Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552020-05-03 07:54:00 // 2288
A gyártók.is hatalmas adótámogatást kapnak, hogy elektromos autókat gyártsanak. Ez az elvárás.
A kérdés, hogy ez meddig fentarható! Mert mind a két oldal - gyártó és vevő - az adókedvezmények miatt választják ezeket az autókat. Ráadásul az ingyen töltés lehetősége is állami adóból megy.
Mi lesz, amikor már nem lesz erre forrás?
Liquid2020-05-02 17:52:32 // 2287
A villanyautók árával önmagában nincs baj szerintem. Ennyi az ára, pont az "újdonsága", kis volumen, drága aksi, és a bizonytalanság miatt. Akinek van pénze, megveszi...Inkább ott van a probléma, hogy a CO2 hiszti miatt naponta jelentik be a gyártók, hogy már nem fejlesztenek több ilyen vagy olyan motort és minden elektromos lesz. Tehát hosszútávon alapoznak (kénytelenek) olyan dologra, ami nincs kiforrva és nincs hozzá infrastruktúra, se újrahasznosítás, se semmi.
Emellett az eddigi fejlesztések, amik pár évente új irányt vettek a politika miatt, mennek a levesbe. Nagyon durván pazarolva az erőforrásokat.
Nem közvetlenül jelent áremelkedést, de majd ha rájönnek a gyártók, hogy kell az E-k részesedése, mert különben szarrá lesznek büntetve (mert ugye az E 0-val van benne az egyenletben), akkor emelik az árakat, hogy ne legyen nagy lépés az E. De majd meglátjuk :)
Zsolt1552020-05-02 16:57:05 // 2286
Vagy a 324d BMW tudott ~70LE-t. :-)
Zsolt1552020-05-02 16:54:29 // 2285
Nem.mérgezed. :-))
carver2020-05-02 12:21:41 // 2284
a CNG-nek is korlátozott a haszna, és ebben nincs benn az hogy gyakrabban kell tankolnod mert kevesebb fér az autóba, jó eséllyel messzebre kell menned tankolni mert nagyítóval kell keresni a kutat ahol kapsz (most nem beszélek sufnituningos adócsalós tankolásról) és nem mehetsz be vele egy csomó helyre...

LPG ilyen szempontból talán jobb választás, de a gáz ára sokkal hektikusabban mozog mint az olajé (akkor is amikor épp nincs járvány).

Gázos autó annak éri meg aki (nagyon) sokat autózik (ls nem jár bevásárolni mélygarázsba), tehát a dízelnek esetleg lehetne alternatívája, de úgy látszik az autógyártóknak valamiért nem nagyon akaródzik átállni erre...
carver2020-05-02 11:45:15 // 2283
az biztos, hogy egy dízelmotort sokkal egyszerűbb volt beilleszteni a benzines rendszerbe (cserébe mondjuk lassú volt szemben a 2-3 másodperces villany gyorsulásokkal - a hangja meg nem tudom melyiknek csúnyább)

De szerintem pont ezt fizettetik meg az autógyártók a bicskanyitogató árakkal - plusz azt a kockázatot amit te is mondasz hogy senki nem tudja hogy működőképes-e a dolog hosszútávon.

Részükről logikus ilyen áron árulni valamit amihez sok száz milliárd forintos beruházás kell amiről nem tudják hogy szükség lesz-e rá 10 év múlva. Az més kérdés hogy mennyire logikus döntés megvenni ilyen áron... Most hogy nem lesz rá / csökken a támogatás / nem lesz ingyen tankolás kiderül...

Viszont nem látom hogy ez feltolná a többi autó árát, én például pont a pesszimisták közé tartoztam és meglepett, hogy a Giulia ára csak ennyit ment fel az EU-s 2020-as CO2 büntik miatt...
Liquid2020-05-02 09:56:20 // 2282
Igen alapvetően hasonló az ügymenet mint anno a dízelekkel volt, azzal a különbséggel, hogy azokat ugyanannyi idő alatt lehetett feltölteni, és a hatótáv még magasabb volt, nem alacsonyabb., és nem kerültek dupla annyiba.
A jelen trendek alapján valóban megkerülhetetlen a hibrid/elektromos hajtás, de azért komoly kétségeim vannak az életképességével kapcsolatban. Főleg úgy ha nincs agyontámogatva.
Az az irány viszont szomorú, hogy a többi autó árát kezdik szépen az egekbe emelni, hogy ne legyen versenyképtelen a villanyos. És ez nem jó.
Szerintem nagyjából semmilyen hajtás se összeférhetetlen az Alfás értékekkel.
A Muzsika-TV-s mondás nagyon jó, Öreganyám is ezt csinálta anno a reklámokkal. Azt mondta: "Kicseszek velük, becsukom a szemem, nem nézem." :D
carver2020-05-01 22:38:34 // 2281
semmi gond soha nem rejtettem véka alá ha különvéleményem volt akkor sem ha másnak nem tetszett. És miután látszik hogy elektromosság nélkül nem nagyon pörög ez a topic már csak ezért sem fogom :D

Kíváncsi lennék mit szóltak az alfások amikor bekerült az első dízel motor az alfákba, el tudom képzelni hogy akkor is hasonló viták mentek mint most az elektromosság körül - csörgött, bűn lassú volt és hát hogy illik ez a heritage-be??? (55 LE egy 1,8-as motorból az 1,3-as benzines hozzá képest egy dragster volt) Azt is csak muszájból csinálta az Alfa mert az olasz adózási szabályok annyira preferálták a dízelt. Mára meg természetes...

Miután én úgy értelmezem hogy itt arról beszélgetünk hogy milyen alternatív erőforrásoknak van értelme, esélye, melyiknek mi az előnye hátránya - és főleg mi az ami egy Alfába is elkélne - a hibrid/ elektromos hajtásláncot egyszerűen lehetetlen megkerülni.

Így ha valakit ez idegesít attól tartok nem marad más mint amit én csinálok a Muzsika TV-vel: el kell kapcsolni valami szórakoztatóbb csatornára (vagy meg kell szüntetni a topicot ha összeférhetetlen az Alfás értékekkel :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-30 09:17:04 // 2280
CNG pl nem is értem miért nem erőltetik mondjuk az nem alternatíva, mert ég :))) Semmi baj ha van különvélemény személy szerint én elfogadnék másod autónak elektronyost, mert ugyi csak városban megyünk vele de horror áron nem kell, egy 20-30%-os felár elférne de így....
Liquid2020-04-29 22:21:13 // 2279
minket is idegesít :)
Liquid2020-04-29 22:19:40 // 2278
hogyne :)
carver2020-04-29 22:09:27 // 2277
Villany, üzemeanyagcella kilőve, milyen erőforrás alternatíva is maradt még?

(Bocs mindenkitől szar napom volt, lépek is, nem mérgezem a levegőt :)
carver2020-04-29 22:04:39 // 2276
rám gondoltál hittérítés alatt? Tudsz példát említeni?

Ha nem rám gondoltál akkor teljesen egyetértek veled, engem is idegesít a Jehova tanui féle hittérítést bármi mellett. Legyen az villany vagy dízelautó vagy lézeres szemműtét (pedig ezek ráadásul nem is hit kérdések, vannak adatok az előnyeikről)...

Ha netán arra gondolsz hogy már megfeleően - vagy még annál is jobban - körbejártuk a témát, el lehetne már engedni, azzal is egyet tudok érteni :)
Jorjie2020-04-29 21:37:48 // 2275
Kérdezek valamit:
Csak engem idegesít rohadtul ez a Jehova tanúi féle hittérítés ami a villanyautók körül megy?
Én értem, hogy van neki létjogosultsága, nem egy kő alatt élek én sem, de ez a B-közép féle "az a jó csapat, aminek én szurkolok" mentalitás, és a másik lehülyézése egy ezer sebből vérző, szárnyait bontogató, ki tudja mi lesz belőle technológia mellett csak nekem visszás?
carver2020-04-29 21:27:53 // 2274
Olajcsere Teslában?
carver2020-04-29 21:25:31 // 2273
én pl 26 km-t megyek naponta amikor melóba járok 6 hónapig utána elmegyünk nyaralni meg síelni és beleugrik 3-4.000 km. Sztem ezzel sokan vannak így, így összejöhet a napi 20 mellett a 13.000 is ...

14x20x20=5600 (én csak 20 munkanappal számolok) + 2 x 3.700 mindjárt meg is van (és akkor senki nem ugrott le vele hétvégére Balatonra, nagymamához Mezőberénybe stb)
carver2020-04-29 21:14:27 // 2272
azért maradt ki mert nincs neki Teslája, arra csak becsült valamit:

3. Következő autó az OPTIMA PHEV helyett full EV (villanyautó) lesz....
Zsolt1552020-04-27 18:16:44 // 2271
Zách Dániel is utána nézhetett volna, hogy mennyire tűnik hitelesnek az a levél, amit közreadott vagy megosztott.

"... Az alábbiakban közreadjuk Sándor levelét, aki alapos összehasonlítással rendelkezik bizonyos benzines, dízel és hibridautók üzemeltetési költségeiről. ..."

Azt írja:

MAZDA CX3 2.0 Skyactiv 14 hónapos, 13000 km --- azaz havi 928km, ami 30km/nap futás.
De azért odaírja, (100% max. 20km /nap).

Látszik, hogy az általános iskolai matekkal is gondjai vannak a "cégvezetőnek(?)". Innentől komolytalan az egész.
Zsolt1552020-04-27 16:59:43 // 2270
Szerintem ez az egész cikk egy kamu. Az emberünk írt valamit, hogy "rágódjanak meg veszekedjenek rajta" céllal. Más célja nem volt az egésznek. Komolytalan, csak a feszültséget szeretné fokozni, de valóságtartalma 0.0. Annak tűnik hitelesnek aki laikus. Azokat alkalmas megvezetni, hogy egy "cégvezető" ezt írja. Ennyi.
Zsolt1552020-04-27 16:50:37 // 2269
"Csak" 3-4 hónap. Nem egy gyors szerviz. :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-27 15:13:52 // 2268
Teslanál is van kötelező szerviz Bécsben 3-4hónapos várakozás és egy pollenszűrő, ablaktörlő csere szoftver frissítéssel 1 kiló... ezt se hagyjuk ki a költségekből :))
Zsolt1552020-04-27 12:50:04 // 2267
"... És nem azt mondom hogy mindenki vegyen villanyautót csak azt hogy igenis van az a felhasználás amire a villanyautó pont jó választás. ..."

Ez így igaz. :-)))
Zsolt1552020-04-27 12:49:06 // 2266
Elolvastam "Sándor / Sanyi" levelét, de azért van egy-két kérdőjel bennem az írásával kapcsolatosan.

Elég szépen kirészletezi, hogy melyik autójuk milyen típusú és milyen motorral lett vásárolva.
De valahogy a Tesláé lemaradt. Miért???

A Tesla 3 18,3m.Ft, míg a Tesla S 36,1m.Ft. (A jelenlegi árfolyamon számolva!) Gondolom az előbbit választotta "... saját ügyvezetői autónak a KIA OPTIMA PHEV SW ..." helyett. Így viszont nagyon nem mindegy az 1km-re vetített költség, hiszen az elektromos autóknál az ár a legnagyobb költség, hiszen jelenleg nagyon sok az állami támogatás rá.
- állami támogatás a vételárból
- nincs regisztrációs adó
- nincs vagyonszerzési adó
- nincs cégautóadó
- ingyenes töltés lehetősége
- ingyenes parkoláslehetősége.

Szervizelés is más kérdés. Nem találtam hivatalos forrást, hogy milyen szerviz költsége van egy Teslának. A leghitelesebb az a 80e.km és/vagy 4 év garancia. 20e.km-nél ajánlott az olajcsere, de 40e.km-nél kell. Tehát ez is kérdés, mert Ő ~kb.125e.km-t fog menni 3 év alatt a Teslával.

De nézzük az áresést. Az új Tesla S 36,1m.Ft. A hasznalatuto.hu-n egy kb.125e.km-t futott Tesla S modell ára minimum 10m.Ft-ot esik. Az általa megadott futásra visszaszámolva az 80.-Ft/km. Így az már rosszabb a 159-es 75Ft/km-es kiadásánál. Ezért hiányos egy kicsit a levele.

Tesla 3-nál nem találtam ennyi km-t futott autót. De jó eséllyel egy Tesla 3-at választott és kb.4,5-5m.Ft áreséssel, ami ennyi km és 3 év után valószínűsíthető. Így valóban kijöhet a közel 40.-Ft /km . Esetleg még egy téligumit és autópályadíjat kalkulálhatott hozzá. De semmi mást.

Persze, ha nem "... a cégnél nálunk napelemes rendszer van MENNEKES 22kW-os töltővel töltené ...", akkor az is pénzébe kerülne.


Az elektromos autókat (a belsőégésű motorokkal szemben) nem akkor érdemes tölteni, amikor elfogy az energia, hanem amikor az autó egy helyben áll. Ritkán fog elmenni a benzinkútra az ember, ha kiürül az aksi, hanem a munkahelyi parkolóban, az éjszaka során a garázsban vagy a nagybevásárlás alatt a bolti parkolóban fogja tölteni járművét.
Tehát egy elég nagy háttér infrastrukturát kell hozzájuk, az üzemeltetésükhöz kiépíteni és üzemeltetni.
Liquid2020-04-25 20:40:31 // 2265
Ha biztosan nem kell menni sehova ami több mint 50km, és tud otthon lógni a konnektoron, akkor megfelelő lehet, nálam max. második lehetne a Panda / I10 helyett, de ahhoz kissé drága.
Liquid2020-04-25 20:38:32 // 2264
gondolom a trendifaktor is bejátszik :)
vzsiros2020-04-25 19:06:18 // 2263
Megváltozott az életünk az utóbbi 3 évben... Én home office-ba kerültem (pont 3 éve), asszony nem meloba nem ment vissza, ujra iskolapadba ült inkább... Így maradt már csak az ovi + bolt, ahova autóval járunk. Korábban nem volt rossz választás a Giu...

Mist már az elektromos lett jó...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-25 18:23:09 // 2262
Ez így van kevesebbet de ott bármely ilyen kisebb hiba 6 számjegy :))) Egyébként a vicc, hogy a legkevesebb gond tán a fiat500e vel van az meg bosch egy az egyben... de hát 3 ajtós ezért kilőve na meg most az 10 évig amúgy is minden nálunk :P
Piritu - 1.000.0002020-04-25 18:11:27 // 2261
"nagyfesz hiba, inverter hiba stb, stb" - majd mindjárt megkapod hogy jobban is utána nézhetnél, mert az elektromos autót kevesebbet kell karban tartani és sokkal kevesebb alkatrésze van ami elromolhat :-)
Piritu - 1.000.0002020-04-25 18:07:31 // 2260
" nem nyírom ki a Giu motorját a indít-2km ovi-2km haza, 2 km boltba, 2km haza felhasználási móddal." - sose volt titok hogy egy diesel autó NEM való anyataxinak a városba. Anno amikor rendeltem az autószalonban a kereskedő is felhívta erre a figyelmemet.
Kár is volt erőltetni neked is.
Erre max egy kis köbcentis szívó benzines, vagy ha a pénz nem számít akkor villanyos.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-25 18:04:32 // 2259
Én meg maga vagyok az ördög, másod autó 100% város dízel nem erre való ezért elad, Ampera megvesz 100%ban elektromos üzemmódban használva, ingyé töltve itthon aztán olvasva másoknál nagyfesz hiba, inverter hiba stb, stb javítás csak Bpen gyorsan elad szop@sokat kiküszöbölendő, piacon körbenéz mik a lehetőségek új áron vicces az elektromos, használtan lutri ezért benyás Vitya 10 év gari, havi 1 tank benya 6l fogyi...
Neked meg sok sikert majd gyere vissza ha lesz elektromos Alfád :)
RomeoOne2020-04-25 18:01:11 // 2258
Lassan az Egyebek-nél lehet egy BMW i3 topicot nyitni, ha így haladunk :DDD
Kazes☻2020-04-25 16:30:31 // 2257
Akkor Stef ex-cartárssal kezet foghattok oszt jó napot! ;)
vzsiros2020-04-25 16:04:10 // 2256
Leszek az ördög ügyvédje. Most megy el a Giulietta, és vettem egy i3-at. A mi felhasználásunk 99% város (Bp), és erre a dízel nem volt ideális. Két hete használom az i3-at, de nagyon tetszik. Már látom: ahogy az alfa elektromos autót fog eladni, én már csak akkor jövök vissza... ;)
Nem pöfögök a közvetlen lakókörnyezetembe, és nem nyírom ki a Giu motorját a indít-2km ovi-2km haza, 2 km boltba, 2km haza felhasználási móddal... Brutál csend van a kocsiban (110ig), pofátlan erő (7sec a 0-100). És hármunknak elég.

Nekem nagyon bejön az elektromos autó, minden szempontból.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-25 06:38:04 // 2255
Lépj be egy sosem kell költeni Ampera fórumba vagy I3... aztán több kérdésem nincs...
tirex2020-04-25 03:46:16 // 2254
Csípi az ember szemét az adblu- val szerelt dízel motor füstje? Hagyjuk már. Meg az a géppark, Kia, Dacia. Még vehetne Ladát meg Trabantot. Napelemrrendszer is biztos ingyen volt.
Liquid2020-04-24 22:17:01 // 2253
i3-ból kb. nulla darabot adtak volna el ezzel a kinézettel, ha nem lenne sikk a villany. De tán még jobb példa erre az 1-es Prius, mikor minden idióta celeb azzal pówerkedett, mert zöldnek kellett lenni, és nem volt más.
Azért hoztam fel a többi béjemvét, hogy látszódjon csak bimmerből mennyit adtak el támogatás nélkül... Gondolj bele ha a sima 320 dezsőt adták volna pár misi állami támogatással...

Ez a kenyéren-vízen dolog is erős túlzás szerintem (gondolom nincs futóműve, hűtőfolyadéka, klímája, olaja, egyéb mechanikája, satöbbije), még úgy is ha sikerül mindig ingyen tölteni (de annak igen hamar vége lesz, meg ugye a jövedéki adó...)
Nyilván kevesebb szervizelni való van benne, de ezt szerintem bőven ellensúlyozza a korlátozott használati érték.

Mindegy, ha tényleg semmit se kell költeni a Zoe-ra, akkor se tudsz annyit beletolni a sima Clioba, hogy 3-4 éves futamidőben elérje a 11 Mihályt.

Az lesz a probléma hosszútávon, hogy jó libsi szokás szerint a leggyengébb láncszemhez lesz az igazodás, vagyis a többi lesz olyan drága, hogy versenyképes legyen a villanyozás, de ettől még nem lesz az embereknek 3x annyi pénze :(
carver2020-04-24 22:09:39 // 2252
ja és persze a hibrid főleg, hiszen azzal a villanyautó összes nyűgét baját elkerüli az ember...

Ha valaki nem akar vezetési élményt csak közlekedőedényt annak a hibrid pont megfelelő.
carver2020-04-24 21:53:30 // 2251
az i3-at pont azért raktam be mert ti észérvekkel próbáljátok megközelíteni a dolgot pedig az autóeladás nem csak arról szól, gondolom ezt egy alfásnak nem kell bizonygatni. A 2017-es BMW-ket nem tudom hogy sikerült ide keverni, biztos van rá magyarázat csak én nem fogom.

Ma a látszat sokszor fontosabb mint a tartalom lásd még SUV őrület (ok a Stelvio kivétel azt én is tiszta lekiismerettel bevállalnám :).

De az észérvek kedvelőinek érdemes elolvasni ezt a Totalcaros olvasói levelet, a villanyautó fenntartási költségei azért meggyőzőek (még akkor is ha a kontrolling hasonló varázslat mint a statisztika...). Ok egyszer meg kell venni de utána kenyéren és vizen elmegy egy dízelhez vagy főleg egy benzineshez képest...

És nem azt mondom hogy mindenki vegyen villanyautót csak azt hogy igenis van az a felhasználás amire a villanyautó pont jó választás.

A Don Pepe is Zoékkal jár pedig rájuk nehéz ráfogni hogy nem érdekli őket a profit (lásd még szalonnás tészta - carbonara 2.190 Ft-ért)....
Zsolt1552020-04-24 07:29:09 // 2250
Egyébként a cikk magyar verzióját az a Várkonyi Gábor autópiaci szakértő jegyzi, aki a legutóbbi "Backstage" vendége volt.

varkonyigabor.blog.hu

https://www.youtube.com/watch?v=GkWGeoMk05M&feature=youtu.be
Zsolt1552020-04-23 12:14:34 // 2249
Támogatás. Persze egy új technológiának bevezetéséhez kell támogatás, hogy elfogadják és hogy elterjedjen a piacon.

De. A Tesla Raodster 2008-ban, míg a Nissan Leaf 2010-ben került sorozatgyártásba. Röviden 10-12 év múlva is csak állami támogatással adhatóak el ezek az autók? Mert valós piaci körülmények között csak minimális vagy elenyésző utánuk a kereslet.

Úgy hogy 10 év múlva, 2030-tól - a tervek és az elképzelések szerint - csak és kizárólag elektromos autókat lehet eladni Európában.
Zsolt1552020-04-23 11:59:41 // 2248
Én ugyan azt a kategóriát néztem. Alapot az alappal. :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-23 10:15:24 // 2247
én egy felszerelt Cliot néztem erősebb motorral, hogy ne érje szó a ház elejét :)
Zsolt1552020-04-23 09:36:21 // 2246
A másik, hogy sok nagy méretű autónál (S Merci, 7-es BMW, Volvo SUV, stb.) szerepel a "hybrid" megjelölés.
Annyi az egész, hogy egy x000ccm-es motor mellé beépítenek egy hybrid hajtást, ami éppen annyit tud, hogy "környezet barátnak" minősítsék, így az autó jogosult lesz az adókedvezményre, ami árelőnyt jelent a többi gyártó autóival szemben.
Közben meg az x000ccm-es motor jobban szennyez, mint mondjuk egy kisebb motorral szerelt gépjármű.
Zsolt1552020-04-23 09:27:14 // 2245
Az i3-hoz egy időben ingyen adták a benzin motort. Ami nem az autó meghajtásában vesz részt, hanem menet közben tölti az akkumulátort. Rögtön környezetbarát lett az autó. :-/
Zsolt1552020-04-23 09:22:36 // 2244
Renault Zoé kezdő lista ára: 11.499.000.-Forint
hogy a márkán belül maradjunk, a hasonló méretű autó a
Renault Clio kezdő lista ára: 3.799.000.-Forint.

Mivel mind a kettő esetében az ár tartalmazza a szellemi ráfordítás költségét, így csak a termék előállításában lehet eltérés, ami a márkán belül összehasonlítva is tetemes, azaz: 7.7000.000.-Forint. Röviden egy Zoé ára háromszorosa a Clionak.

Jó eséllyel az akkumulátornak magas az előállítási (kb.2 Clio árával megegyező) költsége azt jelenti, hogy a gyártása bonyolult és összetett folyamat. Ami viszont magasabb "ökológiai lábnyomot" és környezeti terhelést is jelent.
Liquid2020-04-23 09:14:33 // 2243
Így van, ráadásul az 5.5 milla árelőny mellett nem kell zabszemmel a seggben vezetni, hogy vajon odaér-e...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-23 09:04:15 // 2242
egy Zoé esetében megint előjön, hogy a 11 milla VS Clio RS Line 5,5 milla árfekvésben rohadtul nem jön vissza az a csekély 5,5 milla még 400ft-os benzinárral számolva is majd 200e km ami egy átlagos használatú másod autónál 15 év nálunk 20 év lenne ezért nem is érdekel egyenlőre ez a kérdés... tényleg a gazdagék játékszere
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-23 06:46:18 // 2241
Minden szart megvesznek :) Egyébként meg az i3ak 90%a import német vagy holland és igen ott is támogatással adták... bár nekem ingyen sem kéne, geci ronda, 3 ajtós fostartály
Liquid2020-04-22 22:50:12 // 2240
Azért azt remélem vágod, hogy pont nem az I3 az amit az átlagember vesz normál városi közlekedésre... Jómódú, magukat környezettudatosnak mutatni akaró (de méginkább divatból) emberek játékszere.
És az megvan, hogy a hahun csak BMW-ből, csak 2017-ből 450 darab van? :) Azokat is megvette valaki..
Lehet vitatkozni, meg szemellenzőset játszani, csak minek? :)
carver2020-04-22 22:41:38 // 2239
hahu-n 150 2018 előtti i3-as van azokat is megvette valaki támogatás nélkül...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak