Fórum >> Típusok >> 159

Haddel2017-11-07 20:54:33 // 101552
Nekem 261e km van most a Bocinatorban ,a futómű még gyári . Egyedül az első alsó lengőkar hátsó szilentjét cserélték műszakikor ,mert volt rajta egy icipici repedés.
Igaz, főleg autópályás kilométerek vannak a verdában.
Liquid2017-11-07 20:52:12 // 101551
az igaz, hogy a sebességet nem lehet nagyon érezni benne, de nembaj, mert sokkal később aktiválódik a jobb-1-en lévő akusztikus menetstabilizátor :)
Giuntini2017-11-07 20:50:15 // 101550
Én nagyon élvezem az együttlétet a 2,4-el. Nekem csak dízel autóim vannak 26 éve, de magasan ez a legélvezetesebb! Inkább a 159 merevségével lehetnek "gondok". Annyira biztos, annyira merev, hogy ezért érzik úgy többen, hogy elveszi a vezetés élményét. Nagyon kitolja a határokat.
Liquid2017-11-07 20:36:33 // 101549
Lehet nekem van alacsonyan az ingerküszöböm (bár ebben sok év UNO-zás után kételkedem), de én megtalálom a bugit benne. Aztán hogy a Q4 mennyire játszik be, illetve mennyire vagyok ön és közveszélyes az másik kérdés :)
Giuntini2017-11-07 20:19:52 // 101548
Még tanácstalan vagyok, de egy-két héten belül eldöntöm. Még számot vetek, osztok és szorzok. Most nincs időm foglalkozni vele, az elkövetkezendő egy-két hétben, de utána döntenem kell. Igen, én ilyenre gondoltam, 1,4 TS-re.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-07 20:13:30 // 101547
inkább már megszoktad :DDD ülj át anyós sanderójába aztán vissza egyből másképp áll a vigyor
Giuntini2017-11-07 20:08:30 // 101546
Úgy értettem, hogy ez is lehet adrenalin növelő, ha érzed, hogy az autó mindent halál nyugodtan megold. Egy V6 TB-hez nem lehet hasonlítani, olyat is vezettem, az más világ. Az hörög, csattog prüszköl. Ez semmit sem prüszköl, csak teljesen magától értetődően megy. Az sem semmi azért. Többször írtad, hogy elcsodálkoztál, hogy ez milyen természetességgel old meg egy előzést. Szerintem ennek az autónak a természetessége az óriási adu ász. Azt nem osztom, hogy az automata váltó miatt nagypapás lenne, amit FRC írt. Akkor minden modern autó nagypapás.
Liquid2017-11-07 20:01:25 // 101545
ráadásul 1.8-as, ritka
Zolibácsi2017-11-07 19:29:24 // 101544
Hirdetnek egy 145-t itt az amoren. Ilyet kerestél
Shadin2017-11-07 19:24:39 // 101543
Nem sokára megy OT-re :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-07 19:24:01 // 101542
ami jó és ritka tartja az árát... nem igazán mozdul lefelé lassan már 2 éve...
Shadin2017-11-07 19:20:45 // 101541
Pénteken visszakapja az összes Squadra pacit (by Manky) :-D
Shadin2017-11-07 19:17:13 // 101540
Sajna egyszer sem volt motoros tükröm :-(
Shadin2017-11-07 19:16:39 // 101539
Hát lassan tökéletes 5 milláért :-D
csokagm2017-11-07 19:09:23 // 101538
Neked esetleg van ötleted a tükör problémámra, Te nagyon benne szoktál lenni az ilyen műszaki dolgokban :)
Tomi Stark2017-11-07 19:06:37 // 101537
Bugi nem Bugi, de legalább nem úgy szól mint egy traktor! Viszont aránytalanul drága, +1,5 misi, meg mint kiderült azért van vele gond. Mondjuk a tiedet megvenném.
Shadin2017-11-07 18:35:33 // 101536
Én a Tibit sem tartom egy adrenalinlöketnek annak ellenére, hogy van benne bugi. Maga az autó nem olyan motortól függetlenül...
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 18:23:03 // 101535
Végre más is érti miről beszélek, nem érzem így olyan hülyén magam, hogy csak nekem van ingerküszöb alatt ez az autó, akárhogy nyomom neki. :-)
Én megbékéltem a dologgal amúgy, jobb így nyugalomban autózni. Kevesebb a gondom az utakon, ami családdal autózva igen pozitív. És olyan jókat tudok bambulni, nézelődni menet közben :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 18:12:28 // 101534
Ennek nem állítottam az ellenkezőjét :-) Alapjáraton szerencsére nem sok hangja van. Akkor morog, rezeg kicsit, ha D-ben állok a féken (pláne ha hideg még). Egyébként igen, elég csettegős orgánuma van, de nem túl hangos és hallatszik azért, hogy kiegyensúlyozottabban jár, mint egy 4 hengeres. Többen jegyezték már meg, hogy kívülről is milyen csendes. Menet közben bent, végképp nem sok motorhang van. Csak ha odalépek, akkor szólal meg, akkor viszont kellemesen szól.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 18:07:40 // 101533
Igen, ilyesmit télen éltem át, sejtem milyen érzés. :-) Csak utólag csodálkoztam, hogy milyen állati stabilan oldotta meg az autó. Csúszós úton, ködben volt hasonló szitu. Akkor úgy éreztem, hogy bár én kormányoztam, de a manőverhez közöm nem volt. Ahhoz biztos nem, hogy semerre ne csússzon ki az autó és a saját sávomba érjek vissza. Megoldotta :-) Akkor kellett 1-2 perc relax.
csokagm2017-11-07 16:47:54 // 101532
Az hol van hol kell nezni?
RomeoOne2017-11-07 15:50:26 // 101531
Végállás kapcsoló?
csokagm2017-11-07 15:45:28 // 101530
Kis tanács jol jonne most.


Be volt hajtva a tükröm, kihajtottam de a motor tovább húzta es hallottam, hogy a fogaskereken pattog. A helyére állt be de valami nem jó.

Valami határoló van ebben? Hol a hiba?
Szabister2017-11-07 14:25:42 // 101529
Ááá elnéztem azt hittem 2 különböző tag szolt hozzá XD
Szabister2017-11-07 14:24:49 // 101528
Köszönöm szépen srácok ;)
Corben2017-11-07 14:12:57 // 101527
Szerencsés vagy,
Ti nagy kerék Borsod alsóbbrendű utak szinte kizárólag.
A lengővilla nekem is gyári felül,a szilentek lettek cserélve 140000-nél bal oldalt, jobb oldalt a gyáriak lettek kifúrva.
A bal oldal is csak azért mert azt hittem a kopogásból hogy totál KO és azt vágtam szét tesztre. A jobb oldalinál már óvatosabb voltam tudtam hogy bal oldalt hibáztam a korai szétvágással ;-)
Szergej2017-11-07 13:53:54 // 101526
Alatta a keverő elemnek meg 70x3.5mm
Szergej2017-11-07 13:52:34 // 101525
Szia. 55x3.5mm o gyürü
Szabister2017-11-07 13:08:06 // 101524
Ő rá lennék kiváncsi.
Szabister2017-11-07 12:49:37 // 101523
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Megtudja valaki mondani annak a gumitömítésnek a méretét ami műanyag szívócső végén van? Úgy emlékszem hogy nem o gyűrű,hanem lapított, de nem vagyok benne biztos.
Liquid2017-11-07 12:47:39 // 101522
hmm, a felső lengőkar ami most nekem kopog, még gyári. 205e km, TI futómű nagy kerék.
Corben2017-11-07 12:26:50 // 101521
A felső lengőkar szilent nyikorgást úgy oldottam meg hogy átalakítottam zsírzógombosra, -vettem utángyártott szilenteket, és szétszedtem
-a peremezésnél levágtam a külső tányért az új szilentről,
-kiszedtem a belső perselyt a szilentből
-egy 4-es furatot átengedtem kívülről-befelé a külső gyűrűn középen,
-visszatettem a belső perselyt
-esztergáltattam a szélére egy új tányért, azt visszatettem, és visszaperemeztem.
-a lengőkart alul mindkét szemnél középen kifúrtam és bemeneteltem 6-osra ( pontosan ott ahova a szilenteken a furat esik ha visszapréselem őket)
-zsírzószem becsavar,lengő visszamegy a helyére és kész.
-a zsírzógombokat érdemes letakarni gumikupakkal (fék légtelenítő kupak / motor akksi savkifolyó kupak esetemben)
-Full szintetikus zsírt használok, ami nem eszi a szilent gumiját.
Évente egyszer zsírzom őket.
Kicsit megemelem a kocsi orrát elforgatom a kormányt és már hozzá is férni a zsírzóval.
4 év és 70k kilóméter után sincs hangja, nincs nyikorgás és kopogás.
Még egy apró szösszenet:
Amit én észrevettem,mikor szétszedtem, a kopogás ami a szilenttől jött az nem a kopottságból adódott, hanem hogy a két fém persely ami egymáson el kell hogy forogjon be és -ki rugózáskor, az összerohad, és pattogva fordul el egymáson, ami úgy hallatszik mintha kopogna.
Buzi egy megoldás amúgy, hogy ott van a szilentben két egymáson elforgó fém persely mindenféle védelem nélkül, és a kerék csak veri rá a vizet, meg a sarat.
Bocs a hosszú hozzászólásért, de remélem segítettem valakinek ezzel.
Ha valakinek kellene fénykép szóljatok, tudok csinálni, szterintem még az előző kiszedett szilentek is megvannak amiken csináltam a próbát, azokon a furat is látható.
csokagm2017-11-07 11:51:54 // 101520
Mondjuk a 2.4nek szerintem pont menet kozben fordulaton jon ki a hangja. Alapjaraton csetteg csattog amit szépnek nem biztos hogy neveznék.
Csabi2017-11-07 10:21:02 // 101519
A hintőport még nem hallottam, egy próbát megér, ha nagyon zavaró...2.0-n szerencsére nincs :)
FRC2017-11-07 10:05:18 // 101518
Én heti pár napot inkább a 166 V6TB vel járok, annyira más világ mint a 159 2,4 Q-tronic,
Július vége óta van nálam, naponta küzdök a gondolattal, hogy meghirdetem eladásra. Sokszor úgy érzem magam mintha én lennék az a 60+ éves taxis bácsi aki a 190d mercijével vitt haza a disco-ból.
Akinek nem volt pörgősebb autója, biztos tudja szeretni, de én lehet sosem fogom tudni megszokni.
Tomi Stark2017-11-07 09:59:49 // 101517
A Lanciámban állandóan lengőkarokat cseréltem, komolyan mondom kb 30.000-nél egyik sem bírt többet, aztán utoljára Sidem márkájút vettem, de azóta csak kb. 25000-et mentem vele. Eddig egy koppanás se volt.

Most kipróbálom az Alfába is, a felső 20500 Ft., az alsó 45 ezer körül van.

Valakinek a blogjában olvastam, hogy az gömbfejről lehúzza a gumit, telenyomja zsírral, utána dupla porvédőt rakott rá, így örök élet meg egy nap. Ezt én is eljátszottam, csak az a baj, hogy a felső lengőkar szilentje attól még nyikorog.

Szerintem a TRW-t is meg tudod javítani, a garanciázás, ha már be van szerelve akkor eléggé necces, de ha sok időd van akkor hajrá. Nekem abból van a legkevesebb, így nem játszanék vele.
RomeoOne2017-11-07 09:52:34 // 101516
Egerbe mentem az M3-ason a hétvégén. Olyan 150 körül tempózhattam, amikor a felhajtósávról egy régi 5 ajtós swift betekerte elém a kormányt. Nem volt még vége a felhajtósávnak meg láthatta, hogy elég gyorsan jövök. Ő ment olyan 110-el.
Egy fél rénszarvas teszt befigyelt, rántottam egy nagyot a kormányon meg vissza. Szerencsére ez nem az az autó, ami zokon veszi az ilyen manővereket, mintha sínen mentem volna, sávváltás egy autóhosszon :D
Azt a kis papírkasztnit összecsomagolta volna a 159, a hosszú orra betolta volna a hátuljat a vezetőülésig, ha belemegyek hátulról.
Akkor utána azért elkezdett hevesebben dobogni a szívem :D
antonov2017-11-07 09:34:33 // 101515
Akár, de szerintem normál esetben semminek nem kéne nyikorogni. Meg írja, hogy mindent cserélt.
yani🍀2017-11-07 09:31:16 // 101514
Próbáljátok ki a sima hintöport!
Csabi2017-11-07 09:16:06 // 101513
Például az ablakfűtéssel. Inkább a generátorszíj nyikorog nagy terhelésnél, hidegben. Anno próbálkoztam szíj sprayel , átmenetileg megoldotta a dolgot aztán pár nap, hét múlva visszatért. Én a mannol termékét próbáltam ,lehet van olyan spray ami hatásosabb...
Atesz1592017-11-07 09:11:33 // 101512
Sziasztok!Yani cartárssal már konzultáltam,de meg kellene oldanom egy problémát.Próbálkozott már valaki a 159-ben az első ajtón lèvő dekorcsíkok levételével?Le lehet szerelni őket roncsolás nélkül?Elôre is kőszönöm a válaszokat!
antonov2017-11-07 08:58:42 // 101511
Szerintem bekerül egy xenon, aztán meglátom.
antonov2017-11-07 08:58:00 // 101510
Azért előtte csekkold le. Pl. mikor csinálja akkor kapcsolgass egy nagy fogyasztót, hogy változik-e a hangja.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 08:54:08 // 101509
Ezt az adrenalin dolgot nem tudom átélni sehogy a 159-ben. :-) Lementem múlt héten Csengerbe, de úgy, hogy tempóztunk rendesen. Mindenkit megelőztem, dobtam ki manuálba a kanyar kombinációk előtt, énekelt a motor. Nagyon nagyon jó volt. Mégis inkább gyönyörködtem benne, hogy mit tud művelni a gép. Adrenalin nem volt, az nem ilyen. De élveztem a dolgot azért.
Amikor meg nem kergetem, akkor teljesen ki tud kapcsolni agyilag.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-07 07:50:51 // 101508
Alapjáraton azért nincs olyan csendes mint egy benzines az is biztos. Ki mihez van szokva :-) Egy benzinesnél nem is hallod, hogy jár e a motor. Az 1.9 is nagyon más mint a 2.4, az az egy henger sokat finomít a járásán.
Amúgy a hanggal én is elégedett vagyok. A gumizaj szerintem néha sok, de úgy tapasztaltam, hogy van az az aszfalt, ahol szinte alig hallom. Gondolom gumi függő is. Vagy a széles kerék az ilyen, nem tudom. Nem vészes.
Giuntini2017-11-07 00:04:43 // 101507
A 2,4 gázadásra felmorajlik, viszont autópályán, konstans sebességnél mondjuk 160-nál a motort nem lehet hallani, csak a gumizajt. A 2,4 motorhangja előzésnél, vagy keményebb gyorsításnál nem zavaró, hanem adrenalin növelő.

Nekem a beltér 10 éves kora ellenére teljesen zörgés és rezonancia mentes.
dreammagnet2017-11-06 23:56:20 // 101506
Na az meg nem volt cserelve! Akkor raugrom arra! Koszi!
dreammagnet2017-11-06 23:53:16 // 101505
Koszi nagyon! 😉 Megnezem hatha tudok kezdeni vele valamit.
Liquid2017-11-06 22:05:06 // 101504
a 2.4 is hangosan tud morogni, de nagyobb konstans sebességnél, inkább gumihang és szélzaj van
antonov2017-11-06 21:39:01 // 101503
Én elég sokat hallok a motorból főleg alapjáraton, bár ez 1.9-es. 1.4-es Stilo után ijesztően hangos volt. Kíváncsi lennék egy másik 159-re.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak