Fórum >> Típusok >> 159

droberto2020-01-26 13:36:55 // 120277
De ahogy írtad is, nem új kora óta van nálad.
Senki nem mondta, hogy a 130, vagy a 180 hajtás lenne a HF-nek.
Sőt a Zsolti is az mondta, nem, nem lesz minden 2.4 hengerfejes. Amire vigyáznak nem. Ne szívj mindent mellre!
Az ablak leengedés dologgal viszont tényleg butaságot mondott.
Giuntini2020-01-26 13:28:58 // 120276
Hát ez az! Én mindig járatom alapjáraton, garázsban áll, a leghidegebb télen 10 fok van bent. Ha a Balatonról elindulok, már 90 fokon áll a víz a pályán, mégis kilométereken keresztül nem nyomom. Autópályázás után percekig járatom. Mikor észreveszem hogy pályán regenerál, automatikusan leveszem a tempót 120-ra. A javított hf azért repedt meg, mert a hegesztés mellett elfáradt az anyag. Ennél többet mit lehet tenni, vagy vigyázni? A 2,4-nek a 170-180-as tempó nem hajtás!
droberto2020-01-26 13:27:42 // 120275
A 2.4 hidegen azért rendesen zakatol üzemszerűen. 🙂
A TBi, meg csak néhány másodpercig, és azt csak ha szar már a VVT tárcsa. Utána meg varrógép. 🙂
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 13:19:08 // 120274
Egy Tbi jobban csattog alapjáraton mint a 2.4 :-) Engem traktorra nem igazán emlékezet.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-26 13:15:07 // 120273
Emil, ne bosszants magad XD Tudod, a focihoz, autókhoz, házépítéshez mindenki ért :-)
Olvasnak az emberek itt-ott valamit, érteni nem értik, de teljes meggyőződéssel okítják a népet. Fogalmuk nincs miről beszélnek. A 2.4 jó téma, lehet okoskodni sokat. Ha valakit a nettó baromságon túl is érdekel a dolog, szerintem vagyunk itt páran akik elmondjuk a valós dolgokat.
droberto2020-01-26 13:13:14 // 120272
Pedig az elég valószínű, ha úgy nyomod neki, hogy nem meleg minden teljesen, akkor reped el.
Ennél többet nem lehet megállapítani, pontosabban eddig még senki se fejtette meg.
Ezzel kapocsolatban minden más csak vízió, mondhat bárki bármit.
Pl. megnézte valaki, hogy a HF-ek milyen cikkszámon voltak évjárat függvénéyben. Ezen cikkszámú HF-eknél összehasonlították a konstrukciót és az anyagösszetételt. Változtattak valamit a hőkezelési folyamaton? Voltak ezt érintő frissítések az ECU-ban?

Aki ezekre tud válaszolni jelentkezzen.

Addig meg fogadjuk el amit a Zsolti is mondott, annyi kieggel, hogy a leállításra is figyeljünk a visszahűtéssel. Mert igen is laikusként ez a lehető legjobb amit gondolhatunk és tehetünk.
Ugyanis azt nem hiszem el, hogy aminél ezt tényleg betartják, tényleg elreped 200-300-400 vagy akár 5-600k km-nél.
Annyi biztos, hogy ezek az E4-es öthengeres érzékeny konstrukciók.

Traktorhang az van alapjáraton, még az öthengernél is. Mihez képest? Egy traktorhoz meg bármilyen benzinmotorhoz képest. Ne legyünk elfogultak.
Giuntini2020-01-26 12:54:35 // 120271
Ez így van, de ez minden motorra igaz. Vigyázhatsz de bárhogy rá, ha az anyag elfárad, illetve nem tudod az előéletét. A többivel nincs bajom amit mondott, ja még a traktor. Szerintem nála van valami hiba (az autónál), érdemes megnézni a befecskendezőket. A 2,4-nél annyi mese van! Az hogy autópálya 130-140 ártana a hf-nek, ez nem igaz! Ezt mem tudom ki találta ki! Ha 150-es tempoval mész, 2500-at forog. Hol van ma olyan pálya, ahol be tudsz állni nyél 130-140-re. Éjszaka, de az sem az M7 nyáron. Egyszerűen annyi, hogy nagyrészt behozott autók vannak, 90 százalék tekerve volt. Erhardnál miért nem lett hengerfejes? Vagy Tominál, 2006-os, ami jól fel volt húzva. Az viszont elképzelhető, hogy a dpf hőtermelése, extrém hőfokot kreál a motorban. Erre ott van Csabi, az övé dpf-es volt, és soha em volt ilyen probléma. Szóval imádom a becsületes nepper és hasonló videókat, akik megmondják a frankót.
droberto2020-01-26 12:11:53 // 120270
Mire gondolsz?
Azt jól mondta, hogy rendesen be kell melegíteni. Ne csak a 90 fokot várjuk meg.
Giuntini2020-01-26 11:57:30 // 120269
Jó, nagy alfás fan, de azért ne adjon téves infókat! Ha én csinálnék videókat, nem engedhetném meg magamnak, hogy tudatlanságomat eláruljam.
A hengerfej kérdéshez már mindenkinek van hozzáfűznivalója. A tényekről kell beszélni, nem az hogy ezt hallottam meg azt hallottam. A tény, hogy az újabbakra kevésbé jellemző ez a meghibásodás. Amin felforrt az agyvizem, úgy beszélt, mintha belelátna a motorba.
Borusdemi2020-01-26 11:16:29 // 120268
Köszi! Jövőre olyat kap.
Szasi2020-01-26 10:34:25 // 120267
Nèztem règen is a videóit amikor mèg nem vált szèt a tech 2 sráccal meg csinált videót egy 159 ről is mèg règebben akkor is nagyon dicsérte.
droberto2020-01-25 22:11:53 // 120266
WR PE (Pure Energy) kell bele, ami C-s olaj.
A B-s stresszeli a DPF-ed.
leopop32020-01-25 21:53:35 // 120265
Igen tudom ezt írtam is csak eddig meg olyan helyeken szivárgott ahol bejött :)
Liquid2020-01-25 21:53:09 // 120264
így van, le kell tisztítani, menni vele egy csomót majd utána lehet esetleg látni valamit.
Én 3 télen át kergettem olajfolyást. Igaz több is volt belőle :)
- olajszűrő fedél, és csatlakozás
- olajhűtő-re menő cső csatlakozásánál a termosztát tömítése
- olajhűtő-re menő csövek
- szervó cső
Remélem nem felejtettem ki semmit :)
Borusdemi2020-01-25 21:48:48 // 120263
Sziasztok! Néhány napja regisztráltam az alfaamoren , bár már több mint egy éve meg van az autóm. Jól szuperál, teszi a dolgát, nagyon szeretem. Úgy gondoltam, egy olajcsere most már esedékes, mert kb. másfél éve benne van az olaj, igaz még nem mentem vele 10000Km-t. Megvettem a selenia WR diesel 5 w40-et, és elmentem a szerelőhöz. Sajnos nem volt zökkenőmentes az olajcsere. Az olajszűrő fedele úgy meg volt tépve, hogy valószínüleg a lazítás küzdelmében megrepedt. Nem látszott semmi. szépen visszaraktuk, majd amikor itthon álltam be a garázsba, láttam az olajcseppeket magam mögött. Unix, Bárdi 36-34 ezer forint gyáriban, utángyártott nem létezik. Tatáról sikerült rendelnem bontottat 8000Ft-ért, ma cseréltük. Egyelőre nincs olajcsepp a garázs előtt.
Liquid2020-01-25 21:47:23 // 120262
Fogalmam sincs hogy milyen volt, de leginkább bebarnult...rátöltöttem amit írt a könyv, és problem solved. Persze csak ideiglenesen, mert a folyadék nem tud csak úgy eltűnni, max. nem látod hol szivárog. A lényeg, hogy utána elvittem Csörihez, és ki lett cserélve a felső cső. Ezután nem volt több probléma vele.
droberto2020-01-25 21:24:50 // 120261
Leo ne viccelj már! Szerinted egy kartonnal be tudod azonosítani a szivárgás helyét?
Főleg úgy, hogy a motorvédő burkolat is rajta van.

Le kell venni a burkolatot, fel kell emelni azt alánézni. Vagy aknára állni.
Shadin2020-01-25 20:26:33 // 120260
Ha az olajpumpa tömítés alatt a szívócső tömítőgyűrűjét érted akkor karter le, ha a blokk tömítést, akkor meg az egész vezérlés oldal és a karter. Nem akarod azt csak ha muszáj. Pirossal karikázva. Ez szokott néha olajnyomás hiány jelzést okozni.



EGR fedél cseréhez le kell ereszteni a vizet, útban van az olajnívó cső és az alsó csavarokhoz kínai nőgyógyásznak kell lenned, de nem annyira vészes.

EGR hűtő csere album

Ez meg a fedél csere következménye lett, ki kellett cserélni a felkeményedett ill. kimozdult nívócső tömítését:

Olaj :-(
Shadin2020-01-25 20:15:54 // 120259
Megszámlálhatatlan mennyiségű kupakunk van már :-)
Szasi2020-01-25 20:10:22 // 120258
OFF.


https://youtu.be/EGS8rF80odw.

4:45 nèl a lènyeg.

ON
leopop32020-01-25 20:09:44 // 120257
A videóban látszik is hogy direkt tettem a kocsi alá egy kartont hogy lássam hol csepeg :)
Motorvédő burkolat tudom hogy felfoghatja de az előző hűtővízes mizériákból tanulva (öt volt eddig) jól jött hogy alatt volt a karton mert lehetett detektálni a folyást. Szerelőnél “nem tudta produkálni” szerinte “nem folyt” ahogy hazahoztam nálam egy óra után 😅
droberto2020-01-25 20:00:04 // 120256
A Zsolti azért nagy Alfás ám.
Nem volt olyan rossz a videó. Persze nem mindent pontosan mond, de nem autószerelő illetve nem minden percét itt éli gondolom. Végtére is újságíró. :)
leopop32020-01-25 19:57:33 // 120255
Igen azt gondoltam csak furcsa hogy amíg parkolok addig csepeg utána nem :)
droberto2020-01-25 19:56:16 // 120254
Javaslom, hogy a csöpögést alulról nézd, a motorvédő burkolat eltávolítása után. :)
norbi04092020-01-25 19:55:57 // 120253
Srácok! Újabb kérdéseim lennének 2.0 JTDm téren...

- Olajpumpa tömítéshez nagyon kell bontani? 🙂 Olajcserekor gondolom aktuál lenne... Alkatrész könnyen beszerezhető?
- EGR fedél ugye repedni szokott... Ennek cseréje nagy művelet? Valamint mennyibe kerül maga az alkatrész? 🙂

Köszönjük szépen ismét! 🙂
Giuntini2020-01-25 19:51:21 // 120252
Ha szólsz, össze tudunk futni, és viszek egy kupakot.
leopop32020-01-25 19:45:10 // 120251
Hoppá tényleg :) Lehet hogy a te 159-et láttam annyiszor?
Nagyon szépen köszönöm illetve ha ez így kiderült szívesen benne lennék egy Alfás eszmecsérben :))
Giuntini2020-01-25 19:41:49 // 120250
Nekem van egy kupakom, tudok adni. Ahogy látom, nem messze laksz tőlem.
leopop32020-01-25 19:35:53 // 120249
Hűtővizet érted bugyivíz alatt? :DD
droberto2020-01-25 19:32:54 // 120248
(Volt) Tech2-ős Zsolti! :)
leopop32020-01-25 19:32:40 // 120247
Pincétől padlásig húz :DD
leopop32020-01-25 19:32:00 // 120246
MEGGYŐZTÉL ;)
Smith2020-01-25 19:31:42 // 120245
az se rossz, de engem a bugyivíz jobban érdekel :D
leopop32020-01-25 19:31:29 // 120244
Az elsőt az a gond így terem garázsban akna nélkül nem biztos hogy tudom kivitelezni :/
Ilyen tükröm sincsen sajnos
Shadin2020-01-25 19:31:24 // 120243
Van MES-em és ELM-em is ám :-)
Shadin2020-01-25 19:29:21 // 120242
Úgyis ki akartam próbálni egy JTS Brera-t ;-)
leopop32020-01-25 19:29:14 // 120241
Jövőt folyamán nekem jó is, de még beszéljünk róla :)
Shadin2020-01-25 19:28:40 // 120240
Lehet le kellene szedni a haspáncélt. De a teleszkópos világítós tükör is nagy segítség néha :-)
Shadin2020-01-25 19:27:45 // 120239
Szólj és viszek egyet, Munkaidőben szívesen cserélek eszmét és kupakot :-)
Groupama Aréna - MT székház környéke.
leopop32020-01-25 19:21:09 // 120238
Lehet első körben ezzel kezdenék :)
leopop32020-01-25 19:20:09 // 120237
Esküszöm ti többet segítettek mint a szerelőm 😃
Tényleg köszi a tippeket! :)
De ha már itt járunk ti mennyire ismeritek Alfa Novákot?
Tapasztalatok vele?
Csak mert egy két dolgot nekem ő csinált a Brerán és a hűtővíz miatt is 4 szer mentem hozzá vissza :/
leopop32020-01-25 19:17:11 // 120236
Köszi nagyon tényleg! :)
Annyi hogy mielőtt veszek valamit még ki kéne deríteni hogy biztos onnan folyik-e.
Mert az a gond hogy csak annyit látok én is mint ami a videóban látszik csak a csepeket a kocsiig utána semmi és alatta semmi 😃
Szóval nem tudom honnan jön :DD
Motortérben is mindet száraznak látok.
Shadin2020-01-25 19:07:52 // 120235
Normál esetben nem is kellene kinyisson, de egy kupakot fel tudok ajánlani...
berobbantam2020-01-25 18:56:51 // 120234
Szia.Cserêld ki a kiegyenlítő tartály kupakját.Nem nyit a kellő nyomásnál ezért fujja fel a csöveket.
Shadin2020-01-25 18:51:51 // 120233
Kérek mindenkit hogy a "Rugalmas hüvelyt" ne trollkodjátok szét :-)
Shadin2020-01-25 18:50:36 // 120232
Ebben az esetben a bugyivíz könnyezik valahol :-(
A gyári komplett cső amit korábban csatoltam a 50500076 cikkszámon fut,
és újonnan az én kedvezményemmel ennyi:


Itt...
leopop32020-01-25 18:38:30 // 120231
A videó az eset után készült elég hosszú idővel és nem száradt fel a kondenznek ennyi idő alatt fel kéne
A pocsolya is kizárt sajnos :/
leopop32020-01-25 18:31:18 // 120230
Hát erre nem gondoltam :)
De az a gond hogy rózsaszín volt
Shadin2020-01-25 18:28:11 // 120229
Biztos csak pocsolyába mentél és az csöpögött le, vagy a klíma kondenz a meleg miatt :-)
Szergej2020-01-25 18:17:54 // 120228
Sziasztok. Nem tudja véletlenül valaki hogy mi a gyari szama a külsőhőmérséklet jeladónak. Vagy hol tudnék venni? Esetleg blog a cseréről? Elkezdett csalni,3-4 fokkal többet mitat. 1.9 jtdm
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak