Fórum >> Típusok >> 159

droberto2019-12-25 12:43:06 // 119532
Kellemes Karácsonyt Minden Kedves Alfás Barátnak és Családjának!
Anders2019-12-24 16:56:13 // 119531
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Minden Cartársnak :)
alfa155gyuri2019-12-24 12:48:24 // 119530
Kellemes bèkès karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek! :)
Shadin2019-12-24 11:09:33 // 119529
Kellemes Karácsonyt Kívánok Minden Kedves Cartársnak!
Dömpi (il dottore)2019-12-24 09:35:01 // 119528
Dízel Alfa füstje borítja a tájat,
Karácsonyi bejgli növeli a hájat.
Pihen az Alfás, fázik keze-lába,
90 fokra áll be az ő termosztátja.
Mi lesz a fa alatt? Izgul ő most nagyon,
Alsó lengőkar? Hátsó rugó? Hú, az egy egész vagyon!!
Csodálja a család: nem olajos a keze?
De jól tudják, hogy most is a gépen jár az esze.
Ha véget ér az ünnep, újra fúr és farag,
Hogy az ünnepek után újra hajthassa a vasat.
Ha elfogyott a tudomány, sebaj ott a Fórum!
Nagyobb okosság az, mint kártyában a lórum.
Segít a társaság bizony fűnek, fának,
Tanárnak, mérnöknek, sofőrnek, diáknak.
Áldott Békés Ünnepeket minden Car-Társnak :)
Szasi2019-12-24 09:09:05 // 119527
Kellemes bèkès karácsonyi ünnepeket kívánok minden cartársnak ès kedves családjának.
Haddel2019-12-24 08:12:29 // 119526
Boldog Karácsonyt!😃
Giuntini2019-12-24 08:01:23 // 119525
Boldog Karácsonyt kívánok minden car-társnak!
Haddel2019-12-22 23:52:42 // 119524
Sziasztok! Olajat cseréltem ma a Bocin,tök szép porszáraz a motortér,egyedül a képen bekarikázott helyről szivárog egy kis olaj. Ez milyen cső? Kartel szuszogó ,vagy mi? Vajon milyen tömítés kell oda?
joe1562019-12-22 15:42:34 // 119523
Sziasztok !
Van egy olyan gondom , hogy nem tudom a levegőt a szélvédőre irányítani . Hiába tekerem oda a gombot nem jön levegő a szélvédőre és így nem tudom páramentesíteni . Tudja valaki hogy esetleg mi lehet a gond ? Gyanakszom a terelőlemez állító motorjára . Hogy lehet ezekhez hozzáférni ?
leopop32019-12-22 14:02:25 // 119522
Nem tudom volt-e már de ez hatalmas 😂😂
Roll19832019-12-21 13:06:24 // 119521
Köszi, ránézek.
Giuntini2019-12-21 11:21:52 // 119520
Sajnos csomó mindenben az FL előttiek sokkal jobb minőségűek. A bőr az mindenhol bőr. Az FL előtti ülések tartósabbak. A külső kilincsek fémből vannak, FL utániak műanyagok, vedlenek. A belső kilincsek... És sorolhatnám még. A súlycsökkentésnek ára volt.
droberto2019-12-21 03:06:45 // 119519
Én csak a Victor Customs et tudom mondani. Vérprofi a srác. De legalább nem olcsó...
droberto2019-12-21 03:04:47 // 119518
Tudja valaki, hogy a ti felniből mikor jött az antracit szín?
2008-kor a MiTo-val, vagy
2010-től csak.
A színkód nyomozás miatt lenne fontos.
Szasi2019-12-21 00:50:30 // 119517
Azt tudom,hogy a Fl után már csak műbőr lehetett az oldalfala bőrülèsnek hála az állatvèdőknek csak szeretnék valami megoldást találni mert nagyon zavar.
droberto2019-12-20 21:32:13 // 119515
Nem ezzel lesz a baj, hanem alul a teló rugótányérjánál, illetve a rugó alsó meneténél.
droberto2019-12-20 21:28:16 // 119514
Ez a FL után már műbőr elvileg. Ki kéne cseréld azt a darabot.
Roll19832019-12-20 14:25:28 // 119513
Sziasztok!

Gumisnál nézegettem az autómat és mindkét oldalon egy kis rozsdára lettem figyelmes. Mi az ami ott rozsdás és mennyire érek rá kicserélni? :) Köszi!

Szasi2019-12-20 13:35:10 // 119512
Sziasztok!
Segítséget kèrnèk a bőrülès oldalán található sèrülèst hogyan tudnám kijavítani.Folyèkony bőrrel esetleg vagy tudnátok ajánlani egy jó kárpitost Veszprém, Győr,Szèkesfehèrvár környèkèn.
Köszönöm.
leopop32019-12-18 22:55:34 // 119511
Holland ismerősömnek is 2.2 JTS Brerája és kérdeztem a véleményét az E10-ről
zoli9782019-12-18 11:21:51 // 119510
Üdv, ugye váltó miatt jelenleg parkoló pályán van az alfa, ma beültem kicsit járatni, és találtam egy anyát beletörve a csavar résszel. Kis keresgélés után megtaláltam, hogy a gázpedál alsó rögzitő csavarja törött el. Ezt esetleg lehet valahogy cserélni?
leopop32019-12-17 17:17:56 // 119509
Igen ezt én is olvastam csak mégis fura hogy bármilyen oldalt nézek angol, német, magyar egyik sem ajánlja a 2.2 JTS be az E10-et
3.2-be viszont igen
leopop32019-12-17 17:10:17 // 119508
Igen az Alfáé a legerősebb utána olvastam és mindenhol azt írják hogy elég sok mindent átalakítottak és a hengerfejek is Alfa hengerfejek rajta
leopop32019-12-17 17:01:35 // 119507
Elvileg csak amiatt
tdemeter2019-12-17 16:46:00 // 119506
Vagyis ott nincs is más már?
Gyapi Ɨ|ѯ2019-12-17 16:06:34 // 119505
E10 témát nálunk nyugatabbra már 2011-ben bedobták. Mégis fut probléma nélkül az összes EU-s 2.2JTS.
2012-es alfaowner.com bejegyzés a témában.
Rolcho2019-12-17 15:23:54 // 119504
Szerintem azok. Legalábbis amennyire utánaolvastam ebben biztosan különbözik az alap L61 Ecotec motoroktól.
"Following the GM-Fiat agreement, the 2.2 L engine is also used in
- Fiat Croma unmodified
- Alfa Romeo 159 heavy modified with Gasoline direct injection" - forrás

Mindenesetre ebből a blokkból feltöltés nélkül ez a legnagyobb teljesítmény-nyomaték-fordulatszám kombóval rendelkező.
Egy átlagos Ecotec 140-147 LE@5600-5800 rpm - 193-203 Nm@4000-4400 rpm
Az Alfa motorja 185 LE@6500 rpm - 230 Nm@4500 rpm
Gyapi Ɨ|ѯ2019-12-17 14:48:17 // 119503
Én Lukoil-nál tankolok és mint kiderült, ők már egy ideje E10 benzint forgalmaznak. Nem vettem észre különbséget.
Giuntini2019-12-17 14:46:50 // 119502
Úgy tudom nem.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-12-17 14:46:40 // 119501
ha csak a tömítés miatt kell más benzin, hogy ne egye meg, arra az is lehet félmegoldás, hogy hol E5-t, hol E10-t teszek bele és így az lemossa a tömítésre káros cuccot róla
leopop32019-12-17 14:16:59 // 119500
Jaja kb én is ezt irtam :)
De elvileg a 2.2-n is Alfa hengerfejek vannak nem?
Giuntini2019-12-17 14:11:04 // 119499
A két motor teljesen más. A 2,2 blokk totál európai GM, míg a 3,2 blokk Holden Ausztráliából, felalfásított hengerfejjel. Ezért a tömítések is teljesen mások.
leopop32019-12-17 13:46:01 // 119498
Remélem olyan baj nem lesz :D
Csak MOL-nál szoktam ott van 100-as benzin is :) De eddig csak szemeztem vele 😅
tdemeter2019-12-17 13:42:00 // 119497
Szerintem viszont inkább ott lesz a gond, ahol van a 95-ös meg a dízel. Csomó helyen ennyi a választék.
Olyasmi lesz, mintha hirtelen villanyautóvá válna a kocsid, nem tudod akárhol megtankolni :)
leopop32019-12-17 13:34:24 // 119496
Igazából az én futásteljeítményemmel nem baj évi 5000 km teszek bele 😁
Esetleg azoknak nagy szopó ez akik napi szinten használják évi 15-20000 km tesznek bele. Ott már összegben van egy jókora különbség :/
leopop32019-12-17 13:30:24 // 119495
Mindegy eddig úgysem tankoltam még 100-as benzint kíváncsi vagyok milyen hátha picit pörgősebb lesz Bella 😁 Elvileg a GM motorok szeretik a 100-as benzint amit meg is köszönnek, remélem így is van 😁
Aztán majd csak lesz valami a 95-ös benzinnel is
leopop32019-12-17 13:25:18 // 119494
Jaja elvileg azok is
leopop32019-12-17 13:24:46 // 119493
Igen ezt mondtam hogy sajnos E10-el nem kompatibilis a 2.2 JTS
leopop32019-12-17 13:22:33 // 119492
Van külömbség elvileg a 2.2 európai tömítéseket kapott opeltől a 3.2 amerikai tömítéseket GM-től.
Ha a 2.2 is a GM-és tömítést kapná vagy kicserélik arra akkor mehet bele az E10
tdemeter2019-12-17 13:21:34 // 119491
Ez tuti, majd hajtják őket amíg mennek.
Másfelől ha 2011 óta már máshol van ilyen benya, akkor biztosan van tapasztalat is azzal, hogy miként viselkedik 1-1 nem támogatott motorban... Az is lehet, hogy kb 5% esély van rá, hogy gondot okoz, az meg fel sem tűnik majd a népnek, nem fér bele a hibahatárba sem...
Rolcho2019-12-17 12:53:38 // 119490
Szerintem az emberek nagy részét ez nem fogja érdekelni. Pláne úgy, hogy ha jól tudom, az összes TwinSpark is kihullott a listáról. Aki 4-500 ezer forintért vesz autót, biztosan nem azt figyeli nagy többségében, 100-as benzint vegyen.
tdemeter2019-12-17 11:53:59 // 119489
Közben találta egy 2011-es fórumbejegyzést, ahol egy fazon megkérdezte az alfát, hogy mi az igazság és neki is azt válaszolták, hogy ez e10 nem kompatibilis a 2.2 jts-el.
Ez viszont elég gáz szerintem, ha igaz. Jó sok autó rohangálhat ilyen motorokkal, most ezek gyakorlatilag szopóágra kerültek.
Szerintem van olyan ország,ahol ezentúl nem is lehet majd mást tankolni, csak e10-et. ott mit van pl ilyenkor?
Én 100-as benzint nagyon nem láttam mindenhol ahol eddig jártam. Az is igaz viszont, hogy 98-as sok helyen van, de azzal vajon mi lett?
Nem csodálkoznék, ha hirtelen lemenne az ára ezeknek a vasaknak mert tömegesen adnák el őket...
tdemeter2019-12-17 11:45:10 // 119488
Háááát, nem is tudom. Gyorsan megnéztem a brera kezelési utasítását és semmilyen megkötés nincs a 2.2 és a 3.2 jts motorok között a leírásban az üzemanyagok tekintetében, csak a 95-ös oktánszám.
A neten mindenki abból a listából dolgozik, amit linkeltetek, de az pl lehet akár hiányos is.

Én még nyomoznék azért, nem hinném, hogy a 3.2-es valamiért jobban szeretné az e10-et. Ugyanakkor, ugyanott gyártották őket, akkor meg miért?
leopop32019-12-17 10:15:23 // 119487
Jojo köszi E5-öt nézem majd de szerintem ez akkor azt jelenti hogy csak a 100-as benzinben nem lesz E10.
Így viszont kicsit drágább ízlése lett a Bellának üzemanyag terén 😁 Nem baj ami jár neki azt megkapja :))
Rolcho2019-12-17 08:08:13 // 119486
Röviden: igen.
Szerintem olyat tankolj, ahol ezt látod: E5. A hétvégi kiránduláson egy szegedi Shell kútra mentem be, ahol a 95-ös benzinek már E10-ek voltak, a 100-as pedig E5.
Ahol egyértelműen jelölték a honlapon:
"A motorbenzineink közül a Shell FuelSave 95 és a Shell V-Power95 fog E10-et tartalmazni, a Shell V-Power Racing 100 prémium üzemanyagunkat E5 biotartalommal fogjuk biztosítani."
"MOL EVO PLUS - Ez az üzemanyag az MSZ EN 228 szabvány szerinti E5 üzemanyagnak felel meg."
Giuntini2019-12-16 22:26:37 // 119485
Küldök egy képet az eredeti repedt hf-ről. Tisztán látszódik, hogy a hegesztés mellett repedt el a hf, mivel ott az anyag legyengült. Egy ilyen aprónak tűnő repedés hihetetlen galibákat okozott anno. Ez azért repedt meg, mert nem bírta a javított anyag. Szatmári is annak idején teljesen paszta nélkül rakta össze, és tavaly Csöri is. Egyedül annyi hibát követtem el, hogy mikor a javított hf elkezdte a műsort, nyomtam sajnos bele hűtőtömítőt. Annak már rég ki kellett jönnie, hiszen a hűtő is új. A javított hf első tünetei azok voltak, hogy több helyen a csöveknél szivárgott a víz. Itt nincs vízszivárgás, akkor már új felfújta a csöveket, hogy dudor keletkezett rajtuk.
leopop32019-12-16 21:53:52 // 119484
Még azt meg akartam kérdezni hogy akkor innentől 2.2 JTS Brera csak 100-as benzint kapjon?
dev1662019-12-16 21:14:09 // 119483
Én is drukkolok, hogy ne legyen repedt az szép új fej, de ha mégis, akkor 100%, hogy ugyanannak a pasztázásnak az eredménye amit az osztrák csinált annó. Attól, h lent volt a fej és a víz leengedve még maradhatott bőven pasztadarab a rendszerben, főleg, ha sosem volt szűrve.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak