Fórum >> Típusok >> 159

alfa155gyuri2017-07-15 18:00:14 // 96940
A regattánál abban a hatalmas légszűrőháznál szépen meg tudott állni a motor olaj és szépen elkezdett abból élni a motor.
alfa155gyuri2017-07-15 17:57:48 // 96939
Nekünk meg a Regatta csinálta de sebességbe fék kuplung rá és megállt szerencsére elképzelhető,hogy a mai erős dízelnál szétszakad a kuplung és nem sikerül leállítani.
Tomi Stark2017-07-15 17:56:50 // 96938
Aztán az is lehet, hogy az új modellekben már van valamilyen okosság, ez ügyben.
Tomi Stark2017-07-15 17:54:51 // 96937
Szerintem az nem zár el teljesen. Ráadásul az áramlás irányában nyit, van az a huzat ami át megy rajta. Annyira nem ritka, én is ismerek olyan embert aki Opellal járt így. De addig amíg halálos balesetet nem okoz...
Piritu - 1.000.0002017-07-15 17:42:47 // 96936
Anno itt egy rönyó kapta fel a coolerből az összegyűlt olajat. Ott is az évek során végrehajtott gondos karbantartás következménye volt a motorhalál. Ilyenre főleg nem készül a gyár...
Shadin2017-07-15 17:41:07 // 96935
Dehát van elektromosan vezérelt pillangószelep! Annak le kell zárnia, ha nincs villany...
Piritu - 1.000.0002017-07-15 17:40:33 // 96934
Minden a kockázatokról szól. Ha a gyártó úgy ítéli meg, hogy csekély a valószínűsége egy ilyen esetnek, akkor nem foglalkozik vele. ...és azért valljuk be, nem sok ilyen történik.
A lapátokat is szívogatják be a bömbik, mégse került rács mögé a szívó csatornába...
Shadin2017-07-15 17:39:34 // 96933
Belső olajpumpa tömítés: 71754365
Olajszűrőház tömítés készlet: 71749333
Tomi Stark2017-07-15 17:26:24 // 96932
Azért az intercooler után egy csappantyú ami teljesen elzárja a levegőt, nem lenne túl költséges...(egy CO2 patron meg már csak bónusz). Az iparban az automata megmunkálógépeken ez bevált technológia öngyulladás esetén. Ja, hogy egy tervező mérnök a műhelyben nem szokott járni... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-15 17:20:27 // 96931
asszem az olajpumpánál lévő de nem biztos...
Sotime2017-07-15 17:17:22 // 96930
Sziasztok!
Biztos volt már szó róla, de én hirtelen nem találtam visszalapozgatva...
Szóval!
Szerintetek érdemes foglalkozni ezzel az autóval?
159 jts

Kéziváltós, 3.2-es kombit kersek és ez még tetszik is, csak tartok tőle hogy végtelen szopóroller egy tulaj által is szervizelésre szoruló autót megvenni.

Ti mit gondoltok róla? (Azt nem bánom ha vásárlás után vezérléscserével kell kezdeni, mert amúgy is megtenném, de félek hogy további hibák jönnek elő a "késői" csere miatt.)
Shadin2017-07-15 17:15:13 // 96929
Mekk tudja mondani valaki, h melyik az a tömítés ami a 2.0-nál az alacsony olajnyomás jelzésért felelős? Köszi. Z
Piritu - 1.000.0002017-07-15 16:25:06 // 96928
Ma el kellett mennünk Veszprémbe (80 km), annyira hiányzott a "moslékkeverés" hogy az OFF Minivel mentünk...
Piritu - 1.000.0002017-07-15 16:23:46 // 96927
Ja kérem a kényelemnek ára van, néha a motor :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-15 16:01:27 // 96926
az automata szar ilyen szempontból...nem lehet lefullasztani :(((
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-15 15:58:39 // 96925
no mi történt? jobbulást ...én most estem le a létráról bal kezemre landoltam még szerencse, hogy ott volt a méteres beton virágtartó az csillapított viszont eltörött... már mint nem a kezem :D
Apropó Alfa, lesz egy ritkaság 147 Q2-es 170 nyihával 18-as Ducati Corse felnivel valakinek alkalmi áron? :DDD
Piritu - 1.000.0002017-07-15 15:40:35 // 96924
Nem az első eset, pár éve errefelé is hallottam egyet. Ami történt bárkivel bármikor megtörténhet.
Piritu - 1.000.0002017-07-15 15:39:14 // 96923
Pont az a lényeg, hogy utas ilyenkor minden elektronika és kütyü. Hiába veszed le a "gyújtást" a betolt olaj öngyullad. Olyan fordulatot érhet el a motor, amilyet vezérléssel soha.
Egyet lehet tenni, lefullasztani.
Zolibácsi2017-07-15 15:11:07 // 96922
Nem vagyok szerelő, de a kevés tapasztalatom az, ha ezek a modernebb dízel motorok nem kapnak elég feszültséget az aksiról vagy generatorrol akkor nem mennek sehova.
pl édesanyám 1.9 mjet mutliplájában megállt a generátor és addig működött az autó ameddig az akksi bírta, ahogy lemerült az akksi autó is leállt.
logikusnak tartom ilyen esetben akksi negatívját leszedni ami gyorscsatis. Nem vagyok autószerelő, de mintha a generátor negatívja is erre lenne rákötve.
Javítsatok ki ha tévedek. Mindenesetre én bekészítettem egy poroltót :)
Macccy2017-07-15 14:55:09 // 96921
Ha csak kormányra gombot akarsz, ahhoz nem kell Giulia ...

http://www.sulyokmuhely.hu/kepek/kormanyforgato-gombok-9.jpg


:)) :D
Chianti2017-07-15 14:48:38 // 96920
Azért kíváncsi lennék egy szerelő véleményére is a történtekkel kapcsolatban, hogyan történhet ez meg egy modern dízelmotorral?
Chianti2017-07-15 14:36:41 // 96919
Sajnos nem vagyok ennyire képben az alkatrészek működésével kapcsolatban, de ami történt az elég durva, és tényleg teljesen tehetetlen volt a tulaj... Csak akkor lett volna esélye megmenteni az autót, ha épp akkor megáll mögötte egy tűzoltókocsi... Extrém!!!
Smith2017-07-15 14:34:16 // 96918
Akkor ez most az is jelenthetné, hogy ha rátennék egy féltéglát a gázpedálra, és hagynám pörögni teligázon, egyszercsak kigyulladna az autóm?

Nehezemre esik elhinni, hogy ilyen agyonelektronikázott motorok, mint a mai dizelek, mindenféle szenzorok, műszerek, vezérlés nélkül önmagában képes járni, csak - úgymond - meg kell lökni, hogy beröffenjen, utána meg szabadonfutó amíg van levegő meg olaj? Hááááát.... :)
Dömpi (il dottore)2017-07-15 14:00:19 // 96917
Hú srácok, két napja úgy beállt a jobb vállam, hogy vagy bal kézzel váltok sebességet, vagy valaki az anyósülésről.
A start gombot is ballal érem csak el.
Most igazán jól jönne egy Giulia (bal oldalt kormányon a gomb, váltó automata)
Shadin2017-07-15 10:16:03 // 96916
Ez durva bakker, de ha a pillangószelep villany hiányában visszatér rugó ellenében nyugalmi (zárt) helyzetbe akkor nem kéne tudnia sem olajjal, sem pedig levegővel táplálni a motort nem?
Zselé2017-07-15 10:05:19 // 96915
Szerintem a legköltséghatékonyabb és legegyszerűbb próba, ha csak felcseréled a kerekeket elől-hátul.. Szánsz rá 1-1,5 órát otthon, vagy a gumis is megcsinálja kb. 2 ezerért. Akkor kipróbálod, változott-e a helyzet. Ha ez volt a gond, akkor változik, mert arra azért kevés az esély, hogy több felnid is ugyanúgy meg legyen ütve..
Lexlutor2017-07-15 09:50:42 // 96914
Őszinte leírás!
Lexlutor2017-07-15 09:46:37 // 96913
Hát ez marha jó..
Macccy2017-07-15 09:39:16 // 96912
Bár nem álltam ott mellettük, de gondolom az első kettőt most az új gumikkal centrírozták, gumival együtt is kiadná ha sz*r? Hátsókat is meg kéne pörgetni, de ha nem muszáj nem szedetem le a gumit.
Zselé2017-07-15 08:57:21 // 96911
Ha centírozó gépre teszi, ott már kijön. Nekem így volt, 140 felett jelentkezett jelentős rezonancia, pedig szemre jo volt a felni. A gépen kiderült, hogy kissé tojás az egyik... hátra raktuk, és megszűnt a vibrálás
Macccy2017-07-15 06:42:49 // 96910
Jó reggelt!
Nem tudom, szemre nincs, csak padkázási nyomok vannak a peremén itt-ott, horzsolás, de olyan ütés.. passz. Ki tudja azt megnézni? Gumisnál első kettőn észrevették volna vajh? Hátsók nem is voltak leszedve.
Piritu - 1.000.0002017-07-15 06:28:51 // 96909
Hidd el beszéltem vele is :-)
Ez a JTS nem az a JTS ami a TS-ből származik...
Zselé2017-07-14 23:46:44 // 96908
Felni nincs megütve?
Macccy2017-07-14 23:11:00 // 96907
Ma kapott a Ti finom új Bridgestone Potanza cipőket, de csak kettőre futotta (le vagyok nettósodva na). Viszont a levetett Pirelli gumik elég trén kopottak, 4-ből 3 -nak a belső része van lekopva leginkább, a negyedik meg teljesen vacak lett, kívül is lekopott, ott rossz is a hátsó szilent és gyenge a gátló, lehet összefügg ... Ez a belső kopás nem tetszik, valószínű futóművet kéne állíttatni, de minden keréken ennyire elcseszett, fura.

Sajnos azonban a 130-tól jelentkező vibráció nem múlt el az új gumikkal. Lehet oka még a hátsó kettő, vagy a csálé futómű. Tudom kérdeztem már, de itt Érd körül van futóművesetek aki be tudja lőni?
Nivan842017-07-14 21:20:30 // 96906
Azért vedd figyelembe, hogy amikor mi vettük, kb 30-40db a teljes hazai kínálat. Mostanában a 3-4X-e.
Giuntini2017-07-14 20:23:59 // 96905
Csatlakozom! Biztos, hogy kell rákölteni, és az árak nem olcsók. Én nem mernék itthon megvenni már 159-est. Ez az én egyéni véleményem, te nagyon szerencsés voltál a tiéddel.
Laca622017-07-14 20:05:52 // 96904
Én csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani.Lukoil nálam 3 tele tank autózás után azt jelentette,hogy fogyasztás nagyon barátságos...Comp szerint 7.2.Valóság 7.5.
De most minden reklám nélkül,a Mol új prémium gázolaj az Én autómnak nagyon ízlik.
Megy mint az ökör,alig iszik és nincs hangja.Mikor megállok a kapu előtt,hogy kinyitom,nem hallom a Diesel hangot csak egy egyenletesen járó csendes , halk duruzsolást.
Nem rossz az az 5 henger hangja :-)
Csabi2017-07-14 19:37:15 // 96903
70%nál már elindítja ha a feltételek megvannak
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 19:30:08 // 96902
2-5 hengerem "tuning" előtt +2,45, -2,90 a többi 1.0 alatti itt nem segít a prémium. Meg hideg indításnál elég nagy füstöt dob.
Chianti2017-07-14 19:24:55 // 96901
Bár nem Alfa és nem 159, de egy megdöbbentő cikk dízel autósoknak...
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 19:24:04 // 96900
Ez is olyan dolog, amit ki hogy lát. A prémium üzemanyag kb 4Ft/km-be kerül. Lehet számolni :-) Biztos lehetsz benne, hogy fog kopni a prémium üzemanyag használata közben is az injektor. Kb 50e km alatt egy felújítás árát össze lehet autózni. Vagy nem tudom mibe fáj most, csak saccolom, hogy 200-ból kifutja.
Másrészről a normál üzemanyag is teljesít minden normát, ilyen 50-100e km távon nem igazán lesz különbség az elhasználódásban.
Én most átálltam a Lukoilra egyébként. Após összes céges CR dízele azt ette és eszi, soha egyikkel sem volt befecskendező rendszer körüli gond.
Ezek a 200e körüli futások egy modern dízelnek semmik. Ugyanilyen motorral a furgonok jóval komolyabb távokat szaladnak el injektor és nagynyomású rendszer hiba nélkül. Ha valaha is megtérülne a prémium üzemanyag, elhiheted, hogy a furgonok azzal szaladnának. De nem :-)
Laca622017-07-14 19:11:25 // 96899
Ne ítélj elhamarkodottan Gray !
Nekem is 2.4 a vasam.Magánszemélytől vettem,nem hiénától
Fasza a jármű és semmi gondom vele. 196000 km-t teljesített a fenevad.MES-ben adja,hogy a 2-es henger korrekció + 1.4. Az szerintem is sok.De a másik 4 meg + - 0,3 között dolgozik.
Az autó az előző gazdájától és Tőlem is csakis prémium üzemanyagot kap.
Itasd meg a lovakat azzal,amit megérdemelnek :-) Meghálálják hidd el :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 19:07:32 // 96898
Akkor nem frissített :-)
Giuntini2017-07-14 19:07:00 // 96897
A frissített programmal elindítja már 85%-nál!
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 19:03:31 // 96896
Nem tudom. Az autó 2010-es gyártású, de 2011-es forgalomba helyezésű. Az egr off előtt kb 450km volt tisztán autópályán is a regen ciklus. Most ez jóval 600 fölött lenne, ha mennék annyit tisztán autópályán. Városban rém gyorsan telemegy a dpf.
Annyit tudok, hogy 20% környékére tisztul, és ha eléri a 100%-ot, regenerál bármilyen körülmények között.
Gyanítom, hogy a 2011-es program van rajta, mert FAM-os autó volt, nyilván megkapott minden frissítést.
Csabi2017-07-14 18:34:11 // 96895
Gondolom akkor nem a 2011-es modosított program van fent? Mert a gyári programmal 1000km volt az átlag nálam....A modosítással gyakorlatilag 3x gyakrabban regenerál :)
de még így is amikor egyhuzamban lementem 900km-t akkor 800nál regenerált....
Csabi2017-07-14 18:30:32 // 96894
Értem. Valamelyest azért így más képet mutat a dolog. Arra gondolok, hogy gyakorlatilag azért tekinted problémásnak a 2,4 injektorait, mert 150-200k kilométer után (nem tudom mennyi van a tiedben óra szerint(!) ) tuningolt programmal füstől... Szerintem ez miatt még nem problémás... Főleg annak tudatában , hogy azért a külföldről hozott autók 99%-a tekert, mégha mindenki megvan győződve arról, ogy az övé ugyan nem. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 18:30:03 // 96893
570km-nél járok és 83% :-) A box miatt ha rendesen odapadlózok, látszik a kormolás dpf-en keresztül is.
Egyébként én sem hiszek ebben egyelőre, hogy fel kéne újítani a porlasztókat 150e-nél. Az injektor csatlakozókat viszont javaslom mindenkinek, hogy cserélje le, ha bármi gyanús az injektorok körül. Ha rángatás van, vagy rossz korrekciók, simán lehetnek a csatlakozóktól.
Igazából normál használatban ezek a porlasztók nincsenek agyon terhelve akár a régi 8v jtd-hez viszonyítva. Ott 3000 fölött volt az üzemi fordulat (5 sebesség), itt bőven 3000 alatt. A nyomások is csak gyorsításkor nagyok, de részterhelésen nem valami őrületes nyomásokkal dolgozik.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 18:10:37 // 96892
Én néztem videót Sanyiéról közel nem kormol úgymint az enyém, és az övé jobban van húzva. Mankyi azt mondta nem szabadna ennyire kormolnia, persze én örülnék neki a leg jobban ha nem kéne csúcsokat újitani :)
Csabi2017-07-14 17:56:26 // 96891
Na-na pont ezt akartam írni.. Sanyié is kormol mint atom ha odalép neki, volt hozzá szerencsém KUL-on...Igaz a Te vasad nem láttam...Sőt Tomié még jobban kormolt pedig neki csak 100k volt az autóban viszont jól megvolt húzva...nyerte is a gyorsulásokat :)
A 300km pedig nem nagyon jelent semmit, 250-300körül járok én is, és újak az injektorok. Ez használatfüggő de 400-450fölé nehezen tudod tornászni ( modosított szoftverrel)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak