Elöl is rakattál fóliát? :O
Másik kérdésem, hogy a műszaki vizsga (környezetvédelmi rész) még mindig úgy zajlik, hogy tiltáson parkettázzák másodpercekig a dízelnek, mint a barom? Azért kérdem, mert az off-al évekig nem jártam rendes vizsgán.
Macccy2019-01-21 12:05:23 // 114206
RomeoOne2019-01-21 10:51:48 // 114205
ZoliNix2019-01-20 21:22:02 // 114204
Azért van valami km-ben is.
Óra szerint 213000-nél áll a vas, jött egy kuplung, aztán önindító, most még a generátor, meg az első fékek. Még számíthatok a turbóra, váltóra, lassan a lengéscsillapítókra. Ja még egy hátsó kerékcsapágy is beugrott. Az autó kicsit kopott volt belül de szerkezetileg jó állapotban vettem. Ezek a problémák a bűvös 200000 után jöttek. Nem olyan autók ezek mint a bogaram volt, amibe ki tudja hányadik kört mente az óra. De ezek ellenére nem szívesen válnék meg tőle.
Óra szerint 213000-nél áll a vas, jött egy kuplung, aztán önindító, most még a generátor, meg az első fékek. Még számíthatok a turbóra, váltóra, lassan a lengéscsillapítókra. Ja még egy hátsó kerékcsapágy is beugrott. Az autó kicsit kopott volt belül de szerkezetileg jó állapotban vettem. Ezek a problémák a bűvös 200000 után jöttek. Nem olyan autók ezek mint a bogaram volt, amibe ki tudja hányadik kört mente az óra. De ezek ellenére nem szívesen válnék meg tőle.
Mateus2019-01-20 20:25:54 // 114203
Szia!
Eleinte 2es henger porlasztó csatit írta hibának, Ferke keze által ki lett cserélve, de nem szűnt meg a hiba. Aztán egy hét használat után megszűnt a rángatás magától(?), és azóta nem volt vele gond, csak pont olyan fordulaton, olyan helyzetben, szögben egy-egy apró még előfordul, tehát gyanítható hogy szakadt vmelyik kábel a kötegben, csak kíváncsi voltam vki találkozott-e már hasonlóval.
Egyébként Ferke is kötegre gyanakodott de nem tudta 100%ra mondani, úgyh köszi a tippet. :)
További szép estét!
Eleinte 2es henger porlasztó csatit írta hibának, Ferke keze által ki lett cserélve, de nem szűnt meg a hiba. Aztán egy hét használat után megszűnt a rángatás magától(?), és azóta nem volt vele gond, csak pont olyan fordulaton, olyan helyzetben, szögben egy-egy apró még előfordul, tehát gyanítható hogy szakadt vmelyik kábel a kötegben, csak kíváncsi voltam vki találkozott-e már hasonlóval.
Egyébként Ferke is kötegre gyanakodott de nem tudta 100%ra mondani, úgyh köszi a tippet. :)
További szép estét!
FRC2019-01-20 19:43:29 // 114202
Fiúk, szükségem lenne egy első lámpa irányjelző foglalatra.
Az enyémből kitört a pozitív érintkező.
Aki tud segíteni, kérem írjon a profilomra.
Köszi.
Az enyémből kitört a pozitív érintkező.
Aki tud segíteni, kérem írjon a profilomra.
Köszi.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-20 14:33:18 // 114201
Én is elsősorban km-t veszek . Lehet mondani, hogy állapotot veszünk, ami szintén igaz is lehet, de a valódi kevés futás az sokat számít. Egy autó gondtalan élettartama valahol 200-250e km-nél jár le. Onnantól barmit cserélhetsz, lesz majd más vele. A gond az, hogy az itthoni keveset futottak 99%-a tekert, bőven 200e-n túlról.
Giuntini2019-01-20 14:19:30 // 114200
A gond, hogy évjáratot és kilométert vesznek, nem állapotot. Ha meg azt mondod, hogy új hf van rajta, azt meg mán minek kellett cserélni...
Zolibácsi2019-01-20 13:27:27 // 114199
Én 2.1 millióért adom az enyémet. KB minden új rajta. Azt hiszem árat emelek....
Balu19902019-01-20 11:58:59 // 114198
Én a motort nem is hibáztatom, eszméletlen amit vezetés terén nyújt ez az autó. A 156 is jó volt a kis 1.6-os motorjával, de ez .... hát valami elképesztő milyen jó vezetni, tényleg úgy érzed magad mint egy sport tankban :).
Az a biztonság érzet, az a stabilitás, de mellette agilis is a motornak hála, hát csak jót tudok róla írni.
Az utolsó forintig megéri, ha nincs hengerfej baja, újra megvenném ezt a motort ha tudnám, hogy minden rendben vele.
Remélem a kereskedő rugalmas lesz.
Az a biztonság érzet, az a stabilitás, de mellette agilis is a motornak hála, hát csak jót tudok róla írni.
Az utolsó forintig megéri, ha nincs hengerfej baja, újra megvenném ezt a motort ha tudnám, hogy minden rendben vele.
Remélem a kereskedő rugalmas lesz.
Balu19902019-01-20 11:53:32 // 114197
Átírással együtt 1 660 000 jóféle magyar forint volt. 2008-as autó 232000 kilométerrel. Futóműve a bal első felső lengőkaron kívül nagyon egyben van, egy-két parkolási sérülés van rajta, törve soha nem volt, beltere kicsit kopottas, de nem menthetetlen.
A keresgélés során próbáltam a középső árkategóriát megcélozni, amire még kell költeni de nem egy romhalmaz, mint mostanában látni a 900 000 - 1 200 000 forintig terjedő katagória. Amik nagyon egyben voltak azok nagyon drágák voltak nekem, utólag belegondlva nem lett volna az drágább mint így ez.
A motorba nem nagyon volt kikötésem, csak dízel legyen.
Sajnos ez a legrosszabb ami történhetett, így most se pénz se autó.
A keresgélés során próbáltam a középső árkategóriát megcélozni, amire még kell költeni de nem egy romhalmaz, mint mostanában látni a 900 000 - 1 200 000 forintig terjedő katagória. Amik nagyon egyben voltak azok nagyon drágák voltak nekem, utólag belegondlva nem lett volna az drágább mint így ez.
A motorba nem nagyon volt kikötésem, csak dízel legyen.
Sajnos ez a legrosszabb ami történhetett, így most se pénz se autó.
Giuntini2019-01-20 11:49:30 // 114196
Ne aggódj, én ezt végigcsináltam kétszer! Nálam 11 hónap elteltével történt, és senki nem közölte, hogy nem lehet javítani.
Mindenképpen adja vissza a pénzed, és utána javítassa meg ő, mert kiszámíthatatlan, mennyi időbe telik egy jó hf találása.
A gyári új hf 1 millió, abból amit én szereztem, már nincs. Gyári felújított létezik, de az is horror árban van.
Mindenképpen meg kellene egyezned a kereskedővel, hiszen neki a jóhíre forog kockán. Arra gondolj, ha bepereled, csak te jöhetsz ki belőle gond nélkül. Ez egyértelmű hogy hf hibásan adták el, és nem véletlenül nem volt nyomás a rendszerben. Eladásra megmókolták.
Nem szabad kiábrándulni a 2,4-ből, sajnos ez ami van most a hengerfejekkel, arról a kereskedők tehetnek a leginkább. Megvették az autódat 2-3 ezer euróért motorhibásan, és pofátlanul eladták.
Nagyon sajnállak, de meg fog oldódni!
Mindenképpen adja vissza a pénzed, és utána javítassa meg ő, mert kiszámíthatatlan, mennyi időbe telik egy jó hf találása.
A gyári új hf 1 millió, abból amit én szereztem, már nincs. Gyári felújított létezik, de az is horror árban van.
Mindenképpen meg kellene egyezned a kereskedővel, hiszen neki a jóhíre forog kockán. Arra gondolj, ha bepereled, csak te jöhetsz ki belőle gond nélkül. Ez egyértelmű hogy hf hibásan adták el, és nem véletlenül nem volt nyomás a rendszerben. Eladásra megmókolták.
Nem szabad kiábrándulni a 2,4-ből, sajnos ez ami van most a hengerfejekkel, arról a kereskedők tehetnek a leginkább. Megvették az autódat 2-3 ezer euróért motorhibásan, és pofátlanul eladták.
Nagyon sajnállak, de meg fog oldódni!
Zolibácsi2019-01-20 11:36:14 // 114195
szabad tudni mennyiért vetted?
Balu19902019-01-20 11:29:55 // 114194
Sajnos utólag mindenki okos, én is máshogy csinálnám mostmár. Annyira örültem ennek az autónak, nem tökéletes, vannak hibák a kasznin, a bölcső foglalkozós, a fékek cserések. Elvakított a boldogság és nem akartam elhinni, hogy ez valóban hengerfej.
Ma beszéltem a kereskedéssel, félszóval elismerte a manusz, hogy már hengerfejes lehetett amikor behozták hollandból, holnap tudok a nagyfőnökkel egyezkedni, addig itt áll az udvaron mert egy métert se merek menni vele nehogy nullára vágjam a motort.
Kitudja mikor lesz ennek a huzavonának vége, mert ugye javítani nem nagyon lehet ezt a hengerfejet, újat nem találni, bontottat meg nem engedem beletenni. Addig nincs autó megy a tömegközlekedés és az ideg.
Mindenesetre ez egy nagyon drága tanulópénz volt...
Ma beszéltem a kereskedéssel, félszóval elismerte a manusz, hogy már hengerfejes lehetett amikor behozták hollandból, holnap tudok a nagyfőnökkel egyezkedni, addig itt áll az udvaron mert egy métert se merek menni vele nehogy nullára vágjam a motort.
Kitudja mikor lesz ennek a huzavonának vége, mert ugye javítani nem nagyon lehet ezt a hengerfejet, újat nem találni, bontottat meg nem engedem beletenni. Addig nincs autó megy a tömegközlekedés és az ideg.
Mindenesetre ez egy nagyon drága tanulópénz volt...
VKG231!!! (156+75)2019-01-20 09:38:53 // 114193
Na, Inter után még egy Fiorino tulaj? :))))
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-20 09:25:53 // 114192
Ez tiszta :-) Ha egy most vásárolt autó másnap hengerfejes lesz, úgy vinném vissza mint a huzat. Én hozzá sem nyúltam volna semmit.
Giuntini2019-01-20 08:28:40 // 114191
Ebben túl sok a ha! Minden lutri! Egy új hf Csöri által felrakva nem rizikófaktoros. Csak baromi sok pénz, plane ha másodszor fizeted ki. Itt nem az a próbléma, hogy van vagy nincs hf, vagy mennyibe kerül. Vissza kell vinni az autót, és vissza a pénzt. Ebbe nem szabad belevágni, plane egy frissiben vásárolt autónál. Itt vissza kell adni a pénzt!!!!
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-20 00:02:43 // 114190
2008-óta számlásan szervizelem a 'cégest', elég jól nyomon tudom követni a költségeit. Így ezek után azt mondom, hogy nem számít, hogy mennyit érő autóra locsolsz mennyit. Összefüggésében számít, hogy mennyiből autózol, és mennyiből tudod megoldani ugyanezt, vagy hasonló szintet, vagy azt a szintet amire szükséged van.. Én 5 évre szoktam kivetíteni,értékvesztéssel, cakkpakk. Tanulságos ám :-) A veszteséget pontosan azzal realizálod, ha a költséges szervizen átesett autót eladod.
A TD-re most költöttem a javítás előtti értékének dupláját. Talán logikátlanul. Nyilván a érzelem a vezérfonal, de. Ha most eladom, akkor valamennyivel többet kapnék érte mint javítás előtt. Viszont biztosan buknék rajta, senki nem fizetné meg azt az összeget. Ha viszont megtartom pl. 2 évig, már más a helyzet. Ha lecseréltem volna egy újabbra, nagyobb értékvesztés ketyegne, ismeretlen (és nagyobb) szervizköltségek, egy átírás+ alap szerviz. 2 évre saccolom ahol összeér a dolog.
Azon kívül két dolgot remélek. Az enyém még jóval 2 fölött ér, és még nagyon messze van tőle ez a mizéria. :-) Mégiscsak fl utáni, az utolsó 2.4-ek egyike. És egyébként gondolkodok az eladásán. :-) Az autóparkom jelenleg nagyon nem passzol a felhasználás módjához, bármennyire is szeretem ezt a luxusdögöt. Az utóbbi években lassan, de biztosan építettem le az autópályás útjaimat, ennél "mindenesebb" autóra volna szükség.
A TD-re most költöttem a javítás előtti értékének dupláját. Talán logikátlanul. Nyilván a érzelem a vezérfonal, de. Ha most eladom, akkor valamennyivel többet kapnék érte mint javítás előtt. Viszont biztosan buknék rajta, senki nem fizetné meg azt az összeget. Ha viszont megtartom pl. 2 évig, már más a helyzet. Ha lecseréltem volna egy újabbra, nagyobb értékvesztés ketyegne, ismeretlen (és nagyobb) szervizköltségek, egy átírás+ alap szerviz. 2 évre saccolom ahol összeér a dolog.
Azon kívül két dolgot remélek. Az enyém még jóval 2 fölött ér, és még nagyon messze van tőle ez a mizéria. :-) Mégiscsak fl utáni, az utolsó 2.4-ek egyike. És egyébként gondolkodok az eladásán. :-) Az autóparkom jelenleg nagyon nem passzol a felhasználás módjához, bármennyire is szeretem ezt a luxusdögöt. Az utóbbi években lassan, de biztosan építettem le az autópályás útjaimat, ennél "mindenesebb" autóra volna szükség.
Haddel2019-01-19 23:01:26 // 114189
Ezekért nem kár,nem volt amúgy sem karcmentes :) De valahogy fel kellett jönni :) Kéne már egy Q4 :)
Zolibácsi2019-01-19 22:53:30 // 114188
hát igen, de amit most itt el mondtál az 1-1,5 millió forint. Áldoznál ennyit egy 1,5-2 millió forintot érő autóra? utólag azt mondom, hogy szerintem nem éri meg. Viszont ha körbe nézek a piacon, egyszerűen nem látok más autó alternatívát amiben szívesen sírnék, hogy bele locsoltam egy halom pénzt. Alattomos egy dolog ez a hengerfej mizéria...
Macccy2019-01-19 22:31:22 // 114187
Hólánc nem b*ssza össze azt a csinos felnit?
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-19 22:01:01 // 114186
Látva a költségeket és a bizonytalanságot a felújított hengerfejekkel, én ha így járnék komplett motort vennék ez 100%. Abból még van pár 50e km körüli futással. Mondjuk gyanús a sok hasonló futású motor az eBay-en, de hátha nem átverés. Ha tényleg annyi, akkor azért van benne 5 alig futott porlasztó, egy alig futott (nem felújított) turbó, egy valószínűleg fél élettartamánál járó szívócső (ami EGR off után örök élet) és egy gyárilag felszerelt szerelési hibáktól mentes hengerfej. Az összes szívás faktor egyben, egy szereléssel kipipálva. egy vezérlés csere, friss olaj és mehet.
Zolibácsi2019-01-19 21:44:35 // 114185
Láttam és ez a legolcsobb egyben az egyetlen amit találtam is
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-19 21:42:00 // 114184
Ez felújított...
ZsuTi2019-01-19 21:10:27 // 114183
Szia, köszi a tippet, de már néztük, és van benne olaj bőven. Más ötlet esetleg?
Zolibácsi2019-01-19 20:50:41 // 114182
Mivel már 2x ki fizettem az autó árát így nem kapkodok, ha marad akkor marad, a mindennapi gyilkolás alól fel mentettem. Marad hétvégi öröm autózásnak és utazó autónak.
'''''2019-01-19 20:42:19 // 114180
Ilyen alkatrész árak mellett jobban járnál ha darabokban adnád el. :-(
Scaniamen2019-01-19 20:42:01 // 114179
Láttam eBayn hengerfejet bontotat 371e de az is lutri.
Zolibácsi2019-01-19 20:37:52 // 114178
Amúgy eBay-en 400 ezerért van egy 2.4 jtd motor utána 800 ezer felett vannak a többiek. Csak hengerfejet nem találtam.
Zolibácsi2019-01-19 20:21:01 // 114177
Mennyiért adnak most a piacon egy ilyen megkimelt autót? Lehet árat kéne emelném....
Smith2019-01-19 20:01:27 // 114176
Azért lötyög a bizti, mert a táblában ott a helye, de nincs mögötte a foglalat. Szóval, akkor nem is kell.
szelod92019-01-19 19:31:16 // 114175
Köszönöm. Érdekes, hogy nekem a 06-os helyen nincs biztosíték. 2009-es az autó. Kézzel meg tudtam forgatni a ventilátort, nem szorult. Viszont belepróbáltam a 07-es biztit a 06-os helyére és konkrétan lötyögött benne. Létezik, hogy más lenne a biztosíték tábla? Valami tippetek van esetleg? Szerintem kéne mind két helyen legyen bizti. Így egyik fokozatban sem kapcsolt be a venti MES-sel sem.
Fordjee2019-01-19 19:13:41 // 114174
Oke, koszi, nezni fogom.
tdemeter2019-01-19 19:07:27 // 114173
Az valszeg a kuplung alatti kapcsoló hibája lesz. Majd figyeld meg, hogy olyankor dobja-e amikor emelkedőn mész fel
alfa155gyuri2019-01-19 18:57:51 // 114172
Sziasztok4
Szerintetek lehet egy 3,5 jack dugót rakatni a gyári rádióba és auxon rákötni pl telót?
Szerintetek lehet egy 3,5 jack dugót rakatni a gyári rádióba és auxon rákötni pl telót?
Fordjee2019-01-19 18:51:01 // 114171
Nah, megjött az első hibaüzenet, Hill Holder not avaible, menet kozben. Mar ketszer is kidobta, mi baja lehet? Elvileg a visszagurulás gátló, de tok egyenes szakaszon jelezte a hibat.
Giuntini2019-01-19 18:23:22 // 114170
Szerintem még nagyon kevés idő telt el, be lehet bizonyítani.
Csabi2019-01-19 18:00:59 // 114169
Igazán sajnálom, viszont azt kell mondjam, hogy már az első hibánál vissza kellett volna vidd. Az idő csak neki játszik, igazából azt mond ami takar a kereskedő, mert nincs az a szakértő aki bebizonyítja, hogy a hiba jelen volt a vásárlásnál. Kívánom , hogy legyen szerencséd, és egy olyan kereskedővel legyen dolgod aki kártalanít!
Giuntini2019-01-19 17:09:08 // 114168
Mennyiért ment el?
Giuntini2019-01-19 17:07:29 // 114167
Sajnálom! Az volt a szemétség, hogy tudták hogy hengerfejes. Ahogy elmondtad a szitut, gyanakodni kezdtem, hogy ki van szedve a tömítőgyűrű a kupakból. Szerintem adja vissza a kereskedő a vételárat, jobban jársz! Ha bontott hf-et szerzel, ami nagyon nehéz, az is alsó hangon mindennel együtt 5 kiló. És nincs hengerfej! Hónapokig fog állni az autód! Adja vissza a kereskedő a pénzt!
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-19 17:05:50 // 114166
Neked már látóhatáron a vigasz. Kitartás :-)
Balu19902019-01-19 16:56:46 // 114165
Sziasztok.
Nos kész a vas, minden kicserélve. A termosztát valóban rossz volt és szivárgott is, a vízpumpa jó volt.
A feketeleves ezután jött, eljöttünk a szerelőtől, mentünk kb. 15 kilométert a következő árúházig ott bevásároltunk, kijöttünk bepakoltunk, indulunk el és a földön ott volt kb fél liter hűtővíz. Na f.sza.... kis keresgélés után a szerelő kollégával meglett a hiba, a termosztát felső visszafolyó csövénél szivárog. Az oka nagyon egyszerű, akkora volt a rendszernyomása, hogy képes volt a bilincs mellett kinyomni a vizet....hengefej. A hűtőbe bemenő vízcső felkeményedve.
Holnap hívom a kereskedőt és meglátjuk mi lesz, de az már most biztos, hogy felültem a szopórollerra.
Nos kész a vas, minden kicserélve. A termosztát valóban rossz volt és szivárgott is, a vízpumpa jó volt.
A feketeleves ezután jött, eljöttünk a szerelőtől, mentünk kb. 15 kilométert a következő árúházig ott bevásároltunk, kijöttünk bepakoltunk, indulunk el és a földön ott volt kb fél liter hűtővíz. Na f.sza.... kis keresgélés után a szerelő kollégával meglett a hiba, a termosztát felső visszafolyó csövénél szivárog. Az oka nagyon egyszerű, akkora volt a rendszernyomása, hogy képes volt a bilincs mellett kinyomni a vizet....hengefej. A hűtőbe bemenő vízcső felkeményedve.
Holnap hívom a kereskedőt és meglátjuk mi lesz, de az már most biztos, hogy felültem a szopórollerra.
tdemeter2019-01-19 16:32:29 // 114164
Ez egy szomorú nap! Eladtam az gyönyörűségemet
Mától - átmenetileg - hivatalosan is Alfanélkülivé váltam :((
Mától - átmenetileg - hivatalosan is Alfanélkülivé váltam :((
Haddel2019-01-19 16:12:21 // 114163
Giuntini2019-01-19 14:25:57 // 114161
Türelem, türelem....
Próbálj meg 166 20V hf-et szerezni bontva. 159-est mev se próbáld, mind repedt. Az a nagy baj, hogy nincs már hf. Nekem van egy 166-os hf-em, van rajta egy kis hiba, de nyomáspróbára elvileg jó volt. De mi ezt sem mertük felrakni.
Próbálj meg 166 20V hf-et szerezni bontva. 159-est mev se próbáld, mind repedt. Az a nagy baj, hogy nincs már hf. Nekem van egy 166-os hf-em, van rajta egy kis hiba, de nyomáspróbára elvileg jó volt. De mi ezt sem mertük felrakni.
Zolibácsi2019-01-19 13:02:28 // 114160
Ebay. De előtte ülj le és vegyél be egy nyugtatót.
Scaniamen2019-01-19 12:47:06 // 114159
Nézted a ventilátor motor nincs megszorulva ?
Scaniamen2019-01-19 12:44:00 // 114158
Szia nézd meg az olajat lehet hogy kevés a szervoban .
Scaniamen2019-01-19 12:41:20 // 114157
Szia 1 óra múlva megyek le megnézem neked de a könyv azt írja F6 benzines változat hűtőventilátor alacsony fokozat F7 ventilátor magas fokozat de nem ír típust hozzá.