Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2018-11-17 17:41:15 // 112956
+1 :DDDD
'''''2018-11-17 17:13:05 // 112955
Most nagyképű leszek: minek kell ehhez három autó? :-)))
Zolibácsi2018-11-17 15:58:32 // 112954
egy képen 500 lóerő :-)
psychoati2018-11-17 15:43:52 // 112953
Jó flotta :-)
Zolibácsi2018-11-17 15:28:41 // 112952
Csak le mostam őket :)
Smith2018-11-17 14:40:48 // 112951
Én adtam tippet de ezek szerint write-only üzemmódban vagy.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-17 13:36:41 // 112950
Egy rendes benzines program kellene arra a tbi-re, nem dna kapcsoló :-) Azt az alacsony fordulati púpot nem tudom miért jó odatenni. Én még a dizelből is először ezt szedem ki. A benzines érzet esszenciája (tapasztalatom szerint) , hogy lineárisan tol, és nincs púp, fent meg addig tartja egyenletesen a nyomatékot míg birja szusszal/levegővel.
A 2.4-em csúcs nyomatéka 3200-on van pl pont ezért. Alul beáldozom a púpot, viszont felül hozzá tudom húzni jobban, nincs dízeles nyomaték esés sem. Így jön ki a tol a végtelenségig érzet. Stopper ellen lehet jobb a púpos, csak én nem csípem az olyat, nincs feelingje :-)
yani🍀2018-11-17 13:20:54 // 112949
Mondjuk lehetne csinálni egy proxi rendezést, de lehet, hogy az is elég lenne, ha egy 10 percre levennéd az akku egyik saruját!
Zolibácsi2018-11-17 12:49:03 // 112948
Kicsit koszosak sajnos, de szép csoportkep
Caki2018-11-17 12:48:51 // 112947
Hello. Semmi érdemleges hozzászólás,hogy mi lehett a probléma,hogy a multikormány miért nem müködhet? Senki nem jart igy? Kábelszakadás lenne vagy hol keressem a problémát? Egy Alfa 159 multikormány a problémás eset...
RomeoOne2018-11-17 12:47:08 // 112946
Hát amikor 0-t mutat gyújtásnál, akkor nálam még minimum a felénél van a nívónak az olaj. Ha 10ezrenként cserélném, rá se töltenék. De egy 3ezer forintos, 1L-es Selenia 5W-30 PE 2 évre elég, nem probléma (15k-t megyek kb. évente).
De ugye az, hogy gyújtásnál mit mutat, erősen függ attól, hogy hogy áll a kocsi. Nálunk a parkolónak van egy szinte észrevehetetlen lejtése az út felé. Ha farral állok be, (tehát a kocsi orra van picit lentebb), olyankor mindig kevesebbet mutat. Mondjuk, ha ilyenkor 3/6-ot mutat, akkor ha ugyanide orral állok be, simán 6/6 lesz a következő gyújtásnál.
(nyilván, ha van ideje visszacsorogni az olajnak és nem 5 perc múlva indítok rá)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-17 12:41:00 // 112945
ez a Selenia sem a legtutibb szerintem... szerencsére 15e-es a csereperiódus a gari miatt meg marad...
Macccy2018-11-17 12:40:31 // 112944
Lehet félreérthetően mondtam, vagy nem, de szerintem a dpf megléte nem fogyaszt több olajat. Csak ott csapódik le a kipöfögött olaj és ezért amikor ~400 kilométerenként alágyújt, akkor egyben köhögi fel a kéket. Marhára jót tesz a szűrőnek az is biztos .... :/
Shadin2018-11-17 11:36:46 // 112943
Szerintem mindegyikből fogy, csak az a kérdés, hogy olajcsere között mennyire venni észre, meghaladja-e a "fájdalomküszöböt". 4-5 deci mondjuk 30k csereperiódusra semmi, de dízelnél tényleg nem tudni a hígulás mértékét. Benzinesnél meg nincs mese, ott elfogy és kész. Az biztosnak látszik, hogy mindegy h gyári vagy tuning progi van-e rajta. BTW nekem is kellene egy DNA kapcsoló a három programomhoz...



Itt jegyezném meg, hogy a gyári program nem 200 LE és 320 Nm...
'''''2018-11-17 11:19:24 // 112942
Nálam sem evett a 159 annyi olajat,hogy rá kellett volna tölteni.
Igaz,hogy nekem sem volt dpf ha ez számít egyáltalán.
Shadin2018-11-17 10:59:10 // 112941
Ez némileg megnyugtat...
Shadin2018-11-17 10:58:45 // 112940
Dehát ez német olaj!!! :-D
Macccy2018-11-17 10:00:19 // 112939
Igen ez nálad a leginkább talányos meg Erhard Stelviójánál, hogy na akkor az olajfogyás az mítosz e és akkor hogyan vezet az, akinek semennyi nem fogy? A GT-s cimborám ilyen, ő állítja, hogy se most, se a 156-ból nem fogyott :)
Macccy2018-11-17 09:54:32 // 112938
Kicsi szivárgás lehet, hogy van, a vákuumpumpa/olajbetöltő/kartergáz bevezető oldalon koszos, olajos picit, de szerintem ez inkább csak gőzölt, kicsit gyöngyözhet. Az olajbetöltő kupak körüli pici peremben és a kupak oldalán is olajos volt kicsit, szerintem a kupak gumigyűrűje el van már lapulva és nem zár egészen. De ezek egyik se komoly.

Inkább megeszi azt az olajat, aztán regenkor azért indul olyan kékes szmoggal amikor elindulok a lámpától. Vezetési stílusra úgy igazán szerintem semmi komoly, csak itt a rövid M6 szakaszon szoktam hazafelé elrúgni, máshol nemigen. Hidegen nem erőltetem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-17 09:25:20 // 112937
Ez így van, ha nem fogy az megnyugtató, de nem biztos, hogy jó. Az olajnak kicsit fogyni kell. Elmegy a gyűrűknél, a turbónál, olyan nincs hogy nem. Hidegüzemben is vannak veszteségek, hajtva is. Nekem pont ez nem tetszett, Selénia olajjal a 15e km végére 1 decivel több volt benne (sacc a nívóról). Vagyis gázolajjal hígult. A 40-es Motullal most csipegeti ahogy kell, utántölteni nem kell, de 15e alatt lemegy a nivó felére. Én ennek örülök, mert azt jelzi, hogy nem, vagy sokkal kevésbé hígul az olajam regen-kor, vagyis jobb marad a kenőképesség, aminek örül a motor és a turbó is.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-17 08:53:26 // 112936
a Liqui sem egy nagy szám ne is csodálkozz, hogy eszi annál már csak az Eneos NO1 Japán olaja gagyibb 5000e km-en 1,5L-et is megeszik a TBi...pedig NO1 olaj :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-17 08:51:30 // 112935
a TBi-nél 10e km-en felére ment le az olaj a nívópálcán Edge Sporttal, a Stelvio viszont csipegeti a gyárit pedig új :DDD
Shadin2018-11-17 08:23:17 // 112934
Szerintem a Giulietta esetében sem beszélhetünk kóros olajfogyásról. Nekem is annyi volt a 2.0-nál kábé.
Shadin2018-11-17 08:21:36 // 112933
Szerintem mindegyik csipeget némi olajat. A két exem is kb. fél litert tízezrenként. Ha nem fogy valamennyit akkor üzemanyaggal hígul DPF tisztításnál. A nagyobb gáz a Patkány olajfogyasztása, ami 10k km alatt ~8 dl, mindez új gyűrűkkel (majdnem) hibátlan hengerekkel és új turbóval. Az is benne lehet a képletben, hogy ki hogy hajtja, mert nekem amikor tépem a száját akkor látványosan csökken az olajszint, amíg bejárattam finoman addig nem látszott fogyás. Szerintem nagyobb terhelésen áttolja a labirinttömítésen :-( Továbbá sok múlik az olaj márkán is. Nekem a Selenia-t jobban ette a JTDm mint a Castrolt pl. TBi-be már sok fajta olaj volt, de ekkora fogyást mint mostanival (Liqui Moly 5w-40 Top Tech 4100) még nem tapasztaltam. Selenia most nem játszik mert q drága és berágtam rá h csak 5 literes kiszerelés van belőle. Olajwebshop-os srác mondta, hogy azonos viszkozitású olaj között is van különbség, pl. a Motul agy lassabb lefolyású, míg a Liqui Moly egy hígabb olaj. Szóval én úgy töltöm a csomagtartóból az olajat a TBi-be mint ahogy a 145-be :-)
Zolibácsi2018-11-17 07:50:20 // 112932
Nekem a 2.4 jtd-n nem látok számottevő fogyást. Bár valahogy mindig le cseréltem az olajat 8-12 ezrenkent. Párom Giuliettajaban kicsit tovább futott az olaj 2.0 jtdm ott már közelítve a 15 ezret le ment a nivo pálca fele alá. Persze neki helyen van a dpf is.
Zselé2018-11-17 07:03:38 // 112931
Nincs valahol szivárgás? Elég sok idő eltelhet, mire a haspáncélon át a földön is megjelenik folt a kocsi alatt ha olyan helyen van...

Nekem először a vákumpumpa tömítésnél, majd a szelepfedélnél, most épp a nívópálca csonknál gyöngyözik... utóbbi nem jelentős, több ezer km telt el, mire egy pici folt leért.
Macccy2018-11-17 00:31:37 // 112930
Nívó max amikor a szenzor kevesebbet mutat? Én most pont azt látom(ttam), hogy a szenzor mutat mondjuk 3/6-ot, akkor nívópálcán inkább a Min fele van.
RomeoOne2018-11-16 23:01:18 // 112929
Én fél litert szoktam rátölteni 10ezrenként. Olajcserénél szokott maxon lenni, aztán szépen lassan elkezd néha 5-öt mutatni 6 helyett, majd egyre többször 5, néha már 4-et is bedob és így tovább. 10K körül szokta először bedobni, hogy nézzem meg a nívót, mert nincs elég olaj. Olyankor még vagy 1 hónapot szoktam várni. Persze rá-ránézegetek a nívóra, de az meg olyankor még max-ot szokott mutatni, de mindenképpen 50% felett. Aztán rátöltök egy fél litert, megint 5-6-ot kezd mutatni, majd 15k körül jön az olajcsere
Macccy2018-11-16 22:26:51 // 112928
megelőztél
Macccy2018-11-16 22:24:13 // 112927
Megnéztem ezt az x-clean cuccot, sajnos nem az a fiat kódja, amit a gépkönyv ajánl. Igen a dpf lehet az ok, ahogy a srácok is írták. De olyan számottevően ez se lenne sűrűbb szerintem.
Haddel2018-11-16 22:24:13 // 112926
Na ez jó hír!😃
Átérzem a helyzeted,én sem láttam már az autómat vagy másfél hónapja ,de jövő hét pénteken végre elrughatom neki.
Mondjuk idő közben kiderült ,hogy az offos 1.9D kisteherautóm
megfutja óra szerint a 170-et😃😃
Csabi2018-11-16 22:21:31 // 112925
Pedig pontosan bele való olaj, én is ezt használom.
Egyrészt ezért:


Másrészt, ezért
Macccy2018-11-16 22:14:56 // 112924
Fiat számos ez, alacsony hamutartalmú minősítés bla bla, ez belevaló. Különben biztos nem vettem volna 30-ast bele önként.

Nektek nem fogy? Semennyi? A nulla olajfogyós sztorikon mindig csodálkoztam, mert a környezetemben lévő autók többet-kevesebbet mind csipegettek. Csak épp most ez a mennyiség már nekem soknak tűnik

:((
Liquid2018-11-16 21:38:46 // 112923
a motornak 40-es kell, a DPF miatt lett 30-as, mivel a Seléniának nem volt 40-es, DPF kompatibilis olaja
Giuntini2018-11-16 21:37:34 // 112922
Az 1,9-be nem eredetileg is 30-as lenne való? A részecskeszűrő miatt 30 PE olajat kell beletenni.
antonov2018-11-16 21:24:50 // 112921
Nem ez való bele?
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-16 21:17:50 // 112920
Ez nem bele való olaj. Az 5w40 x-clean-nek van fiat jóváhagyása, és amúgy is 40-es kell ennek a motornak eredetileg.
Zolibácsi2018-11-16 20:18:32 // 112919
Nekem nincs látható olajfogyasztas, ezért furcsa hogy neked meg eszi. Valami biztos nem jó.
Macccy2018-11-16 19:45:45 // 112918
Az van benne 9ezer óta, a Motul 5W30 XFE.
Maga az olaj fogyása annyira nem is bosszant, bár azt is kissé sokallom, a 18 éves TDi stabilan 1 litert nyalt el 10 ezrenként, ez pedig a Selenia -val és a Motul -lal is kicsit fölé megy. De jobban zavar, hogy nem jelzett a szenzor és rajtam van a fosás, hogy most akkor amíg az olajnyomás piros kannája nem jelez be, addig kap e megfelelő kenést a motor mindenhol, vagy ezzel odab*sztam neki ? :)(
Én idióta.

Amúgy ilyen ~1,5 dl ezrenkénti olajfogyás már nyomozást, javítást igényel? Lehet ebből jön a regenerálásokkor az a néhány kékes pöffentés az első egy-két percben..
Szergej2018-11-16 18:40:55 // 112917
Illetve még annyi furcsaság volt, ahogy levettem a rossz szimmeringet, magától kiesett belőle, a feszességét adó rugó. Lehet hogy az miatt is volt rossz, mert nem feszült így rá.
Szergej2018-11-16 18:37:15 // 112916
Nem sajnos. Akkor legalább tudtam volna mostmár hogy ott szurtam el. Igy szetszedve annyi látszik hogy a szimmering egy helyen meg gyűrődött pedig a felhelyezést segítő műanyaggal csináltam. Most a gyárit már beraktam kicsit beolajozva, aztán vmelyik nap ahogy az időm engedi összerakom, és remélem jó lesz. Mert már főtengely szimmeringekkel álmodom...😀
hpeti912018-11-16 18:26:54 // 112915
Ezt sajnálattal hallom. Tudom elég vad feltételezés, de nem felejtetted benne a felhelyezést segítő műanyag perselyt a szimmeringben? Még egy rossz, kopott szimmeringnek is max szivárognia szabadna, nem dőlni az olajnak.
Szergej2018-11-16 17:10:27 // 112914
Nah sajnos nem lett jó! Karter leszed kitömít rendesen, egy napot hagytam száradni fűtött garázsba, új olaj, összerak. Ugyanugy döl az olaj. Szétszedtem újra. Váltó le meg minden,és a szimmeringnél nyomja az olajat, egyszerűen nem tömít rendesen. Most vettem gyári szimmeringet, remélem jó lesz.... még az a szerencse, hogy az új kuplung tárcsára nem ment olaj, különben mehetett volna a kukába.
Zolibácsi2018-11-16 16:51:19 // 112913
Milyen olajat használsz? Én motulra szavazok
Macccy2018-11-16 16:39:28 // 112912
Srácok leírom ide is mert van jó tanács a sztoriban: szóval a digitális olajszint mérőt ne vegye senki készpénznek. Nem vagyok pedig én se hülye, de lusta voltam és nem nyitottam ki hónapokig a motorháztetőt. Viszont kezdett fura lenni, hogy a műszer 2/6 szintet mutat mindig. Mindig, leállítás után is, pedig akkor kevesebb kellene legyen. Három napja felnyitottam, kihúztam a pálcát, nulla olaj. Vagyis a pálca hegyén pici olaj volt csak épphogy. (amúgy nem tudom milyen hülyén áll a pálca vége az olajban, de tippre kb 45 fokban ferdén) A műszer egyszerűen megszűnt jelezni, ott akadt meg 2/6-on, amíg nem töltöttem bele 1 Liter olajat, addig nem is kezdett újra mérni. Ez se normális. Most tippre még kábé 0.5 liter olaj kell bele, hogy majdnem maxon legyen, azt még megkapja, de a műszer már most is többet mutat mint amennyi a pálcán van.

Olajnyomás lámpa természetesen sose villant fel, a motor hangja is normális volt, mégis hiányzott belőle vagy ~1.3 L kenőanyag ..... hhhhhh

Olajfogyasztás kábé 1-1.3 liter / 9000 km. Sajnos pontosat nem tudok, mert a cserekor is inkább a műszert vettem alapul, egyszer néztem csak pálcát.
yani🍀2018-11-16 15:38:49 // 112911
Kell hozzá egy fejegység specifikus CAN-BUS adapter.
hangmester2018-11-16 15:17:54 // 112910
Szervusztok cartársak!
Vásároltam egy Jvc 2 dines fejegységet.
Lementem a tesómhoz, hogy majd jól berakjuk az autóba.
Hát valamiért nem akarja az igazat.
A kijelző nem világít, elvileg nem kapcsol be, de ha a eject gombot megnyomom, akkor a cd motorja működik.
Elviekben szabványos iso csatlakozót kaptam a rádióhoz.
Másik kábel kell, vagy kuka a rádió (vadi új).
Várom a válaszokat
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-16 13:37:00 // 112909
Köszi. Nekem úgy tűnt, hogy egyáltalán nem hall engem túloldal, de ezek szerint ha jó se sok mindenre. Közben AO fórumon is megnéztem, kb mindenki panaszkodik minőségére. Szóval hagyom, használom a telefon saját kihangosítását, az tökéletes. :-)
Roll19832018-11-16 13:30:10 // 112908
Emil rosszul hallott vagy egyáltalán nem hallott? Nekem az a tapasztalatom, hogy nem városba gurulok a kocsival, hanem mondjuk pályán megyek, akkor a túloldal mindig panaszkodik, hogy alig hallja amit mondok.
pettinke2018-11-16 13:00:30 // 112907
fent van a csillárban.
nincs trükkje, vagy a telefonod kaka, vagy a B&Me, vagy csak a mikrofonja :-D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak