05-24 18:52:18 // 95167
Ha hiszed, ha nem, a 8V nekem ennyit fogyaszt a munkába járáskor. Nem igazán város, de nem is teljesen országút.
Ja, és klímával ennyi, nélküle van még pár deci javulás...
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-24 18:35:54 // 95165
vagyis soha? :-D
antonov2017-05-24 18:01:30 // 95164
Mindig akkor kell nullázni, mikor épp keveset fogyaszt és akkor boldogság van. : )
David | Centocinquantanove2017-05-24 16:34:37 // 95163
Jó, akkor így már összeállt mint a rizseshús.
Nekem az nem volt meg, hogy a TRIP A is nullázható ha hosszabban nyomom.
Azt hittem azt csak Mesből vagy akksi levétellel lehet.
Nulláztam hazafelé elindulás előtt a TRIP A-t, ezzel együtt ugye a TRIP B-t is és máris jöttek a jó számok a fogyasztást illetőleg!
Királyság, értelmét nyert minden, köszi a segítséget! 😁
Chianti2017-05-24 16:07:20 // 95162
Sajnálom, hogy te nem jössz. :o(((
Chianti2017-05-24 15:49:50 // 95161
Végre, végre! Már alig várom! :o) Meg még a az első lökhárítót is fújni kellett. Sajnos muszáj volt, mert iszonyat ronda volt már, de a fényező aki csinálta, bekaphatja. Így utólag nagyon megbántam, hogy nála csináltattam. Nemcsak a festék, de a festés minősége is kritikán aluli sajnos. Persze akkor még frissen gyönyörű volt, de pár hónap múlva már látszott, hogy kidobott pénz volt a fényező munkadíja.
Giuntini2017-05-24 13:14:15 // 95160
Én majd holnap. Javaslom mindenkinek a vakítás elleni napszemüveget!:)))
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-24 12:52:20 // 95159
Na mégis lemosom ma. Jött egy gyorsmosó felhő egy bazi nagy záporral. Csak rossz felől fúj a szél, a jobboldala nem lesz lemosva így :-))
RomeoOne2017-05-24 10:56:57 // 95158
Az biztos, még az órát is. Ultimate nullázó gomb :D
Smith2017-05-24 10:54:32 // 95157
A trip lapozó gomb is nullázza, bármelyiket, csak nyomva kell tartani. Legalábbis nálam. A Trip A és B között pedig soha nem votl különbség, ha egyszerre nulláztam őket.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-05-24 10:48:41 // 95156
ha nem is egy gombnyomás de a pozitív sarut leemeled és már is nullázza :D
RomeoOne2017-05-24 10:42:46 // 95155
Nullázza, akinek két anyja van :D Nem baj az, ha van rá opció, de azért örülnék, ha menne a dolog egy gombnyomásra is :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-24 10:40:51 // 95154
Ki tudja hova fejlődik a technika... lehet a Giulia-nál már kerekenként kell nullázni :-D
RomeoOne2017-05-24 10:37:53 // 95153
Akkor nem vagyok egyedül :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-05-24 10:37:01 // 95152
jah így van ...
RomeoOne2017-05-24 10:36:42 // 95150
De nem tévedtem, jól emlékeztem. Csak nálam ez nem így működik, pedig örülnék neki.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-24 10:36:03 // 95149
Én is így értelmeztem, de nekem nem nullázza a B-t az A-val együtt, külön azt is ki kell nullázni. Meg a műszerfalat is.
RomeoOne2017-05-24 10:22:33 // 95148
Úgy tudod nullázni, hogy amikor a valamelyik trip-et mutatja a body comp akkor lenyomva tartod a trip választó gombját és kb. 2 mp múlva reseteli. Mindkettővel (A és B) meg tudod csinálni. Erről a minden indulásos nullázásról még nem hallottam, de majd belenézek a menübe. Én azt olvastam vagy legalábbis úgy értelmeztem valahol a kézikönyvet, hogy a trip A nullázásával a trip B-t is lenullázza, de nálam ez nem történik meg. Persze az is lehet, hogy anno félreértettem valamit.
Smith2017-05-24 09:50:22 // 95147
Nem naponta reseteli, hanem minden induláskor. Ez a beállításokban beállítható, hogy nullázza-e vagy nem.
David | Centocinquantanove2017-05-24 09:50:18 // 95146
Igen, ahogy a cartárs írja, menüből lehet bekapcsolni hogy a TRIP B-t automatikusan resetelje, viszont TRIP A-ra ilyen lehetőség nincs - vagy én nem tudok róla.

A TRIP A-t én akksi leválasztással csináltam, vagy ugye van az a ~5000 órás üzemidős (vagy valami hasonló) automata nullázás. Más opcióról nem tudok, MES-ben meg nem vagyok akkora mágus, szóval azt nem tudom...

Lehet, hogy én vagyok sügér, de nekem a lenti leírás nem teljesen egyértelmű.
Mennyi a TRIP A?
Mikor indítja újra magától a TRIP B-t?
Haddel2017-05-24 09:14:59 // 95145
Nagyon csecse 😃
redbulz2017-05-24 09:12:17 // 95144
Ha jól rémlik a menürendszerben kapcsolható az automatikus nullázás a trip B-re.
RomeoOne2017-05-24 09:02:42 // 95143
Akkor lehet, hogy itt van a baj. Talán, hogy ez is olyan dolog, hogy autó verziójával különbözik, de nekem sosem reseteli a trip számlálókat magától. A kézikönyvben az van, hogy ha a trip A-t nullázom, az lenullázza a trip B-t, de én úgy vettem észre, hogy az én kocsimban ez nem így van. Az autó leállításra meg főleg nem (tehát ilyen módon ez a fajta napi számlálás biztos nincs, legalábbis nálam). Nullázd le kézzel mindkettőt elindulásnál, aztán kiderül, hogy utána is eltér-e.
David | Centocinquantanove2017-05-24 08:48:42 // 95142
a Trip B-t magának nullázza mindig, reggel mikor indulok figyelmeztet is rá egy rövid üzenettel, délután megvallom nem figyeltem még, de elvileg a Trip B az "napi" számláló ha jól tudom...
Manuálisan sosem resetelem a Trip B-t.
Elinduláskor minding ilyen 12 literről indul a B átlag, majd hazaérek és lesz belőle mondjuk 6,2, mikor leállítom. Ez ugye napi 2x.
RomeoOne2017-05-24 08:35:08 // 95141
Ugyanakkor nullázod mind a kettőt? Nem nullázgatod közben a trip B-t?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak