Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Piritu - 1.000.0002009-03-05 21:53:40 // 10451
Na jó, Te viszont fogtál nyulat! Az egyenértékű :-)))
GEORGE2009-03-05 21:51:33 // 10450
Nekem semmi gond, kipp-kopp :-))
Piritu - 1.000.0002009-03-05 21:48:52 // 10449
Mi van itt? Döglenek a kuplungok? Még ha ősz lenne érteném, de ilyenkor? :-))
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-05 21:46:21 // 10448
Megjöttek a kuplungcuccaim! THX 2 Erhard



Az impozáns jelző a legmegfelelőbb. Ma a lendkerékkel alszom :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-04 22:09:13 // 10447
És honnan tudod a valódit? A Siófoki szervízben nem tudtak semmit mondani rá 2 éve. Annyit mondtak, hogy állapot alapján hihető amit mutat, de nem lehet tudni. Kicsit azért mindíg piszkál a dolog, mégha igazán nem is számít. Kiindulópont annyi volt, hogy 120e-nél valószínű a gyári vízpumát (legalábbis darabokban jött le) és elég lepattant görgőket dobáltunk ki belőle. Franc tudja..
ALFI1562009-03-04 09:52:51 // 10446
Neked már van bent új vagy nélküle mész még?
Selmak2009-03-04 09:52:10 // 10445
Na ja, de én meg óra szerint járok 196K nál a gyári kuplunggal. Kop-kop-kop-kop-kop-kop. :harkálysmiley:
Wickey2009-03-04 09:42:44 // 10444
jaaa? az óra szerint én is csak most járok 155nél, és a kuplung csere 130 körül volt :DDDDDDDDd
WarbiRunner (Gyuri)2009-03-04 00:14:24 // 10443
Azt nem tudom hogy csinálod, de ne hozd itt rám az ideget, hogy átvágtak a km állással...:-) Ez nekem egyszerre elkezdett szétesni, pedig az eltelt 50e km-ből 35e biztos autópálya volt. Megpattant valami benne,majd elkezdett kerregni a kinyomócsapágy, és végül mostmár meg is csúszik, sőt nagyobbakat zakkan mint eddig. Ma "töltöttük" a 150e-t(?). Még megy, mert muszáj neki, nincs megállás.
GEORGE2009-03-03 04:22:38 // 10442
Mit jelent a "félre" mérés?
Amit vettél újjat azzal nem egyeznek a kivezetéseken mért értékek?
GEORGE2009-03-03 04:20:55 // 10441
Nekem mikor "behalt" az LMM 150 utazoról hirtelen megtorpant és lelssult 80-ra...5.ben képes volt 100-ra de 6.-ban már csak 80..
Hiába nyomtam tövig a pedált nem gyorsult....2,5 fölé nem ment a fordulat.....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-01 19:56:28 // 10440
dieselnél egyértelműen LMM-ő ...bizonyos tartományban nem húz meg ingadozik az alapjárat
pe-Ti2009-03-01 19:47:13 // 10439
Üdv!
Általában milyen hibajelenségeket produkál ha haldoklik a LMM? Nekem egyre sűrűbben előjön a "torpanás" olyan mintha egy pillanatra levenném a gyújtást utána megy tovább...ma például 2X csinált ilyet mind2x 3.-ikban laza gyorsításkor! Meg ott van az alapjárat hullámzás félmelegen......ezt mind okozhatja?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-28 15:13:21 // 10438
45e környéke a bosch gyári....
Selmak2009-02-28 15:08:40 // 10437
Nekem elég közel van már a 200 de a kuplung még a gyári. Kop-Kop-Kop.
kru2009-02-28 15:08:10 // 10436
Nekem van egy bontott LMM-em, igaz, 2.4 20V-hez való.
Nem rossz (nem jelez vele hibát a computer), de egy kicsit mintha félremért volna. Mindenesetre ezt megmondani senki nem tudta még, ellenben torpanni nem torpant.
Selmak2009-02-28 15:07:07 // 10435
Erhardot kérdezd meg, ő valszeg tud neked olcsóbban is.
ALFI1562009-02-27 22:02:58 // 10434
Sajnos igen.Csak a drága bosch ajálot.
WarbiRunner (Gyuri)2009-02-27 21:35:46 // 10433
200 az mégsem 150, node ha ennyi, hát ennyi. Majd jól megjavítjuk, onnantól már tényleg az én lábamon múlik...:-)
pe-Ti2009-02-27 20:53:49 // 10432
Üdv!
Mibe kerül manapság Mjet-hez LMM (0280218113)?

A nagy alkatrész forgalmazóknál (Unix, stb) 100 felett van!!! Néha megtorpan a gép egy pillanatra meg félmelegen hullámzik az alapjárat! Igaz, hogy csak a bosch-t szabad megvenni?
GTPeti2009-02-27 20:46:30 // 10431
Én abban reménykedek nagyon erősen, hogy nem egyik pillanatról a másikra adja meg magát. Hogy még legyen időm Várpalotára kiérni. :)
Wickey2009-02-27 20:41:44 // 10430
iksz.

nekem is kábé 200k km-et bírt, utána MINDENcsere.
WarbiRunner (Gyuri)2009-02-27 20:33:05 // 10428
Haldoklik a kuplungom. A kinyomócsapágy és a szerkezet készülnek eltávozni. Ez normális dolog 150e km-nél? A tárcsa még jó lehet, semmi csúszás de minden más döglődik. A reszelő szerint megállt a kinyomócsapágy, és lefűrészelt néhány lamellát. Eddig betonkemény volt, de határozott, most puhább és nincs fogáspontja, nehéz elindulni, főleg emelkedőn. Hétfőn műszaki vizsga...
Szóval dízelnél hihető, hogy kikészül 150e alatt a szerkezet, a tárcsa meg még szó nélkül dolgozik? Az első tulaj öregúr volt a második szerint :-), ami talán rontó tényező.
pe-Ti2009-02-25 19:20:10 // 10427
Üdv!
Segítséget kérnék Tőletek: néha a cartársak be szoktak rakni un. "robbantott ábrákat" a gyári szervíz progiból namármost szükségem lenne az összes 156-ba szerelt 1,9 JTD (Mjet is) hűtőrendszerének áttekinthető ábráira ill. képeire elsősorban a vízcsövek elhelyezése és a 8 és 16 szelepes motorok közötti eltérések érdekelnek melyik cső honnan-hova megy meg ilyesmik....kérem ha valakinek megvannak ezek az ábrák küldje el nekem e-mailbe vagy rakja fel ide a fórumba!
Elsődlegesen az érdekel, hogy van-e különbség ezen:
a részen a 8 ill. a 16 sz. között?

Előre is köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-25 18:21:28 // 10426
itt nem az evésről van szó...
bilon2009-02-25 11:44:42 // 10425
egy ismerősöm mobil1-et tett/tesz a 2,4 jtd-be...egyáltalán nem eszi, és olcsóbb, mint a selénia...
Nekem Castrol 5W-40 Diesel B4 volt benne, azt sem ette a 2,4 jtd...
most selénia van benne ezt sem eszi....
bilon2009-02-25 11:32:55 // 10423
a spuri honlapján megtalálhatóak az értékesítési helyek
1372009-02-25 11:28:25 // 10422
Sziasztok!

Valaki írt itt korábban a Spuri nevű csodaanyagról, én meg most úgy gondoltam, hogy kipróbálom. Meg tudjátok mondani, hol lehet kapni?
hajzi2009-02-24 21:11:37 // 10421
Pár évvel ezelőtt csináltak hosszútávú olaj tesztet,laborvizsgálattal egybekötve.6-féle motorolajat vizsgáltak,elhanyagolható különbség volt olaj és olaj közt.Mindegyik tudta azt a teljesítmény szintet ami rá volt írva.Szerintem,bármelyik neves gyártó olaját be lehet tölteni nyugodtan.
Selmak2009-02-23 11:32:42 // 10420
Csiga és a kompresszor méretétől is függ a túró fordulatszáma.
Vili2009-02-22 21:01:53 // 10419
Nem véletlen hoztam fel a kamiont,ugyanis nem a motor fordulata határozza meg a turbó fordulatát és nem is a kipufogógáz sebessége.
A kipufogógáz energiája hajtja a túrót!
500lovas durranások bizony 100000!!-es fordulat fölé kergetik a lapátokat!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-22 12:50:24 // 10418
igen az Ital Petrol vette meg... de attól még Selenia gyár :D nem hiába van Alfa 20K vagy Abarth Selenia stb....majd ha lesz Castrol Alfa Diesel akkor kipróbálom :P Fosvágennél van Castrol Pdtdi 505, van Longlife 01, 04 ami a bökőjé érdekes egy BMW-s ismerősömnek eszébe sem jut mást venni bele még az edge 5w30-at sem viszik el csak az ll01-et vagy ll04-et ezek úgy adagolják ahogy kell...
Don Gombóc2009-02-22 12:26:41 // 10417
Magyarul megnitrózták. :) Annyi eszük nem volt hogy benzinnel mossák ki azután kifujassák és hagyják kiszáradni. :) Ez hasonló volt mint ifjú korunkban amikor loptunk egy hordó mosóbenzint, és a haver kispolszkijába tettük bele de nem lehetett leállítani olyan alacsony volt az öngyulladása. Mindig le kellett fullasztani a kis dögöt. :) De azért lődörögni jó volt. Persze hengerfejezni is kellett utóbb. :)
Don Gombóc2009-02-22 12:21:00 // 10416
Így van, a koromtól ragadnak le a lapátok. A legtöbb esetben a rövid utakra használt autóknál fordul elő. Némi adalék a gázolajba és néha tartós tempós hosszab utazás segít neki.
A kamionnal való összehasonlítás jó is meg rossz is. Ott azért a fordulattartomány általában 1000-1500 rpm között van. Bár az is baromság amit a Volvo kitalált először hogy 90 ezer liter üzemanyag elégetése után kell olajat cserélni. Az átlagfogyasztás szerint 90 ezer kilométer. Anno próbálkoztak ezt ki is szorítani, de 40 ezer kilométer után 5 ezer kilométerenként evet meg egy 5 literes kannával, ott annyi volt a minimum maximum nívó közötti különbség. Azért ez sem normális. Nem beszélve arrról hogy azért ott bár nincs nagy fordulat, viszont van nagy hőterhelés. és ráadásul még a centrifugál szűrőket is megszüntették, és maradt az egy vagy két olajszűrős megoldás. És ott a turbo sem forog annyit mint egy személgépkocsi dízel turbó.
Egyébként a forgalmazók szerint a Tescos olajak nincsenek annyira adalékolva mint a kereskedésekben kaphatók. A fene sem tudja, ez i lehet hogy csak marketing. Bár ha van kapcsolatod alkatrészkereskedőkkel, akkor olcsóbban megveszed náluk az olajat mint a tecsóban.
Don Gombóc2009-02-22 12:05:59 // 10415
Mint írtam a Seleniát kurva jó olajnak tartom, sőt ismerek olyan Merci szervízt ahol ezt használják. Csak a teszteknek nem hiszek, inkább a saját szememnek. Bizony más alkatrészekkel és folyadékokkal is megesett hogy voltak olyan jók mint a favorizált szuper tesztelt cuccok. sajnos nem vagyunk ott a laboratóriumban amikor bevizsgálják a termékeket. Egyébként igazíts ki, ha jól tudom olyan finomító cég nincs amit úgy hívnak hogy Selenia. Van IP ( Ital Petrol ) meg van Agip ami legalább is az Olasz belpiacot illeti. Én azt hiszem hogy olyan cégek Mint a BP Shell Total Exxon stb. stb. az elmúlt száz év alatt megtanultak maguk is valamit az olaj és adalékgyártásról. Hiszen gurulnak velük más offos vasak is és nem rosszabb futásteljesítménnyel mint az általunk szeretett alfák.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-22 11:27:03 // 10414
és igen abban igazad van a legtöbb gané a kipufffban lévő korom és az olaj égése által hátrahagyott ganéból keletkezik de pl a bökőnél ahol van kartelgáz szűrő ott mitől lesz ganés a turó?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-22 10:56:24 // 10413
plusz egy kamion mennyit forog? 2000-et? ott még a fos olaj sem ég meg :P
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-22 10:51:18 // 10412
szerintem egy kamiont nem kéne össze hasonlítani egy személyautóval mert egy kamionon nem 20e-ként kell olajat cserélni, egy kamion kuplung nem 150e-et bír ki stb stb ...de ha neked ennyire mind1 az olaj akkor vegyél bele teszkósat biztos eldöcög vele pár tíz ezer km-et...de ha onnan nem kerül bele olaj akkor amikor azt mondják a turbó csípi az olajat biztos oltári baromságokat beszélnek :P
Vili2009-02-21 23:49:57 // 10411
Megnéztem volna az arcokat:))
Wickey2009-02-21 23:41:33 // 10410
A változó geo a kipufogóban lévő koromtól tapad le:P
így van, többek között ezért sem favorizálom a padlógázas gyorsítgatásokat. :-)
Wickey2009-02-21 23:40:51 // 10409
a coolerben meg tud állni az olaj, láttam már rettenet fos turbós autót, amiből gázolajjal mosogatták ki az olajat az intercoolerből.

Namost ez eddig nem gond, csak utána összerakták, és be is indították. Közel hatezret forgott kínjában a szerencsétlen dízelmotor, és a csúszó kuplung miatt lefullasztani se tudták. :-)))
Vili2009-02-21 23:28:35 // 10408
Továbbra is azt mondom,hogy baromság amit az olajsárról meg a turbóról összehozol!
A változó geo a kipufogóban lévő koromtól tapad le:P
A kamionok 600ezret mennek el túró javitás nélkül,olyan olajakkal amitől téged hideg kirázna.Ott hova lesz a sár?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-21 20:15:18 // 10407
az olajokról meg írtam a milyen a jó olaj topickba egy újabb szösszenetet...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-21 20:14:37 // 10406
de azt hittem nem kell magyarázni mi van akkor ha letapad a sár a lapátokra...mivel nem egységesen tapad le ezért nincs rendesen kiegyensúlyozva és a tengely idővel görbül ami először marja a turbó falát aztán beáll...másik halál a csapágy halála igen...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-21 20:11:53 // 10405
Kedves Don a kartelgázról még nem is beszéltünk :DD
Én azt mondom mindenki azt tölt az autójába amit csak akar :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-21 20:10:10 // 10404
szerinted mitől tapad le a változó geometria? a meleg levegőtől biztos :D ...szedj szét 1x egyet s akkor írj a tapasztalatokról...a sár a lapátokra rakódik rá nem az marja szét a falat ilyen baromságot senki sem írt :P
Don Gombóc2009-02-21 20:09:46 // 10403
Ami szintén nem igaz mert ugyan van olaj a coolerben csak nem tudod belőle kiönteni. :) Ugyanis a nyomás kiviszi. tehát nem áll benne az olaj. Persze van benne olajfilm de elhanyagolható. Ha netán odáig jut hogy megáll benne az olaj annak a motornak már annyi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak