Kb az utolsó 2 mondatban rejlik a lényeg szerintem :-)
A súlyelőny és élvezetesség pedig nálam erősen átminősült. Volt egy autóm, amivel bárhol lehetett állat módon menni. Kicsi volt, könnyű volt, ahhoz képest őrült nyomatékos volt, kevés hangszigeteléssel, egyszerű, de jó futóművel.A "sportolás" élményét ésszerű tempó keretek között tudta hozni. Gyorsabb lehettem sokaknál és beadta az élményt is hamar, ki lehetett autózni amit tudott.
Most van egy kihasználhatatlanul gyors autóm. A 8 hónap alatt kétszer ha adódott olyan szituáció, hogy talán megpróbáltam kiautózni amit tud. Talán. Olyan szintű túlzás a hétköznapi közlekedéshez, hogy felesleges súlyeloszlásról elmélkedni, nincs is hol kitapasztalni, hogy hopp, már tolja az elejét. Nem is tudom, hogy tolná e :-)
Egyszerűen még bőven a futómű tudásának határán belül nekem megszólal a vészcsengő, hogy ez így értelmetlenül túl gyors, nem vállalom be közúton, a határai bőven a komfort zónámon kívül vannak.
Nálam a hagyományos értelemben vett élményautó örökre a kicsi, könnyű, kiautózható, ésszerű sebességeknél élményt adó autó marad, viszont mostanra nem bánom, hogy az a vezetési stílus a múlté...
Így aztán ilyen elvárásaim nincsenek, ezzel az autóval meglepően normálisan közlekedek, közben meg hamarabb érek oda... :-) Néha megdaloltatom az 5 hengert, mert élvezem a hangját, de nem én fogom széthajtani, az is biztos. 3000 felett alig-alig jár a mutató.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 15:09:42 // 96540
yani🍀2017-07-04 13:18:59 // 96539
A 10 természetesen 10e akart lenni.
yani🍀2017-07-04 13:18:01 // 96538
Arra kb. 10 km-re évente, amire én használom tökéletes választás a TBi. Élményben ezzel a motorral ad legtöbbet a 159. Ez az én véleményem, 2.4-et még nem vezettem, de a 2.0-hoz képest is van jó néhány kg súlyelőny,és ez pont az első kerékről jön le. Nem vitatom, hogy annak aki 2X-3X ennyit megy el egy évben nem jobb választás egy 2.0, de az én esetemben nem érdemes számolgatni. Amióta a TiBit használom, elfelejtettem diagolni, nem érdekel mikor volt és mikor várható ma következő regenerálás, mikor fog elrepedni az EGR hűtő fedele stb. Mint azt korábban is írtam, nagyon szerettem a 2.0-át soha semmi extra problémám nem volt vele, de volt bennem mindig egy kis nyugtalanság, hogy ez az állapot meddig marad így. Na ez a TiBi óta elmúlt. Tény, hogy nekem eddig szerencsém volt vele, igen jó áron sikerült egy jó állapotú, ténylegesen ismert előéletű autót vennem. Biztos vagyok, benne, hogy ha a fórumozók 98% használna TiBit, sokkal több problémáról lehetne olvasni, de számomra az is egy + pont mellette, hogy kevés van belőle.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 12:08:48 // 96537
Én már nem hiszek az ilyen általános érvényű igazságokban :-) Mostanában városban is használom az autót, semmi baja tőle. Egy egy hosszabb út, aztán 2-300km város. Ha rájön az üríthetnék, kiégeti magát. Erre persze figyelni kell, ha lehet ne állítsam pont akkor le, de elvan városban is, eddig nagy extra odafigyelést nem kért. Az egyiknek a turbója, dpf-e kormolódik, a másiknak a szelepei. Csak rövidtávozni eszembe nem jutna semmilyen 159-et venni. Vegyes használatra meg kb. tökmindegy, illetve ízlés és preferencia kérdése. Ha a fogyasztás számít, akkor azért a TBi necces. És a 2.4 is. Akkor a 2.0 jó.
Ha a vadállatság számít, akkor valószínűleg az agyon rajongott TBi a befutó :-) Ha pályán halkan rombolni pedig 2.4 kell.
Még magamnak sem tudtam megmondani, hogy milyen autó kell nekem, úgyhogy én már másnak csak félve javaslok bármit is :-)
Illetve egy dolgot, ami eddig bejött. Amelyik Alfa rákacsint az emberre, és nem ereszti, azt haza kell vinni :-) Az első amelyik kiválasztott és 7 hónapig szemeztem vele a ha.hu-n, 200e km élményt adott. A második, amilyet igazából nem is akartam venni ( a TD-t), csak szembe jött, egy igazi youngtimer ritkaság lassan. Bírja a napi gyűrést és kb gyerekkorom utazási élményét lehet átélni benne bármikor. Nem egy bővérű Alfa, de igazi időgép.
A harmadik meg szintén pont olyan, amilyet nem is kerestem, de bő félév alatt megmutatta, hogy dehogynem, pont ez kell nekem. Hogy gyorsan haladni lehet teljes nyugalomban, hogy lehet, hogy a gázreakciótól lesz sportos valami, de erre is lehet magasról tenni, mert nem minden a sportosság. Én csak azt hittem, hogy az én preferenciám a sportos őrjöngő autó. Most azon kapom magam, hogy nem ülnék át egy nyers dühöngő gépbe.
Ha a vadállatság számít, akkor valószínűleg az agyon rajongott TBi a befutó :-) Ha pályán halkan rombolni pedig 2.4 kell.
Még magamnak sem tudtam megmondani, hogy milyen autó kell nekem, úgyhogy én már másnak csak félve javaslok bármit is :-)
Illetve egy dolgot, ami eddig bejött. Amelyik Alfa rákacsint az emberre, és nem ereszti, azt haza kell vinni :-) Az első amelyik kiválasztott és 7 hónapig szemeztem vele a ha.hu-n, 200e km élményt adott. A második, amilyet igazából nem is akartam venni ( a TD-t), csak szembe jött, egy igazi youngtimer ritkaság lassan. Bírja a napi gyűrést és kb gyerekkorom utazási élményét lehet átélni benne bármikor. Nem egy bővérű Alfa, de igazi időgép.
A harmadik meg szintén pont olyan, amilyet nem is kerestem, de bő félév alatt megmutatta, hogy dehogynem, pont ez kell nekem. Hogy gyorsan haladni lehet teljes nyugalomban, hogy lehet, hogy a gázreakciótól lesz sportos valami, de erre is lehet magasról tenni, mert nem minden a sportosság. Én csak azt hittem, hogy az én preferenciám a sportos őrjöngő autó. Most azon kapom magam, hogy nem ülnék át egy nyers dühöngő gépbe.
Giuntini2017-07-04 11:11:19 // 96536
Igaz, a dízel mindig racionálisabb választás, pedig sokkal jobban lehet vele szívni (a te esetedet leszámítva)! Mindent úgy kell nézni, hol használod és hogyan. Szombaton lent voltam a Volt fesztiválon, a Balatonról mentem, tehát a 84-esen, ami nem egy egyszerű út. Igazából nem volt nagy forgalom, autópálya colt benne 80 km, a többi országút, ehhez jött még tegnap autópálya Balatonról Budapestre. Azért az országúton is mentem vele, előzések és egyebek, ahol tudtam tempomat 110, autópályán a szokott tempóm, és így nem fogyasztott 8 litert! Ez egy kb. 230-240 lovas géptől automata váltóval azért nem rossz! Dízel a hosszú távokra jó, rövidebb távokra inkább benzines.
Macccy2017-07-04 08:42:35 // 96535
M32? Attól függően hogy áll az autó, ha síkon állt vagy szintbe emelték, akkor maradt benne ~0,2 L. A gyári ajánlás 2,3 L tehát baja nem lesz tőle, viszont a nem hivatalos, de állítólag gyár által is ajánlott új feltöltési szint 2,8 L -t is enged, mivel pont az elégtelen kenés/hűtés nyírja ki. Tölts rá még 0,4-0,5 L-t.
Amúgy igen, az oldalán is van szint csavar.
Amúgy igen, az oldalán is van szint csavar.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-03 22:29:29 // 96534
Ezek szerint 2 l van benne, biztos hogy kevés
Szabister2017-07-03 22:06:45 // 96533
Váltóolaj. Van valami túl folyó amit ki kell tekerni amikor feltöltjük a váltót olajjal? Amikor kuplungozták az autómat váltóolajat is cseréltek. Vettem 3 Litert de 1-t visszaadtak. Azt megtaláltam hogy a tetején van egy belső kulcsnyílású csavar elég szar helyen, de egy vékony cső+ tölcsér kombó megoldja ezt a problémát :) Honnan tudom hogy jó szinten van?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-03 21:58:00 // 96532
Plusz 1
yani🍀2017-07-03 21:51:36 // 96531
Azért ezzel nem értek teljesen egyet. Semmi bajom nem volt a 2.0 val, de én most is a TiBit választanám.
Shadin2017-07-03 21:45:13 // 96530
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-03 21:28:28 // 96529
na azt meg hogyan?
Shadin2017-07-03 20:14:10 // 96527
Nincs valakinek agy MAP szenzora a polcon kipróbálásra Bp környékén? Gyanúsan viselkedik, kb. 400mBar-ral magasabbat mutat mint kellene :-(
Szabolcs 1592017-07-03 19:45:56 // 96526
Isten igazàból dízel felé áll a zászló mert Tbi kevés van németbe ami elfogadható àllapotban és ár ba
Shadin2017-07-03 19:42:22 // 96525
Mondanám hogy a Tibinek nincs baja, de nem mondom, mert nekem azért összejött. Közlekedni a 2.0 a racionálisabb választás, esetleg "Shadin féle" programmal. De a gyári is elég...
Szabolcs 1592017-07-03 19:21:24 // 96524
Sziasztok minden tanácsot szívesen meghalgatok 159 vásárlása előtt vagyok újból csak nem tudom hogy 2,0 jtdm vagy Tbi évi max 20 ezret megyek típushiba esetleg mire figyeljek 1,9 16 v hű volt hozzàm 115000 km mentünk vele kisebb nagyobb gonddal koszonom
mizooo2017-07-03 16:51:04 // 96523
Mármint azt hittem gyárilag is klattyog bocsi...
mizooo2017-07-03 16:50:18 // 96522
Srácok! Megvolt az első nagyobb út a melóhelyre a váltófelújítás és kuplungcsere után.
Akit idegesít a klattyogás, motorféknél és váltásoknál az cseréltessen csapágykészletet a váltójában. Persze ha a kettőstömegű/kuplung és a féltengelyek is rendben vannak.
Teljesen meglepően jó lett az autó, azt hittem ez gyárilag is ilyen lehet, de úgy néz ki a váltón érezni lehet a 270 000 Km-t.... :D
Akit idegesít a klattyogás, motorféknél és váltásoknál az cseréltessen csapágykészletet a váltójában. Persze ha a kettőstömegű/kuplung és a féltengelyek is rendben vannak.
Teljesen meglepően jó lett az autó, azt hittem ez gyárilag is ilyen lehet, de úgy néz ki a váltón érezni lehet a 270 000 Km-t.... :D
Liquid2017-07-03 10:08:04 // 96521
Megoldható, Skull CarTársunk megcsinálta.
sty2017-07-03 09:53:21 // 96520
srácok ,az 59-nél utólag megoldható a tetősín?
antonov2017-07-03 09:49:25 // 96519
Az enyémnek nagyon idegesítő "buhogó" hangja van alapjáraton, bentről hallgatva. Talán ez a legzavaróbb dolog a kocsiban. Ha egy hangyányit emelem a fordulatot mondjuk 850-900 rpm-re akkor megszűnik az agyrohasztó dörmögés. Fogalmam sincs mitől lehet, szemre gyári kipuf van rajta.
RomeoOne2017-07-03 09:36:54 // 96518
Egyre gyakrabban kapom el a regent, most már tudom mit kell figyelni. Tényleg autópálya után jött most elő. Jó mély hangon duruzsol, de felhúzott ablakoknál, vagy amikor rendes tempóval megy az ember, nem feltűnő. Csak ahogy beálltam a parkolóba és kinyitottam az ajtót, meghallottam, hogy brummog. Nem is állítottam le, hagytam, hogy álltában végigmenjen. A szokásos 750-ről 900-on volt az alapjárat, de nem ugrált és a turbónyomás is 0 maradt. A csomagtartóban matattam még egy kicsit, szóval ott dörmögött a fülem mellett a kipufogó, aztán egyszer csak, mint ha elvágták volna, véget ért. Először azt hitte, hogy leállt a motor is, olyan csend lett. Előre kellett mennem, hogy meghalljam, hogy még jár. Alapból nagyon csendes a kocsi amúgy. A regen egyébként 3-5 percig, ha tartott.
Zsolt1552017-07-03 08:15:23 // 96517
:) Pénteken voltam egy németautós szervizben. Amikor az egyik szerelő meglátta a 159-et, megkért, hogy menjünk ki megnézni, mert Ő japán gépeket szereti, de szerinte a világon legszebb eleje ennek az autónak van. Nézegette és dicsérte egy darabig. Annak ellenére, hogy 11 éves konstrukció, de nagyon markáns a.megjelenése még mindig.
yani🍀2017-07-03 08:08:21 // 96516
csokagm2017-07-02 21:50:25 // 96515
Olvastam a blogod, Shadinét is, tehát sanszos, hogy ez lesz a probléma. Pici gyöngyözés látszik is rajta.
170ezer van benne szóval simán benne van. Remélem gyorsan ki lehet cserélni. Jövőhét után megyünk nyaralni,( kb 3500-4000km) de jövőhéten nem tudom vinni a kocsit Zéhez, mert city előtt semmi hely sincs. Így lesz két nap amikor elvileg nekem is jó és remélem neki is.
Van az opel és az alfa ház között valami különbség az árán kívül?
170ezer van benne szóval simán benne van. Remélem gyorsan ki lehet cserélni. Jövőhét után megyünk nyaralni,( kb 3500-4000km) de jövőhéten nem tudom vinni a kocsit Zéhez, mert city előtt semmi hely sincs. Így lesz két nap amikor elvileg nekem is jó és remélem neki is.
Van az opel és az alfa ház között valami különbség az árán kívül?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-02 21:44:35 // 96514
arra már nem emléxem sajna...de 90-nel alig tudtam haza jönni....
Piritu - 1.000.0002017-07-02 21:26:22 // 96513
Piritu - 1.000.0002017-07-02 21:17:52 // 96512
Mennyi van a Vasban? Ha 90 felett, akkor kár mással számolni.
Ha megnő a nyomás rendszerben akkor jön át a műanyag repedésein a víz...
Ha megnő a nyomás rendszerben akkor jön át a műanyag repedésein a víz...
csokagm2017-07-02 20:14:24 // 96511
Shadin2017-07-02 20:02:02 // 96510
Milyen hibakóddal dobta el?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-02 19:47:51 // 96509
nálam a sportszűrő miatt bevágta vészüzemmódba :DDD áhh akkorát szoptam vele dobtam is ki a kukába....
csokagm2017-07-02 18:48:10 // 96508
166ban előfordult olyan, hogy azoknak az extráknak a kábelei is bevoltak húzva ami nincs is az autóban. Nem tudom ez a mentalitás változotte a 159nel de ha nem, akkor fényszórómosó esetoeg tolatóradar is lehet.
Szabister2017-07-02 18:30:45 // 96507
Az autó szétszedésekor találtam pár csatit amibe nincs csatlakoztatva semmi. Valaki megtudja mondani melyiknek mi lehet a funkciója? Az első képen a bal oldali érdekelne mert a jobb oldaliba megy a ködlámpa csatija. A második képen az ablakmosó tartály mögött találtam. De enélkül is működik szóval nem tudom esetleg a szintjelzőhöz menne.
Az utolsó képen pedig a zárhídon van a szervo visszafolyó csöve alatt.
Az utolsó képen pedig a zárhídon van a szervo visszafolyó csöve alatt.
Shadin2017-07-02 18:18:37 // 96506
Visszatettem a papírszűrőt, holnap kiderül.
Shadin2017-07-02 18:17:54 // 96505
Vízzel van hűtve az a csőrendszer amiben a füstgáz áramlik és a vízteret zárja a műanyag fedél.
csokagm2017-07-02 17:49:28 // 96503
Tuti, hogy az EGR az ami nálam dzsuvás volt. Most letörlöm és megyek vele egy karikát.
Elnézegetve a képeidet elég fekete volt ami kifolyt belőle. Én azt hittem vízzel van hűtve. Olaj hűti az EGR-t? Nekem egyébként a kocsi alatt nem látszik semmi. Tehát a víz vagy az olaj fog eltűnni, ha megreped a ház?
Elnézegetve a képeidet elég fekete volt ami kifolyt belőle. Én azt hittem vízzel van hűtve. Olaj hűti az EGR-t? Nekem egyébként a kocsi alatt nem látszik semmi. Tehát a víz vagy az olaj fog eltűnni, ha megreped a ház?
Shadin2017-07-02 17:22:35 // 96502
Nekem a sportszűrő miatt dobálhat P0240-et? :-(
Benne van a PowerJet 3 és megszűnt a P0365 :-)
Benne van a PowerJet 3 és megszűnt a P0365 :-)
Shadin2017-07-02 17:15:13 // 96501
A becsípődésgátló csatlakozóját kellene mekkvizsgálni...
Fékezésnél a két külső világít nem?
Mostanában Battán ill. a környéken megsokszorozódtak az Alfák :-)
Fékezésnél a két külső világít nem?
Mostanában Battán ill. a környéken megsokszorozódtak az Alfák :-)
csokagm2017-07-02 14:22:16 // 96499
Tehát a nívó pálca mellett a fekete műanyag dobozon volt pár csepp nedvesség.
csokagm2017-07-02 14:21:34 // 96498
Nem megy a jobb első ködlámpám, az izzó jó és a balos foglalat se működik. Gondoltam a végére járok, de minden kábel annyira bevan csomagolva, hogy ezt majd inkább szakira bízom.
Viszont észrevettem a motortérben, hogy van pár csepp víz. Most mostam, de fura helyen van néhány csepp. Ez az EGR? Hűtővíz maxon van.
(Sajnos nem néztem hova exponál a gép, de nem oda ahová kellett volna.
Viszont észrevettem a motortérben, hogy van pár csepp víz. Most mostam, de fura helyen van néhány csepp. Ez az EGR? Hűtővíz maxon van.
(Sajnos nem néztem hova exponál a gép, de nem oda ahová kellett volna.
btibi2017-07-02 13:35:27 // 96497
2-3 hetenként bedobja a p0420-at és a p2097-et. Nem tudom, hogy van e összefüggés ezekkel.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-02 13:14:33 // 96496
Ez lambda hiba nem?Azokat sajna el szokták dobálni a Tibik
btibi2017-07-02 12:46:43 // 96495
Egy hónapja volt hátsó ablakemelő szerkezet hibám. Letört az egyik pöcök ami a sinen csúszik.
A bowden vége kiakadt, összeba... az egész szerkezetet.
A Bárdiautónál vettem bele komplett Magnetti M. szerkezetet, ami köszönő viszonyban sem volt az eredetivel (megjegyzem okádék minőségű volt) Amikor visszavittem egy másik eladó mesélte, hogy pár napja volt v.ki ugyanezzel a gonddal és az általuk árultak közül egy sem volt jó bele, ezért azt ajánlotta, hogy inkább menjek máshová. Átmentem a unixhoz ott kaptam ugyanannyiért (18 ezerért) komplett gyári minőségű szettet motor nélkül.
A bowden vége kiakadt, összeba... az egész szerkezetet.
A Bárdiautónál vettem bele komplett Magnetti M. szerkezetet, ami köszönő viszonyban sem volt az eredetivel (megjegyzem okádék minőségű volt) Amikor visszavittem egy másik eladó mesélte, hogy pár napja volt v.ki ugyanezzel a gonddal és az általuk árultak közül egy sem volt jó bele, ezért azt ajánlotta, hogy inkább menjek máshová. Átmentem a unixhoz ott kaptam ugyanannyiért (18 ezerért) komplett gyári minőségű szettet motor nélkül.
Macccy2017-07-02 12:35:53 // 96494
Nálam az a jobb hátsó ablak olyan, hogy balegyből fel akarom húzni és előbb lefelé indul el, csak aztán megy felfelé. Ez üzemszerű? Másik nem ilyen.
(csomiajtó helyzetjelzők jók, kellett két P21w/5w körte, minden világít, viszont ezek miért 21/5-ösek, ha fékezéskor nem világít csak a szélsők ... vészfék lámpa?)
Tegnap délután érdi Tesco, spdirect előtt fekete sw Ti, antracit kerekek és mustár belső, szép, idevalósi? Utána összefutottam egy 145 -ös sráccal aztán odajött egy fehér 156 berlina is, volt rögtönzött tali.
Jó ezaz Alfa :)
(csomiajtó helyzetjelzők jók, kellett két P21w/5w körte, minden világít, viszont ezek miért 21/5-ösek, ha fékezéskor nem világít csak a szélsők ... vészfék lámpa?)
Tegnap délután érdi Tesco, spdirect előtt fekete sw Ti, antracit kerekek és mustár belső, szép, idevalósi? Utána összefutottam egy 145 -ös sráccal aztán odajött egy fehér 156 berlina is, volt rögtönzött tali.
Jó ezaz Alfa :)
btibi2017-07-02 12:34:58 // 96493
Nincs benne, vagy nem tudok róla, hogy lenne benne box.
Kiütöttem a kódot, a hiba megmaradt, a kód nem jött vissza.
Kiütöttem a kódot, a hiba megmaradt, a kód nem jött vissza.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-02 12:21:44 // 96492
Van benne box?
Shadin2017-07-02 10:52:39 // 96491
Üvegtartó műanyag pöcök törik. Van a polcon tarcsi, ha szükséged van rá.