Fórum >> Típusok >> 159

Macccy2017-06-28 22:49:39 // 96378
Ehhh, ez szegény megkapta rendesen, részvétem! Viszont ha a tömegmérő rácsán volt, akkor ez legfeljebb a kompresszor oldalon kaszálhatott volna lapátot, szerintem... Ha jól látom a turbina oldalon is átdesignolta a lapátokat?!! Nagyon nem szép :( Mi a túró okozhatott ilyen pusztítást?
Szabister2017-06-28 22:34:34 // 96377
Egyébként meglepő hogy turbó nélkül is 120al tudtam menni a pályán 5.ben kb. 2200-as fordulattal. Igaz hogy kellet hozzá pár perc mire elérte :) A mai kis köbcentis turbósokkal biztos nem lehetne megcsinálni.
Szabister2017-06-28 21:47:14 // 96375
Ezt találtam a légtömegmérő rácsán fennakadva. Sztem ő a bűnös. Olyan mintha ez már ellett volna repedve. Csak egy kis részen világos a törés.
Haddel2017-06-28 21:43:57 // 96374
Ha már igy szóba került a turbó,van valakinek tapasztalata,ismertek mó turbó felujító céget? Ebayen is vannak felujitott turbók ,olyat vett már valaki?
Turbócserénél mire kell figyelni?
Haddel2017-06-28 21:37:31 // 96373
Az igen,ez eléggé összekócolódott.
Liquid2017-06-28 21:34:55 // 96372
mit szívott be? Nem találtál valamit?
Liquid2017-06-28 21:34:26 // 96371
uh, ez szarul néz ki
Szabister2017-06-28 21:29:42 // 96370
Meglett a hiba. Délután leszedtem a turbot. Ez a látvány fogadott. A váltó felőli első hengernél nemtudom miért olajos kipuf. nyilas. Remélem csak a turbóból oda verődött az olaj mert az van legközelebb hozzá.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-28 21:15:56 // 96369
A másik járgányon a múlt héten cseréltettem tetőkárpitot. 21 évet bírt. Annak a tetején foltosodik a lakk is már, azt is rendbe kell majd tennem. Pedig az tető alatt van, csak épp egy utálatos polikarbonát tető alatt. Oda is kitalálok valami extra védelmet majd.
Macccy2017-06-28 21:04:48 // 96368
Ne is mondd, én lakón lakom, garázs nincs, annyira nem is lenne fontos, de az offA4 -ben (igaz típushiba) 16 éves korára leereszkedett a tetőkárpit és az ajtón lévő szövetek is, gondolom a forróság miatt is. Így most ha lehet igyekszem takargatni a "PoFáS" -t, egész biztosan hülyének néznek a térfigyelő öregasszonyok. Legújabb szerzemény egy OBI-s szélvédő takaró, de sajnos túlméretes kicsit, lehet majd sportosra varratom, hogy passzoljon, így lobog kis széltől is és elhúzza, hiába vannak mágnesek a széleken.
Macccy2017-06-28 20:59:30 // 96367
Bajt biztosan nem csináltál vele, főleg ha 3 liter körül öntöttetek bele, állítólag az a legfontosabb, hogy ne a gyári 2.3 Literhez ragaszkodjon a szerelő, hanem afölé kell menni 4-5 decivel (M32) A Tutela biztos nem szar, csak erre a cink összetevőre (ami gondolom kenés miatt lehet) mondják, hogy szereti megkötni a vizet. Nem gondolom, hogy a zárt váltóműbe olyan sok víz jutna be, de a Fuchs -ot inkább ajánlották.
Haddel2017-06-28 20:35:56 // 96366
Ugy irta ,fb csoportból szedte a képeket,lehet alfás.
RomeoOne2017-06-28 20:31:15 // 96365
A 3. meg egy Giulietta, nem? Ez valami Alfás cikk?
Haddel2017-06-28 20:05:00 // 96363
Ne is mondd,nekem is ,sőt a salzburgringi tesztvezetést is le kellett mondanom,mert ottalvós melóban voltam múlt héten:(
Laci822017-06-28 19:54:37 // 96362
Egyszer volt már téma mert pár Cartársnál is jelentkezett a nyüszögő,nyekergő hang.Az van nálam is ha egyenletlen az útszakasz akkor a bal elejéből fura nyekergő hangot hallok.Nem emlékszem már,hogy mi is volt a probléma de írták sokan hogy hol lehet a gond.Azért szeretném én is tudni,hogy ha szerelőhöz kerül akkor talán tudnék neki valamit mondani,hogy hol keresse a hibát.Válaszokat előre is köszönöm. 😉
Chianti2017-06-28 19:23:33 // 96361
Sajnos az első Tiroli Alfatali meló miatt kimaradt...
Chianti2017-06-28 19:21:51 // 96360
Csak otthon, Budapesten...
ZoliNix2017-06-28 19:21:29 // 96359
Az első az jó, de a második szívás lehet ha sok eső éri.
A nedvszívó takaró bevezeti a vizet, barátom napokig szárítgatta egy esős ejjel után.
Persze én is ráraknám ha nem akad más. :)
Haddel2017-06-28 19:03:29 // 96358
Jégesős cikk,két db 159 is van benne😃
Haddel2017-06-28 18:38:33 // 96357
Merre jártál?😃
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-28 18:38:12 // 96356
Megsajnáltam... csináltam neki ideiglenesen napernyőt, ne égesse szét a nap. Aztán majd csak egyszer lesz rendes tető is fölötte.

SzJanos2017-06-28 17:42:25 // 96355
Feljöhetett volna ez a téma kicsit korábban, most lett bele Tutela töltve, asszem 3 liter körül.
Chianti2017-06-28 17:00:11 // 96354
Úgy alakult, hogy végre mentem egy hosszabb etapot és meg kell állapítsam, a fogyi még mindig a régi... :o)
ProdyG2017-06-28 13:09:42 // 96353
Csak beköszönök, mert kb egy hónapja nem jártam itt, pörög a nyár :)
Voltunk Szicíliában, a kocsi hibátlan, állandóan vezethetnékem van. A VTT király volt, legközelebb ottalvósra tervezzük, és megyünk AlfaCity-re is :)
További jó nyarat mindenkinek!
Zsirai2017-06-28 12:36:58 // 96352
Köszönöm a tippet , alászedve nekem is kattog.. Meg váltáskor is a hang.. Akkor átfeszegetem én is a kormányösszekötőket 😎
Macccy2017-06-28 12:32:39 // 96351
90-re gondoltál? Nem tudom, csak pár helyen olvastam meg egy normálisnak tűnő YT video is ezeket mondta, nem jó a cinkes olaj, elégtelen a hűtés és az olaj mennyisége.

https://youtu.be/MR8aV_0HuzA

Gondolom egy nem zúgó váltó élettartama még kitolható, ha így van cserélve, 2.8 literre töltve. Néztem a 3 liter olaj ~10e, ami tizede sem a váltó felújításnak. Én az enyémben le akarom majd cserélni valamikor.

http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/hajtomuolaj-valtoolaj/fuchs-manualis-valtoolaj/fuchs-titan-sintofluid-75w-80-1l-valtoolaj.htm
Shadin2017-06-28 11:52:43 // 96350
Akkor nem érdemes 80-asra menni?
_Ata_2017-06-28 10:45:20 // 96349
Ilyet próbált már valaki? :-)
http://online.lotuscleaning.hu/angelwax
Liquid2017-06-28 10:39:39 // 96348
Alapvetően ráérek :) Mit értesz a hétvége alatt?
Macccy2017-06-28 10:28:29 // 96347
Fuchs Sintofluid 75W-80 at mondják, hogy az kell bele nem a gyári Tutela, mert állítólag a benne levő cink adalék miatt vizesedik az az olaj. Ja és azt is mondják, hogy 2.3 Liter helyett 2.7-2.8 Litert kellene beletölteni, mert a gyári szint kevés néhány csapágynak.
Zsolt_1592017-06-28 10:11:29 // 96346
Én hétvégén Tatabányán leszek, onnan már csak egy hajítás. Átugorhatok esetleg?! :)
Szeretnék megnézni egy másik Q4-et, mert van egy olyan "hibajelenség" -lehet nem is az, csak ilyen a Q4 -hogy induláskor a legszembetűnőbb, de magasabb fokozatokban is, a kuplung ráengedésekor, elég erősen üt vmi a hajtásban. Olyan mint mikor leugrasz a kuplungról. Először a hátsó osztómű tartószilentjeire gondoltam, vagy a kardánfelfogatásra de a futóműves nem talált semmit. -máshova kell vinnem. De gondoltam már motor vagy váltótartó bakra is, esetleg kuplung alkatrész.
Ez a keresésem oka. Lehet nincs is hiba, de nekem ez így nem egy kultúrált 4x4. :)
-Egyébként ha nagyon lassan, óvatosan engedem rá, akkor nem érzékelhető a dolog mindig.
Liquid2017-06-28 10:04:04 // 96345
Vészprogramnál nincs semmi. Minimális üzemanyagbefecskendezés, max. 2200-as fordulat, nagyon kevés erő. Turbonyomás gyakorlatilag nincs.
A kérdés az, mitől váltott vászprogramra, illetve miért nem volt check-engine. Mert kellene lennie.
Olvastasd ki, ha van hiba akkor kiindulásnak jó lesz, ha nincs akkor még érdekesebb a kérdes.
Shadin2017-06-28 10:01:06 // 96344
Lehet h P0240-ed van,mint nekem is.
RomeoOne2017-06-28 10:01:03 // 96343
Ki kell olvastatni, de check engine nélkül azért érdekes. Vészmódban nem nagyon tölt a turbó, szóval ez nem meglepő. De ez olyan hibának tűnik, ami szerelőt kíván. Amúgy a turbó beszarások erős füstöléssel szoktak járni, nem?
Shadin2017-06-28 09:58:01 // 96342
Ez jó 5let.
Shadin2017-06-28 09:57:29 // 96341
Hmmm. Ott nekem is kattog valami :-(
Shadin2017-06-28 09:55:43 // 96340
Nálam jó a lendkerék és kuplung, frissen zsírozva a féltengelycsuklók és cserélve az alsó támasztóbak. Így a klattyogás 80%-a megszűnt, a többi már csak a difi/sebváltó felől jöhet. Hidegen nem annyira hallható, melegen inkább. Tolok bele 75w-90-es olajat és ki kell derüljön a turpisság :-)
csokagm2017-06-28 09:55:32 // 96339
Olvasom a használati útmutatót de nem találom.

A menüben találtam egy olyan lehetőséget hogy ,, privacy function enabled" Vagy valami ilyesmit. Ez mit takar?
Szabister2017-06-28 09:01:40 // 96338
Szerintem gyári program van rajta. Németből van az autó 1 gazdás volt. De attól hallani kellene hogy fütyül a turbó nem? Egy autót előztem meg 2-ben 3500as fordulat környékén jött elő.
Liquid2017-06-28 08:58:12 // 96337
Nekem ez inkább vészprogramnak tűnik. Jó lenne tudni mi váltotta ki.
Sárga tengeralattjáró se feltétlenül van. Milyen programmal megy a gép?
A múlt hétvégén láttam ugyanilyet egy ismerősömnél. Semmi hiba, csak vészprogram. Aztán kiderült, hogy a motorvezérlő programja valahogy elnyomja a hibákat. Valamit furán csináltak benne. A gyári programmal jött a check-engine.
Szabister2017-06-28 08:39:05 // 96336
Tegnap munkába menet elég kellemetlen dolog ért. 50km-h sebességnél való kigyorsításkor egyszer csak elment a turbónyomás. Teljesen nullán állt a mutató. 2000-es fordulatig még úgy ahogy felgyorsított de felette semmi nem történt már. Check engine-t vagy semmi egyéb hibalámpát nem dobott fel. Elképzelhető hogy tönkrement a turbóm? 248 000 km van a kocsiban tudom nem mérvadó függ attól is hogy hogyan használjuk, de nem régóta van nálam. Reggel miután hazajöttem a szívó oldalról lehúztam a csövet és egy kevés olajat láttam benne. Meg gondolom a kipufogó gáznak nem igazán lehetne megjelennie a turbina oldalon? Segítségeteket előre is köszönöm.
Scaniamen2017-06-28 06:52:46 // 96335
Köszönöm a válaszokat bocsi csak dolgom volt,kérdésetekre a válasz 145e km gép szerint 9-dik olaj csere.9 éve nálam van szeretem nagyon.
bondi2017-06-28 00:19:58 // 96334
Igen, számomra meglepő volt, de a kopott kormányösszekötő-gömbfej adta váltáskor is ezt a hangot, a kettőstömegűnek és a motortartó-bakoknak kutya bajuk. Szóval hasonló jelenség esetén érdemes megnézni, hogy nem-e lóg, vagy kopott valami a futóműben.
Macccy2017-06-27 23:42:00 // 96333
" a váltáskori / gázelvételkori kattanásnak is ez volt az oka " ... hmm :)
bondi2017-06-27 23:11:46 // 96332
Így két hónap múltán végre újra csendben teszi a dolgát a futómű, ennyi idő után jutottam el a szerelőhöz. Tévedtem, nem a féltengelycsukló volt a ludas, bár az is ki lett cserélve, valójában a jobb oldali kormányösszekötő gömbfej kopogott. A csere után megszűnt a korábbi a kormány alászedésekor hallható ropogó hang, ami a kerék felől jött. Érdekes módon a váltáskori / gázelvételkori kattanásnak is ez volt az oka, amire megesküdtem, hogy a kettőstömegű produkálja, igaz a szerelő is ezt mondta mikor először meghallotta, a lényeg, hogy ez a zaj is teljesen eltűnt. Mindenképp érdemes ránézni a gömbfejekre is még a komolyabb dolgok cseréje előtt.
Liquid2017-06-27 22:33:49 // 96331
Győr nem annyira vonzáskörzet, de nekem van:) Szombaton jártam arrafelé...
Macccy2017-06-27 22:28:04 // 96330
Csapágyhang az nincs. Bár lehet amúgy se hallanám (vagy igen?), mert a jobb első gumi ~2 millisre kopott és 50-60 felett már szinte csak a gördülési zajt hallom. De üresben vagy kuplung kinyomva gurulva is kábé ugyanannyi hangot hallok, mint sebességben, erre füleltem.
Zsirai2017-06-27 21:57:17 // 96329
Ugyanezt produkálja nekem is. 🤔
Meg persze 5.-6. Fokozatban kellemes csapágyhang a váltóból 😋😏
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak