RomeoOne2017-06-08 11:43:20 // 95690
Ha egy megy tönkre amiatt, akkor senki nem bizonyítja majd be. De ha 100ezret nem bír ki, akkor nem egy fog tönkremenni, hanem tömegével fognak elhullani a váltók ráadásul ugyanazokkal a tünetekkel és tipikus elégtelen kenés okozta sérülésekkel. Abból nem tud kimászni a gyártó, mert ha azok a cégek, akik nagy számban, flottában tartanak olyan autókat, összefognak, simán kiperelik a dolgot.
Smith2017-06-08 11:33:03 // 95689
Van egy ismeretlen változó az egyenletben, mégpedig az, hogy mennyi egy autó vagy váltó élettartama? 300e? 500e? 900e km?
Csabi2017-06-08 11:28:06 // 95688
Teljesen nem mindegy, hogy a 30ezret próbapadon, városban , vagy pályán futod, esetleg 2hét vagy 2év alatt. Pont ahogy a dízel botrány is mutatja, az autógyártók minél jobban kitolják a határokat, hogy a versenyképességüket megőrizzék, szóval egyre nagyobbakat hazudnak. Jogilag ki fogja bebizonyítani, hogy egy 100ezret futott váltóolaj miatt megy tönkre a váltó, vagy szorul javításra, még ha igaz is...
Egyébként a váltóban közvetlen hőterhelést nem, de annál nagyobb mechanikai terhelést kap az olaj (nyomaték átvitel), ami miatt felforrósodik, akár megéghet= koksz, lerakódások..
Valaki írta is, ez a legnagyobb bajuk, az alulméretezett hűtésük...
Egyébként a váltóban közvetlen hőterhelést nem, de annál nagyobb mechanikai terhelést kap az olaj (nyomaték átvitel), ami miatt felforrósodik, akár megéghet= koksz, lerakódások..
Valaki írta is, ez a legnagyobb bajuk, az alulméretezett hűtésük...
RomeoOne2017-06-08 11:22:46 // 95687
3 év alatt a céges autókba simán belepakolnak 300ezret és nincs szó róla, hogy 100ezer után ne 30ezrenként vigye cserére :)
Amúgy lehet csökkenteni egy bizonyos faktorral az olajcserét, én is 15ezer után viszem most, bár a 20ezret sem érezném kevésnek.
De ha végtelen az olajcsere periódus, mint amit a váltóra írnak, azt hiába szorozgatod akármekkora faktorral, az végtelen marad :D
Lehet, hogy jobb neki a csere, nem azt mondom, csak hogy nem kéne úgy kezelni a tervezőmérnök által meghatározott üzemeltetési utasítást, mint ha valami dilettáns beszélne hülyeségeket
Amúgy lehet csökkenteni egy bizonyos faktorral az olajcserét, én is 15ezer után viszem most, bár a 20ezret sem érezném kevésnek.
De ha végtelen az olajcsere periódus, mint amit a váltóra írnak, azt hiába szorozgatod akármekkora faktorral, az végtelen marad :D
Lehet, hogy jobb neki a csere, nem azt mondom, csak hogy nem kéne úgy kezelni a tervezőmérnök által meghatározott üzemeltetési utasítást, mint ha valami dilettáns beszélne hülyeségeket
RomeoOne2017-06-08 11:14:41 // 95686
Én csak abból indulok ki, hogy ha ilyen nagy kijelentéseket tesznek a gyártók, akkor azt minden oldalról jól körülnézik, mert nem lehet csak úgy dobálózni a szavakkal. A jogászok pillanatok alatt darabokra szednék őket. Ha az van megadva a kocsi kézikönyvében, hogy azt nem kell cserélni, akkor az biztos nem marketing dumaként került bele, különben az ilyenért elég sokat kéne fizetniük. Lásd VW dízel botrány :)
Én a 30 ezres olajcserét sem tartom ördögtől valónak. Valahol olvastam egyszer, de égre-földre keresem, most nem találom a cikket, de egy 30 ezret futott olajat bemérettek és azt adták az eredmények, hogy a műszaki paraméterek teljesen jó üzemi tartományban voltak még akkor is. Ezek a modern szintetikus olajak már nem olyanok, mint a régi ásványiak...
Én a 30 ezres olajcserét sem tartom ördögtől valónak. Valahol olvastam egyszer, de égre-földre keresem, most nem találom a cikket, de egy 30 ezret futott olajat bemérettek és azt adták az eredmények, hogy a műszaki paraméterek teljesen jó üzemi tartományban voltak még akkor is. Ezek a modern szintetikus olajak már nem olyanok, mint a régi ásványiak...
Liquid2017-06-08 11:10:55 // 95685
Az olajcserére is 30-et írnak :)
Amúgy meg sok olyan karbantartási dolog van, amit érdemes overrideolni ha az autó már idősebb, több a km. És főleg úgy, hogy nem 0-3 évig, vagy 100e km-ig használjuk.
Amúgy meg ahogy tudom, pont a hűtés hiányosságai miatt szoktak ezek a váltók elhasalni Opeléknál.
Amúgy meg sok olyan karbantartási dolog van, amit érdemes overrideolni ha az autó már idősebb, több a km. És főleg úgy, hogy nem 0-3 évig, vagy 100e km-ig használjuk.
Amúgy meg ahogy tudom, pont a hűtés hiányosságai miatt szoktak ezek a váltók elhasalni Opeléknál.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-08 10:55:12 // 95684
Mit szívtál Te reggel, legközelebb hozz VTT-re is amúgy ülj le 1-es :DDD
RomeoOne2017-06-08 10:41:05 // 95683
Egyébként, ha azt mondják, hogy nem kell cserélni, érdemes megfontolni, hogy nem csak úgy a hasukra ütöttek hogy jó lesz az úgy, mert lusták voltak kiszámolni, hogy mennyi legyen a csere periódus. Ha 60 ezrenként cserélni kéne, akkor azt nyilván leírnák, mert az még full bőven benne szokott lenni a garancia periódusban és nem vállalna a gyártó magára egy automata váltó csere költségét, ha lenne esélye, hogy attól bármi baja is lesz.
A váltóban szerintem messze nem kap olyan szélsőséges hőterhelést az olaj, mint a motorban.
Ha ilyet ki mer jelenteni a gyár (mármint, hogy nem kell cserélni), akkor azért azt nem alap nélkül szokta tenni. Nem akarok hülyeséget mondani, de pl. mint a védőgázas csomagolás az élelmiszereknél, lehet, hogy itt is beállítanak még a rendszerben egy gáznyomást vagy valami inert gázzal töltik fel a rendszert vagy sterilizálják vagy mittudomén. Amit felborítasz, ha megbontod a szerkezetet és olajat cserélsz benne. Ezért lehet, hogy utána már tényleg igényelni fogja az olajcserét 60ezrenként.
A váltóban szerintem messze nem kap olyan szélsőséges hőterhelést az olaj, mint a motorban.
Ha ilyet ki mer jelenteni a gyár (mármint, hogy nem kell cserélni), akkor azért azt nem alap nélkül szokta tenni. Nem akarok hülyeséget mondani, de pl. mint a védőgázas csomagolás az élelmiszereknél, lehet, hogy itt is beállítanak még a rendszerben egy gáznyomást vagy valami inert gázzal töltik fel a rendszert vagy sterilizálják vagy mittudomén. Amit felborítasz, ha megbontod a szerkezetet és olajat cserélsz benne. Ezért lehet, hogy utána már tényleg igényelni fogja az olajcserét 60ezrenként.
Liquid2017-06-08 10:29:24 // 95682
ha visszanézed kicsit a topikot, akár csak az aljára görgetve, egyből találsz infót, kb. 2 naponta előjön a téma
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-08 10:25:44 // 95681
a megfogalmazás helyes csak fordítva, addig tart a váltó amíg az olaj :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-08 10:24:19 // 95680
így van nem kell cserélni, felesleges...
Kazes☻2017-06-08 09:48:57 // 95679
Ciao! Ne haragítsd magadra a brigádot, olvass vissza... kicsit lejjebb görgetve pl... ;)
pettinke2017-06-08 09:48:24 // 95678
te csak írsz, de nem olvasol? :-)
Dj.Bíró2017-06-08 09:44:26 // 95677
Sziasztok! Alfa 159 Automata váltóval van valakinek tapasztalata olajcsere esetén,mert van ahol nem ajánlják arra hivatkozva,hogy a híg olajtól a váltó 5-6 ezer kiló méter és kifekszik illetve a gyár is azt írja,hogy a váltó olaj örök élettartam vagy legalábbis addig tart mint a váltó!
Haddel2017-06-08 06:52:35 // 95676
Trw-t ajánlom.Valeo-t semmiképp. Nekem hátra azt raktak és nyikorog tolatáskor.
csokagm2017-06-07 22:42:03 // 95675
De legalább zöld😁
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-07 22:16:02 // 95674
Ma a béjemvé 530 hibridjén mosolyogtam egy jót a gyári 2l-es fogyasztás a valoságban 9,5 mint a tibié... akkuk nélkül :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-07 21:47:43 // 95673
igen R és 1... nálad is így történt, szelepenként...ezért kell 15-20L olaj ...
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-07 21:46:31 // 95672
Szelepenként? Na ezt nem tudtam. Remélem nálam is így történt. Nekem annyi rémlett, hogy egy csövön be, egyen ki, amíg tiszta olaj nem jön.
R?
R?
Giuntini2017-06-07 21:38:17 // 95671
Így van! A rántás az szeleptömb hiba, vagy elhasználódott olaj.
Hardy2017-06-07 21:37:59 // 95670
Ha meg vagy elégedve azzal ami bent van akkor olyant. Nekem pl. gyári van benne.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-07 21:35:35 // 95669
ez így hülyeség amit írsz... szelepenként mossák át... mindig ott ránt ahol a legkevesebbet van nyitva, pont ott ragad le...tippelsz?
Peeeti852017-06-07 21:24:33 // 95668
Hello
nálam is dettó ugyanez van.
ha ez egy normális jelenség akkor valóban nincs okom az aggodalomra.
köszönöm a videókat.
további szép estét.
szia.
nálam is dettó ugyanez van.
ha ez egy normális jelenség akkor valóban nincs okom az aggodalomra.
köszönöm a videókat.
további szép estét.
szia.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-07 21:23:28 // 95667
A váltóban nagy nyomással kering az olaj. Amit az nem mos ki azt az átmosásos csere sem fogja.
Giuntini2017-06-07 21:18:49 // 95666
Szerintem nem kell megsértődni! Az automata váltóból is meg kell élni. Sajnos ezt az Aisin váltót (is) úgy tervezték meg, hogy valójában váltót mindenképpen meg kelljen bontani. Szűrőt bontás nélkül nem tudsz cserélni. Mindenki mást mond, mert valójában igazi megoldás nincs. Én úgy gondolom, hogy hallgatok az átlag véleményre, és 60 ezrenként cserélem az olajat. Lassan időszerű lesz. Nem fogom átmosatni, mert ha 60 ezrenként cseréled, akkor nem lehet gond vele.
Egyébként ha olajhiány van, a legjellemzőbb hiba, hogy nem kúszik. Rántás is adódhat elhasználódott olajból, de az leginkább már a szeleptömb hibáját jelzi. Egyébként minden Aisin ránthat, mégpedig a szabadonfutó ki-be kapcsolásnál, mégpedig ha kikapcsol, de te egy erőteljes váltásra kényszeríted, háromból kettőbe. Ez a 2,4-nél igaz így, mert az 1,9 50-nél már üresbe teszi, tehát megszűnik a motorfék. Egyébként az Aisin a nagyon alacsony fordulatot sem szereti.
Egyébként ha olajhiány van, a legjellemzőbb hiba, hogy nem kúszik. Rántás is adódhat elhasználódott olajból, de az leginkább már a szeleptömb hibáját jelzi. Egyébként minden Aisin ránthat, mégpedig a szabadonfutó ki-be kapcsolásnál, mégpedig ha kikapcsol, de te egy erőteljes váltásra kényszeríted, háromból kettőbe. Ez a 2,4-nél igaz így, mert az 1,9 50-nél már üresbe teszi, tehát megszűnik a motorfék. Egyébként az Aisin a nagyon alacsony fordulatot sem szereti.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-07 21:18:22 // 95665
Basszus egy hozzászólásnyit kellett volna visszaolvasni...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-07 21:02:07 // 95664
osztom ami már eleve szar annak tök mind1 az átmosásos vagy a sima olajcsere, úgy is tönkre megy, viszont ahol csak le van rakódva az olaj sár a szelepeknél ott egy friss csere csodákat tesz, megszűnik a rántás pl ...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-07 20:49:34 // 95663
sokan elfelejtik egy autónál mindig az olaj a legolcsóbb "alkatrész".... és sokan ezen spúrkodnak
TS2017-06-07 20:42:06 // 95662
Ok.Hogy ki mennyire hülye,nem tisztem megitélni.A harminc ezres cserét is automata váltós szakember mondta,meg azt is hogy nem szabad olajat cserélni.Csak azt egy másik.Ezért irtam le mindkettőt,hozzátéve a saját tapasztalatomat.Nem vagyok automata váltós.Természetesen nekem sem váltja el kétezer alatt.Egészen pontosan arra a trepnigázos kigyorsitásra gondoltam amit normál üzemmódban elengedett majdnem négyezerig,most háromezer-hatszáznál elváltja.A sport és a normál mód között érezhetően nagyobb lett a különbség.
Az hogy mi káros és mi nem,megint csak találgatás.Ha száz tisztításból egynél bebaszik a baj,ugy viszik körbe mint a véres kardot.És megpróbálják ráhúzni az összes többire hogy nem szabad.Az én álláspontom más.Szintén tapasztalat.Akkor feltételezem hogy ha eléd álltam volna ugyanezzel a kéréssel hogy 160 000-nél tisztitsunk és cseréljünk olajat,ugyanúgy lebeszéltél volna mint az első váltós akivel beszéltem.És mikor megkérdeztem hogy akkor hogyan?Te is azt válaszolnád hogy használjam míg tönkre nem megy,de ha nem akarok még trélerre is költeni,akkor újíttassam fel még most?Igy utólag azért rendeset bele tudnék rúgni az emberbe.Ahogy irtam is.Véleményem szerint ami tisztítás után tönkremegy,az eleve szar is volt.Olajcserével legalább az esély meg van adva a hosszabb élettartamra.Enélkül még az sem.A várható költség mindkét esetben ugyanannyi.Kb 900 000.Ennyiért újítják fel.Ha olajcsere okozza akkor azért,ha az olajcsere hiánya akkor azért.A feleségem automata voyagerét is átmosattam kétszázezernél.És lám,kettőből semmi.Egyiknek sem lett baja.Ha tapasztalat alapján irok véleményt akkor ezek után hogy fogalmazzam meg szerinted?
Az hogy mi káros és mi nem,megint csak találgatás.Ha száz tisztításból egynél bebaszik a baj,ugy viszik körbe mint a véres kardot.És megpróbálják ráhúzni az összes többire hogy nem szabad.Az én álláspontom más.Szintén tapasztalat.Akkor feltételezem hogy ha eléd álltam volna ugyanezzel a kéréssel hogy 160 000-nél tisztitsunk és cseréljünk olajat,ugyanúgy lebeszéltél volna mint az első váltós akivel beszéltem.És mikor megkérdeztem hogy akkor hogyan?Te is azt válaszolnád hogy használjam míg tönkre nem megy,de ha nem akarok még trélerre is költeni,akkor újíttassam fel még most?Igy utólag azért rendeset bele tudnék rúgni az emberbe.Ahogy irtam is.Véleményem szerint ami tisztítás után tönkremegy,az eleve szar is volt.Olajcserével legalább az esély meg van adva a hosszabb élettartamra.Enélkül még az sem.A várható költség mindkét esetben ugyanannyi.Kb 900 000.Ennyiért újítják fel.Ha olajcsere okozza akkor azért,ha az olajcsere hiánya akkor azért.A feleségem automata voyagerét is átmosattam kétszázezernél.És lám,kettőből semmi.Egyiknek sem lett baja.Ha tapasztalat alapján irok véleményt akkor ezek után hogy fogalmazzam meg szerinted?
Ildiko2017-06-07 20:30:02 // 95661
Sziasztok,
Első fékbetétet kell cserélnem.
Kérek szépen segítséget, milyet vásároljak?
Köszönöm,
Ildikó
Első fékbetétet kell cserélnem.
Kérek szépen segítséget, milyet vásároljak?
Köszönöm,
Ildikó
antonov2017-06-07 20:05:14 // 95659
Na én is pont erre vagyok kíváncsi. Az enyém: 1, 2, és talán a harmadikat kis gáznál akár 1500 alatt elváltja, a többit 200 felett.
antonov2017-06-07 20:02:47 // 95658
Nektek egyébként melyik fokozatot hol váltja el az automata? Kis gáznál, lassan gyorsulva.
Giuntini2017-06-07 20:01:44 // 95657
Aki azt mondja, hogy 30 ezer kilométerenként cserélni kell a váltóolajat az hülye! 60 ezrenként ajánlott. Mennyire alacsony fordulaton vált el a tied? Mert a 2,4 akármilyen finoman nyomod a gázt, 2000 alatt nem vált.
A másik, az átmosásosról is megoszlanak a vélemények. Van veszély benne, hogy eltömít, és gond lesz utána. Ez olyan mint a motormosás. Ha minden második olajcserénél megcsinálod, az kifejezetten hasznos, és ha új korától csinálod. Ha viszont 150-200 ezer van benne, kifejezetten káros lehet. Ugyanez vonatkozik az automata váltóra.
A másik, az átmosásosról is megoszlanak a vélemények. Van veszély benne, hogy eltömít, és gond lesz utána. Ez olyan mint a motormosás. Ha minden második olajcserénél megcsinálod, az kifejezetten hasznos, és ha új korától csinálod. Ha viszont 150-200 ezer van benne, kifejezetten káros lehet. Ugyanez vonatkozik az automata váltóra.
Giuntini2017-06-07 19:50:37 // 95656
A specifikáció szerint nem. De ez kamu! 60000 km-enként ajánlott!
Dj.Bíró2017-06-07 19:42:35 // 95655
Sziasztok! A 159 Auotomata váltóban kell olajat cserélni???
TS2017-06-07 19:40:51 // 95654
Kiegészíteném annyival hogy elsőre nem szeleptömböt kell cserélni hanem olajat,tisztítással.Nekem a tisztításhoz 15 liter váltóolaj ment el+adalék+munkadíj,számla nélkül 115 ezerbe fájt.Sajnos későn.A blogomban olvashatsz róla.A féltengely szimering engedhette az olajat,így kevesebb volt benne a kelleténél.Feltehetően ez okozta a bajt.Meg az hogy hagytam magam megdumálni.Mert a váltósok két táborra oszlanak.Vannak azok akik azt mondják hogy rendszeresen,30-60ezrenként cserélni kell.Vannak akik meg azt mondják hogy a lerakódott szennyeződés tömít,így egy tisztításos olajcsere csak ront a helyzeten.Mondjuk szerintem ha van is benne igazság,az a váltó már amugy is szar és csak idő kérdése a nagygenerál.Nekem az olajcsere óta alacsonyabb fordulaton elváltja a sebességet,mindenképp jót tett neki.De a váltó "sír",mint egy szar szervópumpa.A váltós szerint kinéz egy turbina felújítás,ami tömítésgarnitúrával,olajjal,új szűrővel,munkadíjjal kb 450 000.Egy kurva szimering végett.Meg egy még kurvább automata váltós végett aki rábeszélt a hülyeségre.De legfőképp magam végett mert hagyom magam.Nincs az a hajtómű aminek ártana egy olajcsere.Sem autóban,sem semmilyen ipari berendezésben.A problémaám a következő:-Ha most csak a turbinát ujíttatom fel,lehet hogy 50-60 000múlva a szeleptömböt is cserélnem kell.a kettő együtt kb 700 000.Vagy most komplett váltógenerált csináltatok,az kb 900 000,viszont akkor olyan mint az új,megfelelő olajcserékkel hiba nélkül elmegy akár háromszázezret.Vagy 1500-2000€ért veszek egy kevés kilométeres bontottat,és fohászkodom hogy ne nyúljak mellé.Míg eldöntöm addig hallgatom a váltó sivalkodását,mert amúgy meg tökéletesen teszi a dolgát.
antonov2017-06-07 19:39:08 // 95653
Hát csak a mi mennyire drága témakör.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-07 17:27:56 // 95652
Aisin TF-80sc más nevén AF40/6 váltó van az automata 159-esben. Nézz utána, elég vegyes a kép. Itt az Amore-n még nem nagyon olvastam váltó hibáról, pedig vannak itt 200e km felett járó autók is. A szerelőm szerint nagyon függ attól, hogy miben van. Ha kap rendes hűtést, jól van elhelyezve akkor egy szuper váltó. Insigniákban hullik mint a légy. Alfákban valamiért alig van gond.
Egy tuti. Ha automata váltós 159-et veszel, akkor felejtsd el, hogy állapotot veszünk, nem km-t. Ez itt a kivétel. Jó állapotú és kevés km-es autót keress.
A költségeit szerencsére még csak hírből ismerem én is. Elsőre a szeleptömböt kell majd cserélni, ez egy kettőstömegű cserével egy fajsúlyban lévő téma. Jelenleg 300e-ben megáll. Ezután kitudja mennyit fut még el a komplett szerkezet, erre Alfás körökben nincs még tapasztalat. És maradjon is csak így :-)
Olajcsere 60e-nként és legalább ennyibe is fáj forintosítva. Vagy többe. Ezt rá kell szánni.
Ahogy néztem a ha.hu-t, elég sok automata 159 jön be az országba (Opelek és Volvok is egyébként), kitudja mennyi km-rel, milyen állapotban. Hullani fog a férgese hamarosan, szóval mire a normális állapotúak oda kerülnek, hogy beüt a gond, már remélhetőleg dömping cikk lesz hozzá az alkatész és hegyekben állnak majd a bontott váltók :-)
Egy tuti. Ha automata váltós 159-et veszel, akkor felejtsd el, hogy állapotot veszünk, nem km-t. Ez itt a kivétel. Jó állapotú és kevés km-es autót keress.
A költségeit szerencsére még csak hírből ismerem én is. Elsőre a szeleptömböt kell majd cserélni, ez egy kettőstömegű cserével egy fajsúlyban lévő téma. Jelenleg 300e-ben megáll. Ezután kitudja mennyit fut még el a komplett szerkezet, erre Alfás körökben nincs még tapasztalat. És maradjon is csak így :-)
Olajcsere 60e-nként és legalább ennyibe is fáj forintosítva. Vagy többe. Ezt rá kell szánni.
Ahogy néztem a ha.hu-t, elég sok automata 159 jön be az országba (Opelek és Volvok is egyébként), kitudja mennyi km-rel, milyen állapotban. Hullani fog a férgese hamarosan, szóval mire a normális állapotúak oda kerülnek, hogy beüt a gond, már remélhetőleg dömping cikk lesz hozzá az alkatész és hegyekben állnak majd a bontott váltók :-)
csokagm2017-06-07 16:12:23 // 95651
Minden váltó drága ha tönkre megy.
Használtautónal sajnos lutri.
Használtautónal sajnos lutri.
Liquid2017-06-07 15:23:02 // 95649
Ha minden igaz akkor egy fajta van.
Liquid2017-06-07 15:21:45 // 95648
A gumibak: most néztem a blogomat 3600ft volt a 2db (asszem gyári), Csöri intézte,
antonov2017-06-07 15:20:21 // 95647
Hú ez most nagyon magas labda. : D
RomeoOne2017-06-07 14:52:03 // 95646
Gyári tetőkéder berlinához 13900. Mondtam, hogy inkább köszönöm, nem kérem. Viszont a gumibak, minél emelni kell a kocsit, a droberto által adott opel cikkszám alapján 3200 forint körül volt. Azt mondta a srác, hogy nincs feltüntetve, hogy első/hátsó vagy jobbos/balos lenne. Remélem jó lesz, mert a bal első hiányzik és mindig olyan rossz érzés ott emelni a kocsit.
156speed2017-06-07 13:03:05 // 95645
Üdv mindenkinek!
Egy ideje 159 vásárláson töröm a fejemet. Érdekelne a véleményetek az automata váltóról, hibák tartósság, költésgek vonatkozásában.
Már hallottam annyit, hogy elég drága mulatság lehet....
A segítséget előre is köszönöm.
Egy ideje 159 vásárláson töröm a fejemet. Érdekelne a véleményetek az automata váltóról, hibák tartósság, költésgek vonatkozásában.
Már hallottam annyit, hogy elég drága mulatság lehet....
A segítséget előre is köszönöm.
Csabi2017-06-07 12:18:08 // 95644
" hűtővíz ingadozást nem értem."
Minden rendben van a szint ingadozással.Nálam is ilyen. A víz melegítésre kitágul, plusz a benne oldott gázok kiválnak, ha pedig visszahűl, akkor csökken a térfogata, és több gázt is tud oldani...
Csináltam három videót különböző motor hőmérsékleteknél, amin jól látszik ez..
Hideg motor,mivel a víz térfogata ilyenkor a legkisebb, minimális vákuum van a tartályban, ahogy lecsavarom a kupakot kicsit csökken a vízszint, és szisszen. hideg motor, szint alacsony
~4-5km után ~80°C-os vízhőmérséklet, a szint már magasabb, itt már túlnyomás van a tartályban nem teljesen üzemmeleg
És a harmadik, üzemmeleg motor. Még magasabb szint, nagyobb túlnyomás Üzemmeleg
A hideg és meleg közti különbség, sacra két centi.....a lényeg , hogy semmi probléma ezzel ;)
Minden rendben van a szint ingadozással.Nálam is ilyen. A víz melegítésre kitágul, plusz a benne oldott gázok kiválnak, ha pedig visszahűl, akkor csökken a térfogata, és több gázt is tud oldani...
Csináltam három videót különböző motor hőmérsékleteknél, amin jól látszik ez..
Hideg motor,mivel a víz térfogata ilyenkor a legkisebb, minimális vákuum van a tartályban, ahogy lecsavarom a kupakot kicsit csökken a vízszint, és szisszen. hideg motor, szint alacsony
~4-5km után ~80°C-os vízhőmérséklet, a szint már magasabb, itt már túlnyomás van a tartályban nem teljesen üzemmeleg
És a harmadik, üzemmeleg motor. Még magasabb szint, nagyobb túlnyomás Üzemmeleg
A hideg és meleg közti különbség, sacra két centi.....a lényeg , hogy semmi probléma ezzel ;)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-06-07 11:54:41 // 95643
Bátyám 1996-os 600 cbr f3 as 3-ba 200-nál tiltott :)
Zolibácsi2017-06-07 09:41:36 // 95642
Abszolut igazat adok, motorral sokkal ovatosabb vagyok mint autoval. Csak akkor huzom neki ha van boven helyem, kis szar 500-as cbr is megy 200 felett es igazából ott mar elveszti az elvezeti erteket a motorozas.
Tocke2017-06-07 09:02:47 // 95641
Igazad van, legtöbb esetben nem a motor a gyenge láncszem, hanem a pilóta. De aki már közlekedett valaha 200 km/h-val motorral az tudja, hogy akkor kb 120%-os koncentrálás szükséges minden tizedmásodpercben, közel sem olyan mint amikor bent ülsz az autóban.