Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Halesz2005-07-08 18:30:10 // 18
Mondom, a gazdasági megfontolások miatt megértem ezeket az érveket.
De pl egy autópályás utazásnál mennyivel csökken a rugalmassága az autónak? Négyesben, ötösben? Ezt érinti a dolog?
Zséke2005-07-08 18:27:59 // 17
Azt hittem már berágtál, és bosszúból visszaminősültem látogatóvá:)))
Zséke2005-07-08 18:25:25 // 15
Annyit azért még hozzáfűznék hogy bár én szegény Off subarut On ütöm vágom, terep, utifuti, összkerék, tetőcsomagtartó, nem gondoltam hogy ennyit ki fog bírni.
Ha "tempós" benzinnel haladást menet közben átkapcsolom gázra, érezhető a különbség, de nem vészes!
Pl : folyamatos 140 benzin, az kb 125 km/h gázzal. Ennyi.
Zséke2005-07-08 18:19:16 // 14
Én, khmm apukám rakatta bele, még kb 5 éve, aztán megörököltem a vasat, és most is megy.
Cimbimnek van jürgenvágenben, de abban már nem sofőrfüggő a hajtóanyag, hanem valami bizbasz érzékeli, hogy meleg a moci, és átkapcsol gázra.Na hát mondom nekem ne kapcsolgassa, majd tudom én azt!
perdix1552005-07-08 18:15:33 // 12
Nekem 140 lóból maradna 110-115 Le, az épp jó.
És akkor 2-szer ennyit Alfázhatnék ugyanannyi zsetonból......
perdix1552005-07-08 18:13:40 // 11
Sparky elmondása szerint: 155 lo-ból 130 marad meg, de ha visszakapcsol kényelmesen gázra, akkor visszajön a 155 ló, nálad ha számolunk 170 lóval, mert ha jól tudom, van 1 kis okosítás a gépedben, akkor 140-145 lovad megmarad, és az bőven elég he Ecoban mész!!! Ha meg kell a 170 ló, akkor átkapcsolsz.
Nekem sima ügynek tűnik, mér ockodtok tőle?????
perdix1552005-07-08 18:11:18 // 10
Na látod, én asszittem, hogy a átkapcsolós módszer a legujabb, erre kiderül, hogy már nem az. Pedig jonak tűnik.
Zseti: Te rakattad be, vagy úgy vetted?
perdix1552005-07-08 18:09:28 // 9
Na akkor 1 kicsit okfejtsünk:
Halesz:
Megértem véleményedet, de a benzinárban is van 1 határ, ugye most 270Ft, persze sokkal több lesz, a Szlovákoknál, ami nekem 1 ugrásra van: 125Ft, ha azt vesszük, hogy 10-15%-al több gáz fogy, akkor pont a felébe jön ki a szlovák gáz, a magyar benzin helyett. Ez igen számottevő. Ráadásul választhacc mikor melyik üzemanyagon mész. Sparky kollégának pl 1997-es 2.0 16V 155 LE-s gépe van, ha benzinnel megy, ha gázzal, akkor saját elmondása szerint 130 lova marad meg, ez általában elég, ha nem csak átvált benyára, és ott a + 25 ló, majd visszavált..... Ezek a rendszerek tehát kényelmesek.
Tomi:
A 156 nál valóban elvenne, nálam az 525L-ből, de úgyse használom ki a csomitartót.
Egy viszont biztos: 140km es utat kell naponta megtennem: ez 20-al számolva 2800 km, jelenleg ez 76000 Ft, 125 Ft-os gázzal a nagyobb gázfogyasztást is beszámolva: 35000Ft, a nyereség: 41000Ft!!!! havonta, évi: 504000Ft, több mint félmillió, ezt el lehet másra költeni, de a Vasra is, pl: új felnik, új hifi, stb, stb, és mégis sportos Alfában ülnénk, ha kell benyával is mennénk 1 jót, és utána Ecoban, nyugodtan gázzal: Így nem kell2. ótó, vmi régi szívó dízel, azt megint átírni, fenntartani, javítani, szívni vele.....És az mégiscsak OFF.....
Tom122005-07-08 17:55:08 // 8
Valami hasonló jutott eszembe, mikor joe_156 fejtegetését olvastam arról, hogy egy kisautó árát megspórolja 1 év alatt így /dízel/, mintha Maseratival járna... Nem is járnák Maseratival, ha azt kéne számolnom, mennyit nyel le egy év alatt. /Meg egyelőre nem is járok:)))/
A gázzal kapcsolatban: Pl. az amúgy sem túl nagy csomagtartóból / 156/ még jó pár litert elvenne a gáztartály, nekem többek között ezért sem szimpatikus ez a megoldás... ...ja és + súly is...
Zséke2005-07-08 17:51:35 // 7
A Baltásnak semmi sem jó! :))
Szerintem csak irigykedik, mert az övében nem fér el egy kövér puki sem, nemhogy egy gáztartály:))))))))))))))))))))))))
Zséke2005-07-08 17:46:24 // 6
Nekem van gázos autóm. Off Subaru On leone boxer 1.8
Abban Lovato rendszer van. Egyszer, és csakis egyszer szívtam miatta.
Ez még egy olyan szisztem amiben te kapcsolhatod át egyik hajtóanyagról a másikra. Ez állítólag már elavult.
Na ez a kis kapcsoló ment egyszer tönkre, és az autó se szó se beszéd leállt.
7000.- ft ért kicserélték, és azóta semmi gebasz.
Zöldkártyára, és műszakira nem viheted akárhova, ezen kívül semmi extra követelmény.
Halesz2005-07-08 17:34:12 // 5
Ez kb olyan szerintem, mintha Ferrariba tennél ilyen rendszert... Sportautóba ilyesmit??? :/
Bocsi, ez a személyes véleményem, természetesen a gazdasági megfontolások sok esetben eredményezhetnek ilyen megoldásokat, de szerintem nem egy Alfában...
wwwSentinelwww2005-07-08 17:11:30 // 4
Na, engem is érdekelne, az mindenképpen, hogy mennyi lovat veszít a kocsi gázból? Persze az is érdekelne hogy mennyiért rakják bele :-))
Wickey2005-07-08 17:07:11 // 3
Gázos bicikli? :-)
Amúgy gázzal semmi gubanc. Eddig 3.0V6 164esekben láttam gáz szettet, azzal sok gubanc nem volt, ment rendesen, és télleg 150-160 a gáz literje. :-)
Csöri2005-07-08 17:00:01 // 2
Hajrá, akkor inkább megyek biciklivel.:)
perdix1552005-07-08 16:51:56 // 1
Na sziasztok, elérkezettnek láttam az időt, hogy új topicot nyissak meg a Műszaki-szakmai topicon belül.
Azt hiszem, hogy a jelenben mindennél aktuálisabb lett, hiszen az üzemanyagok árai az égig szaladtak. Előrejelzések szerint hamarosan már 300 Ft lesz a 95-ös benzin.....
teljes szándékomban áll 1 autógáz-szett beszerelése a 155-be, de hiányzó infok nélkül ez kivitelezhetetlen.
Ide várom a szakmai javaslatokat, véleményeket, esetleg ha van köztünk beszerelő, akkor az ő véleményét elsőkézből, árakat, márkákat, és beszerelési variációkat. Mire kell figyelni a szereléskor? A KRESZ előírásokról? A vizsgáztatási engedélyekről? szóval minden, ami autógáz!!!!!
1 biztos, ma 270 Ft a benya, a gáz 160 Ft, de Szlovákoknál 125Ft, 19 korona.
Nekem éves szinten több százezret jelentene.
Sparky kolléga /155 rosso tag/ azzal jár, és semmi probléáma... tehát próbáljuk meg.
Várom a hozzászólásokat, köszönöm.
PS. remélem sok infot oszthatunk meg egymással, és értelmét látjuk a topicban, így külön kezelve.