Ha már erőforrás alternatívák, vegyük a szelet :D
AZ RSM2 NYERTE AZ 52. KÉKSZALAG NAGYDÍJAT
Ha már Forma-1-ben nem vagyunk jók, vízen még tudunk nyerni :D
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
RomeoOne2020-07-31 08:23:15 // 2417
Zsolt1552020-07-30 11:09:56 // 2416
Ha az alig 40-50 km-re fogyasztottak 6.5-7.4 litert, akkor simán meg van.
Ráadásul ezeket nem a belvárosi használatra veszik, így autópályahasználatnál talán még több is lehet.
Ráadásul ezeket nem a belvárosi használatra veszik, így autópályahasználatnál talán még több is lehet.
Zsolt1552020-07-30 11:05:37 // 2415
Azt is csak elmondásból lehet tudni, hogy az akkuk teljesen fel voltak töltve. Lehet, hogy csak futólag, mert a Rovernek be sem volt bedugva a töltője. :-DD.
Azért fogyasztott sokat. Meg biztos a klímát is bekapcsolták. De az sem kizárt, jól nyomták neki, hogy a benzinmotor minel többet bekapcsoljon.
Azért fogyasztott sokat. Meg biztos a klímát is bekapcsolták. De az sem kizárt, jól nyomták neki, hogy a benzinmotor minel többet bekapcsoljon.
Zsolt1552020-07-30 10:59:42 // 2414
Ezeket a "környezetbarát" autókat csak a legális adóelkerülés miattgyártják. Adótámogatást kapnak mert zöld autót gyártanak. Aki megveszi, az meg kiélvezheti a zöld(?) autók használatának előnyeit. Ennyi. Semmi több.
Kazes☻2020-07-30 09:58:02 // 2413
Nem a babér a lényeg öcsém, hanem az információ... de örülök ennek a videónak, nem volt meg... és még tetszik is, az esetlenkedésük ellenére is, mert az életben nem kerülnék ennél közelebb ilyen verdákhoz... arról nem is beszélve, hogy egy kalap ...-nak gondolom, akár 40M, akár 60M a parasztvakítás.
RomeoOne2020-07-30 09:56:20 // 2412
Nem igazán alkalmazható már ezekre a hagyományos fogyasztás megadása. Egy belsőégésű az üzemanyag tank töltöttségétől függetlenül tudja a fogyasztásadatait, itt meg minden azon múlik, hogy mennyit tud bedolgozni a villanyrendszer. Nem sok értelme van így a régi módon megadott számoknak. Ezekre a kocsikra még fokozattabban igaz, hogy tudatosan kell használni (bár amúgy mindegyikre)
Liquid2020-07-30 09:34:20 // 2411
Olyasmi :) Az biztos, hogy ha kivennék a pluszsúlyt, akkor zseniálisan fogyasztanának (nyilván a méretükhöz és az erejükhöz képest).
Liquid2020-07-30 09:32:19 // 2410
Azt mondja koppig töltötték, nyilván a kúton a pisztollyal.
Nem labor-pontosság volt a céljuk. Tisztán látszik, hogy mennyit érnek a fogyasztásmérési normák. A 20km-t felszorozzák, aztán persze, hogy kijön valami agyatlan szám.
Nem labor-pontosság volt a céljuk. Tisztán látszik, hogy mennyit érnek a fogyasztásmérési normák. A 20km-t felszorozzák, aztán persze, hogy kijön valami agyatlan szám.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-30 09:23:40 // 2409
elég béna a mérése, mondjuk fordítva kicsit könnyebb lett volna az 5L-es kannát beletöltöd és ami marad kiöntöd a mérőedénybe és kivonod az 5L-ből...
tirex2020-07-30 09:10:30 // 2408
Mondta hogy előtte is csurig lett töltve szegény. Tételezzük már fel hogy van annyi esze hogy úgy méri. Szerintem teljesen oké ahogy megméri, nyilván csak decire pontosan ezt mondja ő is. Akku nélkül a 2,5 tonnás kasznit viszont nem szeretném tankolni. :))
RomeoOne2020-07-30 09:06:08 // 2407
Na itt az ID.3
Én azt hittem ez a kocsi már olyan, mint Columbo felesége. Aztán csak megérkezett :D
Én azt hittem ez a kocsi már olyan, mint Columbo felesége. Aztán csak megérkezett :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-30 09:03:21 // 2406
ismerősnek volt GLC-je hibrid az átlag fogyija 10L... már megéri a Stelvio 9.6 :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-30 09:02:17 // 2405
nagy biznisz ez a hibrid, ha csak benyával mennek mennyi a fogyi 14L? :DDD
RomeoOne2020-07-30 08:44:03 // 2404
Mondjuk amikor locsolja szanaszét a benzint, akkor azért látszik, hogy ez a mérés mennyit ér :DDD
Meg a videó alapján nem volt világos, ugyanígy csurig töltötték előtte is? Vagy csak amíg lekattant a töltőpisztoly? Ő biztos nem töltötte fel előtte, különben nem lepődik meg ennyire, hogy melléfolyik.
Meg a videó alapján nem volt világos, ugyanígy csurig töltötték előtte is? Vagy csak amíg lekattant a töltőpisztoly? Ő biztos nem töltötte fel előtte, különben nem lepődik meg ennyire, hogy melléfolyik.
Liquid2020-07-29 23:43:31 // 2403
Kazes babérjaira török... :)
Mese vs. valóság
Mese vs. valóság
Kócosw2020-07-29 12:47:20 // 2402
hogy miket nem mondasz en azt hittem hogy igen. Jah nem 🤭
Liquid2020-07-28 23:04:44 // 2401
Nagyon jó a párhuzam a vegák meg a sötétzöld-ebérencek között :) Mindkét csapat mindenképp meg akar téríteni.
RomeoOne2020-07-28 22:21:08 // 2399
Én úgy vagyok a villanyautóval, mint a vegákkal. Engem nem zavar, csinálja nyugodtan. Még meg is értem bizonyos érveit mellette, lehetnek előnyei. De ne akarjon senki megtéríteni, hogy ez a jobb, mert ezzel lesz megmentve a világ. Mert nem...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-28 22:02:58 // 2398
Mennyit eszik egy jazz 5l? Az 40lnél 800km tud ennyit bármelyik vasaló? Több kérdés nincs :)))
carver2020-07-28 21:00:38 // 2397
ja, névlegesen annyi, de nekem úgy sem sikerült 38-nál többet tankolni bele hogy üresben gurultam be a Lukoilhoz Kanizsára mert féltem ha gázt adok akkor ott fulladok le 300 méterre a kúttól...
Liquid2020-07-25 23:24:21 // 2396
ilyen kis üzemanyagtankkal nincs értelmes autó, max. a mopedautók
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-25 21:55:37 // 2395
A melyik? 42l kb 20 éve...
Liquid2020-07-25 21:27:33 // 2394
Most visszanéztem én is, és sorry de, Zsolt155 Akkumulátoros elektromos Scania teherautós hozzászólását összemostam a tiéddel.
A hidrogénnel jobb a helyzet, mert legalább nem sok súlyban, ellenben egy kamionnyi hidrogén robbanásától mentsen meg az Úr :)
A hidrogénnel jobb a helyzet, mert legalább nem sok súlyban, ellenben egy kamionnyi hidrogén robbanásától mentsen meg az Úr :)
carver2020-07-25 21:17:09 // 2393
valami nem áll nekem össze, hogy duplája a 300 a 400-nak? Ez az izé 400 km-t megy 32 kg (38 liter) hidrogénnel... Egy kamionon csak elfér még pár kg... és minek az akku pótkocsi az üzemanyagcellás kamionnak?
carver2020-07-25 21:13:36 // 2392
Honda Jazz...
Föckös2020-07-24 14:05:05 // 2391
csak ezt nem csinálják meg, mert
a,rohannak, nincs rá idejük
b,le se kaksizzák.
Egyszer egy egész raklap árum tűnt el egy kamionról, és a szállítmányozó csak a cmr biztosítást, cca 10%kot akarta megfizetni...
Pont a fent említett okokból nem tudták megmondani, hogy mikor és hol tűnt el.
Ez akkor derült ki, amikor elmagyaráztam nekik, hogy nem arról van szó éppen, hogy az árú sérült, mert elázott, leégett, stb, hanem eltűnt, azaz ellopták, emiatt szeretném látni, hogy ki és mikor tett rendőrségi feljelentést ismeretlen tettes ellen.
Fogalmuk sem volt, arról hogy mikor és merre tűnt el...
a,rohannak, nincs rá idejük
b,le se kaksizzák.
Egyszer egy egész raklap árum tűnt el egy kamionról, és a szállítmányozó csak a cmr biztosítást, cca 10%kot akarta megfizetni...
Pont a fent említett okokból nem tudták megmondani, hogy mikor és hol tűnt el.
Ez akkor derült ki, amikor elmagyaráztam nekik, hogy nem arról van szó éppen, hogy az árú sérült, mert elázott, leégett, stb, hanem eltűnt, azaz ellopták, emiatt szeretném látni, hogy ki és mikor tett rendőrségi feljelentést ismeretlen tettes ellen.
Fogalmuk sem volt, arról hogy mikor és merre tűnt el...
Zsolt1552020-07-24 11:44:26 // 2390
Vannak országok, ahol működik, hogy akár naponta is, de más-más póttal mennek a vontatók.
Az egyik barátom 10 évig kamionozott Írországban és volt, hogy egy nap három póttal is ment. Nem volt gondjuk a lopásokkal. Pedig a sofőrök nagyrésze ott is főleg kelet-európai volt.
De egyébként a mai világban nagyon egyszerű a sérülés kezelése. Átvételnél fényképet kell készíteni és azt el kell küldeni a díszpécsernek. Ez az előtt történt, mielőtt én átvettem volna. Pont.
Az egyik barátom 10 évig kamionozott Írországban és volt, hogy egy nap három póttal is ment. Nem volt gondjuk a lopásokkal. Pedig a sofőrök nagyrésze ott is főleg kelet-európai volt.
De egyébként a mai világban nagyon egyszerű a sérülés kezelése. Átvételnél fényképet kell készíteni és azt el kell küldeni a díszpécsernek. Ez az előtt történt, mielőtt én átvettem volna. Pont.
tirex2020-07-20 19:39:44 // 2389
Ez az a fuvarozás ahol majd nem lehet tudni ki lopott le valamit a pótkocsiról, ki húzta meg, ki törte össze. Nem lesz felelős és a fuvarozók gyorsan lemondanak róla, sőt bele sem kezdenek mert a folyamatos javítgatások, szögelgetések felőrölnékaz idegeiket.
Zsolt1552020-07-19 21:59:51 // 2388
Ro-La - kombinált árufuvarozás. Ez például.kisérő nélküli, azaz csak a pótkocsit rakják vonatra.
Liquid2020-07-19 09:25:44 // 2387
Mondjuk 300km, az is a duplája annak amit ez az izé tud. És hogy lesz nagyobb tankja? Húz egy akku-pótkocsit, vagy egy dízelgenerátort? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-19 07:56:52 // 2386
Értelmetlen a kérdés mivel nincs ilyen kicsi tankú autó sem talán a trabi az 25l..
Kócosw2020-07-19 07:23:08 // 2385
ugy biza, majd jó áron megszamoljak nekik, mikor igyis elég drága már az elektromos áram nemetorszagban... bolondok ezek...
Kócosw2020-07-19 07:19:13 // 2384
meg honnan jön a sok akksi, és minlezs velük ha ende Gelände?
carver2020-07-19 07:04:19 // 2383
illetve mielőtt valaki kijavítja: 38,5 literrel...
carver2020-07-19 07:02:34 // 2382
32 liter dízellel meddig jutna el? Kicsit nagyobb tank és mindjárt jobban néz ki...
Kazes☻2020-07-17 18:58:13 // 2381
Zsolt1552020-07-17 15:23:17 // 2380
Akkumulátoros elektromos Scania teherautót üzemeltet Dániában a Coop
"... Az akár 140 kilométer becsült hatótávolságú Scania tehergépkocsi a tervek szerint 2021 első negyedévében áll majd üzembe a Coop vállalatnál. ..."
Városon belül akár még elég is lehet. Kérdés, hogy segédberendezést (pl.hűtőaggregátort) mi üzemelteti. A berlini buszok egy része elektromos, de ha minden igaz, akkor a klímát egy dízelmotor üzemelteti.
Illetve most már csak azt kell majd kitalálni,.hogy honnan lesz az a sok elektromos áram.
"... Az akár 140 kilométer becsült hatótávolságú Scania tehergépkocsi a tervek szerint 2021 első negyedévében áll majd üzembe a Coop vállalatnál. ..."
Városon belül akár még elég is lehet. Kérdés, hogy segédberendezést (pl.hűtőaggregátort) mi üzemelteti. A berlini buszok egy része elektromos, de ha minden igaz, akkor a klímát egy dízelmotor üzemelteti.
Illetve most már csak azt kell majd kitalálni,.hogy honnan lesz az a sok elektromos áram.
Liquid2020-07-15 13:44:25 // 2379
Nem akar senki co-t csökkenteni, csak pár elvakult sötétzöld, ami most megy az inkább nevezhető e-hisztinek szerintem.
Lassan már a tyúk is konnektoros lesz, az nem baj ha emiatt 2x annyiba kerül, kevesebb ideig él és csak 2-3 naponta tojik egy kisebb tojást, de mivel eTyúk ezért kajak jó lesz mindenkinek.
Ittvan ez a béjemvé kiváló példának.
A fejlődés megkérdőjelezhetetlen...ja nem! :)
Végülis a jelentős támogatással együtt már csak egy kisautónyival drágább mint a dízel, ellenben alaphelyzetben is 2.2 tonna, és legjobb esetben is csak 400km-t megy. Hurrá :)
Lassan már a tyúk is konnektoros lesz, az nem baj ha emiatt 2x annyiba kerül, kevesebb ideig él és csak 2-3 naponta tojik egy kisebb tojást, de mivel eTyúk ezért kajak jó lesz mindenkinek.
Ittvan ez a béjemvé kiváló példának.
A fejlődés megkérdőjelezhetetlen...ja nem! :)
Végülis a jelentős támogatással együtt már csak egy kisautónyival drágább mint a dízel, ellenben alaphelyzetben is 2.2 tonna, és legjobb esetben is csak 400km-t megy. Hurrá :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-14 22:28:06 // 2378
Pedig már van csak 30 óra a töltése :)))
Selmak2020-07-14 19:52:34 // 2377
Már pedig a szállítás CO2 csökkentését vasút nélkül aligha lehet véghezvinni. Akkus kamion a világ legnagyobb baromsága lenne. 5-10t lenne az akkupack, a töltése meg vagy baromi hosszú ideig tartana, vagy külön erősáramú végzettséget igényelne, a hozzá való elektromos hálózatról nem is beszélve.
Zsolt1552020-07-14 12:33:37 // 2376
"... Az ellátási láncok egyre jobban ki vannak centizve és ebbe nem fér bele a RoLa... Az egyetlen lehetőség szerintem a nagy távolságra szállítás párosítva egy nagysebességű vonattal. ..."
Elvileg beleférhetne, csak a vasúti hálózatok lassan nem bírnák el. Mert az egyéni közlekedést is próbálják odaterelni, az meg a személyszállító vonatok számának a sűrűsödésével jár, és így meg az áruszállítás háttérbe szorul.
Azon kívül egyes cégek a költségcsökkentés jegyében olyan készletet gazdálkodási stratégiát alkalmaznak, amelyben a szállítóktól megkövetelik, hogy időben "JIT" (Just in time) szállítsanak. Így egy vasúti üzemzavar esetén egy gyártási folyamat leállását is eredményezheti.
A RoLa.
Elvileg beleférhetne, csak a vasúti hálózatok lassan nem bírnák el. Mert az egyéni közlekedést is próbálják odaterelni, az meg a személyszállító vonatok számának a sűrűsödésével jár, és így meg az áruszállítás háttérbe szorul.
Azon kívül egyes cégek a költségcsökkentés jegyében olyan készletet gazdálkodási stratégiát alkalmaznak, amelyben a szállítóktól megkövetelik, hogy időben "JIT" (Just in time) szállítsanak. Így egy vasúti üzemzavar esetén egy gyártási folyamat leállását is eredményezheti.
A RoLa.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-14 07:17:33 // 2375
Jó az irány, karcsú a km nemzetközi fuvarozásban...
carver2020-07-12 22:41:04 // 2374
Ezt meg hogyhogy senki nem linkelte be? Nekem, az elektromos bérencnek kell betenni?
carver2020-07-12 22:35:16 // 2373
A fuvarozásban nem (sem) hiszem hogy a RoLa valaha is számottevő lesz, előbb készülnek el az önvezető kamionok. (tudom mindjárt jöttök hogy az se lesz soha meg ilyesmi ti hitetlenek :)
Az ellátási láncok egyre jobban ki vannak centizve és ebbe nem fér bele a RoLa... Az egyetlen lehetőség szerintem a nagy távolságra szállítás párosítva egy nagysebességű vonattal. A személyautóknál is ez az egyetlen ami alternatíva tud lenni (lásd ÖBB Nightjet vagy a Csalagút ) mert mindenki háztól házig akar menni és azt minél gyorsabban...
Egyébként ez már utópia de paradox módon ami megmenthetné a RoLát az pont az önvezetés lehetne, mert akkor percre pontosan ki lehetne számolni hogy mikor induljon mikorra érjen oda melyik jármű, sokkal gyorsabbá válna a be és kiszállás stb...
Az ellátási láncok egyre jobban ki vannak centizve és ebbe nem fér bele a RoLa... Az egyetlen lehetőség szerintem a nagy távolságra szállítás párosítva egy nagysebességű vonattal. A személyautóknál is ez az egyetlen ami alternatíva tud lenni (lásd ÖBB Nightjet vagy a Csalagút ) mert mindenki háztól házig akar menni és azt minél gyorsabban...
Egyébként ez már utópia de paradox módon ami megmenthetné a RoLát az pont az önvezetés lehetne, mert akkor percre pontosan ki lehetne számolni hogy mikor induljon mikorra érjen oda melyik jármű, sokkal gyorsabbá válna a be és kiszállás stb...
carver2020-07-12 22:13:56 // 2372
az nem jó, másoljuk inkább a kínait, az olcsóbb csak pár tű kell hozzá... Ja nem inkább a kínai mentalitást kéne átvenni, hogy nem akarok 10 év alatt kőgazdaggá válni és ennek érdekében félretenni az esetleg még megmaradt gátlásokat is...
Zsolt1552020-07-07 17:26:11 // 2371
A németeké sem rossz.
Az is így fog maradni egy darabig. Az államoknak nagyobb bevételt jelent a közúti fuvarozás.
A RoLa bővítése azt jelentené, hogy megemelkedne a vasúti forgalom. Viszont ott van a személyszállítás, amelynek elsőbbsége van az áruszállítással szemben. Mivel ott is fejlesztenek (pl.elővárosi vonatok) ezért bizonyos időszakokban lelassul a forgalom, vagy egyszerűen félreállítják a vonatokat. Esetleg csak este tudnak menni. Akkor meg a zajterhelés miatt lehetnek sebességkorlátozások.
A szűk keresztmetszet a vágányok biztonságos áteresztőképessége. Mivel nem nagyon vannak fejlesztések, ezért az nem fog emelkedni. A gazdaságnak meg az akadozó szállítás jelenthet gondot.
Így a RoLa túlzott elterjedésétől sem kell tartani és marad a küzúti fuvarozás.
Az is így fog maradni egy darabig. Az államoknak nagyobb bevételt jelent a közúti fuvarozás.
A RoLa bővítése azt jelentené, hogy megemelkedne a vasúti forgalom. Viszont ott van a személyszállítás, amelynek elsőbbsége van az áruszállítással szemben. Mivel ott is fejlesztenek (pl.elővárosi vonatok) ezért bizonyos időszakokban lelassul a forgalom, vagy egyszerűen félreállítják a vonatokat. Esetleg csak este tudnak menni. Akkor meg a zajterhelés miatt lehetnek sebességkorlátozások.
A szűk keresztmetszet a vágányok biztonságos áteresztőképessége. Mivel nem nagyon vannak fejlesztések, ezért az nem fog emelkedni. A gazdaságnak meg az akadozó szállítás jelenthet gondot.
Így a RoLa túlzott elterjedésétől sem kell tartani és marad a küzúti fuvarozás.
tirex2020-07-07 16:46:46 // 2370
Ha felelős vezetőink lennének akkor csak át kellene venni nyugatról ami működik és ennyi. Ausztriában a szomszédban a világon egyedülálló egészségügyi rendszer van. Csak le kellene másolni. Ááá, mindegy. Elkabyarodtunk a teherfuvaros ro-la- tól. Az se működik. :)))
Zsolt1552020-07-07 11:55:59 // 2369
Nagyon sok lehetőséget szalasztott el Magyarország. Olvastam valahol, hogy ha a Marshall-terv keretében Ausztriának adott összeget átszámítjuk mai értékre, akkor Magyarország már többet kapott az EU-tól, mint a sógornők a II.világháború után.
Hogyan miként használta fel az ország ezeket az összegeket, az meg megint más kérdés. Vannak vezetőink, akiket megbíztunk, megválasztottunk ennek a kezelésével. A mi döntésünk volt.
A németeknek is vannak dolgaik, de náluk azért működnek a dolgok. Az például jó dolog, hogy a PET palackokat 25 cent / darabért visszaveszik minden üzletben. Kevesebb a hulladék.
Hogyan miként használta fel az ország ezeket az összegeket, az meg megint más kérdés. Vannak vezetőink, akiket megbíztunk, megválasztottunk ennek a kezelésével. A mi döntésünk volt.
A németeknek is vannak dolgaik, de náluk azért működnek a dolgok. Az például jó dolog, hogy a PET palackokat 25 cent / darabért visszaveszik minden üzletben. Kevesebb a hulladék.
tirex2020-07-07 10:37:50 // 2368
Magyarország az eu csatlakozáskor elrajtolhatott volna egy brutál fejlődés irányába, az eus pénzhegy biztosítva volt. Sajnos beragadtunk a rajtban és azóta is ott térdelünk.(már Putyin előtt! :)) Pénz meg ugye eltűnt. Németország már keletnémetet felzárkóztatja lassan, itthon az elmaradt vidéki részeket nem húzzák ki a szarból, áldatlan állapotok vannak néhol. Jól hangzanak ezek a tervek csak nem egy olyan országban ahol még a szelektív hulladékgyűjtés is ördöglakat!