Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2023-01-12 11:07:41 // 28539
A 159 TI valóban jól bírta az oldalszelet :) Amúgy nem volt ám annyira nehéz, kb. 200 kilóval volt több mint a TBI vagy a Giulia, oké az se kevés :)
Papírok szerint a 280 lovas Stelvio pont annyi kiló mint a 159 2.4 Q4, vagyis 1650kg, viszont magasabb kicsit jobban érezni a szelet, még szélesebb kerekeken is.
Liquid2023-01-12 10:56:59 // 28538
27388-as hsz, pont neked írtam :)

"Úgy nézett ki a dolog, hogy jött a srác egy kütyüvel ami úgy nézett ki mint egy bankkártya terminál és az autón mindegyik kereket lepittyentette, vagyis összeszedte a jeleket. Ezután elővett 4 új szenzort és mindegyikre rátanította a megfelelő jelet, vagyis ezeket is végigpittyogatta :) A lényeg az hogy mivel klónozva van a szenzorok ID-je, ezért a computer úgy hiszi hogy ugyanaz a garnitúra van fent. Tehát emiatt nem kell az "autóra rátanítani" a 4 új jeladót. A computernek 8 slotja van tudtommal, vagyis 2 garnitúra szenzor egyedi azonosítóját képes tárolni."
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 10:55:48 // 28537
Ideje a hátul szélesebb kerekeknek XDDD
Érezni éreztem, rá kellett korrigálgatni, tényleg hülye irányból fújt valahogy. De arrébb nem dobált, és olyan nagy izgalmat sem okozott, suhantunk a szokásos tempón. Persze lehet nem egy napon mentünk, de nekem egyáltalán nem tűnik szélérzékenynek a Giulia.
Persze viszonyítás kérdése. . A 159, na az volt szélérzéketlen igazán. Két tonna vas, érdemi rugóút nélkül ráfektetve az aszfaltra. Na az meg sem mozdult oldalra. Az olyan sűrű egy autó volt, hogy félem hogy egyszer gravitációs összeomlás lesz a vége XD
SD2023-01-12 10:54:37 // 28536
de akkor most végül is a nyitó szerkezeten kell állítani, vagy vannak ott gumibakok és azokat kell jóra tekergetni csak?
SD2023-01-12 10:52:13 // 28535
igen és azt is megkrédeztem azt utólag is lehet nem kell szétszedni a kereket hozzá ha benne van is lehet tanítani
SD2023-01-12 10:51:43 // 28534
hát én úgy tudom 8db-ot felismer, én nem dokumentáltam semmit:D mutatja, csak bele lett tekerve:)
Liquid2023-01-12 10:49:19 // 28533
A tanítás nem az autónál van, hanem az univerzális szenzort kell tanítani, gyakorlatilag leolvassák a kódot az autón lévő szenzorról, és azt "írják" bele az új univerzálisba. Így az autó gyakorlatilag nem veszi észre a cserét. Legalábbis én így értelmeztem. :)
quash2023-01-12 10:45:26 // 28532
Univerzálisnál a tanítást kb. annyit jelent, hogy klónozzák a meglévő TPMS-eket.
Tehát a gyáriról leveszi a szenzor azonosítóját, és másolja.
Így kocsi azt hiszi, hogy u.a. szenzor van fent.

Nem kizárt hogy univerzálist is meg tudná tanulni! :)

MES-ben van TPMS tanítás opció is, ott te adod meg kézzel a TPMS azonosítóját, így tanulja meg. Elvileg ha jól rémlik 2 SET-et kezel a kocsi, tehát téli, nyárit.
Azonosító minden TPMS címkéjén rajta van, tehát ha nem klónozod, akkor célszerű beszerelés előtt dokumentálni! :D
SD2023-01-12 10:37:24 // 28531
Hát igen nem volt viszonyítási alapom de nem az élvezetes utak közé tartozott engem is jó fél métereket dobált arrébb.. az alattomos jó szó, az volt:D És igen amikor nem tudod mennyivel menjél mert minden sebességnél dobál:D és ha valaki melletted megy még azt is ráddobhatja:D Aztán meg kamion mögül gyomorgörccsel dugod ki az autót :D

De végül is nagyon gonosz szél lehetett mert nem tudtam megszokni, hiába fúrtam bele magam az ülésbe hogy jó akkor légpárnás járművet vezetek, az csak rugdalt oldalba :D
SD2023-01-12 10:32:38 // 28530
Na akkor ez is tisztázódni látszik az univerzálist kell tanítani, a gyárit felismeri az autó magától.
Mert a gumis állította hogy be kell tanítani.. én meg mondtam neki hogy mire hazaérek látni fogja, és úgy is lett.
De akkor az univerzálisnak biztos meg kell adni valami kódot mit küldjön.
Liquid2023-01-12 10:25:16 // 28528
14e/db volt novemberben az univerzális, betanítva. (blogomban benne van, a gumis adta)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 10:15:04 // 28527
Áhh szuper, köszönöm! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 10:14:22 // 28526
Megoldja, a két ünnep közt én is jártam arra :-) Nekem nem lobogott a géptető 150-160 körül. Odafelé erős szembeszél, hazafelé alattomos fél oldal-hátszél volt.
SD2023-01-12 10:11:55 // 28525
ja igen mert 5-6 évig bírják úgyhogy a használtat nem érdemes
quash2023-01-12 10:10:48 // 28524
Bármilyen 433Mhz-es univerzális TPMS jó.
Télibe én is ilyet raktam, 25e-ből megvolt a 4! :D (FB marketplace - új)
SD2023-01-12 10:05:25 // 28522
vitzen kívül két ünnep között vitorlás hajó üzemmódban jöttünk haza a M3-on olyan szél volt hogy mikorbuszokat sávokat dobálta alrébb...
akkor láttam hogy a mocitető is remeg:D
ezt is megoldja? na akkor szerelek:P
SD2023-01-12 10:03:17 // 28521
én 15-ért vettem, van univerzális ami még olcsóbb is és nem kell külön anyát venni
azt a Q ez tényleg dárga
elvileg a default gumisnál kapható is jó 12k "!csavarral!" volt akkor
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 10:02:54 // 28520
Be kéne állítani, aztán ugyanúgy leragad, de legalább nem lötyög majd, és 200 fölött kevésbé libeg. XD
Én már rutinból nyitom.. Felpattintod, ésszemből nézve jobboldalt ugrik föl. De ez ne tévesszen meg, bal(!) oldalt nyúlj alá valahogy, és már nyílik is. Havonta befújom valamivel, ami a kezem ügyébe akad, de igazából nem segít rajta. Ez ilyen. :-) Egy villáskulccsal magadnak is tudsz rajta állítani amúgy.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 09:59:40 // 28519
A gyári TMPS szenzorra van valami alternatíva? Kicsit elment az ára a gyárinak, a négy szenzorért 108e Ft nem hangzik barátságosan.
SD2023-01-12 09:58:26 // 28518


vááá ezt megcsinálta most nekem is:P

Nyitom a mocitetőt.. ne kérdezd miért nézegetni akartam, vagy nem tudom...

erre a kallantyú lötyög mintha kinyitottam volna de a mocitető nem jön föl...
próbálkozok párszor visszanyomom kinyitom, erre feljön..

Azt is megfigyeltem hogy szembe állva a jobb oldala kicsit lötyög lezárt állapotban...
el kéne vigyem hogy állítsák be? Most meleg volt a motor, ez számít?
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 09:56:47 // 28517
Inkább a xenon lámpa szintezőre tippelek, nekem is ott van a kis kar. Egy gumidugót beletehettek volna azért...
SD2023-01-12 09:24:47 // 28516
a villan-telónak valami mérő baxa?
SD2023-01-12 09:23:42 // 28515

na ez mi a szösz?


ami itt nekem nincs

A cikkben szúrtam ki.. :P
Mi van még kispórolva az enyiből:D
SD2023-01-12 09:17:57 // 28514
Mért van olyan érzésem mint mikor valaki f..ot a liftben és senki nem akar beszállni:D Mondtam valami rosszat??:D
SD2023-01-12 00:09:01 // 28513
Ami amúgy momt képződmény nem csúnya főleg ha ilyen dologra van elhasználva;)
SD2023-01-11 17:36:49 // 28512
Én használt motorolaj színünek mondanaám:D
De én piros fixált vagyok, ne hallgassatok rám:D
RomeoOne2023-01-11 17:31:09 // 28511
Nem ismerni a lipari szürkét? Fuh, amatőr hiba :P

Totalcar teszt - Lipari szürke Giulia Veloce
SD2023-01-11 17:05:49 // 28510

Na ez, hát nem ismertem:)
SD2023-01-11 14:02:39 // 28509
ahol simlisek ott az ilyenek sűrű eset és mindenki félti a seggét nem őszéinték egymással sem:P ebből adódik... mert akkor majd jön azt pereskedik az ügyfél..
zgi5212023-01-11 13:37:24 // 28508
nem lett volna egyszerűbb aznap, azonnal felhívni hogy bocsi ez van..? végigcsinálták azt a tortúrát..
SD2023-01-11 13:35:30 // 28507
Láttam óriási, annyira kellemetelen a szitu, hogy meg sem osztottam :D:D:D

A fék légtelenítő csavarján hagyott rajta egy csóka csavarkulcsot azért nem gyengén veszélyes...
zgi5212023-01-11 13:32:41 // 28506
volt/van fent a youtube -on egy Porsche Buda Hazugságok c. videó talán ismered.. az amikor egy villáskulcsot a kerékjáratban hagyott a szerelő és nem voltak hajlandóak elmondani az ügyfélnek (aki régen tudta már és kiszedte) csak csalogatták vissza heteken keresztül az szervizbe vmi koholt indokkal. végül kíváncsian, de bekamerázva vitte be az autót a srác.. persze nem találták már az otthagyott villáskulcsot miután kihazudták a szemét megmutatta a felvételt a szervizvezetőnek :) sajnos most nem publikus, de érdemes ránézni, hátha felbukkan. tanulságos és ugyanakkor érthetetlen a szerviz hozzáállása.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 13:24:51 // 28505
Ugyanarról beszélünk. Ha megvan a jó kapcsolat, ismerettség, bizalom akkor mindkét félnek jólesően feszengés nélkül megy a dolog.
RomeoOne2023-01-11 13:22:25 // 28504
A "kicsi"-t egy 5 literes 10 hengereshez képest értettem, de hát ez félreértés volt sajnos :D
zgi5212023-01-11 13:20:11 // 28503
nekem az a benyomásom, hogy szívesen szereli srác a visszajáró ismert autót, követi az életútját.. van személyes nexus, igen kis beszélgetés stb..

sztem jobb lehet, mint csikkel teli noname unix/gls Ducato -t javítani óráról órára.
zgi5212023-01-11 13:15:45 // 28502
persze ez papíron így van, sőt ügyfelek be sem mehetnek a szerelőtérbe.

kb. 5 percet szoktunk egyeztetni és kijövök, senki nem szereti ha fölötte állnak.
valóban zavaró.

a Neró M5 a szervizre utal (ugyan volt bimmerem, de nem M5 és soha többet nem kell!), ezek szerint nem ismerted a céget. sztem a 2.2 180 lovas Giu nem "kicsi" a mai autók között a maga 450Nm -ével. :P
SD2023-01-11 13:11:50 // 28501
De az soseromlikel:D az nem tud RIP lenni:D:D:D:D főleg az SMG
SD2023-01-11 13:11:08 // 28500
Olyat is karatam:D én is:D
SD2023-01-11 13:10:43 // 28499
de igen embere válogatja, van aki utálja a ha nézik mert elveszi a figyelmét, van aki meg kommunikatív, és szívesen trécsel..

Én is végig néztem az üvegfalon az olajcserét annak ellenére hogy semmit nem láttam, egyszer sem nézett rám hogy miért nézem. De a végén elsétált előttem hogy ha akarok kérdezzek valamit, beszélgettünk, kapta is, az így ha működik korrekt ha nem akkor nem kell erőltetni. De láttam hogy végig tudja hogy nézem és nem zavarta profiként vigicsináta és még figyelt is rá hogy lássam bontja az olajat, méri nézi, ellenőrzi a kerekeket, ez kicsit színjáték igen, de a normális emberi fajta.
RomeoOne2023-01-11 13:08:39 // 28498
Ja, akkor félreérthető volt, azt hittem valami fekete M5-öse volt ,mondjuk a Bangle érából egy V10-essel :D
SD2023-01-11 13:06:08 // 28497
Nero M5 egy szervíz volt asszem:)))
SD2023-01-11 13:05:08 // 28496
Mai másik agymenésem, mikor először indítod a nap elején, adsz-e neki fék nyomás nélkül, előszört power-t és utána indítózol csak, vagy rögtön?:)

Ugye ezegy bravur amúgy.. hogy 1-2 sec alatt egy computer feléled.. meg trükköznek az autók hogy már ajtó nyitásra indítja stb...

De mégis, régen a sluszkulcsos autónál én mindig először gyújtás, mikor minden elhallgatott akkor indítózás:)

Vajon a Giuliánál van ennek jelentősége? Vagy ilyenkor írja a hibakódot hogy DNA kapcsoló nem vette a kommunikációt mert berántja a feszültséget az indító:D:D:D
RomeoOne2023-01-11 13:05:04 // 28495
ismerősként kezel, nem "gőgős" ügyfélként aki "le sem ereszkedik" hozzá, csak kv -zgat a váróban

Hát sztem meg pont az a tapasztalat, hogy nem örülnek, ha az ügyfél ott legyeskedik és nem az, hogy meg vannak sértődve, ha nem megy oda az ügyfél "leereszkedni". Pedig mennének sokan, de azt külön meg kell beszélni és inkább nyűgnek érzik. Neked ügyfélként a munkafelvevővel kell kontaktolni, ő az interfész közted meg a szerelő között. A szervizek ezt próbálják is betartatni és inkább kiváltság, ha odamehetsz.


Amúgy volt egy M5-ösöd? Wow, az azért komoly autó. Melyik generáció? Hh, akkor "kisdízel" Giulia lett, nem hiányzik az a teljesítmény?
SD2023-01-11 13:02:32 // 28494
Igen most mikor végre megcsináltattam a télifelnit, ott is adtam a gumisnak és bevitte a főnöknek.. ahol amúgy fizettem a számlát.. ez így korrekt, mert láttam hogy tényleg azok.
SD2023-01-11 12:59:42 // 28493
Legutóbb az aldiban lehúzott plusz egy sütő rámát.. legyintettem..
Azóta nem megyek oda most mit szivassam a pénztárost, miért nem figyeltem...
Amúgy pl. az egy liter tejet vihetsz dolog nálam tényleg kiverte a biztosítékot..
Heti rengeteg pénzért megyek bevásárolni és majd azt gondolják napi kétszer megyek tejért?:D:D:D

Nyilván a postán nem adok a bélyeghez:D

Meg a fix áras szolgáltatásokhoz sem. A fűtés szerelő is mikor akartam neki adni az éves karbantartáskor.. visszaadta hogy vigyem el inkább a gyerekeket fagyizni:D
Majd ő kiszámlázza amit kell, ja mondom köszönöm:D:D:D

Csak aztán meg hónapokig hajkurásztam hogy nézze már meg miért nem tartja a hőmérsékletet a cirkó... Mikor mindenkit körbefenyegettem a márkaképviselettől kezdve... és már én is kitalunultam a szakmát.. Na akkor nem adtam:P

De a jött a régi öreg fószer kicserélni a szivattyút nagyobbra, aki amúgy alulméretezte.... neki adtam mert ő tényleg a tudása legjavát beletette:)
zgi5212023-01-11 12:59:16 // 28492
teljesen igazad van, de a borravaló maradt egyelőre még az eü -ben is!
a szervizben a szerelőnek sem kötelező adnod, de ha megtetted és elfogadták, mind2 fél jól érzi magát. :) mindig hozzá viszem az autót, számítok rá, számíthat rám.. ismerősként kezel, nem "gőgős" ügyfélként aki "le sem ereszkedik" hozzá, csak kv -zgat a váróban (nem rád utalok természetesen! :)). kénytelen vagyok megbízni benne és örülök, hogy rátaláltam.

volt olyan márkaszerviz ahol nem fogadták el a jattot, gondoltam viszek egy karton sört.
mit csinált a munkafelvevő? bevitte a srácoknak és szétosztotta, hogy az ügyfél hozta -egészségetekre! később Ő tanította vezetni a srácaimat, mert váltott. (tudom, hogy van olyan itt, aki ezt majd elolvasva tudja kiről van szó!)

NÉRO M5 (R.I.P)
SD2023-01-11 12:54:59 // 28491
Nem tudom megmondani, ahogy érzem, ha úgyérzem megtette amit kell és nem lustálkodott, akkor megérdemli. Egyépként elég kevés szolgáltatást veszek igénybe.

Az olyan munkáknál adok ami felelősséggel jár, talán.

De attól is függ hogy állok én:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-11 12:29:10 // 28490
A baj ezzal pont az, hogy valójában pont ez belső félelem a motiváció. Inkább 110%-ért jó munka mint 100%-ért rossz. Engem ez azért zavar. Én 100%-ért azt várom, hogy ha valaki valamit csinál, azt szakszerűen és odafigyeléssel tegye. Pláne egy ilyen kiszolgáltaott helyzetben nekem nagyon nem komfortos az egész. Azt sem tudom, hogy valójában mit csinált, nem ismerem, de muszáj mennem. És akkor dugdossam a tízezreseket zsebbe, hogy tuti jó olajat kapjak? Áhh..
Más a helyzet amikor ismerek valakit, tudom ki, és tudom hogy plusz pénz nélkül is alapos, vagy segítőkész. Ilyenkor kialakul hamar egymás elismerése, az oda vissza figyelmességek. Mondom, ez tuti valami falusi beütés XD A futárnak a múltkor pl kulcsot hagytam, betette a műhelybe a cuccot, visszazárt, volt bizalom. Kb ennyi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.