droberto2018-05-22 11:53:47 // 108805
Igen, ha közel van a kipuff az olajcsőhöz, ott le tudja szűkíteni a km-et a koksz. Pl. Audi 1,8 turbómotor.
droberto2018-05-22 11:37:17 // 108804
Hibakód nincs?
A kért/szállított levegő aránya 1 körül van?
A kért/szállított levegő aránya 1 körül van?
droberto2018-05-22 11:36:29 // 108803
Füstölni nem füstöl?
At olajat nem nyomja a turbina oldalon?
A turbinakrék ép lehet? A házba nem ér vajon bele? Nem tudsz belefotózni?
Ha lehúzod a VGT-ról a vákumot változik a hangja?
At olajat nem nyomja a turbina oldalon?
A turbinakrék ép lehet? A házba nem ér vajon bele? Nem tudsz belefotózni?
Ha lehúzod a VGT-ról a vákumot változik a hangja?
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-22 11:13:26 // 108802
Lehet túl vagy már az AO fórumos topicokon, de ha nem, akkor tanulságos. Eszerint lehet injektor hiba (hígítja az olajat), és az olaj nyomócső hibája is, ha még nem a hővédelemmel ellátott van az autódban. Mindkettő lényegében típushiba. Kizártnak tartom, hogy a kipufogó lenne a hibás. Gondolom katalizátorod van, eleve az a legnagyobb ellenállás a rendszerben és az az első elem is, tehát annak a torlónyomása hat vissza elsősorban (nyilván nem kizárólag).
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-22 11:00:22 // 108801
Zoli, ezt rossz olvasni amit művel veled ez az autó. Sajnálom :-(
RomeoOne2018-05-22 10:49:03 // 108800
Nehezen tudom elképzelni, hogy egy hátsó dob csere miatt így elfossa magát a turbó. Persze, nem vagyok szakértő, de nekem furcsa.
Roll19832018-05-22 10:36:39 // 108799
Nagyon kifogtad te ezt a TBi-t. :(
Shadin2018-05-22 10:31:26 // 108797
Sportkipufogót cserélek szervizköltségre, ha valakit érdekel esetleg. 1.8 TBi-re és 2.4 JTDm-re valid, de szerintem kis csőmunkával bármelyikre jó.
Blog
Blog
Shadin2018-05-22 07:01:47 // 108796
A kivétel erősíti a szabályt...
Zolibácsi2018-05-22 06:36:49 // 108795
Nekem is komplett első futómű csere után a jobb oldalon nyekergett, de 1-2 hét múlva már nem. Kellet kis idő, hogy be kopjon
gecsa2018-05-22 06:33:07 // 108794
Szerintem leginkább a használt utak minőségétől függ.
Liquid2018-05-21 23:23:00 // 108793
Nemelhiszem, hogy a 17-es felnik bármit is előmozdíthattak volna a 159 amúgy igen masszív futóművében. Főleg annak tudatában, hogy a 17-es kerék alapnak számít. Bár az is tény hogy a gyári 17-es sokküllős felni az egyik legnehezebb.
Balaska882018-05-21 23:03:20 // 108792
Én most csak bal alsót (noname), meg jobb felsőt (trw) cseréltettem, mert úgy néz ki, alaphangon kb 400-at még rá kell költenem, hogy összeálljon végre normálisan, ezért a teljes szettet inkább elengedtem. Nekem mondjuk nagy tapasztalataim nincsenek, mert január óta van meg a kocsi.
Zselé2018-05-21 22:43:49 // 108791
Nekem szintén, 228000 km-nél. A két hónapja felszerelt 17” felnik adták meg a kegyelemdöfést neki, előtte a 16-ossal még elment (de már ott is kezdte). Belülről meg idegesítő, huppogó hangot ad főleg bal oldalról. Még 6-8000 km az olajcsere, akkor nézünk rá egy alsó-felső szettet... Csak nem tudom mit kéne, mert ismerek olyat, akinek 20 ezer után megadta magát a TRW is, Lemförderről is vegyesek voltak a tapasztalatok
Balaska882018-05-21 22:35:09 // 108790
Ilyen hangja volt nekem is.
gecsa2018-05-21 22:00:59 // 108789
Budapesten az Alfarium, DZ Tining&Service, meg Tuningman szokott első körben felmerülni.
fazek2018-05-21 21:57:07 // 108788
Csináltam videót a nyikorgásról, a kocsit meghintáztatva ezt a hangot adta. Hátha így könnyebb beazonosítani. https://www.youtube.com/watch?v=pI26xn3tnJo
beepbeep2018-05-21 21:56:35 // 108787
Köszi szépen mindnekinek aki megnézte a csatornámat.
Ha van kedvetek iratkozzatok fel.
Most vizsgaidőszak van de útánna sűrűbben készítek majd videókat.
A legjobbakat 🙂🍀🐍
https://www.youtube.com/user/bbreszkovics
Ha van kedvetek iratkozzatok fel.
Most vizsgaidőszak van de útánna sűrűbben készítek majd videókat.
A legjobbakat 🙂🍀🐍
https://www.youtube.com/user/bbreszkovics
Balaska882018-05-21 21:51:39 // 108786
Dettó ugyanez. :D Csak nekem az alsó is nyikorgott, mintha muszály lenne. Csere óta csend lenne, ha most meg nem a csapágy szólna hátul...
Valami mindíg van :D
Valami mindíg van :D
fazek2018-05-21 21:39:20 // 108785
Szia! Nekem a nyikorgást a felső lengőkarok okozták! A csere óta szépen csendben fut az autó.Már már ciki volt egyenetlen úton közlekedni vele, tényleg mintha valami szekérrel gurultam volna. :-))
tirex2018-05-21 21:20:01 // 108784
Hali! Nekem egyszer nyitott tetöablaknál lemerült az akku, akkor csinált ilyesmit. Újra kellett programozni.
Liquid2018-05-21 21:14:57 // 108783
Ha az Alfát utálják, akkor nincs miről beszélni... tuti nem mennék oda. De te tudod.
Csörgőék Várpalotán akit tudok ajánlani személyes tapasztalat alapján, de a bp-i CarTársak majd ajánlanak neked közelebbit is.
Csörgőék Várpalotán akit tudok ajánlani személyes tapasztalat alapján, de a bp-i CarTársak majd ajánlanak neked közelebbit is.
gecsa2018-05-21 21:09:26 // 108782
Az attól függ, hogy melyik irányba külföldön. :D
Haddel2018-05-21 20:21:50 // 108781
Aztán holnap bejelentkezek műszakira,mert már márciusban lejárt😃 Igaz itt osztrákban 12+4 hónap az érvényesség ,de külföldön a 4 hónap nem játszik..
Haddel2018-05-21 20:17:32 // 108780
Hú gyerekek! Végre Bocival tudtam kijönni .Álom ahogy megy ez az autó .😃 Bár kicsit megtréfált Tata környékén dobott egy motor kontrollieren lassen üzenetet,megint vmi turbo faszomszelep,utána nem is ment ,de megálltam pihenőnél Torque progival kitöröltem a hibakódot ,aztán parketta tovább😃 Legutóbbi 3 alkalommal az offos 1.9 szívó birodalmi dízellel jöttem.kicsit kényelmesebb volt most😃
gecsa2018-05-21 20:05:04 // 108779
Pedig hogy mondta nekem mindenki, hogy vegyek tibit, mert az egy sokkal megbízhatóbb konstrukció. Aztán igazából eben-guba.. :D De szerintem a végére olyan autónk lesz, aminek már mindene új. Tehát nézd a jó oldalát is! :)
Ezüst Villám2018-05-21 19:28:35 // 108778
Ja nem turbó, szervó :-)
Ezüst Villám2018-05-21 19:27:46 // 108777
Van itt kopogás, kattogás, nyikorgás meg minden. :-)
Nagyon jók a szerelők a 146-osomat is ők szerelték, meg ebben is megcsináltak mindent, persze az Alfát utálják. :-( Mindig azt kapom, hogy vegyek már egy autót. :-) Dehát nekem meg az Alfa az autó. :-)
Legutóbb pl. generátort kellet cserélni, na az nem volt semmi, turbó, hűtő le, motor ki stb. egy vacak generátor miatt. Most először nem is hozzájuk vittem, mert elköltöztem, és itt van a közelben egy szervíz, na az csak vakarta a fejét a generátorcsere miatt, azt végül 3 héttel későbbre bevállalta volna, szóval vittem a régihez, és 3 nap alatt megcsinálták.Nekem ők egy kincs, de ha tudsz ajánlani valakit aki tuti, isten bizony viszem hozzá ezzel a témával.
Nagyon jók a szerelők a 146-osomat is ők szerelték, meg ebben is megcsináltak mindent, persze az Alfát utálják. :-( Mindig azt kapom, hogy vegyek már egy autót. :-) Dehát nekem meg az Alfa az autó. :-)
Legutóbb pl. generátort kellet cserélni, na az nem volt semmi, turbó, hűtő le, motor ki stb. egy vacak generátor miatt. Most először nem is hozzájuk vittem, mert elköltöztem, és itt van a közelben egy szervíz, na az csak vakarta a fejét a generátorcsere miatt, azt végül 3 héttel későbbre bevállalta volna, szóval vittem a régihez, és 3 nap alatt megcsinálták.Nekem ők egy kincs, de ha tudsz ajánlani valakit aki tuti, isten bizony viszem hozzá ezzel a témával.
Liquid2018-05-21 19:13:53 // 108776
hát ezt így fotelből nehéz :)
Valszeg nem megfelelő helyre vitted, ha eddig nem oldódott meg.
Nyikorgást nem tudom mi okozhat, a lengőkarok kopognak ha bajuk van.
Azt tudom tanácsolni, hogy vidd el egy olyan szerelőhöz aki látott már közelről 159-et.
Valszeg nem megfelelő helyre vitted, ha eddig nem oldódott meg.
Nyikorgást nem tudom mi okozhat, a lengőkarok kopognak ha bajuk van.
Azt tudom tanácsolni, hogy vidd el egy olyan szerelőhöz aki látott már közelről 159-et.
Ezüst Villám2018-05-21 19:03:01 // 108775
Kedves Típustársak!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2,4 JTDM Sedan 159-esem van.
Évek óta hallgatom az állandó nyikorgást a 2 első futóműből, és kezd már nagyon elegem lenni belőle. Olyan mintha egy középkori fakocsin utazna az ember.
Már többször megnézettem. Egyszer kicserélték a 2 alsó lengőkart (csak a gömbfejeket külön nem lehet) horibilis összegért, és annyit nyertem vele, hogy 2 hétig egy kicsit kevésbbé nyikorgott aztán visszatértünk az eredetinél is rosszabb állapotra.
A szerelők mindig azt mondják, hogy persze ki lehetne cserélni mindent, és akkor biztos jobb lenne de felesleges, amíg nem mennek gallyra mert szintén hatalmas összeg.
A hétvégén felemeltem, hogy saját szememmel lássam mi a baj, de látszólag tényleg semmi, stabil nem lötyög stb. Átslagoztam az egészet meg adtam neki WD40-et, persze nem sokra számítottam ezzel az eljárással, és beigazolódott, hogy tényleg semmit nem ért.
Jártatok hasonló cipőben? Talált valaki megoldást már erre a problémára?
Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2,4 JTDM Sedan 159-esem van.
Évek óta hallgatom az állandó nyikorgást a 2 első futóműből, és kezd már nagyon elegem lenni belőle. Olyan mintha egy középkori fakocsin utazna az ember.
Már többször megnézettem. Egyszer kicserélték a 2 alsó lengőkart (csak a gömbfejeket külön nem lehet) horibilis összegért, és annyit nyertem vele, hogy 2 hétig egy kicsit kevésbbé nyikorgott aztán visszatértünk az eredetinél is rosszabb állapotra.
A szerelők mindig azt mondják, hogy persze ki lehetne cserélni mindent, és akkor biztos jobb lenne de felesleges, amíg nem mennek gallyra mert szintén hatalmas összeg.
A hétvégén felemeltem, hogy saját szememmel lássam mi a baj, de látszólag tényleg semmi, stabil nem lötyög stb. Átslagoztam az egészet meg adtam neki WD40-et, persze nem sokra számítottam ezzel az eljárással, és beigazolódott, hogy tényleg semmit nem ért.
Jártatok hasonló cipőben? Talált valaki megoldást már erre a problémára?
'''''2018-05-21 17:49:34 // 108773
Én arra gondoltam,hogyha egyedit programoztatnál egy egyedi turbóhoz.
Shadin2018-05-21 17:03:43 // 108772
Pont mellette van a klímakompresszor, eltakarva a levegő szívó oldal csavarjait.
Shadin2018-05-21 17:00:07 // 108771
Nekem ugye a Squadra programja van rajta, azt meg azért nem sufni cégnek mondják.
A turbó 2-esben durrant el ahol a nyomás limiter valahol 0,8 bar környékén van.
A turbó 2-esben durrant el ahol a nyomás limiter valahol 0,8 bar környékén van.
'''''2018-05-21 14:44:38 // 108770
Mikor az enyémet progiztuk volt három ideiglenes óra berakva és simán csak az ablakon behúzva.Menet közben Manky folyamatosan látta a nyomásokat turbó előtt-után is.Úgy elég pontosan be lehetett lőni,hogy a turbó egyik tengelyvégén se legyen nagyobb nyomás.
yani🍀2018-05-21 12:37:09 // 108769
A kézikönyvben benne van, hogy kell alaphelyzetbe tenni.
Don Gombóc2018-05-21 11:20:59 // 108768
Markoo192018-05-21 11:18:34 // 108767
Sziasztok! Valaki találkozott már olyan hibával, hogy a tetőablak nem áll vissza alaphelyzetbe amikor 0-n van a kapcsoló hanem akkor is bukóra nyitja az ablakot?
Üdvözlettel Markoo
Üdvözlettel Markoo
Don Vito2018-05-21 10:42:35 // 108766
Sziasztok!
159-esemen a jobb oldali tükör sajnos nem állítható, meg sem mozdul. (Becsukható és kinyitható, de a tükörlap nem mozog.) Budapesten hová érdemes ilyen hibával fordulni, mindenképp Alfa-szakemberhez - mondjuk nem mintha másban megbíznék, vagy akár ismernék nem Aldás-szakit.)
Köszönettel, DV
159-esemen a jobb oldali tükör sajnos nem állítható, meg sem mozdul. (Becsukható és kinyitható, de a tükörlap nem mozog.) Budapesten hová érdemes ilyen hibával fordulni, mindenképp Alfa-szakemberhez - mondjuk nem mintha másban megbíznék, vagy akár ismernék nem Aldás-szakit.)
Köszönettel, DV
Shadin2018-05-21 10:01:30 // 108765
A szűrő a legkisebb probléma, arról legalább tud némiképp a jónép, de az hogy a csövet 2013-ban, bőven a gyártás leállítása után, kicserélték egy szigetelt verzióra, mert az eredeti elég a francba a TBi-kben és a gumi falvastagsága megnő, az olaj járat ezáltal lecsökken, így az áramlás is, amit csak tetőz az a fémszűrő a tb előtt...
Shadin2018-05-21 09:57:13 // 108763
Cseréltem ATE betétekre elöl és mentem a próbakörre, Kereszteződésben jobbra, közepes gyáz és mintha eldurrant volna a nyomócső jött egy süvítő hang majd egyből utána kopogás a motorban. Megálltam, néztem mi lehet, külsérelmi nyomot nem láttam. Beindítottam és akkor már csak a szelepek felől hallottam egy szabályos kattogó hangot ami nagyobb mint a nagynyomású szivattyú hangja, de kisebb mint amit a turbó elszálltakor hallottam.
Azon agyaltam, hogy az írott progi és a fojtás elvétele szerepet játszhatott-e ebben, vagy csak az a fránya olajozás szűnt meg valamiért.
Szerintetek mennyivel kaphat nagyobb terhelést a turbó, ha csökkentem a kilépő fojtást?
A kipufogó felrakását követően oda-vissza megjártam Budapestet 5 fővel és attól semmi baja nem lett.
Azon agyaltam, hogy az írott progi és a fojtás elvétele szerepet játszhatott-e ebben, vagy csak az a fránya olajozás szűnt meg valamiért.
Szerintetek mennyivel kaphat nagyobb terhelést a turbó, ha csökkentem a kilépő fojtást?
A kipufogó felrakását követően oda-vissza megjártam Budapestet 5 fővel és attól semmi baja nem lett.
Shadin2018-05-21 09:47:49 // 108762
Vagy Micra :-)
Don Gombóc2018-05-21 08:44:16 // 108761
Ráadásul az a szar szűrő az olajnyomáson is csökkent. (szerintem)
Don Gombóc2018-05-21 08:42:32 // 108760
Tudom egyszer beszéltük, de simán ki kell baszni a turbós szerint is. Pláne hogy ha 10 ezrenként cserélve van az olaj, akkor esélye sincs akkora trutyinak kialakulnia, ami eltömítené az olajozó járatokat, mert azok azért nem olyan nagyon kicsik.
Shadin2018-05-21 08:39:40 // 108759
Cseréltem. Az olaj meg az olajtér patyolat tiszta, 3x volt átmosva az egész , 3 olajcserével az elmúlt 18k alatt.
Don Gombóc2018-05-21 08:39:29 // 108758
A folytatása egy régi dumám volt, hogy ott csinálnak neked új falábat. :-)
Bocsika ! :-)
Bocsika ! :-)
Shadin2018-05-21 08:37:21 // 108757
Senki nem ért a TBi programhoz Magyarországon, nem tudom vinné-e ezt a turbót a jelenlegi. Bár azért jó lenne kitalálni h mi a fax nyírta ki...
Shadin2018-05-21 08:35:05 // 108756
Szűrő cserélve volt a cső viszont nem.