Liquid2017-11-02 08:56:38 // 101315
gyanítom a megszakított regen számláló a viszkoztitásmérő :)
RomeoOne2017-11-02 08:44:21 // 101314
Viszkozitást milyen műszerrel mér a kocsi? :O
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-02 08:40:04 // 101313
ez leginkább mazda betegség Alfánál ilyenről nem halottam....
Tocke2017-11-02 08:33:39 // 101312
Igen, tud hígulni a gázolajtól a motorolaj. De csak akkor van jelentősége, ha túl sokszor próbálkozik a regenerálással. Offos Renault Laguna, kiírta 10e km után, hogy nem megfelelő a viszkozitása a motorolajnak. Kiolvasáskor kiderült, hogy 40! megszakított regent tudhatott a magáénak a gondos tulaj.
Tocke2017-11-02 08:27:29 // 101311
Szia, az én autóm ugyanezekkel a paraméterekkel rendelkezik, csak a DPF ON. Vegyes fogyasztása 40% közút, 60% város 7,5 liter. Amikor csak város van szórhat 8-tól egészen 9 fölé, teljesen forgalom és lábfüggő:-) Termosztátod amúgy rendben van?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-11-02 08:15:28 // 101310
Nekem a webasto 0.5l gázolajst kér 30 percért, cserébe majdnem üzemire melegíti a vizet. Bár így hogy 3 hónapja a garázsban van, jó a fogyasutása a mocskos őspatkány gázolajtemető 2.4 :)
Giuntini2017-11-01 22:10:58 // 101309
Budapesten a 2,4 Q-tronic bőven 12 liter fölött tud kajálni, ha olyan a forgalmi helyzet. Nekem garázsban áll az autóm, nem is volt ma délelőtt hideg, mikor felmentem a budafoki temetőbe, mikor leparkoltam akkor érte el a 90 fokot. Öt kilométer, és az utolsó rész a temető felé emelkedő. Lassan melegszik be, és akkor akármit csinálhatsz fogyaszt. Ami jó, és kényelmi berendezés, annak ára van. A kieg fűtés rögtön szállítja a meleget, de a plusz extra többletköltséggel jár.
Csabi2017-11-01 21:45:14 // 101308
Igen, biztos sokat jelent az is, amit írsz...Szerencsére a JTD-k nem "érzékenyek" erre , annyira.
Liquid2017-11-01 21:42:10 // 101307
Ma találkoztam az M1-en egy német rendszámú rosso berlina 3.2 V6-tal. Villogott, intett, moslygott a hölgy a jobb-1-en :)
Liquid2017-11-01 21:39:44 // 101306
Mért lenne kemény? Bármely autó extrém módon tud sokat kajálni ha városban, rövid távokon használod. Az 1.2-es 8v szívó Panda 9-10-et kér ilyen használat mellett, a 2.4-es
159 meg vastagon 10 felett.
Az előmelegítőnek akkor van csak hatása, ha rövid távokon használod, emrt nem full hidegen indul, viszont akkor meg vellanyból kéri a pluszt.
159 meg vastagon 10 felett.
Az előmelegítőnek akkor van csak hatása, ha rövid távokon használod, emrt nem full hidegen indul, viszont akkor meg vellanyból kéri a pluszt.
Liquid2017-11-01 21:35:26 // 101305
én is úgy hallottam, vagy olvastam már nem emlékszem, hogy gázolajjal tud hígulni a motorolaj. De ez messze nem olyan mértékű, hogy emiatt ki kellene dobni a működő DPF-et.
pettinke2017-11-01 21:26:04 // 101304
ennél szerintem sokkal több gázolaj megy a motorolajba hidegüzem során, télen, pláne, ha rövideket mész csak az autóval. regent szigorúan csak az üzemi hőmérséklet elérése után hajlandó csinálni az autó.
alfa155gyuri2017-11-01 21:11:03 // 101303
Meglesem.A senzort írná ha az lenne szerintm.
Giuntini2017-11-01 21:08:41 // 101302
Egy van belőle, egy vékony cső, ami megy a Dpf felé. Porrá tud égni, de legalábbis szitává. Nekem csinálta a regen közben dobott sárga lámpát, és a nyomáskülönbség érzékelő cső adta meg magát. Levágni nem tudsz belőle, mert ha jelentkezik a hiba, akkor már mindenhol szita. Van egy szenzor is a Dpf-ben, az is ha meghal, akkor sárga lámpa ég.
alfa155gyuri2017-11-01 20:59:58 // 101301
Melyikre gondolsz?
Giuntini2017-11-01 20:55:52 // 101300
Lehet, hogy a nyomáskülönbség érzékelő cső lyukas.
alfa155gyuri2017-11-01 20:52:44 // 101299
Köszi/Köszi mindenkinek.
Nekem csak az EGR van kiírva és nem nagyon akarom bántani a részecske szűrőt ha nem muszáj.Csak ma egy pillanatra megrémültem mikor kijöttem az autópályáról és nem figyeltem,hogy regenerál a felüljárónál odaléptem neki és pont a tükörbe néztem hátra és láttam egy szürkés füstöt és a sárga motorhibajelző kigyulladt és sípolt .Egy pillanatra azt hittem a turbó adta meg magát de aztán leeset regenerálás volt aztán lapossal is megnéztem és az volt.Csak miért dobott sárgát nem tudom még.
Nekem csak az EGR van kiírva és nem nagyon akarom bántani a részecske szűrőt ha nem muszáj.Csak ma egy pillanatra megrémültem mikor kijöttem az autópályáról és nem figyeltem,hogy regenerál a felüljárónál odaléptem neki és pont a tükörbe néztem hátra és láttam egy szürkés füstöt és a sárga motorhibajelző kigyulladt és sípolt .Egy pillanatra azt hittem a turbó adta meg magát de aztán leeset regenerálás volt aztán lapossal is megnéztem és az volt.Csak miért dobott sárgát nem tudom még.
balu8072017-11-01 20:43:22 // 101298
Sziasztok!
A hátsó futóművel teljesen csereszabatos a berlinának és sw-nek?
A hátsó futóművel teljesen csereszabatos a berlinának és sw-nek?
Kisvuk2017-11-01 20:39:11 // 101297
Hüha ennyire hálisten még nem láttam az alját. Szóval beteszem ide a linket azt meg tudod nézni , beikszelem rajta pirosan.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509563898-1440-60051-forum.jpg
Na ezen látszik
???http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509565058-1440-90216-forum.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509563898-1440-60051-forum.jpg
Na ezen látszik
???http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509565058-1440-90216-forum.jpg
multizseti2017-11-01 20:36:55 // 101296
Helló!
Én jártam hasonló "cipőben" csak nálam én magam cseréltem a szivattyút. Jelenség utána ugyan az volt, mint nálad. Kimértem minden kanócot, kicseréltem a szintjelzőt a régire és akkor is hibát dobott.
Végül az akkusaru lett levéve estétől reggelig és megjavult. Nekem 1.9 16V Jtdm van.
Én jártam hasonló "cipőben" csak nálam én magam cseréltem a szivattyút. Jelenség utána ugyan az volt, mint nálad. Kimértem minden kanócot, kicseréltem a szintjelzőt a régire és akkor is hibát dobott.
Végül az akkusaru lett levéve estétől reggelig és megjavult. Nekem 1.9 16V Jtdm van.
Giuntini2017-11-01 20:34:02 // 101295
Ha szemben állsz, a bal oldalon van egy hűtő lent, az olajhűtő. A jobb oldalon van egy hőcserélő, rajta az automata váltón, az az automata váltóé. Abba megy bele egy cső az "Y"-nak nevezett fém csőből, a vastagabb cső megy a termosztáthoz, a vékony pedig lemegy az automata váltó hőcserélőjéhez, majd onnan ezzel a csővel párhuzamosan visszajön, és folytatja útját az EGR hőcserélőhöz.
Csabi2017-11-01 20:32:51 // 101294
kényszer regenerált= kétszer regenerált
Csabi2017-11-01 20:31:21 // 101293
regeneráció közben, a kipuff ütemben befecskendezett gázolaj egy része lecsapódik a henger falán, és lefolyik. Nagyon minimális mennyiség, és pár 100 km alatt kipárolog az olajból. Viszont ha valami miatt sűrűn regenerál , és rövid távokat megy az autó akkor okozhat szintnövekedést. 2,4-nél egyszer vettem észre szintnövekedést,amikor 100km-en belül kényszer regenerált, akkor az amúgy maxon lévő olajszint kiment a nívó tartományból. De ez miatt azt javasolni, hogy dobjuk ki a DPF-et...
Kisvuk2017-11-01 20:30:42 // 101292
Szia , na leírva ugye hátul a vízhűtő elötte az interc. aztán klíma és ezek elött a kigyó alakú baloldalt a részemről említett 1/3-os jobb oldalt lévő hűtő .
Giuntini2017-11-01 20:26:52 // 101291
nincs kép, de segítenék, mert ebben a témában most benne vagyok.
Kisvuk2017-11-01 20:25:33 // 101290
Na képet nem igazán sikerült akkor leírom,
A nagy hűtők elötti kis kb 1/3-os hütő szemben álva vele a jobb oldalon .
Az az automata váltóé ??? és a kigyó mellette ???
Köszi előre is.
Üdv, Kisvuk
A nagy hűtők elötti kis kb 1/3-os hütő szemben álva vele a jobb oldalon .
Az az automata váltóé ??? és a kigyó mellette ???
Köszi előre is.
Üdv, Kisvuk
Giuntini2017-11-01 20:25:20 // 101289
Annyi igazság van benne, amit mondott az "emberke", hogy ha regenerálás közben leállítod a motort, valóban felhígíthatja gázolajjal a motorolajat. Ez főleg a rövid és városi távokon használt autóknál lehet igaz.
Kisvuk2017-11-01 20:22:27 // 101288
szöveg...Sziasztok !
SOS segítség! a képen jelölt hűtő 2.4 JtdM ti -nél automata váltósnál ez melyik ???
Az automata váltóé ??? És ha igen akkor annak a cseréje simán le és fel vagy olyankor a belekerülő levegő gondot okozhat ???
Köszi előre is. Üdv Kisvuk
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509563898-1440-60051-forum.jpg
SOS segítség! a képen jelölt hűtő 2.4 JtdM ti -nél automata váltósnál ez melyik ???
Az automata váltóé ??? És ha igen akkor annak a cseréje simán le és fel vagy olyankor a belekerülő levegő gondot okozhat ???
Köszi előre is. Üdv Kisvuk
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509563898-1440-60051-forum.jpg
Zümi2017-11-01 20:22:22 // 101287
igazából nem sok minden.csak gondoltam jó esetleg ha közlöm :D
Zümi2017-11-01 20:21:09 // 101286
ez elég kemény akkor,szeretnék majd bele vásárolni előmelegítőt.sok jót hallottam róla.még olyan gondom van hogy ha álló helyzetben tekerem a kormányt jobbra akkor a vége felé nagyon morog a másik iráy teljesen hangtalan.
pettinke2017-11-01 20:18:52 // 101285
öhm, és ennek mi köze van pont a DPF-hez???
pettinke2017-11-01 20:17:46 // 101284
nekem volt egy olyan hónapom, ahol hagyján, hogy város, de csak extrém rövid távok voltak - 12 literes átlaggal.
amit írsz, az városban teljesen OK.
amit írsz, az városban teljesen OK.
Csabi2017-11-01 20:15:08 // 101283
Igazából nem látom hol a baj, ha sokat használod városban akkor a 9-10literes fogyasztás szerintem normális. A sok rövid táv, a lassú motormelegedés ezt hozza.
Zümi2017-11-01 20:01:20 // 101282
Sziasztok,kis tanácsra illetve véleményre lenne szükségem,van 1 1,9 8V chipelt részecske kikapcsolva EGR szelep is kikapcsolva lefalazva. a fogyasztásom kicsit nagyon soknak találom a kocsi azt írja 8,9-9,4 a valóságban viszont 1 tank üzemanyag 680-700 km max.omw- n tankolok abból is a drágábbat,próbáltam más kutat is változatlan eredménnyel. 254e km van a kocsiban nemrégiben cseréltem benne az 1es 4es porlasztót újra.sokat használom városban.A kocsi nem füstöl nem is kormol.a turbó szabályzó és a map szenzor is ki lett cserélve.Remélem tudtok valami biztatót mondani.Köszönöm szépen.
Haddel2017-11-01 19:46:42 // 101281
Na tegnap meglett a diagnózis a hütőközeg fogyásommal kapcsolatban. Csöri egyből megtalálta ,honnan folyik. Nálam is a szívósor lesz cserés.December elején meg is lesz csinálva.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-11-01 19:44:38 // 101280
Elég barom az az emberke :)
alfa155gyuri2017-11-01 19:20:14 // 101279
Sziasztok!
Én nem hallottam még alfánál olyan problémáról de most beszélgettem egy emberkével és azt mondja írassam ki a részecskeszűrőt mert tele megy a motorolaj gázolajjal.Mert azért nem változik a szint mert amennyit megeszik a motor és a turbó annyit hozzákerül gázolajból.
Fordnál már halottam róla de ezeknél nem.
Valaki járt így?
Én nem hallottam még alfánál olyan problémáról de most beszélgettem egy emberkével és azt mondja írassam ki a részecskeszűrőt mert tele megy a motorolaj gázolajjal.Mert azért nem változik a szint mert amennyit megeszik a motor és a turbó annyit hozzákerül gázolajból.
Fordnál már halottam róla de ezeknél nem.
Valaki járt így?
RomeoOne2017-11-01 18:32:49 // 101278
Jurid. Nekem azt szerelt fel Csöri, semmi problémám nem volt vele.
maseRomeo2017-11-01 18:30:11 // 101277
nekem a nyári 225/50/17 vagyis a téli 215/55/17 nem szélesebb...
SOLI2017-11-01 18:07:48 // 101276
Sziasztok,
Nagyon idegesítő sztoriba kerültem, ami miatt szükségem lenne egy nagyon profi autovillamossági szakemberre, aki biztos a dolgában és adna nekem egy hivatalos szakvéleményt.
A sztori röviden:
Elvittem fényezőhöz az autót (egyelőre nem írom le kihez, nem akarom rontani a hírnevét amíg együttműködő) aki a munka elvégzéséhez, biztonsági okból kivette az üzemanyagtankot.
Amikor átvettem az autót az üzemanyagszintjelző nullát mutatott, a sárga visszajelző-led pedig villogott, annak ellenére, hogy az autóban bőven volt üzemanyag.
(tehát az üzemanyag-visszajelző óra egyáltalán nem működött)
Azonnal visszavittem az autót a műhelybe ahol megpróbálták orvosolni a problémát de nem sikerült. A műhelytulajdonos foglalt nekem időpontot egy -állítása szerint- nagyon jó autódiagnosztikai műhelybe, ahol abban reménykedett, hogy rájönnek a hiba okára.
1 nap vizsgálat után sajnos nem jöttek rá, állítólag több időre lesz szükségük ezért 2 hét múlva vissza kellene vinnem több napos átvizsgálásra.
Felvetettem a fényezőnek, hogy próbálta-e cserélni a benzinpumpában található Fuel Level Sensor-t (másnéven sender unit), mivel szerintem a tank kivételekor ez a sensor sérült meg, valamint a P0460 Fuel Level Sensor Circuit Malfunction - hibakód is erre utal.
Ekkor átváltott támadó hangnembe, hogy "ne haragudjak, de ő sensor-t nem fog cserélni nekem, különben is hogy fogom bebizonyítani hogy előtte jó volt"....
A fentiek miatt szeretnék egy hivatalos szakvéleményt szerezni valahonnan, amelyből kiderül az igazi hiba, mert a következő diagnosztikát már csak időhúzásnak tartom, illetve úgy érzem ezzel csak azt akarja bizonyítani hogy ő mindent megtett értem és az autóért..
Ezenkívül persze ha bármelyikőtöknek van tippje/tapasztalata az ilyen jellegű problémákkal, akár a konkrét hibakóddal kapcsolatban, azt szívesen venném.
Első körben a fogyasztóvédelmi Békéltető Testülethez gondoltam, hogy fordulok (mivel 6 hónap garanciát adott a fényező a javításra).
Ha az nem jön be, akkor esetleg magán-ügyvéd - amit majd erősen mérlegelnem kell, hiszen ha jól láttam lehet kapni külön sensor-t gyárit, kb. 40 ezer Ft-ért.. Az ügyvédi költségem sokkal több lenne, pláne ha el is vesztem a polgári pert.
köszi előre is aki segít!
Nagyon idegesítő sztoriba kerültem, ami miatt szükségem lenne egy nagyon profi autovillamossági szakemberre, aki biztos a dolgában és adna nekem egy hivatalos szakvéleményt.
A sztori röviden:
Elvittem fényezőhöz az autót (egyelőre nem írom le kihez, nem akarom rontani a hírnevét amíg együttműködő) aki a munka elvégzéséhez, biztonsági okból kivette az üzemanyagtankot.
Amikor átvettem az autót az üzemanyagszintjelző nullát mutatott, a sárga visszajelző-led pedig villogott, annak ellenére, hogy az autóban bőven volt üzemanyag.
(tehát az üzemanyag-visszajelző óra egyáltalán nem működött)
Azonnal visszavittem az autót a műhelybe ahol megpróbálták orvosolni a problémát de nem sikerült. A műhelytulajdonos foglalt nekem időpontot egy -állítása szerint- nagyon jó autódiagnosztikai műhelybe, ahol abban reménykedett, hogy rájönnek a hiba okára.
1 nap vizsgálat után sajnos nem jöttek rá, állítólag több időre lesz szükségük ezért 2 hét múlva vissza kellene vinnem több napos átvizsgálásra.
Felvetettem a fényezőnek, hogy próbálta-e cserélni a benzinpumpában található Fuel Level Sensor-t (másnéven sender unit), mivel szerintem a tank kivételekor ez a sensor sérült meg, valamint a P0460 Fuel Level Sensor Circuit Malfunction - hibakód is erre utal.
Ekkor átváltott támadó hangnembe, hogy "ne haragudjak, de ő sensor-t nem fog cserélni nekem, különben is hogy fogom bebizonyítani hogy előtte jó volt"....
A fentiek miatt szeretnék egy hivatalos szakvéleményt szerezni valahonnan, amelyből kiderül az igazi hiba, mert a következő diagnosztikát már csak időhúzásnak tartom, illetve úgy érzem ezzel csak azt akarja bizonyítani hogy ő mindent megtett értem és az autóért..
Ezenkívül persze ha bármelyikőtöknek van tippje/tapasztalata az ilyen jellegű problémákkal, akár a konkrét hibakóddal kapcsolatban, azt szívesen venném.
Első körben a fogyasztóvédelmi Békéltető Testülethez gondoltam, hogy fordulok (mivel 6 hónap garanciát adott a fényező a javításra).
Ha az nem jön be, akkor esetleg magán-ügyvéd - amit majd erősen mérlegelnem kell, hiszen ha jól láttam lehet kapni külön sensor-t gyárit, kb. 40 ezer Ft-ért.. Az ügyvédi költségem sokkal több lenne, pláne ha el is vesztem a polgári pert.
köszi előre is aki segít!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-01 17:39:45 // 101275
Ate vagy TRW és Ferodo... ár, értékben a legjobbak...a gyári Brembok is nagyon jók de annak semmi köze a boltihoz...ha van cnc-s, maros ismerös jó a legolcsobb tárcsa is, marnak rá lukakat és kész a sport tárcsa sok értelme nincs de legalább jól néz ki ;))))
Giuntini2017-11-01 15:53:02 // 101273
Írd be, hogy Rotinger sportféktárcsák. Nekem másfél éve van fenn, nagyon jó a fékhatás, nem fárad. Amellett a felni tisztább is, nincs az a nagy mennyiségű fékpor rajta, szerintem a lyukakon keresztül a kosz is könnyebben távozik. Közel 30 ezret mentem már velük. A napokban lesz kicserélve a hátsó is, ugyanilyenre. Elöl Rotinger féktárcsák vannak, gyári betétekkel, hátulra is ugyanez a szett megy fel.
Shadin2017-11-01 15:47:15 // 101272
Nem zártam ki csak nem tudom mi az mert nem találom :-)
Liquid2017-11-01 14:55:20 // 101271
Mély hó kivételével tökmindegy. Persze a keskenyebb valamivel kisebb fogyasztást jelent elvileg, viszont kisebb stabilitást.
Macccy2017-11-01 14:38:41 // 101269
Én azt javaslom a Brembo -t hagyd, nem mondom, hogy "rossz", de nem akarnék én se vesződni vele, az A4-en nem volt jó és mástól is hallottam gondot a márkával. A TRW a gyári. ATE szerintem túlárazott. Textar és Ferodo jók még. Én jövőre majd TRW -t teszek rá, ha eljön az ideje ..
Zselé2017-11-01 13:21:28 // 101268
Én az ATE-re szavazok!
Giuntini2017-11-01 13:10:59 // 101267
Amit én javasoltam neked, ne zárd ki! Nagyon jó, és nem is drága.
Shadin2017-11-01 12:36:46 // 101266
Első fék behisztizett, hogy el van kopva. Persze annyira nincs, de elgondolkodtam ismét, hogy mit vegyek bele. Előzetesen minden márkát kizártam az ATE kivételével, de már nem tudom.
Nagyságrendileg a BREMBO 40k a TRW 45k az ATE pedig 54k.
Mit javasoltok?
Mindig téma a Brembo hullámosodása pl...
Nagyságrendileg a BREMBO 40k a TRW 45k az ATE pedig 54k.
Mit javasoltok?
Mindig téma a Brembo hullámosodása pl...