Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2015-06-26 14:09:18 // 574
nagyjából egykutya a kettő, erről papolunk, mégis mindeig előveszi valaki, hogy sokkal jobb meg olcsóbb a dízel. Ez csak akkor igaz ha 0 km-rel veszi az ember és nagy távokat utazik gey menetben, minde más esetben nagy nem igaz.
.......................2015-06-26 14:08:14 // 573
"Az emberek nagyobbik részének nem az az általános, hogy több száz km-eket tesznek meg akár naponta akár hetente mondjuk egy másik országba."

bakker ha látnád ,hogy milyen népáradat van az Osztrák autópályán vasárnap délután keletröl nyugatra
GTPeti2015-06-26 14:05:36 // 572
"Elromolhat." Na ez az. De értelmes használat és üa. mellett ritka. Az EGR a mostani motoroknál kivétel ezalól, cserélgesse, aki akarja. ;)
Annyira nem kéne ezeket a motorokat megbízhatatlannak beállítani, mert még 200e fölött sem azok. Az injektorfelújítás, az hozzátartozik, ez tény. De benzinesnél pedig a gyújtótrafó csere.
.......................2015-06-26 14:05:24 // 571
TBi furat * löket 83.0 x 80.5
2,0 jtdm furat * löket 83,0 x 90,4
1,6 jtdm furat * löket 79,5 x 80,5

(az adatok mm ben értendök)

gyakorlatilag a TBi egy 2,0 jtdm blokk ,1,6 jtdm fötengellyel
persze a dugó meg a hengerfej más...
.......................2015-06-26 14:01:18 // 570
ez egy városi legenda :)
volt valamikor a benzines megbízható ,amikor sima karburátoros,vagy szívócsöbefecskendezéses volt

de MA a gyakorlatilag a TBI egy benzines diesel motor
ugyanúgy van benne nagynomású szivattú,piezo vagy solenoid injektorok ,egr,kettös tömegü,lambda sonda ,minimum 2 is kat elött kat után

gyakorlatilag kostrukcióban semmi külömbség hisz a TBi a 2,0jtdm blokkjába van építve
söt egy gyártósoron készül
TBi motor
denil12015-06-26 13:50:37 // 569
Így van. Amikor általánosságban kérdezik az Alfás közösséget a Jtdm motorokról, akkor meg szokták említeni,h a 200k km a kritikus pont ahol több minden is elromolhat a drágább alkatrészek közül.

A benzines technika régebbi, kevésbé agyonbonyolított és egyszerűbb, ebből fakadóan megbízhatóbb - nagy általánosságban - mint a diesel erőforrások. Ha elém raknának egy 2.4Jtdm és egy 1.8Tbi motorral szerelt 59-et, akkor nem kérdés,h a Tbi kéne. Az emberek nagyobbik részének nem az az általános, hogy több száz km-eket tesznek meg akár naponta akár hetente mondjuk egy másik országba. Mert ott valóban megéri a diesel. Az átlagos ember a városban, azok környékén vagy agglomerációból ingázva közlekedik ahol a diesel igazából nem jó választás (mondom ezt úgy,h én is agglomeriációból ingázok be napi 35km-ert oda-vissza).
denil12015-06-26 13:46:09 // 568
Azért ezzel erősen vitáznék. Számtalan cikk született, hogy hiába a mai modern DPF-es diesel autók amik nem füstölnek és teljesítik az euro5-öt meg 6-ot, a szűrő miatti sokkal kisebb szűretlen részecskék megtapadnak az ember nyálkahártyáján (pl orr) és tüdejében amik így sokkal veszélyesebbek mint a régi füstölős dieselek amik bár látványra csúnyábbak voltak de olyan méretű részecskéket dobáltak a levegőbe amiket az emberi szervezet jobban tudod "kinn" tartani.

Ha ehhez hozzáveszed, hogy a diesel motor karbantartás igényesebb (ergo drágább) és azok a bizonyos alkatrészek (EGR., DPF, szívósori lapátkék, magasnyomású ,stb ) általában gondot okoznak, akkor az a következtetés sokkal helytállóbb - szerintem - hogy egy diesel autó MA SEMMIKÉPP, de vithatható,h bármikor is egészségesebb lesz e mint egy benzines erőmű.
GTPeti2015-06-26 13:24:41 // 567
"dübörögnek az eladások,PENTASTAR,HEMI,amiböl MI európaiak SEMMMIT nem kapunk"
Ki azok a "mi európaiak"?

"megéri hogy azta pént amit az Alfákba Fiatokba kellett vona ölni"
Mintha állandóan azt mondanák, hogy 5 milliárd eurót költenek az Alfára. Ezt ne felejtsük el. :)

A béna Jeep-eket azért veszegetik. Én Ausztiában és No-ban egyre többet látok belőlük. Főleg a Patriot-ból.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-26 13:15:00 // 566
hű de jó akkor bele kéne rakni az 1.6-os dejzelt a Giulia-ba és versenyezhet a Volvo S80-nal :)))
A 2.0-a ami említésre méltó bőven van annyi probléma, ha nem több, mint a 2.4-gyel...
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-26 13:06:13 // 565
Aki az Alfázást mint élményt szereti, megéli hogy miben más ez, aki már csak a társaságért is ilyen autóba ül, vagy az aki ezzel üzeni az egyen manager társainak hogy nem óhajt akkora sablon lenni mint ők, és bárkinek aki valamiért az Alfa Romeo-t mint márkát szereti: Igen, megérte.
GIRInd2015-06-26 13:05:32 // 564
Érdekes kérdést feszegetsz, én nem foglalnék állást ilyen egyértelműen, mivel a Chrysler átvétele átvétele óta elég sokszor fordult a kocka, turbulens volt a piac. Sztem az most a legfontosabb, hogy csoportiszten jól teljesítsenek, így egyszerűbbé válik az adósságrendezés. Nekem most sajnos van egy olyan érzésem, hogy pl: FCA vállalati kötvényt venni nem a legkockázatmentesebb befektetés jelenleg...
.......................2015-06-26 12:55:43 // 563
hát ne az én káromra(jeepesek hasznára) keressenek pénzt
de van egy választásom ,nem veszem meg!

érdekes a sokat szidott BMW nél ha veszel egy 118d t akkor abból a haszon akár bevándorol a 7 es be is,és ? az is BMW ,és simán lecserélheted a 118d et késöbb 730d re is
beszámítják

az Alfámmal meg bemegyek egy Jeep szalonba és majdnem elhajtanak,hogy mit akarok én itt

szóval itt a kontinualitás hiányzik a piacról ,
magyarul szarban maradtak a meglévö Alfa tulajok ,hogy a FCA hasznot tudjon termelni
.......................2015-06-26 12:51:40 // 562
mind eredeti ,nem hittem én sem
de az új multijet nagyon jól teljesít ha tisztán autópályán használod
kérdezd meg a bontósokat ,
tele van a bontó 1,6 jtdm alkatrészekkel ,válogatni lehet ...
a 2,4 hez meg elfogy minden

az 1,6 ban nincs: szívósori lapátok,sem Rail nyomás szabályzó
az 1,6 105 lovas jtdm még sima wastegate turbos ,az meg sosem romlik el
EGR tök más mint régen
injektorok azokal sincs gond
turbocsövek el sincs ,sosem hallottam még olyanról hogy szétrepedt volna
GIRInd2015-06-26 12:50:31 // 561
Ha az FCA befektetőit kérdezed, akkor valószínűleg az Alfa feltámasztása éri meg a legjobban a Jeep után. Ne felejtsük azért el, hogy azért gyártanak autót, hogy pénzt keressenek.
Piros Madaaar2015-06-26 12:48:33 // 560
ilyet en is tudok :-) 530 xd M packet. ket eves 180.000km.. masodik motor..elso 65.000 nel cserelve. mai napik kuzdenek a hutessel. sokat palyazik a auto es a hutoje a nagy sebessegek miatt bogarak stb eldugul nincs hutes...nemtudnak vele mit kezdeni..80.000 eur volt az ara...szerinted hogy orul neki...elotte superb je volt visszasirja :-) a 159 mentunk egyszer es csak bologatott hogy milyen jo,kenyelmes jo erzese van benne :-)
multijet jo. torokoknel ezek taxisok nem egyikkel mentem amiben 400-500 e km volt:-)
.......................2015-06-26 12:46:37 // 559
én azt leszarom ,hogy mi megy amerikában,
ez itt Európa és nekünk is kell autó ,
vagy akkor lehessen it is venni minden AMi modellt,
Liquid2015-06-26 12:38:54 // 558
mert JEEP-et veszik amerikában és abból van a pénz
Liquid2015-06-26 12:37:05 // 557
a turbo, kuplung, kettőstömegű, EGR, injektorok, turbocsövek, szívósori lapátok (és még sorolhatnám) is mind eredetiek?
Mert én ilyen dolgokra gondoltam, a motor mechanikájára.
.......................2015-06-26 12:36:04 // 556
szép és jó ez a Gulia
de megérte?
megérte ,hogy a Lanciaából szinte mindent feléldoztak?
megérte hogy a Chryslernél dübörögnek az eladások,PENTASTAR,HEMI,amiböl MI európaiak SEMMMIT nem kapunk

megérte ,hogy a FIAT gyakorlatilag fos elavult modelpalettára sorvadt
meg a béna ,rosszul sikerült 500L,,X sorozatra

megéri hogy azta pént amit az Alfákba Fiatokba kellett vona ölni ,
azt ilyen írtóbéna JEEP ekbe ölik
( három új jeep modell is kijött amíg MI vártunk 5 évet a Giuliára)

szerintem dugja fel magának a szürke pulóveres a Giuliáját,ez a véleményem
.......................2015-06-26 12:31:09 // 555
tudok mutatni vagy három 1,6 2,0 jtdm multijetet amiben 300ezer km er van
eredeti bontatlan motorral !!!!
és tudok mutatni olyan benzines S5 öt is amiben 300ekm nél a harmadik motor van!!
.......................2015-06-26 12:28:52 // 554
persze ,egy cipöben járunk :)
GTPeti2015-06-26 12:27:21 // 553
A 3er-ben nincs elöl kettős keresztlengőkar. Amit én vezettem, az olyan volt, mint egy Polo...
(A 335d ment, mint a meszes, de erről lentebb írtam.)
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-26 12:26:29 // 552
Ja és szerintem így utólag...nem volt buta lépés ez a hasonlóság. A Giulietta összehasonlító teszteket ha megnézzük, Opelek, Fordok ellenében nézegették, messze messze bármilyen prémiumságtól.
A Giulia viszont ezzel a húzással be van pozicionálva, hiszen mindenki erről beszél, hogy tiszta 3-er. És EZ volt a cél :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-26 12:22:43 // 551
Nem is kell jobbnak lennie sem :-)
Én a BMW-ket mindíg is elismertem, jó technika, jó dobozban, bár néha unalmas dobozban. Viszont a hozzá fűződő előítéletek miatt sem tudnék azonosulni vele, nem érezném jól magam benne. Na most ha valaki azt mondja, hogy tessék itt van ugyanez, de nem kell BMW jellel közlekedned, sőt szép Alfa pajzs lesz az orrán, én már meg vagyok véve. És azért lássuk be, nem koppintásról van szó, minden felől szebb, mint a bömös.
GTPeti2015-06-26 12:15:31 // 550
Szerintem van. De ettől még a Giu simán lehet sokkal jobb autó.
GTPeti2015-06-26 12:07:46 // 549
szosza, a te hsz-aiddal vagy nagyon egyet lehet érteni, vagy nagyon nem. :)

Ez most az előbbi. kat.
Pontosan ezt mondtam egyszer én is, hogy ezért kéne Ghibliből is dízel, mert nem kéne állandóan a kútra járni. (Mindig hozzá szoktam tenni, hogy egy lottófőnyeremény fennforgásakor ezen mégis túltenném magam. 8| )

Egy 200 LE-nél erősebb dízel azért kéne, hogy teljes mértékben a BMW konkurrensévé válhasson az Alfa. Lásd 325d, 330d éd főleg 335d...
Haddel2015-06-26 12:06:23 // 548
Én anno Datsun Cherryn tanultam vezetni,úgyhogy nekem az is tetszik😃😃
Giuntini2015-06-26 11:41:18 // 547
Hidd el, ők tévednek. Félreértettek valamit. Első körben nem lesz V6.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-26 11:31:10 // 546
hát kb jah, sajnos ez így van :(((
Liquid2015-06-26 11:24:48 // 545
Azért a modern dízeleknél is 300k-ig gyakorlatilag mindent ki kell cserélni, tisztelet a kivételnek...
Ezzel nem azt akarom mondani hogy rossz, csak azt hogy nem jobb annyival a benzineseknél mint amennyire marketingelik páran.
Bazsa722015-06-26 11:22:12 // 544
Respect cartárs! Mint 45-ös tulaj, és mint fertőzött Alfa kedvelő, nem pedig lóerő függő. :)
.......................2015-06-26 11:21:44 // 543
Hosszú távon sokkal egésségesebb a diesel ,mert jóval kevesebb vesteséghőt termel
Így könnyebb hűteni
.......................2015-06-26 11:19:31 // 542
Az italiaspeeden az van feketén fehéren hgy csak a Jeep kapja meg a V6 dieselt,275 ,es 315 lóval
Giuntini2015-06-26 11:14:51 // 541
Ezt már megint ki mondta, hogy nem lesz V6 diesel? Ez ugyanolyan rémhírterjesztés, mint ami a Giulia bemutatója előtt volt hogy nem mutatnak be semmit. És itt van! Egyszerűen nem értem, hogy honnan veszitek ezt a pesszimizmust! Legalább ezen az oldalon ne magyarkodjunk. Ma megnéztem az összes olasz szaklapot, ill. napilapot, mindenhol szinte főcímben a Giulia szerepelt. A Quuattroruoteban, de a La Stampa-ban, és a többi újságban fehéren-feketén ott van, hogy először egy 2l-es benzines lesz, különböző teljesítményekkel, turbóval, és a 2.2-es négyhengeres diesel. Késöbb jönnek a további benzinesek, és a VM eredetű 3.0 literes V6 duplaturbós diesel. Ezen mit kell csodálkozni? Az imádott német autóknál is előbb az alapverziók az elérhetőek. Jobban megnézve egyébként a formában semmi BMW nincs. Az egész vonalvezetés a Maseratit idézi. A hátsó ajtó egy kicsit megtévesztő.
.......................2015-06-26 11:14:30 // 540
Egy 4 hengeres járáskultúrája sosem lesz egy soros 6 hengeresé közelében se
Ez egy kompromisszum ,az olcsón gyártható 180fokos főtengely,
2 vel kevesebb furrat stb.
Kisebb blokk,hogy beférjen egy kompakt autóba is

De kéremszépen az alfa prémium autó akar lenni,akkor tessék rendes 6hengeres blokkokat gyártani!
vzolee2015-06-26 11:01:47 // 539
Szerintem is, de most nem engedheti meg az alfa, hogy a piaci riválisai megverjék a pályán. Márpedig 0 dtm tapasztalattal nem hiszem, hogy nagy eséllyel indulnának az első pár évben :/ Esetleg btcc, csak annak meg nincs túl nagy marketing értéke.
.......................2015-06-26 10:57:02 // 538
Mutass egy mai hiperturbós benzinest ami megfutja a 300ezer km ert
A diesel jtdm alfák simán!
na ezért kell a diesel
Másrészről energiapocséklás 30%al rosszabb hatásfokú benzinessel közlekedni
Mérnök vagyok ,engem sokkal jobban zavar a pocséklás mint a motorhang
"Kerregés""
Másrészről egyáltalán nincs rossz hangja a brerában sem
(Egy mondeot halgass meg,az csörög ám)
Piros Madaaar2015-06-26 10:55:38 // 537
en ketszer :-) es diesel...
.......................2015-06-26 10:49:58 // 536
Azért kell az erős diesel mert egy München Budapest távon csak egyszer tankolsz
A benzines V6 biturboval meg 2szer
iAntenna2015-06-26 10:29:52 // 535
itt a pont! Jó autók vannak az olaszoknál, de nem tudják eladni!
Német autóipar folyik a csapból is. Plakátok, tv reklámok... Alfánál ez elmarad. Biztos hogy drága és nem szívesen adja ki rá a pénzt a Fiat, de ezzel lehetne dobbantani.
Zsunior2015-06-26 10:20:44 // 534
Én akarattal sem vélek felfedezni hasonlóságot. A tudatlansággal kapcsolatos közhelyes Paulo Coelho szintű idézetedet meg nagyon remélem nem nekem szántad.
Donato2015-06-26 10:11:37 // 533
Szerintem jó flottaajánlatokkal el kellene érni, hogy minél több fusson az utakon rövid időn belül. A 159 nél bejött.
Dömpi (il dottore)2015-06-26 10:10:06 // 532
Az, hogy akkor nekünk még egy 1310-es Daciank volt. Ahhoz képest az Arna...húúú

Ne azt nézd, hogy mai szemmel hogyan tudnál emócionálisan viszonyulni egy '83-as modellhez, hanem a kortársaihoz képest.
A te családodnak akkoriban mi is volt? Trabi? Waresz? netán Moszkvics?

A mostani Giulia-t pont nem a 159 tulajok szólták le, nem is értettem a kifejezetten sértő, becsmérlő beszólásod!

Tudod, én ha meglátok pl. az M0-án egy régi 145-öt a szélső sávban, kihúzódok elé/mögé, visszaveszem a tempót, köszönök neki és csak utána lépek megint a gázra!

Engem nem izgat, hogy kinek milyen teljesítményű, és mikori kiadású alfája van. Elég annyi, hogy alfája van és én már kedvelem!

Bocs, hogy ismétlem önmagam, de ezek után te egy népművészeti agyagedény vagy szememeben és ezzel a hozzáállással nem vagy méltó az alfádra!

Részemről a téma lezárva!
Zsombor2015-06-26 10:07:32 // 531
Én nem nyekergek. Első ránézésre fura volt, de ahogy egyre többet nézegetem, egyre jobban is tetszik :) Mondjuk nem vagyok egy nagy szedán párti, így főleg az új kupé érdekel majd. Nem lehet mindig ugyanazt csinálni. Ez az autó a kor követelményeinek maximálisan megfelel. Szerintem kurvajó :)
pompei1552015-06-26 09:48:55 // 530
Alfisti!

Kíváncsi vagyok, hogy van e olyan tagunk, aki hasonló izgalomban várta az új modellt, mint mi itt legtöbben, csak mikor megemésztette a látottakat, hátradőlt és valós szándékkal felkiáltott:

B@SSZA MEG, EZT ÉN MEGVESZEM!

......és már az egyik Alfa szalont keresi, ahol elő lehet rendelni....
mex862015-06-26 09:48:07 // 529
5hengeres dizelröl sincs szo tudtommal
azért a 4 meg na, kommersz picit

am 5hengerért simän beäldoznäm a V6ot
volt mindkettö 5ös nekem jobban bejön
misike762015-06-26 09:46:47 // 528
Szerintem nagyon szép autó lett a Giulia. Ha javítani akarnak az eladási adatokon, az csak úgy lehet, ha vevőket csábítanak át prémium kategóriás márkáktól. Nem lehet egyszerű mutatvány Audi, BMW, stb. tulajokat meggyőzni, hogy a 4-5 éves német autójukat olaszra cseréljék le. (engem se lenne egyszerű meggyőzni, hogy a 146ot cseréljem le egy árban stimmelő németre;-)). A 159 hiába gyönyörű, neki se sikerült és a Juliskának se a kategóriájában. Az olaszoknál a marketinggel lehet a baj.
denil12015-06-26 09:38:08 // 527
És ez miért akkora fájdalom?
Ha V6 kell akkor itt van a most bemutatott benzines. Ha meg diesel akkor csinálnak egy jóféle 4/5 hengerest turbóval ami tuti 200LE felett lesz 500nm nyomaték körül.

Részemről egyáltalán nem bánom ha nem lesz V6 diesel ha cserébe ráerősítenek a benzines palettára ami a 159-nél nagyon hiányzik mai napig. Én pl ezért vettem 2.4-et mert nem volt jó benzines. Az 1.8Tbi sajna nagyon drága. Serintem Tbi konstrukció lesz tovább fejlesztve Giuliákba is ami logikus is, mert nagyon eltalált motor. Ahogy a Fiatokban a Tjet is évek óta reszelve van, de a blokkja már majdnem őskövület de az egyik legmegbízhatóbb motor és megy mint a meszes (1.4Tjet 150LE, ilyenem volt ).

Persze a diesel / benzin dolog megint hitvita így abszolút elfogadom ha valaki a dieselt szereti, de nekem pl kicsit tudahasadásos dolog az,h van egy 159 Ti-m ( vagy lenne egy Brerám mert azokat nézegettem először ) és aztán beindítom és kerreg mint egy traktor...
GTPeti2015-06-26 09:37:20 // 526
"A Maserba meg betették ,oda minek?" Szerintem pontosan azért, amiért egy 530d-ben is van dízel, vagy a 6-osban, vagy a Gran Coupé-ban.
gpek2015-06-26 09:33:19 // 525
Ha valaki az üzleti modell miatt vesz autót, akkor ne is vegyen alfát.
Nem mellesleg újan veszed meg? Mert ha nem, akkor a gyártó nagy ívben kakkant rá, hogy másod kéz értékesítésnél a vevőnek mi a véleménye az üzletpolitikáról.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.