Fórum >> Típusok >> Giulia

R33Z2018-10-17 20:23:36 // 6482
A - csúszós út, jég/hó, nyugi (összesen kb. fél órát volt ebben nálam), váltó komótosan vált (ezt úgy értsd, hogy ilyenkor működik úgy mint más márka sport módban), gázreakció lassabb, mások mérései alapján ~180HP@300Nm

N - nagyon korán épülő nyomaték szép lapos nyomaték görbe 5000ig, váltó közepesen gyors, gázrekació közepes, hétköznapi forgalomban a legjobb választás, mondhatni kicsit dízeles, 85%-ban ezt használom. ~230HP@380Nm

D - picit később épülő nyomaték, hegyesebben van a peak power, a váltó itt fantasztikusan működik, szupergyors, durva kuplungolást imitál felváltásnál, és gázfröccsökkel durrogva pakolhatod visszafelé, talán a kormányzás is keményebb. Ez a játszós mode, ez kétségtelen. Teljesítmény ua, mint N-ben, csak egészen más tálalásban. Szvsz ha valaki a mindennapokban használja, ahogyan én is (20-30k/év), nem jó, ha mindig ebben van, visszaváltásnál azért ilyenkor megrángatja a bódét rendesen, ennek tutira nem örül a hajtás, de az a kis élvezet néhány százalék használatban kijár :)

Ki kell ismerni az autót, rövid tesztvezetés sajnos 0 értékű. Még mindig meg tud lepni. Nem az 200-230 ló ami meg tud döbbenteni (bár 15C alatt, olyan mintha kicsit jobban elengedné a töltést, ilyenkor iszonyat komolyat lép) hanem az egész csomag ahogy együtt működik.

Éppen most egy éves, 31e km, csak prémiumbenyával használva.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-17 19:53:53 // 6481
Hát nem nagy durranás a dinamic mód nem engedi a fordulatot 2400 alá picivel erősebb
'''''2018-10-17 19:12:51 // 6480
Nézzetek át a Stelvio topikba.Zolibácsi felrakott egy vidit.Érdemes végignézni.
'''''2018-10-17 18:37:40 // 6479
Próbáltam a lényeget leírni de igazából ezt tényleg vezetni,érezni kell. :-)

Sajna 200 lovas benyásnál hiányzik (vagy nincs) Race mód.
tdemeter2018-10-17 15:41:23 // 6478
Ez egy jó összehasonlító vélemény volt.
Kíváncsi lennék ugyanígy 200 lovas benyás, dízeles tulajok ugyanilyen DNA tapasztalataira is.
'''''2018-10-17 14:08:18 // 6477
Mindig RACE módban van.Teljesen más az autó úgy.Sokkal élesebb.Felfelé váltásnál durrog és visszaváltásnál is gázföccs+ kurva nagy durranás.
Érdekes,hogy nem padlógázas váltásnál durrog a legnagyobbat.
Az összes figyelő rendszer kikapcsol ilyenkor.Még külső hőfokot sem mutat.
Ilyenkor azért folyamatosan észnél kell lenni mert ha hibázol,gyorsan büntet.
Mindent visz a hangja.Inkább azért használom így.

Állítólag 50km-ig le tudja kapcsolni a 3 hengert.Nálam ilyen még nem volt. :-)

Dinamic mód egész jó.Nincs nagy hangja de jól megy és be vannak kapcsolva a rendszerek.Nem szoktam használni.

Normál módban egy erős középkategóriás autó amit érzel benne ha nem padlózod.
Olyankor lehet vele normálisan elindulni,használni.Teljesen csendes,alig van hangja.

A-módban teljesen visszabutul.Érzetre gyengébb lesz mint egy 1.9 159.
Gázreakció is lassabb,nem pörög ki,halk.Csúszós úton tökéletes.Viszont dög unalom.

Nálam vagy Race vagy Normál módban szokott lenni.
G-MANN🍀2018-10-17 13:48:33 // 6476
mindig RACE módban használja és sokkal durvább ott a hangja! :-) :-) :-)
tdemeter2018-10-17 10:58:06 // 6475
A qv egyébként tudja amit korábban olvastam, hogy kikapcsolhatsz hengereket a kellemesebb fogyi érdekében?
race modeban milyen gyakran van neked?:) Olyankor más a hangja is?
'''''2018-10-17 10:45:22 // 6474
Tőlem is sokan kérdezik,hogy mennyit mentem már végre a vassal.
Megvétel után,pályán ahol senki nem volt 250-et.
Igazából én nagyon ritkán megyek gyorsan.Inkább a gyorsulást használom ki az előzésekkor,hogy minél rövidebb ideig legyek a szembe sávban.Persze közben élvezem is.
Ez olyan mint a gyúrás.Nem azért gyúrsz mert mindenkit le akarsz verni. :-)
Kazes☻2018-10-17 10:11:42 // 6473
Ez így van!
Giuntini2018-10-17 09:55:53 // 6472
Én azt osztom, hogy nem ördögtől való a nagy teljesítmény. Csak uralni kell, és biztonságosan ésszel autózni vele. Sajnos valahogy félreértelmezik a nagy teljesítményt általában. A 200 ló alapból arra van, hogy lesodorjunk előlünk mindenkit az útról, még ha a forgalom ezt nem teszi lehetővé. Az én 2,4-em kb 230 lovat tud, de én nem annak az előnyét élvezem benne, hogy barom legyek, az a fantasztikus, amilyen biztonsággal kihoz a vészhelyzetekből, az előzések rövidsége és biztonságossá tétele. Ez olyan mint a téli gumi. Az ember nem akarja kihasználni havon ha a lehető legjobb téli gumi vagy összkerékhajtás van benne, ésszel vezet, és tudja, ha gond van, kihúz a bajból. Szerintem az a baj, hogy korlátlanul lehet birtokolni szuper erős autókat, de észt és vezetési tudást, gyakorlatot nem adnak hozzá. Miért van az Magyarországon hogy a Mercedes ML-ek, X5-ösök nagy részét agyon szoláriumozott pi...ák vezetik, és semmi kontrolljuk nincsen. Időnként ezeket legszívesebben kirángatnám a kormány mögül, és a kulcsot eldobnám a világ végére. Az autók az emberek jó részénél farok hosszabbításra és vagina tágításra szolgálnak, és jó részét nem is maguk élvezetére veszik, csak arra, hogy többnek mutassák magukat.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-17 07:02:08 // 6471
Stelvionál is elég a 200 paci a minden napokra esetleg annyi az árnyoldala, hogy a Giuhoz képest nehezebb 400kgmal... nem panaszkodom, mert biztonságosan lehet vele előzni de ha lesz rá mód biztos megkapja a 280 lovat, mert csak :))))
DKori2018-10-16 23:19:29 // 6470
Ezzel egyet értünk (ezért is írtam, hogy van feljebb)! :)

Olyannyira, hogy konrkétan (most nagyon off pályán vagyom de) a must have nekem is egy Stelvio benzina lenne blu misano színben ÉS nem kérdés, hogy (ha nem eleve 280 cavalli lenne) idővel menne rá a 280as progija, mert csak. ;)

Ettől független tartom, hogy a szituációk 95%ban a 200 lovas is "mindenre elég".
Liquid2018-10-16 22:31:36 // 6469
Bill Gates mondta egyszer, hogy 640Kb memóriának elégnek kell lennie mindenre :D
Ennyit érnek az ilyen kijelentések :D
Liquid2018-10-16 22:26:18 // 6468
a 200 lovas Júlia teljesen jó, nekem is elég lenne, de attól még lehet többre vágyni, nem ördögtől való az.
tdemeter2018-10-16 22:22:43 // 6467
Jaja, ez off a javából!:)

Elbeszélünk egymás mellett és mivel az alapfelvetés sem jött át,úgy érzem, hogy nem fogjuk meggyőzni egymást a másik a témával kapcsolatban.
Részemről lezárnám ezt a témát.
Akinek átjött a mondanivalóm annak hajrá, aki meg nem ért velem egyet, hát így jártam...
DKori2018-10-16 22:21:54 // 6466
Jó kis flame lett, és ahogy látom az egész abból az alap felvetesből indult ki, hogy "épeszű" (akár dinamikus!) közlekedésre ugyan már miért ne lenne elég a benzines Giulia 200 lóereje? :) Amivel szubjektíve én is maximálisan egyet értek, mert képtelenségnek tartom, hogy lenne olyan épeszűen elvállalt forgalmi szituáció, amihez kevés lenne az ereje. Minden másra meg ott a MasterCar...ja nem: az erősebb változatok, hisz van még felfelé szépen (aztán p*csméregetéshez meg úgyis mindig van gyorsabb/komolyabb...).


Nem annyira borzasztó régen, az alapmotorokon való fanyalgás valóban azt jelentette, hogy egy 75LE-s Golf, vagy 1.6-os Vectra mondjuk lassult az érdi emelkedőn (sőt más ligában ma is vannak ilyenek...), vagy emelkedős főúton meg kellett gondolni egy busz/kamion megelőzését, a klíma agyonvágta az egészet...na erre azt mondom, hogy ezek valóban abszolút értékben is alulmotorizált gépek, mert a userek 90%a sok sima szituációban is érzi, hogy nem azt csinálja az autó amit ő szeretne (aztán, belátva a korlátait, ezekkel is el lehet A-ból B-be jutni...). Ehhez képest valóságos hisztinek tűnik ha valakinek savanyú a citrom a 200LE-s Giuliaban, Stelvioban..szerintem (akár némely tesztben is), erősen ki van ez a dolog forgatva. Most komolyan: ilyen adatokkal Alföldre való autó csak?! :D 10-15 éve még a csúcsmodellek tudtak alig jobb dinamikát felmutatni...ennyirw álszent megalománok ne legyünk. :) A konkurenciánál is van 320i, meg 2 literes A4es stb hasonlóan/gyengébben motorizálva...
Liquid2018-10-16 21:54:37 // 6465
na jól szétoffoltuk szegény Júlia-topikot :)
Liquid2018-10-16 21:54:08 // 6464
EZ igaz is, mert amiben gyárilag több a ló, az biza jobban el van eresztve fékkel, futóművel is általában. Ettől még nem feltétlen kell 100%-ban kihasználni, elég ha ottvannak a lovak és előjönnek ha kell. Ne kelljen már ezt pont neked magyarázni :)
Mér vettél TBI-t, ménem csak 1.8 szívót? Naugye! :)
Szerintem senki nem írt olyat, hogy 600 ló kell..
És ha valakinek pöcsnövelésre kell a több ló? Mit tudsz vele csinálni? Megfenyíted? :)
Hülyék voltak mindig, vannak és lesznek is. A csóró hülye a régi 1.3-as Swift-tel agyatlakodik, a középosztályos hülye a Passat-tal, a lóvés hülye meg 530D-vel, a geek hülye meg Teslaval :) Mindegyik alkalmas arra hogy megöljön, sőt a szarvas is, még akkor is ha csak 60-nal mész...
Ha nem lenne csak egyfajta autó, akkor más módon mutatná meg, de az se biztos, hogy jobb lenne nekünk...
Liquid2018-10-16 21:44:05 // 6463
vágom, én is ITs, konkrétan programozó vagyok, értem, de nem értek egyet vele :)
És hányan nincsenek tudatában a képességeiknek az 1.2es Fábiában, és hasonlókban, legalább annyian mint a nagy és erős autókban. Pont egyformán veszélyes mindkettő. Az egyik azért mert nem bírja befejezni az előzést és nekedjön, vagy épp előtted megy az árokba, majd az őt kikerülő kamionos jön neked. A másik meg esetleg besokall és eltalál, vagy belemegy az árokba...... A végeredmény ugyanaz.
Most jön majd az hogy a Fábia nem öl meg, akkor helyettesítsd be egy tetszőleges nagyvasra, ami hasonlóan motorizált.
Igen dinamikusan közlekedek, sokszor kiautózom a lóerőket, legalábbis ami a gyorsuláshoz kell mondjuk 70-140 között. De ettől még nem érzem, hogy közveszélyes lennék. Biztos velem van a baj. Az is tény, hogy a Pandából, apám Fiestájából, vagy a régi Samara-ból is kiautóztam és kiautózom amit lehet.
Az agyoniskolázott audis gépében meg lehet hogy egy 1.9 tádé van 115 rettenetes lóval, csak 150-160-ig az is képes tolni. Akkor most mi van? Ő nem közveszélyes csak az akinek újabb A6 van 250 lóval? Vagy?
És ha le akar tolni, kit érdekel? Hadd jöjjön, lehúzódok, elengedem amint lehet, ennyi. Nálam is volt 2 kicsi gyerek...
Ha nagyon agyatlanul tol, akkor elengedem majd beállok mögé és megmutatom neki, hogy nem viccből nem mentem, hanem azért mert előttem is voltak, és felrakom neki a refit. Ennyi :) Ha agresszív gyökérnek tartasz akkor az vagyok nem zavar :)

Hozzáteszem nagyon nem szeretem ha rámmásznak, és én se teszem ha egy mód van rá, de az is tény hogy az autópályán a legtöbb vakegér csak akkor hajlandó lehúzódni, ha kellően közel mész, különben nem vesz komolyan.

Nem tudom hogy jutottál el az autópályás "zavarnak, hogy közel jönnek" érzéstől, a felesleges minden autó ami 200 lónál erősebb, de igen rossz irányt vett a dolog...szerintem...
tdemeter2018-10-16 20:40:10 // 6462
Visszaolvasva valóban nem volt jó hasonlat.
Kb úgy vannak az arányok, ahogyan te írod. De ez sokat nem változtat a helyzeten.
berobbantam2018-10-16 19:41:18 // 6461
A 70 veszélyesebb mint a 120.Amúgy meg jó a plusz ló.Attol nem kell feltétlen száguldozni.Nekem 110 körül van az utazóm.Pályán 140-150.Előzéskor visszarakom egyet és nem igazán padlózom akkor sem.De ha netán befutok egy baromba aki akkor kezd el sietni mikor mellé érek akkor egy kövérrel még mindíg leléptem.Gyengébb autóval lett volna már pár csattom.És azért a kis olajkájha is meglépi a 200-at négybe ha kell.De ez nem jelenti azt,hogy ettöl mindíg annyival járok.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-16 18:49:29 // 6459
engem sem csak ez az állítás megint nem igaz kb a 40% megy 90-nel, 40% 70-nel, a maradék gyorsabban.... engem a legjobban az a balfasz 40% zavar a legjobban aki 70-nel megy vagy még annyival sem...
'''''2018-10-16 18:45:31 // 6458
Na most ezt nem értem.Idézlek:
"Arról van szó, hogy ha a forgalomban résztvevők 80%-a 90-el megy, a maradék 20 meg gyorsabban, akkor valahol mégiscsak a többséget szívatják ezzel és nem fordítva."

Engem nem szokott zavarni ha néha valaki gyorsabb nálam és megelőz.Ezzel miért szívatna bárkit?Had menjen.
tdemeter2018-10-16 17:57:21 // 6457
A != az "nem egyenlő"-t jelent. IT szakemberként néha írok ilyen nem triviális dolgokat.

Visszatérve a témára, szerintem viszont te egyszerűsítetted le amit én írtam.
Egyfelől senkit sem neveztem potenciális tömeggyilkosnak, ráadásul az alfás társadalom tényleg nagyon rendben van. Mint írtam, nem személyes, nem alfás, hanem úgy általános gondolatokat írtam.

Azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a nagyobb lóerő igenis bevonza ezeket az arcokat és emiatt sokkal veszkósabb úgy egészében véve.
Egyszerűen arról van szó,hogy ha gázfröccsel tudsz kamionsort előzni, akkor előbb-utóbb így fogsz közlekedni (lásd motorosok).

Egyetértek veled abban, hogy az, hogy miként közlekedsz és menyire vagy az autóddal és a saját képességeiddel tisztában az egyik legfontosabb.
De őszintén, hányan vannak aki nincsenek? Rengetegen.
Mikor az agyoniskolázott audis tapad rám az autópályán 130-nál és nagyon előzne, van 20 centi közöttünk, nálam meg két kicsi gyerek ül a hátsó ülésen, akkor most miről beszélünk? Mert én ilyenekkel találkozom állandóan.
Nekem pl ilyenek jutnak ilyenkor eszembe:

- Ha itt most nyomnék egy satuféket, akkor vajon csak mi, vagy ő is meghalna?
- Ez hol volt, amikor az iskolában a "követési távolságot" tanították?
- Mért nem szakadt anyádba a fejed, húzzál már a francba
- Ha ennyi ló van, akkor most minek kell rám tapadni, miért nem lehet távolabbról kiváni az előzés pillanatát?

Ráadásul ehhez audi sem kell, egyszerűen nincs vezetési kultúra.

Iszonyú idegesítő.
Shadin2018-10-16 16:37:15 // 6456
Az egész onnan indult, hogy minél erősebb az autó annál jobb, mert annál erősebb a fék a futómű stb. és oda jutott, hogy 600 lóerő az ami tök normális a közútra és erre reflektáltunk sokan, hogy az nem oda való és a jelenlegi közl. helyzetben már 200 ló is sok az utakra. A 200 nem egy exact határ, hanem egy kb. középérték. Aki azért akar közútra 200+ lovas autót, hogy fickósnak érezze benne magát és ezt a társadalom tudomására is hozza a közúton, na arról van most szó. Ha elmentünk egymás mellett, bocsi...
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 16:29:18 // 6455
Ja jó, Te is úgy érted. Szerintem is így igaz. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 16:28:23 // 6454
az egy nem egyenlő jel akart lenni szerintem :-)
Liquid2018-10-16 15:55:16 // 6453
" erősebb autó != több baleset+nagyobb felelősség, az téved," - hát pedig ebben nagyon nem értünk egyet. Ugyan miért lenne nagyobb felelősségem nekem a 230Le-vel, mint bárkinek gyengébb autóval?
Sokkal többet jelent az, hogy a sofőr mennyire van tisztában a saját és autója lehetőségeivel\korlátaival.

Ha valaki agyatlan, akkor egy mopedautóval ugyanúgy potenciális gyilkos mint egy Lambo Urus-ban ülő másik, pont ugyanannyira ártalmatlan is.
A legtöbb necces szituációt a közutakon az átlagautók hozzák össze, olyanok mint amit leírtam pár kommenttel visszább.

Nagyon leegyszerűsíted a dolgokat. Korántsem ennyire fekete vagy fehér az élet és a közlekedés.
Az sem igaz, hogy az autósok 80-90%-a 90-nel megy, vagy legalábbis amerre én közlekedek ott nem. Vannak a 60-80-asok, meg a 100 vagy afölöttöek, és egy 3. jóval kisebb csoport a 90-es. autópályán is hasonló a leosztás.

Ne keverd össze az erős autókat a maffiózókkal, meg hasonlókkal. Bakker Alfát tekerünk mindannyian, sokunknak van a kor és kategóriatársainál erősebb gépe, valahogy mégse lettünk tömeggyilkosok. De ez igaz az általad felsorolt márkákra is.

Ha megnézed mennyi olyan autó fut az utakon, ami szerinted túl erős, akkor magad is meglátod, hogy ez alapján kár általánosítani.
Citroenből is van nagyon sok olyan ami szerinted túl erős, de Suzukiból, meg akármiből , mert 1300kg, 150Le az nem egy ritka dolog. Mindegyik nem alapmotoros új autó kb. beleesik. ebbe a merítésbe.
zgi5212018-10-16 15:50:40 // 6452
a szabályokat betartani és betartatni kell! svájcban, németo.-ban nagyon nincs pardon sztem. nálunk egyik sem létezik, max. a szabály.
tdemeter2018-10-16 15:29:51 // 6451
Előre is elnézést kérek a - talán kissé személyes jellegű- hozzászólásommal amely most jön, de elolvasva a kommenteket (amelyeket ismét sikerült nekem kirobbantani, jeeee ! :) elképedve rajzolódik ki előttem annak a tipikus, - általam mélyen elítélt - autós típusnak a képe, akik a forgalomban folyton letol, agresszíven előzget és amelyet látván el szoktam képedni, hogy az ilyet miért nem büntették még meg a forgalomban???. Senkit sem szeretnék megbántani, személyeskedni pedig pláne nem, de aki azt gondolja hogy erősebb autó != több baleset+nagyobb felelősség, az téved, vagy túlságosan (tévesen) bízik önmagában.

Én azt mondom, hogy egyszer kell tévedni csak, onnantól nekem bárki magyarázhat, hogy mi a helyzet ezzel.
Az egész történet számomra kísértetiesen hasonlít a motorosokra. Én évek óta úgy gondolom, - és szerintem a statisztikák is ezt mutatják -, hogy a motorosok (tisztelet a kivételnek, nem bántani szeretném őket) is előbb-utóbb elesnek, pedig nem ez volt a tervük. Nekem is van ismerősöm, aki állította, hogy ő nagyon vigyáz majd. Vett is egy motort, ment is mint a gép, de aztán csak elesett. Akkor felépült, de folytatta és hát a motor az olyan platform, amin az ember nem tud ellenállni a kísértésnek, így persze megint elesett. Akkor már maradandó sérülései lettek,lebénult. Eddig a pontig váltig állította, hogy NEM, nem veszélyes, IGEN, ő vigyáz, NEM kell aggódni.

Bár én is utálom, de az úton 90-el lehet menni papíron, ezt ma, itthon kb senki sem tartja be.
Ennek is sok oka van, főleg, hogy az emberek nincsenek megfogva még emiatt, hiába sok gagyi VÉDA és társai. Ha 2 kilométerenként mérnének és hetente kapnád a büntetést előbb utóbb elgondolkoznál rajta.
Az, hogy a sebességhatárok jók-e már más kérdés, én sem tartom be sokszor, és állítom, hogy nálam jobban senki sem utálja jobban az önkéntes rendőröket és azokat, akik 90-es táblánál 70-el mennek - mert akkor 2 decivel kevesebbet eszik, vagy akkor biztonságosabb nekik. (
De itt nem erről van szó. Arról van szó, hogy ha a forgalomban résztvevők 80%-a 90-el megy, a maradék 20 meg gyorsabban, akkor valahol mégiscsak a többséget szívatják ezzel és nem fordítva. És ebből a szempontból nézve annak van igaza, aki betartja a szabályokat.
Másfelől javaslom azoknak, akik szerint a BMW, AUDI, MERCI (és az összes erős kocsit ide rakhatnám) kategóriás autók és az azzal társuló, lóerőkben mérhető fölényességi érzés csak valamilyen kitalált baromság - és ezek jóval kevesebb balesetet okoznak, mert hát csak - hogy egyszer látogassanak el a Dunakeszi-Gyártelep vasútállomással szemben lévő rendőrségi telepre, ahol azokat a lefoglalt autókat tárolják, amelyek valamilyen baleset vagy bűncselekményből származnak és számolják meg, hogy a felsorolt márkákon kívül milyet és hányat látnak majd...
Időnként valóban felbukkan 1-1 renault, citroen is, de azért nem ez a gyakori:)

Hozzászólásommal senkit sem szerettem volna megbántani, nem kedves RomeOne, nem neked szólt direktbe a hozzászólás! :)

Peace and Love!
Shadin2018-10-16 13:07:02 // 6450
Talán azon a KUL-on használtam ki csak az erőt ami az autóban lakozott, a többi finomítás a jó vezethetőség volt, és ez utóbbi volt a fontosabb.
Shadin2018-10-16 13:03:46 // 6449
Felnőttem :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-16 13:00:53 // 6448
persze mivel csak 1080kg :)))
Liquid2018-10-16 12:34:48 // 6447
megöregedett :D KUL-on már gyorsulni de akart...
Túl sokat dácsiázott :)
RomeoOne2018-10-16 12:16:32 // 6446
Én sem értem :DDD
Az a Shadin, akit én ismertem meg, a végletekig tuningolta a 2.0-ját és Manky is csak úgy beszélt róla mikor szóba került, hogy "Shadin? Az egy állat" :DDDD
Lehet, hogy megtörte a nagypatesz :(
Liquid2018-10-16 12:05:28 // 6445
feltörték a profilodat? :D
Shadin2018-10-16 12:02:45 // 6444
Nem értünk egyet, de nem is kell :-)
Tegnap kiautóztam a 200 lovat. Pályán. 240 volt a 200 ló. Baszottul felesleges, szabálytalan és életveszélyes. Gyorsulgatni egy 140 lovas MX-5 is elég, a felesleges erő csak pöcshosszabbítás...
Písz
RomeoOne2018-10-16 09:59:57 // 6442
Ezt tudják a mai kocsik. Azt a lassulást lecsökkentik. A gyorsulás/lassulás az időegység alatt bekövetkező sebességváltozás. Egy régi vaskádban ülve pillanatok alatt 0-ra csökkent a sebesség, a maiaknál meg leszakad minden a kocsiról, hogy nyelje az energiát, és felgyűrődik minden, hogy növelje az időt, míg a kabin teljesen álló helyzetbe jut. Légzsákok csökkentik az test lassulását is. A kocsi orráról leszakad minden, a gyűrődési zóna teljesen eldeformálódik, viszont a kormány oszlop a helyén marad és nem zúzza szét a felsőtested. Lehetne még sorolni :)
RomeoOne2018-10-16 09:52:46 // 6441
Miért 200 lóerőnél húzzuk meg a határt?

Az a baj, hogy amit mondotok, abból egyenesen következik, hogy elég lenne visszaülni 80 vagy max 50 lovas kocsikba. Az is tud 130at menni autópályán, annál több meg úgy sem kell. A-ból B-be ugyanúgy elvisz, és ez a közúti közlekedés lényege, minden más szempont sokadlagos. Amúgy is csak a biztonság rovására menne, ha más is előtérbe lenne helyezve. Nincs semmi racionalitás a 200 lóerős határ mögött, azon kívül, hogy ti ahhoz vagytok hozzászokva.
Mindig eszembe jut ilyenkor a kollégám (45-50 éves), aki mesélte, hogy miután vett a 90-es évek végén egy nyugati autót valami 80-90 lóerővel, beült mellé az apja, akinek Wartburgja volt világ életében. Mikor az országúton simán mentek 90-100-al, az már kapaszkodott nagyon meg taposta az anyósülésen a padlólemezt, mint ha a féket taposná. Mikor kiszálltak megállapította, hogy nagyon sok az a 90 lóerő, elég az az 50 is.
Ki tudja, lehet, ha majd már nekem lesz nagyobb gyerekem, akkor az átlag teljesítmény 300 ló körül lesz és 400 lesz az ami ma 200. A majdani QV szintű autók meg 800-1000 lóerő körül lesznek. És majd én is azt fogom mondani, hogy "400 lóerős kocsinál erősebb nem való közútra, csak zárt pályára". Bár kétlem. Nem csak a teljesítmény fejlődik, hanem a biztonság is. A fizikát nem lehet átírni, nagy sebesség mindenképp potenciálisan veszélyesebb. De nem véletlen, hogy egy 30 évvel ezelőtti 500 lóerős autóban balesetnél simán meghalt az ember. Egy mai 500 lóerősből meg kiszáll karcolásokkal - kivéve persze, ha nagyon szerencsétlen és mondjuk egy hídpillért talál el
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-16 09:52:29 // 6440
fizika kérdése az egész, teljesen mind1 miben ülsz ha a lassulás nagyobb, mint amennyit a szervezeted elbír, lehet karc nélkül szállsz ki egy leszakadt vesével ... s hiába ülsz egy új Giu-ban ha egy 2T autóval találkozol ami 200zal beléd csapódik
Shadin2018-10-16 09:29:40 // 6439
Meg még ha meg is védi a Giu az utasait, lehet, hogy a Skodás akinek nekisodródtál az meghal. Az a véleményem, hogy 200+ lóerős autót zárt pályán kellene csak használni hobbiautózásra, nem pedig a forgalomban potenciális gyilkosként, olyan vezetési kultúrában ami ma Magyarországon van.
esvé2018-10-16 09:17:21 // 6438
Ôsz
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 08:20:21 // 6437
Mindegy, túlgondolod. Ne vegyél rá mérget, hogy egy Giulia QV jobban megvéd mint egy most futó 1.4-es Megane. És Tocke-nak nagyon igaza van, valahol ott a lényeg.
Tocke2018-10-16 08:07:52 // 6436
Természetesen egy jóval drágább autó nagyobb aktív és passzív biztonsággal védi a vezetőjét mint egy budget kategóriás. Ezzel tisztába van mindkét kategória vásárlója is. A lényeg úgy is fejben dől el. Eleve nem tartom elfogadhatónak, hogy olyan gondolattal induljon valaki útnak egy +10 millás +200 lovas autóval, hogy nem számít semmi, ebből úgy is jó eséllyel épen kiszállok. Mondom ezt úgy, hogy nálam is bakancslistás egy V6-V8, (ha ki nem pusztítják őket addig) amik már bőven túllépik a fent említett tartományt. Szóval persze mindenki helyezze előtérbe a biztonságát a saját autója megválasztásával, de helyezze előtérbe mások biztonságát is autójának megfelelő használatával.
RomeoOne2018-10-15 23:46:20 // 6435
Most nem tudom, hogy szívatsz, vagy komolyan mondod ezt :D
A 140 meg a 200 lovas 159 is gyakorlatilag ugyanaz az autó. Én arról beszéltem, hogy egy kisebb, gyengébb autó sokkal kevésbé nyújt védelmet átlagosan, mint egy nagyobb, nagy teljesítményű, komolyabb dinamikára tervezett. Egy Suzuki Swift ugyanolyan körülmények között szétporlik, ahol egy törésteszt bajnok Giulia max totálkáros lesz, de karcolásokkal szállsz ki.
Azt hittem, hogy a példáimon keresztül átjön
Liquid2018-10-15 22:56:18 // 6434
naja, de mondjuk pl. a 140 lovason nem nagyfék van az esetek jelentős %-ában...
159-nél csak ennyi az eltérés, esetleg a gumi szélesség.
Viszont adott esetben egy modell alapmotoros és top kivitele között műszakilag jelentős eltérés lehet futóműben, fékben, passzív és aktív biztonságban.
Nem biztos hogy van, de alapvető igazság az, hogy az erősebb modellek jobban el vannak látva okossággal.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-15 22:24:37 // 6433
Ennek viszont nem sok köze van a lóerőkhöz. Egy 140 lovas 159-ből is ugyanúgy szállsz ki, mint egy 200 lovasból :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.