Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Don Gombóc2009-02-21 20:05:34 // 10402
Nos a csapágyház az teljesen zárt, van oldalanként egy olajfogó gyűrű és egy támcsapágy. Amennyiben ezek kopottak akkor kerülhet ki a turbina és a kompresszor házba az olaj, aminek az olajfogyás a jellemzője. A nagy nyomás és centrifugális erő miatt ha oda lerakódik az olajsár és az állítja meg a lapátokat, az már gáz, és meg is érdemli az aki nem veszi észre. Azért az előjelek ezt megmutatnák. Persze hozsánna néked Selenia, ami valóban egy kurva jó olaj, de az azonos specifikációval rendelkező olajak is tudják ugyan azt. Ha nem így lenne nem is írhatnák rá a megfelelő jellemzőket. Nekem a Valvoline és a Castrol használat alatt ami 250 ezer kilométert jelent sajnos a turbom megeszik 1 liter olajat kb 1200 kilométerenként, de nincs olajsár a kompresszor és turbinaházban. Valójában jelen van az olaj a töltő oldalon de csak egy vékony olajfilm jelenlétében. Az egy dolog hogy nekem így is jó hogy eszi az olajat, de sajnos a Seleniát is ugyan úgy eszi. Addig amíg személyesen nem jártam egy független laborban ahol bebizonyítják nekem hogy azért jobb a Selenia 20K mint a többi más hasonló olaj mert az inteligens olajmolekulák felismerik az Olasz vas metallurgiai összetevőit, addig nekem ne már ha lehet. DDDD. :)
Vili2009-02-21 17:38:46 // 10401
Ez így megállja a helyét,de ez a csapágyazás miatt fog megállni,nem az olajsár miatt.
Soha nem lesz sár a turbóban,mivel a kipufogó oldalon elég,a kompresszor oldalon meg kifújja az olajat!Az meg,hogy a sár elmarja a túró falát .......ne bohóckodjatok!
Soha nem lesz sár a turbóban,mivel a kipufogó oldalon elég,a kompresszor oldalon meg kifújja az olajat!Az meg,hogy a sár elmarja a túró falát .......ne bohóckodjatok!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-21 15:50:15 // 10400
példul :)
Wickey2009-02-21 15:30:16 // 10399
ha szar a csapágyazása, és bekúrja a turbina vagy a kompresszor oldalra akkor lehet. De onnan a kipufogó vagy a szívottlevegő oldal el is szállítja a javát. így keletkeznek olajjal félig töltött intercoolerek :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-21 08:12:54 // 10398
nincs? akkor nézd meg...
GEORGE2009-02-21 08:11:51 // 10397
mert te nem vagy bátor :-)))
Vili2009-02-21 08:06:37 // 10396
Ez baromság ahol a lapátok forognak,ott nincs olaj.
GTPeti2009-02-18 10:16:48 // 10395
Ugyanolyan a téligumink és az index is. :)
Akkor azt a W5-öt majd kipróbálom. (Nekem Rex van, ez 1200 volt a madarasteszkóban.)
Akkor azt a W5-öt majd kipróbálom. (Nekem Rex van, ez 1200 volt a madarasteszkóban.)
Don Gombóc2009-02-18 10:13:27 // 10394
Ezt azért így nem mertem volna leírni. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-18 09:29:57 // 10393
nekem gyárilag ez a sokküllős volt fent a piroskán..
pe-Ti2009-02-18 09:07:27 // 10392
Még az előző tulaj rakta bele csak elkoptatom......a tárcsa viszont Brembo.
GEORGE2009-02-17 23:13:37 // 10391
Én egy Balatoni felnistől vettem.
A srác bmw replikákat forgalmaz, volt neki 2 garázsnyi bmw felni.
és volt neki 3 készlet 156TI felni. 79ezerért adta a 4db-ot egye szettet én hoztam el egy másikat Ferkó barátom.
A srác bmw replikákat forgalmaz, volt neki 2 garázsnyi bmw felni.
és volt neki 3 készlet 156TI felni. 79ezerért adta a 4db-ot egye szettet én hoztam el egy másikat Ferkó barátom.
kru2009-02-17 22:49:09 // 10390
Szó se róla, a TI felnik is gyönyörűek. Sőt talán...
De én ezen már felnit nem fogok cserélni, gondolom felgumizva normális gumival a 4db olyan 250körül lehet...
Egyébként te hol szerezted, George. Piri szerválta?
De én ezen már felnit nem fogok cserélni, gondolom felgumizva normális gumival a 4db olyan 250körül lehet...
Egyébként te hol szerezted, George. Piri szerválta?
kru2009-02-17 22:43:23 // 10389
Mindegy, láttam ezt én már 156 katalógban, szerintem...
Egy a lényeg, a kis háromszögek marhára tetszenek.
Ami a komfortot illeti. A 16" nyári és 16 téli között (uaz. a méret) is eléggé nagy a különbség komfort tekintetében, a 17"-es nekem már sok lenne.
Egy a lényeg, a kis háromszögek marhára tetszenek.
Ami a komfortot illeti. A 16" nyári és 16 téli között (uaz. a méret) is eléggé nagy a különbség komfort tekintetében, a 17"-es nekem már sok lenne.
Adrián2009-02-17 22:39:36 // 10388
ezt igazolhatom én is látvány szépség komfort rovására de még pár elönnyel!;) 2 szezon>> görgöt még messziről sem látott ;)
GEORGE2009-02-17 22:36:37 // 10387
A srác álltal berakott küllős felni a GT gyári felnije, de persze feltehető más Alfára is, 147-156...
Nekem szinte a birtokba vétel óta vannak fenn a 17-es TI felnik :-)
Már a második gumi kopik le róla, ezért bátran kijelentem, hogy használható vele az autó, hiába szarok az utak.
ha meg olyan kátyúba futsz bele ami elintézi a felnit az kifogja nyírni a 16-os felnit is, sajnos.
Nekem szinte a birtokba vétel óta vannak fenn a 17-es TI felnik :-)
Már a második gumi kopik le róla, ezért bátran kijelentem, hogy használható vele az autó, hiába szarok az utak.
ha meg olyan kátyúba futsz bele ami elintézi a felnit az kifogja nyírni a 16-os felnit is, sajnos.
kru2009-02-17 22:36:29 // 10386
Ja, látom: 156 TI felni,
ezen van TI logó beleütve
ezen van TI logó beleütve
kru2009-02-17 22:33:29 // 10385
A 156 facelift TI csomaghoz nem ilyen járt?! Na mindegy... Akkor gyári 17-es, tuti nem csak GT-n volt ilyen.
Miért, mert túl peres gumi kell rá, komfort szempontból (kátyúk, rugózás, stb.)
Miért, mert túl peres gumi kell rá, komfort szempontból (kátyúk, rugózás, stb.)
GEORGE2009-02-17 22:27:35 // 10383
Melyik a TI felni?
Az a sok küllős az a GT 17-es felnije.
Amúgy miért is félsz feltenni?
Az a sok küllős az a GT 17-es felnije.
Amúgy miért is félsz feltenni?
kru2009-02-17 22:23:18 // 10382
Viszont ezek a TI gurigák nagyon babák, mindig tetszett. Kár, hogy nem mernék ilyet felrakni.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-17 21:17:12 // 10381
mintex??? ejha...
pe-Ti2009-02-17 21:06:55 // 10380
Üdv!
Nem értem a felnitisztítós problémátokat én Lidl-ben kapható W5 fantázianevű 500 ft-osat használok és eddig mindig csili-vili lett a felnim! Mosás előtt bepermetezem elmegyek százast váltani (2-3 perc) nyomom neki a forró vizet és tökéletesen tiszta lesz!!!
Pedig az első Mintex betétem porol rendesen egy hét alatt az ezüstből átmegy hamuszürkébe annyi rakódik rá!
Ősszel a nyári felnik belsejét is ezzel pucoltam le mondjuk ott besegítettem ecsettel és olyan lett mint újkorában pedig egész nyáron kapta a forró fékport telibe!
Nem értem a felnitisztítós problémátokat én Lidl-ben kapható W5 fantázianevű 500 ft-osat használok és eddig mindig csili-vili lett a felnim! Mosás előtt bepermetezem elmegyek százast váltani (2-3 perc) nyomom neki a forró vizet és tökéletesen tiszta lesz!!!
Pedig az első Mintex betétem porol rendesen egy hét alatt az ezüstből átmegy hamuszürkébe annyi rakódik rá!
Ősszel a nyári felnik belsejét is ezzel pucoltam le mondjuk ott besegítettem ecsettel és olyan lett mint újkorában pedig egész nyáron kapta a forró fékport telibe!
GTPeti2009-02-16 21:15:29 // 10379
Én nem folytattam még ezirányú vizsgálatokat, de Erhard ellenpólusát képviselem Castrol-ügyben. :)
GEORGE2009-02-16 21:00:31 // 10378
Azt is írd le, hogy ez a 120ezer km 1 év alatt került a gépbe bele, rendszeresen túlterhelve szegényt kis 1,3-as moci.
Becsületére váljék annak a mocinak, hogy eddig bírta a turbó ezt a nem mindennapi igénybevételt.
Becsületére váljék annak a mocinak, hogy eddig bírta a turbó ezt a nem mindennapi igénybevételt.
Willy2009-02-16 20:56:03 // 10377
Ha rajtam múlna WRD lenne benne, de sajna nem én döntöm el. Nálunk a castrolt favorizálják, szinte minden kocsiban az van.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:51:13 // 10376
nem tudom de rowe olajat láttam már pusztítani...a castrol is saraz rendesen :(
Willy2009-02-16 20:47:36 // 10375
És szerinted a castrol olajtól van ez?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:45:59 // 10374
fos a castrol :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:45:18 // 10373
tele meg olajsárral s annyira rárakódik a lapátokra hogy el kezdi marni a turbó falát majd egyszer csak megakad pukkanva eltörik a tengely...láttam ilyet nem egyet
Selmak2009-02-16 20:44:27 // 10372
Gondolom nem kell akkora nyomással tölteni mint ezeket a zsebhokikályhákat.
Willy2009-02-16 20:42:55 // 10371
Nagy autókkal nálunk sincs turbo gond, azok jobban bírják. :)
GTPeti2009-02-16 20:42:02 // 10370
Ne célozgass, mondd ki mire gondolsz! :)
Willy2009-02-16 20:39:54 // 10369
Csak egy pillanatra néztem rá a turbóra, mutatta a srác hogy eltörött a tengely. Gariban csinálták szóval szinte mindegy volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:37:14 // 10368
én rendszeres túlsúllyal jártam a masterrel 150-160-nal 180e km-ig semmi baja sem volt a turbónak persze az 2,5-volt...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:34:57 // 10367
olajsár mennyi volt a turbóban megnézted? van fotó?
Willy2009-02-16 20:34:03 // 10366
Nem szerette szerintem hogy 600-700 kg cucc volt benne 2 hétig. Na meg kb 2 hetente egyszer nagy kéttengelyes utánfutót is húztam. Ez nem erre lett kitalálva.
Amikor elszállt akkor épp Selénia WRD volt benne. 30-110 ezerig meg Castrol Edge 5w40.
Amikor elszállt akkor épp Selénia WRD volt benne. 30-110 ezerig meg Castrol Edge 5w40.
GTPeti2009-02-16 20:32:49 // 10365
Jaja, már nézegetheted a napozóágyakat a medencéd mellé. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:31:57 // 10364
nekünk jó lesz meg a szervizeknek...nem tudom miért nem vesznek példát a subaruról 2.0 és turbó na az egy jó párosítás vagy az alfa visszanyúlhatna 10 évet :P
GTPeti2009-02-16 20:30:02 // 10363
Méghogy nem a legjobb párosítás. "Mindenki" ezt akarja. Ez az új divat... (Bezzeg a barátom 1.9 Kangoo-ja csak 55lovas...)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:28:35 // 10362
gondoltam, ahhoz is keresnek rendszeresen turbót.... az ez a kis köbcenti és turbó sajnos nem a legjobb párosítás :( milyen olajat használtál?
Willy2009-02-16 20:26:24 // 10361
Igen az. És semmi előjele nem volt a dolognak, egyszer csak pukkant egyet.
Mondjuk elég nagy igénybevételnek van kitéve. :)
Mondjuk elég nagy igénybevételnek van kitéve. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:25:03 // 10360
statisztika a 47-ben ugyan azok a lengőkarok vannak mint az 56-ban de érdekes módon abban valahogy nem megy tönkre a stabrúd :))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:23:49 // 10359
1,3mjet a doblo?
GTPeti2009-02-16 20:21:24 // 10358
(Ami az OFF felnitisztítót illeti, azt én is kajáltam már meg. Értsd: Saját tapasztalatom azt mutatja, hogy autósampon+rongy a tökéletes megoldás. A fékport a próbált agyondíjazott szer sem hozta le magától. A rongy viszont annál inkább.)
Willy2009-02-16 20:20:45 // 10357
Az én Doblómban 120 ezernél adta fel a szolgálatot a turbo. A tengelye kettétörött, lapátok az intercoolerben kerültek végső nyugalomra. :)
Pedig én úgy vigyáztam rá. Hidegen nem lett hajtva és leállítás előtt is járattam a motort.
Pedig én úgy vigyáztam rá. Hidegen nem lett hajtva és leállítás előtt is járattam a motort.
GTPeti2009-02-16 20:17:01 // 10356
Mindig érdeklődéssel olvasom az ilyen* statisztikákat!
(*: Vagyis amiknek tényleg van vmi valóságalapja.)
(*: Vagyis amiknek tényleg van vmi valóságalapja.)
WarbiRunner (Gyuri)2009-02-16 20:15:12 // 10355
Lehet az injektor nem örülne egy hasonló kísérletnek :-))
WarbiRunner (Gyuri)2009-02-16 20:13:36 // 10354
Na látod az lehet! Legközelebb nagy hideg után duplán izzítok, ha úgy jó, akkor igazad lehet :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-16 20:01:59 // 10353
elméletileg a porlasztós autókba az ismerőseim repsol 2T olajat öntenek gondolom az olaj kitömíti azt a pár mikront ami a normális befecskendezéshez kell...ez tapasztalat nem ígéret :D