Fórum >> Típusok >> 159

leopop32020-01-11 18:30:03 // 120006
leopop32020-01-11 18:27:21 // 120005
Ilyen lesz a hangja :))
leopop32020-01-11 18:26:22 // 120004
Ilyen lesz a hangja :))
csokagm2020-01-11 18:18:51 // 120003
Észre sem vettem, de koszi😁

Kazes: milyen képet szeretnél? 😀
Kazes☻2020-01-11 17:37:16 // 120002
Grat! Kép?! :)
Piritu - 1.000.0002020-01-11 17:34:29 // 120001
Gratula a k-hoz! :-)
csokagm2020-01-11 17:34:03 // 120000
Nem tudom, de még azt sem, hogy a 2.2 opció-e :)
leopop32020-01-11 14:07:56 // 119999
Annyi hogy ugye nem túl legális mert nincsenek benne dobok 😅
Nem tudom téged mennyire zavar?
csokagm2020-01-11 13:55:42 // 119998
Milyet rendeltél? Arról nincs videó?
leopop32020-01-11 13:46:01 // 119997
Most rendeltem 2.2 JTS hez új kipufogót majd videó is lesz róla ha megjött és fel lesz szerelve. Valami hihetetlen milyen hangja lesz tőle, bár így sem rossz 😁
Konkrétan durrogni-csattogni fog 😁
Giuntini2020-01-11 13:01:18 // 119996
A Tibi ellen nálam csak annyi szól: "Miért nem készült belőle automata?"
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-11 12:14:02 // 119995
Még én sem tudom mit akarok :-) Februárban még bizosan kell az autó, kapkodni nem szeretek. Addig ha volna is kinézett másik, időm sem lenne intézni. Egy Giulia azért csak piszkálja a fantáziámat, de nem vagyok meggyőzve még.
Szóval kb március, addigra tisztább lesz a kép :-)
csokagm2020-01-11 11:35:03 // 119994
Ebben igazad van, csak amennyire hallottam semminek semmi hangja, a 3.2 v6 meg brutál fogyaszt.

Még van időm kitalálom, igazából tavasszal szeretném, akkor úgyis motorozok, van időm nézegetni.
Szasi2020-01-11 10:32:25 // 119993
Nekem is hasonló a vèlemènyem sokat gondolkoztam 2.0 vagy Tbi ,de itt a fórumot visszaolvasva meggyőztem magam a Tbi mellett tegyem le a voksom igaz drágább kellett hozzá mèg sporolni ,de nem bántam meg pedig nekem is dízel volt 20 èven keresztül ,de a benzin turbó teljesen más.Enyèmbe nem kevès a km ,de azt gondolom ha jó gazdája volt előtte megfelelően karbantartott az fontosabb.
csokagm2020-01-11 10:22:59 // 119992
Tudom hogy az lenne az ésszerű. Újabb, modernebb de egyszerűen nem fog meg. Bent sem és kívülről is csak hátulról.

Mikor akarod majd elqdni meg milyen áron? De még fogalmam sincs hogy mit akarok.
Giuntini2020-01-11 10:16:09 // 119991
Én mindenképpen azt tanácsolom neked. gondold át! A 2,4 egy majdnem 10 éve leállított motortípus. Túlhaladott, tele van hibalehetőséggel. Mindegyikben 200 ezer fölött van, amelyikben nem, az egyszerűen hazudik, nagyon de nagyon kevés kivételtől eltekintve. Nekem 2,4-em van, imádom, annak ellenére hogy a vadiúj hengerfejjel együtt a hűtővízkörben valami nagyon nem okés. Nagyon szép a hangja, és az enyém érzésra jobban megy mint egy gyári Tibi. Valahogy érezhetőbb az erő. Mégis azt mondom, most már ne vegyél 2,4-et, a Tibi kitűnő kompromisszum. Én ma 159, Brera, Spider vonalon csakis Tibiben gondolkodnék.Tulajdonképpen még egy futó motor, épphogy befejezték a 4C-t amiben változtatásokkal, de nagyjából ez a motor van. Én csakis 1750 Tibit vennék! Most már a 159 legjobb választása a jelenlegi helyzetben. Tibiből ki lehet fogni egy kevés métereset, dízelből szinte lehetetlen.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-11 10:00:27 // 119990
Próbálj ki egy Giulietta MultiAirt és egy QV-t is. :-) Igazán Alfás kis dög az előbbi, az utóbbit meg csak saccolni tudom, hogy nagyon őrült járgány lehet, még ha nem is a hot hatch király. De legalább napi használatra alkalmas.
A 159 más karakter, nagyautós feeling az a 159-ben lesz. Agyalj rajta, én is agyalásban vagyok, még tényleg lehet hogy időben és térben egybeesik majd amikor te 159-et keresel, én pedig tovább adnám. Ha már így ajánlgatta itt Feri az autómat XD De még én sem tudon biztosan :-)
csokagm2020-01-11 09:13:00 // 119989
Gyakorlatilag ugyanazt gondoljátok erről amit én.
A 2.0 nekem a 170 lovas volt írva is volt tok jól ment, dehianyzott a 2.4 hangja. Az 1.8 is kurva jó lehet, de hangja megint nem sok van.

Igazából még tényleg a giulietta lenne épeszű megoldás de valahogy nekem a 159 komolyabb autó.

Még agyalgatok ezen.
Csabi2020-01-10 23:40:38 // 119988
Mindig mondom én is, hogy szeretem a mostani 2.0-át, de hiányzik a 2,4. Azzal igazi a 159 szerintem is :)
Liquid2020-01-10 23:37:18 // 119987
A fene tudja. A faceliftesek elvileg jobbak, legalábbis a hengerfejbajok leginkább a régebbieket sújtják. Nem tudom, hogy tényleg másak-e vagy csak km-ben még nem értek oda. Az biztos, hogy a 2.4 dízel igazi beast, főleg TI-ben, kicsit megmókolva.
A TBI egész más, de van benne ugyannyi bugi.
A 2.0-t ismered, azt is fel lehet úgy húzni, hogy menjen is. Szerintem a TBI jobb, legalábbis akkor ha nem számít hogy adott esetben 10-11 felett fogyaszt.
A hang, a nyers erő és a Q4 azért hiányzik :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-10 23:26:12 // 119986
Nyilván a tapasztalat beszél belőled. Hát hogyne XD
Ugye ott vannak az örvénylapátok amit minden 1.9 becuppant, bele a motorba, át a turbón. Csak idő kérdése. Vagy mégsem? XD
Sose cserélném a 2.4-et semmilyen más 159-re. Van a családban 2.0 jtdm. Jó jó, de egész más világ. Talán az a motor legmegbízhatóbb dízel, viszont ha bármi többet keresel annál, hogy jól fogyaszt, akkor a 2.4 azért erős ütőkártyákkal rendelkezik :-)
Tocsa2020-01-10 23:13:16 // 119985
Hengerfejes lesz az akár hogy is simogatja az ember kérdés mikor fárad meg az öntvény!
1.9 16V a jó választás nem megy úgy csak ha megpiszkálod. Ha nem cserébe kimegy a világból én időnként megküldöm picit autópályán úgy bírja a városozást is.
A fogyasztása is tökéletes! ;-)
Tocsa2020-01-10 23:07:29 // 119984
1.2 Zsiga aztán szeva ! :DDD
Hátul hajt őszintén hangos és bírja a városozást. :DDD
Ja és kilehet izmosodni karban és lábban mert taposni meg tekerni kell!!!! :D
RomeoOne2020-01-10 21:05:28 // 119983
Vedd meg a Warbiét, az jó, ő meg vehet végre magának Giuliát. Vagy Stelvio-t. Vagy Quattroporte-t :D
Giuntini2020-01-10 20:16:09 // 119982
Dehogynem...
Az Aisin van az 1,9, 2,4, 3,2-ben. A 2,2 JTS-ben van robotizált váltó, de az teljesen más.
csokagm2020-01-10 20:00:17 // 119981
Azt szeretnék. Az aisin a qtronic? Azt hiszem kétféle váltó van.

Olvastam még akkor a storyd. Azóta nem volt semmiextra?
Giuntini2020-01-10 19:14:53 // 119980
Az Aisin válto ha foglalkoztak vele (olajcsere) megbízható darab.
A 2,4 motort meg kell védenem. Attól függetlenül hogy én szívtam vele, nem lehat általánosítani. Sajnos a lényeg az előző tulaj bánásmódja, ha nem törődött vele, vagy hidegen ütötte-vágta az nem sok jóval kecsegtet. Mindenképpen egy késői példányt vegyél, és ne osztrákot:(
csokagm2020-01-10 18:31:51 // 119979
Sziasztok!
KB 1 éve adtam el a 159et, de már hiányzik. Ezért nézegetem őket.
Igazából Giulia lenne a legjobb de az meg más aeszint.
Gondolkoztam a Giuliettan de igazából nem tetszik, mert nincs autó formája.

Na a lényeg, hogy 159 lesz és tudom a hengerfejbajokst de kéne a hang ezért jó eséllyel 2.4 automataval. Az automata az megbízható legalább?
De még nem végleges az is lehet h tbi lesz esetleg 2.0.
De egy 2.4el nagyon kibasznek magammal?
zoli9782020-01-10 16:06:35 // 119978
Igen már beszéltem valakivel, de csak 2 hét múlvára tudott adni időpontot így gondoltam addig rákérdezek :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-10 15:48:35 // 119977
Várjuk szeretettel :-) Bár másik topic XD
Roll19832020-01-10 15:36:59 // 119976
Jövő héten az erőmérőben egy 145 2.0 TS lesz állítólag 91e kilométerrel.
Liquid2020-01-10 15:32:48 // 119975
A 215/55R16 egy kicsit kicsi átmérő (kb. fél centivel van lejjebb mint a gyári alapmérettel), de azért nem kéne annyira leérnie.
Szóval nem lettünk okosabbak :)
Egy Alfához értő szerelő, vagy egy jó futóműves tán tudna érdemben válaszolni.
zoli9782020-01-10 15:17:49 // 119974
Nyári 225x45/r18, téli 215x55/r16
RomeoOne2020-01-10 15:02:56 // 119973
Csak annyit mondtam, hogy szigorúan külsőt tekintve jobban bejön. De műszakilag nem győz meg egy orrnehéz, elsőkerekes 2.4 vagy V6. Ha 159-et akarnék a kibelezés és átépítés elkerülhetetlen lenne és ha szívó, akkor már V8 legyen. De ez csak olyan fajta teoretikus álmodozás, ami nem vonz azért annyira, hogy tényleges lépéseket is tegyek ebbe az irányba :)

De mi ez az "Amit közúton ki lehet autózni annyit tud" szöveg?
Ez az új "200 lóerő mindenre elég"? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-10 14:46:20 // 119972
Ha ez a forma tetszik, vadászni kell egy kis km-es v6-ot, vagy 2.4-et. Mindkettő elég erős közlekedi. Fölényesen közlekedni is. Amit közúton ki lehet autózni annyit mindkettő tud. A megspórolt lóvéból pedig épülhet egy igazi benzinszagú régi Alfa veterán versenygép XD Befektetésnek és élménynek is megteszi egyszerre. :-) Azzal aztán ha jó az idő, irány a pályanap :-)
leopop32020-01-10 13:40:29 // 119971
Igen én a 159 re értettem :)
RomeoOne2020-01-10 13:26:31 // 119970
Tervezhetetlenek a költségei, amik elég magasak lennének és sok rejtett buktató van benne. Ezt te nagyon jól tudhatod, hisz te sem úgy tervezted, hogy több, mint egy évig(?) szétborítva áll majd a kocsi :) Ha ilyet csinálnék, az biztos, hogy úgy lenne, hogy elmennék egy céghez, aki ezzel foglalkozik, megterveztetném velük, projektütemterv, költségterv stb. és ha legalább abból látszik, hogy valami értelmes időn meg áron belül megvalósítható ráhagyásokkal is, akkor lehetne belevágni.
De amit saját ésszel végig gondolok, már az is nagyon messzire vezet. Újra kéne tervezni az egész motorteret. Nem csak motorcsere, valószínűleg mindent át kéne helyezni. Akkunak mennie kéne hátra, hogy mint minden hátsókerekesnél, hogy toljuk hátrébb a súlypontot. Ehhez át kell kábelezni is a kocsit.
Nagy teljesítményhez a fékeket is át kell építeni.
A futóműhöz első körben még lehet nem kéne nyúlni, de lehet hamar kiderülne az is, hogy bármilyen jó is, azért egy V8-as 400+ körüli lóerejével már viszonylag hamar meg lehet találni a határait.
És ez most csak, ami hirtelen eszembe jut...
RomeoOne2020-01-10 13:18:42 // 119969
Azt minek swappolni? Abból ott a QV, megveheted készen, menetdinamikát tekintve jobb, mint bármilyen átépített 159 lenne objektív mércével, ugyanazon az áron. Azt erre tervezték.
A 159 viszont szebb, karakteresebb. Ezért írtam, hogy azt belezném ki. Mert ez a külső kell, csak kell hozzá egy hozzá méltó hajtáslánc is.
leopop32020-01-10 12:35:09 // 119968
Ja varjunk te turbót írtál 😃
Akkor nem ugyanarra gondoltam, én az Angliai Autodeltára gondoltam ők kompresszort tesznek rá :D
leopop32020-01-10 12:33:00 // 119967
Tudom az Autodelta amúgy nekem bakancslistán van hogy elvigyem oda feltuningolni a Brerát 😃
Giuntini2020-01-10 12:12:03 // 119966
Egyébként Olaszországban megépítették a Holden motort két turbóval, 400 ló feletti teljesítménnyel. Majd megkeresem a számítógépemen a fotókat és átküldöm ha meg vannak. Privát átépítés volt, a belső nrm tetszett, de ettől még létezik. Ezt csakis q4 verzióban csinálnám. Azt nem tudom hogy milyen váltót akasztottak rá.
leopop32020-01-10 12:04:58 // 119965
Hát igen de nem is ertem miert nincs belőle sw :/
droberto2020-01-10 11:44:40 // 119964
Legyen Tánc! Legyen mindegyik. :)
Ha a Feri megtartaná a vasat és szerezne valami jóféle V8-as olasz csődört én szívesen részt vennék az átépítésben. :)
Sajnos ennek több a realitása, mint egy Giulia SW-nak. :(
leopop32020-01-10 11:18:17 // 119963
En RomeoOne V8 motor swappolására gondoltam jó kombóként 😃
De egy kombi sem ártana a Guliabol például fatert ez tartja vissza egytől 😃
(Kombimániás 😃)
leopop32020-01-10 11:14:47 // 119962
Igen eleg kevés van belőle sajnos :)
leopop32020-01-10 11:13:51 // 119961
Hát azt elhiszem én így voltam a Brerával 9 évesen beleszerettem és hála a jó égnek 19 évesen meg is tudtam venni :)
Bár persze a kettő nem ugyan az de teljesen értem amit mondtál :)
Amúgy eleg durva áruk van most is mármint a Maseratinak
droberto2020-01-10 11:12:21 // 119960
Jönnek majd a Gonosz Giuliások, meg a gengszter-maffiózó Stelviósok. :)))
droberto2020-01-10 11:10:39 // 119959
A Fiat annyiban más, hogy azok alapvetően városi autók, míg a 159 egy prémium életmód túra GT.

Ahogy Emil is írja, akkoriban nem volt annyira keresett a benyás. Azok általában nem voltak elég hatékonyak és fejlettek a dízelhez képest.
Az, hogy miért nem a TS-eket és Bussókat vitték tovább, az szerintem főként gazdasági döntés volt. Egyik oldalról nem akartak pénzt költeni a továbbfejleszrésükre, mert ugye akkoriban nagyon durván megszigorodtak az emissziós határértékek ((E3-E4)volt ami a tizedére csökkent) (a fő piacról az EU-ról beszélünk), más részről a GM-el partneri viszonyban voltak, akikenek ezek a motorok készen voltak. Így olcsóbban hozzájutottak.
A tüzes és vérbeli benzinmotorok hiánya persze a jónéhány vérbeli Alfásnak nagyon fájt a kétezres évek végén, de nem ők képezték a vásárlóerőt.
Az jól látszik, hogy amikor lett végre egy jó benyás motor a tBi személyében, az eladások zömé még akkor is 2.0 JTDm2 tette ki.
Hogy miért?
Az előző hsz-emben leírtam. :)
Meg a sajtó is lehúzta.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-10 11:03:16 // 119958
VTT-n le is vágjuk a fejedet :DDD
droberto2020-01-10 10:58:03 // 119957
Pontosan így van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak