Fórum >> Típusok >> Giulia

tdemeter2018-10-16 20:40:10 // 6462
Visszaolvasva valóban nem volt jó hasonlat.
Kb úgy vannak az arányok, ahogyan te írod. De ez sokat nem változtat a helyzeten.
berobbantam2018-10-16 19:41:18 // 6461
A 70 veszélyesebb mint a 120.Amúgy meg jó a plusz ló.Attol nem kell feltétlen száguldozni.Nekem 110 körül van az utazóm.Pályán 140-150.Előzéskor visszarakom egyet és nem igazán padlózom akkor sem.De ha netán befutok egy baromba aki akkor kezd el sietni mikor mellé érek akkor egy kövérrel még mindíg leléptem.Gyengébb autóval lett volna már pár csattom.És azért a kis olajkájha is meglépi a 200-at négybe ha kell.De ez nem jelenti azt,hogy ettöl mindíg annyival járok.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-16 18:49:29 // 6459
engem sem csak ez az állítás megint nem igaz kb a 40% megy 90-nel, 40% 70-nel, a maradék gyorsabban.... engem a legjobban az a balfasz 40% zavar a legjobban aki 70-nel megy vagy még annyival sem...
'''''2018-10-16 18:45:31 // 6458
Na most ezt nem értem.Idézlek:
"Arról van szó, hogy ha a forgalomban résztvevők 80%-a 90-el megy, a maradék 20 meg gyorsabban, akkor valahol mégiscsak a többséget szívatják ezzel és nem fordítva."

Engem nem szokott zavarni ha néha valaki gyorsabb nálam és megelőz.Ezzel miért szívatna bárkit?Had menjen.
tdemeter2018-10-16 17:57:21 // 6457
A != az "nem egyenlő"-t jelent. IT szakemberként néha írok ilyen nem triviális dolgokat.

Visszatérve a témára, szerintem viszont te egyszerűsítetted le amit én írtam.
Egyfelől senkit sem neveztem potenciális tömeggyilkosnak, ráadásul az alfás társadalom tényleg nagyon rendben van. Mint írtam, nem személyes, nem alfás, hanem úgy általános gondolatokat írtam.

Azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a nagyobb lóerő igenis bevonza ezeket az arcokat és emiatt sokkal veszkósabb úgy egészében véve.
Egyszerűen arról van szó,hogy ha gázfröccsel tudsz kamionsort előzni, akkor előbb-utóbb így fogsz közlekedni (lásd motorosok).

Egyetértek veled abban, hogy az, hogy miként közlekedsz és menyire vagy az autóddal és a saját képességeiddel tisztában az egyik legfontosabb.
De őszintén, hányan vannak aki nincsenek? Rengetegen.
Mikor az agyoniskolázott audis tapad rám az autópályán 130-nál és nagyon előzne, van 20 centi közöttünk, nálam meg két kicsi gyerek ül a hátsó ülésen, akkor most miről beszélünk? Mert én ilyenekkel találkozom állandóan.
Nekem pl ilyenek jutnak ilyenkor eszembe:

- Ha itt most nyomnék egy satuféket, akkor vajon csak mi, vagy ő is meghalna?
- Ez hol volt, amikor az iskolában a "követési távolságot" tanították?
- Mért nem szakadt anyádba a fejed, húzzál már a francba
- Ha ennyi ló van, akkor most minek kell rám tapadni, miért nem lehet távolabbról kiváni az előzés pillanatát?

Ráadásul ehhez audi sem kell, egyszerűen nincs vezetési kultúra.

Iszonyú idegesítő.
Shadin2018-10-16 16:37:15 // 6456
Az egész onnan indult, hogy minél erősebb az autó annál jobb, mert annál erősebb a fék a futómű stb. és oda jutott, hogy 600 lóerő az ami tök normális a közútra és erre reflektáltunk sokan, hogy az nem oda való és a jelenlegi közl. helyzetben már 200 ló is sok az utakra. A 200 nem egy exact határ, hanem egy kb. középérték. Aki azért akar közútra 200+ lovas autót, hogy fickósnak érezze benne magát és ezt a társadalom tudomására is hozza a közúton, na arról van most szó. Ha elmentünk egymás mellett, bocsi...
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 16:29:18 // 6455
Ja jó, Te is úgy érted. Szerintem is így igaz. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 16:28:23 // 6454
az egy nem egyenlő jel akart lenni szerintem :-)
Liquid2018-10-16 15:55:16 // 6453
" erősebb autó != több baleset+nagyobb felelősség, az téved," - hát pedig ebben nagyon nem értünk egyet. Ugyan miért lenne nagyobb felelősségem nekem a 230Le-vel, mint bárkinek gyengébb autóval?
Sokkal többet jelent az, hogy a sofőr mennyire van tisztában a saját és autója lehetőségeivel\korlátaival.

Ha valaki agyatlan, akkor egy mopedautóval ugyanúgy potenciális gyilkos mint egy Lambo Urus-ban ülő másik, pont ugyanannyira ártalmatlan is.
A legtöbb necces szituációt a közutakon az átlagautók hozzák össze, olyanok mint amit leírtam pár kommenttel visszább.

Nagyon leegyszerűsíted a dolgokat. Korántsem ennyire fekete vagy fehér az élet és a közlekedés.
Az sem igaz, hogy az autósok 80-90%-a 90-nel megy, vagy legalábbis amerre én közlekedek ott nem. Vannak a 60-80-asok, meg a 100 vagy afölöttöek, és egy 3. jóval kisebb csoport a 90-es. autópályán is hasonló a leosztás.

Ne keverd össze az erős autókat a maffiózókkal, meg hasonlókkal. Bakker Alfát tekerünk mindannyian, sokunknak van a kor és kategóriatársainál erősebb gépe, valahogy mégse lettünk tömeggyilkosok. De ez igaz az általad felsorolt márkákra is.

Ha megnézed mennyi olyan autó fut az utakon, ami szerinted túl erős, akkor magad is meglátod, hogy ez alapján kár általánosítani.
Citroenből is van nagyon sok olyan ami szerinted túl erős, de Suzukiból, meg akármiből , mert 1300kg, 150Le az nem egy ritka dolog. Mindegyik nem alapmotoros új autó kb. beleesik. ebbe a merítésbe.
zgi5212018-10-16 15:50:40 // 6452
a szabályokat betartani és betartatni kell! svájcban, németo.-ban nagyon nincs pardon sztem. nálunk egyik sem létezik, max. a szabály.
tdemeter2018-10-16 15:29:51 // 6451
Előre is elnézést kérek a - talán kissé személyes jellegű- hozzászólásommal amely most jön, de elolvasva a kommenteket (amelyeket ismét sikerült nekem kirobbantani, jeeee ! :) elképedve rajzolódik ki előttem annak a tipikus, - általam mélyen elítélt - autós típusnak a képe, akik a forgalomban folyton letol, agresszíven előzget és amelyet látván el szoktam képedni, hogy az ilyet miért nem büntették még meg a forgalomban???. Senkit sem szeretnék megbántani, személyeskedni pedig pláne nem, de aki azt gondolja hogy erősebb autó != több baleset+nagyobb felelősség, az téved, vagy túlságosan (tévesen) bízik önmagában.

Én azt mondom, hogy egyszer kell tévedni csak, onnantól nekem bárki magyarázhat, hogy mi a helyzet ezzel.
Az egész történet számomra kísértetiesen hasonlít a motorosokra. Én évek óta úgy gondolom, - és szerintem a statisztikák is ezt mutatják -, hogy a motorosok (tisztelet a kivételnek, nem bántani szeretném őket) is előbb-utóbb elesnek, pedig nem ez volt a tervük. Nekem is van ismerősöm, aki állította, hogy ő nagyon vigyáz majd. Vett is egy motort, ment is mint a gép, de aztán csak elesett. Akkor felépült, de folytatta és hát a motor az olyan platform, amin az ember nem tud ellenállni a kísértésnek, így persze megint elesett. Akkor már maradandó sérülései lettek,lebénult. Eddig a pontig váltig állította, hogy NEM, nem veszélyes, IGEN, ő vigyáz, NEM kell aggódni.

Bár én is utálom, de az úton 90-el lehet menni papíron, ezt ma, itthon kb senki sem tartja be.
Ennek is sok oka van, főleg, hogy az emberek nincsenek megfogva még emiatt, hiába sok gagyi VÉDA és társai. Ha 2 kilométerenként mérnének és hetente kapnád a büntetést előbb utóbb elgondolkoznál rajta.
Az, hogy a sebességhatárok jók-e már más kérdés, én sem tartom be sokszor, és állítom, hogy nálam jobban senki sem utálja jobban az önkéntes rendőröket és azokat, akik 90-es táblánál 70-el mennek - mert akkor 2 decivel kevesebbet eszik, vagy akkor biztonságosabb nekik. (
De itt nem erről van szó. Arról van szó, hogy ha a forgalomban résztvevők 80%-a 90-el megy, a maradék 20 meg gyorsabban, akkor valahol mégiscsak a többséget szívatják ezzel és nem fordítva. És ebből a szempontból nézve annak van igaza, aki betartja a szabályokat.
Másfelől javaslom azoknak, akik szerint a BMW, AUDI, MERCI (és az összes erős kocsit ide rakhatnám) kategóriás autók és az azzal társuló, lóerőkben mérhető fölényességi érzés csak valamilyen kitalált baromság - és ezek jóval kevesebb balesetet okoznak, mert hát csak - hogy egyszer látogassanak el a Dunakeszi-Gyártelep vasútállomással szemben lévő rendőrségi telepre, ahol azokat a lefoglalt autókat tárolják, amelyek valamilyen baleset vagy bűncselekményből származnak és számolják meg, hogy a felsorolt márkákon kívül milyet és hányat látnak majd...
Időnként valóban felbukkan 1-1 renault, citroen is, de azért nem ez a gyakori:)

Hozzászólásommal senkit sem szerettem volna megbántani, nem kedves RomeOne, nem neked szólt direktbe a hozzászólás! :)

Peace and Love!
Shadin2018-10-16 13:07:02 // 6450
Talán azon a KUL-on használtam ki csak az erőt ami az autóban lakozott, a többi finomítás a jó vezethetőség volt, és ez utóbbi volt a fontosabb.
Shadin2018-10-16 13:03:46 // 6449
Felnőttem :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-16 13:00:53 // 6448
persze mivel csak 1080kg :)))
Liquid2018-10-16 12:34:48 // 6447
megöregedett :D KUL-on már gyorsulni de akart...
Túl sokat dácsiázott :)
RomeoOne2018-10-16 12:16:32 // 6446
Én sem értem :DDD
Az a Shadin, akit én ismertem meg, a végletekig tuningolta a 2.0-ját és Manky is csak úgy beszélt róla mikor szóba került, hogy "Shadin? Az egy állat" :DDDD
Lehet, hogy megtörte a nagypatesz :(
Liquid2018-10-16 12:05:28 // 6445
feltörték a profilodat? :D
Shadin2018-10-16 12:02:45 // 6444
Nem értünk egyet, de nem is kell :-)
Tegnap kiautóztam a 200 lovat. Pályán. 240 volt a 200 ló. Baszottul felesleges, szabálytalan és életveszélyes. Gyorsulgatni egy 140 lovas MX-5 is elég, a felesleges erő csak pöcshosszabbítás...
Písz
RomeoOne2018-10-16 09:59:57 // 6442
Ezt tudják a mai kocsik. Azt a lassulást lecsökkentik. A gyorsulás/lassulás az időegység alatt bekövetkező sebességváltozás. Egy régi vaskádban ülve pillanatok alatt 0-ra csökkent a sebesség, a maiaknál meg leszakad minden a kocsiról, hogy nyelje az energiát, és felgyűrődik minden, hogy növelje az időt, míg a kabin teljesen álló helyzetbe jut. Légzsákok csökkentik az test lassulását is. A kocsi orráról leszakad minden, a gyűrődési zóna teljesen eldeformálódik, viszont a kormány oszlop a helyén marad és nem zúzza szét a felsőtested. Lehetne még sorolni :)
RomeoOne2018-10-16 09:52:46 // 6441
Miért 200 lóerőnél húzzuk meg a határt?

Az a baj, hogy amit mondotok, abból egyenesen következik, hogy elég lenne visszaülni 80 vagy max 50 lovas kocsikba. Az is tud 130at menni autópályán, annál több meg úgy sem kell. A-ból B-be ugyanúgy elvisz, és ez a közúti közlekedés lényege, minden más szempont sokadlagos. Amúgy is csak a biztonság rovására menne, ha más is előtérbe lenne helyezve. Nincs semmi racionalitás a 200 lóerős határ mögött, azon kívül, hogy ti ahhoz vagytok hozzászokva.
Mindig eszembe jut ilyenkor a kollégám (45-50 éves), aki mesélte, hogy miután vett a 90-es évek végén egy nyugati autót valami 80-90 lóerővel, beült mellé az apja, akinek Wartburgja volt világ életében. Mikor az országúton simán mentek 90-100-al, az már kapaszkodott nagyon meg taposta az anyósülésen a padlólemezt, mint ha a féket taposná. Mikor kiszálltak megállapította, hogy nagyon sok az a 90 lóerő, elég az az 50 is.
Ki tudja, lehet, ha majd már nekem lesz nagyobb gyerekem, akkor az átlag teljesítmény 300 ló körül lesz és 400 lesz az ami ma 200. A majdani QV szintű autók meg 800-1000 lóerő körül lesznek. És majd én is azt fogom mondani, hogy "400 lóerős kocsinál erősebb nem való közútra, csak zárt pályára". Bár kétlem. Nem csak a teljesítmény fejlődik, hanem a biztonság is. A fizikát nem lehet átírni, nagy sebesség mindenképp potenciálisan veszélyesebb. De nem véletlen, hogy egy 30 évvel ezelőtti 500 lóerős autóban balesetnél simán meghalt az ember. Egy mai 500 lóerősből meg kiszáll karcolásokkal - kivéve persze, ha nagyon szerencsétlen és mondjuk egy hídpillért talál el
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-16 09:52:29 // 6440
fizika kérdése az egész, teljesen mind1 miben ülsz ha a lassulás nagyobb, mint amennyit a szervezeted elbír, lehet karc nélkül szállsz ki egy leszakadt vesével ... s hiába ülsz egy új Giu-ban ha egy 2T autóval találkozol ami 200zal beléd csapódik
Shadin2018-10-16 09:29:40 // 6439
Meg még ha meg is védi a Giu az utasait, lehet, hogy a Skodás akinek nekisodródtál az meghal. Az a véleményem, hogy 200+ lóerős autót zárt pályán kellene csak használni hobbiautózásra, nem pedig a forgalomban potenciális gyilkosként, olyan vezetési kultúrában ami ma Magyarországon van.
esvé2018-10-16 09:17:21 // 6438
Ôsz
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 08:20:21 // 6437
Mindegy, túlgondolod. Ne vegyél rá mérget, hogy egy Giulia QV jobban megvéd mint egy most futó 1.4-es Megane. És Tocke-nak nagyon igaza van, valahol ott a lényeg.
Tocke2018-10-16 08:07:52 // 6436
Természetesen egy jóval drágább autó nagyobb aktív és passzív biztonsággal védi a vezetőjét mint egy budget kategóriás. Ezzel tisztába van mindkét kategória vásárlója is. A lényeg úgy is fejben dől el. Eleve nem tartom elfogadhatónak, hogy olyan gondolattal induljon valaki útnak egy +10 millás +200 lovas autóval, hogy nem számít semmi, ebből úgy is jó eséllyel épen kiszállok. Mondom ezt úgy, hogy nálam is bakancslistás egy V6-V8, (ha ki nem pusztítják őket addig) amik már bőven túllépik a fent említett tartományt. Szóval persze mindenki helyezze előtérbe a biztonságát a saját autója megválasztásával, de helyezze előtérbe mások biztonságát is autójának megfelelő használatával.
RomeoOne2018-10-15 23:46:20 // 6435
Most nem tudom, hogy szívatsz, vagy komolyan mondod ezt :D
A 140 meg a 200 lovas 159 is gyakorlatilag ugyanaz az autó. Én arról beszéltem, hogy egy kisebb, gyengébb autó sokkal kevésbé nyújt védelmet átlagosan, mint egy nagyobb, nagy teljesítményű, komolyabb dinamikára tervezett. Egy Suzuki Swift ugyanolyan körülmények között szétporlik, ahol egy törésteszt bajnok Giulia max totálkáros lesz, de karcolásokkal szállsz ki.
Azt hittem, hogy a példáimon keresztül átjön
Liquid2018-10-15 22:56:18 // 6434
naja, de mondjuk pl. a 140 lovason nem nagyfék van az esetek jelentős %-ában...
159-nél csak ennyi az eltérés, esetleg a gumi szélesség.
Viszont adott esetben egy modell alapmotoros és top kivitele között műszakilag jelentős eltérés lehet futóműben, fékben, passzív és aktív biztonságban.
Nem biztos hogy van, de alapvető igazság az, hogy az erősebb modellek jobban el vannak látva okossággal.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-15 22:24:37 // 6433
Ennek viszont nem sok köze van a lóerőkhöz. Egy 140 lovas 159-ből is ugyanúgy szállsz ki, mint egy 200 lovasból :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-15 22:22:43 // 6432
S gondold el ennek a sok bátornak 200 lovas autója lenne akkor 8 autót akarna megelőzni...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-15 22:20:54 // 6431
Szerintem túl sok Bond filmet nézel :)))
RomeoOne2018-10-15 22:10:47 // 6430
Már miért lenne hiába? Nyilván nem ugyanaz az élmény, mint nélküle, de +100 lóerő az akkor is +100 lóerő :DDD
RomeoOne2018-10-15 21:45:02 // 6429
Amiről te beszélsz, az az, ha betonfalnak mész. Nyilván akkor meghalsz így is, úgy is.

De ha 160-nál lesodródsz az útról egy 15 éves Opel Astrával, akkor jó eséllyel meghalsz, míg ha mondjuk egy Giulia QV-vel történik ugyanez, akkor az átfordul 2x a tetején, megáll a szántásban, aztán kiszállsz és megigazítod a ruhát. Hányszor látni, hogy megy a nagy BMW-vel az idióta, belerohan a tizenéves Skodába, a prémium autóból kiszáll az ürge, mint ha épp így tervezte volna, a másikban meg meghal a család.
Pl. a városligeti balesetben, pedig a szakértő szerint az is ment vagy 130-al :)
De mondhatnám még a nemrég Szlovákiában történt balesetet. Porsche vs. Skoda frontális ütközés. Skodás sofőr meghalt, Porsche-snak semmi baja.
Ezek nem kis százalékú véletlenek :)
vzsiros2018-10-15 21:05:03 // 6428
Liquid2018-10-15 20:41:33 // 6427
Ez így van sajna :(
KUL-ról hazafele egy Scenic ölt meg majdnem 1 biciklist, a szembejövőt és 2-3 autóst akit előzött, mert nem gyorsult az a szar, csak az önbizalma volt túlzott. Én nem előztem ott.
Aztán persze pár km-rel később utolértem, 100-zal ment...
Liquid2018-10-15 20:35:26 // 6426
Tökéletesen egyetértek. A több lóerő nem feltétlenül jelenti az agyatlankodást, vagy az állandó gyorshajtást meg hasonlókat. Ellenben az a biztonságérzet, hogy az előzést be tudom fejezni, csendben, nyugalomban anélkül, hogy határon autóznék, megfizethetetlen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-15 20:14:57 // 6425
hát kb jah... sokszor nagyobb a bátorság, mint a lóerő :D
'''''2018-10-15 19:57:43 // 6424
Azt azért észrevetted,hogy mindig a leggyengébb vasak próbálnak négy autót megelőzni egyszerre egy sorban?Legtöbbször ahol én nem megyek ki előzni az 510lóval ott egy 80-100lovas vas biztos le akar előzni szó szerint ha belepusztul is.Ilyenkor hagyom menni és inkább lemaradok.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-15 19:50:34 // 6423
Köszi, igen, ezt az infót kaptam a Pappasnál is. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-15 19:32:55 // 6422
most ugye ezt Te sem mondod komolyan vagy az agyadra ment a sok szteroid :))) 150-180 felett is már csekély esélyed van egy maradandó sérülés nélküli túlélésre, egy komolyabb ütközésnél 200 felett pár százalék... Paul Walker is a kedves barátjának köszönheti a halálát aki azt hitte tud uralkodni a lóerők felett ... a mostani autód hány lovas? :DDD
Jani72122018-10-15 19:10:36 // 6421
Hiába okositod fel, ha a menetstabilizációs elektronikát nem tudod kikapcsolni.
beeep1462018-10-15 18:57:27 // 6420
Üdv!
A múlt héten mondta a nyíregyházi szalonban dolgozó szerelőm, hogy 1,5 - 2 éve nincs Alfára csak szervíz licenszük, ezért nincs autó tesztre. De az az infó, hogy ez rövidesen újra lesz, úgyhogy lesz Giulia is Stelvio is.. :-)
RomeoOne2018-10-15 18:34:33 // 6419
Nem mindegy mennyivel csapódsz be, de azért az említett nagyobb teljesítménnyel nagyobb biztonság is szokott járni. Ugye, M7-es, Lambo Huracan 300 km/h felett szállt el, aztán úgy szálltak ki, mint aki épp megérkezett oda, ahova indult. Rengeteg ilyen példát lehetne hozni.

Mindegy is, kinek mi az igénye. Én sem érzem szarnak a mostani vasat, de nálam a boldogság-teljesítmény függvény legalább 600 lóerőig lineáris. El tudom képzelni, hogy sok mindenkinek elég a 200 ló meg a 2.4, nincs is ezzel gond, az se kevés. De ti is értsétek meg, hogy vannak olyanok, akiknek viszont nem.

Sajnos QV-t nem tudok venni, de nagyon matekozok, hogy beleférjen egy Giulia Super + a felokosítás. 300 körüli lóerő hátsó tengelyen az már minőségbeli feljebb lépés a mostanihoz képest. De biztos vagyok benne, hogy az is csak közbenső lépcsőfok lesz ahhoz, ahova el akarok jutni :)
Halesz2018-10-15 17:14:49 // 6417
Imádlak, Csabi :D
zgi5212018-10-15 17:12:49 // 6416
“nagyobb fékek, jobb úttartás és jobb futómű jár. Ez pedig nagyobb magabiztosságot és biztonságot is jelent. ” -> egyetertek 😃

Jeleneg a 3as bimmer sincs a Giulia szintjen ezen a teren..
zgi5212018-10-15 17:09:19 // 6415
Dizel AT8-t ki sem probalod?
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-15 16:38:19 // 6414
Na látod én meg Alföldi gyerek vagyok, nekem itt simán elég :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-15 16:37:19 // 6413
Hüledezz :-) Nem mindegy mennyivel csapódsz be.. A nagyobb erő, jobb úttartás, nagyobb fék pont azt műveli amit írsz, nagyobb lesz a tempó és a magabiztosság. Ha meg valami rosszul jön ki, akkor nagyobb a pusztítás is. Nekem tök elég ennyi paripa és nyúlmókus. Nem találtam még olyan szituációt, ahol elégedetlenkedve csapkodtam a műszerfalat, hogy deszarulmegy :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.