Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GTPeti2011-01-26 22:22:01 // 15902
Nem lesz hátránya. Kevesebbet fogyaszt, jobban megy, kevésbbé kopik a motor.
(Állítólag picivel több károsanyagot gyárt alapjáraton, mert nem szívja be a saját kormát.)
GTVili2011-01-26 22:19:01 // 15901
Jó-jó.....de nem lesz semmi hátránya...? Rosszabul megy majd vagy jobban...? Többet fogyaszt.....?
GTPeti2011-01-26 22:03:41 // 15900
Miért, még nem tetted meg? Álló motornál húzd le és hagyd is úgy! Ennyi.
GTVili2011-01-26 22:02:46 // 15899
Újabb félig off.....mi történik ha kikötöm/ledugózom az EGR-t....?
Néha,bizonyos terhelésen kb 2700-as fordulaton egy pillanatra megtorpan...mintha eltűnne a nyomás....


Mielőtt megdobáltok....;-D....tudom,hogy öreg meg használt,de hátha javítok rajta valamit....
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-26 21:17:51 // 15898
Akkor jó :-))) Még neten rákeresgélek, hátha valami infó akad, eddig nem sokmindent találtam sajna.
GTPeti2011-01-26 21:13:18 // 15897
Én két dologban nem vagyok bizos:
1. hogy belemegy
2. hogy ennyiből kijön
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-26 21:12:40 // 15896
Ez új ár? Ennél sokkal többre számítottam őszintén szólva. Tudsz szerezni? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 21:10:27 // 15895
azt hiszem 80-120e ft környéke
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-26 21:07:55 // 15894
A "bele megy" már jó hír, asszem nekem kell olyan :-)
GTPeti2011-01-26 20:48:25 // 15893
Azért merészelek szólni a rugóméretezés témához, mert a számítások elektronikus rezgőkörre vezethetőek vissza. Hasonlóan a futóműméretezésnél.
GTPeti2011-01-26 20:47:11 // 15892
Nem egészen. Mert a rugóállandón tud csak változtatni és az a max. nyomaték miatt korlátozott mozgástér. (A rugó vastagságát és anyagát az igénybevétel alapján méretezik, de ez másodlagos, a rugóállandó számít.)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:46:03 // 15891
na akkor majd fotózok egyet ha lesz
András bácsi2011-01-26 20:44:26 // 15890
Az a baj, hogy a felújtottról nincs fotóm. Csinálok majd közelit a gyári szegecsről.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:43:44 // 15889
bele megy és nem kevés :)
András bácsi2011-01-26 20:43:24 // 15888
De meg tudja tervezni a rigók rezgését teljesen más tartományba a motor rezgésétől. Ha akarja.
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-26 20:43:19 // 15887
Aszondjátok meg nekem, hogy a váltómba bemegy e a q2 difi, és hogy honnan tudnék ilyet szerválni :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:41:45 // 15886
egyébként már annyiért van valeo is lassan szóval nincs kérdés :) na majd meglesem amit mondtál!
GTPeti2011-01-26 20:41:09 // 15885
Esse volt normális...
GTPeti2011-01-26 20:40:06 // 15884
Tényleg nem lehet olyan hülye egy mérnök, visztont csak vízzel főznek... És mondjuk 50-100EUR-ból ki kell jönni cakkpakk. Szóval nem tehet be egy mechanikus sávszűrőt, mert sokba kerülne. (Amolyan hajlított lengéscsillapító szerűt.) De lehet, hogy tévedek!
Piritu - 1.000.0002011-01-26 20:39:33 // 15883
Ma leadtam a Vasat és olyan hallottam a műszaki átvételt végző szakembertől, hogy majdnem lehidaltam. Miután megkérdeztem, hogy miért írt be alacsony olajszintet anélkül hogy megnézte volna, ezt mondta:
- Ezek a motorok zabálják az olajat, mindig kell bele tölteni.
Úriember módjára közöltem vele, hogy aki ilyet mond, az nem biztos hogy látott már mjetet. Majd mutatom neki, hogy mit mutat a műszerfal kijelzője (maxot), ő csípőből:
- Azok az elektronikák mindig csalnak!
No, erre kihuzattam vele a nívópálcát, ami persze majdnem maxon volt. Ezek után korrigálta az adatlapot :-)
András bácsi2011-01-26 20:39:00 // 15882
Szerintem az a felújított, ahol látod, hogy le volt fúrva a szegecs, és rézlemezes centírozósúllyal egyensúlyozzák ki. A gyárikon nincs ilyen.
GTPeti2011-01-26 20:38:02 // 15881
Pedig, ha tényleg minden kopó részét kicserélik, nem kell feltétlenül újraönteni a két féltekét. Green power , vagy mi.
András bácsi2011-01-26 20:37:21 // 15880
Valahol minden túl van méretezve. Nem egy pracíziós műszerrugó van ebben. Azt inkább elfogadom, hogy valaminek a sajátrezgését feleríti, és úgy repeszt, de azt meg azért nem hiszem, mert nem lehet olyan hülye egy mérnök, hogy ilyesmire nem figyel a technológa kitalálásakor.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:35:50 // 15879
kösz nem kell van egy pár már :D
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:34:56 // 15878
halkan megjegyzem szerintem meg nincs felújított lendkerék :) én láttam már mind a kettőt egymás mellett és nincs különbség :P
GTPeti2011-01-26 20:33:13 // 15877
"De ugye állítólag a bef.rendszer működik rendesen."

Na azért ez még egyáltalán nem lett igazolva. Gondolok itt az injektorok vizsgálatára, stb.


@Warbi: jó! Csak jussak el.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:33:01 // 15876
na várjunk csak ezzel:) ez meg azért nem igaz mert a kisebb rezgéseket nem tudja elnyelni a "nagyobb" lendkerék akkor meg ebből lehet bzmeg :)
András bácsi2011-01-26 20:32:49 // 15875
Egyébként annyira nem hiszek ennek. Mint alább írtam, a felújított sokkal kevesebbet csillapít, mint az új. Érezhető a rugóerő kulönbsége.
András bácsi2011-01-26 20:29:59 // 15874
Ötletem most nincs, nem is tudom megindokolni. De ugye állítólag a bef.rendszer működik rendesen.

Lendkerékdobó verseny? :)))
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-26 20:29:45 // 15873
:-) Csináljunk egy lendkerekes talit. Nekem csak kupplungom van tanulságos állapotú. Félrekopott húzócsapágy, szérepedt szerkezet...
GTPeti2011-01-26 20:29:06 // 15872
SZVSZ majdnem. Mert a merevebb rugós viszont nem csillapít annyit. (Ami a lényeg.)
András bácsi2011-01-26 20:28:09 // 15871
Oké, de akkor visszafelé csereszabatos mind. :) Már ami a nagyobb nyomatékot bírja, az bírja a kisebbet is.
GTPeti2011-01-26 20:27:09 // 15870
Értem amit leírtál, bár számomra ez nem magyarázat a fogyasztásemelkedéssel való kapcsolatra.

Még az is lehet, hogy elviszem egy talira az én régi lendkerekemet és megvizsgáljuk közösen. Esetleg máglyára is dobjuk, ezt még eldöntjük. :)
András bácsi2011-01-26 20:27:00 // 15869
Nem tudom.
Adjak ilyen féloldalas tárcsát és kuplungszettet nehezéknek? ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:25:28 // 15868
a rugók feszítő szilárdságában meg a csapágyazás....ugye ahogy nő a nyomaték úgy kell az erősebb rugó ez kb olyan mint a TS feszítő görgője, a régié ugyan úgy néz ki mint az újabbé csak a feszítés más....lehet cserélgetni csak szopás van belőle...
András bácsi2011-01-26 20:24:47 // 15867
Azért az, hogy a lendkerék annyira szétmenjen, hogy csörögjön is, szerintem nem a leggyakoribb. A két legszarabb, amit láttam, rázott, mint az istennyila, indulni csak közepes gázon lehetett, de mégsem eset szét mechanikailag. Nem is hiszem, hogy normális lenne biztonsági okokból. Amellett, ha kiszakad a tárcsával érintkező fele, akkor gyaníthatóan tönkreteszi min. a nyelestengely végét és annak a csapágyát.
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-26 20:24:15 // 15866
Ok, köszi, hiszek neked, én életemben azt az egy kettőstömegűt láttam, amit anno küldtél :-))
Mondjuk elég is volt, nem szeretnék több ilyet nézegetni, legalábbis a saját autómhoz.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:23:03 // 15865
valami szorulna? szerintem a turbó tud akár ilyen magas fogyit csinálni egy 166-nál a rossz turbó miatt az 5. hengerben lévő dugattyú karimája eltűnt pl elégett...azt nem tudom mennyit zabrált...
más!
rossz lendkerék simán kinyírja a kuplungot a kinyomócsapágyat féloldalasra koptatja az meg a szerkezetet az meg megégeti a tárcsát...bzi egy játék :(
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-26 20:22:31 // 15864
Akkor az esélyes, nem kicsit lóg szegény. Holnap nézünk alá megint, mert van egy enyhe (amúgy szép) diffihangja, hátramenet kapcsoláskor meg olyan nyersen kattan. Gyanús, hogy kicsi az olajszint, lehet a kihajtás szimmering már nehezen küzd a lógással. Csak fura, mert nem szutykos a környék oldalról bekukkantva.
András bácsi2011-01-26 20:21:00 // 15863
No de írja valahol, hogy miben más?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:19:56 // 15862
no a 105 lovasé ugyan az mindegyikben a 110-115 lovasé más, az Mjet kisebbike ugyan az mint a 115-é a 140-150 lovasé más, a 175 lovasé megint más...most ennyihez volt kedvem kikeresni :)
GTPeti2011-01-26 20:18:35 // 15861
Szerintem ez nem valószínű.
András bácsi2011-01-26 20:15:06 // 15860
Lehet, hogy ott a 10 literes fogyi valami komolyabb mechanikai hibát sejtet, és a lendkerék is csak következmény?
András bácsi2011-01-26 20:12:00 // 15858
A rugóerőben térhet el max, de a gyári belekovácsolt szám is tök azonos mindben. Viszont nem a sugárirányú lógástól ráz, hanem az axiálistól.
Egyébként a felújított valeo kb. duplát mozdul sugárba, míg fog a rugó, mint az új valeo.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:09:39 // 15857
fasza csak gyári kuplung van a tiedhez :(
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-26 20:08:20 // 15856
15840? :-) mindenki mást mond. Mindenesetre kínosan ügyelek rá, hogy ne padlózzam alacsony fordulatról.
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-26 20:06:46 // 15855
A tipped valószínű helyes!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:05:35 // 15854
chip ki tudja nyírni elég gyorsan a lendkereket ...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-26 20:04:32 // 15853
melyik 56 kettőstömegűjével egyezik? ezt hol olvastad? max a 105 lovaséval a 115 lovasé más az Mjet-é megint más....van vagy 11 fajta lendkerék ...ha minden egyezik mindennel akkor lenne 1 vagy kettő :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak