Hari2007-04-14 20:05:49 // 17979
2-3mm vastagságú lyuggatott, rosta lemez. A méretét negyon paszentosra kell vágni, a kalapács segítségével, ráhatásával beilleszteni! (heggesztő!?!!)
Gábor(figi75)2007-04-14 20:01:15 // 17978
Aha,a perforált alatt mit értessz,rétegelt? :-O
De azt valahogyan rögzíteni is kell benne,mert kiköhögi!:-/
Hari2007-04-14 19:14:46 // 17977
Mint a szita. VAgyis, perforált lemez kell bele amibe minnél sürűbben vannak a lyukak. Fogod a lemez csíkot és hosszába beledugod. Kész, ennyi.
(Ifjú titán korunkba ez volt a menő a Szovjet FIAT-okba -ezelőtt 20 éve!)
[k i z z o]2007-04-14 17:50:09 // 17976
Hi,
gondolom Lambda szondás, nem open loop - os a TS.
Igy, hogy lehet a CO -ja rossz? Ha lambdas akkor nezzd meg a lambda szabályozását.
Ha open loopos üzemben van a Motronic akkor elvileg CO potis légtömegáram mérő van rajta. Ez a poti gyarilag 2.5V ra van állitva, az AFM pin5 az idle mixture output. Ha pl. 2V fesz. allitasz be, akkor a CO csökken. Se csak addig tekerd lefelé amig a motor "begin to hunt" azaz nekiáll szabálytalanul járni. 1V alá ne menj, és mindig nézz gyertyaképet.
Ja, Alexis oldalán jó cuccok vannak, találsz méf .bin file -kat a Yahoo Groups Alfa 75 files szekciójában is. Ott van fent egy diassemblált TS is:)
Gábor(figi75)2007-04-14 17:40:09 // 17975
Ez a lemezt a kipufogóban amitől füttyent rajzold már le nekem és,hogy pontosan hová és milyen szögben gondoltad,mert ma kisérleteztem vele,de semmi eredmény,jah és milyen sürün legyen kilyuggatva!!!:-O
Tocsa2007-04-14 10:25:23 // 17974
Nagyon tenx a sok jótanácsot és infót!:-)
Keresgélés közben azthiszem megtaláltam a motronik forráskódot bár kissé hiányos az angol és programozói tudásom de szerintem az lessz!:))
Ja és linux alá a fordítót is aszthiszem!:-)
Amúgy van direktszűrőm bár lehet hogy az ócsóbbik fajtából EUFAB a tipusa
Olajozni szoktam hivatalos filteroillal!:)
A co-ot mérték vizsga előtt és elég xar volt de szerintem nem állítottak semmit csak átrugdosták a vizsgán!!!!
ell2007-04-14 06:48:10 // 17973
figi a turbo nyomással csak ovatosan mert a vm szelepek nem sokáig birják és nyakban leszakadnak.
ell2007-04-14 06:44:48 // 17972
bemész egy csapágyboltba a porlasztoddal és ott adnak rá méretre,csak utána lágyitsd ki
Gabi1592007-04-14 05:40:31 // 17971
Oksi,akkor viszont jó munkát és sok boldog km-t a 90 es hez.Minden tiszteletem azoké akik neki mernek állni saját kezüleg javítani.Én besz..nék,:)
[k i z z o]2007-04-14 01:31:08 // 17970
Hi,
az alfabb.com - on van egy topic: Jim Kartalamakis new book, ott tudni mikor jelent meg azthiszem az ujabb kiadas. Amugy az is Veloce Publishing.
AFM ügyben itt okosodhatsz:
http://apavlov.club.fr/index.html
Itt meg van sok manual:)
http://www.users.on.net/~craigf/
ha igen benzinszagu: Mertetek rajta CO -t? Milyen a gyertyakép? Milyen gyertyával jár?
Jelöld meg most hol áll az AFM. Mondjuk kemenyits 2 fogat. majd jarj vele és nézz fogyasztást, gázreakciót, benzinszagot:)
A BMW 735i v. 740i AFM -et szoktak berakni, de inkabbb a régi L-Jet en segit - 2.5V6. Az alfabb.com on sokat keresgélj, ott installáltak be ilyet, de szerintem keresztmetszetileg ha mondjuk a teljes szivórendszert végigméregeted - AFM torok keresztmetszet, szivócső, pillangószelep keresztmetszet, majd az 1 a 4 be szivocsonk, látni fogod, bőven elég a standard.
Ehelyett rakhatsz be direktszűrőt, ami a gázreakción egy kicsit hoz - lehet már van is :). Akkor bocsi. Jobban nem fog menni a kocsi tőle, de amikor leléped a motor levegőigényét jobban kiszolgálja, nagyobb gázlengést enged, ami jobban meghúzza az AFM -et is és a többlet levegővel több benzint fog adni a Motronic az AFM pillanatnyi mért értéke alapján. Ez azonban eltűnik, ha a szivóoldali gázáramlás ismét normális lesz - pl. már 4000 -en haladsz tartósan. Azaz pl. 3000 -ről padlóra van hatása az elején a mutatványnak.
Azonban 1 olcsó szűrőt sem ajánlok, pl. Simota, Magnum meg egyéb Hasimoto/4 szűrőt ne rakj bele a gépbe. Azaz ami 20e alatt van az NOK. Ami OK az BMC, K&N, esetleg Piper, Green. Mindíg mosd el. kb. 3000 km -ént, bárki bármit is mond. Az, hogy betét v. direkt az mindegy.
Hogy milyen lesz direktszürővel, ugy tudod kipróbalni, hogy kiveszed a gyári szűrőt egy padlóig. De ne tovább:) Ha tetszik, érdemes áldozni.
Gábor(figi75)2007-04-13 23:37:41 // 17969
Csapjon össze 1 villás reggelit!:-)))
Utánna ha szépen vöröslik b@ssza bele hidegvizbe és kész,mehet a csúcs alá,sokkal tartosabb ha lágyabb!:-)
Kazes☻2007-04-13 23:34:59 // 17968
Fogó+gázrezsó!:-) És utána mit csináljon? :-)
Gábor(figi75)2007-04-13 23:26:38 // 17967
Abszolút nem egyedi méretű,minden csavarboltban kapni lehet,vidd el a régit és tudni fogják!:-)
Tipp: ha igazán tartósat akarsz előtte melegicsd fel vörösre,azaz lágyicsd ki szépen,biztos passzolni fog a csúcs alá!:-)
Fogó+gázrezsó!:-)
Laci 146 1.9 jtd2007-04-13 21:06:50 // 17966
Szasztok!
Nem tudjátok a tűzkarika és a porlasztó csúcs közti vörösréz alátét egyedi méretű, mert sehol nem kapok ilyenméretet?
Tocsa2007-04-13 21:03:04 // 17965
Jaa jó nagy marha vagyok !!:DD Az AFM = Air Flow Meter = légtömegmérő!
:DDD
NA az van mégegy de az sokkal rosszabb !! jót meg a környéken nem tudok !
De marad a méricske! Tenx!:DD
Tocsa2007-04-13 20:43:29 // 17964
Előbb ahoz még be kéne ugranom a bankba egy kis lóvéért mondjuk egy vizipisztollyal!:)))
De valószínű hogy építek egyet az tuti főleg ha összejön a külföldi meló!!:)
100 euró/nap!! :-)
Gábor(figi75)2007-04-13 20:40:00 // 17963
A moci már nagy,csak az"elem" kicsi,meg 1 nagy túróóó kéne rá!:-)
Kedessz félni mi? :-))))
Ahogy hallom,éppen valami űberbrutál TS készülődik nállad???
Tocsa2007-04-13 20:36:18 // 17962
Na má te is tuningolni akarsz testvér? Kezdek félni! Így nem ér én szériával leszek , neked meg nagy adagoló nagy turbó + füttyűllő !!!:DDD
Berakatlak nagyob kategóriába a v6 osok közé!!:DD
Tocsa2007-04-13 20:16:36 // 17961
Pill a dvm et vágom de az AFM = freki mérő akar lenni, vagy szkóp ?
Mert sajna az nincs !:(
Láttam hogy valaki kiherélt egy nagyobb légtömegmérőt és belerakta a gyárijából a potit meg a szenzort ! Ezzel mit lehet elérni? Vagy oltári nagy marhaság?
Amúgy nagyon benzinszagú a kipufogógáz valószínűleg túl dús a keverék!
A könyvet mármint az újjabb kiadást honnan tudom beszerezni / megrendelni?
Gábor(figi75)2007-04-13 20:04:32 // 17960
Aha,akkor most azon vagyok,hogy nagyobb elem kerüljön bele!:-)
A lemezt úgy képzeljem el,mint 1 nagylyukú reszelőt,és azt hosszában belekell dugni a cső végénél? :-O
Hari2007-04-13 19:28:55 // 17959
Kicsit másképpen gondolkodj!
A nagy turbó + 1,2bar töltő nyomás --> nagyon sok levegő
A nagy adagoló elem + üa. menyiség--> a kető végeredménye 60-70% teljesítmény növekedés!!!
(A füstcsavarral igaz, hogy növeled a mennyiséget de akkor is amikor nemkéne!!! Ezért Jobb a nagyobb elem a megfelelő szállítási karakterhez.
A füty az marha egyszerű : - tegyél a kipufogoba egy perforált lemezt állítva. A lemezen max. 3-4mm-es lyukak legyenek, és olyan 10-12cm hosszú. Csak bele kell dugni, de bele is heggesztheted.
Gábor(figi75)2007-04-13 18:58:39 // 17958
Aha,de akkor valamit nem értek,ha nem a nyomás a cél hanem a mennyiség,azt a hagyományos módon is lehet növelni"füstcsavar",de nem nagyon érdemes,mert nem égeti el,hanem kikormolja,kicsit nő a teljesítmény és a fogyasztás!:-/
A kipuff füttyöt ki tudja definiálni,hogy lehet varázsolni,mostanában nagy divat az erős fütty,főleg a TD góóóFOS -oknál,én sem akarok lemaradni!:-)
Hari2007-04-13 18:51:41 // 17957
Az elem cserével nem a nyomás növelése a cél, hanem a nagyobb átmérövel a mennyiséget lehet nővelni, de nagyon brutálisan.
Egyébként az adagoló (mechanikus és az elektronikával vezérelt is) max. nyomása eléri a 650-800 bar-t, mindegy milyen az átmérő.
Tisztázandó: A 155 és a 164 '96-tól gyártott modelein elektronikusan vezérelt az adagoló - ECU, elektronikus gázpedál, kopogás érzékelő, légmenyiség mérő, vízhőfok szenzor, porlasztó piezó érzékelő - , de ez teljesen ua. a müködési elven mükszik mint a régi mechanikus.
Ezek nem nagynyomású punpával müködnek mint az új JTD, MJTD.
Gábor(figi75)2007-04-13 16:17:24 // 17956
Ma bekelett préselnem magamat a vas alá ugyanis fellazult a kipufogó tartó bilincsem,és hidegen 800-on berezonált,persze érztem,hogy lemez hang és nem kardán ,gy nem nagyon idegesítettem magam,de már zavart!
Eszem a kezét a kis szerelőmnek! ;-)
Gábor(figi75)2007-04-13 15:59:00 // 17955
Aha,és ez persze mechanikus adagolónál történik? :-O
De a porlasztási nyomás növelésével nem kellenek nagyobb csúcsok bele? :-O
Ha jól emléxem 155 bar,a gyári!
[k i z z o]2007-04-13 15:20:56 // 17954
Hi,
tipikus beállitás nincs. Ha a gyári helye nem lett bejelölve, akkor neki kell állni méregetni.
Azaz, DVM ráakaszt a kimenőjelre, ami pin4 és pin 2 a GND. A DVM et utasterbe kell persze tenni.
A jelet lehet ezert egyszerubb levenni a Motronicrol. Itt pin 7 a signal és pin6 a GND.
A lényeg, hogy pl. 3 -ban tartod 3000 -en, és ha leléped fullra akkor ki tudjon térni 5V közelébe, majd szépen esik vissza ahogyan a motorterhelés csökken, azaz ahogyan a fordulatod nő.
Segit még a gyertyakép, meg az alapjárati benzin kb. 2.5 - 2.7ms kell lenni. ha igen el van lágyitva az AFM akkor a benzin több, és a gyertyakép + alap CO sm OK.
Ezt a feszültség összehasonlitast megteheted egy kölcsön AFM -el is alapjáraton leméred, és a tiedet oda állitod rugóerőben, hogy ugyanazt a jelet adja mint egy gyári. Persze közben turaztasd:) Hogy a rugó mindig átlagra álljon be.
kizzo
kizzo
[k i z z o]2007-04-13 15:10:28 // 17952
Hi,
a jobb oldalit:) De, annak is van 1 újabb kiadása, amiben van több TS. Az elsö kiadás inkább NORD.
kizzo
Hari2007-04-13 13:41:20 // 17950
Az a bizonyos "12mm-es elem" az az adagoló elem amibből az adagolóban van 1db és ez állítja elő a nyomást a porlasztók számára.
Vudi2007-04-13 13:40:21 // 17949
Szóval azt mondod, hogy a 2.4-es és 2.5-ös blokk magassága teljesen ugyanaz?
Gábor(figi75)2007-04-13 13:37:13 // 17948
A turbót értem,de milyen elemről beszélsz ami 12mm? :-O
Csak mert az előző tulaj szerint az enyém is 2.5 nek lett összefűzve,de még a manuális adagolóval!!!:-/
Jah,és te tudod hogyan lehet,fütyültetni a turbó hangot,állítolag valami lemezt tesznek a kéménybe,vagy rácsot vagy mit? :-O
Hari2007-04-13 13:36:49 // 17947
A 2,4-esbe simán belefűzheted a 2,5-öst - mondjuk a régebbi mechanikus adagolost - azon szinte semmit nem kell alakítani. ( persze, ha át akarod fűzní )
Hari2007-04-13 13:31:32 // 17946
Az első ami segített ebben az egy GARRET T04-es turbó, és + egy állítható nyomásszabályzó (levegő töltő nyomás), a másik pedig az adagoló 10mm-es eleme kicserélve IVECO 12mm-esre.
- az elektronika átalakítása
....ja majd elfelejtettem az eredeti dugokkal nagyon rövid volt a pájafutása - a hajtókarok kicsit elvanak vékonyítva az újtip motorban és nembírták a csapszegek.
De én most nem lebeszélni akkarok senkit, csak nem muszáj ezt a teljesítményt kicsalogatni. Nem erre van kitalálva ez a moci.
Vudi2007-04-13 13:29:03 // 17945
Hát én még mindig a 90-es gyári blokkjába akarom belepakolni a 2.5-ös cuccokat. :) Viszont korábban már póruljártam egy 1.7D Unoval, amiből szerettem volna 1.9D-t csinálni. Akkor derült ki az eltérés, amikor már ki volt véve a motor és darabokra volt szedve teljesen feleslegesen.
Az Alfával a probléma csak az, hogy elég kevés az esély arra, hogy ugyanazon bontóban találok 2.4-es és 2.5-ös üres blokkot, amit egymás mellé tehetnék...
Hari2007-04-13 13:17:56 // 17944
Az elöző hsz-om főkép az átpakolásra értendő ugyanis, ha bele akarjátok pakolni a 2000-es blokba a 2500-ös cucost ezekre (hidrótöke) számolni kell egy kis gépimunkát, egyébkén minden megoldható!
ghosty92007-04-13 13:10:49 // 17943
"Mióta én ismerlek,még soha nem tudtad mit is akarsz!:-)"
Dehogynem, mindig tok hatarozottan akartam valamit. Csak minden masodik heten mast. ;-)
"KK köz este,itthon leszel?"
Nem, de tan jovo heten...
Vudi2007-04-13 13:01:51 // 17942
Nem, már megvan az autó, egy 2.4-es TD 90. (Willy korábbi verdája)
Mivel fogalmam sincs a valódi állapotáról, ezért puhatolózom most előre, szereteném elkerülni azt, hogy szétszedem az autót és utána állok neki alkatrészeket keresgélni, mert akkor nagy valószínűséggel úgy fog maradni. :)
A következő verziók vannak:
- minden oké a motorral, egy adagoló felújítással és beállítással megúszom az egészet. Nyilván erre van a legkevesebb esély... :)
- Kopott a motor, de nagy válla nincs a hengernek: új gyűrűk stb. Viszont, ha már szét van szedve és véletlenül egyforma a blokkja a 164/155-össel, akkor a gyári blokkba kerül a 164/155 főtengely-hajtókar-dugó trió.
- a motor KO -> ekkor komplett csere, lehetőleg akkor már egy 2.5-ös.
Én azért bízom az elsőben, mert semmi jel nem utal arra, hogy nagy gáz lenne vele, nehezen indul és füstöl, de ezt betudom az adagolónak, amiből nem csöpög a gázolaj, hanem folyik. Tehát ennek cseréje lesz az első lépés, utána jön a kompressziómérés. Szombaton nekiállok, bár lassan fog menni, mert csak hétvégenként van időm foglalkozni vele. Ha mutatkozik némi érdeklődés a folyamatra, akkor szívesen beszámolok részletesen itt. :)
Gábor(figi75)2007-04-13 12:57:15 // 17941
Milyet raktál bele,elektromos adagolóst? :-)
192 LE miből jött össze? :-O
Hari2007-04-13 12:51:41 // 17940
Nem teljesen ua. a két motorblok, a következő két nagyon lényeges eltérés van:
- az első az a vízszívatyú - a 90-esen elöl van, a 155 és 164-en pedig oldalt - mondjuk ettöl még beszerelhető.
- a másik (ha a '96 utáni elektromos adagolosrol van szó - az már hidrótökés és teljesen más ezen része a motorbloknak.
(Egyébként már építettem át ilyet, meg lehet csinálni és nagyon korrekt lett.)
Alfa 75 2000 TD ==> Alfa 75 2500 TD + még egyéb finomságok = 192 LE; 385 Nm
Gábor(figi75)2007-04-13 12:36:51 // 17939
Mióta én ismerlek,még soha nem tudtad mit is akarsz!:-)
KK köz este,itthon leszel?
ghosty92007-04-13 12:28:53 // 17938
Szerintem meg akarja hagyni az eredeti blokkot, de semmi mast nem, hogy ne kelljen papirozni. De ez csak tipp, en mindenesetre ezt akarnam. ;-)
Gábor(figi75)2007-04-13 12:15:21 // 17937
Passzentos!
Kompletten akarsz cserélni blokkot? :-O
Gabi1592007-04-13 12:00:24 // 17936
Ne haragudj hogy belekotnyeleskedek de ha jól veszem ki a szavaidból autót keresel és dieselt.Ha tévedek bocs.Keresd meg a tagok listáján Hajni155 öt.Ő a feleségem,és a 2,5 td eladó,nemigen reklámozzuk,nem akarjuk elkótyavetyélni,elég tuti a gép,na persze ha érdekel.
Vudi2007-04-13 11:30:57 // 17935
Kösz, pont ezt szerettem volna megúszni. :)
Wickey2007-04-13 11:29:28 // 17934
Passz. El kell slattyogni egy bontóba, és megméregetni a blokkját egy 155 vagy 164 elektromos adagolós TD-nek.
Nemértek a dízelekhez :P
Vudi2007-04-13 11:06:41 // 17933
Akkor a következő kérdésem már csak az, hogy a 90-es 2.4-es blokkja vajon megegyezik-e a 164 2.5-ösével? Mondjuk egy szerkezeti- vagy géprajz, esetleg egy metszet tökéletesen megfelel. :)
Saughassy2007-04-13 10:50:59 // 17932
Nemtom, en elvittem egy utba eso klimashoz, feltoltottek oszt jol van. A szezont vegigdolgozta, bar en nem vagyok nagy klimafanatikus, de majd Pec referal hogy most hogy all. Nyomjelzoset kapott, ugyhogy ha szivarog is vhol akkor most meglesz a helye.
Wickey2007-04-13 10:07:22 // 17931
jól sejted. Valami trükk szokott vele lenni.
De amúgy ha valaki ezt tudja hogy ez a régifajta és újfajta gáz miért nem kompatibilis egymással, ossza már meg velem. A hőcserélő az hőcserélő, annak tökmindegy kéne hogy legyen. A klímakompresszor más? Mert ha igen, akkor felrakom a 147-es klímakompresszorát, abból úgyis van egy itthon :-)
silversurfer2007-04-13 10:02:13 // 17930
Sziasztok
75-nél a légkondit fel lehet tölteni?
Mármint úgy értem, hogy a régi fajta gáz van benne?
Mert azt már állítólag nem lehet kapni.