SD2024-08-30 09:29:29 //
36553
Egy kis babrálás és fent is a kipu:D
Szóval lett egy dpf-től hátra supersprint rendszer:)
Vettem a bátorságot és elvittem szereldmagad szervízbe:D
Jó csatakra izzadtam és 3,5 óra volt de én vettem el a szüzességèt;D
Első tapasztalatok:
-hidegen brummog
-folyamatosan jelen van 2-3k alatt mormogás felette inkább zenei.
Elsőre vicces de most azért volt egy normális kerekű halk alfám most meg van egy malomkerekű vadmalac:D
Irány a mátra:D lessük mit mutat:D
Teligázas gyorsításnál pici durrogás stb:) eddig jó;)
ezt már írták alant, de szerintem ez nem egy típushiba, nem tudom, hogyan jön ide egyáltalán a visszahívás kérdése.
ha az lenne, szarig lenne vele az összes fórum, mert a dízel még büdösebb mint a benzin, mindenki panaszkodna.
valamilyen eseti hibád van, amivel én inkább elmennék másik, normálisabb szervizhez, ha a jelenlegi nem hajlandó veled foglalkozni.
le kell bontani a hátsó lökőst és megnézni, hol lyukas a csomagtered, ahol visszamehet a kipufogógáz, ill. hol nem tömör a kipufogórendszer. vagy beraksz egy füstpatront az autó alá hátul, és nézed, hol szivárog be.
a hibát szeretnéd megoldani, vagy harcolni akaszr?
A hang megokosítása tényleg egy olyan low-cost / high-yield dolog, amit érdemes minél előb meglépni. Kb. mint az AA wireless vagy az iphone-os változata. Kis befektetéssel nagy hozzáadott érték, ami sokat hozzátesz a feeling-hez. Vagyis a Q esetén. A 2.0T-nél kipufogót kell cserélni, az nagyobb macera, mnit a Q-nál, hogy csak egy behúzórelét kell bekötni a rendszerbe.
G-MANN🍀2024-08-29 22:29:11 //
36550
Veloce Q4, Supersprint középső cső és hátsó dob. Álom!
Egy karikára vidd majd el, egyből mosoly lesz a vége. Nagyon engedi a fenekét. És pici hangja is van így, ami rajtam segít, mert az autó mindent is tudja, de így a hangja is elhiteti amit tapasztal a vezető. Imádom!🤩 és természetesen "D"- ben😉
mr_oven2024-08-29 19:03:34 //
36549
Előbb lemaradt a link a visszahívásokal kapcsolatosan:
https://autopro.hu/gyartok/a-gepjarmu-visszahivasok-jogi-hattere/111881
mr_oven2024-08-29 18:44:53 //
36548
Kedves Warbi !
Köszönöm az értékelést. A gáz bal oldalon jobban érezhető a csomagtartó fedél íves tartója mellett. Próbáltam letakarni a kerékdob külsőt megbontva, de még nem mértem.
Szagra nem volt javulás.
Attól megszakérthetjük, lassan eljutok oda, hogy nem érdekel, szétkapom...XD
Na egyébként ez az ami nekem bő 1 év alatt megváltozott. Ugyanúgy jól esik az elsőkerekessel is autózni egyet, de az van, hogy hátsókerekessel természetesebbnek érzem az egészet. Szóval ha másra nem arra jó a Giulia, hogy a jövőbeli kotláim is ha egy mód van rá hátul kaparjanak. Voltunk a Bihar hegységben a Giuliettával, én ugyanúgy élveztem vezetni, minden jót megadott a kis méregzsák. 170 lóval, merev kasznival, jól hangolt futóművel azért elég vidám 1100m szintemelkedés 20km alatt. Mégis ha a Giuliával csinálom ugyanezt, az egy meditációval ér fel. Pedig a Giulia puhább, közel nem acsarkodik annyira, a kormánya is könnyebb, pedál is kevesebb van. Mégis ahogy mozog, az nagyon harmonikus, és nekem élményben sokkal többet ad. Adrenalinban kevesebbet. A kettő külön dolog.
Azt hiszem én a hozzászólásaid alapján pontosan értem a helyzeted, szerintem is korrekt módon megpróbálod mérni és kideríteni a hiba okát. Az hogy műszaki ember vagy számomra nem kérdéses. Ezt a hozzáállást, logikus gondolkodásmódot hiányolom a szakszervizekből. Ugyanazt játszuk, csak más hibával. Megpróbáljuk logikusan végigkövetni és kinyomozni azt a hibát ami nem feltétlen a mi dolgunk lenne egy garanciális terméknél.
El lehet látatlanban bagatelizálni, de az ember nem véletlenül kezd el egy ilyen rendellensséget nyomozni. Lehet legyinteni, hogy ki használja 5000-res fordulaton, és lehet komolyan venni is, mert a kipufogó gáz nem túl egészséges az utastérben, teljesen mindegy milyen körülmények közt jut oda. Nem juthat oda.
Ha nagyon nem akarod lebontani a lökhárítót, esetleg megér egy próbát jól teletömni plédekkel a csomagteret a légcsappantyúk mellett, és úgy megpróbálni mérni, vagy egyszerűen szagra megpróbálni különbséget tenni a két oldal között. Csak ötlet.
VAgy valami érzékenyebb méréssel próbálkozni (TVOC mérő esetleg?).
mr_oven2024-08-29 17:57:16 //
36544
Kedves zigi 521 !
Nem ügyvéd vagyok, a szakmám nem engedi meg a mellébeszélést és feltételezéseket. A műszaki meglátásomat, állásfoglalásomat mérésekre alapozom. A feltételezések csak kiinduló alapot adnak a műszaki alapú elinduláshoz.
Amit le kell szögeznem:
1. Egy veszélyes hiba, melyek miatt visszahívások vannak, sokszor évekig el vannak rejtve előlünk vagy szándékosan, vagy gondatlanságból, vagy mert nem ismeri fel senki. Ezen gyökérokokat évekkel azután tisztázzák miután a másodlagos jelenségek előjönnek. Jelen esetben ez a másodlagos jelenség a gáz megjelenése a kabinban. Elsődleges az, hogy egyáltalán a közelben van és nem távozik azonnal a kipufogó végen.
Ajánlani tudom mindenkinek ezt a cikket, amely példát is hoz erre azzal, hogy egy visszahívás abból fakadt, hogy elrozsdált a biztonsági öv taró szerkezete- ez a másodlagos. Elsődleges hogy beázott a karosszéria egy ponton, amit el lehet bagatelizálni, de egy halálos baleset is sok, ha ezen múlik.
Munkám során ezeket az elveket naponta alkalmaztam.
2. A bejövő szagot nem csak magam tapasztalom, hanem az egész család.
3. Arra hagyatkozom, amit mérek.
4. A szervízt megkérdezve nem elégített ki, hogy semmilyen elképzelésük sincs diagnózisra. Bevallásuk szerint nincs mérőeszközük és elképzelésük. Egy sima olajcsrét sem merek semelyik szervízre bízni a mult negatív élményei alapján. ( nem meghúzott olajszűrő miatt elfolyó olaj, nem jól visszahelyezett, rögzített alsó burkolat leszakad, nem jól légtelenített hűtővíz miatt hengerfej hiba.
Shadin2024-08-29 16:40:14 //
36543
Ne sznobuljunk kérem, nem vitatom a Giu technikai okosságát, de a mi generációnk az elsőkerékhajtáson nött fel kb. és a 99%-a semmit sem tud kezdeni a hátsókerekes "vezetési élménnyel", ami ugye a BMW szlogenje :-) Nem összehasonlítottuk, csak széljegyen véleményeztük. A GT-ben pont ugyanakkorát ha nem nagyobbat tudok élvezkedni, így hát összehasonlitható is lenne akár. Ennek is meg annak is 4 kereke van :-)
Shadin2024-08-29 16:36:02 //
36542
Hupsz megint lassan olvasok :-)
Shadin2024-08-29 16:33:08 //
36541
Ez elég durva. Ilyesmi hangja volt a WG rúdnak is amikor lötyögött. De azt mondtad ugye h egyértelműen nem az zörög?
A turbón a lemezborítás illesztései? Meg kell egyszer szakértsük egy jó sör mellett szerintem...
Shadin2024-08-29 16:26:42 //
36540
Axle-Back-System L/R: Sport exhaust centered for L/R System (absorption principle) incl. EC type approval
No cutting of the original exhaust system required!
About:
- Exhaust can be installed in combination with the original exhaust outlets
- Including connection tube and mounting material
- Original tube Ø 65 mm - REMUS tube Ø 70 mm
65-ös a 2.0 gyárija, adnak a Remus-hoz egy gyűrűt az illesztéshez:
A Cat-back verzióhoz adnak egy 70-es csövet is a rezóig.
Szóval neincs és nem is lehet szó szűkítésről.
Na ez nagyon mellé, minden szempontból.Javaslom próbálj ki egyet mielőtt ilyen véleményt leírsz. :-)
zgi5212024-08-29 16:19:08 //
36538
Érdekes ez a sztori amit írsz, sokat foglakoztál vele. Nekem az a furcsa, ha ez szérihiba lenne pl. a dízelnél sokkal hamarabb észrevenné az ember. De tényleg nem hallottam még erről, ez elég nagy öngól lenne a fejlesztésben. A kopoltyúk kifelé nyílnak az ajtó vagy csomagtér zárásakor, ott befelé nem nyílnak a "zsaluk" ahogy látom.
Shadin2024-08-29 16:18:47 //
36537
Ebben a motorban minden zörög pl. a GT JTS-hez képest, de közel sem olyan fosch mint egy jó GTI motor hangja közelről :-) A kipufogó kellett hozzá, bár a vesémbe került.
Én is belehallok némi kerepelést, de elengedtem, az 1200-as fordulatos gázelvételes hajtás rángatás jobban izgat, de arra is azt mondják engedjem el.
Ilyen hangokat hallani, de egyik sem köthető a WG rúdhoz pl.
Érdekes, hogy amikor tatabányán az összes Giu-t kipróbáltam, mindegyik hidegen indult és midegyik retek mód csörgött a rúdnál az első 90 mp-ben.
VT
Shadin2024-08-29 16:06:05 //
36536
Ez teljesen igaz, miután homeworking-elek, többet nézem a Degu-t mint amennyit megyek vele, és agyalok :-) Csíptuning stb. Majd elmegyek 6 napra 5 etapban Milánóig full kanyargós hágós mellékúton és a vége felé már elkezdtem élvezni is, nem feszültem az ülésben, nem "szorítottam a tankot" kanyarodás közben, szóval kezdtem ráérezni kicsit és rájöttem, hogy nem kell annyi ló, el tudok vonatkoztatni a dízel karakterisztikájától, ha kell elrúgom a végéig, mert arra való és hát megy is. Menni kell vele. Jövőre Mille Miglia túra lesz :-)

mr_oven2024-08-29 16:04:07 //
36535
Még nem tudom, az Autókerskedők sorozatban egyszer belülről fújta a kabinban a füstöt és azt nézte hogy hol megy ki. Szépen látszott.
SD2024-08-29 16:03:56 //
36534
De ti a kényszerből feszesre hangolt fiat konszern maradvány alfákat hasonlítgatjátok, ahhoz az autóhoz ami újra feltalálta magát és a 75-ben volt utoljára?
Ez nem az a kávéház, ez az az alfa amit mindig is akartál a többi az a technikai kényszer szülötte:)
Shadin2024-08-29 15:49:08 //
36533
Én ezeket érzem a MiTo-ban is, 135 ló minden helyzetben elég és szól a kipufogó meg van hangja a motornak, meg belepörög a 6000-be, ezek mellett meg kemény a futómű sportos érzéssel. Ugyan az a stítus, csak a méret más kicsit.
SD2024-08-29 15:34:49 //
36532
de akkor vedd ki az alsó tálcát legalább, meg az ülést lehajtva:) hátha látni, de azért az hamar eloszlik nem?
mr_oven2024-08-29 15:21:49 //
36531
Igen, ezért próbálom meg discofüsttel alulról, megszívatva egy asztali ventivel az ablak felől.
SD2024-08-29 15:15:57 //
36530
Véleményem. szerint csak a lökös alá jutva tud beszivárogni.
mr_oven2024-08-29 15:13:55 //
36529
A kipufogó szivárgást nem tudom menet közben mérni, de tudok egy nagyobb fordulatot nyomni állva.Ha ha a kipufogó szivárogna, akkor miért csökken érdemben a csomagtartóban a gáz, ha eltömítem a csővégződés melletti rést.
Shadin2024-08-29 15:02:20 //
36528
Nem fog. Sőt még az Alis kamu Veloce diffúzor cseréhez is le kell szedni a lököst, nem férsz hozzá a macskaszem magasságában lévő csavarokhoz.
aranytl Lacit kéne megkérdezni. Ő szedett már ki az alsó motorburkolatból valami leesett csavart vagy patentet, ami ott zörgött idegesítően és nem lehetett beazonosítani, hogy mi az.
Nem az. Már szedtem le a motorburkolatot, és lazítottam fel a hővédőt, nem az. :-) De nem is egyértelműen a wg tengely. Jobban meg kéne bontani, de egyelőre nem akarom piszkálni.
Igen, itt lehet a kutya elásva. Bár szabványos 70-es névleges átmérőjű csövet nem ír, de feltételezhetően nem olyan dilettánsok a Remusnál, hoy a külső átmérőt hasonlítják a névlegeshez és tényleg az ő csőátmérőjük a nagyobb.
SD2024-08-29 14:21:18 //
36524
SD2024-08-29 14:17:40 //
36523
ja hogy ennyire gyorsan bejön.. na ilyen intenzív szag élmény viszont nekem soha nem volt..
mr_oven2024-08-29 14:15:50 //
36522
Ez teljesen életszerű, hiszen nem akkor éreztem először, mikor a mérést csináltam.
Ezek egy-egy keményebb előzés paraméterei, ami nem tart 2 percig, de míg elindulsz kiszállsz ellenőrzöd azzal együtt igen. Próbáltam a kerék felől a dobnál bal oldalt benyúlva szintén vizes ronggyal lefedni a kopoltyút, de mégis volt füst, de ezt csak szagolva nem mérve. Szaglás és mérés alapján akkor tűnt el eddig, amikor lezártam a kipufogók melletti rést. Folytatom füstgenerátoros teszttel. Esetleg megpróbálom mindkét kopoltyút egyszerre letakarni.
SD2024-08-29 14:12:38 //
36521
"kereke van" idéző jelben mert nekem azt is vennem kell hozzá utólag:D:D:D
SD2024-08-29 14:11:26 //
36520
Én nem vagyok csalódott az alfás minőség miatt, tudtam hogy kezdőkészletet veszek az autóval:D
Ha a tipik béna tervezés hibák elkerülnak jó pár évig akkor én azt hiszem meg tudok békélni ilyen hülyeségekkel..
Ha a multiair nem hagy cserben, ha nem hullik ki alóla a futómű, ha üzembiztos, és nem csinál hetenta öregebb korában sem 2 heti szerelnivalót én akkor beérkeztem:)
Szarokén rá hogy mozog a kárpitra szögelt ajtóbehűzó, vagy lötyög a mocitető nyitó, vagy majd eltörik a kézi kábel, vagy a csomagtér, csak ne basszon ki velem, jelezze időben és enni:)
Kereke van, megy mint a barom, kényelmes, szép, ilyet akartam:))))
SD2024-08-29 14:08:20 //
36519
Ez viszont az aktuátor lesz, kitaámasztod és ha így helyben nem adja akkor meg kell mókolni:)
SD2024-08-29 14:06:56 //
36518
Ezesetben viszont ez egy nem életszerű mérés, miért mennél 120-al 5000-es fordulaton, épp csak a 2000-et eléri 7-es sebességben.
Persze nyilván így produkálható a mérés, de ha megvan a hiba akkor máskor is előjöhet.
De azért itt akkor valóban a nyomás állapotok okozzák, simán el tudom képzelni hogy ilyenkor a kopoltyún vissza dolgozik a rendszer, a rezgésekből, pedig nem csuknak be.
Esetleg még azt próbálhatnád meg hogy kopoltyút lezárod szinté, persze úgy hogy ne gyulladjon meg az akku:D
mr_oven2024-08-29 14:05:07 //
36517
Kedves RomeoOne !
Az igazság valahol ebben a táblázatban van. Mindenesetre a külső átmérőnek 76mm-t mérek.
https://perkor.hu/csomeretek-kulonbozo-szabvanyok-szerint
Egyébként
itt a hang, szerintem kihallatszik szépen. Kifejezetten és hangosan zörög.
Nem, az a motorból jött újkorában, tudom miről beszélsz. Szerintem a hátsó dob alapos kiégtésével és a km-ekkel az elmúlt nagyjából, vagyis nem annyira béna orrhangon szól, más lett a hangja.
mr_oven2024-08-29 13:52:05 //
36514
Kedves SD !
A CO2 mérőt a bal dob mögötti kis tárolóba teszem kitámasztva ne mozogjon és fölül nyitott legyen a szenzornak. 10 percet mentem bemelegítésként majd betettem a mérőt, ami a 410ppm-et mutatja mint a levegő normál CO2 tartalmát és ekkor mentem 2 percet 4000-6000-es fordulattal utastérben befúvás nélkül, ablak 5 cm-re lehúzva, 90-120 km/h tempóval. Ekkor kiszállva 1800ppm-et mérek. Érzem a szagot az utastérben is és a csomagtartóban is főleg a bal dob fölötti résnél. Ez az érték visszamegy normál 2000-fordulatnál 450-alá, mert átszellőzik a csomagtér.
SD2024-08-29 13:42:06 //
36513
izgatottan várjuk a fejleményeket.. nekem 3gyere ül hátul.. most már meg fogom mérni.. van ilyen légminőség mérőm és berakom a csomagtartóba..
remélem nem a CO miatt alszanak olyan jókat:P:D
SD2024-08-29 13:39:27 //
36512
Ez az a kávédaráló hang 2000rpm környékén?:D
Bár nem mértem soha, de az alfaowner-en a legmegbízhatóbb felhasználók is 2,5"-et, az az 65 mm-t írnak a 2.0T gyári kipuffjára.
mr_oven2024-08-29 13:29:14 //
36510
A Remus oldalán 70mm átmérőt írnak. Ez valóban csak 6 mm eltérés, ha ez az igaz, bár ott hibásan 65 mm van az eredetire írva, ami valójában 76mm.
Liquid2024-08-29 13:26:58 //
36509
Értem és láttam amit írtál...a kipuf. szivárgást is menet közben vizsgáltad terhelés alatt?
mr_oven2024-08-29 13:19:31 //
36507
Kedves Liquid !
Mint említettem az elméletemet mérések támasztják alá. Sem a motortérben sem a kipufogó toldásoknál nem mérek szivárgást. A mérésem a széndioxid szinten alapul. Csak a csomagtérben mérem legelőször a magasabb értéket ez érezhető is. 410pp helyett 1800ppm ez rövid idő alatt átáramlik az utastérbe. Az időt csökkenti a kicsit lehúzott ablak vákuumja. A másik pedig hogy kitömve a kör alakú rést a kipufogócső és a karima között érdemi csökkenés tapasztalható kb 550pp-re megy csak fel a 410-ről egy újabb mérés során.
Nekem mondod? Persze nem relativizálni akarom mások baját, de sztem én vettem be legmélyebbre
az olasz életérzést :DDD
USA-ban is sok a panasz, de más a saját bőrömön érezni. Ez van, le kell vonni a tanulságokat.
Köszönöm! Jó kis Sofirn zseblámpa 😄
Ez hasonlóan mozog a te autódon is..Akkor ez vagy így jó, vagy a tied is rossz. 🤣
De akkor mi zörög ha nem ez? A hang nagyon ilyen jellegű.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.