szelod92020-05-25 12:55:18 // 11760
Arra voltam kíváncsi, hogy van-e különbség az Alis és az itthoni cuccok között, de akkor ezek szerint nincs. Marad az Ali, köszi mindenkinek ;)
Liquid2020-05-24 23:41:04 // 11759
Attól függ gyorsan akarod de drágábban, vagy ráér olcsón :)
Aliexpress esetleg eBay, rákeresel arra, hogy "MultiEcuScan cable set" és találsz jó áron. Ugyanezt megkapod sokszoros áron idehaza is, persze jelentősen gyorsabban.
Nekem is Aliról van, hibátlan.
Aliexpress esetleg eBay, rákeresel arra, hogy "MultiEcuScan cable set" és találsz jó áron. Ugyanezt megkapod sokszoros áron idehaza is, persze jelentősen gyorsabban.
Nekem is Aliról van, hibátlan.
KrTibi2020-05-24 22:45:54 // 11758
Aliexpress-es rendelés volt a színes adapter szett, nincs vele gond. Facelift előtti autón valóban működik az olajszint kijelzés, utána sajna nem.
KrTibi2020-05-24 22:41:47 // 11757
Nem nagy ügy, de vannak buktatói. Ha volt már aktiválva a Uconnect Live az "új" fejegységen, az okozhat gondot. Keressetek nyugodtan, ha segítségre lenne szükség.
Piritu - 1.000.0002020-05-24 21:09:41 // 11756
gugli a barátod :-)
Mindegy honnan veszed, nem nagyon lehet elrontani, nincs benne elektronika.
Mindegy honnan veszed, nem nagyon lehet elrontani, nincs benne elektronika.
szelod92020-05-24 16:37:26 // 11755
Sziasztok! OBD olvasóhoz milyen átalakító kábelt használtok? Leginkább sárgára lenne szükségem, emiatt: digitális olajszint kijelzés
Pár linket tudnátok küldeni, vagy webáruházt ajánlani esetleg?
Pár linket tudnátok küldeni, vagy webáruházt ajánlani esetleg?
CseBali2020-05-24 13:51:24 // 11754
...királyság... :-)
Köszi szépen
Köszi szépen
Nasuto2020-05-24 11:31:56 // 11753
Szia! KrTibi csinált ilyet: Uconnect fejegység upgrade
CseBali2020-05-23 20:07:42 // 11752
Sziasztok,
Van valakinek esetleg tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy a legutolsó szériás (MY16) Giulietta-k esetében a fejegységet mennyire macerás cserélni? A 5-ös UConnect-et a 6,5-re? Csak "plug and play" lehet, vagy komolyabb beavatkozás?
Van valakinek esetleg tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy a legutolsó szériás (MY16) Giulietta-k esetében a fejegységet mennyire macerás cserélni? A 5-ös UConnect-et a 6,5-re? Csak "plug and play" lehet, vagy komolyabb beavatkozás?
Mr. Z2020-05-22 13:59:25 // 11751
nekem megvan mellette a 166 V6 (eladó) és igen a Giulietta csomagtartója praktikusabb mert hiába nagyobb a 66 magasabb a perem kicsi a nyílás nem dönthető az ülés , szóval kocka bőröndökön kívül mással nem lehetett megpakolni teljesen.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-21 21:47:33 // 11749
Mondom én, hogy van hely :-) Tapasztalom a 146-nál is, a babakocsi pl lazán fért bele, a 159-be csak egy helyre, egy pozícióban , épp hogy. Most tettem ki, már nem fog kelleni, de eddig lényegében a 146-ban tároltuk, teljesen függetlenül attól, hogy mennyi cuccnak lellett még mellé férni :-) Nagyon kontrasztos, hogy mennyivel többet nyel el az öreg autó állítólagos 370 litere, mint az a bizonyos 405l. A Giulietta pedig közel ugyanakkora mint a 146. :-)
forrasr2020-05-21 20:46:57 // 11748
Nekem 166 volt előtte, ott nagy büntetés volt, hogy nem volt lehajtható a hátsó ülés-cserébe mindenféle cipekedéstől megkíméltük az autót szinte. Hiába volt a nagy csomagtartó, a saját 4 kereke nem fért bele hátra ha gumishoz kellett menni. Ha komolyabb dolgokat kellett vinni(pl:lovat :D), akkor meg ott volt rajta a horog....hja a giulietta is horgos-ez nálam szempont volt-ez volt a jel, hogy ez bizony az én autóm :D nah ezért horgos témáért megkapom még a magamét, nah de ilyen az élet...
Zolibácsi2020-05-21 20:36:55 // 11747
jómúltkor Anyóshoz vittünk egy gyerekágyat. 140*80 as ledöntött ülésekkel pont befért, bár én már nem fértem be a volánhoz, de a páromnak még kényelmes volt.
Szóval van itt hely bőven :-)
Szóval van itt hely bőven :-)
forrasr2020-05-21 20:33:20 // 11746
forrasr2020-05-21 20:30:37 // 11745
Nah ma kipróbáltam, mennek az ablakok-meg is lehet állítani ha elengedem a gombot-nem csak teljesen felhúzza megoldás van. Eddig valószínű csak a tetőt próbáltam így becsukni, ami tényleg nem ment. Csomagtér szélesség nálam Boseval is 102 cm.
Piritu - 1.000.0002020-05-21 06:45:29 // 11744
Lehet piacfüggő az ablak. Az egyik orszagba engedtek a masikba nem.
Mr. Z2020-05-21 01:26:11 // 11743
Nem mennek fel az ablakok? Az enyém is 2012.decemberi és ha hosszan nyomom a gombot felhúzza záráskor az ablakokat
Mr. Z2020-05-21 01:18:06 // 11742
Nekem is Bose van benne szerintem is messze a legjobban szól az eddigi alfáim közt pedig a 166 is 10hangszórós DSP-s.
A bixenon kötelező, enélkül már nem veszek autót. Összehasonlíthatatlan éjszaka egy halogén lámpás giuliettaval.
A full bőr a fűthető ülés a qv line nekem elvárás volt.
Nagyfékek főleg mióta EBC betétek és furtamart tárcsák vannak valami brutálisak.
2.0 170lovas az enyém is. Nagyátlag 5.8liter pedig dinamikusan vezezetek.
Most megy majd Manky-hoz a jövő héten kis optimalizálásra.
A bixenon kötelező, enélkül már nem veszek autót. Összehasonlíthatatlan éjszaka egy halogén lámpás giuliettaval.
A full bőr a fűthető ülés a qv line nekem elvárás volt.
Nagyfékek főleg mióta EBC betétek és furtamart tárcsák vannak valami brutálisak.
2.0 170lovas az enyém is. Nagyátlag 5.8liter pedig dinamikusan vezezetek.
Most megy majd Manky-hoz a jövő héten kis optimalizálásra.
szelod92020-05-20 23:40:59 // 11741
Én imádom a tetőablakot, ha beülök az első dolgom nyitni/elhúzni. 60-ig vállalható teljesen elhúzva, buktatva olyan 120ig kb.
Motor: 2.0 JTDm 170 + program
Amióta nálam van 6,2 a nagy átlag, nem éppen kímélve. Múltkor kipróbáltam, 4,5-re tudtam kihozni. Azért az nagyon nem rossz, főleg a dinamika mellett.
Zene:
BOSE, nagyon szépen szól, az 59 alap hifije után más világ. Nekem egy Kenwood fejegység van benne, kormány adapterrel. Blue & Me nem működik, de a fejegység tudja a telefonálást. Gondolom az előző tulaj így kérte a bekötèsèt.
Fék:
Szerintem nagyon sokat számít a nagy fék és a sportpakk az autón. Néha elmegyek szerpentinezni a Dobogókő felé, ott azért bízni kell a fèkekben.
Szóval szerintem ne add fel, keress olyat ami mindenféleképpen megfelel az igényeidnek.
+1 a bixenon istenkirály cucc ;)
Motor: 2.0 JTDm 170 + program
Amióta nálam van 6,2 a nagy átlag, nem éppen kímélve. Múltkor kipróbáltam, 4,5-re tudtam kihozni. Azért az nagyon nem rossz, főleg a dinamika mellett.
Zene:
BOSE, nagyon szépen szól, az 59 alap hifije után más világ. Nekem egy Kenwood fejegység van benne, kormány adapterrel. Blue & Me nem működik, de a fejegység tudja a telefonálást. Gondolom az előző tulaj így kérte a bekötèsèt.
Fék:
Szerintem nagyon sokat számít a nagy fék és a sportpakk az autón. Néha elmegyek szerpentinezni a Dobogókő felé, ott azért bízni kell a fèkekben.
Szóval szerintem ne add fel, keress olyat ami mindenféleképpen megfelel az igényeidnek.
+1 a bixenon istenkirály cucc ;)
RomeoOne2020-05-20 23:02:03 // 11740
Akkor csak a 159-eseket szivatták meg?
Lev2020-05-20 22:53:34 // 11739
Giulia is felhuzza/leengedi
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-20 22:53:11 // 11738
Jól néz ki alatta a 159 felni :-)
Tudom, hogy jó motor, hugomék is 2.0 jtdm-et használnak (igaz 159) városban, semmi baj nincs vele, és meglepő módon halk az a motor.
Alapvetően viszont most kicsit racionalizálnék. A napi városozós legyen benzines (szívócső befecsis), az se baj, ha csak eu5-ös.. sőt :-) Autópályára meg itt pihenget az udvaron ami oda való, a nagy dízel ebben a műfajban verhetetlen.
Tudom, hogy jó motor, hugomék is 2.0 jtdm-et használnak (igaz 159) városban, semmi baj nincs vele, és meglepő módon halk az a motor.
Alapvetően viszont most kicsit racionalizálnék. A napi városozós legyen benzines (szívócső befecsis), az se baj, ha csak eu5-ös.. sőt :-) Autópályára meg itt pihenget az udvaron ami oda való, a nagy dízel ebben a műfajban verhetetlen.
Zolibácsi2020-05-20 22:24:46 // 11736
Ha motorhoz kellene hozzá szólni, én borzasztóan elégedett vagyok a 170 lovas 2.0 jtdm-el .
Mindent tud ami kell, és mivel ritkán megy 10km alatt a kocsi így nincs dpf para sem, pedig ideje nagy részét a városban tölti. kb 3 km alatt be melegszik a kocsi a víz visszajelző óra szerint, télen is.
Mindent tud ami kell, és mivel ritkán megy 10km alatt a kocsi így nincs dpf para sem, pedig ideje nagy részét a városban tölti. kb 3 km alatt be melegszik a kocsi a víz visszajelző óra szerint, télen is.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-20 22:04:20 // 11735
Ó, hát igen, kb ez az álom kombináció, amilyen a tied :-) Szép nagyon :-) A Multiair tudom milyen, nagyon megy vele az autó, engem meglepett. Plusz egy igazi műszaki csemege, én nagyon értékelem azt a motort. Viszont amiket eddig találtam és le is tudtam infózni normálisan, azok egyelőre 120 lovas 1.4-ek. Az se baj egyébként, ezt el tudom engedni, van előnye az egyszerűbb motornak is. Pl 120 lóhoz fel merek tenni all season gumit XD
forrasr2020-05-20 21:28:27 // 11734
még annyi, nálam nem annyira praktikus elvárások voltak....Giulietta legyen, bose,üvegtető,,küszöbspoiler,nem bánatfekete alapszövet belső,1,4 mair, hogy menjen azért, de QV-t annyira nem preferáltam direkt befecskendezés miatt...mair modul csere nem tűnik nagy műtétnek csak drága :D jó lett volna nagyfék meg villanyülések, de ez már tényleg fehér holló kategória lett volna, aztán nagyon be voltam indulva, így még Csebali gépét sem bírtam kivárni, átadva a lehetőséget szintén 159-ről váltó majdnem szomszéd P.Balinak
forrasr2020-05-20 21:18:57 // 11733
Szia, Térérzetet szerintem javítja így is, hogy két részből áll. Nagy sebességnél valóban hangos nyitva, 60-70-ig szerintem vállalható, és jó a feelingje. Szerintem hasznos, hogy kibuktatva lehet szellőztetni hagyni melegben. Ez valóban gáz, ha nyitva felejted kulccsal nem csukható, ezt még meg kell szokjam, de nekem nem mennek az ablakok sem.(2012-es) Üvegtető miatt nincsenek kapaszkodók(majrévas) a tetőn, de azt én egyébként sem tartom hasznosnak. Csomagtartó kérdésben számít, hogy van-e bose vagy nincs, azt hiszem az erősítője miatt bal oldalt vesz el a helyből. Én csak üvegtetőset kerestem, egyrészt optikailag sokkal jobban tetszett a fehér színnel, megy egyszer az életben akartam napfénytetős autót és most jött el az idő, majd pár év múlva kiderül akarok-e még, eddig én nem bántam meg, de még csak október óta van meg.
Piritu - 1.000.0002020-05-20 20:07:25 // 11732
A cég előtt (gyakorlatilag az ablak előtt állt) sokszor nyitva hagytam bukóra hogy ne legyen nagyon meleg bent. Aztán volt nagy rohanás amikor eleredt az eső :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-20 20:05:17 // 11731
Ez szerencsére sosem hiányzott, felesleges bohóckodás. :-) Simán elvagyok a kulcsos nyitással is, de van hogy le se zárom az autót. A tetőablak meg persze, nem fő szempont, nem az dönt egy autó mellett, vagy ellen.
Piritu - 1.000.0002020-05-20 19:58:15 // 11730
Az én Giuliettám tudta.
RomeoOne2020-05-20 19:47:51 // 11729
Szerintem nagy feeling, a 147-esemben volt és én szerettem. De azért nem olyan dolog, amit nem tudok elengedni.
RomeoOne2020-05-20 19:47:22 // 11728
Az ablakokat már jó ideje nem tudod felhúzni kulccsal, ugye 159-nél is örök téma, hogy az első szériásokat még igen, de a későbbiekből kivették.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-20 18:45:45 // 11727
A térérzetre gondoltam. :-) Megnézünk majd egyet élőben. Próba ültem Stelviot, abban valami fantasztikus élmény, nekem nagyon bejött. Ugyanakkor a Giuliában nem tetszett, ott tényleg két szűk kis lyuknak érződik. Ezt a megnézés, kipróbálás eldönti majd. Meg az egész sztorit. De annyi ideje fel-fel jön ez a Giulietta dolog, hogy meg kéne már nézni legalább párat.
Piritu - 1.000.0002020-05-20 18:19:43 // 11726
A tér nem lesz nagyobb, mert két darabból van az ablak és csak az első nyílik. Szóval nem túl nagy az üveg.
A tér meg annyival kisebb amit a fejtérből elvesz...
A tér meg annyival kisebb amit a fejtérből elvesz...
Piritu - 1.000.0002020-05-20 18:17:48 // 11725
Még egyet elfelejtettem. Az ablakokat be lehet csukni ha sokáig nyomja az ember a zárógombot. A tetőablakot nem. A parkolóban visszanézel a kocsira és látod hogy nyitva maradt. Nincs más, vissza a kocsihoz, kinyit, beül, gyújtást ráad, ablakot becsuk, gyújtás le, kiszáll, autót becsuk.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-20 18:00:36 // 11724
Ok, neked is köszi a választ, mérlegelünk. Azért nézünk ilyet :-) Engem pont a plusz fény és a térérzet vonz, a kabrio feelinget nem várom tőle. De lehet tényleg több a hátránya, mint ami pluszt ad. Meglátjuk.
Piritu - 1.000.0002020-05-20 17:53:50 // 11723
Így van, de ez akkor is így van ha az elsőt engeded le egy kicsit + a mögötte lévő hátsót :-)
Piritu - 1.000.0002020-05-20 17:52:46 // 11722
én kiszedtem, most más élvezi egy másik 159-ben :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-20 17:52:30 // 11721
Szuper köszi! Mindig vágytam egy tetőablakos autóra, nézünk ilyet is :-)
Piritu - 1.000.0002020-05-20 17:50:58 // 11720
Nekem volt, de több hátránya van mint érdeme.
- kinyitva rettenetesen zajos, a nyitott Spiderben nincs ekkora szélzaj (nem véletlenül bújik elő egy "vitorla" ha kinyitod, azt lenyomva még rosszabb a helyzet)
- bevilágít rajta a nap, némi szerncsével a rádióban visszatükröződik és vakít. Nagyon zavaró.
- ugyan így este a lámpák alatt haladva stroboszkóp kerül a kocsiba,
- a redőnyt el lehet húzni, de akkor meg minek,
- a tetőn bevilágító fény még akkor is belátást biztosít a kocsiba ha sötétített az üveg, jól látni hogy miért érdemes feltörni a kocsit.
- magában kinyitva nincs légmozgás, azt akarsz a hátsó ablakokat kell leereszteni,
- még csak nem is hasonlít a kabrió fílingre,
- nyáron nem gáz, behúzod a rolót és klíma, sötétített ugyan de roló nélkül pont a fejedre süt a nap.
- eladáskor valószínűleg előny volt, mert az új gazdája nem ismerte a hátrányait.
- nálam összesen pár órát volt nyitva.
Szóval - szerintem - semmi értelme.
- kinyitva rettenetesen zajos, a nyitott Spiderben nincs ekkora szélzaj (nem véletlenül bújik elő egy "vitorla" ha kinyitod, azt lenyomva még rosszabb a helyzet)
- bevilágít rajta a nap, némi szerncsével a rádióban visszatükröződik és vakít. Nagyon zavaró.
- ugyan így este a lámpák alatt haladva stroboszkóp kerül a kocsiba,
- a redőnyt el lehet húzni, de akkor meg minek,
- a tetőn bevilágító fény még akkor is belátást biztosít a kocsiba ha sötétített az üveg, jól látni hogy miért érdemes feltörni a kocsit.
- magában kinyitva nincs légmozgás, azt akarsz a hátsó ablakokat kell leereszteni,
- még csak nem is hasonlít a kabrió fílingre,
- nyáron nem gáz, behúzod a rolót és klíma, sötétített ugyan de roló nélkül pont a fejedre süt a nap.
- eladáskor valószínűleg előny volt, mert az új gazdája nem ismerte a hátrányait.
- nálam összesen pár órát volt nyitva.
Szóval - szerintem - semmi értelme.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-20 17:50:35 // 11719
Autó ügyben bonyolultak vagyunk ám nagyon XD Egyiknek sem utódja lenne, vagy még nem tudjuk melyiknek :-) A jelenlegi autóparkunk érdekes megoldás a napi mobilitásra, de nem különösebben normális. Van egy napi városozós, és egy autópálya gép, ami majdnem jó is így, és mégsem. A használhatóságukban vagy egy nagy holt tér, így valójában két autóval sem tudjuk lefedni a "mindere jó" fogalmát. :-) És ez engem piszokul zavar :-)
Más szempont, hosszú táv. A 146 oké hogy fel lett újítva, mégis egy 24 éves autó. Hány évre tervezzek vele? Őszintén, ötletem sincs, meddig lehet elketyegtetni egy ilyen traktort. Előbb utóbb úgyis eljön a pont, hogy le kell tenni. Persze ki is várhatnám, amíg letérdel, aztán irány egy Giuliettáért. De ezt így nem szeretném.
És nem utolsó szempont a biztonság. Öregszem, sok gyerek, sok felelősség = besz@ribb az ember :-) Fene tudja, amíg én a 2.4-es páncélteremmel hasítok, és kis családomnak autózási ingere van valamerre, ne már egy 24 éves autó védje őket. Ha ritkán is van ilyen, de van. Az ördög meg nem alszik.
Más szempont, hosszú táv. A 146 oké hogy fel lett újítva, mégis egy 24 éves autó. Hány évre tervezzek vele? Őszintén, ötletem sincs, meddig lehet elketyegtetni egy ilyen traktort. Előbb utóbb úgyis eljön a pont, hogy le kell tenni. Persze ki is várhatnám, amíg letérdel, aztán irány egy Giuliettáért. De ezt így nem szeretném.
És nem utolsó szempont a biztonság. Öregszem, sok gyerek, sok felelősség = besz@ribb az ember :-) Fene tudja, amíg én a 2.4-es páncélteremmel hasítok, és kis családomnak autózási ingere van valamerre, ne már egy 24 éves autó védje őket. Ha ritkán is van ilyen, de van. Az ördög meg nem alszik.
G-MANN🍀2020-05-20 17:46:27 // 11718
Tető bukóra ki, jobb hátul ablak picit le és máris olyan mint egy klíma, csak úgy repül ki a meleg, én imádtam 😉 és nincs huzat érzés😁
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-20 17:16:56 // 11717
Így van :-)
Kazes☻2020-05-20 16:37:13 // 11716
Eladásról nem volt sző! :P Csak vásárlásról! :D
RomeoOne2020-05-20 16:24:48 // 11715
Még most csináltattátok meg a zöldet, már el is adnád?
RomeoOne2020-05-20 16:22:12 // 11714
Nem kellett volna neki eladni :D
tdemeter2020-05-20 16:05:52 // 11713
Szia!
Én egyszer beleugrottam egy ilyen "Csináljunk normális audiot a 159-be" játékba és 400-ban állt meg a projekt...
Szóval amiket felsoroltál mind pénz, de mondjuk én komolyan is gondoltam.
Kicseréltem hát a 8 hangszórót, kibéleltettem amit lehetett, mélynyomó+erősítő a csomagtérbe és persze egy akkor igen komoly Android autos kenwood fejegység. Ehhez hozzájött még a sok kábel, a kormányvezérlés (ami nekem nem is volt, úgy cseréltem ki a kormány takaróval) de a végeredmény olyan lett amit máig visszasírok.
Gyönyörűen szólt, fantasztikus dinamikával, tulajdonképpen átlényegülni jártam az autómba, mert a vezetési élmény mellé még betársult a hangzási élmény is...
A Giulia gyári HK hangrendszere egy vicc ahhoz képest....
Az egészben az a legszörnyűbb, hogy mikor eladtam nem volt szívem kivenni belőle, bízván, hogy az majd sokaknak nyomós érv lesz az autóvásárláskor. Csakhát aki megvette az autót közölte, hogy nem szeret zenét hallgatni, pláne nem vezetés közben...
Erre nehéz volt bármit mondani...
Én egyszer beleugrottam egy ilyen "Csináljunk normális audiot a 159-be" játékba és 400-ban állt meg a projekt...
Szóval amiket felsoroltál mind pénz, de mondjuk én komolyan is gondoltam.
Kicseréltem hát a 8 hangszórót, kibéleltettem amit lehetett, mélynyomó+erősítő a csomagtérbe és persze egy akkor igen komoly Android autos kenwood fejegység. Ehhez hozzájött még a sok kábel, a kormányvezérlés (ami nekem nem is volt, úgy cseréltem ki a kormány takaróval) de a végeredmény olyan lett amit máig visszasírok.
Gyönyörűen szólt, fantasztikus dinamikával, tulajdonképpen átlényegülni jártam az autómba, mert a vezetési élmény mellé még betársult a hangzási élmény is...
A Giulia gyári HK hangrendszere egy vicc ahhoz képest....
Az egészben az a legszörnyűbb, hogy mikor eladtam nem volt szívem kivenni belőle, bízván, hogy az majd sokaknak nyomós érv lesz az autóvásárláskor. Csakhát aki megvette az autót közölte, hogy nem szeret zenét hallgatni, pláne nem vezetés közben...
Erre nehéz volt bármit mondani...
Kazes☻2020-05-20 15:45:58 // 11712
Az is igaz... viszont a vez. mód. szereti az olajat a nívón tartva... de szerintem azzal sincs különösebb gond(om). :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-20 14:54:26 // 11711
Még egy kérdés nem hagy nyugton. Akinek van/volt tetőablakos Giuliettája, érdemes ilyet is megnézni? Sosem volt tetőablakos autónk, engem vonz az ötlet, pláne mióta ültem egy panorámatetős Stelvioban. Az egy életöröm hatványozó extra, komolyan. Olvastam AO fórumon, hogy zajos, ez nem gond, a bejövő fény kell, a tető nélküli feeling másodlagos.
Viszont nyáron mennyire büntetés? Gondolom felér egy palánta keltetővel ha rendesen odatűz rá a nap. Klímát ritkán használunk, inkább ablak le, könyök ki XD
Viszont nyáron mennyire büntetés? Gondolom felér egy palánta keltetővel ha rendesen odatűz rá a nap. Klímát ritkán használunk, inkább ablak le, könyök ki XD