Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2023-01-09 21:21:10 // 28430
Uhh, az de egy gyönyörű szín... Nem is értem miért szüntették meg, talán a legjobb és legegyedibb színe volt a Giuliának. Kár, hogy Q-ra sosem lehetett kérni.

Nemrég egy ismerősöm mondta, hogy látott egy Giuliát, valami gyönyörű színe volt, szürkéskék, de ha rásütött a nap, akkor aranybarna... Hát igen, egyből tudtam miről van szó.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 18:56:48 // 28429
Grigio Lipari :-)
SD2023-01-09 18:38:23 // 28428
Még egy nagyon fontos kérdés:)
Milyen színü?:)))
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 17:44:34 // 28427
No jó, akkor megszavaztátok ;-)
G-MANN🍀2023-01-09 17:25:46 // 28426
Jó néhány 4C, amit ismerek 2016, 17-es gyártás, 2019 eladás/forgalomba helyezés, mindegyik fut most is. Kevés km, éves szerviz 🙂
SD2023-01-09 16:28:37 // 28425
A tultárolás legrosszabb esetben egy udvaron áldogálást jelent.
Esetemben egy sötét és fix klímás pakoló volt fél évig:)))

Ilyet veterán autók kapnak és 30 éveket kibírnak:)

A kereskedés mint árucikket tárolta szóval az nem gond:)
az hogy a 30k alatt mit kapott, hát be van járatva ennyi..
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 14:41:58 // 28424
Köszi! A bérautó a sor végén van, pár autós kollekció már összejött. A gumi nem 2016-os rajta, hanem 2018-as Sottozero téli, jó sok mintával, gumi gondja biztos nincs. Nyári gumija nincs, lehet hogy ezért? Ki tudja. Az tuti, hogy a használt sosem lesz új, de nem is kerül annyiba. Az megnyugtató, ha nem olyan nagy ügy a túltárolás. Szerintem amik most a lista elején vannak 2-3 autó azokkal nagyon nem lehet melléfogni. Remélem...:-)))
Piritu - 1.000.0002023-01-09 14:16:39 // 28423
Inkább bevállalnám mint a bérkocsit.

Az egyik OFF-om is sokat állt a kereskedésben a vétel előtt, annak a gumijai lettek az álldogálástól "laposak", ütöttek. Viszont ha már 23ezret mentek vele akkor ennek elő kellett jönnie.
A Spiderem is életének első éveit egy szalonban töltötte. Eddig semmi következményét se tapasztaltam.

Igazából meg kell nézni hogy az éves karbantartások mit írtak volna elő és azokat bepótolni.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 14:14:31 // 28422
Túltárolt. 2016.10. hó és 2019.10 hó közt 0km volt benne. Utána ment ki lízingre, és újabb 3 év alatt 23e került bele. Lejárt a lízing, és jó az ára, normális a felszereltsége és a 3 év, 23e km alatt 4 pecsét van a szervizkönyvben, tehát szervizelt példány.
Olyan Giuliákat kibányászunk a net bugyraiból, hogy ihaj XDD Ha valaki szeretne ilyet, nyitok egy autófelkutató ügynökséget XD
SD2023-01-09 13:43:46 // 28421
Na lájk, akkor én is kipróbálom majd:)
SD2023-01-09 13:42:57 // 28420
Most akkor túltárolt vagy teszt autó?

Az enyém túltárolt volt, de abban 10km volt:)

Amúgy tesztautót szerintem szabad venni.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 13:28:57 // 28419
Jövök megint keresztkérdéssel. Túltárolt autóról mik a vélemények? 2016.10 havi, amit 2019-ben helyeztek forgalomba. És azóta ment 23e-t, ennyi van benne most. Szabad ilyennel foglalkozni? A szíjak ellenőrzése/cseréje alap, ezen túl van rizikója?
Hardy2023-01-09 12:44:50 // 28418
Igen. Már fújtam vele.
Zselé2023-01-09 11:36:37 // 28417
Az a probléma - amiért keresem én is a nyomás stabilizálás legjobb módját - hogy 2.2 alatt már bejelez a szenzor. Viszont nem fújhatod nagyon fölé sem, mert pl. hidegen 2.5-re fújt kerék nyáron nagy tempónál 2.9-ig is felmegy.

És akkor még nem vettem bele a buliba a töltő műszer és a TMPS közötti eltérést...

Rá lehet menni idegileg, ha nagyon akar valaki... :D

Inkább lehet, hogy hagyom én is a csudába - egy év alatt 2x kellett ellenőriznem, belefér..
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 11:21:37 // 28416
Igen, sok a tényező, kicsi várható hatással, ezért mondtam hogy igazítsuk a modellt a tapasztalathoz XD Inkább mint nekiállni ezt számolgatni, tesztelni. Ha valakinek van kedve, hajrá :-)) A guminyomás az a dolog, amivel soha semmi bajom nem volt. Ránézésre megmondtam az első autóm óta, ha nagyon kevés. Volt ilyen, ráfújtam egy kicsit. ha megint leeresztett, irány a gumis, gumi le, perem megvizsgál. Asszem egyszer volt ilyen acél felnivel.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 11:08:03 // 28415
A kétszéles 18-as megadott középértéke elöl 2.2, hátul 2.4. Kb itt szokott lenni a nyomás nem sűrűn nézegetem. A téli kerékcsere óta rá sem néztem. Megy, kanyarodik, fékez, semmi különleges nincs vele. Lehet túl urasan használom, de eddig eszembe nem jutott keréknyomást nézegetni :-)
Szerintem gyúrj rá egy rendes kerék szettre.
G-MANN🍀2023-01-09 11:06:18 // 28414
Amikor nyitva picit a tető két csavar, egy belülről, egy kívülről hozzáférhető, 🙂úgy emlékszem
aranytl2023-01-09 10:17:13 // 28413
Szerintem a mérnökök már kiszámították ezt, hogy nekünk ne kelljen ezzel foglalkozni :)
Ha beállítod hidegen a megadott értékre, pont annyira megy fel melegen, hogy jó legyen.
Q-nál 0.5 barral emelkedik amikor bemelegszik. 10 fok körüli környezeti hőmérséklet esetén, legjobb esetben is csak 0.2 barral emelkedik, nem is tapad a gumi.
A szenzor jól mér, ellenőriztem nyomásmérővel.
Macky2023-01-09 10:02:56 // 28412
Köszönöm ! kipróbálom
G-MANN🍀2023-01-09 09:49:50 // 28411
Tetőablak üveglap oldalanként két kis csavarral állítható, kb olyan, mint a guminyimas 2x 3x próba, utána lesz jó, ha valaki kitart addig és szerviz segít ebben.
RomeoOne2023-01-09 08:35:21 // 28410
Persze manapság a TPMS-ek korában már sokkal jobban ellenőrizhető online is a keréknyomás iylen mérésekhez. Megint csak kérdés, hogy a TPMS mennyire fogadható el hiteles műszernek? Vagy csak olyan, mnit a víhőfok mérő, ami beáll 90-re a 70-100 intervallumon, hogy ne idegeskedjen a user a folyton mozgó mutató miatt?
RomeoOne2023-01-09 08:33:33 // 28409
Kérdés, hogy tényleg ez-e a tapasztalat? Nekem nincs vele, de Zselé is azt mondta, hogy amúgy nem méregette.

Amit mondasz az teljesen elképzelhető, csak az a baj, hogy ezekhez pont számolni/mérni kéne, nem annyira magától értetődőek, hogy mekkora hozzájárulást adnak a jelenséghez :D

Tegyük fel, hogy 20 °C-os a levegő a környezetben és a gumiban is, könnyed nyári reggel. Elkezdi az ember hajtani a vasat, mennyire megy fel? 60 °C? Az °K-ben pont kiadja azt a bő 10%-os különbséget, ami ezt a 0,2 bar körüli nyomásemelkedést magyarázza. Tehát ennyinek lennie kellene még száraz gázzal is.

Viszont, ha tényleg nagy különbséget ad ebből a szempontból a páratartalom, akkor viszont azt kéne látni, hogy a télen fújt kerekek nyomása sokkal kevésbé érzékeny a hőmérséklet ingazdozásra, a hideg levegő alacsony páratartalma miatt, nem?
A télen feltöltött keréknek kéne akkor úgy viselkednie, mint a nitrogénesnek.

Aztán még mindig ott van az, hogy ha egy leengedett abroncsot elkezdesz feltöltenie nitrogénnel, akkor a keréknyomás függvényében a benne lévő gáz kb. harmada még mindig levegő lesz, annak oxigén meg víz/páratartalmával együtt...

Van itt sok tényező. Lehet kéne egy méréssorozatot tervezni rá? :D
Macky2023-01-09 06:37:56 // 28408
Sziasztok!
Van-e tapasztalat süvítő tetőablak javításával kapcsolatban? (Giu 2021.évj. Super)
150 felett (szélviszonyoktól függően) egyre erősebb a hangja, 230-nál már borzalmas. Most hétvégén volt alkalmam az autobahn-on kipróbálni.
SD2023-01-08 22:47:40 // 28407
Már írtam egyszer, de ez a gyári defektjavítóhoz adott pumpa a funkcionáli rendes pumpaként is? vagy csak takony applikátor?

Tehát azzal is tudnám állítgatni a nyomást magamnak, ha nem teszem bele a patront?
SD2023-01-08 22:46:39 // 28406
Na ekkorára még nem fújtam fel:D

De igen többször vissza kéne menni, a nyomást ellenőrizni, az a tuti.
Csak már a tuningos gyerekek gyülekeztek a kúton nem volt kedvem visszamenni:D
Papó a Giuliával:D:D:D Mitakar itt:D
SD2023-01-08 22:42:32 // 28405
Mert érdekel?:D

A keréknél amúgy még belejátszik a palcebo is mert az időjárási körülmények sem ugyan olyanok kétszer...

Nekem jelenleg úgy tűnik ha puhábbra eresztem 2.6 alá akkor kenődik.. a magasabb oldalfal miatt, kanyarban ha elpörögne úgy lépked mint amikor parkolóházban alászedve fordul az ember, magyarul gyűri magát.

2.6 felett meg már szerintem púposítja a közepét és akkor meg veszti a tapadást.

Mondom ezt úgy hogy még tapadáshatáron is épp csak keveset autóztam vele, nem hogy rendesen megcsúsztam volna:D

Eleinte a téli Bridgestone nekem keményebbnek tűnit mint a nyári Conti (azóta megnéztem, calami ECO Contact:D:D)

Szóval most azt próbálom eltaláni amikor jelen setup mellett pöpec a gép:)
A kétszéles kereket nem fogom siettetni ha stabilabb az csak azt jelenit hogy amikor viszont elereszti akkor hamarabb történnek a dolgok ami tudatlan kéznek szerintem hátrány:)

Legyen csak lötyi eleinte, majd ha már nagyon penge vagyok:)))
Akkor veszek pálya slickkel 19"est és majd megyek vele pályázni:D:D:D
G-MANN🍀2023-01-08 20:22:11 // 28404
19-es keréknél 2.4, hátul 2.3. Ilyenkor szuper. Ma Ausztriáig gurulva már 2.6 2.5 lett 10+ fokban. Itt viszont újra kb 2.5, 2.4 már csak. Reggelre gondolom visszaáll az alapra. 🙂
Liquid2023-01-08 20:03:19 // 28403
kell neki az izgalom :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 19:50:14 // 28402
De miéért..??😂
SD2023-01-08 17:21:15 // 28401
Na ezt nem tudtam:)
SD2023-01-08 17:20:30 // 28400
Nekem sem jelez, hanem nézegetem:D
Meg az olajat is hogy pixelre ott van-e:D
A 4000km-es autóban:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 17:17:53 // 28399
Igen a Weltautoval nincs is gond, csak az árral 😄 Stellantis korszak előtt ajándékba kaptuk ezeket az autókat.
Meglátjuk mire jutunk, nem kiabálom el..
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 17:03:15 // 28398
Egyébként a gumi nyomás az amivel igen keveset foglalkozok, nekem nem jelez, nincs bajom vele, ugyanúgy megy. Szerintem nálunk száraz a levegő XD
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 17:01:57 // 28397
Igazítsuk a modellt a tapasztalathoz :-)
Az ideális gáztól való legnagyobb eltérést a levegő páratartalma és gőznyomása okozhatja. Ahogy melegszik, több vizet vesz fel. A kompresszorok víztelenítője a levegő páratartalmát nem fogja meg. Tehát szerintem a száraz levegő a kulcs, nem az, hogy Nitrogén legyen. Nem számoltam utána, de hihetően hangzik, nem? :-)
carver2023-01-08 12:54:15 // 28396
a kerékfújás, az egy iteratív folyamat :) Én is töbször fújom helyben, utána visszaellenőrzés a kijelzőn, újabb fújás. Aztán pár kör után mégegyszer, már ha van még hozzá türelmem.

A kemény meg puha gumit tényleg érzed, 0,2 bart biztosan de szerintem - vagy én legalábbis - 0,1 bar különbséget nem biztos. De ez lehet gumifüggő is, és hidegen jobban érződik a különbség is.

A 2,6 nekem sokank tűnik, gyári ajánlás elöl 2,2 hátul 2,4 ez ugye felmelegszik legalább 2,4-2,6-ra. A 2,8 az valóban kemény én is fújtam keményebbre ha családdal, felpakolva megyünk, abszolút érezhető.

Biciklikerék meg ugye sokféle van.

Ha használod mostani hőmérsékleteknél 0,2-t megy fel 100-150 km autópálya után (nyilván hamarabb is csak ott néztem meg karácsonykor Pécs felé).
carver2023-01-08 12:39:34 // 28395
ez szinte egy az egyben az én autóm csak pirosban, +sibeda, + másik felni.

Weltautó szerintem (hallomásból, nincs saját tapasztalat) megbízható. De ha belegondolok hogy mennyiért vettem 2019-ben az enyémet, az fáj... Illetve én nyilván örülök...
Zselé2023-01-08 12:21:21 // 28394
Én nem értek a kémiához, mindössze tapasztalati úton javaslom: került anno kb 6-8000 Ft-ba a 4 gumira, és nekem bevált. És pont főként a nyomásingadozás terén. Azon az autón 225/45 R17 gumik voltak, és 2.3-2.4 bar körül kellett fújni (de erre nem emlékszem már pontosan).

Levegővel nyárival 1-2 havonta kellett neki pár tized, gázzal nem. Ugyanaz a gumi, ugyanaz a felni!

Igaz, a gázos töltés nyomását a gumis ellenőrizte - de látnom kellett volna ha fúj rá, mert akkor hozza a palackot (nomeg pénzt kér :D)
RomeoOne2023-01-08 12:09:27 // 28393
Az egyetemes gáztörvény szerint szerint pV=nRT (ideális gázokra) és nincs olyan kitétel, hogy "kivéve nitrogén". Persze a nitrogén és az oxigén (ami együtt a levegő 99%-át adja) nem ideális gázok abban az értelemben, hogy a gázrészecskék nem pontszerűek, hanem kétatomos molekulák, szóval emiatt kell még néhány korrekciós tényező az állapotegyenlethez, de a lényeg, hogy a nitrogén pont ugyanúgy viselkedik termodinamikailag, mint az oxigén, vagy a keverékük, a levegő.

A link egyébként jó, ahogy így beleolvasgattam. Az természetesen jogos, hogy pl. egy Forma1-ben, ahol az utolsó kis részletet is csúcsra kell csavarni az ezredmásodpercekért, ott nitrogént használnak, mert egy egykomponensű gáz viselkedésének modellezése egyszerűbb, mint egy keveréké.

De ugye itt a nitrogéntöltésnél a gumisok állítása (már amelyiké), hogy a nitrogéngáz hőközlés hatására nem változtatja a térfogatát, ergo ugyanabban a térfogatban nem változik a nyomása. Ez teljesen nonszensz és ilyen formában átverés.
Zselé2023-01-08 11:43:05 // 28391
Mert nem érzékeny a nyomás onnantól a hideg-melegre. Nekem anno a Bravo-mba volt. 3 évbe telt, mire 0.1 Bar nyomásveszteség keletkezett az egyik keréken..
RomeoOne2023-01-08 11:36:59 // 28390
És az miért megoldás? A levegőnek amúgy is 78%-a nitrogén.
SD2023-01-08 11:00:44 // 28389
Na jó vannak még jó ötletek :D megnyugodtam :D
Zselé2023-01-08 10:42:36 // 28388
A megoldás: nitrogén levegő helyett! Csak ahol régen fújattam az már nincs :(
Zselé2023-01-08 10:41:54 // 28387
Ha betartom a hideg nyomásértékeket, akkor 180km/h felett (München környékén) megjelenik egy kis vibráció a kormányon.
SD2023-01-08 10:38:06 // 28386
Egyépkén meg én a klasszikus élményt akartam, az 1910-es versenyautóknak milyen gumijuk volt?;D aztán azzal is kanyarodtak negykeréken csúszva:D
SD2023-01-08 01:12:28 // 28385
illetve kezdem érezni a kétszéles gumi szenté avatásának miértjét, mivel lötyög a háta és valóban egy stabilabb gumin egyértelműbb lenne mi fog történni:D

így meg izgalmas:D
SD2023-01-08 01:04:59 // 28384
annak baromira nem mindegy hogy puposra fújom és csak a közepe ér le, vagy leeresztem és kanyarban az oldalán megy :D
SD2023-01-08 01:01:25 // 28383
225/50-es gumival én szivatom magam kanyarogni :D:D:D
Liquid2023-01-07 23:25:20 // 28382
Én mindig max. terhelésre fújtam hidegen a kerekeket, mindegyik autómnál, soha nem éreztem viselkedésbeli különbséget, pedig volt meleg, hideg voltam egyedül és fullosan is. Persze lehet hogy én vagyok fakezű vagy mi :)
Liquid2023-01-07 23:23:23 // 28381
Ebben azért van némi placebo effekt :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.