Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Cselentano2006-09-02 22:03:40 // 902
erre én is, jővő ilyenkor boltban is lehetne :-)
Cselentano2006-09-02 22:02:26 // 901
gyulai egy analfabéta gyalogos firkász
mert nemigazán nevezném autósújságírónak
....................
Cselentano2006-09-02 22:01:05 // 900
na rég jártam erre is
TSABA2006-09-02 17:22:35 // 899
Ha ilyen jó munkát végzett a mester engem is érdekelne,mert kevesen értenek a feltöltőkhöz.Nem akartalak kioktatni Putyesz :)))Van egy KKK24-esem azt kéne megsasolni.
GEORGE2006-09-02 17:03:09 // 898
Mit csinált a mester a turbóval???
Putyesz2006-09-02 16:40:06 // 897
láttam hogy a tiéd már jtd selmak!és tiédben nem hallod belülről?mikor mi két és fél éve megvettük az autót rá két hónapra olajcsere utáni első út után izomból elkezdett füstölni az autó.kékes füstöt okádott!a rokonom szétszette és kiderült hogy vmi szutyok adaléktól etömődött a turbóból kifelé jövő cső.franciából lett behozva az autó anno és többen mondták hogy ott szoktak tenni a motorba teljesítményjavító adalékot!rokonom szerelte a vasat és elvitte a turbot vmi turboszakértőhöz,olyanhoz aki a versenyautókba szerel turbokat!azóta olyan szépen és hangosan fütyül a turbom hogy Hevesen a védjegyemmé vált:)!nekem bentről is szépen hallani a turbót:)
Putyesz2006-09-02 16:13:59 // 896
köszi az instrukciókat Tsaba:)!a leállítást és elindulást tudom:)!
Selmak2006-09-02 11:05:00 // 895
146-t olyan sikeresen hangszigeltelték hogy bent semmi se hallatszik a turboból, a motorból is alig valami. Kivül meg mit egy FIAT Ducattó úgy fütyül és kerreg.
TSABA2006-09-01 21:57:54 // 894
Hali Putyesz!Ha szolid hátsódobot teszel fel,az nem befolyásolja döntően a kip. nyomásviszonyt mert mint tudjuk a hátsó dob már csak hangtompitó.A turbóval pedig:Ha néha leakasztod a szivó és nyomórészét megláthatod hogy engedi e az olajat.Turbós autóknál természetes némi olaj de nem sok,mivel csúszógyűrűs tömitéssel van leválasztva a munkakamra az olajkamrától,néhány csepp természetes.Ezért jó időközönként kipucolni a töltőlevegő-hűtőt.Azt felesleges gondolom elmondani mire kell leáll.ill indulás előtt figyelni.Ha ezt a pár szabályt betartja az ember megúszhat egy középrészcserét(123000ft)
Putyesz2006-09-01 21:19:19 // 893
aha,értem!nem a teljesítményt akarom növelni,csak egy kis szolid mormogást akarok!olyat akarok hogy mellette ugyanúgy hallhassam a turbó fütyülését:)!
Selmak2006-09-01 14:17:17 // 892
Ha teljesítmény karsz növelni azt általában turbonyomás növeléssel szokták megtenni mert a dieselek elég jól tolerálják.
Selmak2006-09-01 14:16:15 // 891
Annyira nem értek hozzá csak az indexen a diesel tuning topicban hívták fel rá figyelmet hogy az alacsonyabb kipufogó oldali nyomás a turbocsapágynál olajszvárgáshoz vezehet. Elég lehet egy lyukas kipugogó is hozzá.
Putyesz2006-09-01 14:06:15 // 890
és ezt meg lehet akadályozni hogy a turbó ne váljon olajfolyóssá?vagy csak figyelni kell rá?
Selmak2006-09-01 07:31:45 // 889
Baromság. Turbos autónál azért van a feltöltő hogy az lélegeztesse a a motort. Direkt szűrővel max gyorsabban felpörög a kissebb szívóoldali ellenállás miatt, de maximális feltöltő nyomáshoz nincs köze. Kipufogó oldali tuning esetén nem árt vigyázni mert könnyen olajfolyóssá tehető a turbo aminek a katalizátor nem fog örülni.
Noresz2006-08-31 21:44:46 // 888
Hali nekem is Magnum dobom van nincs vele semmi bajom már 2,5éves nem rohad egyéáltalán és szép a hangja is igaz nekem benzinesen van.
GEORGE2006-08-31 21:38:29 // 887
Semmi alapja..legalább is ezen utcai gépeken ez semmit nem jelent.
De a Magnumtól választhatnál komolyabb csapatot is!
Putyesz2006-08-31 21:36:43 // 886
csá csumi!a segítségeteket kérem.sportkipuffot akarok a vasra.a magnumtuningnál ki is néztem egyet direkt turbodiesel-hez,csak a honlapon is és többen is mondták hogy ahhoz vennem kell egy direktszűrőt is hogy a beszívott és a kimenő levegő egyensúlya megmaradjon! ennek van alapja?vagy csak átbas...s?
Bazsa722006-08-29 20:21:29 // 885
http://www.selenia.hu/index.php?oldal=olajkeres&id_marka=11
Másold be, és keresd ki az autódat:)
W2006-08-29 19:37:41 // 884
Hello!
Meg tudja mondani valaki, hogy az 1.9 jtd 156-ban mennyi idokozonkent kene valtoolajat cserelni meg hany liter megy bele ? 2001-es
Tom5552006-08-25 16:54:35 // 883
Énis utánaolvasgattam:
szóval azé jó mer amotor kopogásos égésén javít--nem kopog annyira.
Nos ha halottatok már dízelt az eléggé kopog nem innen az ötlet hogy jót tenne neki. Ja az izzitók meg az adagólo miatt nem kell aggodni mert a szivotorkon keresztül közvetlen az égéstérbe kerül és ugyebár itt nem -10 fok van...
Nem azé jó me a vízből veszik ki azoxigéjnt:)) és nemkell belőle háromszázezer-30000 litér sem de az index forumon utána lehet olvasgatni egy régebbi topicon: water injection a totalcar forumon
156sw2006-08-25 10:51:56 // 882
Gyerekek ne hülyüljetek ezzela vízzel. Aki teljesítménytöbleete akar chippeltessen, tegyen fel sportlégszűrőt stb. Kiráz a higed ha arra gondolok mit művelhetne ez a vizes cucc az mjtd-vel...
Robi2006-08-25 10:48:47 // 880
Ezt miért nem a pihent agyúakban tárgyaljátok? :P
Ha már be akartok vmit fecskendezni: NOS, van egy jobb ötletem! :)
Egyébként ezt vmi olyan ember találhatta ki, aki nem tudja, hogyan kell megemelni a turbónyomást... :D
anti772006-08-25 10:47:36 // 879
Nem értek egyet veled. (gondolj mondjuk az egy tized báros turbonyomásemelésre) az is számít sokat. A vizes cucc a széthúzott 5-600 lovas japán tuningszaroknál látványos, ott képes +50-70 lovat előcsalogatni .
Viktor852006-08-25 10:46:32 // 878
Eredetileg a benzinhez kevertek vízet és egy emulgáló szert, amitől a benzin csepp belsejében egy kicsi vízcsepp volt.
Először a víz gőzzé válik ("felrobban"), és ettől még jobban elporlasztja a benzint.
Wickey2006-08-25 10:42:33 // 877
kevés vízből kevés oxigén lesz, amennyi nem számít sokat, sok víz meg lehűti az égésteret, tökéletlen lesz az égés.
Mindazonáltal egy ezeréves csótány dízelen érdemes lehet kikísérletezni a dolgot.
anti772006-08-25 10:40:16 // 876
Azért jó a vízbefecskendezés mert ugye a víz hő hatására felbomlik(H2O). Tehát lesz neked a vízböl többlet oxigéned ugy azt meg mindenki tudja hogy minél több oxigén jut a hengerekbe és minél több a tökéletesen elégetett üzemanyag annál több a leadott fajlagos teljesítmény.Ha jól tudom.
Wickey2006-08-25 08:49:01 // 875
Lehet hogy még korán reggel van, és azért, de az oldalon sehol nem találtam leírást arról, hogy ez MIÉRT is fasza.
Első körben nagy hülyeségnek hangzik, biztos arra vágyik leginkább mondjuk egy mJTD motor, hogy eláztasd a szívócsonkját.
első hallásra ez sem sokkal nagyobb okosság mint a kézrátétellel előállított pi-víz. :P
Tom5552006-08-24 17:16:48 // 874
Tom5552006-08-24 17:13:06 // 873
Sziasztok !
REmélem tud vlaki mondni hozzzáa pár szót:
Water/ alcohol injection a hozzá kapcsolodo link:
http://www.coolingmist.com/pagedisplay.aspx?feature_key=diesel
( ha túl hosszu bocsi)
na arrol van szó hogy a turbo és intercooler után a szivócsőbe vizpárát(nem liternyit!) fecskenez egy pumpa egy tartályból.
Volt már ilyen magyarországon ha jól emlékszem ldákba tették(aqua spricc)még a 90es évek kezdetén közepén de ha jol tom alfákba is:)
Na ez hasonló kütyű csak itt van egy nyomásszabályzó ami akkor enged vizet a mocinak ha a turbonyomás megvan
Ha valakinek van dizelesben ilyen tapasztalata ne kiméljen
Csekő2006-07-08 23:36:03 // 872
Sziasztok!
1.9JTD-hez való NOVITEC chiptuning eladó!
Ár.: 80000Ft
Érd.: Dunaújváros 0670/2477706
gyurma2006-06-20 11:40:09 // 871
Igazad van.Nekem már benne volt amikor vettem a HOPA cég csúcs chipje,de kivettem mert átlagos volt meg motorkimélő.Most egy házi chip van benne ezzel viszont brutál!Sok helyen a nevet meg a dobozt kell megfizetni.A belső ua.
bali2006-06-20 10:59:14 // 870
Szerintem totál felesleges egy úgymond "nagynevű" cég dobozát beszereltetni, mert leginkább csak a nevet fizeted meg pluszban. Az elve szinte mindnek ugyanaz. Az enyémben egy német gyártmány van (speedhawk), itt M.o.-on a Powertuning (www.powertuning.hu) forgalmazza (a másik gyártmány az az osztrák Küberl, amit forgalmaznak az nem túl meggyőző szerintem az Alfákba). Már közel egy éve bent van, és nagyon elégedett vagyok vele. Több ismerősnek is van ilyen a gépében (1.3-2.4 JTD-ig sokmindenben), és nagyon elégedett vele mindegyikük.
zolee1452006-06-20 09:43:09 // 869
OFF
azért az F1-et még ne fenyegessük a dízellel. Nem mostanában fognak rövid távú versenyt nyerni a dízelek. A 24 órás az más, ott kijön a fogyasztáskülönbség amit egy jó taktikával könnyen győzelemre lehet váltani. Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy mindenki tudta hogy nyerni fog az Audi. Az ok nagyon egyszerű: Le Mans még mindig inkább a privát csapatok versenye, és ha egy gyár elhatározza, hogy nyerni akar akkor ezt viszonylag könnyen meg is teheti. Persze azt csak Palikék gondolják, hogy még soha senki nem nyert hosszú távú versenyt dízellel, az Alfások tudják hogy ez nem így van.:)))
Zsolesz2006-06-20 09:29:05 // 868
Óra szerint 210 felett kicsivel de öten ültünk a kocsiban. Ez GPS szerint csak 195 volt.
tgabika2006-06-20 09:22:02 // 867
Óra és GPS szerint? :)
Zsolesz2006-06-20 09:19:49 // 866
Óra vagy GPS szerint?
tgabika2006-06-20 08:37:26 // 865
Kinek mennyi a végsebessége egy normál (nem tuning) 1.9 JTD-nek?
TSiga ( I am the TSIG)2006-06-19 20:40:47 // 864
OFF
Az audi megnyerte a Le Mans 24órás versenyt TDI autóval. Nagy dolog volt! A Peugeot meg 2007-ben akar dízellel indulni. Hová fejlődik a világ; nemsokára az F1-ben is fognak izzítógyertyát cserélni?
Lehet, hogy nincs idazam, de ezek a motorok sehol sem lennének turbó nélkül...
ON
Mirko2006-06-12 22:52:25 // 863
Hát, nehéz szívvel mondom, de ez sajnos nem alfa.. (fiat grande punto sport ) Írtam a novitecnek, viszaírták, hogy várjak még, majd lesz hozzá való chip, de még gondolkodom a dolgon. Gyakorlati jelentősége nem sok lenne, csak a tudat :) Egyébként a környéken van egy ilyen (8v) 147es is (szintén külföldről) a tulaj szerint gyárilag 140LEvel.. szerintem az is 130 de kitudja...
Cselentano2006-06-10 21:09:46 // 862
arra én is
kezd kevés lenni a kis jtd-m :-)
Poló2006-06-10 21:06:49 // 861
Mindegyik ugyanarra az alapra épül. Tök ugyanúgy néznek ki belülről.
zolee1452006-06-10 21:00:43 // 860
az a másik nagy poén volt. Külsőre milyen szép, és a belseje úgy változik, hogy nem változik és ezért olyan értéktartó. Ja, ez a 15 millás gép egy év múlva ér 8-9-et, max...
kíváncsi vagyok a 159-re a 3.0 V6 JTDm-mel. elvileg a terv 280LE.
Poló2006-06-10 20:59:49 // 859
De PDTDI. Győrben csak ilyen sor négyes diesel készül. Írják, hogy 136 lóról sikerült felfejlődniük 170-re. A kereszteket az A3-ba, Golf GT be és Seat Altea FR-be, a hosszt pedig az A4-be teszik.
zolee1452006-06-10 20:55:39 // 858
ha jól tudom az is az újabb fejlesztés, nem a pdtdi, annak a vége asszem a 2,0 140LE. A pdtdi alapból nem valami megbízható, elvileg nagyon megy, és pont olyan gyorsan el is romlik.
Grando2006-06-10 20:53:00 // 857
A Brera-nak 9,2-t ad meg városi fogyasztásra. És hát a dizány... no comment.
Poló2006-06-10 20:51:43 // 856
Az nem semmi. Alfánál majdnem ennyit hoznak ki a 2.4-esből.
Amúgy olvastam a céges (audi) újságban, hogy a kétezres PDTDI-kből előcsalnak 170 lovat. Töltölevegőnyomásnak 2,5 bar-t írnak. Nem sok az egy picit?
zolee1452006-06-10 20:49:40 // 855
nem tudom, hogy a 159-es mennyit eszik a 2,4mjtd-vel, de arra emlékszem, hogy Winkler amikor a 166-ost tesztelte bőven 10 liter alatti fogyiról beszélt. Ráadásul ha lehet hinni Gyulainak (nem lehet:D) akkor ez a piezoelektromos technológia, tehát elvileg a legfrissebb fejlesztés... az áron én is kiakadtam
Grando2006-06-10 20:43:20 // 854
Már megint megtaláltalak, de mit tegyek, jó témákat dobsz fel... Azon én is nagyot kacagtam. Ráadásul 14-15 miller az alapkivitelű szappantartó. És 15-öt bekajál. Szuper!
zolee1452006-06-10 20:34:59 // 853
ma jót kacagtam, és persze már megint az Autómánián. Gyulai épp az OFF ódi a4 cabriot tesztelte, 3.0V6 dízellel. Elég sokat méltatta a háromezres mociból kipréselt 208LE-t... :)))