Liquid2018-02-19 10:36:30 // 105709
egy Bárdi PR cikk
Shadin2018-02-19 10:33:48 // 105708
Valójában ez egy értelmetlen, felületes cikk ami szerintem az emberekből semmit sem vált ki :-(
αλφα2018-02-19 09:13:17 // 105707
Giuntini2018-02-18 21:19:36 // 105706
Azért azt ne feledjétek, hogy neki szét volt szedve a motof. Lehet hogy valami testkábel nem jó helyen van.
Jani72122018-02-18 21:00:20 // 105705
minden esetre szerintem itt lekevésbé az önindító a hibás. Az önindító kb 1,7kw teljesítmény ami kb 150 A-t vesz fel, ezt csak úgy leírtam :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-18 20:50:34 // 105704
Igen, ez is lehet, de AO fórumon írtak olyat, hogy valakinek a baloldali tükörfűtés lett zárlatos, és mivel a kormányzár ecu-tól kapja a tápot, nem indult emiatt az autó.
Nem egyedi eset ez sem sajnos, és elég különböző dolgok okozhatják, hogy se kép, se hang.
Azért valaki belinkelné, hogy az aksi előtti biztitáblán melyik relé micsoda? Csak biztik vannak a manualban.
Nem egyedi eset ez sem sajnos, és elég különböző dolgok okozhatják, hogy se kép, se hang.
Azért valaki belinkelné, hogy az aksi előtti biztitáblán melyik relé micsoda? Csak biztik vannak a manualban.
pettinke2018-02-18 20:48:35 // 105703
a kormányzár már akkor kinyílik, mikor betolod a kulcsot (=gyújtást adsz). ha jól értettem, itt az a baj, hogy indítózáskor van fitty. az önindító munkaoldala (a 100 A ami tekeri a lendkereket) nincsen lebiztosítózva.
Jani72122018-02-18 20:36:28 // 105702
az önindítónak kb 150A kell, nem lehet, hogy pont a kormányzár a hiba, ami ha kiüti a biztit tiltódik az egész inditási folyamat?
berobbantam2018-02-18 19:40:21 // 105701
Szia
A tekercsnek is kevés a 20 amper.A tekercsbe bemegy a pozitív.A negatítot meg az önindító tekercselésén keresztül kapja álltalában.Ezért van az hogy ha elkopik a szénkefe meg se nyekken,be sem huz a behúzó tekercs sem.Szerintem a relével lesz valami ami a behúzó tekercsnek adja a pluszt.A kérdés hol van.
A tekercsnek is kevés a 20 amper.A tekercsbe bemegy a pozitív.A negatítot meg az önindító tekercselésén keresztül kapja álltalában.Ezért van az hogy ha elkopik a szénkefe meg se nyekken,be sem huz a behúzó tekercs sem.Szerintem a relével lesz valami ami a behúzó tekercsnek adja a pluszt.A kérdés hol van.
ProdyG2018-02-18 19:25:09 // 105700
Köszi srácok, holnap megpróbálunk alakítani valamit. Kivettem 1 nap kényszerszabit :(
Csabi2018-02-18 18:16:27 // 105699
A tekercsre gondoltunk mindannyian szerintem :)
berobbantam2018-02-18 18:02:19 // 105698
Szia
Az a 20 amperes bizti nem az önindítót védi.Max a behúzó tekercset látja el.Vagy még azt se.Nem ismerem a 159-et.De úgy szokott kinézni a kör,hogy van egy relé.Ez ad áramot a behúzó tekercsnek ami az önindítón keresztül záródik.Ennek nincs külön védelme.Sanszos hogy a relé a ludas
Az a 20 amperes bizti nem az önindítót védi.Max a behúzó tekercset látja el.Vagy még azt se.Nem ismerem a 159-et.De úgy szokott kinézni a kör,hogy van egy relé.Ez ad áramot a behúzó tekercsnek ami az önindítón keresztül záródik.Ennek nincs külön védelme.Sanszos hogy a relé a ludas
emGéza2018-02-18 17:52:48 // 105697
Megy egy szép vastag kábel az önindítóról az akkura , kösd le . Aztán nyomj egy startot , ha nem vágja le a biztosítékok , akkor az önindító lesz .
Csabi2018-02-18 17:45:51 // 105696
Érdemes lenne, de a motortérből nem fér hozzá.Csak alulról, haspáncél levétele után.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-18 17:43:28 // 105695
Akkor viszont egy próbát megérne rákoppintani az önindítóra párat, illetve megnézni, hogy nincs e valami pozitív kábelével.
Csabi2018-02-18 17:36:01 // 105694
Kapcs rajz ... A kományzárral együtt van az indítási kör...sanszos az önindító
ProdyG2018-02-18 17:01:46 // 105693
Megtaláltam a kicsapott biztosítékot. A beillesztett képen a bal alsó, citromsárga, 20-as. Kézikönyv szerint ez: "Elektromos kormányzár F03 (MAXI-FUSE)"
Ha rakok be ide új biztosítékot, akkor bejön a diagnosztizálás szépen, amikor bedugom a kulcsot, nem is ír semmi hibát, de amikor indítanám a motort (start gomb megnyomása), akkor elfüstöl ez a biztosíték azonnal és ennyi volt. Nem indul be a motor.
Shadin, vagy bárki: valami okosság? Kapcsolási rajz esetleg? Köszi!
(Külön köszönet Warbi-nak, aki többször hívott már ma telefonon)
Ha rakok be ide új biztosítékot, akkor bejön a diagnosztizálás szépen, amikor bedugom a kulcsot, nem is ír semmi hibát, de amikor indítanám a motort (start gomb megnyomása), akkor elfüstöl ez a biztosíték azonnal és ennyi volt. Nem indul be a motor.
Shadin, vagy bárki: valami okosság? Kapcsolási rajz esetleg? Köszi!
(Külön köszönet Warbi-nak, aki többször hívott már ma telefonon)
gecsa2018-02-18 13:42:25 // 105692
Keresd a testhibát:
:D
:D
Giuntini2018-02-18 12:26:16 // 105691
Neked kivettek az önindítódat, lehet hogy ott van testhibad.
Tocsa2018-02-18 12:04:06 // 105690
Biztosítékokat ellenőrizd le szedegesd ki mert van amikor nem ég el csak eltörik már találtam olyat . Na meg az akku negatív saruját nézd meg ahol a kasztnira csatlakozik.
Érdemes leszedni és megpucolva visszacsavarozni. Vagy testhibád van vagy valamelyik
biztosítékod szarakodik a gyújtás relé nem kap áramot ezek a benti biszti táblában vannak.
Ha kiszedegeted és berakod az oxidot legalább leszedi a lábáról picit. Érdemes előtte az akku negatívját lekötni biztos ami biztos.
Érdemes leszedni és megpucolva visszacsavarozni. Vagy testhibád van vagy valamelyik
biztosítékod szarakodik a gyújtás relé nem kap áramot ezek a benti biszti táblában vannak.
Ha kiszedegeted és berakod az oxidot legalább leszedi a lábáról picit. Érdemes előtte az akku negatívját lekötni biztos ami biztos.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-18 12:02:19 // 105689
nincs benyomva az áramtalanító gomb az ülés alatt?
ProdyG2018-02-18 11:44:43 // 105688
Szia, köszi! Berettyóújfalu mellett vagyunk (Zsáka), apósoméknál. Mennénk haza, a ház előtt áll a kocsi és meg se mukkan. Van valami ötleted?
ProdyG2018-02-18 11:40:03 // 105687
Az aksi körül minden ok, szétszedtem többször is a sarukat, sőt van egy vadi új akksink is (ami szerencsére pont itt van apósoméknál), azzal is kipróbáltuk, de semmi. Szóval az akksi rendben van.
A biztosítékok az akksi mellett jobbra levő fekete dobozban vannak, igaz? Azokon látom szemmel, ha valamelyik esetleg tönkrement?
Az kulcs helye, vagy a start gomb körül nem mehetett tönkre valami? Legalább írna ki valamit a műszerfal, de bedugom a kulcsot és egyszerűen nem történik semmi. Maga a kulcs is jó, kinyitni/bezárni tudom a kocsit.
köszi!
A biztosítékok az akksi mellett jobbra levő fekete dobozban vannak, igaz? Azokon látom szemmel, ha valamelyik esetleg tönkrement?
Az kulcs helye, vagy a start gomb körül nem mehetett tönkre valami? Legalább írna ki valamit a műszerfal, de bedugom a kulcsot és egyszerűen nem történik semmi. Maga a kulcs is jó, kinyitni/bezárni tudom a kocsit.
köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-18 11:36:43 // 105686
Szia, ha Debrecen irányában vagytok, írj, hívj, ha kell megyek, segítek!
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-18 11:21:28 // 105685
mint egy felszerelt Stinger árban de szerintem kottázni lehet a különbséget :DDD
Trogerr2018-02-18 11:19:44 // 105684
Nem is kérdés, Veloce az álom. Viszont ez a Stinger nagyon rendben van. Ja és az anyagokra visszatérve ami “annak” látszik az az is vagy kurván érzik a trükköt. Ez a Kia nem összekeverendő a többi Kiával. Tetszetős na, de persze nem egy Alfa! :) Viszont sokkal inkább mint a többi “tartalék” ahogy mondtad te is...
Don Gombóc2018-02-18 11:10:08 // 105683
Te vagy a hibás Emil ! Minek nézel szarokat? Ha feltennéd ennek a Winklinek vagy a Lovásznak a képét nem tudnám kik ők. :-) Mint ahogy a közszolgálati tévét sem nézem. Sem ezeket a celebeket és újhullámos énekeseket sem ismerem. Az élet túl rövid ahhoz hogy ilyenekre pazaroljuk az időnket.
Persze a BMW az más, az nagyon ott van.
Igaz hogy F1-es motort sem tudtak csinálni maguk, azért az M az ott van. A Mergának is Angolok gyártották az F1-mocit, és talán még most is ott készítik, de az AMG is nagyon ott van. :-)
Na mehetnek a picsába. :-)
Autós újságírókkal az élen.
Persze a BMW az más, az nagyon ott van.
Igaz hogy F1-es motort sem tudtak csinálni maguk, azért az M az ott van. A Mergának is Angolok gyártották az F1-mocit, és talán még most is ott készítik, de az AMG is nagyon ott van. :-)
Na mehetnek a picsába. :-)
Autós újságírókkal az élen.
Shadin2018-02-18 10:47:11 // 105680
Nekem is ez lenne a "tartalék"
Shadin2018-02-18 10:44:35 // 105679
Én is az akkura tippelnék. Szedd le a mínuszt egy-két percre, közben nézd meg a pozitívot. Ha az rendben akkor a biztosítékokat nézd meg, akár szemrevételezéssel.
Roll19832018-02-18 10:19:27 // 105678
A pozitív saru rendesen rajta van az akksin? A héten jártam úgy, hogy lecsúszott és start gombra elsötétült minden.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-18 10:15:00 // 105677
nekem meg szakmámból kifolyólag van rálátásom ki mivel dolgozik és sajnos az olcsó húsnak híg a leve. lehet a Stingeren változtattak de pl a Sportage nagyon gagyi anyagokból van összerakva nem hiába olcsó, mint a Duster, a Vitara stb, stb
Giuntini2018-02-18 10:14:49 // 105676
Azért ezt nem láthatod azonnal. Alfáéknál a bőr az bőr a fa fa! Alu alumínium. A többinél műanyag.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-18 10:11:37 // 105675
egy Giu QV kb újonnan annyi volt , mint a 159 TBi használtan is kb ugyan ott vannak egy delej Giu viszont már nem tartja annyira az árát.... sajnos szinte minden márkára igaz, hogy nagyon nem tartja az árát három éves koráig eldobják az értékük 1/3-át, felét utána fokozatosan veszítenek az értékükből talán a jobban sikerült típusok kicsit jobban tartják, viszont valami újonnan minél olcsóbb annál inkább tartja az árát mivel nincs miből nagyot zuhanjon. Sajnos egy normálisan felszerelt középkategóriás autó bizony 10 milla, egy jól felszerelt SUV meg 20... ebből kell gazdálkodni, a keletiek próbálkoznak az árak leszorításával Kia, Hunyadi de nem is sok szaladgál belőlük ott egy normális 13-14 de csak delej, az Alfa a Stelvioval 15 környékére lőtte be az árat egy szinte fullossal, adnak is el belőle szépen... itthon nem látni sokat de ez a magyarok gyökérsége vagy a fapadot keresik fillérekért vagy a német szarokat jó drágán
ProdyG2018-02-18 10:08:15 // 105674
Sziasztok,
Nagy bajban vagyok, nem indul be a kocsi. Indulni akartunk, bedugtam a kulcsot, és amikor inicializálni kezdte volna magát, eltűnt minden, azóta se kép, se hang.
Áram van, rádió megy (akksival már próbálkoztam), de hiába dugom be a kulcsot, nem történik semmi. start gomb nyomkodásra se történik semmi, nem írja ki, hogy nincs bent a kulcs. Az indítás/kulcsbedugás környékén nem stimmel valami.
'P' módban van a sebváltó, azt se tudom sehová állítani, így mozgatni se lehet a kocsit, az út szélén áll.
Jelenleg 5 hónapos gyerekkel állunk egy falu szélén.
Van tippetek mit csináljak?
Nagy bajban vagyok, nem indul be a kocsi. Indulni akartunk, bedugtam a kulcsot, és amikor inicializálni kezdte volna magát, eltűnt minden, azóta se kép, se hang.
Áram van, rádió megy (akksival már próbálkoztam), de hiába dugom be a kulcsot, nem történik semmi. start gomb nyomkodásra se történik semmi, nem írja ki, hogy nincs bent a kulcs. Az indítás/kulcsbedugás környékén nem stimmel valami.
'P' módban van a sebváltó, azt se tudom sehová állítani, így mozgatni se lehet a kocsit, az út szélén áll.
Jelenleg 5 hónapos gyerekkel állunk egy falu szélén.
Van tippetek mit csináljak?
Trogerr2018-02-18 10:05:13 // 105673
Én miután vezettem mindkettőt, bár rendes tesztnek nem nevezném a rövidsége miatt azt kell mondanom, hogy szerintem (és ez tényleg a saját tapasztalatom), anyag minőségben, összeszerelésben semmivel sem rosszabb a Stinger mint a Giulia. Azt érezni ezen az autón mint a Giulian is, hogy a Kia próbál zárkózni és a langyos állóvízből kicsit kilépni ahogy az Alfa is próbálja felrázni a márkát. Ezt a Stingert nem az europai piacra szánják elsősorban, hanem É-amerikába ahol vinni is fogják. Fogadni mernék rá, hogy azonos iső alatt több Stinger fog fogyni mint Giu. Mondom ezeket úgy, hogy a Veloce lenne nálam is a befutó. Mondjuk árakat nem néztem, nem tudom mit ad alapból és milyen extrák milyen árban vannak, de gyanítom, hogy azonos szintre húzott Veloce húzósabb mint a Stinger. Alternatívának nálam az Alfa után egyértelműen ez lenne és nem BMW, Audi stb...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-18 09:57:37 // 105672
nem annyira rossz az új Alfákban a média box elég gyors a menü, a telefonnal is kommunikál le-fel, az alap zene is jól szól vagy is nem rosszabb, mint pl egy Meridian rendszer, számomra sokkal fontosabb a vezetési élmény, az üléspozíció, ergonómia ezt egy Skoda, távol keleti, stb pl sosem fogja nyújtani olyan színvonalon ráadásul számomra egy SUV összkerék nélkül csak játékautó
gecsa2018-02-18 09:28:25 // 105671
Amíg van tapadás, addig az is.
'''''2018-02-18 09:16:31 // 105670
Az meg hogy a fenébe?Azt hittem,hogy "sínautó".
gecsa2018-02-18 09:13:30 // 105669
Gond nélkül, bekapcsolt ketyerékkel is.
'''''2018-02-18 09:06:53 // 105668
A Q4 is eltolja hátulját???
gecsa2018-02-18 09:05:47 // 105667
A mai vevőnek az számít, hogy milyen kütyükkel lehet összekötni az autót, meg milyen hangos a zene, meg ilyesmi.
gecsa2018-02-18 09:03:59 // 105666
Kezdem megszokni, hogy nagyobb gázra elmegy keresztbe. Vettem is egy actiocam-et gyorsan. :D
Giuntini2018-02-18 09:00:32 // 105665
Alfat nehez lesz eladni. A filozófia miatt. Az emberek mar nem a valódi értékeket keresik. Az egesz auto infotaiment központ. Az autózas nagyrészt mar nem futóműről és motorról szól. Azok a jó autók amelyek unalmasak, cereben "modernek".
'''''2018-02-18 08:59:38 // 105664
Össze szoktál már az új vassal?Rég elment?
'''''2018-02-18 08:57:31 // 105663
Csak meglévő készlet van.Új alfát már nem árulnak,nem lehet rendelni már náluk. :-(
'''''2018-02-18 08:36:17 // 105661
Ha jól tudom,Tolnában és Baranyában már nincs is Alfa kereskedés.
Így nehéz eladni.
Így nehéz eladni.
Giuntini2018-02-18 08:31:25 // 105660
De mondjuk az a csaj is szégyen. Mindenesetre nem értem ezt a mostani flottaautósdit. Hogy lehetne az Alfa az? Arra ott van a Skoda, Ford és társaik. Mindenesetre az Alfa azert sajat maganak is köszönheti ezt? Miert csak ígérgették a V6 dízelt? Mindenesetre most a dízelt szidta mindenki, most meg az Alfanak abbol kellene produkalni eladásokat?