Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Halesz2008-08-02 11:29:31 // 8952
Horvátországban 9,93 kuna az Eurodiesel... Azaz 322,7 forint literje. Megint olcsóbbak.
Belga2008-07-28 22:07:31 // 8951
Ennek a motornak nem itt kellett volna debütálnia. :o(

"Pedig a dízellel is lehet ám gyorsítani. A jól kapcsolható hatfokozatú váltón keresztül a motor mesésen reagál a gázpedálmozgásra, és szinte olyan egyenletesen és sebesen húz, mintha egy benzinessel mennénk. Járása kulturált, fogyasztása visszafogott. Városban bőven kijön 9 liter alatt.

Amint kiérünk onnan, ebből azonnal levonhatunk 3 litert, és ha kihasználjuk a korán ébredő nyomatékot, és az összes fokozatot, akkor egy nagyon kellemes utazótársra találhatunk."
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-28 08:07:34 // 8950
azért a benyás lacsettivel nem kevés gond van, volt, lesz...tudom nekem volt :)) a belcsíny viszont határozottan jó volt a kategóriájában, a futómű is jó volt....diesel fronton a lacsetti elég fos sokat zabál a hunyadi viszont jó csak az ára....
Wickey2008-07-28 07:49:43 // 8949
naja, en is izzitogyertyara tippelek. nemszarozunk, cserre mind a negy. jon a hideg. :-))
Cgo2008-07-27 22:19:48 // 8948
az egyik izzotogyertya meghalt. vagy ketto. vagy harom. mind a 4 nem valoszinu :)
VMate2008-07-27 22:19:35 // 8947
szerintem azt, hogy sz@r az egyik izzitógyertyád
WarbiRunner (Gyuri)2008-07-27 21:57:10 // 8946
Nekem személy szerint a Hyundai i30 1.6 dízelnél koppant az állam. Már kívülről se rossz, főleg, ha az ember benéz a kerék mögé, háát böszme tárcsák vannak alatta. A motor kb. annyit tud papíron, mint akár a Fiat új 1.6 mjet motorja, belül egész otthonos, bár tipikus távolkeleti szagú (segít a wunderbaum). Összbenyomásra simán kéne, kár, hogy kipróbálni nem tudtam.
Wickey2008-07-26 23:30:09 // 8945
és ez idehaza pontosan akkor fog bekövetkezni amikor a Fosvágen, Ford, meg Cskoda helyett elkezdik őket cégautónak használni, hiszen egy Lacetti semmivel nem kellemetlenebb látvány belülről mint egy Focus II...
Liquid2008-07-26 21:42:32 // 8944
hát igen itt tartunk valóban. Sőt egyre jobban jönnek feljebb. Mert már régebben is egész jó gépeket gyártottak (műszakilag), de rondák voltak, mostanában viszont már adnak a dizájnra is. Még pár év és szép csendben átveszik a hatalmat :)
Wickey2008-07-26 17:53:06 // 8943
Tudom hogy már volt, de vegyük át mégegyszer a kedvemért:
mit is jelent, ha indítás után 10-15 másodperccel elkezd villogni az izzitásjelző, és bő egy percig nem hagyja abba?
Wickey2008-07-26 11:14:33 // 8942
Nem. Már rég eljutottunk idáig. A koreaiak szép csöndben feljöttek oda, hogy viszonylag megbízható és korrekt autókat gyártanak. Lásd a sevi lacetti, kia ceed. Mindkettő teljesen vállalható új autó korrekt műszaki tartalommal, és elég olcsó fenntarthatósággal. Nem megy gyakran tönkre, és akkor se drágák hozzá a cuccok.
WarbiRunner (Gyuri)2008-07-26 10:06:38 // 8941
Természetesen nem közlik, és olyan gyári értékeket adnak meg (utólag), hogy az egyértelműen hibás motor is tűrésen belül esik. Volt főnököm 2lityós Passat-jába literszámra ment az olaj, annyira ette. 1 év alatt sikerült eljutni addig a szervízzel, hogy ne azt mondják, hogy ez normális, nézze meg a specifikációt, hanem levegyék legalább a hengerfejet. Persze a dolog szerintem azóta sem oldódott meg. A hazai Audi motorokról is hasonló szépeket hallottam egy ott dolgozótól. Itt már nem arról beszélünk, hogy Dzsínó ebéd előtt, vagy ebéd után szerelte az Alfa motort, hanem hogy Lakatos belerakta e az olajlehúzó gyűrűt, vagy nem...(ISO ide vagy oda) És akkor gondoljunk még bele, hogy Romániában hogyan készülnek autók, illetve alkatrészek. A Ford Transit-ok alkatrészeinek egy nagy pl. része made in Romania. Lassan eljutunk oda, hogy egy KIA-t vagy Hyundait szívesebben megveszek, mint egy VW csoportos bármit.
Átok79146TD2008-07-26 09:54:27 // 8940
most abba gondoltam bele, hogy ha pl vennék egy ilyet újonnan..az eladáskor ezt közölnék e velem vagy sem??illetve ha nem és kiderül..visszadnák e a pénzem mert ilyen olajzabáló kocsi ugye nem köll...ha tudatták volnameg sem vettem volna címszóval...
hm??
WarbiRunner (Gyuri)2008-07-26 09:41:34 // 8939
És most gondold el azt a 2.0 pdti használót, aki soha nem néz bele a motortérbe! Elmegy kötelező szervízre, esetleg ha már csörög valami, elviszi átnézetni. Apósom pont ilyen. Többször volt szervízben a most 40e-t futott Altea-jával, mint én 30-ezer alatt az Alfával (100e-ről indulva). És nálam még nem kellett kettőstömegűt se cserélni, de computert se :-))))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-26 08:43:30 // 8938
kockafejűeknek nehéz is :)
lausz2008-07-26 07:28:22 // 8937
gyöpösöknek hiába magyaráz az ember,
Wickey2008-07-26 06:55:21 // 8936
minden majomnak ezt magyarázom. Ezzel nincs is gond, csak utána valahogy nehézkesen hiszik el, hogy a hasonló, 5W40-es olajból (Selenia WRD) az én autóm a 15ezres csereperiódus alatt nem eszi meg a nívópálca min-max harmadát.
Amikor megvettem 70ezer km-el ezelőtt, akkor az öt kockából egy se ment le, hanem oil level maximumról oil level 5/5-re "csökkent". Mostanság megeszik úgy 7-8k km után "egy kis kockát". Az mennyi, 1-2 deci? Pontleszarom :-)
lausz2008-07-26 06:49:13 // 8935
Valóban eszi a motor az olajat, 30 000 km alatt 0,5-3 litert lehet utántölteni használattól függően. Kb. 10 000 km-nél fog először kigyulladni a kis olajos kanna a kijelzőn, akkor illik hozzá önteni 6-7 deci olajat, majd ez a tünet jelentkezni fog az első kötelező szervizig még egy-kétszer.
A rossz hír, hogy nemcsak 40 000 km-ig, hanem egész életében enni fogja az olajat, ráadásul növekvő mértékben.


Akkor hogy is van az a precíz sváb technika?
agyon dicsérik magukat,küzben meg,nem látnak a szem ellenzőtől,
na ezért útálom a sváb gépeket.
Átok79146TD2008-07-25 19:01:40 // 8932
reméljük.
majd írd meg hogymi lett vele.
anti772008-07-24 18:06:02 // 8931
Igen a mennyiség és az előtöltés ment el. Holnap ráteszik gépre és bizakodom hogy megmondják mi a baj.
Átok79146TD2008-07-24 17:13:28 // 8930
amit írtál olyan mintha a mennyiséged állítódott volna el de nagyon....persze azt sajna nem tudom hogy tud elállítódni..:SSS
anti772008-07-24 17:10:40 // 8929
Csak az adagoló felső részét cseréltük amin az elektronika van. Nem volt időm az egészet cserélni mert nem a legjobb szerelni. De a következő az lesz.
Átok79146TD2008-07-24 17:00:39 // 8928
az adagolót nem cserélted?

még azt próbáld meg.
anti772008-07-24 16:52:13 // 8927
Sziasztok.
Probléma van a géperejűmmel. (2,5TD 1997-es) Hazafelé jövet peströl olyan hangja lett mindha nagy lenne az előtöltésem (kopog) és okádja a fekete füstöt (eszik vagy 20-at). Nem tudjátok mi lehet a gebasz?
Eddig cseréltem computert, adagoló felsőrészt, légtömegmérőt, és minden elektromos kütyüt ami a motortérben van.( van egy donorautóm abbol vettem ki, tuti mind hibátlan.)
Ha esetleg valaki rá tudná tenni számítógépre annak nagyon hálás lennék.
Előre is köszi
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-24 11:54:18 // 8926
csak mert típushiba az utólagos imo-ál hogy leállítás után spricceli a gázolajat de rendesen....
Átok79146TD2008-07-24 11:51:55 // 8925
nem tudom nem az én autóm...
Quick2008-07-24 11:26:44 // 8924
azért vettük ki hogy megnézzük, nem e az a baja, de most is melegszik, pont annyira mint thermosztáttal.........azért köszi
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-24 09:25:06 // 8923
van benne utólagos imo?
Wickey2008-07-24 09:19:57 // 8922
a víz nem hülye, ha nincs benne termosztát arra megy, amerre a legkisebb az ellenállás. Te se szeretnél végigb@szódni a hűtőn keresztül, ha a termosztátházon át le lehet vágni az utat a motorig :-))))
Átok79146TD2008-07-24 07:18:11 // 8920
jól szaladnak...csak milyen áron....
fossák az olajat meg olvasztják a dugókat....
GEORGE2008-07-23 23:10:11 // 8919
A héten 3 octavia VRS-el akadtam össze...utána néztem 2,0 PDTDI 170 paripa.
Nagyon jól "szaladnak" bár megelőzni nem tudtak, kb 170 után kezdtek elmaradni de azt sem nevezném olyan komoly elmaradásnak..
Poló2008-07-23 16:32:49 // 8918
Akkor még jobban fog melegedni, nem?
Wickey2008-07-23 16:06:07 // 8917
Üres a termosztátház, jól értem?!?
Azonnal tegyetek bele termosztátot és próbáld ki úgy is....
Selmak2008-07-23 12:45:47 // 8916
A CR szivattyút a vezérműszíj hatja meg JTD motorokban.
Ferke2008-07-23 12:34:24 // 8915
Jójó, tudom, hogy tudjuk, de jó, hogy ilyet is olvasni, hogy a sok tudatlan képben legyen.:)
"Közös nyomócsöves befecskendezés (common-rail)

A Fiat a kilencvenes évek közepén fejlesztette ki az első common-rail, azaz közös nyomócsöves dízelmotort. Az UNIJET-rendszert 1997-ben az Alfa Romeo 156-os orr-részébe építették be, és sikerét látva, a többi autógyár is megkezdte a felzárkózást. Azért mérföldkő a common-rail rendszer megjelenése, mert az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások a régi gázolajosokat leradírozták volna a színről, ami a dízelmotorok végleges eltűnését eredményezhette volna. Az első generációs common-rail motorok hengerei egyetlen közös, a hengersor mellett futó csőből kapják a gázolajat, ahol a nyomás nagysága 600 és 1200 bar közötti. Ezt a hatalmas nyomást elektromosan hajtott szivattyú tartja fenn, a hengerek mágnesszelepeit pedig a motorvezérlő elektronika működteti. A tárgyalt rendszer második generációja 2001-ben debütált. A lényeg nem változott, csupán a részletmegoldások finomodtak: a közös csőben akár 1600 bar feletti nyomás is kialakulhat, kettős elő-befecskendezéssel szelídítik az égést, illetve a zajt, továbbá oxidációs katalizátorral tisztítják a kipufogógázt. Sajnos a környezetszennyező hatást ez a megoldás sem tudta tökéletesen kiküszöbölni.Végül a PSA-konszern (Peugeot-Citroën) fejlesztette ki azt a szerkezetet, amely a kellemetlenségekért felelős részecskéket kiszedi a kipufogógázból; találóan részecskeszűrő névre keresztelték. (Lásd: FAP). A Toyota 2,2 literes dízelmotorjában már a common-rail technika 3. generációja teljesít szolgálatot. "
GTPeti2008-07-23 10:28:49 // 8914
Letöltöttem a JTD-m PDF-jét és Audi kép van a sarokban...

(Mondjuk ha szó szerint lefordítom a "Steinbauer"-t, akkor úgy érthető. :))


(Nem a cuccot minősítettem, az tuti jófajta!)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-23 10:22:58 // 8913
aranyos kiscsaj volt az a múltkor :)))
Quick2008-07-23 10:13:01 // 8912
sajnos tiszta, bár csak ez volna a baj....
Poló2008-07-22 19:10:57 // 8911
Hűtőd rendben van? Nincs eltömődve kívülről kosszal?
Quick2008-07-22 15:03:08 // 8910
sziasztok! egy hozzáértő segítségére volna szükségem....
Nem régen vettem a 164 est, (2.5 tdi-1995) de technikai problémám van vele-túlmelegszik valamiért....

termosztát már nincs benne, nem hengerfejes, de rövid idő alatt felmegy a höfok 100 fok környékére
a ventillátorok kapcsolnak 86 C-nál, de számomra érthetetlen módon nem pörögnek addig, míg le nem hül a víz, hanem csak 10 mp-ekre kapcsolgatnak be

másik autó (bx) addig pörög míg vissza nem hül!!

már mindent néztünk rajta, és körbe is megy a víz!!! ( a műszer is ok- bemértük)

ha valaki vágja mi lehet vele szóljon légyszi, mert vidékre kéne mennem hétvégén, de így nem igazán merek vele elindulni, mert még esetleg megfőzöm szegényt


köszi a segítséget
WarbiRunner (Gyuri)2008-07-07 22:48:57 // 8909
Apámék egy Forddal így jöttek haza. Szétdurrant az egyik fő vízcső: Powertape, csapvíz. Bírta :-)
Wickey2008-07-07 21:57:39 // 8908
te... nemrég jöttem vissza Belgiumból, ahol hadd ne részletezzem milyen sörök vannak, és azzal a kishölggyel, aki ottvolt velem múltkor csütörtökön(?). Na, haddnerészletezzem ezt a felét se.

Elég legyen annyi, hogy szerintem a leírtaknak pont az ellenkezőjére lenne szükségem :-PP
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-07 21:27:35 // 8907
vazz kockára fékezed a gumit, ütősre a tárcsát, leszaggatod az IC csövet :) mi va veled? egy jó dugás vagy egy láda sör csillaptja a feszültséget :) vagy egymás után mind a kettő...
Wickey2008-07-07 21:21:29 // 8906
hát... hadd ne részletezzem, de majdnem megstukkoltam egy astrát ma is :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2008-07-07 21:04:40 // 8905
hogy hogy üt?? nálam nem csinálta most komolyan....mit csináltál vele Te diselgyilkos? :)))
Wickey2008-07-07 20:50:42 // 8904
ja. Egész jók a tárcsák. Köszi. A gyári ferrodóval nem is csikorog, csak üt egy picit, ha gurulok, akkor hallani, hogy néha-néha hozzáér. De nem hullámos.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak