Paulus Esq.!
Pardőz a félretájékoztatásért: Gádor Béla=Nagy Lajos
Alfacus Maniacus2007-05-24 08:39:38 // 3725
Alfacus Maniacus2007-05-24 00:25:26 // 3724
Arra én is...
Meg van még két komolyabb dolog (ez nem ciripel-nem ciripel kérdés), de csak az egyiket említem, mert tanulékony lévén tudom (v.ö. 'A búvár hencser' c. humoreszkkel, emlékeim szerint- Gádor Béla?) nem igazán nyerő itt a problémákkal előjönni.
Motorikusan a kocsi kifogástalan, az olaj 24.000-után a pálca szerint is 1-2 mm-re a max közelében van, semmi villanyzaftos parajelenség.
Dolog #1. Ma igazi kánikula, kocsit szándékosan a napon főztem, aztán indulás. A légkondi ismét sztrájkolt, miként tavaly nyáron is tette a legforóbb spanyol, portugál napokon -akkor aztán egyszercsak talpra állt kb 6-8 nap után - leírva a Népítéletben.
Amit tesz: beállítva 21 fok, dolgozik becsületesen 6 pálcikás vent. fokozattal, aztán kb. 10 perc után nem a pálcika fogy és marad gyengébb fokozattal a hűtés, hanem marad a pálcika és nem hűt egyáltalán. Ezután fél percenként váltakozva enyhe hűtés pár másodpercig, meg nem hűtés. Ha ekkor átkapcsolom akár a LO-ba, akkor sem történik semmi változás. Mire ma hazaértem, kocsiban 35 fok lehetett
Ezt produkálta egy csere 159 1.9 mJet is tavaly nyáron, gumisnál is találkoztam egy hasonló sorsú márkatárssal. Szervizem már ismeri az ügyet, valmi töltésprobléma volt több légkondinál is, szóval nem első madárként vannak esélyeim a gyógyulásra. (Ettől még a légkondi beszállítót meg kellene tépni, vélem én; meg ne emlegessem a 156-ost, de 7 év alatt egyszer sem kellett légkondihoz hozzápiszkálni).)
Dolog #2 majd a szervíz után.
Meg van még két komolyabb dolog (ez nem ciripel-nem ciripel kérdés), de csak az egyiket említem, mert tanulékony lévén tudom (v.ö. 'A búvár hencser' c. humoreszkkel, emlékeim szerint- Gádor Béla?) nem igazán nyerő itt a problémákkal előjönni.
Motorikusan a kocsi kifogástalan, az olaj 24.000-után a pálca szerint is 1-2 mm-re a max közelében van, semmi villanyzaftos parajelenség.
Dolog #1. Ma igazi kánikula, kocsit szándékosan a napon főztem, aztán indulás. A légkondi ismét sztrájkolt, miként tavaly nyáron is tette a legforóbb spanyol, portugál napokon -akkor aztán egyszercsak talpra állt kb 6-8 nap után - leírva a Népítéletben.
Amit tesz: beállítva 21 fok, dolgozik becsületesen 6 pálcikás vent. fokozattal, aztán kb. 10 perc után nem a pálcika fogy és marad gyengébb fokozattal a hűtés, hanem marad a pálcika és nem hűt egyáltalán. Ezután fél percenként váltakozva enyhe hűtés pár másodpercig, meg nem hűtés. Ha ekkor átkapcsolom akár a LO-ba, akkor sem történik semmi változás. Mire ma hazaértem, kocsiban 35 fok lehetett
Ezt produkálta egy csere 159 1.9 mJet is tavaly nyáron, gumisnál is találkoztam egy hasonló sorsú márkatárssal. Szervizem már ismeri az ügyet, valmi töltésprobléma volt több légkondinál is, szóval nem első madárként vannak esélyeim a gyógyulásra. (Ettől még a légkondi beszállítót meg kellene tépni, vélem én; meg ne emlegessem a 156-ost, de 7 év alatt egyszer sem kellett légkondihoz hozzápiszkálni).)
Dolog #2 majd a szervíz után.
Alfacus Maniacus2007-05-23 23:46:20 // 3723
(csak halkan, mert ez nem útitopic)
Javaslatom valószínűleg meglepő az Alpok közismert látnivalói ellenére, de ami Lausanne-ból is könnyen elérhető és hihetetlen élmény, az egy La Chaux-de-Fonds nevű, amúgy elég elszomorító városka, 19 km Neuchatel-től.
Páratlan gazdagságú óramúzeum - de a használt eszközök, tenyérben elférő gépek is, működő műhelyek régi órák restaurálására, lehet nézni, hogyan dolgoznak és egyáltalán hogyan készülnek azok az apró alkatrészek, amelyekből egy drága órában többszázat kell összeépíteni pár mm-es magasságú tokban (természetesen mechanikus órákról van szó és nem gagyi kvarcról).
MUST SEE!
...és milpardon az off-ért
Javaslatom valószínűleg meglepő az Alpok közismert látnivalói ellenére, de ami Lausanne-ból is könnyen elérhető és hihetetlen élmény, az egy La Chaux-de-Fonds nevű, amúgy elég elszomorító városka, 19 km Neuchatel-től.
Páratlan gazdagságú óramúzeum - de a használt eszközök, tenyérben elférő gépek is, működő műhelyek régi órák restaurálására, lehet nézni, hogyan dolgoznak és egyáltalán hogyan készülnek azok az apró alkatrészek, amelyekből egy drága órában többszázat kell összeépíteni pár mm-es magasságú tokban (természetesen mechanikus órákról van szó és nem gagyi kvarcról).
MUST SEE!
...és milpardon az off-ért
Alfacus Maniacus2007-05-23 23:01:32 // 3722
A rossz oldalból a legrosszabb helyeken (közlekedésileg!) szereztem némi praxist, igaz emiatt mai napig is néha felriadok éjszaka:)) Lapomon listázva ilyen korábbi munkahelyek, mint Ceylon, India, Pakisztán.
Tkp. olyan mint Anglia, csak tehenekkel, szamárkordélyokkal, motoros riksákkal, motorindítástól leállításig (talán automatára állítva?) dudáló járműroncsokkal - periodikus műszaki vizsga nyema - száguldozó vezetőkkel. Ja, és a robogókon ülő 4-5 fős családokkal, az ember nem tudhatja, hogy melyik pillanatban gurul a kerekei alá egy teljes familia a mások által fellökött kétkerekűről.
Ennél talán a wiszkivel tartósított autósok sem rosszabbak...
Tkp. olyan mint Anglia, csak tehenekkel, szamárkordélyokkal, motoros riksákkal, motorindítástól leállításig (talán automatára állítva?) dudáló járműroncsokkal - periodikus műszaki vizsga nyema - száguldozó vezetőkkel. Ja, és a robogókon ülő 4-5 fős családokkal, az ember nem tudhatja, hogy melyik pillanatban gurul a kerekei alá egy teljes familia a mások által fellökött kétkerekűről.
Ennél talán a wiszkivel tartósított autósok sem rosszabbak...
Zool2007-05-23 22:28:49 // 3721
A legelső képen van egy Alfa. Ez azért enyhítő körülmény.... :)
Kompressz úr2007-05-23 22:21:59 // 3720
A végén megsértődök és beárullak, hogy szétoffolod a topicot (mily' szép magyar kifejezések :))))
Zool2007-05-23 22:08:05 // 3719
De igazából Alfacus Maniacus tanácsaira is kiváncsi lennék...
Zool2007-05-23 22:07:10 // 3718
Zool2007-05-23 22:03:29 // 3717
Egyéébbként ideális volt a 147 közvetlen kormányával (a Roveré is hasonló volt), nem is tudom mit fogok kezden a volvó hajókormányának pörgetésével... :)
Zool2007-05-23 21:58:24 // 3716
Én először ájzsaka csináltam meg, tévedésből a legmagasabb hágó felé kerültönk, egy szétesőben lévő Rover coupéval. Meg részletes térkép nélkül, használhatatéan kökorszaki navival. Na úgy izgalmas volt....
Kompressz úr2007-05-23 21:49:43 // 3715
Unalmas egy hely... :)
Kompressz úr2007-05-23 21:43:13 // 3713
Majd azért nézd meg az "ingyenes" szervizre vonatkozó feltételeket.
Zool2007-05-23 21:30:02 // 3711
Egyébbként tervezzük az Alpok visszatérést, Lausanne székhellyel, ha összejön délutánonként megyegetnénk egy-egy körre. Van vmi javasolt látványosságod, amit célirányosan meg léne néznünk?
Zool2007-05-23 21:28:14 // 3710
Uff, nagyon irigyellek ezért. Nem fogo zavarni, hogy az ángliusok az út rossz oldalán vezetnek, és még csak észre sem veszik? :)
Alfacus Maniacus2007-05-23 16:57:46 // 3709
Ma 1 éves a jószág, 24.450 km. Azt hiszem, előre hozott 30.00-es szerviz lesz, hogy ne jelezzen semmi figyelmeztető bigyó pár ezer km. múlva (június végétől a jelen pillanatban élő elképzelés szerint Skócia északi csücske lesz a tervezett végpont)
Zool2007-05-23 08:06:09 // 3708
közel 4.7 méter és tjóval öbb mint 1.5 tonna. Hogya lehet egy ilyet elveszteni :)
Tedi2007-05-22 21:59:02 // 3707
Hamarosan meglesz :) Kicsit elveszett az átálláskor.
Bckk2007-05-22 21:55:07 // 3706
szörnyü, szebb fotot nem is találhattak volna
BadBoy2007-05-22 14:36:26 // 3705
Hát a pozsonyi autókiállitás alkalmával volt szerencsém beleülni, és egy picit elidőzni a C osztályban. Hát a külső, az nagyon bejön, de a többi téren, már nem annyira rózsás a helyzet. Az kiállitott darab egy 220 CDI volt automata váltóval, félbőr ülésekkel (Avantgard kivitel), sportos külső, és semmi extra. 1.6 millió szlovák korona volt az ára. (1SK - 7,4FT). Hát szerintem ennyi felárat, ahogy mondtad, egy Mercédes nem ér. (Szerintem!!)
Zool2007-05-22 08:54:42 // 3704
Hát tsábos, de én speciel hiányolom a 159est a típusleírásból...
Kompressz úr2007-05-21 22:41:13 // 3703
Milyen a hét képe, cartársak? :)
Zool2007-05-20 22:45:25 // 3702
Elöl nem volt vele semmi baj, amúgy kb distinctivenek mefelelő 2.2 CDI volt autómatával. Pár órát mentünk vele egy kolégával. Nem rossz autó, de korábban a C Klasse mindig egy picit többet tudott de legalább nagyobb volt a konkurenseknél. Most nem éreztem azt, hogy jobb lenne, mint egy igényesebb felszerltségű 3as, de mondjuk a 159 sem szégyenkezhetne mellette. Én biztos nem fizetném ki érte a Mercedes tipikus többletárát, és nem csak a márkaprefeenciám miatt....
Kompressz úr2007-05-20 21:25:57 // 3701
Te ültél már az új C-klasse-ban? Nekem kivülről elég szűknek tűnt a beltere.
Zool2007-05-20 20:53:18 // 3700
A vicc az, hogy az S40 tényleg picit öszerakottabb érzést sugároz (cserébe viszont valahogy "fapadosabb"), a látszat mégis lehet hogy csal, legalábis a nyikorgó kupplung nem erősített meg benne. Egyébbként nemrég elvittem egy SW-t egy pár órás próbakörre, és azért volt olyan alkatrész ami a kezemben maradt (motorháztető-tartó bak gumija), Tesztautónál ilyennek nem lenne szabad történnie, ilyet pl az új C Klassénál nem tudtam vola elképzelni, bár a vezetési eléményt nem róla mintázták...
Zool2007-05-20 20:37:46 // 3699
Hát nem tudom, még mindig jobban vártál, mint az (amúgy vaészeg kamu) "ABS Failure" és "break falure, stop safely" és arra az aesetre, ha esetleg mégsem sikerülne "airbag failure" feliratommal, sok -sok szerettel volvóm a fedélzeti számítógépétől...
Kompressz úr2007-05-20 20:07:52 // 3698
Hidd el, Csiki-Begénél jobb, ha ebből kimarad az ember...
Alfacus Maniacus2007-05-20 15:15:40 // 3697
off:
A főképed nem a Csiki-Bege szalonban készült?
Már többeknél láttam emblémás takaróval fedett kocsit átvételkor, én ebből a piros bugyit lehúzós ceremóniából kimaradtam:))
A főképed nem a Csiki-Bege szalonban készült?
Már többeknél láttam emblémás takaróval fedett kocsit átvételkor, én ebből a piros bugyit lehúzós ceremóniából kimaradtam:))
tj2007-05-20 15:08:10 // 3696
Jelenleg a kesztyűtartóm rezonál be, de nagyoooon....majd telefújom szilikonsprével hátha elmúlik...;)
tgabika2007-05-19 21:31:43 // 3694
Hello
Bocsi, valaki meg tudná írni, hány literes a 159 csomagtartója?
Kösz
Bocsi, valaki meg tudná írni, hány literes a 159 csomagtartója?
Kösz
Alfacus Maniacus2007-05-19 15:12:58 // 3693
Ámen:))
P.S. Már ne azokhoz hasonlítsunk, mert akkor elképesztő dolgok történtek.
Időpont 1986, pár hete vettem át a második Dacia-mat. Vezetőülés fejtámla csuklik, nyaklik, Bicskei úti szervízbe be. Szervizes: van fejtámla, de mg régebbi rögzítéssel, tehát a) otthagyom a kocsit és ők átszerelik, b) hazaviszem a fejtámlát és én cserélem ki a fejtámla alján a rögzítő keretet a meglevőre.
Hazavittem. Kibontom a gyárilag lefóliázott fejtámlát, leszerelem az alső rögzítőkeretet. A keret és a fejtámla belseje közötti laticell bélésű üreg tele volt szotyolahéjjal. Pitesti módra.
P.S. Már ne azokhoz hasonlítsunk, mert akkor elképesztő dolgok történtek.
Időpont 1986, pár hete vettem át a második Dacia-mat. Vezetőülés fejtámla csuklik, nyaklik, Bicskei úti szervízbe be. Szervizes: van fejtámla, de mg régebbi rögzítéssel, tehát a) otthagyom a kocsit és ők átszerelik, b) hazaviszem a fejtámlát és én cserélem ki a fejtámla alján a rögzítő keretet a meglevőre.
Hazavittem. Kibontom a gyárilag lefóliázott fejtámlát, leszerelem az alső rögzítőkeretet. A keret és a fejtámla belseje közötti laticell bélésű üreg tele volt szotyolahéjjal. Pitesti módra.
Kalex2007-05-19 14:46:24 // 3692
Öregapámnak volt még 80-ban egy originále Zaporozecse, abban semmi ilyen zaj nem tünt fel soha!!! Igaz egymás szavát sem értettük...
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy minél tökéletesebb csendet produkálunk annál idegesitőbb lesz a legkisebb zsjforrás is.
Magyarul, ha ilyen bagatel kütyük hangját meghallani autózás közben akkor igazából az autó hangszigetelését dicsérjük>>>minden szú-feeling az autó dicsérete:)))
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy minél tökéletesebb csendet produkálunk annál idegesitőbb lesz a legkisebb zsjforrás is.
Magyarul, ha ilyen bagatel kütyük hangját meghallani autózás közben akkor igazából az autó hangszigetelését dicsérjük>>>minden szú-feeling az autó dicsérete:)))
Alfacus Maniacus2007-05-19 11:55:43 // 3691
Van még idegesítő hangforrás, a JH biztonsági öv.
Ha nincs használva, vagy valai normál méretű utas be van kötve, akkor OK. Viszont kb. feles-kétharmados kihúzottsági állapotban (hosszú utakon ott van becsatolva a hűtődoboz) menet közben zörög a spulni. (A csomagtartó felöl kocogtatva borítását, szintén kiváltható)
Ha nincs használva, vagy valai normál méretű utas be van kötve, akkor OK. Viszont kb. feles-kétharmados kihúzottsági állapotban (hosszú utakon ott van becsatolva a hűtődoboz) menet közben zörög a spulni. (A csomagtartó felöl kocogtatva borítását, szintén kiváltható)
Bckk2007-05-19 11:46:09 // 3690
eddig két dolog volt nálunk:
az egyik verdánál kesztyütarto mögött volt fellazulva az légzsák lefogato
ill.
a másiknál a jobb hátso C oszlopban volt fellazulva szintén vmi szar, ami rezgett, de elmult szilikonkitöméssel :)))) a mai napig járjuk a verdát és OK a dolog
az egyik verdánál kesztyütarto mögött volt fellazulva az légzsák lefogato
ill.
a másiknál a jobb hátso C oszlopban volt fellazulva szintén vmi szar, ami rezgett, de elmult szilikonkitöméssel :)))) a mai napig járjuk a verdát és OK a dolog
Alfacus Maniacus2007-05-17 08:33:16 // 3689
Én szúm csak álló, de járó motorú kocsi esetén dolgozik, a menetringatózástól álomba szenderedik.
BadBoy2007-05-17 08:26:04 // 3688
Tegnap kikapcsolt rádióval autóztunk, és füleltünk, hátha van valahol szu, de nem hallottam! Nem tudom mi lehet, de a mi autónk jól van összerakva!
Kompressz úr2007-05-16 20:40:59 // 3687
Akkor lehet, hogy az enyémben Giovanni lefelejtette ezeket a címkéket. A dolce far niente-nek is vannak előnyei :)))
Kalex2007-05-16 20:11:01 // 3686
Nekem is voltak ilyen szú rágás zajok az első 10000 km-ben , mivel 80 km/h felett jött elő szerintem valamelyik kábelköteg feliratozó "zászló" jebeget a menetszélben. Gondolom miután kilobogták magukat, most már ernyedten figyelik a száguldást, ezért elmúlt a hang - vagy jóllakott a szú:))
Gondolom ezt azért, mert ha pl. a motortérben körülnézel tele van bazinagy kábelköteg azonositó "lobogóval". Na ha egy ilyen van pl az ajtóban vagy a szellőztető rendszerben, akkor jön a "szú-feeling"....
Gondolom ezt azért, mert ha pl. a motortérben körülnézel tele van bazinagy kábelköteg azonositó "lobogóval". Na ha egy ilyen van pl az ajtóban vagy a szellőztető rendszerben, akkor jön a "szú-feeling"....
Kompressz úr2007-05-16 15:36:05 // 3685
Ahhaaa! Tehát ezért nem lehet a tempomatot hátramenetben bekapcsolni! :-D
BadBoy2007-05-16 15:23:43 // 3684
De az udvarunkból csak rák módjára tudok kimenni. :))) Ha előre mennék, akkor kivinném a garázs hátulját :DD.
Alfacus Maniacus2007-05-16 15:21:47 // 3683
>hétramenetben ad ki hangot a motor vagy kerék, magam sem tudom<
Mert hogy nem rák ő, oszt' előre kell vele menni:))
Mert hogy nem rák ő, oszt' előre kell vele menni:))
BadBoy2007-05-16 12:44:47 // 3682
OK! EZt jó hallani, hogy kezet foghatunk! :DD
Alfacus Maniacus2007-05-16 12:19:53 // 3681
Protestálok! Dehogy vagyok én tanár!!!
Kezdettől fogva számítástechnikával dolgozó (még fafűtéses lyukkártyás/szalagos ketyerék) jóravaló mérnökember vagyok, aki ilyen minőségében tanít.
Különség elmondhatatlan!!
(Kézfogás persze belefér, sőt megtisztelő)
Kezdettől fogva számítástechnikával dolgozó (még fafűtéses lyukkártyás/szalagos ketyerék) jóravaló mérnökember vagyok, aki ilyen minőségében tanít.
Különség elmondhatatlan!!
(Kézfogás persze belefér, sőt megtisztelő)
BadBoy2007-05-16 11:42:05 // 3680
Hűűűű!!! Te tanár vagy?!?!? Ezt nem is tudtam! :))
Akkor Mézesmadzagné őméltóságával kezetfoghattok!!!! :DDDD
Akkor Mézesmadzagné őméltóságával kezetfoghattok!!!! :DDDD
BadBoy2007-05-16 11:40:29 // 3679
Hát ennek utánajárok én is!!! Jobban fogok figyelni, és majd leirom az észrevételeimet. De lehet azért van, mert a 147 után, ami azért elég szepen remegett, és rezgett most ez olyan "süketszoba" szerű. :)
De mondjuk ami nálunk nem tudom miért van, hétramenetben ad ki hangot a motor vagy kerék, magam sem tudom. :(
De mondjuk ami nálunk nem tudom miért van, hétramenetben ad ki hangot a motor vagy kerék, magam sem tudom. :(
BadBoy2007-05-16 11:37:45 // 3678
Ezt nem értem, de mi jelenleg (kopogjam le) nem panaszkodhatunk semmi ilyen ropogásra, és egyéb ismeretlen hangra. Pedig azutóban már több mint 31 ezer KM van. Eddig nagyon meg vagyunk elégedve!
Kompressz úr2007-05-16 10:28:40 // 3677
Ennél már csak a zh javítás a rosszabb.
Kompressz úr2007-05-16 10:28:22 // 3676
Részvétem.