Fórum >> Típusok >> 159

Yakuza2019-05-22 23:36:48 // 116890
Sziasztok!
Valaki tud segíteni abban,hogy kulcsot hogyan lehet tanítani?
Vagy csak szerviz a megoldás?
Köszönöm előre is.
Giuntini2019-05-22 20:06:29 // 116889
Még egyszer sem voltál a Tibivel....
Coyote2019-05-22 20:04:23 // 116888
Micra 😁
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 20:03:04 // 116887
Ez az elegante sorozat szerintem az FCA részéről az Alfásoknak szól kb. (fél füllel hall ezt_azt az ember) Ez a felszereltség ennyiért ajándék szerintem. Értem ezt a vonatkozasát is, nyilván nem cégeknek szól alapvetően.
Másrészt nagyon kevés magánember tudja ezt kifizetni. Aki igen, az bemegy és rendel valamit amit magának konfigurált.
A többséget cégeken keresztül veszik. A K-Pestnél is ott áll 9.9M-ért egy éve az egyik autó. Miért? Nincs váltófül benne + nem lízingelhető.
Egy cégnek nagyon nem mindegy, hogy nyílt végű lizingre hoz ki egy autót, vagy kifizeti egyben. Milliókat lehet fogni, nincs lekötve a tőke. A nem lízingelhető autók lassan is kopnak a ha. hu kínálatból. Párat felhívtam, ami jó arban van, általában nem áfás, ott is marad sok hónapig.
Szerintem ha az elegante változatra megadnák a 2%-os thm-et nyíltvégűre, látható mértékben fogyna jobban a Giulia. Kérdés, hogy azon úgy mennyi haszon marad. Nem. tudom :-)
Morfiusz Cédula2019-05-22 19:56:03 // 116886
Én most voltam vele szervízben, mert többek között nekem is volt néha nyiszogás az első futóművek felől. Volt surrogás/búgás is, meg kopogás a hátsó felől. A surrogást megoldotta egy csapágy csere, a hátsó kopogást meg a stabpálcák okozták, de a nyiszogásra nem lett megoldás. Csak néha van, ha indulás után rögtön mondjuk felállok egy rampára, vagy valami nagyobb amplitúdójú mozgás van. Ha közben a kormány is ki van tekerve, akkor nagyobb valószínűséggel jelentkezik. Menet közben már nem nagyon lehet hallani, vagy nincs. Azt mondta a szerelő, hogy húzták-vonták az elsőt, de minden tök feszes. Engem is eléggé zavar, de azt meg nem akarom, hogy cserélek mindent, aztán ugyanúgy előjön 10-20 ezer után.
Hozzáteszem, hogy nekem sokáig nem volt egyáltalán semmilyen futómű hang, mindössze egy fél-egy éve jelentkezett először.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 19:52:03 // 116885
Nekem vannak offosok a listán, és a racionális megoldást már kidobta az egyenlet. Nálunk külön családi csapatszállító nincs, tervben sem, de olyan képlékeny még ez.. a semmit nem változtatunktól a mindent felforgatunkig bármi lehet :-) Most is jó, ennél ne legyen sose rosszabb autóparkunk :-)
Morfiusz Cédula2019-05-22 19:41:08 // 116884
Én pont emiatt a következő autómnál már nem is fogok listázni. Ha listáznék, akkor a racionalitás jegyében más típusokat is fel kéne vennem a jelöltek közé, de annyira Alfát szeretnék, hogy inkább nem lesz lista. ;)
(kivétel a következő családi autó, ami valószínűleg valami egyterű vagy SUV lesz, de az más tészta)
'''''2019-05-22 19:37:53 // 116883
GTR?Skyline? :-)
Shadin2019-05-22 19:19:01 // 116882
Valamelyik Alfával :-)
Most a Nissan van szervizben...
'''''2019-05-22 18:55:35 // 116881
Mivel jössz VTT-re? Azért egyben vannak a vasak?
Shadin2019-05-22 18:44:16 // 116880
Ez kapcsol ki :-(
'''''2019-05-22 18:39:22 // 116879
Mert neked ez a fétised! :-)))
Shadin2019-05-22 17:53:37 // 116878
Nekem sem hallja senki, még az összes szerelő sem, mégis vettem két alsó lengőkart és két kormányösszekötőt. Megy újabb majdnem hibátlan alkatrész a tárolóba. Majd csinálok egy garázsvásárt :-)
Shadin2019-05-22 17:51:27 // 116877
Akkor mire érvényes? :-(
Shadin2019-05-22 17:50:33 // 116876
Már majdnem az egész placc a Patkányé :-)
Shadin2019-05-22 17:49:55 // 116875
Valóban :-)
Shadin2019-05-22 17:48:57 // 116874
Szerintem igen. Meg ahogy nvekszik a hézag, úgy megy alá idegenanyag.
Shadin2019-05-22 17:48:04 // 116873
Azaz emeld fől, cseréld ki, rakd össze és tedd le. Én így tettem. A Nyomaték meg nem releváns szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 16:52:59 // 116872
Ez az elegante egy nagyon jó ajánlat szerintem. Egy xenont be lehetne tenni a sok vezetéstámogató hülyeség helyett, és kb tökéletes. Az akciós thm viszont nem érvényes rájuk, voltam személyesen a K-Pestnél, megkérdeztem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 16:46:14 // 116871
Nincs baja, csak rossz :-) Tudom, hogy nem kéne ezzel foglalkozni. De minél jobban nem akarok foglalkozni vele, annál jobban idegesít. Így visszagondolva így vettem, valószínűleg így fogom eladni is. Csaba eladáskor említette, hogy valami "műanyagot, vagy gumit" cserélni kell a futóműben, de csak hangja van néha. Erre gondolhatott, a megoldhatatlan lengőkar nyekergésre. Fater tegnap mellettem ült, neki az ingerküszöbét sem ütötte meg, nem is értette, hogy mi zavar. Szóval biztos nálam a hiba.
droberto2019-05-22 16:44:59 // 116870
Mivan, lett új mellékhelyiség azt mégis lomtalanítasz? :)))
droberto2019-05-22 16:43:38 // 116869
A gömbfej porvédőjén ott a felirat.
droberto2019-05-22 16:42:06 // 116867
És a hangnak pedig ennek az elcsúszásnak (forgásnak) a forrása lehet.
?!?
droberto2019-05-22 16:39:10 // 116866
Arra a csavara (M12) azt írja az eLearn, hogy cserélős. Nyúláscsavar.
54 - 66 Nm + 45° (Sok ilyen csavar van. Pl.: motortartó. Én nem szoktam cserélni, viszont ezeket a szögeknek csak a 1/4-ét 1/3-át merem ráhúzni)
A cserére ennyit ír:
Shadin2019-05-22 16:14:35 // 116865
Én meg innen a legalját...

AR.HU
Shadin2019-05-22 16:13:09 // 116864
Oda is van PU-m :-)
Seperc alatt kicseréled :-)
Shadin2019-05-22 16:12:21 // 116863
Én azt saccolom.
Shadin2019-05-22 16:11:48 // 116862
Adok egy szett Powerflex-est :-)
Olyat lehet dönteni vele a kerekeken hogy csak na, oszt mehetsz pályanapra vele :-)
Shadin2019-05-22 16:10:06 // 116861
Szerintem az első szilent gyűrűi pozicionálják a lengőkart hosszirányban és mindegyik képes elfordulni a tengelyen, csak nem kéne hogy kézzel is el lehessen forgatni. Meyle-t vettem előtte, és aztán hamar vissza is vittem, mert az nagyon gyengén nézett ki, ott láthatóan "mereven" volt a gumi a lengőkar és a belső gyűrű közé vulkanizálva. Ott tuti h leeresztett állapotban kellett volna összetenni. A TRW és a LEM mindegyike elcsúszik szerintem elől hátul, csak nem mindegy milyen könnyen.
droberto2019-05-22 16:06:18 // 116860
droberto2019-05-22 16:02:44 // 116859
Ott már nekem is csinálhatja, ha nem szögből megyek fel.
Az enyém is kezd lebetegedni.

Alfa Romeo 159 - Első, alsó lengőkar, hátsó nagy szilent
droberto2019-05-22 16:01:17 // 116858
Szóval akkor felsőből a gyári TRW lehet?
droberto2019-05-22 15:59:38 // 116857
Jó lenne tudni melyik szilent nyekereg. Álló helyzetben ha csinálja, akkor csak egy akna kéne. Kézzel megfogva, míg valaki más mozgatja meg lehetne állapítani.
Giuntini2019-05-22 15:30:41 // 116856
Az enyém is ilyen! Nyekereg bizonyos helyzetekben, de egyébként semmi baja nincs.
Giuntini2019-05-22 15:29:05 // 116855
Ezt adom! Az a bőrborítású műszerfal! Húúú!
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 15:25:02 // 116854
Nekem sem állandóan nyekereg, viszont minden alkalommal az a marginális helyzet van, hogy a földutunkon ki kell menni és vissza kell végül jönni. :-) Eleve lefelé kanyarodik a főútról, és akármilyen óvatos vagyok, a nyóc tonnás motor lebólintja az orrát a vasnak egy picit és nyekken egyet. Elképesztően utálom ezt a hangot. Az AO fórumokon sokáig kerestem a megoldást, de ott is mindenki másra esküszik. Van aki az elsőt zsírozza, van aki terhelt magasságon szerelést javasol, van aki powerflex-et használ (és az is sz*r), de ahogy érzem, megoldani ezt senki sem tudta még csak átmenetileg.
RomeoOne2019-05-22 15:13:36 // 116853
Nekem első lengőkar hátsó szilentek lettek cserélve két hete. Nagyon marginális helyzetekben hallottam csak néha megnyekkenni valamit elöl. Pl. mosóba beállásnál van egy 5 cm körüli, szintemelés, viszonylag élesen, amire kitekert kormánnyal kell rámenni. Azon meg-megnyikkant. Mióta ki lett cserélve, azóta nem hallottam. Feltételezem tehát, hogy az volt az.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 14:59:55 // 116852
No kézbe vettem a darabot, a kiszerelt lengőkarokat direkt megtartottam. A hátsó szilent egy hagyományos, egybe vulkanizált szilent. Az első,egy csúszó (?) csapágynak tűnik. A kiszerelt lengőkaron az első szilent kézzel lazán forog, mindkét oldalon műanyag tömítőgyűrű védi a kosztól (nagyjából). A hátsón, amit a gumi kéne hogy csillapítson, ugyanúgy elfordul a belső fémhüvely, aminek szerintem nem kéne.
A meghúzási nyomatékot innentől én sem értem. konkrétan össze kéne roppantani a fém hüvelyt, hogy a meghúzási nyomatékon bármi múljon.
Innentől a terhelt magasságon meghúzás tűnik a kritikus pontnak, az is csak a hátsó szilenteknél. Hogy mi adja a hangot, az számomra teljes rejtély.

Igazából pont ez az ami nem hiányzik. Szeretném elérni hogy kicseréltetem és jó lesz. De nem ez van, hanem kicseréltetem, átmenetileg jó lesz, majd ugyan ott járunk mint előtte, a megoldást meg igazából senki sem tudja.
Shadin2019-05-22 14:25:23 // 116851
Én csak találgatok itt a felső lengőkarral kapcsolatban, de szerintem több a hisztéria körülötte. Úgy általában. Én azért cseréltem ki mert excenteres PU szilentes felső lengőkarok voltak benne és az valóban nyekergett hangosan száraz időben és szar volt beállítgatni a zsírozásokat követően :-( A lényeg, hogy a csere tökre nem úgy történt ahogy elvileg kellett volna, emelt állapotban izomból meghúzva tettem be őket és rohadtul rendesen működik azóta is. A belső gyűrű és a gumi között el tud mozdulni, nem pusztán a gumi adja azt az ívet körcikket mozgásteret nem tom hogy hívják ami a terhelt ill. terheletlen, felemelt állapot között van.

Azóta is fel-le emelgetem az autót szabadidőmben és nem a gumi deformálódik, és nem is a középső rögzítő csap henger fordul el a rögzítő csavar körül, az ott keményen rögzítve van.

Ezért gondolom, hogy azt mereven összekötve kell jónak tekinteni.

Nekem is Lemförder van:

album
Shadin2019-05-22 14:13:31 // 116850
Mindig megakad a szemem az MT székházból kinézve egy arra elsuhanó Giulia-n és mindig megállapítom, hogy egy egyedi jelenség, máshogy szép mint a 159, de ilyenkor az jár a fejemben, hogy beülnék átmenetileg egy alapmodellbe is akár, ahogy azt tettem a 159-nél is. Akár dízelbe is. Aztán lemegyek a parkolóba, beülök a néma, 4 hengeres, sokat látott 159-be és elfelejtem, hogy meg akartam csalni. Vezettem Giu-t, 180 lovas dízelt, én nem éreztem azt a nagyon kell érzést mindamellett, hogy egy teljesen más világ a két autó.
A döntés, ha átülök, az pusztán (impulzus) érzelmi okból fog megtörténni. Nagypatin már nem nagyon van régi alkatrész, kezd is kicsit uncsi lenni, h többet szerelem a 145-öst...
Remélem lesz szerencsém VTT-n ismét beleülni, esetleg vezetni is egy Giulia-t.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 14:11:46 // 116849
Lemförder mindkét oldalon. Cseréltem, mert nyöszörgött kicsit, és én nem bírom a hangokat :-) Nem a megfelelő nyomatékkal lett lehúzva. Itt ezt írtátok korábban, hogy ezért nyöszörög újra. A baloldalon 20e km, a jobboldalon 6e van benne, ugyanolyan hülye hangot ad, mint a 150e-t futott. Más baja nincs, de halálba idegesít.
Shadin2019-05-22 14:05:00 // 116848
Magamtól soha nem cserélnék HU-t, de ebbe már eleve ki volt cserélve, amit én átpattintottam egy Pioneer Android Auto-s fejre, hát én nem szeretnék élni nélküle, nem szeretnék mégegyszer telefont látni a műszerfalon zsinóron lógva ocsmány tartóban :-(

Semmi kütyü nem érdekelne a Giulia-ban, csak a nagy kijelző középen telefon tükrözéssel, minden maradék pénzem a külcsínre költeném :-)
Shadin2019-05-22 13:54:07 // 116847
A 200-lovas TBi-t sem fogja halandó kiautózni közúton, és a Giulia még pár kilóval könnyebb is meg egy jól hangolt aut. váltó van alatta, a hajtást bele sem kell keverni, ott is bőven elég a 2.0. A Veloce ugyan olyan használat mellett is többet eszik és azt meg pláne még kevesebb ember autózza ki, aki igen azzal nem szeretnék közúton találkozni mert kimeríti a veszélyeztetés fogalmát. A 4WD meg csak az miatt lenne jó mert én azért aggódok a téli közlekedés miatt, a paci már másodlagos lett nálam, most is a gyári prog. van a kocsin, mert ugyan a Squadra 4k felett iszonyat jó, majdnem 100%-ban 4k alatt használom és ott viszont jobban autózható a gyári és kevesebbet is fogyaszt.
Shadin2019-05-22 13:45:40 // 116846
Ja de bocsi, ott is a már kiolvasott saját programomat küldtem ki módosításra :-(
OBD-n ezek írhatók de nem olvashatók.
Shadin2019-05-22 13:44:30 // 116845
Ezeknél ez a csippelés annyira nem egyértelmű, már az utsó széria EDC17-est is szét kellett bontani és tüskéről leszedni az sw.-t ahhoz h meg tudd írni. a MO.-i csippesek akik bevállalják azok olyan programot töltenek rá mint amilyen a TBi-mre a neten vásárolt volt, azaz egy kalap szar :-(
Shadin2019-05-22 13:40:59 // 116844
Mi az hogy túlhúzva? Ha nem Meyle-t veszel bele akkor nem létezik olyan h túl van húzva. Az ott merev kötés. BTW másfél óra volt a kettő cseréje bakolva, nem egy bonyolult dolog, jó mondjuk a csavarfej nem fért el a Ti rugó menete között, de megékeltem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 13:31:53 // 116842
Honnan is ismerős ez az autóvásárlási módszer :-DD Pont így szoktam. Lista van, érvek és ellenérvek vannak, aztán megveszem ami elcsábít és ennyi. Most a listazós szakaszban vagyok :-D
tdemeter2019-05-22 13:02:37 // 116841
Igen, azok nekem is rohadtul tetszettek:) De aztán rájöttem, hogy amit nem látok vezetés közben az nem hiányzik... Így tettem le a sportpedálokról is.
Egyébként ülni is más benne, a 159 TI-hez hasonlóan sokkal keskenyebb a veloce ülés párnája.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak