leopop32020-06-17 11:31:31 // 11910
Illetve tényleg minden Opeles azt hiszi hogy az 1.9 jtd és a 2.0 jtd Opel motor úgyhogy ezért is :DD
leopop32020-06-17 11:28:08 // 11909
Mert itt írta Gyuri azt helytelenül hogy a JTS Opel motor :D
leopop32020-06-17 11:26:16 // 11908
Igen mostmár ki akartam mindenképpen írni ezt magamból mert nagyon sok ember tévedésben él a JTS motorokkal kapcsolatban.
És amit te tovább írtál az már csak hab a tortán :)
És amit te tovább írtál az már csak hab a tortán :)
Giuntini2020-06-17 10:28:06 // 11907
Igaz, hiszen a Giuliettában színtiszta olasz motorok voltak, vannak. Én csak azért írtam, hogy jó higy Leo megemlítette a Giulietta topicban, mert a 2,0 jtdm-ről meg azt hiszik sokan hogy GM motor. Az is színtiszta olasz!
forrasr2020-06-17 10:22:51 // 11906
Miért is jó idekeverni a JTS-eket? Giuliettában csak félreérthetetlenül olasz motorok vannak :D még félreértés esete sem merülhet fel szittyaolasz az egész, ezt azoknak tervezték akik olasz autót akarnak és nem mást, nem is akarják máshoz hasonlítani :D
Giuntini2020-06-17 10:04:22 // 11905
Nem ugrok, valóban nagyon szeretem a 2,4-et, annak ellenére ami történt...
Egyébként nagyon jó, hogy itt a Giulietta topicban felhoztad a jts motort. Nagyon sokan azt hiszik, hogy ez egy Opel motor, közben ezen az amerikai GM blokkon mind az európai GM, mind az Alfa nagyot alakított. Az Alfa teljesen atalakította a hengerfejet, az Opel és a Saab használt egyforma motort.
Ami meg a dízelt illeti, az opelesek részéről óriási tévedés van. Már az 1,9-ről sem tudták hogy Fiat motor, de a 2,0-nál teljesen meg vannak róla győződve hogy Opel motor.
A 2,0 jtdm-et Torinóban gyártották, a Fiat-GM Powertrain közös cégnél, ugyanígy az 1,3 Multijet-et, én akárhány Opelessel beszéltem, egyik sem tudta, hogy Fiat motor.
Az egésznek a tervezése színtiszta olasz munka, a GM csak anyagilag szállt be. Sőt az Opeleknél sok mindent elrontottak, a Puntókban sokkal megbízhatóbbak az 1,3-as motorok, mint a Corsákban.
Egyébként nagyon jó, hogy itt a Giulietta topicban felhoztad a jts motort. Nagyon sokan azt hiszik, hogy ez egy Opel motor, közben ezen az amerikai GM blokkon mind az európai GM, mind az Alfa nagyot alakított. Az Alfa teljesen atalakította a hengerfejet, az Opel és a Saab használt egyforma motort.
Ami meg a dízelt illeti, az opelesek részéről óriási tévedés van. Már az 1,9-ről sem tudták hogy Fiat motor, de a 2,0-nál teljesen meg vannak róla győződve hogy Opel motor.
A 2,0 jtdm-et Torinóban gyártották, a Fiat-GM Powertrain közös cégnél, ugyanígy az 1,3 Multijet-et, én akárhány Opelessel beszéltem, egyik sem tudta, hogy Fiat motor.
Az egésznek a tervezése színtiszta olasz munka, a GM csak anyagilag szállt be. Sőt az Opeleknél sok mindent elrontottak, a Puntókban sokkal megbízhatóbbak az 1,3-as motorok, mint a Corsákban.
leopop32020-06-16 23:09:34 // 11903
Tudtam azt hogy Emil ugrik arra ha valaki a 2.4 et bírálja vagy ír róla vicces dologot. Na azt hiszem én így vagyok a 2.2 vel. És ezt most bármi sértés vagy rosszindulat nélkül. De én nem értem a JTS motorokat miért kell leopelezni. A 2.2 JTS nem Opel motor. Ez egy General Motors-től származó amerikai eredetű blokk amiből az Opel is kapott úgy mint az Alfa. Csak az alfa rendesen átdolgozta a hengerfejet illetve dupla vezérműtengelyes lett. Na az Opelnél ez egyáltalán nem így néz ki. Volt aki már vitt be 159-est Alfat Opel szervízbe mert valami nagyokos azt mondta neki ez Opel motor, a szerelők csak nézték hogy lehet ennyire más 😂😂
Bocsi csak ezt már le kellett írnom, mert annyi ember fejében tévesen van benne ez az “Opel motoros Alfa” hogy már ki kellett írjam magamból.
És tényleg semmi rosszindulat nélkül. 😁✌🍀
Bocsi csak ezt már le kellett írnom, mert annyi ember fejében tévesen van benne ez az “Opel motoros Alfa” hogy már ki kellett írjam magamból.
És tényleg semmi rosszindulat nélkül. 😁✌🍀
Kazes☻2020-06-16 20:37:26 // 11902
Szép ára van, meg szép színe... és szép kis ótomatája is... itt vége is. :D
Kazes☻2020-06-16 20:36:22 // 11901
Én meg pont vezettem dízelt és benyásat is... szinte mindegy milyen motor zakatol elől, teljesen rendben van a verda! Ugyanaznap mentem még egy 1,9 '59-el és egy szuper kis 155 lovacskás MiTo-val is... ez utóbbi igazi kis gokart volt. :)
Jimmi T.2020-06-16 19:30:00 // 11900
Akár , igen és ilyenkor rájövök mindig hogy ott áll az udvaron , 150.000 km-el a motorjában , és megnyugszom :-)
Giuntini2020-06-16 19:10:10 // 11899
Nekem is tetszik! Igen Fl után sok változás jött, színek, tetszik.a piros csík a scudetto alatt, a Sport verziókban a hátsó difúzor, légterelő! Emellet megbízható, kiforrott konstrukció.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 18:56:00 // 11898
Akár vehetnél is, sima pirosban. Szép ára van :-)
Azt hogy nem eléggé Alfás, azt ne vedd fel, mert nem igaz :-)
Arról pedig végképp lehetne itt vitázni, hogy mi is készült inkább a kívülállóknak? Egy autógyár eladni akar. Nyilván próbál más márkáktól vevőket szerezni. A 159 egyértelműen német utazóautó feelinggel próbálkozott. Viszonylag sikeres volt, de nem váltotta meg a világot. Az Alfa nem tudott kitörni a skatulyából. Sárnehéznek titulálták , olvassátok csak el az Amore hírek között is anno mik voltak az első benyomások. A 159-nél erre fókuszáltak, a morcos, tényleg kategória feletti dizájn, a nagyautós reakciók, a külvilág elszigetelése. Sok helyen azonban műszakilag egyszerűen befejezetlen, kiforratlan, az Opel kooperációból eredő motorokat is érte kritika bőven. A közös platform szintén rányomta a bélyegét.
Az olasz mérnöki zsenialitás Giuliára képes, de az akkori pénzügyi és műszaki korlátok közt, csak 159-et szült. Kihozták így is a maximumot, nem lett az rossz, a 2.0jtdm motorral már talán kiforrott konstrukció is lett. Mindezek mellett a 159 szerethető, és olaszosan németes :-)
A Giuliettánál viszont más irányt vettek. Ezt itt le is írják.
Olyan Alfát akartak, ami nem igényel kompromisszumot, ami úgy hozza az Alfás jegyeket, hogy közben egy jó használati tárgy is. A kis súly cél volt, és fel is zárkózott a népszerű modellekhez méretben is, a biztonsága pedig kiemelkedő volt.
A többi ízlés kérdése. Nekem az első Alfám egy pizzafutár autó szintjén bírta a kiképzést, bármire tudtam használni, és minden egyes út olyan volt, mint egy bevetés. Mondjuk egy f16-ossal XD Ki is fáradtam piszokul ha hosszabb utat mentem, de nagyon élveztem. A zöld 146 is elképesztő sokoldalú, egy jó használati tárgy amellett, hogy Alfa. Ebbe a vonalba a 159 sehol nem illik bele, a Giulietta viszont igen.
Azt hogy nem eléggé Alfás, azt ne vedd fel, mert nem igaz :-)
Arról pedig végképp lehetne itt vitázni, hogy mi is készült inkább a kívülállóknak? Egy autógyár eladni akar. Nyilván próbál más márkáktól vevőket szerezni. A 159 egyértelműen német utazóautó feelinggel próbálkozott. Viszonylag sikeres volt, de nem váltotta meg a világot. Az Alfa nem tudott kitörni a skatulyából. Sárnehéznek titulálták , olvassátok csak el az Amore hírek között is anno mik voltak az első benyomások. A 159-nél erre fókuszáltak, a morcos, tényleg kategória feletti dizájn, a nagyautós reakciók, a külvilág elszigetelése. Sok helyen azonban műszakilag egyszerűen befejezetlen, kiforratlan, az Opel kooperációból eredő motorokat is érte kritika bőven. A közös platform szintén rányomta a bélyegét.
Az olasz mérnöki zsenialitás Giuliára képes, de az akkori pénzügyi és műszaki korlátok közt, csak 159-et szült. Kihozták így is a maximumot, nem lett az rossz, a 2.0jtdm motorral már talán kiforrott konstrukció is lett. Mindezek mellett a 159 szerethető, és olaszosan németes :-)
A Giuliettánál viszont más irányt vettek. Ezt itt le is írják.
Olyan Alfát akartak, ami nem igényel kompromisszumot, ami úgy hozza az Alfás jegyeket, hogy közben egy jó használati tárgy is. A kis súly cél volt, és fel is zárkózott a népszerű modellekhez méretben is, a biztonsága pedig kiemelkedő volt.
A többi ízlés kérdése. Nekem az első Alfám egy pizzafutár autó szintjén bírta a kiképzést, bármire tudtam használni, és minden egyes út olyan volt, mint egy bevetés. Mondjuk egy f16-ossal XD Ki is fáradtam piszokul ha hosszabb utat mentem, de nagyon élveztem. A zöld 146 is elképesztő sokoldalú, egy jó használati tárgy amellett, hogy Alfa. Ebbe a vonalba a 159 sehol nem illik bele, a Giulietta viszont igen.
Kau2020-06-16 18:51:03 // 11897
Nekem sokféle Alfás tapasztalatom van már, vezettem több típust is, de pont a Giulietta, amelyikkel még 1 cm-t se mentem utasként sem! És én pont ilyet akarok :)))))
Először nem tetszett, de aztán láttam apró módosításokat és most már nagyon bejön. A facelift szerintem dobott rajta. Persze jó, hogy kinek így, kinek úgy tetszik.
Először nem tetszett, de aztán láttam apró módosításokat és most már nagyon bejön. A facelift szerintem dobott rajta. Persze jó, hogy kinek így, kinek úgy tetszik.
Jimmi T.2020-06-16 16:36:01 // 11896
írom ezt a három multiair modul csere után ( de ez legyen a "márkaszerviz "-ek sara.)
Jimmi T.2020-06-16 16:34:23 // 11895
Nekem nincs más alfáról tapasztalatom , csak a Giuliettáról .
De ha vehetnék egy új fészlift előtti 170 lovast megfontolnám .
A billenőkapcsolók a vörös mica fényezés , az a szép hátulja , zseniális.
Hogy nem eléggé alfás , meg a tradíciók, meg hogy kívülállóknak készült , háát nem tudom.
De ha vehetnék egy új fészlift előtti 170 lovast megfontolnám .
A billenőkapcsolók a vörös mica fényezés , az a szép hátulja , zseniális.
Hogy nem eléggé alfás , meg a tradíciók, meg hogy kívülállóknak készült , háát nem tudom.
Giuntini2020-06-16 15:45:01 // 11893
Átmegyünk oda is ha gondolod...😂
leopop32020-06-16 15:38:34 // 11892
Az biztos már csak a Brera topikot kéne :DD
Mindegy csütörtökön megyek vele szerelőhöz hátha a jó hírekkel fel tudom :)
Mindegy csütörtökön megyek vele szerelőhöz hátha a jó hírekkel fel tudom :)
leopop32020-06-16 15:35:20 // 11891
Szerintem teljesen helytálló Emil gondolatai a 159 ről nekem is hasonló tapasztalataim vannak elég sokat utaztam egy 159 1.9 jtd 16V-ben és ugyanígy látom ahogy Emil :)
leopop32020-06-16 15:29:45 // 11890
Ennél jobb összefogalalót nem is lehetett volna írni, mintha a számból vettek volna ki a szavakat. :)
Giuntini2020-06-16 13:41:42 // 11889
De legalább jól felélesztettük a Giulietta topicot!😊
Zolibácsi2020-06-16 13:28:05 // 11888
Igaza van Warbinak. A szerelem vak :)) l
Giuntini2020-06-16 12:58:56 // 11887
Lehet, és igazad van! Nincs még egy autó a "normál" kategóriában, ami ennyi kompromisszumot igényelne mint a 159!
Nincs meg autó, ami ennyi gondot okozott volna nekem!
De! Nincs meg egy autó, amelyik ennyire fölényes lenne
A Giuloettánál szépen váltogatsz előzéseknél, a kezedben érzed a bugit. Ha meg automata, akkor is más. Minden jobban érezhető. A 159 önmaga a bugi, nincs határ. A Giuliettában neked kell legyőzni a kanyarokat, másikat leelőzni. A 159 mindent maga csinál, te része vagy csak....
Nekem nagyon kellene egy Giulietta pont ezért és használhatóságáért. Bőven elég lenne egy 120 lovas. Az 59-et meg csak arra használnám, amire építették.
Nincs meg autó, ami ennyi gondot okozott volna nekem!
De! Nincs meg egy autó, amelyik ennyire fölényes lenne
A Giuloettánál szépen váltogatsz előzéseknél, a kezedben érzed a bugit. Ha meg automata, akkor is más. Minden jobban érezhető. A 159 önmaga a bugi, nincs határ. A Giuliettában neked kell legyőzni a kanyarokat, másikat leelőzni. A 159 mindent maga csinál, te része vagy csak....
Nekem nagyon kellene egy Giulietta pont ezért és használhatóságáért. Bőven elég lenne egy 120 lovas. Az 59-et meg csak arra használnám, amire építették.
Kazes☻2020-06-16 12:48:19 // 11886
Jó kis sztori! :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 12:20:41 // 11885
Az szép lehetett XD
A bugit nagyon megéreztem benne a kb 10 perc próba alatt, ez nekem nem is kérdés.
A bugit nagyon megéreztem benne a kb 10 perc próba alatt, ez nekem nem is kérdés.
Zolibácsi2020-06-16 12:14:05 // 11884
Egyik este párom vitt haza baratoktol, mert kicsit jól éreztük magunkat. Egy audi/bmw valami tolta le a páromat az úton. Mondom én részeg vagyok nem szólok bele :) Párom oda lépett és valahol 160 nal már nem kergettek minket. Nem is kell mondanom párom is meglepődött mikor úgy ment át egy bukkanon, kanyarban mint Collin McRae, keresztbe csuszva.
Visszavett a tempóból és síri csöndben mentünk hazáig. Másnap megkerdeztem hogy "na mivan besz@rtál tegnap?" válsz igen. De kurv@ jó volt. :)
Szóval giuliettaban is bőven benne van a bugi.
Horváth tengerparton jöttünk északnak, tele 30-50 km/h kanyarokkal. Jött egy motoros mögöttünk úgy mentünk át a kanyarokon mint a villamos.
Visszavett a tempóból és síri csöndben mentünk hazáig. Másnap megkerdeztem hogy "na mivan besz@rtál tegnap?" válsz igen. De kurv@ jó volt. :)
Szóval giuliettaban is bőven benne van a bugi.
Horváth tengerparton jöttünk északnak, tele 30-50 km/h kanyarokkal. Jött egy motoros mögöttünk úgy mentünk át a kanyarokon mint a villamos.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 12:08:58 // 11883
Ok, keress, hét közben jobb is lehet, összehozzuk. A hétvégét rendszerint jól betáblázzák nekem XD
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 12:02:50 // 11882
Emil, te szerelmes vagy a 159-be, sok mindent értek is, hiszen van nekem is.De azért egy kicsit eltúlzod XD
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 11:49:29 // 11881
Majd kiderül :-) Én mérőszalaggal és a cartársak segítségével egyszer már nekifutottam ennek a témának, nekünk elég lesz, akkor is ha épp átmenetileg nem lesz überkedős utazóautó a háznál. Három gyerekhez is. Nagyon remélem, hogy úgy általában kiváló lesz, bár látom sokan árnyaltan, vagy kevésbé átnyaltan eléggé lenézik szegény autót :-) Nálunk deklaráltan női autó lesz, csak győzze tőlem megszerezni. :-) Tényleg nem sokat mentem Giuliettával, de mindannyian sokat várunk tőle.
szelod92020-06-16 11:29:39 // 11880
Érdekes látni, hogy mennyire máshogy állnak hozzá az emberek a dolgokhoz :)
159-ből ültem át (SW Ti ültetve, szélesítve stb) a Giuliettába (ez is ültetve, de csak picit). Eleinte én is féltem tőle, hogy nem fogja hozni azt, mint az 59 érzésre. De abszolút pozítívan csalódtam. Sőt, jobban megszerettem a Giuliettát mint az 59-et. A 159 valahol mindig is kompromisszumos autó maradt az én szememben. A Giulietta ezzel szemben nekem sokkal élhetőbb, és egyáltalán nem érzem azt rajta, hogy ne lenne igazi Alfa. Nem érzem orrtolósabbnak, mint az 59-et és rosszabbnak pályán, hiába nem néznek ki olyan jól az ülései (ez volt a legnagyobb fenntartásom a Giuliettával kapcsolatban, hogy mennyire lesz kényelmes.) Igaz, nem is használom gyakran 4-5 fővel telepakolva, de nem gondolom, hogy kényelmetlenebb lenne, mint a 159. Egyedül a hátsó fejtér szűkősebb (a tetőablak miatt), itt az én 182 centim még a kényelem határán fér el. Kanyarban is szépen autózható, nem éreztem alulkormányozottnak, inkább azt mondanám, hogy picit bizonytalanabb, mint amilyen a 159 volt. (Bár itt a "tuning" miatt nem túl mérvadó az összehasonlításom.) Viszont teljesítmény/fogyasztás arányban a Giulietta verhetetlen. Amíg az 1.9 150 lovas 159et vegyesben nem tudtam 7,4 alá vinni, addig ugyanez a kb 200 lovas 2,0 JTDm-mel simán 5,8-6 körül tartható. A Dynamic mód pedig az egész autót megváltoztatja. A 159 inkább pályán volt jó, de máshol szenvedés, a Giulietta pedig mindenhol jó. Ezek a saját tapasztalataim, mindkét autóval eddig kb azonos kilométert mentem, azonos idő alatt és azonos helyeken. :)
159-ből ültem át (SW Ti ültetve, szélesítve stb) a Giuliettába (ez is ültetve, de csak picit). Eleinte én is féltem tőle, hogy nem fogja hozni azt, mint az 59 érzésre. De abszolút pozítívan csalódtam. Sőt, jobban megszerettem a Giuliettát mint az 59-et. A 159 valahol mindig is kompromisszumos autó maradt az én szememben. A Giulietta ezzel szemben nekem sokkal élhetőbb, és egyáltalán nem érzem azt rajta, hogy ne lenne igazi Alfa. Nem érzem orrtolósabbnak, mint az 59-et és rosszabbnak pályán, hiába nem néznek ki olyan jól az ülései (ez volt a legnagyobb fenntartásom a Giuliettával kapcsolatban, hogy mennyire lesz kényelmes.) Igaz, nem is használom gyakran 4-5 fővel telepakolva, de nem gondolom, hogy kényelmetlenebb lenne, mint a 159. Egyedül a hátsó fejtér szűkősebb (a tetőablak miatt), itt az én 182 centim még a kényelem határán fér el. Kanyarban is szépen autózható, nem éreztem alulkormányozottnak, inkább azt mondanám, hogy picit bizonytalanabb, mint amilyen a 159 volt. (Bár itt a "tuning" miatt nem túl mérvadó az összehasonlításom.) Viszont teljesítmény/fogyasztás arányban a Giulietta verhetetlen. Amíg az 1.9 150 lovas 159et vegyesben nem tudtam 7,4 alá vinni, addig ugyanez a kb 200 lovas 2,0 JTDm-mel simán 5,8-6 körül tartható. A Dynamic mód pedig az egész autót megváltoztatja. A 159 inkább pályán volt jó, de máshol szenvedés, a Giulietta pedig mindenhol jó. Ezek a saját tapasztalataim, mindkét autóval eddig kb azonos kilométert mentem, azonos idő alatt és azonos helyeken. :)
Mr. Z2020-06-16 11:24:53 // 11879
a giulietta méretre szerintem semmivel sem kisebb mint a 159, a 166 pedig jóval nagyobb mint a 159 , most is van 166-om s, giuliettam is. 59volt.
Giuntini2020-06-16 11:02:00 // 11878
Egyetértek! A Sport felszereléssel rendkívül mutatós!
G-MANN🍀2020-06-16 10:58:09 // 11877
pár éve kipróbáltam egy 120LE Giuliettát, hát gyerekek, óriási meglepetés az az autó, hihetetlen jó hang és álom a dinamizmusa is, nekem nagyon tetszett :-) vegye vigye mindenki, amíg kapható :-)
AlfaWatch2020-06-16 10:25:08 // 11876
Én sem panaszkodom, mert nekem is böven elegendő, pályán is elegendő tartalékkal bír. Amikor vettem, fő szempont volt, hogy ne érjen meglepetés és a multiair modultól tartva inkább a tb lett, persze az anyagiak is sokat nyomtak.
Gratula az új géphez! Szép😁
Gratula az új géphez! Szép😁
Giuntini2020-06-16 10:22:44 // 11875
Abban igazad van, hogy érzetre nagyobb a Giulietta. De ez csak érzés! Giuliettában ültem, 147-et vezettem! A Giulietta a 147 utódja, de teljesen más koncepció alapján tervezték! A Giulietta az az Alfa, amelyiket el akartak fogadtatni másokkal, akik nem márka szeretetből és tradíciók miatt vesznek autót. Ez meg is látszódik! A Giuliettások között vannak legtöbben, akik nem integetnek vissza, lesz@rják a márkát, mert csak egy autót, használati eszközt látnak benne. Ez az igazság!
1l47-nél nem volt ilyen, az az autó még Alfásoknak készült. Kialakítása miatt kevésbé ergonomikus, méretében is szűkebb mint utódja, de izig-vérig Alfa!
A Giuliettában mások is felismerték a használhatóságot, ezért van még most is 10 év után viszonylagos sikere. Mi Alfások felismerjük benne a márkaarculatot, de akiket ez nem érdekel, megtalálják benne számításukat. Tetszetős, szebb mint a konkurencia alsó-középkategóriásai. Ezért hódít annyira a nők körében. Sokan rásütötték hogy női autó, ez nem igaz, de a nők kezdtek el rajongani lágy vonalaiért. A belbecset meg a férfiak találták meg, igaz jóval kevesebben a nem Alfások között.
A 159 viszont mereteiben jóval nagyobb! Miért tűnik semmivel sem nagyobbnak mint a Giulietta? Erre egyszerű a magyarázat!
A 159 méretében a 156 utódja, viszont belsejében, felhasznált anyagaiban a 166-ot is megpróbálta helyettesíteni. Ülései nagysága vastagsága, minősége egy ligával feljebb játszik. Középkonzol szélessége, kialakítása mind ezt idézik. Kardánalagútja mint egy hátsókerékhajtású autóé, mert a Q4 audis megoldása ezt igényelte. A teljesen hátranyúló könyöktámasz és szellőző rostélyok, egyes változatoknál klímaszabályozással, büntetéssé teszik a hatsó üléspadon a középső utas kényelmét. Ez az autó ilyen! Robosztus, sportos és minőségi, ami viszont más márkák rajongóinak nem tetszett. Kiállása, méretei miatt mindenki az 5-ös BMW és az A6 riválisának gondolta, pedig ez nem igaz. A vezető bele van építve az autóba, de a szó jó értelmében. Ez vezetés élvezetére készült, sokan meg "fetrengeni" szeretnek vezetés közben. Ez nem az ő autójuk.
A Giulia is bebizonyította, hogy az Alfásoknak készült, és azoknak, akik már unják a németeket. Hasonló mint a 159!
A Giulietta a "leghétköznapibb" Alfa, amelyik a leginkább széles igényeket elégít ki. En sajnáltam a motorpaletta csökkenését és végül utód nélküli idei megszűnését.
1l47-nél nem volt ilyen, az az autó még Alfásoknak készült. Kialakítása miatt kevésbé ergonomikus, méretében is szűkebb mint utódja, de izig-vérig Alfa!
A Giuliettában mások is felismerték a használhatóságot, ezért van még most is 10 év után viszonylagos sikere. Mi Alfások felismerjük benne a márkaarculatot, de akiket ez nem érdekel, megtalálják benne számításukat. Tetszetős, szebb mint a konkurencia alsó-középkategóriásai. Ezért hódít annyira a nők körében. Sokan rásütötték hogy női autó, ez nem igaz, de a nők kezdtek el rajongani lágy vonalaiért. A belbecset meg a férfiak találták meg, igaz jóval kevesebben a nem Alfások között.
A 159 viszont mereteiben jóval nagyobb! Miért tűnik semmivel sem nagyobbnak mint a Giulietta? Erre egyszerű a magyarázat!
A 159 méretében a 156 utódja, viszont belsejében, felhasznált anyagaiban a 166-ot is megpróbálta helyettesíteni. Ülései nagysága vastagsága, minősége egy ligával feljebb játszik. Középkonzol szélessége, kialakítása mind ezt idézik. Kardánalagútja mint egy hátsókerékhajtású autóé, mert a Q4 audis megoldása ezt igényelte. A teljesen hátranyúló könyöktámasz és szellőző rostélyok, egyes változatoknál klímaszabályozással, büntetéssé teszik a hatsó üléspadon a középső utas kényelmét. Ez az autó ilyen! Robosztus, sportos és minőségi, ami viszont más márkák rajongóinak nem tetszett. Kiállása, méretei miatt mindenki az 5-ös BMW és az A6 riválisának gondolta, pedig ez nem igaz. A vezető bele van építve az autóba, de a szó jó értelmében. Ez vezetés élvezetére készült, sokan meg "fetrengeni" szeretnek vezetés közben. Ez nem az ő autójuk.
A Giulia is bebizonyította, hogy az Alfásoknak készült, és azoknak, akik már unják a németeket. Hasonló mint a 159!
A Giulietta a "leghétköznapibb" Alfa, amelyik a leginkább széles igényeket elégít ki. En sajnáltam a motorpaletta csökkenését és végül utód nélküli idei megszűnését.
CseBali2020-06-16 09:59:59 // 11874
.... nekem 4 évig volt multiair-em, imádtam, soha semmi gondom nem volt vele...
Most úgy alakult, hogy egy lényegesen fiatalabb , de csak 120LE Giu-m lett. Először picit féltem, hogy hiányozni fog az az 50LE, de azt kell mondjam (lassan 3 hét után), hogy napi használatban ritka az a helyzet, amikor kevésnek érezném ezt a teljesítményt. Dinamic-ban ez is virgonc és ha nem 0-100 éled az életet, akkor sztem nyugodt szívvel vállalható kis autó 😁
... persze lóerőből sosem elég - ezt is elismerem... 👍
Most úgy alakult, hogy egy lényegesen fiatalabb , de csak 120LE Giu-m lett. Először picit féltem, hogy hiányozni fog az az 50LE, de azt kell mondjam (lassan 3 hét után), hogy napi használatban ritka az a helyzet, amikor kevésnek érezném ezt a teljesítményt. Dinamic-ban ez is virgonc és ha nem 0-100 éled az életet, akkor sztem nyugodt szívvel vállalható kis autó 😁
... persze lóerőből sosem elég - ezt is elismerem... 👍
Kazes☻2020-06-16 09:26:48 // 11873
11746.-11749.-ig hsz. :)
AlfaWatch2020-06-16 09:02:28 // 11872
Szerintem nagyon jó kis autó a Giulietta. A 120 le elég, habár mai fejjel egy 170-esbe is beleugranék, nem annyira "vészes" a multiair csere összege, cserébe amit ad. Egyszer mentem egy 170es tct-vel, egy csoda volt, de sajnos 7+m nem állt rendelkezésre, így a "gyengécske"120assal mosolygok. A tct dynamicban amikor valtott olyan szépen durrant, csoda volt.
Véleményem szerint jo a Giulietta, de kicsit már eljárt felette az idő, nem egy mai darab, ennek tudatában én szeretem.
Pár év es remélem Giulia/stelvio fogja lecserélni, csak az annyira drága.... inkább az utod jöhetne szóba.... Tonale??😀.
Off Gyuri, juni 22.i héten leszünk Tiszafüreden, kereslek még!
Véleményem szerint jo a Giulietta, de kicsit már eljárt felette az idő, nem egy mai darab, ennek tudatában én szeretem.
Pár év es remélem Giulia/stelvio fogja lecserélni, csak az annyira drága.... inkább az utod jöhetne szóba.... Tonale??😀.
Off Gyuri, juni 22.i héten leszünk Tiszafüreden, kereslek még!
tdemeter2020-06-16 08:58:05 // 11871
A válaszod az óriási tévedés! Én nem írtam, hogy a Giulietta kicsi, csak hogy a csomagtartója kicsi! 350 liter, az kb akkora mint egy suzuki csomagtere.
Belül akár nagyobb is lehet a 159-nél, legalább is sokan ezt írják.
Rohangálni kiváló lesz,ez biztos!
Belül akár nagyobb is lehet a 159-nél, legalább is sokan ezt írják.
Rohangálni kiváló lesz,ez biztos!
leopop32020-06-15 23:17:06 // 11870
Ezzel egytől egyig egyetértek csak annyi a diffencia hogy én 2.2-t helyettesítettem be a 2.4 helyett mert ugye nekem ez van :)
Giuntini2020-06-15 22:53:21 // 11869
Jó döntés! Okos döntés! Reméljük nálad a multiair egység nem fog belezavarni...
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-15 22:12:00 // 11868
Ez egy óriási tévedés, hogy a Giulietta kicsi :-) A 159 sem nagyobb. Sőt, ma délelőtt a 159-cel mászkáltunk, aztán átpakoltam a gyerekülést, este még a 146-tal elmentünk vacsizni egyet. A nagy lányom konkrétan ezt mondta: "végre, ebben normalisan beférek középre". A kicsit ezerszer könnyebb berakni az ülésébe, és több cuccot is elnyel. Ezért álltam neki megmérni a csomagterét. :-) Szóval az van, hogy nekünk kell egy használható mindenes Alfa, ami nem 20+ éves. Nagyon bízok benne, hogy jó döntés lesz. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-15 22:03:23 // 11867
Én meg nem vágyok ilyen hosszú utakra :-) Borzalmasan unom az autópálya monotóniáját. Anno 30e km-t mentem évente munka ügyben. Ez mára kb 7e lett. :-) Ha nulla lesz, az lesz az igazi. Akkor csak családdal, érdekes helyeken autózunk majd. :-)
tdemeter2020-06-15 21:52:45 // 11866
Én is imádom! Nekem az autóvezetés élmény, hosszú utakra menni pedig kaland. Bár Romába én sem mennék autóval, ez nem feltétlen a távolság miatt van, hanem mert ott undorítóan nem vigyáznak az autókra. És mert szarnak rá.
Voltam viszont a 159-el jó párszor Észak-Olaszországban vagy Ausztriában, ezek mind élményként maradtak meg, még ha fárasztó is levezetni ennyit.
A 159 és a Giulia igazi utazó autók, a Giulietta azért kompromisszumosnak tűnik, legalább is 2 gyerekkel. Főként a kis csomagtartó miatt. Viszont ez is orvosolható egy jó nagy tetőboxxal ma már.
Akinek a formája nem jön be, az biztos, hogy a Giulietta máshogy szép. Jó pár év fotózás után azt gondolom, hogy nem lehet jól lefotózni azt az autót. Sokan képről ítélnek, de a képek nem adják vissza milyen is az. Most nemrég voltam a kelet-pestben, ott álltam egy vadi új 2020-as Giulietta mellett misano kékben bármikor elvittem volna egy körre, annyira dögös volt!
1x voltam teszt vezetésen, nem emlékszem már milyen volt, csak hogy tetszett.
Napi rohangálásra, üzleti utakra, hétvégi családlátogatásra ideális, de hosszú utakra, cuccolásra, nagy nyaralásra nem vennék.
Voltam viszont a 159-el jó párszor Észak-Olaszországban vagy Ausztriában, ezek mind élményként maradtak meg, még ha fárasztó is levezetni ennyit.
A 159 és a Giulia igazi utazó autók, a Giulietta azért kompromisszumosnak tűnik, legalább is 2 gyerekkel. Főként a kis csomagtartó miatt. Viszont ez is orvosolható egy jó nagy tetőboxxal ma már.
Akinek a formája nem jön be, az biztos, hogy a Giulietta máshogy szép. Jó pár év fotózás után azt gondolom, hogy nem lehet jól lefotózni azt az autót. Sokan képről ítélnek, de a képek nem adják vissza milyen is az. Most nemrég voltam a kelet-pestben, ott álltam egy vadi új 2020-as Giulietta mellett misano kékben bármikor elvittem volna egy körre, annyira dögös volt!
1x voltam teszt vezetésen, nem emlékszem már milyen volt, csak hogy tetszett.
Napi rohangálásra, üzleti utakra, hétvégi családlátogatásra ideális, de hosszú utakra, cuccolásra, nagy nyaralásra nem vennék.
Giuntini2020-06-15 21:48:32 // 11865
Nem, egyáltalán nem Rád utaltam, és egyetértünk. A németek is gyártanak nagyon jó autókat, a BMW-ket mindig szerettem, bár a mostani vonal az óriás vesékkel nevetséges. Én úgy értettem, hogy a 159 úgy germán a szó jó értelmében. Összerakás, merevség, és anyagminőség. Gyurival beszéltük múltkor, hogy a 159 ülései érezhetően jobb minőségűek mint a Giuliáké. Vastag a háttámla, a bőr tapintásra is sokkal igazibb, mint a Giuliáké. Ezt egyetlen Giulia tulaj ne vegye sértésnek, de az összes új autóval hasonló a helyzet. Próbálják olcsósítani a gyártást, bőrként mindenféle szintetikus anyaggal kevert üléseket adnak, oldalkárpit nagyon sok esetben már nem bőr. Ezt viszont kompenzálja a precízebb összeszerelési minőség.
A Giulietta egy baromian beérett autó az elnyújtott gyártási ciklus következtében! Aki akciósan megvesz egy 120 lovas Giulietta benzinest Sport felszereltséggel 5,8 millióért, az tényleg nem hibázik, egy nagyon jó, és szép autót kap a pénzéért, hihetetlen nagy használati értékkel.
A Giulietta egy baromian beérett autó az elnyújtott gyártási ciklus következtében! Aki akciósan megvesz egy 120 lovas Giulietta benzinest Sport felszereltséggel 5,8 millióért, az tényleg nem hibázik, egy nagyon jó, és szép autót kap a pénzéért, hihetetlen nagy használati értékkel.
Giuntini2020-06-15 21:37:30 // 11864
Imádom még mindig a nagy utakat autóval! Kaland, és lehet érezni, hogy egy más világba kerültél. Repülőn Bp-Róma másfél óra. Autóval jóval hosszabb. Jó, tudjuk hogy nem másfél, hanem ha mindent egybeveszünk 5 óra. Autóval viszont 10-12 óra az 1200 km, mert azért időnként megállsz. De jó! Én imádom! Régen nagyon sokszor megtettem autóval ezeket az utakat, és nagyon hiányzik. A repülő egyáltalán nem, de az igazi autózás igen.
Kíváncsi leszek a véleményedre, hogy a Giulietta hogy teljesít.
Kíváncsi leszek a véleményedre, hogy a Giulietta hogy teljesít.
forrasr2020-06-15 21:36:58 // 11863
Ha a germán jelzővel az írásomra utaltál, félre ne érts itt szó sincs negatív értelmezéséről, inkább a "tank" masszív érzés amit egy 159-nyújt arra utaltam pozitív értelmében. Lehet rossz volt a megfogalmazás-olvastam többször, hogy ne szívleled a német autókat, én sem tudok örülni nekik, de vannak típusok amiket ettől függetlenül elismerek jó autónak. Sosem szerettem akik elvi oldalról szólnak le nemzetek vagy márkák autóit, úgyhogy itt sem erről van szó. A 166-igaz jóval gyengébb kivitelben de szintén 5 hengeres volt, és többször utaztam vele közel 1000km-eket, és annak ellenére, hogy az ma már 20 éves autó, kifejezetten kényelmes volt vele hosszú távon utazni, jobb volt vele hosszúban menni mint a Giuliettával, az az öreg vas jóval csendesebben járt, futómű és motor tekintetében egyaránt,bár nem egzakt a hasonlításom mert az új jövevénnyel még nem mentem messzire, de ezt már a rövid útjai alapján is megelőlegezem. Ettől függetlenül el lehet vele menni nyaralni a családdal abban biztos vagyok. Városban, és rövidebb távokon meg kijön Giulietta sokoldalúságának előnye, így egyelőre én nem bántam meg a váltást, az én életvitelemhez (sok rövid és kevés hosszú út) jobban passzol a mostani autóm.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-15 21:20:02 // 11862
Hogy melyik hogy teljesít, remélem be tudok majd róla számolni, ki fogom próbálni munka használatban, Debrecen - Budapest- Pilisvörösvár, aztán haza. Nekem ez a realitás, nem Róma, Nápoly. Oda minek autóval menni. :-) Dinamikában minimális a különbség a két autó között, reakciókban pedig ég és föld. Még én sem tudom, hogy mi lesz a konklúzió, csak azt, hogy kell egy Giulietta :-) Benzines, könnyű orrú, kézi váltós. Egyelőre a 159 mellé.
Zolibácsi2020-06-15 21:15:28 // 11861
2.0 jtdm giulietta nem orrtolós. Meglepően agilisebben kanyarodik mint a 159 2.4 jtd. A 159 az orrtolós. De majd el kérem asszonytól és viszlek egy kört.