Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Vikking 3112010-12-30 23:07:24 // 15602
(A qv mindig, ismétlem MINDIG a 2.0 16V TS volt. Volt ugyan 1.7 16V 129 lóerővel, de az nem volt kúvé. Sosem. )
GEORGE2010-12-30 23:05:26 // 15601
Még mindig nem tudom, hogy a 156-os milyen Fiat alapon nyugszik!
A szép érzékeddel lehet óriási gond, anno a 155-öst igen szép autónak tartották, szerintem meg most is frankó a már majd tojás alakú autók közt.
Aztán az első Toledo majd 6 évvel később jelent meg, ezért én úgy fogalmaznám, hogy a Toledo hajaz a 155-re. Fordítva, mint ahogy te írtad elégé nem állja meg a helyét, hisz hogy a picsába "másolhattak" volna egy nem létező autóról??
Az első 145 QV az bizony 1,7 16V Boxer volt.Aztán volt még 1,6-os és 1,4-es boxer is.
Ha neked az Insigna izgalmasabb a Giuliettától vagy a jövőre állítólag megjelenő Giuliától akkor bizony vegyél csak Insignát.
A cégünknél már a második Insigna használódik, az elsőt 24ezernél cserélték ki gariba, nagyon jó kis verda, egészségedre :-)
A szép érzékeddel lehet óriási gond, anno a 155-öst igen szép autónak tartották, szerintem meg most is frankó a már majd tojás alakú autók közt.
Aztán az első Toledo majd 6 évvel később jelent meg, ezért én úgy fogalmaznám, hogy a Toledo hajaz a 155-re. Fordítva, mint ahogy te írtad elégé nem állja meg a helyét, hisz hogy a picsába "másolhattak" volna egy nem létező autóról??
Az első 145 QV az bizony 1,7 16V Boxer volt.Aztán volt még 1,6-os és 1,4-es boxer is.
Ha neked az Insigna izgalmasabb a Giuliettától vagy a jövőre állítólag megjelenő Giuliától akkor bizony vegyél csak Insignát.
A cégünknél már a második Insigna használódik, az elsőt 24ezernél cserélték ki gariba, nagyon jó kis verda, egészségedre :-)
GTPeti2010-12-30 23:03:08 // 15600
Az Insomniáról már én is írtam véleményt. Egész kultúrált autó, meg kell hagyni. (1.9 JTD aut.-ban ültem.)
Wickey2010-12-30 22:59:15 // 15599
egy körbezárt villámra? Ami épp kitörni készül? :-PPP
Wickey2010-12-30 22:58:49 // 15598
Tudom. Utolérte a sort a vácin asszem. És akkor mivan, majd meg lesz csinálva megint. Amúgy is a hátulja a trükkösebb, az eleje drag and drop. (Lásd a keretest a Fiatozásról) :-P
GTPeti2010-12-30 22:57:25 // 15597
De ugye megteszed majd, hogy a Fiat motoros Insigniádra is átrakod ezt a Fiat-emblémát? Te Opel-fan! :)
Wickey2010-12-30 22:57:09 // 15596
pontosan. Egész egyszerűen egy kotvány fos zörgős hulladék az összes. Életemben nem voltam annyira feldobódva soha, mint amikor gtv-vel mászkáltam. Tekertem én abba is havi 2000-2500 km-eket, járkáltam vele 55km-re dolgozni mindennap, egy másodpercre nem untam el benne magam. Egyszer nem volt az, hogy hagytam volna a francba az egészet, egy sima harmadik alapjáratról kigyorsítás ünnep volt (napi tízszer) és nem azt nézegettem hogy most remeg a kasztni ha ezerháromnál lepadlózom, picsába mehetek le a bótba kéttömegű lendkerékért...
Wickey2010-12-30 22:52:06 // 15595
Az hogy a többi nagy tudású mit írogat az említett topicba az engem hol érdekel?
Ettől én még nyélgázon fikázom a 145-146 vonulatot is (egy értelmes motor volt azokban is az 1st gen JTD, mivel ha jól tudom a 33P4 1.7 16V boxerét nem kapták meg csak valami hervatag 1.6-ost ilyen 100 lóerővel). Ne aggódj, intenzíven gyűlölöm a 155ösöket is (hovatovább azt legjobban, ne is kérdezd miért, talán mert kurvamód hasonlít az első seat toledokra :-P) Szerintem a 80-as években befejeződött a history. PONT. Még a 75 elvegetált valahogy, a gtv a műanyaglökősökkel kiszaladt, a spider is elcsúnyulva bár de tartotta még magát 90es évek elejéig, oszt viszontlátásra.
Ez persze téged ne gátoljon semmiben. Vegyél csak Giuliettát ha azt akarsz, biztos űberfasza kis autó, oszt így ránézésre illik is hozzád, olyan SZENZITÍV :-PP Főleg fehérben, de kis türelemmel a rosso is biztos kililul pár év alatt. :-) Én személy szerint bottal sem piszkálnám. "Rendes" autónak pici, városban mászkálósnak bonyolult illetve... mennyit is evett nálad a mito??? Bruhahaha.
Mondok még valamit, nem mintha sok köze lenne a qrvanagy álfáámuréhoz: 159 helyett lehet hamarabb fogok kopel insigniát venni mondjuk jövőre... Egész egyszerűen egy kalap szar amit az alfa a kétezres években az asztalra letett. Hol van pl. a hátsókerekes V6 mjet 169-es amit kábé két éve be kellett volna mutatniuk ahhoz hogy én megvehessem 2011-2012-ben 3-4 évesen használtan KP-re????
Ettől én még nyélgázon fikázom a 145-146 vonulatot is (egy értelmes motor volt azokban is az 1st gen JTD, mivel ha jól tudom a 33P4 1.7 16V boxerét nem kapták meg csak valami hervatag 1.6-ost ilyen 100 lóerővel). Ne aggódj, intenzíven gyűlölöm a 155ösöket is (hovatovább azt legjobban, ne is kérdezd miért, talán mert kurvamód hasonlít az első seat toledokra :-P) Szerintem a 80-as években befejeződött a history. PONT. Még a 75 elvegetált valahogy, a gtv a műanyaglökősökkel kiszaladt, a spider is elcsúnyulva bár de tartotta még magát 90es évek elejéig, oszt viszontlátásra.
Ez persze téged ne gátoljon semmiben. Vegyél csak Giuliettát ha azt akarsz, biztos űberfasza kis autó, oszt így ránézésre illik is hozzád, olyan SZENZITÍV :-PP Főleg fehérben, de kis türelemmel a rosso is biztos kililul pár év alatt. :-) Én személy szerint bottal sem piszkálnám. "Rendes" autónak pici, városban mászkálósnak bonyolult illetve... mennyit is evett nálad a mito??? Bruhahaha.
Mondok még valamit, nem mintha sok köze lenne a qrvanagy álfáámuréhoz: 159 helyett lehet hamarabb fogok kopel insigniát venni mondjuk jövőre... Egész egyszerűen egy kalap szar amit az alfa a kétezres években az asztalra letett. Hol van pl. a hátsókerekes V6 mjet 169-es amit kábé két éve be kellett volna mutatniuk ahhoz hogy én megvehessem 2011-2012-ben 3-4 évesen használtan KP-re????
GTPeti2010-12-30 22:44:06 // 15594
Egy '83-as GTV6 után minden újabb olasz vas hitvány Fiat csak. Asszem ez a te álláspontod. :)
GEORGE2010-12-30 22:42:02 // 15593
egyenlőre parkolópályán a 155 SW....( crash )
GEORGE2010-12-30 22:38:38 // 15592
látom nálad is vannak a két fül közt gondok :-))))))))
Szóval a 156-os az mely Fiat alapjain nyugszik??????
Gondolom sokak számára nem titok a Bravo/Brava/Marea/Delta/Dedra/146/155 közös alapokon nyugszanak.
De ettől még a Lancia az Lancia, az Alfa meg Alfa. És most ne kelljen leírni, hogy mitől Alfa az Alfa és mitől Fiat a Fiat.
Az okmányírodába nem mész be átíratni a forgalmiba a gyártmányt??
vagy esetleg feljelenthetnéd a gyárat is, mert Fiatokat ad el Alfa Roemo emblémával.
Azért érdekes az olvasni a jövő Alfánál, meg a Giulietta topicban, hogy bezzeg a 145/146/155/156 azok még igazi Alfák voltak, de ezek az ujjak...... A mikor a MiTo-t összemérik a 145-el és fancsalodnak a MiTo-ra, hogy milyen már, és bezzeg a 145 milyen frankó.
Igaz ugyan ezt a 145-öt fikázták mikor megjelent, hogy már semmi köze az Alfához.
Most akkor mi van????
Szóval a 156-os az mely Fiat alapjain nyugszik??????
Gondolom sokak számára nem titok a Bravo/Brava/Marea/Delta/Dedra/146/155 közös alapokon nyugszanak.
De ettől még a Lancia az Lancia, az Alfa meg Alfa. És most ne kelljen leírni, hogy mitől Alfa az Alfa és mitől Fiat a Fiat.
Az okmányírodába nem mész be átíratni a forgalmiba a gyártmányt??
vagy esetleg feljelenthetnéd a gyárat is, mert Fiatokat ad el Alfa Roemo emblémával.
Azért érdekes az olvasni a jövő Alfánál, meg a Giulietta topicban, hogy bezzeg a 145/146/155/156 azok még igazi Alfák voltak, de ezek az ujjak...... A mikor a MiTo-t összemérik a 145-el és fancsalodnak a MiTo-ra, hogy milyen már, és bezzeg a 145 milyen frankó.
Igaz ugyan ezt a 145-öt fikázták mikor megjelent, hogy már semmi köze az Alfához.
Most akkor mi van????
Wickey2010-12-30 22:36:34 // 15591
áá, nekem?!? :-))) Mondjuk amikor már második napja csak este 5-6tól jutottam hozzá egy nem különösebben vidám munkanap után, hogy kuplungozzam ezt a fost, akkor úgy este 11 körülre már rendesen másállapotban láttam a világot egy-egy lengőkargömbfej, szervócső tartóba bepattintás ésatöbbi után. Oszt ott állt az a hibátlan Tipo amire ez nem kellett. A tipo amúgy szegről végről rokon, merugye az előd végeredményben csak egy Tipo volt, erről mondjuk Marklart lehetne megkérdezni, akinek nemrégiben készült el a KOMBI 155öse. Frankón...
GTPeti2010-12-30 22:32:05 // 15590
Na bakker. :/// Ez vmi komplexus? Fiat-szindróma? :)
Wickey2010-12-30 22:29:32 // 15589
GEORGE2010-12-30 22:26:22 // 15587
tisztában vagyok vele, hogy a keréken mért teljesítmény kevesebb a motor teljesítményétől.
Wickey2010-12-30 22:20:55 // 15586
ott rohadjak el lesétálok a garázsba és csinálok egy fényképet csak neked és csak most :-DD
Ferko2010-12-30 22:02:54 // 15585
Biztos, hogy kell a kikormolás. Anno Adrián írta be pont az ezzel kapcsolatos tapasztalatát.:-) Meg azt, hogy ezeknek a motoroknak meg kell adni ami jár; nem véletlenül van bennük annyi paripa.:-)
GTPeti2010-12-30 21:55:44 // 15584
Erről az az oktatócélú ódi motor jutott eszembe, ami a Kandón van egy görgős tartókereten. Ott pl. jól lehet teljesítményt mérni. (Azonban anno az első gondolatom mégsem ez volt, hanem a főtengelyt vhogy a görgőkre kötni. :))
András bácsi2010-12-30 21:53:05 // 15583
Amerika. :)
GTPeti2010-12-30 21:36:50 // 15582
Igaz. Mondjuk az üres motor baromira életszerűtlen... Az kb. olyan, mintha a fogyasztást ülések nélkül mérnék. B)
András bácsi2010-12-30 21:35:32 // 15581
No és az sem mindegy, hogy a főtg-en mért teljesítményt milyen szabvány szerint adják meg. Felénk ugye hajtott segédberendezésekkel jellemző, a tengerentúlon meg üres motor, segédberendezések hajtása nélkül.
GTPeti2010-12-30 21:30:02 // 15580
Az nem kicsit más tészta. Szerintem ott meg pláne érthető, hogy az erőforrás legfontosabb jellemzőjét adják meg.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-30 21:28:07 // 15579
gondolom jársz még kondiba..pl a az összes csigás gépnél ahány csiga van annyiszor feleződik a súly....tehát mikor hátazol és azt hiszed mekkora király vagy és 100kg-ra rakod akkor az csak 50 kg :) ott miért nem azt írják rá? Marketing az egész...hülyén nézne ki ha a 2,4-es 59-ünk csak 150 ló lenne leírva....
GTPeti2010-12-30 21:24:48 // 15577
A katalógusokban mindig a motor teljesítményét adják meg. Egyetértek, érdekes lenne a kép, ha a hajtási veszteséget is feltűntetnék. (Bár itt is meg kéne adni, melyik fokozatban, mekkora sebességnél.)
ALFI1562010-12-30 21:20:01 // 15575
Van olyan amelyiknél a keréken adják meg?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-30 21:16:16 // 15573
mondtam :DDD
ALFI1562010-12-30 20:58:03 // 15572
GTPeti2010-12-30 20:55:48 // 15571
Ezt a Fiat-kártyát sosem hagyod ki. :)))
ALFI1562010-12-30 20:49:34 // 15570
Igen meg 180egynéhány ló.Ott van a blogjába.
Wickey2010-12-30 20:46:08 // 15568
El is szomorodnál bazeg ha a keréken mért teljesítményedet látnád.
Tájékoztatóul: egy patent állapotú 75 V6 America keréken kb. 120-140 lóerős... (177-192 BHP, mínusz hajtási veszteségek)
Ofkóz egy Fiatnál a hajtási veszteség némileg kisebb, de komolyan elcsodálkoznék, ha egy 2.4 20V gyári programmal keréken 150-155 lóerőnél többet tudna.
Tájékoztatóul: egy patent állapotú 75 V6 America keréken kb. 120-140 lóerős... (177-192 BHP, mínusz hajtási veszteségek)
Ofkóz egy Fiatnál a hajtási veszteség némileg kisebb, de komolyan elcsodálkoznék, ha egy 2.4 20V gyári programmal keréken 150-155 lóerőnél többet tudna.
ALFI1562010-12-30 20:43:12 // 15567
Azért az is nagyon számít milyen váltó,áttétel van alatta.
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-30 20:38:50 // 15566
Lehet az is. Ültem én is a Ferkoéban régebben is, mostanában is, jól megy. Hogy így kell e mennie azt én nem tudom. Anno tömören reagáltam az élményre még mikor Ferko vette, volt is belőle sértődés, pedig nagyon nem akartam Kru-t megbántani, csak kiszaladt a számon. :-( Nagy volt a fórumos előkészítés itt a sprtdízelezéssel ezért elég csalódás volt a valós élmény. Azóta viszont tény, hogy érezhetően jobban megy az autó, valószínű kell a kikormolás ezeknek. Illetve biztos, mert az enyém is az én talpam alatt szokott be, a chip már csak hab a tortán.
GTPeti2010-12-30 19:17:49 // 15564
Egy ON link az injektorjavításról.
GTPeti2010-12-30 19:16:54 // 15563
OK, akkor félreértettem. Bocs.
GEORGE2010-12-30 19:13:10 // 15562
Előbb még is azt írtad, hogy 175 lóerőtől csak kevesebb lehet keréken.
Egyébként pont Adrián autója erősebb a gyári értékektől Nm-ben meg úgy emlékszem meg van neki a 400 meg egy pici, pedig csak 385Nm "kéne" lenni.
Egyébként pont Adrián autója erősebb a gyári értékektől Nm-ben meg úgy emlékszem meg van neki a 400 meg egy pici, pedig csak 385Nm "kéne" lenni.
GTPeti2010-12-30 19:11:57 // 15561
(Pontosabban a keréken mérnek és a hajtási veszt. levonásával számítják a motor teljesítményét.)
GTPeti2010-12-30 19:11:13 // 15560
Mindkettőt... A hajtási veszteséget külön fel szokták tüntetni.
GEORGE2010-12-30 19:10:02 // 15559
ha valaki bemegy megérni a padon az autót, akkor ott a főtengelyen lévő teljesítményt mérik, vagy a keréken jelentkezőt?
GEORGE2010-12-30 19:09:00 // 15558
Kicsit rosszul tudod, miért ne lehetne a keréken mérni 175 lovat????
De akkor írom másként, van akinek főtengelyen 170-175 vagy akár 181 lóerős a motorja.
Ez semmi máson nem múlik, csak azon, hogy milyen illesztésű alkatrészekből lett összerakva az adott motor.
De akkor írom másként, van akinek főtengelyen 170-175 vagy akár 181 lóerős a motorja.
Ez semmi máson nem múlik, csak azon, hogy milyen illesztésű alkatrészekből lett összerakva az adott motor.
GTPeti2010-12-30 19:02:04 // 15557
"van amelyik főtengelyen adja le a 175 lovat van amelyik keréken is."
A 175 lóerős gyári adat a főtengelyen mérve igaz. Nem függ attól, hogy Adrián/Alfi/Ferkó/George autója. A váltó vesztesége miatt a keréken NEM ennyi mérhető teljesítmény (hanem kevesebb).
A 175 lóerős gyári adat a főtengelyen mérve igaz. Nem függ attól, hogy Adrián/Alfi/Ferkó/George autója. A váltó vesztesége miatt a keréken NEM ennyi mérhető teljesítmény (hanem kevesebb).
GEORGE2010-12-30 19:00:36 // 15556
Nem sértődök én meg. Csak tényeket írok én is, hogy kinek mi van az autójával.
Az egy dolog, hogy kié van előrébb 0-tól 330m -ig, lehet 1km után már az van előrébb aki előtte hátrébb volt.
Szóval nincs két egyformán menő autó, de egész közeli szórások vannak és egy-két kiugró teljesítmény mind fefele mind lefele.
Ép úgy van ez van a fogyival is, nem fogyaszt egyformán két azonos autó sem.
Visszakanyarodva a beszélgetést kiváltó teszthez én is kételkedem abban, hogy az Alfának teljes gázt adtak!!! Mondeo lényegesen gyengébb lóerőben és NM-ben így eleve nem lőhetne úgy ki mint a videon...márcsak azért sem hiszem, mert már majd 140ezret mentem az enyémmel és tudom mire képes.
Az egy dolog, hogy kié van előrébb 0-tól 330m -ig, lehet 1km után már az van előrébb aki előtte hátrébb volt.
Szóval nincs két egyformán menő autó, de egész közeli szórások vannak és egy-két kiugró teljesítmény mind fefele mind lefele.
Ép úgy van ez van a fogyival is, nem fogyaszt egyformán két azonos autó sem.
Visszakanyarodva a beszélgetést kiváltó teszthez én is kételkedem abban, hogy az Alfának teljes gázt adtak!!! Mondeo lényegesen gyengébb lóerőben és NM-ben így eleve nem lőhetne úgy ki mint a videon...márcsak azért sem hiszem, mert már majd 140ezret mentem az enyémmel és tudom mire képes.
'''''2010-12-30 18:49:31 // 15555
Emlegettél Alfi?Most néztem meg az Alfissimó oktoberi számát.A kalocsai időmérős versenyen indultam,benne vagyok.Egy megpiszkált 156 2.5-össel versenyeztem az első helyért.Sajna el kellett jönnöm,így ő nyert.Ennek fügvényében szerintem nem megy olyan rosszul a 159 2.4 jtdm.
ALFI1562010-12-30 17:43:49 // 15554
Nem szeretném ha ezt úgy éreznéd,hogy én leszólóm a te kocsidat.Én nem mondtam,hogy nincs karban tartva.Illetve,hogy rosszabbúl mint akárkié.Csak azt mondtam,hogy nincs két egyforma kocsi azonos tipuson belül.Hogy mitől?Fene tudja.Ezeket soroltam fel.Ez a gyorsulás nem az utolsó Kaposi talin volt mikor rossz volt a túrbód vagy a légtömegmérőd.Ez még elötte volt mikor még Hosszú is ott volt.Nem 3 kocsit írtam hanem kettőt.De volt az annyi hidd el.De ezt ne feszegessük ha te akármilyen sértést is érzel.Egyértelmű,hogy nyomta a füstöt az enyém.Bár csak a mostani is nyomná.Legalább menne is.Mert azt meg viszont megmondom akármilyen jó is,erős is,jól is megy még az 1.9m-jet 56-os is elveri a 2.4m-jet 59-est.Igaz egy novitec rá van dugva de a miénk meg meg van írva.Azért mondom,hogy a miénk a másik személy ALFA159.Ővé is írva van plussz a DPF kidobva.A két kocsi egyett megy de az 56 1.9m-jet jó 2 kocsival elmegy elöllünk.Nem egy startolós kocsi az 59.Nehéz a nagy sújt belendítení.
Ferko2010-12-30 17:28:46 // 15553
Nana, nana, 2.4 az a 2.0.:-))))