Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GTVili2008-04-26 23:09:20 // 8252

itt is van...;-D
GEORGE2008-04-26 23:01:24 // 8251
kép van róla?
GTVili2008-04-26 22:54:21 // 8250
Az jó! ;-D Lehet belevágok...egy szép kis piroska...fekete bőrrel...elég szép.
GEORGE2008-04-26 22:46:55 // 8249
Jó kis moci sokat kibír!
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-26 22:30:47 // 8248
Ledugózni szándékosan nem akarom, szeretném, ha csak kapcsolóval kiiktathatóvá válna.
kru2008-04-26 22:14:58 // 8247
Na pont erre utaltam én is :)
Király1562008-04-26 22:11:42 // 8246
Én a szívocsö csatlakozásánál a tömitésre nem vágtam lyukat!Nem változot semmi már két éve!Szrintem kicsit jobban megy!ennyi!
Adrián2008-04-26 22:10:13 // 8245
Kiskunhalason lerendelik ua. árért!
kru2008-04-26 22:09:56 // 8244
Szerintem a tiéden a comp-ot nem izgatja. Le szokták egyszerűen dugózni a "környezettudatos" szerelők.
Az újabbak átmennek fail safe üzemmódba, ha valamit buherálsz az EGéRrel.
Adrián2008-04-26 22:09:45 // 8243
Kiskunhalason lerendelik ua. árért!
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-26 22:04:05 // 8242
Volna egy technikai kérdésem:
Az EGR mikor van nyitva? Amikor rajta van a vákuum, vagy amikor nincs?
Ugyanis azt spekuláltam, hogy az EGR-hez vezető vákuumcsőbe beiktatok egy kapcsolható lezárószelepet. Ha ez le van zárva, akkor az egérvezérlő szolenoid hiába zizeg nekem össze-vissza :-)
Az ilyen jellegű leválasztást hogyan emésztené meg a comp?
kru2008-04-26 22:01:09 // 8241
P4 itthon vagy shop.alfisti.net vagy netán másutt?
Adrián2008-04-26 21:45:35 // 8240
Lehet tolni ha akarsz jönni te is nekem nem sürgős igazából engem csak a kiváncsiság hajt hogy mennyi az annnyi! Leméretem most aztán meg ha sikerül belevágni a powerrail 4 et utánna is ;)
kru2008-04-26 21:41:44 // 8239
Az jó, nekem ide volt időpontom, de közbejött valami a gyerkőccel (beteg lett) és azóta nem vettem a fáradtságot.
Az ár nem volt vészes, asszem 10 rugó az elölkaparósokra. Én azért néztem ki őket, mert Bosch szervíz is, hátha a füstölésre is tudnak valamit mondani.

Mennyire kőbevésett az a 2-3 hét? Nem lehet kicsit tolni?
Adrián2008-04-26 21:36:39 // 8238
Ide szeretnék majd menni (Kb 2-3 hét múlva)árat még nem tudok de tervezem hogy telefonon bekérdezek merre az arra!;) Aztán lehet lesz meglepődés de jók!
kru2008-04-26 21:34:02 // 8237
ehhhehehe :)

elsősorban Adrián beszéljen, tolja az infót idefelé :)
GTVili2008-04-26 21:29:15 // 8236
Sziasztok cartársak! Mi a véleményetek a II. generációs(105LE) JTD-ről? Mire kell odafigyelni? Mennyit megy el? Lenne egy szép 145-ös,ilyen motorral,kb 150e km-rel...
2000/10. havi...
GEORGE2008-04-26 21:21:41 // 8235
beszéljünk róla :-)
kru2008-04-26 21:15:26 // 8234
Ja, egyébként hová mész méretni, mikor, mennyiért?
Padra?
Elmehetnénk hármasban (te, george és én) és egyrészt csoportos kedvezményt adhatnának :)), másrészt érdekes lenne látni az eredményeket.
Meg talán meg lehetne fűzni őket, hogy mérjenek rá a szenzorokra is mellékesen.
kru2008-04-26 21:13:11 // 8233
Nem, a kibaszott füstölést szeretném redukálni. De még körbeírni sem tudom, mikor füstöl, leginkább hosszú, folyamatos egyenletes autózás után (pl. lenyomok sok 10km-t autópályán 140 tempomat), majd mondjuk félpályás lezárás, lassítás 60-ra, és utána újra vissza 140, na pl. ilyenkor akár 10-20 másodpercig is olyan irdatlan füstfelhő, hogy alig látok a tükörben. És szégyenkezem magam és a márka nevében is :(
Mivel az injektorokat kimérettem, azok tökéletesek, csak arra tudok gondolni, hogy nem kap elég levegőt és ezért kutatok a MAF környékén.

A teljesítménymérés padon lesz? Elvileg gondolom EOBD csatin akkor rámásznak, ott esetleg megkérheted, hogy MAF és MAP szenzor adatok olvassanak már neked 1-2 helyzetben (pl. alapjárat meg fél terhelés, ilyesmi). Ha megteszik grátisz.

Hátha okosabb leszek.
Adrián2008-04-26 16:02:54 // 8232
Hali!
Egyébiránt menetteljesítményben változott valami ezért gyanakszol valamire?
Megmondom őszintén szívesen segítenék de a nem túl távoli jövőben max 1 teljesítménymérést iktatok be! Azt majd közzé teszem!;)
kru2008-04-26 14:53:57 // 8231
Ja meg azt mondják az okosok, hogy mivel nincs pillangószelep, ezért alapjáraton légköri nyomást mutat a rendszer és nem olyan, mint a szívó benzin.
Nem tudom igaz-e, de elvileg ez magyarázná a dolgot... mármint MAP szenzor kapcsán.
kru2008-04-26 14:51:42 // 8230
Köszi!

Az van, hogy én nem tudok mérni, csak a Misi, de ő meg Dunakeszin... Mindegy, ha egyszer olyan szerelőnél jársz bármi okból és megcsinálja neked, akkor nézzetek rá, légy szíves, főleg a légtömegmérő alapjárati g/s értéke érdekelne.

Légtömegmérőt nem tudja valaki mennyi lehet egy új? 2.4 20V-hez.
GEORGE2008-04-26 12:26:53 // 8229
Soha nem mértem még, de ha gondolod akkor megmérheted a gépemen ezen paramétereket.
Azt vettem észere ha 60-al gurulgatok és onnan "elindul" a sor majd ujból lassitani kell akkor köpköd korompamacsokat mikor kisebbett mikor nagyobbat....
ha meg "kergetnek" :-) akkor a mögöttem jövő lámpafényében látszódik kismértékű füstölés a megindulás elején amit szépen elhagy......
Jata2008-04-24 15:48:18 // 8228
Nah akkor jolvan! Egyel több dolog amit figyelnem kell a vason! :)))
kru2008-04-24 10:10:25 // 8226
Uraim, rég jártam erre :(
Kis vitaindító topic: JTD-ben a MAP (szívósor nyomás) szenszor alapjáraton mennyit kellene mutasson?

Nekem a következő a helyzet:
1. motor nem jár, gyújtás van: 100kPa - ezt az gondolnám normális, ilyenkor légköri nyomás van mindenütt

2. motor jár, alapjárat, áll az autó egy helyben: nekem 101-102kPa-t mutat - na itt kezdődnek az érdekes dolgok, én azt hittem eddig, hogy a turbós autók a turbó nyomás felépülése előtt sima szívóként működnek, én alapjáraton 40-50kPa-t vártam volna...
Vagy az EGR bezavar??

3. motor jár, autó gurul, sebességben, de motorfék van: szintén ez a 101kPa körüli érték, számomra ez is furcsa

4. motor jár, autó gyorsul, kvázi padlógáz, 210-220-230kPa körül, könnyedebb gyorsulások esetén 130-150-170kPa

Viszont 100 alá soha-de-soha nem megy, semmilyen körülmény között.

Na várnám tanácsaitokat, szerintetek ez normális így?


Plusz kérés 2.4 20V tulajoktól, van esetleg valaki, aki úgy gondolja a saját autójáról (Adrián, george), hogy tökéletes (nem füstöl, stb.), és van rá lehetősége, akkor megmérné arra alkalmas műszerrel a fenti 4 helyzetben a MAP és MAF értékeket?

Vagy van valakinek egy gyári előírt karakterisztika görbéje MAF-ra, MAP-ra?

Összehasonlítás végett. Gyanakszom, hogy a MAF-om sincs túl jó állapotban, a MAP sem biztos, ezért füstölgethet időnként.

Viszont nem vennék ezekből blindre, mert nem olcsók.

MAF kapcsán csak alapjárati mérésem van egyelőre, azaz

2. pont: alapjáraton 19 g/s illetve számomra furcsa módon, egyszercsak leesik 8-9 g/s-re. Sajnos itt nincs guruló adatom.


Ja fentiek üzemmeleg motorral, vízhőfok 86-87fok.

Kösziiii!!!
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-23 22:22:15 // 8225
Megy a trak, fordulatszám jeladó volt. A gyakorlatban nem 5 perc a csere, legalábbis járdán, emelővel, felbakolva nem. Aknáról nem kicsit lett volna egyszerűbb, mert így vagy láttam, vagy csavartam :-) És csak a bal kezem fért oda a féltengely meg a blokk között úgy, hogy közben szemeztem az olajteknővel. És egykézzel kellett imbuszra csövet rakva lelazítani. Jó volt :-) De már biztosan működik végre.
Haszna is volt több is a történetnek:
-elolvastam a JTD leírását, sejtem a működését
-mostmár bele merek nyúlni...bár ez nem feltétlenül előny :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-23 15:40:09 // 8224
ma megyek gyúrni vazzeg :)
Jata2008-04-23 14:43:30 // 8223
Megyek.Egész héten vagyok edzésen. A csájéval!!! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-23 12:05:36 // 8222
a jürgen engem sem érdekel de ha már 310ft a nyál litere akkor adjanak már valami minőséget is!
Selmak2008-04-23 12:00:25 // 8221
Szerinted érdekel hogy jürgenben mi mennyi idő alatt megy szét? Nem ez az első zsákutca vadhajtásuk, de a lúzer magyar akkor is meg fogja venni. Amíg az olaszoknak szembe kell menni az előítélettel addig legalább jobb minőséget fognak produkálni a fricceknél, nincs illúzióm a felól ha elérik a fricc presztizs szintet akkor nem lesz rohamos minőség romlás.
Wickey2008-04-23 08:08:20 // 8220
:-)))

nekem meg van egy rendszergazda ismerősöm, az meg mindenért az internet explorert meg a hülye usert okolja. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:41:00 // 8219
akkor gyúrjál füstös :)
Jata2008-04-22 21:36:57 // 8218
Csabi jön! Majd jól leitatlak titeket azt belelöklek a tóba! :D
Jata2008-04-22 21:36:07 // 8217
Sátor vagy Hotel. A hotelnak nemtudom az árait. Sátor ingyenes! :)
Jata2008-04-22 21:35:15 // 8216
Tudom.Gondolom. Elöbb utobb ugyis kilesz cserélve.

De most lépek. Reggeles vagyok.

Te meg menj gyakorolj pelenkázni! :))))))))) :DDDDDDD

Vagy menj le a terembe gyurni! :))))) PFT!!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:34:18 // 8215
megyünk is :) az alvást kell megoldani valahogy...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:33:37 // 8214
nem olcsó a LMM :(
Jata2008-04-22 21:32:01 // 8213
Jah.Hogy rohadjon meg.Lehuztam a csatit azt jobb?!?!?!? Ez van.Marad igy! :)

Pecabuli Június 7.Szombat.Reggel 8óra :))) Neked is kötelezö a részvétel!!!!!!!!!!!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:27:07 // 8212
Mikor lesz a horgászbuli?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:26:15 // 8211
akkor úgy kell járni :) gallyra ment?
Jata2008-04-22 21:23:28 // 8210
Á semmi! Felnéztem Halesz koma kirakta-e a horgászbulit! De hát még mindig rágnom kell a száját Pft! Megvan a kis erőmű is. LMM-em nélkül meg megy mint az állat... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:20:21 // 8209
nah mi van veled Te svéd subarus ördög? :)) bírja a kicsi kocsi?
Jata2008-04-22 21:18:07 // 8208
Ezek nemérdekellnek! Csak az enyém bírja! :))) Lassan 189e lesz a vasba.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 20:41:17 // 8207
jah de a fosvágennél azért adnak a fámára még is szarrá megy a porlasztó...
Selmak2008-04-22 17:04:55 // 8206
Pinalogósba szerinted a márkaszervizben Mann szűrőt raknak? A legolcsóbb, legagyibbat berakják, a legdrágábbat számlázzák. Ez az üzlet nem a szakszerű munka.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 13:13:16 // 8205
lehet a 20 forintos szűrő átereszt de ne mond nekem, hogy egy Ufi, Mann, Fiaam szűrő átereszt..
Selmak2008-04-22 13:04:32 // 8204
Pinalogós 1.5 DCi-nek pl. átereszt a szűrője CR pumpa porlasztócsúcs megy a ganajra. Tudják nem foglalkoznak vele, user meg szív és penget mint a katonatiszt. Töltőpisztoly vége szennyeződhet, meg tankoláskor vihet be a szél koszt de ezt a szűrőnek ki kellene szűrnie. Na meg tartálykocsik és a kútoszlopok se mindig állanak a helyzet magaslatán, főleg ha ügyeskednek a kutasok.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 12:49:55 // 8203
na de várjunk már mi az, hogy nem jó a résbőség? a fő kérdés miért szennyezett a nafta? ne má a felhasználónak kelljen berakni 3om szűrőt, hogy bírja a porlasztócsúcs...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak