Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-14 13:17:02 // 105459
igen a legjobb ilyen szempontból :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-14 13:07:58 // 105458
Akkor 120-szal mész :-) 10 perc szokott lenni kb, ill. egr off óta 11, de elég stabilan, mindegy, hogy falu, város, pálya.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-14 13:05:11 // 105457
A 159 se sokkal erősebb, a valóságban nincs meg 190 ló gyárilag. Szerintem azért "kicsi" a dpf, mert azzal végeztetik a piszkos munkát, hogy gondolom meglegyen az EU norma NOx-ra. Cserében több a korom, de azt megeszi a dpf, probléma el van intézve.
A hengerfej gondok, de a tipikus leömlő deformáció/tőcsavar törés mind túlzott hőterhelésre utalnak.
A városozás es a regen közben leállítás biztos nem segítenek a dolgon, persze. De az is tuti, hogy ahogy tempomat 150-nél viselkedett ez a motor az nem normális. Egy 200 lovas dízelnek 2400-as fordulaton nem szabad 9+ litert enni olyan érzettel, mintha az aszfaltba lenne ragadva. Ezt az 1600 kiló sem indokolja. Semmi könnyedség, semmi menni akarás. A gázpedál jobban megindította a fogyasztás mérőt mint az autót.
Most meg szárnyal és nem fogyaszt. Az a másfél liter gázolaj biztos nem a mozgásra fordítódott.
Mindegy, a lényeg, hogy egy hullámhosszra kerültünk, ma már városban is a legrövidebb helyett kedvenc útvonalon mentünk. Lehet csak elfogult lettem, hogy én programoztam, de azóta tényleg élmény vele menni. :-)
A hengerfej gondok, de a tipikus leömlő deformáció/tőcsavar törés mind túlzott hőterhelésre utalnak.
A városozás es a regen közben leállítás biztos nem segítenek a dolgon, persze. De az is tuti, hogy ahogy tempomat 150-nél viselkedett ez a motor az nem normális. Egy 200 lovas dízelnek 2400-as fordulaton nem szabad 9+ litert enni olyan érzettel, mintha az aszfaltba lenne ragadva. Ezt az 1600 kiló sem indokolja. Semmi könnyedség, semmi menni akarás. A gázpedál jobban megindította a fogyasztás mérőt mint az autót.
Most meg szárnyal és nem fogyaszt. Az a másfél liter gázolaj biztos nem a mozgásra fordítódott.
Mindegy, a lényeg, hogy egy hullámhosszra kerültünk, ma már városban is a legrövidebb helyett kedvenc útvonalon mentünk. Lehet csak elfogult lettem, hogy én programoztam, de azóta tényleg élmény vele menni. :-)
Shadin2018-02-14 12:59:44 // 105456
Akinek szobában van igénye a minőségi zenére, az törekszik az autóban is valami elfogadhatóra, ami elnyomja az alapzajokat és elfogadható minőségben, torzítatlanul szól. Erre nem feltétlenül alkalmas egy androidos cucc. A többi hókuszpókusz meg teljesen felesleges az autóba, elég öreg vagyok már, kamera és navi nélkül is megoldom az életet :-)
Giuntini2018-02-14 12:56:39 // 105455
Nekem egy atlag tisztítás autópályán 20km.
pettinke2018-02-14 12:49:45 // 105454
a Giuliában a 2.2-nél is közvetlenül a motor oldalán csücsül a DPF, szerintem nagyon sokat tanultak az előző generáció dolgaiból ... azt mondjuk nem vágom, mennyire lesz még bonyolult a 2 EGR szelep (alacsony + magas nyomású), de most már az EGR-ben van hőmérő, meg érzi az ECU a pozícióját is.
RomeoOne2018-02-14 12:49:27 // 105453
A Tibiről nem is beszélve :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-14 12:33:41 // 105452
sosem felejtem el nekem valamikor Szfvártól Érdig pucolta a DPF-et a 2,4 ezzel szemben a 2.0 max 8-10 perc alatt végzett
αλφα2018-02-14 12:29:18 // 105451
Megalike! Mintha rólam írtál volna... (csak a "sárkányt" nem Kinga néven jegyzik...) :D
Csabi2018-02-14 12:18:31 // 105450
A plusz befecskendezett üzemanyag már a motorban elkezd égni, a kipuff ütemben...szóval a turbót, az előkatalizátort is terheli, aztán a DPF-ben meg kiteljesedik az égés 600+ fokra...
2,4-nél ugye az autó közepén van a DPF...addig melegíteni kell mindent, ami sok idő és üzemanyag...
Biztos ezért tették a 2.0-nál közvetlen a motor után...megjegyzem nem is okoz akkora pillanatnyi fogyi növekedést.
2,4-nél ugye az autó közepén van a DPF...addig melegíteni kell mindent, ami sok idő és üzemanyag...
Biztos ezért tették a 2.0-nál közvetlen a motor után...megjegyzem nem is okoz akkora pillanatnyi fogyi növekedést.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-14 12:14:10 // 105449
Na ezzel így vagyok én is. Az autóhifi háttér zaj, a Bose bőven túlmutat az igényeimen. Szobai hifiben viszont sokkal kritikusabb vagyok :-) Oda nincs olyan hogy elég jó :-) Kinga megőrül amikor a nappali áttervezésekor totál nem érdekel a design, és akkusztikai okok miatt hülye helyre rajzolok hülye dolgokat a szép terveibe :_D
Liquid2018-02-14 12:11:58 // 105448
lehet láma kérdés, de a turbonak mi köze a regenhez? Az a DPF-nél történik nem?
Azt vágom, hogy keregetés után/közben nem iillendő leállítani a turbo miatt.
Azt vágom, hogy keregetés után/közben nem iillendő leállítani a turbo miatt.
Giuntini2018-02-14 12:03:35 // 105447
Akkir viszem ki. Remélem estére meg lesz.
Csabi2018-02-14 11:57:34 // 105446
Szerdán lesz kész a hűtőcsere?
Csabi2018-02-14 11:56:28 // 105445
A turbónak kb olyan, mintha 150es autópálya tempónál hirtelen leállítanád a motort, így megszüntetve a hűtését... 4-500fokos mindkét esetben. A HF-nél is okozhat "forró" pontokat. Az biztos, hogy kerülendő...
Haddel2018-02-14 11:30:06 // 105443
Juhhé,este elhoztam a kocsit Csöritől,nincs többé buszozás!!😃😃
αλφα2018-02-14 11:22:32 // 105442
Teljesen egyetértek. Én sem igazán értem az "autóhifit", mint műfajt. (De semmi kifogásom ellene, ha valaki szereti...) Ha autózás közben zenét hallgatok, akkor az az esetek olyan 80%-ában az amolyan "háttérzörej" jelleggel megy. Az autó ugyanis eleve zúg, a futómű, a gumi, a motor hangja, az önálló életet élő műanyagok rezgése mind zavaró tényező, tehát úgyse lesz tökéletes a hifi élmény. Ha állóhelyben akarok zenét hallgatni, akkor meg már inkább a szobai hifi cuccra szavazok, mint arra, hogy egy külön akksi kelljen a kocsiba a zenéhez...
Tehát ilyen "háttérnek" teljesen megfelelő (nekem) a kínai Androidos fej. (Metált úgyis torzítva kell hallgatni... :D ) Ami számomra fontosabb, hogy legyen alkalmas tolatókamerához, fusson a GPS (Waze-vel!!!), kezelje a telefont, ilyesmi.
Tehát ilyen "háttérnek" teljesen megfelelő (nekem) a kínai Androidos fej. (Metált úgyis torzítva kell hallgatni... :D ) Ami számomra fontosabb, hogy legyen alkalmas tolatókamerához, fusson a GPS (Waze-vel!!!), kezelje a telefont, ilyesmi.
Giuntini2018-02-14 11:21:34 // 105441
Szeri tem igen! Ha ekkora a hőhatás, és hirtelen leállítjuk....
Liquid2018-02-14 11:17:58 // 105440
a regen megszakítás a DPF-en kívül bánt valamit?
Giuntini2018-02-14 11:17:20 // 105439
Azert az is számít, vajon hany első tulaj tudott a regenről. Hanyan állítottak le regen közben, mennyi megszakított regen volt a motorban. Ma már mindenki tudja, hogy nem ildomos megszakítani a regent.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-14 11:11:07 // 105438
a 66 185 lovas volt ... 15 le miatt nem lesz HF-es, jóval többet elbír :DDD Kevés neki az 1.9 DPF-je a sok városozás betesz neki...
Shadin2018-02-14 11:06:41 // 105437
Mindenki nyugodjon le a kacsába...
Giuntini2018-02-14 10:51:01 // 105436
Na parázok megint... Most már jó lenne ha jövő hét szerda lenne.
Shadin2018-02-14 10:04:37 // 105435
Meg én, de most a Pio és a Bose együtt tök jó és ez a minimum amit tudnia kellene :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-14 09:56:11 // 105433
Én azt mondon, hogy nem a dpf rossz benne! Azzal semmi komoly baj, bár tény, hogy több plusz gázolajjal égeti ki mint mondjuk egy Ford, ha csak a pill. fogyasztás változást nézem. A fő bánata az egész motornak az egr (NOx limit) . Az úgy sz@r ahogy van.
Minimál NOx-ra van programozva a motor, ami miatt literekkel zabál többet konstans tempón mint kellene. Spórolnak 20% NOx emissziót, közben a CO2 megnő, a kormolás duplája mint kellene (de ugye megfogja a dpf) és a plusz üzemanyagból mi más lesz, mint hő. Rengeteg hő. Ezek a blokkok ne felejtsük el, 175 lovasak voltak régebben, most meg 200+. Így mar nem fér bele ez az öngyilkos stratégia, hogy egy kihegyezett motort még jól belefullasztunk a saját hulladék hőjébe.
Szóval ez a motor félre van programozva, ebben elég biztos vagyok :-) Rengeteg plusz hőterhelést kap feleslegesen és kétszer olyan sűrűn regenerál mint kellene.
Remélem igazam van és még időben változtattam a programon.
Minimál NOx-ra van programozva a motor, ami miatt literekkel zabál többet konstans tempón mint kellene. Spórolnak 20% NOx emissziót, közben a CO2 megnő, a kormolás duplája mint kellene (de ugye megfogja a dpf) és a plusz üzemanyagból mi más lesz, mint hő. Rengeteg hő. Ezek a blokkok ne felejtsük el, 175 lovasak voltak régebben, most meg 200+. Így mar nem fér bele ez az öngyilkos stratégia, hogy egy kihegyezett motort még jól belefullasztunk a saját hulladék hőjébe.
Szóval ez a motor félre van programozva, ebben elég biztos vagyok :-) Rengeteg plusz hőterhelést kap feleslegesen és kétszer olyan sűrűn regenerál mint kellene.
Remélem igazam van és még időben változtattam a programon.
Liquid2018-02-14 09:46:45 // 105432
olyan botfülüeknek mint én, tökmindegy :)
Amúgy meg a gyárit is megmorogtad :)
Amúgy meg a gyárit is megmorogtad :)
Shadin2018-02-14 09:44:26 // 105431
A szolgáltatások tekintetében nem kérdés, de szkeptikus vagyok az aftermarket androidos fejek hangminőségével kapcsolatban.
Liquid2018-02-14 09:28:45 // 105430
ennyie azért nem súlyos a helyzet
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-14 09:25:56 // 105429
sajnos ebben a legnagyobb szerepe a rosszul megtervezett DPF-nek van ami könnyen tömődik és a folyamatos plusz befecskendezéstől a sok hőhatásnak ez lesz a vége... érdekes a 66-ban ugyan ez a blokk van még is bírja a kiképzést DPF nélkül....
Liquid2018-02-14 09:22:12 // 105428
a térkép frissítésnél olcsóbb egy androidos új fejegység :) (meg jobb is)
Chris1592018-02-14 08:49:50 // 105426
Előélet befolyásolhatja aláírom, de akkor is nonszensz ami ezzel a motorral történik, nem akarok más autógyártókat megemlíteni de a közvetlen környezetemben több olyan ismerős, haver autója van ami kapja az ívet elég rendesen.
Most olyan autókról beszélek amibe tudom, hogy az ismerős hajtott bele 150-200ekm közötti futásteljesítményt (prémium márkákról van szó!).
2.4 tulajként meg rettegned kell hogy mikor jön elő a hengerfejrepedés, pedig aztán tényleg odafigyel az amber és mi alfások szerintem többet teszünk a saját autónkért mint más autóstársak. Nekik csak A-ból B-be történik az autózás.
Most olyan autókról beszélek amibe tudom, hogy az ismerős hajtott bele 150-200ekm közötti futásteljesítményt (prémium márkákról van szó!).
2.4 tulajként meg rettegned kell hogy mikor jön elő a hengerfejrepedés, pedig aztán tényleg odafigyel az amber és mi alfások szerintem többet teszünk a saját autónkért mint más autóstársak. Nekik csak A-ból B-be történik az autózás.
Liquid2018-02-14 08:41:26 // 105425
A 147 topikban több segítséget kaphatsz :)
Alapvetően jó a 147 meg a TS is. Nem kell parázni tőle, legyen benne lehetőleg max. közelben rendes olaj.
Alapvetően jó a 147 meg a TS is. Nem kell parázni tőle, legyen benne lehetőleg max. közelben rendes olaj.
Piritu - 1.000.0002018-02-14 08:39:10 // 105424
eco-t ne vegyetek, más mint a "normál" TS, nem nagyon van hozza alkatrèsz.
Szergej2018-02-14 08:30:12 // 105423
Sziasztok. Sógornőm is alfára adná a fejét. Ö az https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1_6_t_spark_eco_distinctive-12049962. Van vkinek info rola. Illetve mire figyeljunk? 1.6ts motort nagyon nem vágom.
Csabi2018-02-14 07:56:09 // 105422
Szerintem is, az előélet meghatározó, főleg, hogy az 59ek is kezdenek kiöregedni, a legfiatalabb is ~7évnél öregebb. Ha ezt átfordítjuk futásteljesítményre akkor még a legfiatalabb 2,4-ben is legalább 200-250ezer van(átlag)...egy 12-13évesben mondjuk 350-400körül... No meg, a 98% húzva, az sem segít, szerintem.
Shadin2018-02-14 07:44:37 // 105421
A klímás tudja h adott gázhoz mennyi olaj kell, csak ne olyan szaki legyen aki rátölt csak, hanem le kell fejtenie, meg vákuumozni meg szárítani stb. és amikor visszatölti akkor adagolja hozzá az olajat. Ha kevesebb gáz megy bele az nem baj, max. később kezd hűteni a rendszer, túltöltve már gáz és nem lesz jobb a hűtés.
Hajni 1592018-02-14 07:36:02 // 105420
Sziasztok!
Vettem egy 159 SW Ti-t, de sajnos nem volt benne a navi SD kártya.
Tudtok segíteni, mit lehet tenni? Újat nem annyira szeretnék rendelni, mert 170e Ft...
Előre is Köszi!!!
Hajni
Vettem egy 159 SW Ti-t, de sajnos nem volt benne a navi SD kártya.
Tudtok segíteni, mit lehet tenni? Újat nem annyira szeretnék rendelni, mert 170e Ft...
Előre is Köszi!!!
Hajni
gecsa2018-02-14 06:29:24 // 105419
Azért gondolom ebben elég sokat közrejátszik az előélet is.
Chris1592018-02-13 23:39:09 // 105418
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-13 22:57:54 // 105417
Cella zárlatnál nincs 12,3v sem, de egy nap után 12.. aztán folyamatosan megy le
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-13 22:55:38 // 105416
Ki.. A punton is vágni kellett meg a 2,4en is
Macccy2018-02-13 22:52:39 // 105415
Kitágul ?? :O
Roll19832018-02-13 22:28:03 // 105414
12,6V volt benne most mikor kitöröltem a hibát, gyújtáson volt közben az autó és mindenre hibát írta, amíg kiolvastam a hibakódot. (abs, hillholder...) De nekem az nem tetszik, hogy feltöltöttnek mutatja, majd visszaesik 13V-ra és kezdi újra. Eddig a töltőm hibátlan volt. Nem tudom, hogy viselkedik az akksi zárlat esetén, de mindjárt utána olvasok.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-13 22:15:28 // 105413
hány volt van az akkuban? a 12.6 már jó pl....
Roll19832018-02-13 22:02:11 // 105412
Úgy néz ki sikerült megölnöm az akkut ezzel a lifegő saruval. :( A töltő kiírja, hogy teljesen feltöltötte, majd visszaugrik 13 Voltra és tölti újra és ezt ismételgeti.
gecsa2018-02-13 21:54:41 // 105411
Rendes arcok, igényes munkával.
Roll19832018-02-13 21:32:28 // 105410
Én a kezembe fogtam az általuk csinált kulcsot, szóval megoldották. :)