Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2023-01-11 11:35:41 // 28488
Én úgy gondolom ha egy ember aki nekem munkát végez kap mondjuk 10% borravalót, azzal az ő munkáját értékelem. Cserébe elvárom hogy ne húzzon le, és tisztességgel figyeljen oda, mert én is odafigyelek rá:)

Van olyan szerelő aki elvből nem fogad el ilyet azt is meg lehet érteni mert már annyit keres a kedvezményes alkatrészen meg mindenen hogy neki ennyit ér a történet és nem akar neked bokázni a kis pénzedért. Mentalitásban ahol működik ott működik ahol nem ott nem kell erőltetni.

Minden esetre egy 100%-ért elvégzett rossz munka sokkal drágább mint egy 110%-ért elvégzett jó munka. Ha meg 110%-ért is szariul csinálja meg olyan nagyot nem is buktál de legalább tudod hogy megtetted amit lehet:D

Neki meg mennyire jól esik hogy vehet egy új bármit belőle, nemtom... ha kellemetlen persze nem kell erőltetni, de a balkáni meg komcsi megszokásokból ez még itt maradt ez itt működik.. szerintem.
SD2023-01-11 11:30:07 // 28487
nem neked céloztam, csak oda ment a válasz:D a témában huhogok csak:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 11:12:40 // 28486
Biztos hogy van. A Veloce fékjei nagyobbak ez 100%. A Superhez 2021 nyaráig lehetett rendelni a nagyobb fékrendszert 175e Ft-ért.
Lev2023-01-11 11:11:21 // 28485
Szerintem sem az :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 10:57:26 // 28484
Nekem mondjuk fura ez, hogy még borravalót is illik adni ilyen helyen? A saját szerelőm nem fogadja el. Soha sem fogadta el, bármennyiszer gondoltam úgy, hogy tényleg megérdemelné. Még szívességért sem. "Gyuri, hagyjad már a válasz" És jelzem, nem kerül 130e-be egy olajcsere.. Lehet csak nekem bssza a csőröm ez, meg túl vidéki vagyok ehhez, de ez ne a pénz villantásról szóljon már. Szóljon arról a merci. Nekem ez műszaki tárgy, autó, műszaki szemmel nézem a szervizt is. Semmi mást nem érzek, mint hogy maximálisan fel van tekerve a kihasználás faktor cserében a garanciáért. Ami aztán ha baj van, hitrelen letekerődik "jóvanazúgy" állásba, hónapokig vizsgálódásba és hasonlók. Vagy rosszul látom esetleg? XD
SD2023-01-11 10:46:11 // 28483
De nem versenyzek én már minek, már az elején eldöntöttem, ez a színház nekem szól nem a külvilágnak:)))) aki írígy pukkadjon meg, aki meg nem az örüljön velem:))))
SD2023-01-11 10:40:35 // 28482
Na megmutattam ma egy AMG matt CLS-nek hogy szól a kipu:)))
Vizes úton hegynek föl ő meg leszarta, hisz úgy is csak helyben forgott volna a kerek 100-ig:D:D:D
Ezvan nagy tehén böszme AutobahnBomber, 200 fölött lehet lép:P
A porsche Taycan sem akart velem versenyezni, de én sem vele:D:D:D:D

De az enyém meg jól szól:D
Nem így:D

Húde szeretem ezt az autót !!!
mivel kaptam valami torokgyíkot hát most munkába kell kárnom vele:D
Kínkeservel de na ház ez van:D
SD2023-01-11 10:35:54 // 28481
karbon?:)))
SD2023-01-11 10:33:25 // 28480
Néztem ezt a kisfék nagyfék témát és hát az enyémen mégis kilóg a terelő lemez a fék mögül elől Zselé gépén meg nem, akkor mégics csak van kis fék..
SD2023-01-11 10:31:53 // 28479
Én nem elegánskodok, hanem felveszem az alfás lelkes majom állarcot, (ez elég könnyen megy:D) és ha ennek ellenére nem akar átverni, akkor kap borravarót:)) Akkor átváltok gálánsba:D
Ha megpróbál csőbehúzni akkor nem lát többet:D:D
SD2023-01-11 10:30:14 // 28478
Nekem a csomagtartóban nem teleszkóp van hanem egy kanapé rugó, ez facelift fejleszés?:D
SD2023-01-11 10:28:54 // 28477
Azért egy 300 lóerős autón ne legyen már típus hiba ha elfogy a fék, jódolgotokban:D
RomeoOne2023-01-11 08:58:39 // 28476
Nekem az a rémálmom, hogy fék betétet vagy tárcsát kell majd egyszer cserélni :D
Lev2023-01-11 08:49:20 // 28475
Igen, én is nagyon sokat használom városban
carver2023-01-11 00:39:12 // 28474
nálam most 40.000-nél cserélték az első betéteket mert bejelzett. Azt mondták már a tárcsákat is lehetne, nem győztek meg, maradt a fékbetét csere. Azt mondták a következő betét cseréig nem fogja kibírni, felénél, 2/3-ánál el fog fogyni úgyhogy a 60.000-es tárcsacsere nálam is sanszos.

Úgy hogy én nagyon sokat járok vele városban (de talán kevesebbet mint Levi).

Hiba: 0
carver2023-01-11 00:39:12 // 28473
nálam most 40.000-nél cserélték az első betéteket mert bejelzett. Azt mondták már a tárcsákat is lehetne, nem győztek meg, maradt a fékbetét csere. Azt mondták a következő betét cseréig nem fogja kibírni, felénél, 2/3-ánál el fog fogyni úgyhogy a 60.000-es tárcsacsere nálam is sanszos.

Úgy hogy én nagyon sokat járok vele városban (de talán kevesebbet mint Levi).

Hiba: 0
Liquid2023-01-10 21:48:30 // 28472
aha, köszi, így már megvan
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 21:11:43 // 28471
Multiair szűrő, az 1.4-ben cserélhető.
Liquid2023-01-10 21:07:34 // 28470
a mikrofilter micsoda?
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 20:59:27 // 28469
A pollen szűrőt visszavonom, a 130-ban benne volt. De légszűrö az nem. Fene gondolta, hogy ezt külön kérni kell. Nekem alap, hogy olajcserénként ugrik be az új abból is. Az 1.4-nél 20 ezrenként cserélem a gyertyát, és a mikrofiltert is, igaz városozós autó, indokoltabb mindent sűrűbben..
Liquid2023-01-10 20:29:04 // 28467
Ez nem újkeletű dolog, már a 159-nél és Giuliettánál is így volt, minden második olajcserénél.
G-MANN🍀2023-01-10 19:30:05 // 28466

Igen, 30 az előírás
G-MANN🍀2023-01-10 19:01:11 // 28465
Légszűrő nem 30-nál?, bár nálam 15önként szoktam
Kócosw2023-01-10 17:18:51 // 28464
mindegy is egyik sincs nekem otthon uh .. 😁
Halesz2023-01-10 15:53:22 // 28463
Közben megnéztem, nem, itt a hátsó ülést kellett kivenni, szóval ez az, ami hátul van :)
Halesz2023-01-10 15:48:38 // 28462
Nálam az úgy van, hogy minden új autóm első hetében lesz egy szélvédőjavításom, aztán több nem...

A Giulia is kapott, a Jeep is, és előtte a fehér GT, és az átvétel utáni napokban történt mind :))))
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 14:57:18 // 28461
Köszi, szép lista, de nem vészes dolgok alapvetően. A multiair modul az egyetlen komoly fenyegetés ezek szerint, a többi az apróság. Gondolom a ledet is javítják, ha nem garis az ügy.
A nagynyomásút azért kérdeztem, mert az enyémben ad egy fura zizegő hangot amikor lassan gurulok. Megállapították, hogy az adja, miközben működésileg semmi baja. Az 5 év letelte előtt azért szeretném cseréltetni, kérdés mekkora bontás. Giuliaforums-on egy helyen azt írták hogy első futómű le, motor/váltó ki, csak úgy cserélhető. Az kicsit ijesztő belenyúlás lenne..
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 14:49:18 // 28460
A Giuliettánál most hogy bejelzett, megnéztem a betéteket. 2011-esek, eredetiek lennének? 86e km-nél :-)) És még csak hátul cserés, mondjuk ott tárcsával együtt ahogy néztem. Elöl még akár egy év bennük van. Ennyit számít, hogy könnyű autó, viszonylag nagy fékkel. A jó minőséget nem először érem tetten. Tavaly cseréltem a 2011-es eredeti akkumulátorát is, ami egész extrém.
Ha "csak" ezt a szintet a Giulia is hozza, nem lesz sok baj vele :-)
RomeoOne2023-01-10 14:21:00 // 28459
Itt van pl. ez is. Elsőre Lipari-nak tűnhet, de valójában Monte Carlo kék. Képek nem megbízhatók ilyen szempontból. Ezért volt nekem is lutri a ződet megrendelni képről, de hát úgy voltam vele, annyira csak nem lesz majd sz@r élőben :DDD

RomeoOne2023-01-10 14:10:24 // 28458
Ez sima vezúv szürke (scusi, Grigio Vesuvio).
Legfeljebb a vöröses derengés miatt tűnhet másnak, meg hát kamera minőség, beállítások, stb.
Zselé2023-01-10 13:45:05 // 28456
Nálam arany életük van a fékeknek. A kilométer nagy része autópálya.

A 159-esben (igaz, az manuális váltós volt) elmentem egy garnitúra betéttel 90 ezret legutóbb :))) Igaz, annál mindig egyszerre, pár nap eltéréssel fogyott el az első és a hátsó betét. Azt mindig egyszerre cseréltük.
Zselé2023-01-10 13:39:02 // 28455
A szélvédő kavicsfelverődésre való hajlama (nekem 3 szélvédőjavítás 1 év alatt, ez már típushiba...) XDDD
Halesz2023-01-10 13:32:48 // 28454
ezzel most megfogtál, igen, asszem a nagynyomásút.

Egyéb típushibák:

- fényszórómosó csöve megadja magát
- hátsó féklámpa kábelét kidörzsöli a csomagtartó teleszkópja
- első fényszórókban a ledes izzók zárlatosak lesznek
- DNA-kapcsoló
- multiair modul / trafók

És ugye a cicergő ventillátor és a repedező kijelző (ezeket írtam is, hogy voltak).

Biztos van még, most hirtelen ezek jutottak eszembe.
Lev2023-01-10 12:32:38 // 28453
Amit elég sok embertől hallottam és tapasztaltam is, az a cicergő ventilátor és a DNA-kspcsoló meghibásodása (azt hiszem ezen javítottak 2020-tól) mind a kettőt orvosolták Budaörsön, szó nélkül
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 12:27:14 // 28452
Ez szerintem reális így, autumataváltós autónál az első betét szokott hamarabb kopni. Kivéve, ha sokat üzemes az esp hátul :-))
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 12:25:53 // 28451
Nekem pont nem fekszik ez az elegánskodás, nem igazán a stílusom, de a múltkor is éreztem, hogy annyira nem örülnek neki ha bemegyek a szerelőálláshoz megnézni, hogy mi történik. Én ahhoz vagyok szokva, hogy ha kell, segítek XD Ha van olyan szerelő akivel ezt le lehet dumálni, annak csak örülnék..
Lev2023-01-10 12:25:02 // 28450
A saját pédámat tudom mondani, hátha segítség: mind a két alkalommal az autó jelzésére mentem szervizbe, megnéztem a lecserélt betéteket, mind a két cserét indokoltnak tartottam,de ahogy írtad is, más a használat mértéke és helye, én nem sorolnám a típushibák közé a fékek gyors kopását, sok tényező befolyásolja ezt.
Lev2023-01-10 12:16:02 // 28449
Nálam így volt:
-30.000 km: első betétek
-58.000 km: összes betét, első tárcsák
zgi5212023-01-10 12:06:26 // 28448
sztem jó szerelő kérdése az egész. ha megtaláltad egyeztetni tudod vele, mit mikor.
tudom elegáns odaadni a munkafelvevőnek a kulcsot, de hasznosabb a szerelővel egyeztetni. igen baromi nehéz ilyen -márkaszervizes- helyet és szerelőt találni, de érdemes ebbe energiát (+némi borravalót) fektetni..
zgi5212023-01-10 12:02:07 // 28447
igen, dízelre! :)
Zselé2023-01-10 11:48:43 // 28446
szerintem a kolléga a dieselre gondolt vezérlésnél...
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 11:38:07 // 28445
Én azon dobtam egy hátast, hogy légszűrőt nem cserélnek olajcserénként? 45e-nként van előírva. Ez komoly? :-O Kicsit én is várom, hogy szabaduljak a márkaszerviz kényszertől, szeretném a saját ütemezésemben csinálni a dolgokat. Légszűrőt pl biztosan cseréltem volna, és pollenszűrőt is. Nem tartom különösebben komoly éves szerviznek azt, hogy 130-ér' ledobják az olajat belőle, és kb ennyi. Most akkor légszűrőt cserélhetek magamnak? XDD Ez így egy nettó baromság.. És egy multiair motorban nem 60e-nél fogok gyertyát sem cserélni.
A vezérlést meg nem is értem. Ez egy láncos motor, előírása konkrétan nincs is a manualban. A meghajtó szíj csere van a kézikönyvben max 120e km-nél. Vagyis már garin kívül történik jó eséllyel, és nem egy nagy wasist.. Van egy főtengely szíjtárcsa, amiről a motor egyik oldalán a klímát, a másikon a generátort hajtja. Ergo semmi tragédia nem tud történni még ha valaki olya' hanyag hogy szarik rája. Ezer százalék hogy nem cseréltetném márkaszervizzel egy fél lakás áráért XDD
Ha a láncot kell cserélni, azt meg pláne de nagyon nem...
Zselé2023-01-10 11:17:21 // 28444
Oh, ez esetben valóban félre értettelek, elnézést! :)
zgi5212023-01-10 11:07:08 // 28443
ejjh! félreértettél :( :(
a példákat ok-okozatra hoztam nem keverném egymás között..

fékbetét -> fékrendszer (és nem MA modul :))
olajcsere -> MA modul

én kérek elnézést! :)

nos akkor dobsz majd hátast, mikor a vezérléscsere árát meghallod (+ha éves revízióval egybeesik), főleg egy veloce kivitelnél ahol az elejét bontani is kell.
Zselé2023-01-10 10:56:31 // 28442
Szerintem értem, de nem fogadom el...

Ha a fékrendszernek problémája adódik egy ilyen beavatkozás után, természetesen az az én - illetve a javítást végző szerviz - kockázata. Ennek van alapja, hogy nem fogadják el a garanciát.

De ha nekem megmakkan a motor, vagy az MA modul - majd azzal utasítják el, hogy hát nem garanciális, mert máshol cseréltél fékbetétet, azt nagyon kiröhögöm és addig megyek, amíg be nem zár a bolt..

Ez körülbelül egy olyan dolog, mintha azért utasítanák el, mert nem náluk gumiztattam télen-nyáron.

A másik oldalról: 5 évet simán ki lehet bírni, ha az annyit jelent, hogy 5x elviszed az éves olajcserére. Nekem még nincs egy éves, picit más a használat mértéke. Nem halok bele, ha 150-180 ezret fizetek egy fékbetét cserére - de nekem a gari nem is fog 5 évig tartani, csak olyan 2,5-3 évig a km miatt..

Ez azt jelenti, hogy ez idő alatt 6x megyek olajcserére, és 2x biztosan fékbetét (második alkalommal tárcsa) cserére is. Ez a teljes becsült szerviz költség olyan 1,5 millió szerintem a 3 évre vetítve - csak a kötelező és kopó alkatrészekre.

Nem döntöttem még el, mi lesz ha elkopik a betét - de nevetségesnek tartom, hogy egy fékbetét csere munkadíja alsó hangon 110 ezer Ft (ha listaáron vesznek betétet...). Mint ahogy az olajcsere is nevetséges, 1,5 órás normaidővel és 900 Ft segédanyaggal... 900 Ft-nyit kopott a tizeskulcs gondolom az én autómon...

Tudom, egy csomó nemzetiségi jelzővel vagyok illethető egy ilyen kategóriás autóval a 900 Ft-os tételen való fennakadásom miatt. De az a hitvallásom, hogy az a csóró, aki nem hajol le egy 5 forintosért. Nameg, hogy nem úr, aki nem herdál... :DDD

Szép napot! ;)