Fórum >> Típusok >> 159

csokagm2020-01-16 17:35:45 // 120105
2.0

Nyilván kereskedő, de ha behozta októberben miért csak most teszi ki hirdetni? Ennek van valami értelme, mert így képeken tök szép.
Shadin2020-01-16 16:17:50 // 120104
Ráadásul mindkét új cuccnak ugyanott volt zárványos az öntése és a kis visszatérő pipa forrasztása volt gyenge.
Kazes☻2020-01-16 15:18:33 // 120103
Úgy van... én is hasonlóan járok el. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 14:58:00 // 120102
Igen, emlékszem erre a megoldásra 👍
droberto2020-01-16 14:38:40 // 120101
A rézcső betétnek semmi más funkciója, nincs, csak, hogy ne tudd túlhúzni a bilincset, nehogy összerppantsd a műanyag csonkot. Ezért sem használok elvből AWAB bilincset. Már csak azért sem, mert ilyen kis átmérőknél főleg nem lineális kerület mentén a szorítóereje.
Csak is a gyári pattintós Oetiker bilincs a jó megoldás. A több az gány!
Az ördög a részletekben lakik. :)
droberto2020-01-16 14:34:23 // 120100
Ja, úgy ahogy a Zoli. Kb 2-őt cserélt, de az újak egy hetet se bírtak ki.
Mivel csináld magad mozgalomban ment, még gar se volt.
Vicckategória.
droberto2020-01-16 14:33:05 // 120099
Van, a Yani megcsinálta.
Vízszint visszajelző a tartályra.
Ha elmegy a víz a kiegyenlítő tartályból a szemed közepébe kapod a hibaüzit. :)
droberto2020-01-16 14:31:54 // 120098
És mi lesz az új ami kárpótol? ?)
Kazes☻2020-01-16 14:19:20 // 120097
A régiekben (pl. 146) is volt kis rézcső, nyilván a plusz merevség és, hogy ne szűküljön össze a műanyag cső akár a sok hideg - melegtől, vagy a cserélt bilincstől, amit jól meg lehet tépni stb. De a Bözsibe vett újban sincs már ez a betét, egyik bekötési pont/csőnél sem.
Piritu - 1.000.0002020-01-16 13:56:57 // 120096
Nem is fogsz semmit se latnii, ha reped mar késő.
szelod92020-01-16 13:10:51 // 120095
Igaz Giulietta, de az enyémben lassan 220 lesz és még nem volt cserélve az EGR hűtő fedél. Néha rá-ránézek, hogy szivárog-e de semmit nem látok egyelőre
Giuntini2020-01-16 13:08:48 // 120094
Nincs már rézbetétes. Én kivettem a régiből két éve, és beleeröltettem a csonkba. Tökéletesen ment a hf csere után, majd idén ősszel volt az eltömődés. Lehet hogy én okoztam a mostani bajt, eltömítette anyagában a csőcsonkot. Csak 20 ezer km után?
Liquid2020-01-16 12:29:38 // 120093
nem tudom van-e még rézbetétes, amit vettem (gyári új) az betét nélküli
Giuntini2020-01-16 11:22:51 // 120092
Zolibácsinál is a kiegyenlítő tartály csonkja tört el. Én két éve cseréltem, és idén ősszel, amikor kezdődtek a vizes problémák, Csöri vette észre hogy a visszatérő csőcsonk teljesen el volt tömődve. Lehet hogy ettől ismét elrepedt a vadonatúj hengerfej. Ki tudja?
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 11:21:51 // 120091
Aha... tehát nyugodtan vegyek rézbetét nélkülit bele, az nem véd semmitől.
Liquid2020-01-16 11:09:31 // 120090
kb. az a megoldás, hogy kicseréled a tartályt "időnként". Viszont ez nem tudom mennyire konkrét km szám. Az enyémnek nem volt baja, de mivel a kor miatt el volt színeződve, kicseréltük (84000 km). Eltettem tartalékba.
Viszont a 2.4-nél, valószínűleg qurva nagy szerencsém volt amikor, az EGR falazásakor véletlenül megláttuk, hogy vizes a tartályba menő cső, és kiderült hogy el volt repedve pont ahogy Erhard mondja. Nem tört le, de már szivárgott. Nem tudom mennyit bírt volna még ki, de szerintem ha nem vesszük észre akkor letérdelt volna a motor.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-16 10:42:34 // 120089
nem a műanyaggal van a gond, elve szar az egész tervezés, a réz persely nem megy végig a kis csőben és persze, hogy ott törik el ahol annak a vége van és mitől törik a műanyag, a hő és a rázkódás, a barom tervező felül két csavarral fogatja oda a tartályt alul meg beakasztós fül :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 10:39:20 // 120088
Amúgy van erre tuti megoldás? Mármint olyan tartály amit beépítek és az tuti jó.
Ez az egy ami miatt nyitogatom a motorháztetőt, néha kézzel megmozgatom a felső
kis csövet, inkább a kezemben maradjon az a csonk, mint hogy menet közben törjön le.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 10:33:42 // 120087
A 2.4-ek halálát is nagyrészt az okozza. Valami óccó lebomló bioműanyag biztos, ami már a motortérben lebomlik. Víz balra el, hengerfej két másodperc alatt kuka. Ugyanez a műanyag légtelenítő csavarral.. ki volt az a barom aki azt oda betervezte?
Egyébként érdemes az Alfa Owner-t olvasgatni, átfogóbb képet ad a hibákról, mint az Amore.
csokagm2020-01-16 10:11:37 // 120085
Tbi-nél milyen tartály? Meg annál mi az amire számítani lehet?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-16 09:33:20 // 120084
pont azért olyan izgalmas, mint a TBi-nél a tartály ... 11e ft :)))
samu1262020-01-16 09:24:15 // 120083
Ma reggel eléggé kehesen indult be az autó, bár izzítás után vártam vagy 2-3 percet mire indítottam a motort, nem ment pöccre ezért inkább leállítottam és izzítottam megint. Ekkor kiírta hogy preheating glow plugs not available de ekkor meg pöccre indult.

Aztán tankolnom kellett szóval 5 perc után megint lehetett újraindítani de akkor is pöccre indult és az üzenet sem jött fel. Egyszeri zűrzavar vagy egyszerűen már melegedett annyit hogy nem kellett a gyertya neki?

A gyertyák "újak" (~1 éves mind a 4 bosch)
Giuntini2020-01-16 09:07:45 // 120082
Itt a lényeg! A hengerfej repedés a 2,4-nél következmény. A 2,4-nél vannak buktatók, hogy egy pillanat alatt elfollyon a víz. Zolibácsinak egy pillanat alatt elfolyt a vize. Ott van még a műanyag tőcsavar, és a hf hossza miatt is érzékenyebb a hőterhelésre. A 2,0-nál is az Egr ház repedése miatt nagyon hamar el tud folyni a víz. Shadin is ezt tudja igazolni. Csörinél mikor cserélte az én hf-emet, volt ott egy 2,0 szintén hf cserés. Ott sem ismeretlen. A modern sokszelepes dízeleknél sajnos ez a jelenség nem ismeretlen.
RomeoOne2020-01-16 00:12:58 // 120081
hűtőfedelet*
RomeoOne2020-01-16 00:12:29 // 120080
Az enyém 205 ezer óta nálam. Szerintem előtte nem volt soha cserélve. 260-nál én már csak azért cseréltem, mert mindig ez van emlegetve, de soha semmi jelét nem adta, hogy bármi probléma lenne.
csokagm2020-01-16 00:11:13 // 120079
Olvasd el mire reagáltam és mit írtam. Akkor nem ezt írtad volna.

Nem mindegy hogy a hengerfejet viszed a csomiba vagy egy egr hutohazat.
Smith2020-01-15 23:28:08 // 120078
Mi olyan izgalmas ezen az EGR hűtőfedélen áruljátok már el.
Mindenki ezzel jön. 15000 Ft egy új, miért olyan nagy dolog ez? Tényleg nem értem. Csomitartóban ott a tartalék állandóan, ha kellene. 180000 elmúlt benne, 119 óta nálam, jó ég se tudja, volt-e cserélve.
Angelo Bianco2020-01-15 22:52:56 // 120077
Szép! Köszi.
Szervizben??? Minek?! Ez egy ALFA 1.9 Jtd :D :D :D
Mindent magam/magunk csinálunk. Olaj- és szűrők cseréjén kívül semmit nem kér.
Angelo Bianco2020-01-15 22:46:21 // 120076
Egyszerűen szeretnék újítani. Sajnálni biztos fogom én is de remélhetőleg az új majd kárpótol... :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-15 17:26:48 // 120075
A darabszám a tekert órások, romokból feltámasztott autók számával kezd lényeges lenni szerintem :-)
A TBi-k a gyártás végén jöttek be, kisebb a kínálat is (autoscout 45db), és a benzinessége miatt kint is valamennyire tartja még az árát.6000 Euro a kínálat alja, ez lényegében 2 milla. Ezeket kapjuk mi itt 2.5 körül.
Ezzel szemben 167db 2.4 van eladó, a kínálat alja (full gyanúsakat leszámolva) 2500 EUR. Na ezek ömlenek ide külföldről tuti vételként. Nagyon csodálkozunk a rengeteg problémán?
Persze a kínálat tetején is van különbség, de az sem úgy néz ki, mint a ha.hu-n.
A jobb TBi-kért 9-15k közt kérnek nem tudom mitől függően. A 2.4-ek teteje ide ékelődik be 10k körül.
Úgy gondolom, nem véletlenül 2500 eur-ért kínálják az egyiket és 10-ért a másikat. A határt átlépve elmosódnak a különbségek, egyenlítődnek a kilométerek...
alfa155gyuri2020-01-15 16:41:24 // 120074
Nem értitek amit írok. :( Ne legyetek facésok!.Nem vitának írtam.Jóval több 2.0-ás van.
csokagm2020-01-15 16:36:56 // 120073
Nem mindegy mennyire,a 2.0nak is ott az egr hutohaz problémája...
alfa155gyuri2020-01-15 16:25:22 // 120072
Ennek nem ez volt a lényege,hogy mondjak.Ezt tapasztaltam nem kifejezetten 159-ben hanem összességében,ehez is hozzá kell nyúlni.csak kevés van belőle,majd ha sok lesz a problémák is sűrűbben lesznek.
csokagm2020-01-15 16:08:24 // 120071
Nem ezt mondtam, hogy ez a legnagyobb szempontom. Nyilván nem de valamelyest számít...

De már leirtam a véleményem de mindjárt osszeszedem a gondolataimat. Erről.
leopop32020-01-15 15:00:55 // 120070
Jaja nekem sem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-15 14:34:05 // 120068
elég nagy részét ismerem a hazai példányoknak bizony megbízhatóságból eléggé a toppon van azt kell, hogy mondjam, persze vannak idegesítő gyártási problémai igen 100e-ként cserélni kell a kiegyenlítő tartályt, igen 130e-ként pasztázni kell a szelepfedelet érdemes kiiktatni a turbóhűtő visszatérő ágra berakott gyorscsatit (nem is értem mi célt szolgál) ... sajnos olajat is cserélni kell benne meg tankolni is kell... mondj még egy ilyen igénytelen 59-et ami meg is...
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-15 14:31:14 // 120067
Azt sejtettem abból amit eddig írtál, akkor nem is reagáltam le, gondoltam itt most épp nincs jelentősége.
Igazából most is csak arra kaptam fel a fejem, hogy a becsületes nepper befolyásolná az árakat? Amikor ilyen direktben megy itt a vegyél ezt, ne vegyél azt? :-)

Egyébként én sem aggódok. Az Amoren nagyjából ismerjük egymást. Akik itt forgunk, blogot írunk, Alfázunk, azok autóiról elég jól lehet tudni mindent. Ez vevőként és eladóként is hasznos. Az előző autómat Amores cartárs vitte el, és én is Amores cartárstól vettem az autómat. Sőt, a zöld TD is így érkezett. És nem aggódom amiatt, hogy ne tudnám tovább adni egy Alfásnak a 2.4-et, ha úgy alakul. Nekem személy szerint ad egy biztonságérzetet, hogy látom, kitől és mit veszek, és őszintén szívesebben is adom tovább az autót Alfás körökön belül. És ezt véletlenül sem értem a fészbúkos körökre. Az "picit" más :-)
Giuntini2020-01-15 14:19:00 // 120066
Ott a pont!!
alfa155gyuri2020-01-15 14:17:53 // 120065
Én azért azt mondom,hogy a tbi-nek sem kell szobrot állítani ott is vannak különböző gondok,turbó problémák,vezérműház tömítés gond,jó esetben szelepfedél tömítés,Két lanciát tudok ami zabálja az olajat.De mivel ebből a motorból fut itt a legkevesebb ezért kevesebbnek tűnik a gond is.
RomeoOne2020-01-15 14:11:13 // 120064
Te úgy veszel autót, hogy milyen lesz eladni? Meg sem fordul a fejemben, hogy bármilyen kívánt autós szempontomban azért kössek kompromisszumot, mert majd, ha egyszer el kell adni, akkor mi lesz...
Liquid2020-01-15 14:08:03 // 120063
Autót nem eladásra kell venni :) Amit érdemes, az más ársávban mozog :D
Liquid2020-01-15 14:07:08 // 120062
Azt valóban kifelejtettem, hogy a manuálisra vonatkozik amit írtam. Automatával bármikor / bárhol hozza a mozdony érzést :) Kicsit (titkon) mindig is sajnáltam, hogy manuálist sorsolt nekem a gép.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-15 14:05:25 // 120061
városban is
csokagm2020-01-15 14:05:24 // 120060
En nem érzem azt hogy lecsapott.
Az előnyeivel hátrányaival is tisztában vagyok egyedül az eladás az ami megriasztott, hogy mennyire szenvedős.

A 2 literest gyakorlatilag 1-2 hét alatt eladtam, nyilván szép állapotban volt, azóta is szeretik:) Nekem meg hiányzik.
Nem véletlen vettem 2.0at akkor.
Na mindegy olvasgatok még, nézelődök aztán majd lesz valami.
Liquid2020-01-15 14:03:39 // 120059
hasonló mint a 156-nál a 2.0TS vs. 1.9JTdm mindkettő 150 ló, a dízel sokkal erősebbnek érződik, és ha nem nulláról indul a buli akkor gyorsabb is, de a TS motorhangja kompenzálja :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-15 14:03:29 // 120058
Az automata ezt pl gyönyörűen megoldja, én nem igazán tudok turbólyukról. Egyszerűen eltünteti, és legtöbbször észrevétlenül, tehát nem béget idétlenül mint egy cvt. Országúton lehet tetten érni a váltó okoskodását, ha pl 90-ről közepes gázzal előzöl. Na ilyenkor van egy fura érzés. Olyasmi, mintha megcsúszna a kuplung egy pillanatra, csak közben meg jön a nyomaték. A turbó geometria is folyamatosan szabályoz közben, így kicsit süvít, kicsit mordul, egy pillanatra valahogy nem a fordulattal együtt jön a nyomaték, aztán összekapcsol a lock-up és tol tovább. Az az üres érzés viszont soha nincs, amit a dízelek a turbó felpörgése előtt produkálnak.
A gázpedál igazából nyomaték pedál, a programban direktben nyomatékot kérsz le vele. A motor-váltó kombó pedig alád teszi amit kértél. Szerintem baromi jó :-) Ha nem megy váltóból ügyeskedéssel, akkor pedig egy szemvillanás alatt visszavált, lehet hátradőlni és hallgatni a Zen(é)t :-)
Nagyon gyorsan képes városban kényelmesen dohogó Nohabból agresszív nagymacska üzemmódba vágni magát. Aztán csap egyet-kettőtt, eloszlatja a kekeckedőket és Nohabozik tovább :-)
Giuntini2020-01-15 14:01:07 // 120057
Ez így van, ezért mondtam hogy érzésre... A számadatok lehet mást mondanak...
Liquid2020-01-15 13:49:30 // 120056
Igen, ha minden igaz akkor 2056.
A másik felét nem tudom :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak