Fórum >> Típusok >> 159

Macccy2019-01-16 14:06:05 // 114077
Távol álljon tőlem a túlzott pesszimizmus, de igazad van, én is ezt javaslom Balu! Olvastam mi ment itt hengerfej ügyben, ha bármi erre utaló gyanú van (eléggé van) akkor első körben vissza kereskedő és ha kell közösen megegyezve megvizsgáltatni a dolgot egy normális szerelővel, aki ismeri az Alfa 2.4 hf témát. Mert ez már tényleg külön önálló téma! Vezérlés cserére locsolni 50-60-nemtomhány ezret addig felesleges...

Remélem még időben írkáljuk ezt és nem az van, hogy már szerelőnél van / ott az alkatrész, minden a padon. :( Ezután ha szívás van és a kereskedővel vissza kell alkudozni, nehezítő körülmény csupán a ráköltött szervíz.
Giuntini2019-01-16 13:50:52 // 114076
Az a baj, hogy én ezt kétszer csináltam végig. Az első volt a durvább, egy év elteltével motorgenerál lett egyik pillanatról a másikra jött elő a hiba. Kiderült, az autó valszeg már hf-es volt mikor megvettem, csak ki volt pasztázva. A paszta mindenhová bement mikor felforrt a víz. Fúrás, új dugattyúk, es a hf-et megcsinálták. Nem is volt vele gond 50 ezer km-en keresztül, majd elkezdődött a rejtélyes libikókázás a kiegyenlítő tartályban. Hónapokig nem találták a hibát, és én sem hittem el, hogy újra hf-es. Én voltam az első aki ebbe beleesett és senki akkor nem közölte, hogy ezeket a hf-eket nem lehet javítani. A Szakáll metál símán bevállalta. Nem volt se füst, se olaj a kiegyenlítőben, igaz nálam kemény volt a cső. De ez sem törvényszerű a hf-nél, mert ha nincs nyomás a rendszerben, akkor mitől keményedne csak felmegy a víz. Termosztát, hűtő, vízpumpa csere és csak rosszabbodott, és mentek rá a hatalmas pénzek. A végén elkerülhetetlen volt a hf levétele, és a hegesztés mellett újra megrepedt. Nincs jó 159-es bontott hf! 166-osból még találhatsz. Egy új hf 1 millió! Hónapokig állt az autó, mert nem volt hf. Aztán jött a szerencse, sikerült szereznem abból a pár új hengerfejből, ami piacra lett dobva 250 ezerért. Így nekem originál új hf került rá.
Nem csak az anyagiak, de az idő és az idegeskedés miatt nem javaslom, hogy belekezdj a vez. cserébe. Amit mondasz, nagyon rossz jelek. Vidd vissza a kereskedőhöz, és beszélj vele, hogy ez fődarab probléma. Nagyon jól ismerjük mi már egy páran a 2,4-et.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-16 12:40:18 // 114075
Szerintem új hf már nincs is. Néha rá szoktam keresni (csak hogy idegesítsem magam :-D), de felújítottak vannak csak. Egyébként egyre több példa mutatja, hogy 156 hengerfejjel tökéletesen javítható, csak legyen aki normálisan megcsinálja.
Giuntini2019-01-16 12:37:07 // 114074
A tőcsavarnál lehet központilag légteleníteni. De ez olyan, amire általánan nincs szükség. Olyan a rendszer, ha jól működik, kilégteleníti magát.
Mielőtt elkezdesz 100 ezreket költeni a gépre, én javaslom, vidd vissza a kereskedőhöz. A 2,4 legproblémásabb és legköltségesebb hibaforrása ez. A hengerfej baromi durva dolgokat tud produkálni. Honnan tudod, hogy nem egy frissen javitott hf került rá, ami nem tökéletes, csak eladásra javították meg. Az egész sztori nagyon gyanús. A 2,4-hez nincs jó hengerfej, minden bontottnak van valami problémája. Az új meg brutál árban van. Az enyémen az van, bár óriási szerencsém volt vele.
Én azt javaslom, vidd vissza a kereskedőhöz! A hf hiba alsó hangon fél millió, és csak bontott hf-ről beszélünk.
Zolibácsi2019-01-16 11:20:11 // 114073
Kitartást!
Balu19902019-01-16 10:30:26 // 114072
A tegnapi nap folyamán megnéztük mi is lehet a probléma. Nos meglepődve tapasztaltuk, hogy víz nem nagyon van a kocsiban, visszatöltöttük, de a légtelenítés során kiderült, hogy iszonyatosan nehezen melegszik és fűtés sincs, oké a termosztát tuti rossz. A motorvédő burkolat lebontása után folyást kerestünk, de azon kívül amit mi csorgattunk ki nem találtunk, viszont alulról megpillantva a termosztátot eléggé lefagytam, konkrétan úgy nézz ki mintha folyamatosan sós vízbe ázott volna tiszta fehér volt az egész, mintha szivárogna. A légtelenítés után még leállított állapotában nyelt el egy kis vizet. Nincs tapasztalatom ennél a tipusnál, lehetséges, hogy a hűtőm is van légtelenítő?
Járás közben a vezérlés oldalról valami furcsa hangot hallottunk, de nagyon halkan, mintha valami hozzáérn valamihez, lehetséges, hogy a vízpumpa van már ilyen ramaty állapotban? Nem elképzelhetetlen mert amit találtunk matricát a motortérbe aszerint majd 90 ezer km-rel ezelőtt volt a vezérléscsere.

Tesztelgettük hengerfejre is de nem produkált tüneteket.

Az autó aljáról annyit, hogy a bölcsők kivételével gyönyörű az alja, tavasszal a bölcsőket fel kell újítani.

Ma megy szerelőhöz vezérléscserére, ha utánna is lesznek gondok, akkor megy vissza garanciális javításra a kereskedőhöz.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-16 10:27:25 // 114071
Ez bizony így több mint gyanús, hogy vezeték törés.Nekem folyamatosan Bonnet open-t jelzett pl, ami azzal jár, hogy alapból világít a csomagtér világítás és 5p múlva kialszik. Ajtó nyitogatás, gyújtásra tétel után az 5p újraindul. Úgy rémlik, hogy a nyitott állapotot a zárt áramkör jelenti. És hiába volt a mikrokapcsoló nyitott állapotban, bent összeértek a vezetékek, ezért volt bonnet open akkor is, ha leforrasztottam a mikrokapcsolót :-)
SzTomi2019-01-15 23:14:05 // 114070
Szia,

Nálam a generátor szabadonfutó csinálta.
Marseus2019-01-15 22:03:02 // 114069
Már túl vagyok rajta de nincs változás.De nem nem világít,hanem fordítva.Olyat nem hiszem,hogy okozhat vezeték törés bár van más gondom is a hátsó fertályon pl;tolató lámpa és radar, ködlámpa.Izzók jók,csak nem jön hátra villany de ez a fordítva működés számomra megmagyarázhatatlan de ha nem tudok mást akkor szétszedem az átvezetést.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-15 21:33:41 // 114068
Az átvezető kábelt ha megmozgatod, történik valami? Lehet belül el vam már törve a vezeték . A mozgatást saját felelősségre, ha belül töröttek a vezetékek, kiszámíthatatlan a hatás :-)
Marseus2019-01-15 21:23:37 // 114067
Sziasztok!
Találkoztatok már olyannal,h a csom.tartó világítás fordítva működik?Amikor elkezdem felnyitni világít és mikor tovább nyitom akkor elalszik pont mikor előtte felkapcsolódott.Ez úgy kezdődött,h kimúlt a ledes szofita, és mikor kicseréltem akkor kezdte ezt.Ha vlaki találkozott már ilyennel az légyszi segítsen.Köszi..
tdemeter2019-01-15 19:01:29 // 114066
Sokan jöttek rá hirtelen,ugyanonnan ez lehetett az oka.
Laca622019-01-15 19:00:45 // 114065
Egyetértünk ! Elképzelni nem tudom,milyen biztonsági rizikója van,hogy megnézek egy hirdetést.
Smith2019-01-15 18:01:27 // 114064
El nem tudom hinni, hogy ahhoz, hogy egy hirdetést megnézzek, ki kell pipálnom, hogy nem vagyok robot, és meg kell keresnem azokat a képeket amiken közlekedési tábla van, mint a gyogyiban. Nem vagyok egy terminátor alkat, nem vagyok robot.
Már nem is akarom megnézni, ott dögöljenek meg a hirdetésükkel együtt.
Giuntini2019-01-15 11:14:58 // 114063
Ezt nem tudtam.
Macccy2019-01-15 10:30:04 // 114062
Lepetézek. Tényeg opció vagyis az lett az utolsó években az ALAP és erre kérhető, hogy lécci tegyenek bele olyan strici bőrt, mint ami nekünk is van. Akkor a bőr-alcantara volt a "csóró" ülés. Azért én elduzzognék azokban :))
antonov2019-01-15 09:28:33 // 114061
1.9-en nincs olyan. A generátor szabadonfutó tud még érdekes hangokat produkálni.
Giuntini2019-01-15 09:20:28 // 114060
Néztétek az elasztikus szíjat, ami a szervót hajtja? Az szokott ilyet csinálni, és az csak erősödni fog.
_Ata_2019-01-15 08:45:10 // 114059
Hétvégén utolért engem is a bűvös szám :)
Shadin2019-01-15 08:36:53 // 114058
Ez az utolsó magyar árlistából:

vzsiros2019-01-15 07:37:54 // 114057
Én úgy emlékeztem, hogy a TInél ez a bőr volt az alap... Tévednék? És még országonként is változhatott...
Shadin2019-01-15 07:36:39 // 114056
Össze van baxva a kormánybetét.
Shadin2019-01-15 07:31:50 // 114055
Az csak opció volt, nem?
ZsuTi2019-01-14 23:57:48 // 114054
Sziasztok kedves Cartársak! Tudtok esteleg segíteni:Alfánk (159 1.9 jtd )minden inditásakor nyikkanó hang jön a generátor szíj felől. Szerintetek mi adja ezt a hangot? (Cserélve lettek: főtengely ékszíjtárcsa, szíjfeszítő, alsó-felső vezetőgörgő, hosszbordás szíj)
Köszönöm!
Macccy2019-01-14 23:54:17 // 114053
:)
Azért mert német, még nem kell készpénznek venni a fotókon az állapotot, a métert. 2010/10 ti gyártmányhoz képest meg számomra furcsa, hogy miért nem az új fél-alcantara üléseket kapta.
Szabister2019-01-14 23:10:20 // 114052
Én 1.9re contitech vezérlést +hepu vizpumpat vettem. Többen ezt javasolták 😉
vzsiros2019-01-14 22:35:14 // 114051
Én komolyan nem hittem volna, hogy ilyen még létezik... Szinte bejáratós ;)

159ti, tiptop állapotban

Gyönyörű.
Morfiusz Cédula2019-01-14 22:12:18 // 114050
Én mindkettőt elhiszem. Ha nem nagyon gyorsítgatsz vele, hosszút mész a külső sávban klíma nélkül 90-el, akkor bemegy 6 alá a fogyi. Annak idején én is próbálgattam ezt pályán.
Városban pedig lehetőleg éjszaka vagy hajnalban kell menni, sárga villogókon át, szintén hosszút, akkor lehet 8 alatt.
Az más kérdés, hogy egyik sem az a tipikus autópályás/városi használat.
Macccy2019-01-14 21:38:30 // 114049
meraz sokat eszik ? ...
Vittorio1592019-01-14 21:28:02 // 114048
Vagy kamion mögött lejtőn gurulva 80al.😁
Giuntini2019-01-14 21:17:36 // 114047
H 5 hengerből lekapcsolnak 3-at...
Liquid2019-01-14 21:04:41 // 114046
tréleren :)
Zolibácsi2019-01-14 20:58:24 // 114045
autóút, szélcsend, szobahőmérséklet stb, tud az 6-t enni :)
amúgy ha jól emlékszem autópályán a 60 km/h a legkisebb sebesség határ, szóval kijöhet a 7,7 :-)
Vittorio1592019-01-14 20:42:26 // 114044
Jó kis csevegés megy a facebook csopiban..
Van akinek a 2.4 7.7et fogyaszt főleg városi használattal.
Másnak meg autópályán 6L-t...😂
Zselé2019-01-14 19:06:05 // 114043
Ez mondjuk igaz :) Remélem legalábbis, hogy nincs más..
VKG231!!! (156+75)2019-01-14 19:04:15 // 114042
Mondjuk elég sok autó van, aminek a tulajdonosa azt kívánja, bárcsak ennyi baja lenne műszaki előtt :D
Zselé2019-01-14 19:01:41 // 114041
Belecsúsztam egy vonóhorgos Lacettibe reggel a jégen...

Fényeztetni akartam a lököst a sok kavicsnyom miatt, plusz le volt pattanva a króm a scudetto-ról is, hát most itt az alkalom legalább..

A stressz igazából annyi, hogy holnapután műszakizik, de megvan a törött scudetto, majd vissza kendácsoljuk valahogy ideiglenesen :)
Piritu - 1.000.0002019-01-14 18:59:13 // 114040
értem én hogy valakinek nem tetszik a scudetto, de ennél egyszerűbb módja is lett volna a kiszerelésnek :-(
Zselé2019-01-14 18:57:51 // 114038


... na már hogy ezért
Zselé2019-01-14 18:57:07 // 114037
Nekem nem indul valami jól a hét... :(
VKG231!!! (156+75)2019-01-14 17:28:34 // 114036
Műanyag lapátosoknál előfordul ilyen bizony. Nekem a 145 boxer játszotta el.
Elreped a műanyag lapát és elforog a tengelyen... aztán csak pillázol a vízhőn.. :)

Szerencsére nálam az extulaj átütötte a termosztátot csavarhúzóval, így nem tűnt fel. Csak miután kicseréltem a termosztátot.

Jaj de szerettem azt az autót. Nem.

(Amúgy nekem anno írták az alkatrészes boltosok, hogy melyik fémlapátos vízpumpa... de max megrendelsz 3 félét a bárdiban aztán amelyik fémlapátos, hazaviszed...)
Az a szívás, hogy vezérléscserével jàr. Azaz ha most vetted az autót, akkor nem az, mert úgyis kellene...
emGéza2019-01-14 17:26:59 // 114035
Az ördögbe! 13 éves lettem! :-D
Balu19902019-01-14 17:03:51 // 114034
És itt a nagytöbbség milyen vízpumpát vesz vezérléscserénél? Mert én az Elaforg Kft-től akarom rendelni, az eredetileg gyári vezérlés szettet vízpumpával, a kérdés csak az hogy valóban gyári-e.

A legfurcsább az egészben az, hogy tegnap tényleg hazajött szépen semmi hibával, szépen tette a dolgát. Számomra kicsit érthetetlen, hogy miként lehetséges ez. Az autó kereskedésben állt kb 3 hónapot, létezhet az, hogy ennyi állástól a vízpumpa mellett valahol elkezdjen engedni vagy a termosztát ennyire letapadjon?

Első körben kizárnám a hengerfejet, mert egy gramm füst nem jön az autóból még menet közben sem.
Zolibácsi2019-01-14 14:49:54 // 114033
Valaki mintha mondta volna, hogy bizonyos vizpumpak el forognak a tengelyukon és nem forgatják a vizet.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-14 14:38:13 // 114032
Cseréltem ma féklámpa kapcsolót. 1 perces művelet szerencsére. És az autó meghálálja. Sétszedtem kiváncsiságból, ez egy több állású kapcsoló. Érzi az épphogy fékre lépést (féklámpa + tempomat leoldás), a fékezés célú fékre lépést és van alul még egy vészfék kapcsoló is. Automatánál meglepő gebaszokat tud produkálni ez a filléres kapcsoló.
1. Mostanában többször volt nehezebb a P és a menet módok közti kapcsolás, legutóbb be is ragadt P-be. Csere után szokatlanul könnyen engedi reteszelt állásból, ez már régóta döglődhetett.
2. Egy ideje figyelem, hogy kisebb utcákba letéréshez fékezve mintha üresbe dobná a váltót, néha döccen egyet. Ez mostanában 10-20km-en biztos hogy előjött egyszer. Ma semmi, eltűnt a jelenség, pedig mentem egy csomót.
3. A váltások most finomabbnak érződnek. Néha olyan keményen tudta visszadobni, gondolom fék+kanyar kombót érzékelt, közben meg a gázon álltam. MOst fel-le tökéletesen sima a váltás mindig.
4. Nem világít folyamatosan a féklámpám :-DDD
PBali2019-01-14 14:22:37 // 114031
És elég jó ízlése van, ahogy elnézem...:-)
Giuntini2019-01-14 14:03:04 // 114030
Főleg azért, mert Zolival mi már átmentünk a hf mizérián.:(
Balu19902019-01-14 13:57:52 // 114029
Tömítés oké, a kupaknál nem sziszeg ki. Holnap okosabb leszek akkor jön meg az új termosztát.

A próba után leírom, hogy mi lett az eredmény.

A vízpumpa is tud ilyen hirtelenséggel ilyet tünetet produkálni? Mert a folyamatos elhasználódás a lapátokon szerintem lassabban és fokozatosan jönne elő. Hiszek nektek mert nekem még új ez a vas és Ti azért már rutinosabbak vagytok. :)
Giuntini2019-01-14 13:45:29 // 114028
Sőt még lehet vízpumpa is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak