Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 13:26:13 // 9802
no de az alfánál pont az van elrontva hogy az ASR-t ki lehet kapcsolni az EPS-t meg nem :(((
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 13:25:02 // 9801
no van benne egy harántgyorsulási érzékelő, ABS vezérlő...Eper szerint....
Cgo2008-12-31 13:24:45 // 9800
igenam, de az autom az eper szerint is es a markaszerviz szerint is Distinctive.
Borules de futes nelkul, tempomat, fekete szamlap, ...
Borules de futes nelkul, tempomat, fekete szamlap, ...
pe-Ti2008-12-31 13:21:12 // 9799
Az ASR (kipörgésgátló) a menetdinamikai szabályzó egyik része ha nincs benne ASR nincs VDC sem! Én elhiszem, hogy a tiedben benne(?) van de külön nincs értelme az egyik a másikra épül a kipörgésgátló az ABS jeleit használja és a motorelektronikán keresztül avatkozik be!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 13:13:26 // 9798
ebédre gondoltam, megvolt :DDD de lehet én tévedek mámeg....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 13:12:02 // 9797
akkor lefényképezem neked :) ott van a vezérlő az ABS mögött...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 13:11:15 // 9796
na de ha több rugót tennének a tárcsába akkor talán az csillapítaná a cuccot de nem azt a hülye francia szart kellett belerakni :((
kru2008-12-31 13:08:46 // 9795
gondolom nem EBD-re gondoltál :)
kru2008-12-31 13:07:51 // 9794
Így-így, szerintem is az ASR az egyik kulcsszem a láncban...
Egyébként egyszerű, a VDC üzemelésének van visszajelzője a műszerfalon, egy sárgás-borostyánszínű kis háromszög, indításkor fel kell, hogy villanjon, emlékeim szerint.
Egyébként egyszerű, a VDC üzemelésének van visszajelzője a műszerfalon, egy sárgás-borostyánszínű kis háromszög, indításkor fel kell, hogy villanjon, emlékeim szerint.
kru2008-12-31 13:04:55 // 9793
"Mitől baszná szét a váltót a csillapítatlan nyomatéktenger?
Teljesen hülyeség ez a kéttömegű lendkerék. Csak vibrációt csökkent"
te, nem pont ez? mármint vibrációcsökkentés = védi a váltócsapágyazást.
nem tudom, én nem fogom a kéttömegűt egytömegűsíteni, ha a szükség úgy hozza, hanem valeo kuplung + gyári felújított DMF.
Teljesen hülyeség ez a kéttömegű lendkerék. Csak vibrációt csökkent"
te, nem pont ez? mármint vibrációcsökkentés = védi a váltócsapágyazást.
nem tudom, én nem fogom a kéttömegűt egytömegűsíteni, ha a szükség úgy hozza, hanem valeo kuplung + gyári felújított DMF.
kru2008-12-31 13:02:08 // 9792
nem akarok így újév előtt vitába szállni, de szerintem ASR=anti slip regulation, ez a kipörgésgátló, az ESP=electronic stability program az az Alfánál az a VDC=vehicle dynamic control, viszont a bosch vezérlő egység ABS/ASR és VDC együtt van, a VDC az ABS/ASR hidraulikát is használja, meg motorvezérlésbe is beavatkozik, szvsz.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 12:50:28 // 9790
jah ez elég vicces...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 12:49:56 // 9789
pedig ott az esp vezérlő az ABS-nél vagy poénból rakták belé?
pe-Ti2008-12-31 12:47:49 // 9788
Ha nincs VDC-d (menetsatbilizáló rendszer: kipörgésgátló, kitörésgátló, motorfékszabályzó, vészfékasszisztens) akkor nincs ESP-d sem az alfánál VDC-nek hívják az ESP-t! A kipörgésgátló a rendszer része nélküle sz@rt sem ér az egész "stabilitásvezérlés"!
kru2008-12-31 12:34:19 // 9787
Miért, az nem érthetetlen, hogy az 1.9-es Q4-re felbaszták a nagy brembokat, a 2.4 20V meg a 2.5V6 a sima gagyi féket kapta előre?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 12:28:12 // 9786
mivel az enyém egy olasz piacra készített exclusiv felszereltség Rómának ott meg ugyi 100 évben 1x van hó ..minek az ASR? ESP lakik benne viszont...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 12:26:55 // 9785
na nekem ezért is jó hogy nincs :D
Wickey2008-12-31 12:19:14 // 9784
nekem is van asr meg vdc is, fel se merült bennem hogy nem széria...
Wickey2008-12-31 12:17:24 // 9783
Eléggé kosztet fíl, ha jól emlékszem 80 és 100 ezer forint körül van Ofiéknál, ha viszed a cseredarabot. A gyári új az 170-200 körül emlékeim szerint. Ehhez jön a kuplungszett további 60-70ezerért kábé. Szóval egy alap kuplungozás is benne van 150 rongyban alsóhangon.
Mitől baszná szét a váltót a csillapítatlan nyomatéktenger?
Teljesen hülyeség ez a kéttömegű lendkerék. Csak vibrációt csökkent, meg a hajtási befolyásoltságot redukálja. A falábú köcsögöknek van kitalálva akik érzéssel még kuplungozni se tudnak. Nekem is feltűnt milyen kurva könnyen vezethető esztétikusan a 156 mondjuk bármi más, öregebbhez képest. Na, az az ilyen faszságok miatt van, mint segédkeret, kéttömegű lendkerék és a haverjai.
A valeo szettel az a gond, hogy ugyanannyiba van, mint egy kéttömegű lendkerék újonnan meg egy mondjuk szintén hozzávaló valeo kuplungszett. Akkor meg már inkább maradjon a gyári. Ahhoz többen is gyártanak cuccot, nem lesz az, hogy a valeo beleun a gyártásba, és akkor majd lehet visszacserélni a következő kuplungozásnál 5 év múlva kéttömegűre mert nem lehet kuplungtárcsát kapni a valeo átalakítószetthez.
Mitől baszná szét a váltót a csillapítatlan nyomatéktenger?
Teljesen hülyeség ez a kéttömegű lendkerék. Csak vibrációt csökkent, meg a hajtási befolyásoltságot redukálja. A falábú köcsögöknek van kitalálva akik érzéssel még kuplungozni se tudnak. Nekem is feltűnt milyen kurva könnyen vezethető esztétikusan a 156 mondjuk bármi más, öregebbhez képest. Na, az az ilyen faszságok miatt van, mint segédkeret, kéttömegű lendkerék és a haverjai.
A valeo szettel az a gond, hogy ugyanannyiba van, mint egy kéttömegű lendkerék újonnan meg egy mondjuk szintén hozzávaló valeo kuplungszett. Akkor meg már inkább maradjon a gyári. Ahhoz többen is gyártanak cuccot, nem lesz az, hogy a valeo beleun a gyártásba, és akkor majd lehet visszacserélni a következő kuplungozásnál 5 év múlva kéttömegűre mert nem lehet kuplungtárcsát kapni a valeo átalakítószetthez.
kru2008-12-31 12:06:02 // 9782
Nekem nem csak ASR van, hanem VDC is, az kerekenként dolgozik,
kérdésedre a válasz: nem tudom minek - tippek: hogy
1. elromoljon
2. szétszedje a hajtásláncot (gondolom, tippelem ABS-en keresztül operál és gyanítom jót tesz a kuplungnak, mindennek, ha te nyomod, ő meg korrigál?!)
Bosch...
kérdésedre a válasz: nem tudom minek - tippek: hogy
1. elromoljon
2. szétszedje a hajtásláncot (gondolom, tippelem ABS-en keresztül operál és gyanítom jót tesz a kuplungnak, mindennek, ha te nyomod, ő meg korrigál?!)
Bosch...
pe-Ti2008-12-31 12:02:54 // 9781
Üdv!
Valóban így van a VDC a 2.0 JTS ill. a 2.4 JTD motoroknál a felszereltségtől függetlenül széria volt a kisebb benyásokon meg az 1.9 JTD esetében még a csúcs szinten is cak opcióként szerepelt érthetetlen módon-lásd az alábbi 2005-ös listát:
Egyébként nekem nem hiányzik még most télen sem okosan kell bánni a gázpedállal!
Valóban így van a VDC a 2.0 JTS ill. a 2.4 JTD motoroknál a felszereltségtől függetlenül széria volt a kisebb benyásokon meg az 1.9 JTD esetében még a csúcs szinten is cak opcióként szerepelt érthetetlen módon-lásd az alábbi 2005-ös listát:
Egyébként nekem nem hiányzik még most télen sem okosan kell bánni a gázpedállal!
Piritu - 1.000.0002008-12-31 11:37:05 // 9780
A gyári prospektus szerint az "Impression" és a "Progressive" felszereltségnél csak opció a rendszer, csak a 2,5V6-nál és 2,4mjet-nél széria.
Attie2008-12-31 11:28:48 // 9779
Az azért jó, mert esőben is ki tudsz lőni egy mellékutcából egy főútra kanyarodva úgy hogy nem is kell ész hozzá :))
Én már sajna megszoktam, hogy nyomhatok akkora gázt mint száraz úton. Úgyis korrigál az ASR és visszaveszi a gázt...
Én már sajna megszoktam, hogy nyomhatok akkora gázt mint száraz úton. Úgyis korrigál az ASR és visszaveszi a gázt...
Cgo2008-12-31 09:48:18 // 9778
a tiedben sincs? akkor mar tenyleg nem ertem, hogyan raktak ossze ezeket a 156kat......
Cgo2008-12-31 09:45:26 // 9777
a Szamosinal 190-el betakartuk az egeszet :) amugy minden ugy van, ahogy irni tetszik
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 09:31:04 // 9776
már bocsi de az enyémben nincs ASR :D minek?
kru2008-12-31 09:15:08 // 9775
jó de bekapcsolt ASR/VDC-nél? úgy értem, ha nekem az nincs kikapcsolva, akkor a műszerfalon ilyenkor felvillan a VDC jel, meg érezni is, hogy korrigál.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 09:01:41 // 9774
egyéb iránt nálam a nedves úton nem tudok egy kövéret nyomni negyedikben mert megcsúszik a kerék :))) nem a kuplung...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-31 08:59:46 // 9773
még egy darabig elmegy nem kell parázni :) kettős tömegűt meg csak akkor cserélj ha tényleg szar kivéve ha nem akarod gazdagítani a neppereket :DD
kru2008-12-31 08:34:01 // 9772
na én úgy értettem, h remélem még egy 10ezer km-t elmegy, max nem előzgetek, nem lépegetek :)
úgy készültem, igen, sőt volt egy olyan elvetemült ötletem, ha már leugrik a váltó, akkor 1-2-3 szinkronokat cserélni kellene, bár lehet, hogy azért akadozik kicsit mostanában, mert már szarkodik a kuplung?!
jaja, ha lent van a cucc, akkor mindenképp új kettőstömegű megy fel, viszont érdekes, én eddig bármikor vettem gyári felújított cuccot, sohasem kérték még a cseredarabot.
féltengely belső csukló és gumiharang köszöni, nemrég volt, az ezeknek az átok szaroknak a gyengéje...
úgy készültem, igen, sőt volt egy olyan elvetemült ötletem, ha már leugrik a váltó, akkor 1-2-3 szinkronokat cserélni kellene, bár lehet, hogy azért akadozik kicsit mostanában, mert már szarkodik a kuplung?!
jaja, ha lent van a cucc, akkor mindenképp új kettőstömegű megy fel, viszont érdekes, én eddig bármikor vettem gyári felújított cuccot, sohasem kérték még a cseredarabot.
féltengely belső csukló és gumiharang köszöni, nemrég volt, az ezeknek az átok szaroknak a gyengéje...
WarbiRunner (Gyuri)2008-12-31 08:29:27 // 9771
Nem tudom mi lehet, egyedül nem tudom kinyomozni, ez nem olyan mint a Wartburg, hogy fülelek és közben huzogatom a gázbowdent. Kingát meg ilyen hidegben rá nem veszem, hogy kijöjjön szerelni :-))
Úgyhogy remélem nem szakad semmi, és nem is áll be semmi, ketyegjen csak szépen az a traktor, az a dolga. Majd ha már melegen is csinálja elkezdek aggódni.
Úgyhogy remélem nem szakad semmi, és nem is áll be semmi, ketyegjen csak szépen az a traktor, az a dolga. Majd ha már melegen is csinálja elkezdek aggódni.
WarbiRunner (Gyuri)2008-12-31 08:20:56 // 9770
Kb mibe fáj az enyémhez egy ilyen gyárilag felújított lendkerék? Lelkileg készülök már egy ideje a kupplungozásra...40e-rel ezelőtt is akadt már a szerkezet egy kicsit és zakkant néha váltáskor, nomeg betonkemény a pedál.
Érdemes a Valeo féle hagyományos kupplungszettben gondolkodni, vagy egy csipp után szétb@ssza a váltót a csillapítatlan nyomatékhegy ?
Érdemes a Valeo féle hagyományos kupplungszettben gondolkodni, vagy egy csipp után szétb@ssza a váltót a csillapítatlan nyomatékhegy ?
Attie2008-12-30 22:14:14 // 9769
Hmm.. nekem is ezt csinálja most két napja :-O
Illetve csak a munkahelyen vettem észre, mert ott nyomom a féket indításkor.
De most már majd itthon is kipróbálom. Majd jövőre, mert az autót elvittem most innen a kertvárosi részbe, mert nem akarom, hogy petárdák repüljenek rá :)
Illetve csak a munkahelyen vettem észre, mert ott nyomom a féket indításkor.
De most már majd itthon is kipróbálom. Majd jövőre, mert az autót elvittem most innen a kertvárosi részbe, mert nem akarom, hogy petárdák repüljenek rá :)
GTPeti2008-12-30 22:09:13 // 9768
Te aztán éresz a hangulatcsináláshoz!! :)))
Wickey2008-12-30 22:01:47 // 9767
egy darabig elviszi a vasat. Én leszakadt kuplungtárcsával hazajöttem Dobogókőről, meg elmászkáltam vele jó 100 km-et, igaz fölfelé a hegyre Robihoz már rá kellett rúgni párszor a pedálra, hogy felvánszorogjon.
Utána készülj egy gyárilag felújított kéttömegű lengkerékkel (Ofi, Elaforg, cseredarabot visszakérik) és egy kuplungszettel (mondjuk Erhard). Mert ha már lennvan a váltó, ugye nem azon a pártízezer forinton fog múlni, hogy ne csak felüttesd a használt tárcsát, hanem minden mást is cserélj, ami szar lehet... Nagy fos dolog a kuplungozása már a négyhengeresnek is :-)
Tipp: ilyenkor illik pl. féltengely és kormánymű gumiharangokat is cserélni ha igény van rá. Szóval kellemes karácsonyt, remélem kaptál karira ~250 rugót a jézuskától...
Utána készülj egy gyárilag felújított kéttömegű lengkerékkel (Ofi, Elaforg, cseredarabot visszakérik) és egy kuplungszettel (mondjuk Erhard). Mert ha már lennvan a váltó, ugye nem azon a pártízezer forinton fog múlni, hogy ne csak felüttesd a használt tárcsát, hanem minden mást is cserélj, ami szar lehet... Nagy fos dolog a kuplungozása már a négyhengeresnek is :-)
Tipp: ilyenkor illik pl. féltengely és kormánymű gumiharangokat is cserélni ha igény van rá. Szóval kellemes karácsonyt, remélem kaptál karira ~250 rugót a jézuskától...
kru2008-12-30 20:07:14 // 9766
Bákker, szépen zárom az óévet. 5-ben kövérgáz és kicsit fel-felpörög a fordulatszám. Ennyire nem erős azért a 2.4 20V... és nem is volt jeges az út, mert a VDC nem villant be a műszerfalon.
Tudom, hogy előbb-utóbb ez kuplung csere lesz, de mondjátok, hogy a hideg miatt extra érzékeny csak és egy darabig elviszi még a vasat...
Tudom, hogy előbb-utóbb ez kuplung csere lesz, de mondjátok, hogy a hideg miatt extra érzékeny csak és egy darabig elviszi még a vasat...
tolyaasch2008-12-26 12:57:34 // 9765
Meg hozza tennem, ha hidegen nagy nehezen sikerul beinditanom akkor amig nem melegszik meg addig szepen jar alapjaraton. Adok neki egy gazfroccsot, felugrik, megakat 1300-on, szaggat, de visszatancol alapjaratra es szepen ketyereszik maganak. De csak hidegen.
tolyaasch2008-12-26 12:54:56 // 9764
Kellemes karacsonyt mindenkinek: Ilyesmi gondal fordulnak hozzatok, hogy a 164 tds-em nem akarja tartani az alapjaratot ill. az a gond hogy ha egy picit megmelexik, gazadas utan nem esig vissza 900-ra hanem megakad ugy 1300-on es rettenetesen elkezd szaggatni. Olyan mintha el-el zarogatna az uzemanyagot de kb 2Hz-es frekvenciaval. Megneztem a fotengely holtpont jeladojat - muxik, elsohenger - adagolo jelado - muxik, elobefecskendezes - muxik, kuplungpedal jelado - muxik, gazpedal jelado - muxik. Nincs diagnosztikam es kezd az agyamra menni a dolog de kemenyen.
Selmak2008-12-25 10:58:29 // 9763
Főtengely tárcsa nem fog leugrani a helyéről, ez jürgen PDTDi ahol hajlamos letörni a főtengely végéről.
kru2008-12-25 08:39:18 // 9762
Kellemes Karácsonyt és jövőre remélhetőleg benzingőzös Új Esztendőt az Uraknak (részemről legalábbis ez lesz az újévi fogadalom :)))
Selmak, ne ítélj látatlanban, szerintem kérdezd meg Ferkét, ha jól tudom, ő így járt a 156 1.9 jtd-vel, de erre most nem vennék mérget. A hosszbordísszíj egy darabja bekerült a vezérléshez és beállt az is.
Selmak, ne ítélj látatlanban, szerintem kérdezd meg Ferkét, ha jól tudom, ő így járt a 156 1.9 jtd-vel, de erre most nem vennék mérget. A hosszbordísszíj egy darabja bekerült a vezérléshez és beállt az is.
JETi2008-12-24 16:07:39 // 9761
Ja, és Boldog Karit mindenkinek! :)
JETi2008-12-24 16:05:36 // 9760
Sziasztok! Nekem is fura hangot ad a motor, szintén a vezérlés felől. Hidegen, indítás után. Megvan a sima, szép diesel kerregés, és azon felül egy durvább kopogó, zakatoló hang... Gázadásra megszűnik, és magától is kb 1-2 perc alapjáraton való járatás után. A főtengely szírtárcsán nem látszik semmi, és a hosszbordásszíj feszítőin sem.
Selmak2008-12-24 11:19:47 // 9759
Azért ez nem jürgen PDTDi hogy ilyen csúnyaságok történjenek.
kru2008-12-24 00:03:48 // 9758
Főtengely szíjtárcsa gumiágyban csücsül, legalábbis 156 jtd, az elfárad, megreped.
Nekem is nyekkent indításkor, cseréltük.
Szerintem megnyugodni sohasem szabad :)
Volt már olyan, hogy valami gáz volt a hosszbordásszíjjal és valahogy a vezérműszíjhoz is bekerült egy darab és beállt a cucc.
Nekem is nyekkent indításkor, cseréltük.
Szerintem megnyugodni sohasem szabad :)
Volt már olyan, hogy valami gáz volt a hosszbordásszíjjal és valahogy a vezérműszíjhoz is bekerült egy darab és beállt a cucc.
WarbiRunner (Gyuri)2008-12-23 23:31:08 // 9757
Mármint hogy szerintetek a hosszbordás (mi az a transzmissziós?) szíj valamelyik tárcsája lesz? A tárcsákon csusszan a szíj, vagy azok el tudnak romlani? Mindenesetre akkor nagyon nem idegelem magam, nagy bajt nem tud csinálni, és csak kívülről hallatszik. Majd nyikorog rendesen, ha akar valamit.
pe-Ti2008-12-23 13:51:46 // 9756
Üdv!
Senkinek sincs ötlete erre a problémára? A leállítás után 5-10 perccel már betonkemény a fékpedálom tehát valahol elszökik a vákuum! Ma végignéztem a szivattyút meg a csővezetéket (kiszerelve) kézi vákuumpumpával megnéztem sehol sem ereszti el az egyirányú szelep is tökéletesen zár!! Egy dolog furcsa amikor a szervódobról lehúztam a csövet jól halhatóan szusszant egyet pedig akkor már fél órája lett leállítva! Jó lenne valamilyen robbantott ábra a szervódobról, hogy lássam hol lehet a gubanc, egyáltalán kellet már vkinek cserélni ezt az alkatrészt vagy volt hasonló baja (gyártmánya Bosch tehát nem csodálkoznék, hogy ha besz@rt)?????
Senkinek sincs ötlete erre a problémára? A leállítás után 5-10 perccel már betonkemény a fékpedálom tehát valahol elszökik a vákuum! Ma végignéztem a szivattyút meg a csővezetéket (kiszerelve) kézi vákuumpumpával megnéztem sehol sem ereszti el az egyirányú szelep is tökéletesen zár!! Egy dolog furcsa amikor a szervódobról lehúztam a csövet jól halhatóan szusszant egyet pedig akkor már fél órája lett leállítva! Jó lenne valamilyen robbantott ábra a szervódobról, hogy lássam hol lehet a gubanc, egyáltalán kellet már vkinek cserélni ezt az alkatrészt vagy volt hasonló baja (gyártmánya Bosch tehát nem csodálkoznék, hogy ha besz@rt)?????
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-22 20:48:25 // 9755
inkább a főtengely szíjtárcsa...
Selmak2008-12-22 20:23:09 // 9754
Ez vagy a transzmissziós szíj egyik vezetőgörgője vagy klimakompresszor tárcsája csinálja. Hallgatóz jól körül hogy honnan jön.
WarbiRunner (Gyuri)2008-12-22 15:18:40 // 9753
Csak a legjobb fülhallgatóm adja vissza azt a hülye hangot, a többiben semmi...