Fórum >> Típusok >> Giulia

Hardy2022-10-25 20:35:05 // 26807
Ha nem zárod be vagy ott járkálsz mellette akkor készenlétbe van. Ha lezárod 1800 amperről indul a kikapcsolás és 4-5 perc alatt megy le nullára. De 5-800 ha mellette vagy vagy nem zárod be.
leopop32022-10-25 19:27:44 // 26806
Akkor jó 😁😉🍀
Igen azt gondoltam egyből fos Seléniát nyomják állandóan. A Selénia is addig volt jó ameddig a Petronas meg nem vette :/
zgi5212022-10-25 18:47:03 // 26805
a sw update nem biztos h opcionalis , sôt!
zgi5212022-10-25 18:45:56 // 26804
1x tolts ra ha utana jo engedd el a kerdest.
szervizben muszerrel latjak az akksi allapotat ha cserelni kell.
zgi5212022-10-25 18:43:46 // 26803
nekem 6 eves lesz az akksi, szokott allni 4-5 hetet, soha nem volt gondom. kopp kopp
1x toltottem ra, mikor elhoztam a kereskedesbol.

igaz ha megyek mindig hosszabb uton hasznalom.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 18:27:51 // 26801
Na én meg szoftver update-t nem kérek az életben soha többet. Updatelték a kanyarkövető fényszórót, szar is lett. Maga a kanyarkövetés mozgása tényleg mintha látványosabb lenne, viszont a kiegészítő kanyarfény teljesen kimúlt. Eddig felkapcsolt a szűk sötét városi utcákon kanyargáskor, és szerettem is azt a kis plusz fényt. Most villant egyet erre, aztán a arra, és kakukk, azóta nem működik egyáltalán...És ugye Debrecenben nincs is hova vinnem. Erre az autóra márkaszerviz többet nem dug rá semmit. Olajat, szűrőt cserélhetnek, azt is csak a gari miatt...
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 18:21:21 // 26800
Nem bír ki egy hónapot az akku egy modern autóban sem. Már a 159-ben sem bírta pár hétnél tovább az új akku sem. Töltőre kell tenni két hetente, ha nincs használva. Sőt, havonta akkor is érdemes tölteni, ha csak városban ment az autó, különben hamar meghal az aksi.
Zselé2022-10-25 17:43:11 // 26799
Az akkut be fogják vizsgálni műszerrel, az dönti el a sorsát. Bár lehet, hogy az éjszakai töltés sikeresen rendbe rakta a kondícióját - még sose volt rajta töltő.

Viszont kerekedett az ügyből egy teóriám, amit vitára bocsátanék - ha helyes, lehet hogy másnak is hasznára lehetne:

Az 1 hónap alatt lemerülő akku azt jelenti, hogy nem volt a toppon az akkumulátorom. Lehet, hogy a BCM meghibásodás is összefügg? A vizsgálatok szerint nincs nyest nyom, nincs beázás sehol sem. Viszont a Spidernek az immo doboza hülyült meg többször alacsony akkufesz mellett, a 159-nél pedig szintén a BCM és még egy sor egyéb rendszer - amit egy új akku megoldott. Azt tudom, hogy ezekben az autókban 50-100 közötti különböző mikro számítógép és hasonló áramkör van. Ezek igen érzékenyek a tápfeszültségre, és hajlamosak megvadulni, ha nem kapnak stabil tápot.

Na már most: többen jártak úgy, hogy viszonylag fiatalon meghalt az akku. Lehet, hogy ezek az emberek (köztük én is) sokat kolbászolnak az autó körül a kulcsukkal úgy, hogy nem indítják be?

Én az ominózus napon az autó mellett kereket cseréltem egy másikon, és már egy napja állt a kocsi. Hallottam többször, hogy kattognak a relék - a kulcs közelsége miatt indítgat rendszereket, hátha megyünk valahova. Lehet, hogy ez a folyamat (az elinduló rendszerek) hazavágják az akksit? Ami aztán ilyen másodlagos hibákat okoz?

Az autó beindult szépen - de azt a 159-es is tudta gatya szar akkuval.

Mi a véleményetek?
SD2022-10-25 17:18:53 // 26798
Csak próbálom megérteni:D Nálam alap hogy tudjam mit csinál az autó, mi a jó neki, és úgy próbálom használni:D

Ma biciklivel jöttem melóba:D:D:D
Így csak az agyalás marad:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 17:09:27 // 26797
Ha Debrecenben jársz, szívesen megmutatom, hogy hogy kell használni, hogy átjárja az olaj XDDDD
De komolyan, ne foglalkozz ezzel ennyit! Vezesd, járasd be ahogy a kézikönyv javasolja, 5e-nél dobd le az olajat, aztán csak menj menj vele ahogy épp jólesik.
SD2022-10-25 16:41:37 // 26796
illetve nagyon kisgáznál is el kéne eressze mert ugye nem nyithat akkorát..
SD2022-10-25 16:24:20 // 26795
multiair a szelenoid ereszti vissza a motroba az olajat

tehát hogy sokat cserélődjön az unitban az olaj olyan üzemállapotban is kell használni az autót amikor kisebbet nyit a multiair

tudtommal magasabb fordulaton kell kisebbet nyitni???
mert ott már nagyobb az áramlási sebesség, kis dordulaton kell óriásiakat nyitni hogy a lassú levegő is kicserélődjön a hengerben?
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 16:22:59 // 26794
Túl jó a gumi rajta :-) Az enyém elég könnyen elmegy keresztbe az Eagle F1-eken. Főleg városban észnél kell vele lenni. Direktben fánkot nem eröltettem, de utcákból kikanyarodáskor el-el megy a fara. Ha jönnek keresztben, kilövök, és be lehet fordítani a delikvens elől az autó hátulját. :-)
SD2022-10-25 16:09:57 // 26793
Hát igen a sima 225-öst indulásnál is eltekerné
Piritu - 1.000.0002022-10-25 14:32:55 // 26792
A kétszélessel sokkal nehezebb megmozdítani a hátulját.
Anno a 17-essel egy fél fánk összejött, ezzel max fehéraszfalton tudom megmozdítani.
SD2022-10-25 14:09:32 // 26791
Megadom a srosnak ezt a lehetőséget, de most még így is tetszik, de igen beljebb van a kereke hátul
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 13:30:41 // 26790
Ez diamond cut (minden második ív), nem is szimpla, hátul szélesebb, 18-as. És tudom honnan lehet szerezni ;-)


Egyszer meglátod élőben ahogy a széles hátsókon terpeszkedik a Giulia, onnantól bántani fogja a szemed a keskeny hátsó felni XD
SD2022-10-25 12:34:40 // 26789
Nem hergeltem még nagyon kanyarban, de amikor megcsúszott (véletelen:)) úgy oldalra lépkedett gondolom ahogy a kipörgésgától szabályozott.

Annyi tapasztalat már van hogy ez a continental gumi kicsit hangos..

Igen a 18" QV style felni az alap az szép.
Piritu - 1.000.0002022-10-25 12:27:33 // 26788
Én is így voltam vele anno, aztán nyárra lett a kétszéles 18”-as. Szerintem ezzel lett teljes Júlia futóműve.
SD2022-10-25 12:23:49 // 26787
Arra gondolok hogy most rárakom a télit, a gyárira és akkro tavaszig még vadászhatok, vagy akár végül lehet majd nagyobb ha kevésnek érezm a 17"-et

Most még nem vezeem olyan hegyesen az autót, de lehet előbb utóbb kinövöm a 17-et:D
SD2022-10-25 12:22:30 // 26786
Az első tetszik, van is eladó, a második kicsit szimpla olyan mint ha valami lemez prés lenne:) Ha diamond cut lenne úgy már jobb:)

De honnan szerezzek ilyet, még egy szettet?
SD2022-10-25 12:16:24 // 26785
Még valamelyik videóban láttam a diagnosztikán mutatta, full mode stb.

Ebből arra következtetek hogy akkor az alap állapot a teljes szelepnyitás, tehát hozzá nem tesz, és a szelenoid aktiválásának idejével tudja elereszteni az olajnyomást, a kis járatokon.



link
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 12:10:14 // 26784
Tutira gyári felnit vennék rá :-)
17-esben ezt:

De inkább kétszéles 18-as szettet érdemelne. Ez hasonlít a BBS-re és jól néz ki a Giulián:
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 12:03:04 // 26783
Itt egy jó kép az 1.4-ről, látszik, hogy alapvetően egyszerű szerkezet. A fém öntvényben furat és menet van, nem a világ bonyodalma. Minden ami és amit működtet, az ki-be tekerem egység, tehát ha lehetne kapni hozzá, akkor elemenként javítható volna. Az olajfuratok sem olyan rémesen kicsik.

Az első Giulietta szériában a menetek szakadtak a vezérműtengely oldalon, ahol a rugók vannak. Anyagminőségi gond.
Sajnos ez a modul is egyre drágább, két hónap alatt 60e-rel lett fogósabb az ára.., viszont már van cég aki javítja őket töredék áron.
SD2022-10-25 11:54:39 // 26782
Ja ami meg van az autómon olyat sehol sem találok nekem az is jó lenne még egy szett.
De kereskedésből meg 200k/db. azért ennyiért már biztos nem ilyet vennék:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 11:54:29 // 26781
Hogy komolyabb e nem tudom, picit más, de azért eléggé hasonló, mint a Giuliettáé.
SD2022-10-25 11:43:46 // 26780
Kerék kérdés:
- 5x110 addig ok az 5x112 még szóbajöhet mozgókúpos csavarral vagy már ilyet nem szokás?:)
- ha jól nézem akkor pl: ET45 esetén kellene egy 10-12mm pogácsa alá?

Mert hogy a BBS SR-t nézegetem de abból nincs 5x110, viszont van belőle 17":

Életképes lehet ez az elképzelés, vagy barátkozzak meg az alfás felnikkel amik vagy malomkerék méretűek vagy nem szépek?:)
Zselé2022-10-25 10:37:38 // 26779
Igen, főleg ilyen fiatalon... Minden esetre már kész, tesztelés alatt van az autó (pont előttem mentek ki vele). Elvileg minden működik rendesen.

SD2022-10-25 09:49:46 // 26778

A Giu-ban azért komolyabb a Multiair cucc is:)
zgi5212022-10-25 09:00:20 // 26777
egy jó állapotban levő akksi, 3 hónap alatt sem merül(het) le. de egy hónapot simán bírnia kell, hideg sincs. :o
Zselé2022-10-24 22:05:26 // 26776
Megjött ma a BCM!!! Csak az egy hónapos állásba lemerült az akksi… talán a hét végére autó lesz belőle? :O
Piritu - 1.000.0002022-10-24 21:34:46 // 26775
A MiTo-s videóban a vezérlés pont úgy néz ki mint a gyakorló TS motorom aminek kinézett a hajtórúdja...


A PHuBi TS ilyen:
SD2022-10-24 20:44:18 // 26774
Nicsak mit találtam, kezd így összeállni, végülis akkor eza műtyűr érzékeny a koszra, de nincs benne olyan cucc amit nem lehet megtakarítani, az olajsár is akkor baj mikor ráégett...

Itt van egy Multiair test: megrángatják a szelenoidokat computerrel

Itt meg tisztogatja: https://www.youtube.com/watch?v=jHJ7_6ZYFWM

Itt meg a spanyol: magyarázza

itt meg a mito: hogy multiair szűrő és olajcsere időben

itt van szétborítva a multiair

Hmm ez nem tűnik egy felújíthatatlan cuccnak, ok hogy még nem állt rá senki, de ami késik nem múlik:)
VKG699!!! (4x156+75)2022-10-24 19:55:28 // 26773
Volt az nekem 115 fok is, nyáron az m7esen... :D

Na, én egyszer szerintem a tűzfalon is kinyomtam a fékpedált, amikor óra szerint 225-nél a Pandás bácsi kijött a gödöllői lehajtónál... :D
Fiatalságboloncság, 2.0 8V TS... :D
Piritu - 1.000.0002022-10-24 19:32:08 // 26772
én is, csak a márkaszerviz nem :-(
Piritu - 1.000.0002022-10-24 19:31:29 // 26771
Ja, általában normál 95-el járok (E10)
Néha - mint most is - vépúder 100.
Piritu - 1.000.0002022-10-24 19:26:16 // 26770
Amit a gyár és a szakszerviz mond. 15e km és a gyári Selenia olajat rak bele a szerviz.
leopop32022-10-24 19:00:28 // 26769
Évek óta ezért használok Motult 😁😉🍀
SD2022-10-24 18:58:20 // 26768
Az autópálya szakasz csak 180km:)
De azért ezt ma már nem lehetne megismételni, tényleg üres volt a pálya is, és még Véda sem volt..
Egyszer kellett fékeznem körülbelül amikor megláttam a rendőrt a leálló sávban:D De akkor mindkét sávot igénybevettem emlékszem hogy le tudjak lassítani 130-ra :D

Fiatalság bohóság.. 100 fokos olajnál már úgy ugrott 190-re hogy csak néztem:)
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-24 18:33:02 // 26767
A Multair problémákkal kapcsolatban többen a Selénia olajat gyanusítják. Én nem tudom, nem látok bele. Régen különben is minden jobb volt. XD

215-ös átlagsebesség egy Alfa 155-tel? Jól számolom? :-O
SD2022-10-24 17:43:16 // 26766
A 155-be én csak Seleni-át tettem és huzamos autópályázás esetén sem lágyult le... Bp-Miskolc 50p:D
És nem is zabálta, szóval nekem az okés volt. Nem tudom most mi lehet az ára:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-24 17:24:16 // 26765
Stimmel, én is úgy vezetem és gondoskodok róla, hogy sokáig jó legyen, nyilván minden műszaki tárgy hosszú távon hálálja meg az értelmes, odafigyelő használatot és karbantartást. Az olajat tőlem kérdezték, hogy hordós Agip, vagy Selénia legyen. Más opció nem volt. A Seléniát választottam, a hordósnak rossz a renoméja (de lehet hogy amúgy pont ugyanolyan jó olaj).
Nálam eddig 5e-nél és 12e-nél volt olajcsere, úgyhogy nagyon nem aggódtam ezen.
SD2022-10-24 14:03:09 // 26764
Azért nekem ekkora bogarak most nem voltak:D
SD2022-10-24 14:00:11 // 26762
Hát nekem eddig csak olyan autóim voltak amit mindenféle Woodo-val kellett életben tartani:))) De én ezt szeretem gondoskodás, csak ha már csinálok valamit az ne pont a káros irányba hasson. Igazából ezt az autót pont úgy fogom vezetni mint a már a veterán korú 155-öt, ha annak jó volt ennek is jó lesz:))) Ha meg megkotlik valami majd meggyógyítjuk persze:))) De ha meg lehet előzni akkor én inkább ráköltöm az árát olajcserékre, mint alkatrészcserére.

Gariban amúgy fix hogy mit tesznek bele, vagy ha kérem raknak mást is?
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-24 13:56:19 // 26761
Gratula, szép család, szép autóval ! :-)
TtK2022-10-24 13:56:16 // 26760
1 év :) Még sose ment 15ezret ennyi idő alatt.
Az olajat nem tudom, de Selénia sose volt benne (hacsak a gyárban nem azt töltötték). A németek Castrolt használtak, Aliék (ha jól emlékszem) Totalt. Szerintem ameddig a megfelelő viszkozitású/teljesítményszintű olaj van benne, addig majdem mindegy milyen gyártmány, főleg, hogy évente cserélve van.
Tankolni az Aralnál szoktam, mert az esik útba és van Payback punkt. Itt még van E5-ös benzin, E10-et csak akkor veszek, ha nagyon csípi a szemem az ár. Amúgy 2-3 ojrót lehet spórolni egy tank benzinen, szóval nem akkora üzlet.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-24 13:55:48 // 26759
Mivel az össze üzemállapotban az olaj viszi át az erőt a szívószelepekre, lényegében folyamatosan dolgozik. Van egy hidraulikus emelőrendszer, benne egy olajnyomás szabályzó szerkezet. A szabályzó egy szolenoid, ami gondolom pwm jellegű szabályzással működik. Ebből a ketyeréből van hengerenként egy. Ennek nem gondolnám hogy van olyan üzemállapota ami jobban árt, vagy jobban kíméli. Ha egyhelyben áll is nyomás van benne, és a szolenoid áram alatt van.
Szerintem az egyik legjobb megoldás jelenleg, egy okos kerékkel is csak a baj van (és nem is tud ennyit), de a Toyota elfokoló megoldása (ami Atkinson ciklusra állítja a motort) sincs ilyen kifinomult. És mégsem a végletekig bonyolult. Nem kell nagyon félni ettől, csak az olaj legyen cserélve.
Ha lejár a gari én is áttérek Motulra, mert miért ne, de addig sem aggódok nagyon. De amúgy a Giulietta már két éve gond nélkül megy napi szinten, Selénia olajjal, igaz 8e km-es olajcsere periódussal, és két cserénkénti mikroszűrő cserével.
Abban legyél biztos, hogy egyszer majd elromlik, mint minden mechanikus szerkezet, kár ezen már az elején rágódni. :-)
Nekem a 159 volt ez a "mi fog elromlani" autóm, túl sokan mondták, írták állandóan, hogy baja lesz. Sosem volt semmi baja, de emiatt sosem tudtam megbízni benne igazán. Most sem egyszerűbb egyik autóm sem, de áttértem a beülük, vezetem, élvezem hozzáállásra. Aztán majd gondolkozunk, ha baja lesz.. :-)
SD2022-10-24 13:55:45 // 26758
"Ugye a QV volt a fejlesztés alapja, ahol számít az ilyesmi."

Mert kinek is van villanyautós aero felnije? :D

Jó elfogadom ok akkor én voltam lemaradva.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.