Fórum >> Típusok >> 159

Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-23 22:55:25 // 114256
köszi a választ Szabi!
Liquid2019-01-23 22:51:27 // 114255
na ez tetszik :) hatalmas ötlet
Macccy2019-01-23 22:07:18 // 114254
Nem hittél nekem? :)
A kerék feltalálása óta így mérik a dízelt. De szerintem ez megér egy megkenést, basszák meg, senki ne padlózza tiltásig az 59-nek.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-23 21:47:52 // 114253
Ezért volt külön vizsga programom és gondolkozok erősen, hogy a 159-nek is írok egyet. Aztán ha kijött a vizsgasorról, visszaírom a parkolóban normálisra :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-23 21:44:32 // 114252
Egy régi TC cikkből: "A dízelmotorral szerelt autók esetében egy úgynevezett szabadgyorsításos mérést kell alkalmazni. A teszt lényege, hogy alapjáratról padlógázos gyorsítással leszabályzási fordulatszámra kell pörgetni a motort, a mintavevő szonda a kipufogócsőben van, a kiértékelést pedig természetesen számítógép végzi. Ez az eljárás szakmailag vitatott. Dízelmotort terhelés nélkül (legalább hétszer) így megkínozni nem minden esetben szerencsés, egy rosszabb mechanikai állapotú motornak a végét is jelentheti. A törvények ezt a technológiát írják elő, az esetleges károkért egy vállalkozás sem tud felelősséget vállalni. "
Liquid2019-01-23 21:29:13 // 114251
sztem netto hülyeség, valami idióta örökség ez is...
terheletlenül mérni a füstölést nem okos dolog
RomeoOne2019-01-23 21:14:25 // 114250
De ez miért jó? Max fordulaton kell megnézni, hogy mi jön ki belőle? Mert akkor gondolom hiába van ott a gazdája, ez a mérési előírás. De ha meg nem, akkor meg minek túráztatják feleslegesen?
fazek2019-01-23 20:46:29 // 114249
Hali.
Én náluk foncsoroztattam. Meg vagyok elégedve vele.
szelod92019-01-23 20:08:28 // 114248
Pont a héten voltam a Mozaik utcai NKH vizsgabázison, offos autót intézni. Előttem egy E60 BMW volt, 525D. Beáll a vizsgabiztos csávó, szonda a kipufogóba. Beül, beindítja és legalább ötször (de ezek szerint 7) alkalommal padló. Olyan füstöt tolt az autó, hogy csodálkoztam, hogy átment 😂 Ezek után tuti, hogy nem fogom otthagyni az autót sose megbízással, bár eddig sem volt erre példa.
Szabister2019-01-23 19:58:23 // 114247
http://www.foncsorozas.hu/

Itt újítatott már fel valaki foncsort? Még nem szedtem szét,de érzem hogy ő lesz a ludas. Nedves úton alig látok. Csak jó lenne 2 használt foncsor még felújítják a sajátomat.
Roll19832019-01-23 19:55:32 // 114246
Nekem eddig ez rendesen működött, ezért nem értem a dolgot. Néhány hete kezdett szórakozni.
RomeoOne2019-01-23 19:49:21 // 114245
Nekem még 0/6-nál is max szokott lenni. Lehet, hogy csak addig lett töltve, hogy az érzékelő 5/6-nak látja. Érdekes jószág az amúgy, sokat hitelt nem lehet neki adni, max arra jó, hogy szóljon, ha már ideje gondolkoznod a rátöltésen.
Roll19832019-01-23 19:42:40 // 114244
Igen, ott maxon van, bent meg kevesebbet mutat.
RomeoOne2019-01-23 19:41:39 // 114243
Mármint a maximumot nívó pálca alapján érted?
Roll19832019-01-23 19:36:03 // 114242
Sziasztok! Mi okozza a lenti jelenséget? Illetve, hogyan méri a szintet?

Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Szabister2019-01-23 07:41:11 // 114241
Ez nincs ragasztva, csak be van pattintva. Ennek a cseréjéhez nem kell a szélvédőt bántani.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-22 22:36:12 // 114240
Kiszedéskor ezzel kezdik, nem is az a kérdéses nekem, hanem az új berakása is megy-e így?
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
Szabister2019-01-22 22:20:48 // 114239
Lehet külön cserélni. Mikor cserélték a szélvédőmet először ezt szedték ki. Szélvédősnél valószínűleg kapsz is asszem vmi 5000Ft körül van. Azzal a rozsdával is megérné foglalkozni,szépen megtud az indulni.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-22 20:12:33 // 114238
Üdv Cartársak!

Első szélvédőnél a gumi csíkot (kéder?) lehet külön cserélni vagy csak szélvédő berakáskor lehet rátenni?

Kicsit összeugrott a hidegben :O


Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-22 19:54:28 // 114237
A műszerfalon az olajszint jelző nekem akkor is lemegy 1-2 kockát, ha az olajszint változatlan, de kezd koszolódni az olaj. Olajcsere után 7-8e km-nél kezdi.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 19:39:19 // 114236
Áhh köszi, ez a nekem való módszer :-)
Jorjie2019-01-22 19:17:56 // 114235
Megoldható levétel nélkül is: klikk.
Fordjee2019-01-22 18:42:36 // 114234
Köszi mindkettőtöknek. Olajat megnéztem, teljesen jó, akkor nagyon minimális fogyást jelezhet valóban. Vételnél találtunk hátul egy olajos flakont, 1 literest, felmerült a gyanú, hogy eszi az olajat, azért van benne, tartalékként, de valószínűleg csak megmaradt az olajcsere után.
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 18:29:59 // 114233
A lököst ehhez egyébként le kell venni? Az nagy macera? Gondoltam én is rá, hogy nem szenvedek az embléma cserével, dobok rá egy új scudettot kompletten (majd tavasszal) :-)
Süti1592019-01-22 18:05:25 // 114232
Szia,

egyben lehet cserélni a pajzsot.

PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
RomeoOne2019-01-22 18:04:07 // 114231
Annyi olajfogyás teljesen természetes. Nem nagyon lehet így meghatározni, hogy mennyi olajfogyást jelent. Én akkor szoktam fél litert rátölteni, mikor már egy ideje sípol, hogy 0/6 csík (olyankor még nívó szerint minimum min-max között félúton szokott lenni a szint, de sokszor még több). Akkor rátöltök fél litert és újból 5-6 csík szokott lenni.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 17:56:23 // 114230
Majd rákérdezek , de autópályás autóról van szó, amit használnak is.
Fordjee2019-01-22 16:44:24 // 114229
Sziasztok!

Vétel után vettem észre, hogy ki van égve a jobb oldali tompított, ma kicseréltem. Az eddigi kis öreg autóimon egy idegbaj volt, nem lehetett hozzáférni, a kallantyút soha nem lehetett beakasztani, mindegyiknél rémálom volt. Félve kezdtem neki, hogy itt mi lesz és majdnem sírtam, amikor levettem a műanyag takarófedelet, szépen látszott, hogy kell kiakasztani a kallantyút, hozzá lehetett férni, isteni volt. Meg lett volna 3 perc alatt, ha nem ejtem le a rossz izzót, ami el is tűnt alul, így könyékig lenyúltam, de meglett:) Meg találtam valami kerek, lyukas műanyagot is, az nem tudom mi lehet.

Egy kérdés is van, gyújtásnál az olajszint visszajelző kis oszlopai mennyi olajfogyást jelentenek? Kb. 5000km-el ezelőtt volt olajcserén és az első oszlopocska eltűnt, nem maxot mutat már.

És még egy, kicsit sérült ez a része az autónak, a függőleges műanyagok, ahol bekarikáztam (ez nem az én autóm) hiányzik. Az egész emblémát lehet csak cserélni, vagy lehet ezeket a műanyagokat is?
Zolibácsi2019-01-22 16:32:07 // 114228
Mint nálam, elég egy el öregedett víz tartály és még is van a baj.
Giuntini2019-01-22 15:52:40 // 114227
Nem törvényszerű hogy 200 ezer fölött az legyen! A tied meg fl utáni.
Kazes☻2019-01-22 15:06:47 // 114226
Ezt mindig is így csinálták... akármerre jártam, nem újdonság. : /
ProdyG2019-01-22 14:58:17 // 114225
ez vicces, tegnap vittem műszakira a kocsit (új helyre) és egy brutál padlógázzal kezdődött az egész. azt hittem véletlen volt vagy meghülyült a vizsgabiztos :D
de akkor tényleg van ilyen. jó tudni. legközelebb szólok majd előtte, hogy skippelhetnénk ezt.
Wasco2019-01-22 14:44:19 // 114224
Értem. Már csak merem remélni, hogy az enyém is a remekbe szabott darabok közül való.
293000 km-rel :-)
Giuntini2019-01-22 14:39:55 // 114223
Mit jelent az évekkel ezelőtt? Az enyém egész jól bírta, 50 ezret. De könyörgöm, 50 ezer km-ert adsz ki egy rahedli pénzt?
Csöri is megmondta, mindegyik hegesztett megreped. Mikor kerestem bontottat, Phonék 12 2,4-es motort kaptak. Abból 10-nek meg volt repedve a hengerfeje.
Az enyémnél hónapokig nem lehetett megmondani biztosan hogy újból hengerfejes lett. A végén jöttek elő a tipikus hf hibák. Túlmelegedés és egyebek.
Ez a hf hiba a 2008 utániakat kevésbé sújtja. Azt is meg kell nézni, hogy hány lett hengerfejes a ridegtartás miatt, és hány lett vízcső repedés, hirtelen vízelfolyás miatt hengerfejes.
Liquid2019-01-22 14:39:43 // 114222
"Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó."
Ezt jó tudni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 14:25:54 // 114221
Igen, ezek a szelepek közt hajlamosak elrepedni. Kvázi típushiba, de mégsem mondanám annak, hiszen rengeteg 2.4 futkározik kitudja honnan 200e alá visszatekerve gond nélkül. Az Autoscouton azért van párszáz 300e km-t közelítő darab, nem hinném, hogy mind hengerfejes, vagy az volt. :-)
A felújítással kapcsolatban is biztos van olyan műhely, ahol első kézből tudnak hiteles véleményt mondani. Meg tudják csinálni, vagy nem? Adnak rá garanciát, vagy nem?
A fórumon itt pár tapasztalat alapján kijelentjük, hogy felújított=szar. Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó.
Wasco2019-01-22 14:10:27 // 114220
A felújítás minden esetben hegesztést jelent?
αλφα2019-01-22 13:41:36 // 114219
Sajnos az lehet...
mex862019-01-21 22:23:40 // 114218
valszeg 10v lesz az a 166 130ért. Azzal meg sokra nem megy akinek 159-hez kell.
αλφα2019-01-21 21:54:35 // 114217
Az egyik Facebook-os Alfás csoportban hirdet egy srác egy 2.4-es 166-ost. A kasznija szita, de azt állítja, a motorja szépen muzsikál. Mindezt 130 ezerért... Csak a hengerfej megérhet annyit valakinek, akinek meghalt a 159-esében nem? (Mármint, ha tényleg egyben van.)
Giuntini2019-01-21 18:23:16 // 114216
Értsd meg, hogy felújítottat nem szabad belerakni. A hegesztes mellett 10-20-50 ezer km múlva újból megreped. Felelős autószerelő most már nem rak fel felújítottat. Mind újból megreped, kivéve a gyári felújított.
Wasco2019-01-21 16:23:06 // 114215
De nem ebay-es, és nem mellesleg az ára sem rossz
Piritu - 1.000.0002019-01-21 15:51:51 // 114214
ez is felújított
Wasco2019-01-21 15:10:24 // 114213
Üdv.
Esetleg aki hengerfejet keres 2.4-be nézze meg ezt is, hátha meg lesz még!!
https://bontoplaza.hu/alfa-romeo-159-939-hasznalt-alkatresz/hengerfej/bontott?ref=31wP
antonov2019-01-21 14:28:39 // 114212
Én se találkoztam még ilyennel, vittem már pár dízelt oda.
Giuntini2019-01-21 14:07:54 // 114211
Ahová en szoktam vinni, fel sem merül bennük a parketta.
Macccy2019-01-21 13:57:48 // 114210
Ez is állandó vita, legalábbis a köreinkben, én magam az első kivételével nem is engedtem sose a dízelt leparkettázni terhelés nélkül agyatlanul. Nem érdekel miféle ódivatú vizsgaszabály. Olvasom itt a tc egyik cikkében, 7x (hét!) tolják be a dízelnek tövig, üresben, padló ötezer, elveszik a tüzet, majd újra. Biztos kéri, kívánja. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-21 13:38:12 // 114209
Általában sajnos így van, állnak a gázon. Az ezüst jtd-re már külön vizsga progit írtam, ami 3800-nál elvette az anyagot :-) Annak nyomhatta. Volt annyi légfelesleg, hogy nulla korom jött ki rajta. Azt a decens savaseső felhőt a csarnok plafonján meg nem figyelik ugye :-)
Ahogy kijött az autó a sorról, már a parkolóban visszaírtam az 5k-ig forgós verziót.
A TD-nél csak a füstcsavart kell kitekerni. Ha fel bír állni a fékpadra, tuti átmegy. :-)
Macccy2019-01-21 12:35:54 // 114208
:DD

Jó, akkor nemparkettázzák ... nehogy gyomorideget kapj itt nekem. :)
RomeoOne2019-01-21 12:10:30 // 114207
Bizony :D

A többit nem tudom, de ne idegesíts ilyenekkel. Remélem nem túráztatják üveghangon a motort, mikor otthagyom nekik a kocsit.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak