Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2019-07-03 22:19:35 // 117690
értem, de az enyém pl. 11 éves...
Csabi2019-07-03 22:09:06 // 117689
Már 7éves, ezért is írtam...nem örök élet a 2.0sem :)
Liquid2019-07-03 22:04:17 // 117688
Ez érdekes, pedig a 2.0 jóval fiatalabb.
A 2.4 négyéves kora óta van nálam, nem volt gondja a hátsó ablaknak, pedig lélekben készültem rá :) Eddig a Tibi se problémázott...
Csabi2019-07-03 22:01:35 // 117687
Tegnap véletlen lehúztam a hátsó ablakokat az elsők helyett...Tudtam, hogy hiba volt a 40fokban... a bal hátsó két óra múlva lent volt... Szóval ne mozgassátok a nagy melegben ha nem muszáj :)
A 2,4-nél is kb 7-8éves korában cseréltem mindkettőt, úgy néz ki a 2.0-nál sem úszom meg...
Süti1592019-07-03 21:10:42 // 117686
Én sem vagyok szomorú, szeretem az autóm. Minden nap járok vele mindent megkap, csak úgy vagyok vele, hogy mindent el lehet adni bármennyiért,csak idő kérdése és időm van rá. Ha megmarad se gond. Párom úgy is azt mondta, hogy akkor fog sírni látni, ha megveszik:-).
Giuntini2019-07-03 21:04:44 // 117685
Balfékek, akiknek fogalmuk sincs semmiről. Azokat a sztereotípiákat írták le, amik keringenek.
Haddel2019-07-03 21:02:54 // 117684
Enyém is fent volt ,1.6 milláért. Egy érdeklődő sem volt rá. Pedig ezen minden rendben van. Bármi kis baja volt ,már javítottam is ki.
De nem is bánom ,hogy nem vették meg ,imádom nagyon.
Süti1592019-07-03 19:59:37 // 117683
Fel kell nézni a hasznaltato.hu -ra van millióért és alatta is 159. Fenn van az enyém is 1 950 000 huf ért, ez szerintem a reális ár, és ez több 1 000 000 forinttal mint ahol kezdődnek. Így ember nincs aki érdeklődne, csak kereskedők. Ez meg engem nem érdekel, még szerencse, hogy igazán el sem akarom adni, de már lehet, hogy fiatalítani kéne.
Sajna a piac határozza meg az árat. Aki ért hozzá az tudja, hogy ezt a egy milla különbséget két pillantás alatt rá lehet költeni :-).
Szabister2019-07-03 19:33:36 // 117682
Fejegység kiszereléshez nincs valakinek blogja?
VKG231!!! (156+75)2019-07-03 15:37:55 // 117681
Kb. annyira ért hozzá, mint én a harangöntéshez. És az nem sok.
droberto2019-07-03 15:34:28 // 117680
Csak egy példa:
Fiat 500 lengéscsillapító csere.
2 új csavar (teló rögzítése a csonkállványba) anyával, mert a régi összerágott több mint 5k Ft- lesz.
M10x1,25 10.9 kalapos csavar és anya.
Ja és 3-5 munkanap.
Röhej...

Kíváncsi lennék, hogy ezt "parasztba" hogy oldják meg?!?
Zolibácsi2019-07-03 15:02:05 // 117679
És lehet hogy majdnem igaza van, 1-1,5 milliós kocsira simán rá költesz meg egyszer ennyit. 6 év alatt meg simán ki cserélted a kocsi nagy részét hisz egy 10 éves kocsiról beszélünk. Mindig irigykedessel olvasom ha valaki az ellenkezőjét állítja. De majmod van, akkor legyen bananra is
droberto2019-07-03 14:51:19 // 117678
Erre elég másfél millió forint

Akik itt lakunk tudjátok, 1,5 M-ért az ellenségemnek sem javasolnék 159-et, nagyjából semmilyen motorral.
Illetve csak úgy, ha beleszámolja a becsületes! fenntartás következő 6 évébe azt a 4 milliót amit költeni fog rá.

Kíváncsi vagyok, hogy az ilyen ordenáré faszságok leírását mennyi és milyen forrású kutatómunka előzi meg:

"Vannak olyan tulajok, akiknél szinte minden elromlott, ami elromolhat, mások az egyik legjobb olasz autónak tartják. Motorvezérlésével, elektronikájával lehetnek gondok, és egy-két műanyag is lepottyan olykor a helyéről."


Ezekkel a dolgokkal pont nincs probléma. Ellenben kb. az összes többivel.
droberto2019-07-03 14:38:10 // 117677
Főtengely ékszíjtárcsa, ha még nem késő: Dayco DVP1046
Ez a gyári is.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-03 14:24:13 // 117676
mindig tolja neki, nem lehet megállni :DDD
droberto2019-07-03 14:10:01 // 117675
Ennyit (9-12 l/100 km) az 1.9 is megeszik városban (Pakson) ti kerékkel. Nem melegszik be soha, mert mindig leállítom. És még nem is nyomom neki.
Már bemelegedve, Pesten, vagy más vidéki nagyvárosban 7-9 l ugyanez.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-03 12:00:25 // 117674
Akkor városban óvatos, városon kívül tolja neki mint a bolond. :-))
Shadin2019-07-03 11:32:17 // 117673
De nem ám, és ezt klíma stb. nélkül érzem kb. egyforma feltételek mellett.
Ez egyébként logikus a levegő hőmérsékletének megfelelő arányú oxigén tartalom miatt, függetlenül az intercooler-től.
Liquid2019-07-03 11:28:12 // 117672
a kéziváltós 2.4 Q4 is megeszik 10-12-t városban, adott esetben még többet is
Roll19832019-07-03 10:28:54 // 117671
Én több veszteségre tippeltem volna a nagy melegben, mert múltkor épp azt vettem észre, amikor ezek a 30+ fokok vannak, hogy nagyon nem úgy szedi a lábát, ahogy hűvösebb időben szokta.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-03 10:14:17 // 117668
Az automata ügyes dolog, sosem éreztem ezt a megindulási nehézséget, csak itt olvastam többször :-) Én megszerettem az automata váltót, sok előnye van. Viszont valamit valamiért, a nagyon kényelmes varosozásnak 12l az ára :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-03 09:46:59 // 117667
Barátom kék Brera-ja itt a városban simán benyalja a 10L-et, minden gyári rajta városon kívül 8-9L ...
Giuntini2019-07-03 09:34:08 // 117666
Az biztos, automata jobban passzol a 2,4-hez. A másik, hogy a kiiktatott lapátkák a szívósorban is gyengítik az elindulást.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-03 08:58:16 // 117665
alakul sokkal lejjebb nem fog már menni max 9.6 nálam az volt a legjobb persze nem papis tempóban :))) Stelvio is 9.5-10l között zabrál de minden reggel felbasznak a tötymörgők többet megyek a bal oldalon a városig, mint a jobbon ....
Liquid2019-07-02 22:27:24 // 117664
Akkor jólvanakkor :) Én sem sokallom...
Shadin2019-07-02 22:08:00 // 117663
Ez a reális, lejjebb lehet tornázni pár decivel tatás módban, de semmi értelme. Feljebb is lehet tornázni, de nem sokkal, nagy dugó vagy sebesség kell hozzá. Csak városban, etapra volt már hogy kiakadt a mérő, de aztán egy hisztis padlógáz hazáig és dobott egy 12,5-ös átlagot...
Liquid2019-07-02 21:59:02 // 117662
Szerintem az automata elkendőzi a 2.4 városbéli, illetve araszolásos "nemakarok menni" feelingjét. Legalábbis ez a tapasztalatom a kevés automatás és sok kéziváltós élményemből. Kéziváltóval vagy tötymörgés vagy veszett izomkodás, nincs átmenet. TBI-nél a lefulladási hajlandóság erős, afelett viszont több kedve van araszolni, vagy épp kultúráltan elindulni. Persze ésszel közlekedni ezzel is nagyon nehéz.
Liquid2019-07-02 21:55:15 // 117661
Bécs - Győr - 9.9

Oda és vissza is Mo-on 150 vagy kicsivel afelett, Au-ban 140 körül, ahol meg dugó vagy korlátozás ott kevesebb.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 20:26:20 // 117660
Ja a 8v sem összesen 10map,de kb ennyi elég egy kiszámíthatató, jó remaphoz :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 20:21:45 // 117659
Dízelnél több a közhasznú infó, és nehezebb kárt tenni benne. :-)
A benzinesnél már sokkal nehezebb információt szerezni, mindenki félti amije van, nincs már nagy közösségi együtt tanulás. :-) A dízelnél is volna egy csomó olyan egymástól függő dolog, amire figyelni kéne, viszont a rendszer tolerálja, szóval senki nem foglalkozik vele. Ilyenek pl. a SOI táblák. A benzinesnél nem lehet vaktában hadonászni, egy rossz előgyújtással kárt lehet tenni a motorban. Az a baj, hogy túl sok térkép van már. Anno a 8v-nél azt a kb 10 map-et hamar meg lehetett érteni, és még így is komoly beletett munkaóra volt mire rendes remap lett belőle. A 2.4-nél is sok-sok óra úgy, hogy eleve tudom, hogy sok térkép beavatkozása és sok összefüggés örök titok marad. A damosban kb 3000 paraméter és map van :-)
Shadin2019-07-02 18:41:26 // 117658
És mindenki azt mondja, hogy a dízelt egyszerűbb írni.
Én néztem okosba jöttment írók szoftvereit TBi-re és nincs egyértelmű koncepció, mindenki érzésre irkál bele :-( Sokkal több a figyelendő kapcsolat, ezért inkább rámennek az evidensre, nem pedig a műszakilag végiggondoltra. Adunk egy kis tb nyomást egy kis előgyújtást egy kis dudort a pedáltérkép kikért nyomaték értékére. Érzésre jó lesz padon meg hullámos, meg 4k felett lekonyul durván stb. A Squadra pl. tudja hol a tökben van a lambda, tuti elrontja, mert csak ő tudta úgy megírni, hogy leszabályozásig kb. lineárisan emelkedik a teljesítménygörbe. Ott kell tb nyomás, üa. nyomás meg gyújtás módosítás, meg egy kis lambda hekkelés amit érezni a szagából :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 17:07:11 // 117657
Biztos ez a vevői igény :-) Gázpedál térképből is van már egy rakattal, alapvetően ez a bemenő paraméter. Ennyi nyomatékot kérsz. Aztán ezt limitálják a különböző limiterek. A nyomaték limiter még sima ügy, de pl ott a lambda limiter, amit meg meghatároz, hogy mennyi levegőt tud adni neki adott szituációban a turbó, amit meg meghatároz, hogy a geometria hol jár, mennyire van nyitva. Ahhoz, hogy minden összhangban legyen, mindenbe bele kell piszkálni. Alap példa, az egr off. 99%-ban csak kiírják és kész. Pedig az egr kikapcsolásával megváltozik az égés kezdete és hossza is, utána kell menni előtöltéssel. Érezhető a különbség. Elég komplex egy móka jól megírni, és tudom, hogy én is csak azt hiszem, hogy az enyém jó :-D Elméletben csináltam valamit, ami úgy tűnik, hogy működik, de soha nem járt tesztpadon, igazából semmit nem tudni róla. Csak azt, hogy nekem jobban tetszik így :-)
Shadin2019-07-02 16:57:44 // 117656
Egy patent a lemezbe mellette, nem alatta.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 16:38:46 // 117655
Én 2.5 éve nem tudom, hogy milyen fokozatban van a váltó :-) Még csak
ki sem írja, csak azt, hogy D.
Egyébként nyilván másnak is kell lennie a két konstrukciónak. Csak azt akartam ebből kihámozni, hogy a menés érzet szerintem a gázpedál hangolásában és a nyomatékgörbében van elrejtve 90%-ban. Plusz váltóáttételezés.
Macccy2019-07-02 16:24:00 // 117654
A szélvédő alsó sarkainál, az a rövid műanyag takaróelem (asszem ez szokott zörögni sokaknál) annak a külső éle a sárvédő lemez nyúlványa alatt vagy mellett kell legyen? Csak mert nekem mellette van szorosan és ledörzsizte a festéket kicsit.
Shadin2019-07-02 16:18:12 // 117653
Ja és a Squadra-nál ott 2750 környékén elforgatja a kuplungot :-(
Shadin2019-07-02 16:17:27 // 117652
Én is a 2750 környéki púpot akartam megölni. Direkt csinálják, de nem tudom miért :-(

Itt az egyik bűnös, a nyomatéklimiter:



Mi a franc oka van annak, hogy dromedárt csinálnak belőle, amire egyébként a pedáltérképpel is ráerősítenek. Ennek eredménye, hogy jól meglódul, majd kissé visszavesz és megint belódul :-(

Itt a csúcs a limiter miatt is a széria és a Squadra programján is, csak a Squadra lejjebb vette a pedálnál ezt a púpot és bár mérésnél látszik, mégis sokkal fokozatosabb, adagolhatóbb a telj. leadása.

Liquid2019-07-02 16:12:41 // 117651
Nem csak érzet, valóban más a két motor viselkedése. Az lehet hogy a Q4, hajtási vesztesége miatt, még kelletlenebb alul. Viszont a TBI tudja azt amit az 5 sebességes TS tudott: begurulni legnagyobb fokozatban a faluba, majd a végén felgyorsítani újra visszakapcsolás nélkül.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 15:55:50 // 117650
A dízel remapnál az is csak egy érzet :-) Valójában az esetek többségében nagyobb nyomaték van alul is mint gyárilag, csak nagyobb a púp is utána, ami tényleg picit feljebb tolódhat (2200 körülre). Ettől érződik úgy, hogy nem megy...nem megy...aaaztaqva.. :-)
Ez mániám, hogy ne legyen púpos a remap nyomatékgörbe. Inkább nem használom ki 2000 körül amit tudhatna, viszont fordulaton kisajtolom ami kifér. A hajtáslánc is megköszöni egyébként
Ha időre méred, tuti lassabb lesz így az autó, viszont vezetési érzetre egy pörgős, lelkesen húzó valamit kapsz, egészen olyat mint egy benzines.
A mostani programmal, automatával nekem ezzel nincs is bajom, kellemesen indul meg, és sose akar elfogyni érzettel húz, nagyon élvezhető a motor karaktere így. Az alul turbó-lyuk pedig az automata miatt nem létezik. Nem tökéletesen van megoldva ahogy a konverterrel "nyomaték sokszoroz" majd zár a hajtás (egy kis megszokást igényel), de az a dízeles üresség érzet a menés előtt tényleg nincs. Pláne, mert ha nincs meg a megfelelő kihajtási nyomaték a gázpedál kérésre, akkor visszavált, hogy meglegyen. Nincs olyan, hogy nem annyi nyomatékot tesz a lábad alá, amennyit a pedállal lekérsz. :-)
Shadin2019-07-02 15:42:40 // 117649
Ja melegben lekonyul a teljesítménygörbe és csak 218LE, hidegen megy felfelé 230-ig.

Ja nem is jó görbét tettem be az előbb, mert az "csak" a gyári max. 5750-es fordulat limiteres, ez pedig az erősebb és 6350 max. ford. limiteres:



Laposodik a telj. görbe teteje, majd megnézem hidegbe is :-)
Itt van 3% tb nyom. emelés is :-)
Liquid2019-07-02 15:42:13 // 117648
:D én is nagyon igyekeztem :)
Shadin2019-07-02 15:37:35 // 117647
2.0 nyomatékcsúcsa valahol 2750 körül volt, de szériában is 2000 felett valahol.

TBI pedig ilyen most:



Látszólag itt is magas a nyom. csúcs, de mégis megy 1500-tól jó kedéllyel
Shadin2019-07-02 15:33:57 // 117646
TBI szeret alulról indulni és simán lehet dízelesen vezetni, csak hát a fogyasztása így még annyira sem dízeles, mintha 2-3000 felett hajtanád.
Shadin2019-07-02 15:32:42 // 117645
Hó ott ha nem Q4-ed van megettelek volna!!! Annyira akartam :-) :-D
Shadin2019-07-02 15:31:57 // 117644
Azt cserélni kell a tágulásival és a turbó olaj etető csővel együtt és akkor örök élet meg egy nap.
Liquid2019-07-02 15:05:22 // 117643
A TBI tényleg könnyedebb, szerintem abból ered az érzet, hogy sokkal alacsonyabb fordulatról is van kedve megindulni. A csippelt dízelnek még magasabban van ez a pontja mint a gyárinak.
A 2.0-d tényleg jól ment, emlékszem mikor KUL-on meccseltünk :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-02 15:04:09 // 117642
jah itt meg a turbó visszatérő ág szóval 1:1....
Shadin2019-07-02 15:01:15 // 117641
Arra is volt már példa, de nem jellemző, csak akkor, ha eldurran az EGR hűtő fedél :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak