Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2020-01-26 23:17:50 // 120305
Hát a Tibinek alapjáraton olyan a hangja, mint bármely modern kisköbcentis benzinesnek pl. semmivel se jobb a Logan hangjánál :), sajnos semmi dög nincs benne.
Az 2.4-es hidegen azért csattog, de akkor is megvan benne a nagyköbcentis sokhengeres hang.
Josh.812020-01-26 23:15:12 // 120304
Sziasztok.
Érdekelne, hogy 1.8 Tbi motornak mennyi a vezérlés és 'hosszbordás' szíj klt. csere-intervalluma..?
Köszönöm.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-26 22:27:42 // 120303
Azért az sem olcsó játék hiába Dezső... csak mertem megegyezni, hogy hiába v6 akkor is hangos és rezonál.. ettől még el fogadnám a Levante-t is nekem bejön
Haddel2020-01-26 18:51:05 // 120302
Hidegben való indításkor fel szokott jönni az alacsony olajnyomás hibajelzés a tömítés miatt. A csere megoldja.
norbi04092020-01-26 16:49:12 // 120301
Őszintén szólva, fogalmam sincs, hogy egyre gondolunk-e. Facen írták nekem, hogy az olajpumpa tömítés viszonylag hamar öregszik és olajnyomás gondokat okozhat. 🙂
Azért informálódnék erről mert az olajnyomás azért nem játék 🙂 vagy lehet valami előjele ennek a tömítés hibának?

Az EGR hűtődön szépen látszott már a megviselt állapot basszus...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-26 16:33:53 // 120300
Senki nem beszél másról minden dízelnek kotlák hangja van alapjáraton, pláne hidegen egy benyáshoz képest plusz még vibrál is :)))
droberto2020-01-26 16:10:36 // 120299
Gondolom nem rám értetted.
Én csak egyet értetem a Zsoltival.
Alapjáraton szar (nyilván az 1.9-étől jobb), fordulaton meg zseniális az öthengeres dízel. :)

Csak valaki járna már rendesen után a HF repedés titkának. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 16:02:02 // 120298
Itt már mindenki másról beszél.. szokás szerint :-) 🎃 mindegy.. :-) Ez a topic már csak ilyen..
Szasi2020-01-26 16:01:58 // 120297
Egy ütem alatti többszörös befecskendezèssel sokat javítottak a Diesel hangján ,de az a jellegzetes kerregès megmaradt .Azèrt a benyás alapjárat lènyegesen halkabb ès rezonanciamentesebb a dieselnèl.
droberto2020-01-26 16:01:27 // 120296
Jöhetne egy ilyen Ghibliben. :)
Szegény ember Maserja. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-26 15:59:09 // 120294
Nincs rossz hangja a VM 5 és 6 hengerek de mivel delej van egy vibráció ami a benyánál nincs...
Giuntini2020-01-26 15:41:47 // 120293
Egyébként a 2,4 hangját nem csak én hasonlítom a Nohab dízelmozdony hangjához....
Giuntini2020-01-26 15:40:25 // 120292
A CR dízeleknek alapvetően kalapácsütésszerű hangjuk van. Van ahol ezt a hatást tudták csökkenteni vagy elszigetelni. A 159-ben ez jól sikerült.
RomeoOne2020-01-26 15:22:03 // 120291
Amúgy a nagyobb traktorok is 6 hengeresek, sőt, mnidenfélre dízelmotor megtalálható traktorokban is. Szóval definíció szerint traktorhangja van minden dízelnek, legyen az autó, terepjáró, teherautó, bármi :DDD
droberto2020-01-26 15:07:54 // 120290
Még mindig alapjáratról volt szó. :)
Egyébként a dízelben is a befecskendezés a hangos. Hangos a kamrás, a PD és a CR is. Ettől van ronda hangja. Mindegy hány hengeres. Lehet rajta finomítgatni, szigetelni de el nem fog sosem tűnni.
Az emberek többsége ezt a nyers fémes hangot nem szereti. Kellemetlen a frekvenciája.
Vsz. nem egyről beszélünk, és te más hangra gondolsz. :)
yani🍀2020-01-26 14:45:44 // 120289
A nagynyomású csattog, nem a motor! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 14:41:22 // 120288
Kinek mi a trakesz. Nekem az 5 6 hengeresek hangja tetszik. Sorhat dízel bmw sem rossz, nekem ezekkel semmi bajom. Egy cr 4 hengert már nem szeretnék hallgatni, nekem az zavaró. Após mazda benzinesén pl csak röhögök, hangosan ordít, csattog, porszívó hangja vam hidegen. Na annál is sokkal jobb a 2.4, az én fülemnek tuti.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-26 14:33:41 // 120287
A dízel mindig trakesz hangú marad alapjáraton mind1, hogy 3,4,5,6 vagy 8 henger... a Maser V6 deléje is az plusz rázkódik egy benyáshoz képest...
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 14:25:10 // 120286
Mindegy Robi. a lényegen nem változtat, aki a hangja miatt ekézi a 2.4-et, az vagy süket, vagy szar az autója. Alapjáraton is. Nincs mit ezen fűzni. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 14:15:06 // 120285
Tudom, értem, de ez pl furcsa érzés, tudom hogy a motornak így jó.
droberto2020-01-26 14:00:31 // 120284
Úgy értem, a zsírúj céges dci Daciák.
droberto2020-01-26 13:59:03 // 120283
Igen. Akkor mész vele fordulatból és nem nyomatékból. Ezt most jobban hirtelen nem tudom megfogalmazni. A lényeg, hogy nem szabad járatni. Már a DPF miatt sem. Az is rühelli.
droberto2020-01-26 13:55:49 // 120282
A dízel az dízel. Nem a hang az erénye alapjáraton, főleg nem hidegen. A 2.4 fordulaton csodálatosat szól, de ne felejtsük el, hogy nem is négy hengeres.
De ez más kérdés. Alapjáratról volt szó.

Egyébként meg, ha halk egy dízel alapjáraton az nem a legjobb jel a befecskendezők állapotát illetően. Miután az enyémbe újakat vettem pont olyan hangosan kelepelt mint az új boschos dci-k.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 13:46:34 // 120281
A turbónak nem tesz jót a helyben járatás. Viszont a 2.4 automata pár km-ig furán védi magát a hidegtől, nem kapcsol fel időben. Ez valószínű a motornak jó, de az első kilométeren hidegben olyan fura, kellemetlen.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 13:42:44 // 120280
No már csak hidegen? XD Mihez képest az is. Egy négyhengereshez ne is hasonlítsd,hidegen is sokkal sokkal kulturáltabb. Persze állapot függő is. Vacak gyári injektor csatlakozókkal vagy újakkal? Van különbség :-) P-ben, vagy N-ben? Van különbség. És itt sem sok idő, hogy elhalkuljon. Én kifejezett hang érzékeny vagyok, de a 2.4 hangilag igen csak rendben van. Ha áll, ha megy. Bent ülve meg ha zakatolás hallatszik, akkor ott valami nem jó. Melegen pedig feltűnően halk. Anno amikor a Stelvioba beültem, járó motorral, pontosan az tűnt fel , hogy hangos. A benzin motor, alapjáraton csattog. Üzemmelegen a 2.4 észrevehetően halkabb bent.
droberto2020-01-26 13:42:00 // 120279
Magyarul fordulatból menj és ne nyomatékból.
droberto2020-01-26 13:41:03 // 120278
A dízelnek az 1-2 percnél tovább történő alapjárati járatás nem szerencsés. Alig van veszteséghője, úgy lassan melegszik. Illetve olajnyomás se sok van még.
Sokkal előbb bemelegszik, jobbat teszel a motornak, ha finoman elindulsz vele. Legyen egy kis fordulat, hogy legyen valamennyi olajnyomás, de ne nyomd nagyon, hogy ne legyen magas turbó és rail nyomás.
droberto2020-01-26 13:36:55 // 120277
De ahogy írtad is, nem új kora óta van nálad.
Senki nem mondta, hogy a 130, vagy a 180 hajtás lenne a HF-nek.
Sőt a Zsolti is az mondta, nem, nem lesz minden 2.4 hengerfejes. Amire vigyáznak nem. Ne szívj mindent mellre!
Az ablak leengedés dologgal viszont tényleg butaságot mondott.
Giuntini2020-01-26 13:28:58 // 120276
Hát ez az! Én mindig járatom alapjáraton, garázsban áll, a leghidegebb télen 10 fok van bent. Ha a Balatonról elindulok, már 90 fokon áll a víz a pályán, mégis kilométereken keresztül nem nyomom. Autópályázás után percekig járatom. Mikor észreveszem hogy pályán regenerál, automatikusan leveszem a tempót 120-ra. A javított hf azért repedt meg, mert a hegesztés mellett elfáradt az anyag. Ennél többet mit lehet tenni, vagy vigyázni? A 2,4-nek a 170-180-as tempó nem hajtás!
droberto2020-01-26 13:27:42 // 120275
A 2.4 hidegen azért rendesen zakatol üzemszerűen. 🙂
A TBi, meg csak néhány másodpercig, és azt csak ha szar már a VVT tárcsa. Utána meg varrógép. 🙂
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 13:19:08 // 120274
Egy Tbi jobban csattog alapjáraton mint a 2.4 :-) Engem traktorra nem igazán emlékezet.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 13:15:07 // 120273
Emil, ne bosszants magad XD Tudod, a focihoz, autókhoz, házépítéshez mindenki ért :-)
Olvasnak az emberek itt-ott valamit, érteni nem értik, de teljes meggyőződéssel okítják a népet. Fogalmuk nincs miről beszélnek. A 2.4 jó téma, lehet okoskodni sokat. Ha valakit a nettó baromságon túl is érdekel a dolog, szerintem vagyunk itt páran akik elmondjuk a valós dolgokat.
droberto2020-01-26 13:13:14 // 120272
Pedig az elég valószínű, ha úgy nyomod neki, hogy nem meleg minden teljesen, akkor reped el.
Ennél többet nem lehet megállapítani, pontosabban eddig még senki se fejtette meg.
Ezzel kapocsolatban minden más csak vízió, mondhat bárki bármit.
Pl. megnézte valaki, hogy a HF-ek milyen cikkszámon voltak évjárat függvénéyben. Ezen cikkszámú HF-eknél összehasonlították a konstrukciót és az anyagösszetételt. Változtattak valamit a hőkezelési folyamaton? Voltak ezt érintő frissítések az ECU-ban?

Aki ezekre tud válaszolni jelentkezzen.

Addig meg fogadjuk el amit a Zsolti is mondott, annyi kieggel, hogy a leállításra is figyeljünk a visszahűtéssel. Mert igen is laikusként ez a lehető legjobb amit gondolhatunk és tehetünk.
Ugyanis azt nem hiszem el, hogy aminél ezt tényleg betartják, tényleg elreped 200-300-400 vagy akár 5-600k km-nél.
Annyi biztos, hogy ezek az E4-es öthengeres érzékeny konstrukciók.

Traktorhang az van alapjáraton, még az öthengernél is. Mihez képest? Egy traktorhoz meg bármilyen benzinmotorhoz képest. Ne legyünk elfogultak.
Giuntini2020-01-26 12:54:35 // 120271
Ez így van, de ez minden motorra igaz. Vigyázhatsz de bárhogy rá, ha az anyag elfárad, illetve nem tudod az előéletét. A többivel nincs bajom amit mondott, ja még a traktor. Szerintem nála van valami hiba (az autónál), érdemes megnézni a befecskendezőket. A 2,4-nél annyi mese van! Az hogy autópálya 130-140 ártana a hf-nek, ez nem igaz! Ezt mem tudom ki találta ki! Ha 150-es tempoval mész, 2500-at forog. Hol van ma olyan pálya, ahol be tudsz állni nyél 130-140-re. Éjszaka, de az sem az M7 nyáron. Egyszerűen annyi, hogy nagyrészt behozott autók vannak, 90 százalék tekerve volt. Erhardnál miért nem lett hengerfejes? Vagy Tominál, 2006-os, ami jól fel volt húzva. Az viszont elképzelhető, hogy a dpf hőtermelése, extrém hőfokot kreál a motorban. Erre ott van Csabi, az övé dpf-es volt, és soha em volt ilyen probléma. Szóval imádom a becsületes nepper és hasonló videókat, akik megmondják a frankót.
droberto2020-01-26 12:11:53 // 120270
Mire gondolsz?
Azt jól mondta, hogy rendesen be kell melegíteni. Ne csak a 90 fokot várjuk meg.
Giuntini2020-01-26 11:57:30 // 120269
Jó, nagy alfás fan, de azért ne adjon téves infókat! Ha én csinálnék videókat, nem engedhetném meg magamnak, hogy tudatlanságomat eláruljam.
A hengerfej kérdéshez már mindenkinek van hozzáfűznivalója. A tényekről kell beszélni, nem az hogy ezt hallottam meg azt hallottam. A tény, hogy az újabbakra kevésbé jellemző ez a meghibásodás. Amin felforrt az agyvizem, úgy beszélt, mintha belelátna a motorba.
Borusdemi2020-01-26 11:16:29 // 120268
Köszi! Jövőre olyat kap.
Szasi2020-01-26 10:34:25 // 120267
Nèztem règen is a videóit amikor mèg nem vált szèt a tech 2 sráccal meg csinált videót egy 159 ről is mèg règebben akkor is nagyon dicsérte.
droberto2020-01-25 22:11:53 // 120266
WR PE (Pure Energy) kell bele, ami C-s olaj.
A B-s stresszeli a DPF-ed.
leopop32020-01-25 21:53:35 // 120265
Igen tudom ezt írtam is csak eddig meg olyan helyeken szivárgott ahol bejött :)
Liquid2020-01-25 21:53:09 // 120264
így van, le kell tisztítani, menni vele egy csomót majd utána lehet esetleg látni valamit.
Én 3 télen át kergettem olajfolyást. Igaz több is volt belőle :)
- olajszűrő fedél, és csatlakozás
- olajhűtő-re menő cső csatlakozásánál a termosztát tömítése
- olajhűtő-re menő csövek
- szervó cső
Remélem nem felejtettem ki semmit :)
Borusdemi2020-01-25 21:48:48 // 120263
Sziasztok! Néhány napja regisztráltam az alfaamoren , bár már több mint egy éve meg van az autóm. Jól szuperál, teszi a dolgát, nagyon szeretem. Úgy gondoltam, egy olajcsere most már esedékes, mert kb. másfél éve benne van az olaj, igaz még nem mentem vele 10000Km-t. Megvettem a selenia WR diesel 5 w40-et, és elmentem a szerelőhöz. Sajnos nem volt zökkenőmentes az olajcsere. Az olajszűrő fedele úgy meg volt tépve, hogy valószínüleg a lazítás küzdelmében megrepedt. Nem látszott semmi. szépen visszaraktuk, majd amikor itthon álltam be a garázsba, láttam az olajcseppeket magam mögött. Unix, Bárdi 36-34 ezer forint gyáriban, utángyártott nem létezik. Tatáról sikerült rendelnem bontottat 8000Ft-ért, ma cseréltük. Egyelőre nincs olajcsepp a garázs előtt.
Liquid2020-01-25 21:47:23 // 120262
Fogalmam sincs hogy milyen volt, de leginkább bebarnult...rátöltöttem amit írt a könyv, és problem solved. Persze csak ideiglenesen, mert a folyadék nem tud csak úgy eltűnni, max. nem látod hol szivárog. A lényeg, hogy utána elvittem Csörihez, és ki lett cserélve a felső cső. Ezután nem volt több probléma vele.
droberto2020-01-25 21:24:50 // 120261
Leo ne viccelj már! Szerinted egy kartonnal be tudod azonosítani a szivárgás helyét?
Főleg úgy, hogy a motorvédő burkolat is rajta van.

Le kell venni a burkolatot, fel kell emelni azt alánézni. Vagy aknára állni.
Shadin2020-01-25 20:26:33 // 120260
Ha az olajpumpa tömítés alatt a szívócső tömítőgyűrűjét érted akkor karter le, ha a blokk tömítést, akkor meg az egész vezérlés oldal és a karter. Nem akarod azt csak ha muszáj. Pirossal karikázva. Ez szokott néha olajnyomás hiány jelzést okozni.



EGR fedél cseréhez le kell ereszteni a vizet, útban van az olajnívó cső és az alsó csavarokhoz kínai nőgyógyásznak kell lenned, de nem annyira vészes.

EGR hűtő csere album

Ez meg a fedél csere következménye lett, ki kellett cserélni a felkeményedett ill. kimozdult nívócső tömítését:

Olaj :-(
Shadin2020-01-25 20:15:54 // 120259
Megszámlálhatatlan mennyiségű kupakunk van már :-)
Szasi2020-01-25 20:10:22 // 120258
OFF.


https://youtu.be/EGS8rF80odw.

4:45 nèl a lènyeg.

ON
leopop32020-01-25 20:09:44 // 120257
A videóban látszik is hogy direkt tettem a kocsi alá egy kartont hogy lássam hol csepeg :)
Motorvédő burkolat tudom hogy felfoghatja de az előző hűtővízes mizériákból tanulva (öt volt eddig) jól jött hogy alatt volt a karton mert lehetett detektálni a folyást. Szerelőnél “nem tudta produkálni” szerinte “nem folyt” ahogy hazahoztam nálam egy óra után 😅
droberto2020-01-25 20:00:04 // 120256
A Zsolti azért nagy Alfás ám.
Nem volt olyan rossz a videó. Persze nem mindent pontosan mond, de nem autószerelő illetve nem minden percét itt éli gondolom. Végtére is újságíró. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak